Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei fineste damene. Kjente og nye :)

Her er livet herlig og jeg nyter virkelig barseltiden. Tenk, i dag er terminen og Signe er allerede straks to måneder. men en skikkelig tøffing som nå endelig har blitt litt babyblubbete og kan bruke størrelse 50 i klær :)

Det er rart å tenke tilbake og har enda ikke helt klart å fordøye hva som egentlig hendte den dagen hun ble født. Hadde vært inne på OBSposten på sykehuset hele dagen for å sjekke opp en liten blødning. Det var ikke mer enn litt rosafarget i trusen, men ville nå sjekke likevel. Så alt som sjekkes kunne ble undersøkt og etter laaaange timer kunne jeg ved middagstider reise hjem med forsikring om at ingenting var på gang og at jeg kunne senke skuldrene.

Så hjem reiste jeg og tok min tørn i husvasken, dvs støvsugde det jeg klarte. Men dette pågikk bannet og svertet jeg som en gammel bryggesjauer over min manglende helse og at jeg var så sabla lei av bekkenløsning, svangerskapskløe og en tretthet fra helv.. Og gråt mine modige tårer over at det var så enkelt for andre å be meg om å ta det med ro, men hvem skulle STØVSUGE da osv osv. Etter den utblåsningen og rundansen med støvsugeren var jeg totalt gåen og følte meg skikkelig dårlig. Og sofaen ble inntatt som alle andre ettermiddagen og kvelder den siste tiden. Muggen og god :)

Jeg kom etterhvert på at jeg hadde blitt sjekket for UVI og ikke fått svar på prøven, så jeg ringte inn for å høre om de kunne se på datasystemet om det var notert. Samtidig syns jeg det hadde kommet endel tynn utflod den siste timen..og kynnere var der jo som vanlig. Jordmoren kunne ikke se resultatene og Spurte meg ut om kynnere var regelmessige, noe de ikke var. Hun ville likevel at jeg skulle komme inn for ekstra sjekk. Bare for å utelukke at det var en begynnende vannavgang. Jeg bedyret at det sikkert var helt, helt unødvendig. Jeg hadde jo nettopp kommet hjem med forsikring at det var lukket og låst! Og jeg var sliten, så sliten. Men mannen min ble bekymret, så for endelig å kunne ta kveld og slippe bekymrede blikk og kommentarer fra min kjære, gikk jeg med på å ta en rask tur tilbake for en ekstra sjekk. Uansett var kynnere ganske ubehagelige, men langt fra regelmessige. Jeg har da født tre ganger før og vet godt hvordan rier kjennes ut, ha ha, og dette var bare som å ha en runde med mageknip. Så tar med meg jobbvesken!? og telefon og drar inn med mannen.

Der blir det stor usikkerhet, og fokuset blir å se om det er begynnende rier. Magebelte på, legge seg på benken....og ja, der forsvant hele spetakkelet. Så da blir det reise seg opp og finne jakken sin for å dra. Men da tar det seg litt opp igjen og slik, fram og tilbake, går det en en god stund. Husker de la fram en sykehusskjorte, som jeg ble skikkelig overrasket over. Jeg brettet den pent sammen og la den ved siden av meg, jeg skulle jo hjem straks.

Til slutt blir legen tilkalt og hun kjenner til slutt etter om det skjer noe"der nede". Og da var det fem cm åpning! Ja, du skal føde i kveld du, sier hun. Har du tenkt noe over hvordan du vil føde når det er seteleie? Det var et utrolig sjokk, helt uvirkelig..jeg skulle jo hjem og drikke kakao ! Vel, fikk hulket fram at jeg ikke skulle ha noe prematur fødsel i seteleie...gi meg keeeeisersniiiiiiit! Så for meg at halve babyen kom ut, hodet ble sittende fast og når de da starte å skulle dra ungen ut ville den tynne, premature halsen ryke tvert av! Men fødselslegen var utrolig behagelig, og overbevisende, så jeg gikk mer eller mindre med på vaginal forløsning. Så inn å få epidural. Det er her det merkelige skjer. Syns ikke smertene forandret seg noe som helst, men de dumpe, vonde kynnere vedvarte som før. De var mer intense, men ikke mer enn at jeg lydløst klarte å puste meg igjennom. Lurte veldig på hvordan det ville være når epiduralen skulle slå til. SÅ, etter en times tid fikk jeg beskjed om at det var nesten full åpning..og da var det som en bryter ble slått på..eller av. Jeg kjente absolutt ingenting. Kunne tatt meg en kopp kaffe og et Wienerbrød. Og da får jeg beskjed om å starte å trykke. Mister helt fokus og tenker jaja..da får jeg trykke da. Trykker til og ut plopper en bitteliten datter. Lille Signe. Helt uten smerte. Det er det villeste jeg har opplevd. For det første kan jeg med skrekk huske hvordan utdrivningsfasen kjennes ut, skrekk, og for det andre skal epiduralen hjelpe på åpningsfasen og tar ikke helt smertene når barnet skal ut ble jeg fortalt. Men jeg kunne født samtidig som jeg leste en bok og drukket te. Det kommer jeg ikke over.

Forvirring og kokeliko av lykke av å se datteren vår, blir avløst av et sjokk da de etter noen minutter tar henne fra meg og drar avgårde med henne til barneklinikken. Så da sitter vi der da, mannen min og meg og gumler skiver, tørker tårer og drikker kaffe og lurer på i heite har skjedd de siste timene fra vi dro hjemmefra. Har vi virkelig fått et barn? Og da starter siste fase for kvinnen i naborummet...og det gråtes og skrikes og kaukes lenge, lenge, lenge! Og vi sitter der, uten barn og uten au noen sted, og lider med henne.

Etter dette starter noen følelsesmessige berg og dalbane-uker på sykehuset der jeg ikke viker fra hennes side et minutt...nesten. Men nå er vi hjemme, og nyter normaliteten og at hun er så tilfreds og fornøyd med tilværelsen. Og at jeg fikk til ammingen, fullammet helt fra hjemkomst er jeg jo litt stolt av å ha fått til :)

Nok et egoinnlegg, men måtte få kommet med fødehistorien min jeg også.

Avslutter med å ergre meg over at Tanta nok en gang har kommet til Cajenne! Det var som bare hvor standhaftig hun har lagt sin elsk på deg. Men nå skal det bli slutt på denslags. Heier videre på prøverne, og gleder meg til mer føding her inne.

(Og prøven som jeg etterlyste svar på helt i starten var positiv, og fikk til svar at det nok hadde startet det hele. Og symptomene på fandenskapen fikk jeg kjenne til gangs dagen etter fødsel AAAU!!)

Wow for en opplevelse du har vært gjennom En til ♡

Leste din fødselshistorie med innlevelse, måtte måpe og smile og felle noen hormontårer :D

Herlig lesing også så godt at dere koser dere nå :wub:

Du har vært knall flink!!!

Varm klem♡

Igår hadde jeg svangerskapskontroll og forhørte meg om de blodprøvene som ble tatt i uke 12 som skulle inn til Ahus om det var blitt gjort.....for jeg hadde ikke fått noe brev om svarene på blodprøvene :o

Legen leita vel og lenge og kunne ikke se at de var sendt inn.....bah....kjente jeg ble sur og gretten :P liker å ha kontroll og forventer at ting blir gjort riktig....så da måtte jeg inn att idag og ta nye blodprøver *grrrr*

Var to eldre damer som prøvde å snike i køen inn på labben men da var jeg jaggu snar med å sette damene på plass gitt :P hahahahaha.

De fikk jaggu vente på sin tur *knis*

Snuppene mine er nå i seng, han eldste på fotballtrening og jeg er godt plassert i godstolen og koser meg med de små sparkene *smelt*

Deilig nyforelska følelse å bare sitte og kjenne lillegutt :wub:

Supersnusken :) hvordan er det med deg og mini?

Sjøgress snupp♥ er ting bra med deg?

Har ikke lista foran meg så da er det ikke like lett å huske på alle :P

Fingra krysses for dere i dpo land!!!

Sender over masse gravidstøv til alle prøvere :wub: er så spent på hvem den neste er som jubler :)

Knuseklem til alle godjentene ♥

En til : for en utrolig opplevelse !! Snakk om endring av den dagens planer hahaha : )) godt alt er bra nå og at dere koser dere!!

Supersnusken : har kolikken roet seg ?? Håper virkelig det !!!

Dossa : så koselig med spark !! Savner de litt, men er jo enda koseligere å ha han utenfor magen da : ))

Har noen av dere opplevd litt verking i muskler og ledd etter fødsel ? Har dette i perioder nå og leser at det kan komme av alt fra hormoner, vitamin mangel, lavt stoffskifte, vann i kroppen og driv ting,,,,,

Annonse

Oi, En til, det var litt av en opplevelse. Godt å lese at dere er hjemme og koser dere sammen, og at alt er bra både med deg og lille Signe. For et vakkert navn! :) 

Dossa, så utrolig koselig å få se lillegutten på UL, og tenk at det er en gutt! Så stas :) :) Men dårlig av de på Ahus å glemme prøvene dine, eller man kan kanskje ikke klandre de dersom prøvene aldri ble sendt fra legen din. Får fy'e litt på han istedet ;) 

Cayenne, nå synes jeg det er din tur snart! Du fortjener en spire nå <3 

Fiemamma, så spennende med dåp i selveste Domen! Det må være en utrolig opplevelse. Har bare vært inne der et par ganger, men det er mektig og vakkert. Vakkert navn også, sterkt og godt!

Minnimusa, det var litt av en nyhet å få servert til frokost! Men det er helt tydelig at du har en spesiell plass hos de, og det er en fantastisk fin tillitserklæring å få :)

Spirenmin jeg skjønner godt at du er nysgjerrig på å vite kjønnet. Jeg har stor respekt for de som klarer å ikke vite. Hos meg var det aldri tvil, jeg hadde aldri klart å gå i ni måneder uten å vite ;) 

Unilon, lykken er gode svigerforeldre! I alle fall dersom man ses ofte ;) Herlig med mennesker man kan være seg selv med!

Corneliuss, tenker på deg. Veldig koselig at du stikker innom og sier hei :) Når det gjelder å bli gravid i din situasjon tror jeg neppe det har noe å si for barnet, men det kan jo bli en ekstra belastning for deg. Fysisk altså, at det tapper kroppen din for krefter du kunne hatt bruk for selv. Men kroppen er fantastisk sånn, den blir ikke gravid i situasjoner den føler den ikke klarer det. Så hvis du blir gravid nå så er det meningen, og da klarer du det med glans! <3 

For å si kort om tarotkurset (siden det ble spurt etter) så var det tre intense dager med introduksjon til kortene, og mye korttrekking til oss selv og de andre deltakerne. Masse lærdom å få inn på så kort tid, men det bearbeides en god stund etter kurset. Nå trekker jeg kort til meg selv en gang om dagen, og prøver å få tid til å meditere litt over kortet, studere det og mentalt trekke ut det jeg kan om det. Og ser selvsagt etter nye kurs :D

"Pendelvenn" var egentlig bare et spontant uttrykk for en pendel jeg kjøpte meg i helga ;) Det var en som nærmest hoppet ut og ville bli med meg hjem, så jeg kunne jo ikke stå for det ;) Vi holder fortsatt på å bli kjent, men det er utrolig spennende! 

Har vært hos min healer/terapeut i dag, og har igjen fått konstatert at jeg har varme hender og healingevner, og en sterk, fin evne (eller "sjette sans" om dere vil) som jeg bør jobbe med. Å, som jeg har lengtet etter å få det bekreftet. Har følt på det helt siden barndommen, men etter flere ganger å få høre at det bare var tull, fantasi og "en fase" begynte jeg å undertrykke det, og det har tatt på, helt til det kulminerte i alt det som skjer med mamma og jeg brøt sammen. 

Min kjære terapeut fortalte meg også at jeg kom til å få tre barn, først en gutt til og så ei jente til slutt. Og at kroppen min var helt klar til å bli gravid nå, det var ingenting som sperret for det lenger :) Men om jeg var gravid nå ville hun ikke svare på. Det vil ikke pendelen heller, så det ser ut som om jeg må vente på ikm ;)

Jeg har ikke fått kommentert alle, men kommer sterkere tilbake ;) Stor klem til dere alle!  :klem:

God morgen damer.

Så spennende Mama. Blir nysgjerrig på hvordan du oppdaget at du hadde evner? Har noen bekjente med slik erfaring, og det fascinerer meg, selv om jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke og tro. Spennende å se om det snart er en liten gutt på vei da :)

Så koselig med små spark fra gutten din, Dossa. Helt magisk følelse...hver gang. Hvor langt er du på vei nå? Hvordan er formen?

Uff, er det kolikk i hus Supersnusken? Hvordan går det med dere?

HH80, jeg har ikke kjent noe verking. Det ble helt motsatt her, fra vondt overalt til at kroppen er noenlunde seg selv igjen...ja, pluss noen kilo da, som det jobbes med. Er det noe du kan gjøre for lindre plagene? Håper det er raskt forbigående :)

Har kommet igang med løping igjen og det går faktisk overraskende bra utfra forutsetningene. Lurer nå på om jeg skal lure DHsykkelen ut fra dvalen...får jo sikkert flotte arm-muskler av å trille det tunge droget opp bakkene til løypene, he he, og tør sikkert ingenting lenger. Må uansett si det er praktisk med mann med hjemmekontor og mulighet til å være med Signebabyen en stund slik at jeg får sjansen til å komme litt ut i naturen mellom puppingen.

Da våknet lillemor <3

Skulle kommentert fler, men det får komme! Ha en deilig, deilig dag!

Så fin fødselshistorie EnTil ♡ jeg måtte le :) kos deg med lillegull ♡ tiden går så fort! !

Her går dagene i jobb jobb og har vært endel trøtt.. el har trolig vært eller er nå hehe og vi har ikke lagt inn mye aksjer, så hva kommer, kommer ;)

Bare kjapt innom. Kos å lese. Å Velkommen Ulvinne ♡

Goooood dag til alle god-damer ♡

Oi oi, for en historie, En til! Ikke rart det var vanskelig å fatte at dere faktisk hadde fått et barn når det hele foregikk på en såpass uventet måte! Men så bra at det hele endte godt, da :hjerte:

Og så flink du er som har begynt å løpe allerede! :D Hjemmemann må være deilig, det hadde jeg også delvis før gjeldsklemma tok oss... Kooooos deg, og send babystøvet ditt hitover! ;)

Lillebror på sju er desperat etter baby og gråter sine bitre tårer pga dette av og til, så vi måtte fortelle at vi prøver (men at vi kanskje er for gamle). I går syntes han det var dårlig fremdrift på prosjekt baby, og lurte på om vi hadde 'prøvd' dagen før, når vi 'prøvde' sist etc... Måtte si at man bare har muligheten ca en gang i mnd. Gjett om han fikk hakeslepp! :P

Well, back to business. Ønsker alle en deilig tirsdag! :D

En til : er ikke veldig plagsomt så trenger uke lindring egentlig .vet at jeg hadde veldig lavt jernlager før fødsel og har hatt dette i mange år .... Har nå endelig begynt å ta jernpiller , tran og multivitaminer. Ulike mangeltilstander kan jo påvirke kroppen på mange måter . Ellers er jeg nok veldig anspent i muskulaturen i overkroppen og sliten i bena for jeg går ca 4 mil på asfalt i uka for å få lillebror til å sove på dagen ; )) kjenner det i ankler kan du si

God kveld, damer :)

En til, please: For en historie! Tusen takk for at du deler den med oss :wub:

Unilon: Så moro - vi har også jubileum 15. mars, haha. Vi ble sammen 2012 og forlovet oss samme dato ifjor. Godt å høre noen støttende ord fra "ei i samme båt" :) Vi er nok veldig smarte, du og jeg ;)

Apex: Happy humping - fight the flu!! :P

Og dere andre: igjen, takk for kjempekoselig velkomst :)

Annonse

Ulvinne83: Takk. Kjennes ikke så fantastisk romantisk å booke avtale for aksjelegging med sambo - men vi er jo enige i at prosjektet er ønsket like sterkt hos oss begge.. Så må en da finne litt tid i skjemaene, mellom min formiddagslur og time hos frisøren på kvelden før nattevakt, og i hans hverdag med travel dagjobb, samt tur med hund og middag. Ikke så lett å multitaske humping og godt er det!! :D Er jo luksus i seg selv å ha litt tid bare til hverandre og være helt tilstede i nået.

Minnimusa; nydelig bilder av vakkkersnuppa! :)

Minnimusa: Nå raslet det voldsomt i eggstokkene mine her altså! :P Kjempefine bilder :wub:

Apex: Hehe, nei, det kan jeg tenke meg.. Men det er jo flott at dere er så engasjerte begge to og at dere finner tid til hverandre i en hektisk hverdag :)

En til, for en uvanlig historie! Det er kanskje noe i det at man ikke bør detaljplanlegge fødselen, i tilfelle den ender opp med å bli helt annerledes. Godt at det ble en positiv opplevelse tross alt, og at det jo faktisk var smertefritt :-D

HH80,invester i noen gode, fulldempede sko så du slipper å plages med anklene i fremtiden. Det er verdt pengene!

Munnimusa, så fint bilde! Lille engel <3

Cayenne: stakkars lillebror, tenk at han er så klar for baby at han må felle tårer! Må være en følsom liten mann :-) Håper at han snart kan tørke gledestårer istedetfor :-)

Nå er det kvelden på meg. Skal på ultralyd i morgen og vi har endelig bestemt oss for å be dem kikke etter kjønn, hvis de har tid. Er jo der for å måle vekst, alt annet er bare en bonus. Gleder meg så det kribler i magen, kommer ikke til å få sove! I kveld har jeg bakt kake til jobben, for i morra blir jeg 33 år! Har egentlig bare ett spørsmål, og det er hvor i all verden ble alle årene av??? Gleder meg til neste fase, men aner virkelig ikke hvor forrige fase tok veien :-D

God natt, fine damer :-)

Minnimusa: Nå raslet det voldsomt i eggstokkene mine her altså! :P Kjempefine bilder :wub:

Apex: Hehe, nei, det kan jeg tenke meg.. Men det er jo flott at dere er så engasjerte begge to og at dere finner tid til hverandre i en hektisk hverdag :)

Tja, for å være ærlig så har vi vært innom mange stadier i løpet av året som har gått - alle sjatteringer fra spent, håp og glede til irritasjon og manglende sexlyst.. Pendelen svinger men jeg er glad for at det er en god periode nå. :) Alt blir så mye lettere!

Hvordan går det med planlegginga av bryllupet? Mye spennende som skjer i din verden for tida!!! :)

Hei :)

Av en eller annen grunn logga jeg meg på her i kveld og GRATULERER så masse Dossa :D Herlig å se at du er gravid :) Vet ikke om du husker meg, men jeg var MYE her inne rundt 2009-2012. Fått to flotte barn født i april 2011 og en gutt i nov 2012. Du får ha masse lykke til videre :) Er bare innom å titter for blir ikke flere barn her ;)

Hilsen Carina :)

Cayenne: Måtte bare smile litt nå når jeg tenkte på dere og sjuåringen som var så på hugget i forhold til småsøsken.. Det var en veldig søt samtale - håper han snart får ønsket sitt oppfyllt!! :) Klem

Takk, sweetie - og klem tilbake :)

Ang. kort blødning, så har min blitt forlenget fra 4-5 dager til 6-7 dager :o etter jeg begynte hos min nye, flinke akupunktør (uten at det var et tema). Tenker det har med økt blodgjennomstrømmming i livmor å gjøre. Så kanskje verdt et forsøk om det drøyer?

Og Minnimusa - for en nydelig, liten skatt :wub:

Cayenne, han gutten din er virkelig en god og søt gutt *smelt* :wub:

Håper du snart kan overraske sønnen din med et jubel rop!!! Det er sannelig din tur vennen, du har venta lenge nok nå! Krysser alt jeg har for deg og sender over masse gravidstøv i bøtter og spann :strix:

Carina, jeg husker deg godt!

Så koselig hilsen fra deg :helen:  ble rørt jeg :takke:

Håper det er bra med deg!! Klem

Minnimusa, WOW det er ei nyyyydelig jente du har :hjerter_rundt:  så utrolig fine bilder som ble tatt av henne *smelt*

Apex :hjerter:  det er jaggu ikke alltid lett å finne tid til denne humpinga somn er en nødvendighet *knis*

Men jeg bare veit at dere finner den tida som trengs, har en god magefølelse når det gjelder deg og din drøm :hoppendeglad:

En til snupp, jeg er idag akkurat 20 uker og halvveis jo :nigo: tida flyr litt fort nå synes jeg *knis*

Formen er grei nok, sliter litt med hoftene og smerter i symfysen når jeg er mye på beina, fysio har bedt meg ta det rolig og sagt at kroppen trenger litt hvile, men jeg er ikke så flink til å høre etter :P

Har en viktig uke foran meg neste uke, og må bare få den over så skal jeg ringe og få en legetime.

Går det bra med deg og Signe? :strix:

Armen ut og en knuseklem til dere alle sammen :strix:  :strix:  :strix:  :strix:  :strix:

Et lite hei fra meg igjen. Jeg følger med litt fra sidelinja for tiden for jeg er så trøtt! Tar det som et godt tegn på at kroppen jobber med å bygge et lite menneske :) 

Men gleder meg over alle glade kommentarer og de fine bildene av lille Tili og den fine støtten som er på denne tråden :) 

Tenk at du er halvveis Dossa; så fantastisk! 

Sender babystøv til de tålmodige prøverne og krysser alle fingre for at dere snart blir både kvalme og trøtte dere også  :P

Nå har jeg allerede glemt alt det andre jeg skulle kommentere, men jeg prøver igjen en annen gang :) 

Sender ut gode klemmer til alle  :strix:

Halvveis allerede Dossa !!! Hei hvor det går : )) selv syns du kanskje det går sakte ??

Girasol : hvor langt på vei er du nå ??

Minimusa: så herlige bilder, fikk aldri somla meg til sånne nyfødt bilder : ( angrer på det nå når jeg ser de fine bilene dine !!

Cornelius : hvordan går det med deg og familien din etter at svigerinnen din døde ? Sånne hendelser er bare noe av det grusomme jeg kan høre om .... : (((

Supersnusken : etterlyser deg igjen jeg !!! Håper du koser deg med mini nå og at det er mindre grining !!

Hvem er nestemann på fødelista nå ??

Her sovna lillebror kl 17.45 idag og da tok han nok natta.... Har ikke sovnet så tidlig før da, men han har bare sovet 1,5 time på dagen idag. Dvs 1,5 time fra kl 7,30 til 17,45. Da har han hatt 7,5 tiner våkentid idag da. Er jo nok det for en på 2 mnd !!

Hadde han med på trening for første gang idag,gikk tur retur treninga og trente 45 min styrke. Det ble 12 km rask gange !! Fornøyd med dagens innsats : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...