Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Snart gravide:

Apex: 1 sønn, MA i september. PP8 - siste TR 23.02
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 01.02.14
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Klarforbarn75 38 år, ingen barn, exu feb-14

1.trimester:

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 21.09.14)
Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014)
Kjærepære (34 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 4. juli -14)
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)

Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

Fortsetter under...

Oi, oppdaterte på automatikken og tok det som en selvfølge at siste liste var oppdatert og korrekt - det var virkelig ikke meningen å kaste ut deg, Linda1976!

Ferdig med TR, nok en gang en todagers seanse med bare lett spotting før og etter, og sparsom blødning. Handler inn grapefruktjus og satser på det frem til ca EL og håper det gjør susen.. Håper virkelig at dette er måneden ting skjer!! :) Ellers er formen skikkelig sjaber, feber og intens hoste og forferdelig slapp. Hjemme fra jobb de siste nettene av "arbeidshelga" og håper jeg er i bedre form til mannen skal på jobbreise så jeg klarer å ta vare på valpen og gi han nok mosjon. Bruker innedagen i dag til Hundehviskeren og interiørprogram som ligger på opptakslista på tven, orker ikke engang å strikke!!

Ha en fin dag, søtsnupper! :)

Corneliuss, du har så rett.. livet ER virkelig skjørt. Til tider føles det grusomt, til tider vakkert. Gi deg lov til å sørge og ta frem gode minner. Stooor klem!! 

Nå skulle jeg egentlig skrive om noe skikkelig trivielt, men tror jeg tar det senere....kan nevne at vi skal på UL i morgen for å se på hjertene til pærene :) Blir det kjernehusa? :P Kjenner lite bevegelse på høyre side, så skal bli godt å se med egne øyne at alt er bra. Så moro at du også skal på ul da, Dossa :D Blir kjekt :D

Lykke til på ul, Kjærepære og Dossa! Blir nok herlig å se de små i fri utfoldelse! :D

GOD bedring til deg, Apex! :D

Jeg tror endelig jeg er bedre etter 6 uker av og på med forkjølelse og feber. :o Håper du slipper billigere unna! :D

Kort/sparsom blødning KAN være tegn på at noe bør fikses litt på. Hva med en liten sjekk for å forsikre seg om at det er best mulig forutsetninger? Om det er tynn livmorslimhinne f.eks. vet jeg at mange akupunktører fikser dette.

Da var det back to business...

Ønsker alle en super dag! :D

Annonse

Lykke til på ul i morgen, Dossa og Kjærepære :-)

Kjærepære, ei venninne er også gravid bare på den ene siden av magen! Alt i orden der, gutten ligger bare helt skjevt og stortrives med det. Sikkert det som er greia i magen din også, de klynger seg sammen på godsida ;-)

Jeg skal måle blodtrykk igjen i morgen. Er spent, føler meg ganske normal men høyt blodtrykk kjenner man vel sjelden før det blir veldig høyt. Vekta var gått ned en kilo i morges, så grugleder meg veldig Til ultralyd i neste uke. Blir jo nysgjerrig på om alt er i orden når det går den veien.

Cayenne, godt du er bedre, det var på tide! Nå kan du møte våren med åpen nese og rugeklar kropp :-)

Apex:god bedring, håper forkjølelsen går raskt over!

Cayenne; Det var på tide at du kjenner at formen er stigende igjen!! :) Håper virkelig at det er vår tur snart!! :) Takk for tips om akupunktur - skal se om det er noen pålitelige innen den bransjen her jeg bor, fastlegen min er av typen "2 ibux og så ordner ting seg sikkert" så han orker jeg ikke oppsøke før i april, 1 år etter fjerning av spiralen.. Kunne tenkt meg å bytte han ut i en mer sympatisk utgave, men etter å ha studert lista over ledige leger er det fint lite ledig i nærheta... Satser på å slippe å oppsøke han for videre henvisning!!! ;)

SpirenMin; Takk!! :) Håper også at dette er kortvarig, dagen i dag er i allefall bedre enn gårsdagen så jeg står han av! ;) Kjempemasse lykke til med måling av BT, håper det faller til normale verdier og at det bare var en engangsgreie!

Og til The Ultralyd-girls; weeeee!! :) Håper dere får en magisk flott dag i morgen! Gleder meg til oppdatering. Dere bærer virkelig på små mirakler inni dere. *sukk* Ultralyd kan virkelig være en fin ting! :)

Tittiiiiit!! :)

:D :D :D

Men neste gang kan du skrive liiiiiitt mer ;)

Heheh :P

Går bare rundt og sier tittiiiiiiit for tiden, poppiloppen ler og smiler når mamman sier så mye rart :)

Så, her har det skjedd mye!! Lillen er blitt 3 måneder alt (den 18 feb). Kvelden før lo han for første gang, og jeg gråt så hardt når jeg hørte det!!! Har gått å venta på litt annen feedback enn baaaare sutring og vrælgråt, og endelig kom det, han syntes mamman var kjempemorsom! :D Latteren hans er bare helt nydelig. Trodde ikke det gikk an å bli mer glad i han, men jaggu kjente jeg kjærligheten bare grave seg enda dypere inn i hjertet, til et sted jeg ikke visste jeg hadde :) <3 Dagen etter oppdaga han høyrehånda si, og det blikket var priceless!! Nå greier han å holde armene i ro, målbevisst gripe tak i ting, og har oppdaga knærne sine og nedre del av magen. Han liker å klype meg på armene under bleieskift og gripe tak i håret mitt når jeg kiler han :P

Jeg kjenner jeg er en mye bedre over-tre-måneders-baby-mamma enn den første barseltida. Guri som vi har fått prøvd oss mannen og jeg. Har vært på randen til brudd flere ganger, men nå er alt så utrolig bra!! Det gikk i at jeg synes han bidro for lite, både med guttungen og heimen, OG meg, men nå er han bare helt konge! :)

Ellers har vi gått fra fullamming til delamming etter min første hs ødela hele amminga vår. Bytta helsestasjon for å si det sånn.. Har slitt meg igjennom 7 brystbetennelser!! Har vært stabil i noen uker nå når jeg har fått mindre melk.

Har ikke hatt overskudd til å "bimme"..

Er det bra med dere da gulljenter??

Knuseklem til alle som en fra Fie <3

Har OUL idag kl 10.30 *spent*

Har lyst til å vite hva som skjuler seg i magen min så håper den skræver godt med beina :P hahahaha!

Så herlig å lese at det går bedre med deg Fie :wub: du fortjener bare det aller beste :D Nyt lillegutt, den vakre godklumpen♡

En varm klem til dere alle sammen :wub:

God morgen, fine damer :) Her har det vært stille fra meg den siste tiden, men jeg har hatt mer enn nok med å komme meg gjennom dagene og i seng om kvelden. Jeg var visst lengre nede enn jeg trodde. 5 ukers sykemelding, nå går jeg på sjette uka, men bare 50%. Og fortsatt sovemedisiner, men bare en type nå. Puh. Det føles godt å være på rett spor. 

Corneliuss, jeg har ikke ord for noe så utrolig trist. Sender deg en stor klem! Niesen din har i alle fall en kjempefin tante. Ta tiden til hjelp og sørg, vær der for hverandre. 

Dere som skal på UL, så spennende! Jeg følger med dere og gleder meg med dere, selv om jeg ikke har vært noe flink til å skrive her den siste tiden. De siste ukene har vært en stor egotripp. 

Safe to say, alle forsøk på å bli gravid har blitt lagt på is disse ukene. Først må helsa på stell, så kan vi begynne å tenke på spire. Så da har vi litt "arbeid" å glede oss til utover våren ;) 

Til helgen skal jeg på kurs i tarot, og jeg gleder meg masse! Endelig et steg i rett retning ;)

God klem til alle her :) 

Annonse

Godt å se deg så lykkelig, Fie!!

Mama foodie, masse god bedring til deg, helsa er viktigst! Kos deg på kurs :)

UL i dag ble en stor lettelse :) Begge lå med beina ned ;) og sparka og sprella så mye at jm bare flirte og lo :) Hjertene så bra ut, og de var begge passe store. Jm satte oss litt ut da hun sa "kan dette være en jente, da??" Det viste seg at hun bare hadde sett feil et øyeblikk hehehe...så er fremdeles en gutt og en jente ;) 

På barnerommet har kona revet av gulvbelegg, slipt og grunnet og malt første strøk med maling på gulv. Har også funnet farger til vegg: to blir lys gråblå ( alladin fra Sens) og panelveggene blir egghvite. Får muligens en kollega av kona til å male motiv på en vegg også ;) Har så smått begynt å lage album og, må bare ta et magebilde til før jeg kan fortsette hehehe...

Godt å høre, Kjærepære :-) så flink kona har vært med rommet! Gleder meg til å begynne med det jeg også :-)

Jeg var hos fastlegen min i dag. Målte blodtrykk og sjekket urin. Jeg gruet meg til å se henne, hun har vært litt ufin mot meg tidligere. Første gangen jeg var gravid anbefalte hun abort, pga at jeg hadde BMI på 66.. Det hadde jeg overhodet ikke, hun hadde regnet feil. Tenk hvis jeg hadde fulgt rådet hennes? BMI-tallet sa meg ingenting, så jeg reagerte ikke på at det var altfor høyt. Heldigvis var jeg på ultralyd på sykehuset etterpå, og de reagerte på tallet, og kommenterte det høylydt. Denne gangen spurte hun om vi virkelig hadde planlagt å bli gravid selv om jeg fortsatt er overvektig.

Ganske deilig å kunne komme inn i uke 23 og vise til en vektoppgang på 1,5 kg totalt, men ingen god følelse å grue seg til å gå til legen sin... Vet jo at jeg må bytte, orker bare ikke nå. Er ingen andre på legekontoret som har ledig kapasitet, så da må jeg lengre unna.

Blah, dårlige vibber i dag.

Mamma foodie, godt å høre at du føler deg bedre. :-)

Ååååå for en herlig dag det har vært :D

Smilt fra øret til øret helt siden jeg reiste fra sykehuset!

Kom inn til ei kjempe koselig jordmor som tok seg gooood tid og forklarte alt som hun gjorde og så.

Alt var perfekt med gullet mitt! Var så magisk å se på den viltre krabaten min *smelt*

I min mage skjuler det seg en liten gutt ♥

Jordmora var ikke i tvil og vi kunne lett se tissen og pungen med egne øyne sjøl om han prøvde å skjule utstyret sitt :P

Ble fremskyva med to dager, så er idag 18+6 og termin den 27.7.2014 :wub:

Deilig lykkerus!!!!

Nydelige oppdateringer, Kjærepære og Dossa! ♥ Blir rent rørt her jeg sitter...

Og SpirenMin; Haka ramla ned tre knepp - fy f*n for en ubrukelig dr du stakkars har!! :/ Det går ikke an å behandle folk slik!! Forstår deg godt og skjønner du vil bytte.. tenker i de banene jeg også, men min kar har om ikke annet litt sosiale antenner på plass selv om han er veldig glad i å "vente å se" hva to ibux gjør først.. Har etter noen år lagt meg til den vanen med å ta noen av den sorten før legen forsøkes, så lenge oppdraget går i den gata! :P

Gikk det bra med BT? Vektoppgangen var jo ingenting - det var det samme som jeg fikk på veien fra badevekta hjemme til vekta hos dr!! :D Ikke la legen ødelegge svangerskapet ditt, det blir bare helt feil! Har du mulighet for kontroll hos jm? :)

Så bra å se at flere har det bedre :)

Gratulerer med lillegutt i magen Dossa!!!!♡♡♡ så kos! Ønsker meg en med tut jeg og :)

SpirenMin, vettu hva!? Du må bytte straks! Herrelighet er det mulig? Det er gjort med et tastetrykk på nett! Please ;)

Mamafodie , høres gøy ut med tarotkurs.! Kos deg ♡ Jeg har bok og kort men ble aldri noe med meg hehe

Her går det mot el tid og jeg kjenner det er deilig å ikke skal til med testedager!! Det blir nok spennende mot ikm uansett, men presset og forventningene blir merkbart mindre :)

God kveld/natt alle gode damer ♥♡♥♡♥

Godt å høre, Kjærepære :-) så flink kona har vært med rommet! Gleder meg til å begynne med det jeg også :-)

Jeg var hos fastlegen min i dag. Målte blodtrykk og sjekket urin. Jeg gruet meg til å se henne, hun har vært litt ufin mot meg tidligere. Første gangen jeg var gravid anbefalte hun abort, pga at jeg hadde BMI på 66.. Det hadde jeg overhodet ikke, hun hadde regnet feil. Tenk hvis jeg hadde fulgt rådet hennes? BMI-tallet sa meg ingenting, så jeg reagerte ikke på at det var altfor høyt. Heldigvis var jeg på ultralyd på sykehuset etterpå, og de reagerte på tallet, og kommenterte det høylydt. Denne gangen spurte hun om vi virkelig hadde planlagt å bli gravid selv om jeg fortsatt er overvektig.

Ganske deilig å kunne komme inn i uke 23 og vise til en vektoppgang på 1,5 kg totalt, men ingen god følelse å grue seg til å gå til legen sin... Vet jo at jeg må bytte, orker bare ikke nå. Er ingen andre på legekontoret som har ledig kapasitet, så da må jeg lengre unna.

Blah, dårlige vibber i dag.

Mamma foodie, godt å høre at du føler deg bedre. :-)

Det er ikke ofte jeg kommenterer her inne lenger, men den der var så drøy at jeg måtte legge ned bjutien fra morrapuppen! Er det mulig å finne en mindre sensitiv lege? Kjære deg, du bytter lett lege på nett. Sett deg ned, og bare gjør det. Jeg la på meg mye med nr 1, og har aldri gått helt ned igjen. Vært overvektig ved de tre siste svangerskap og fødsler. Har ikke fått noe pes fra helsevesenet. Har gitt beskjed om at jeg veier meg selv, og fått glukosebelastning. Ved siste fødsel nå, var jeg på mitt tyngste ved fødsel, selv om jeg hadde gått ned i vekt totalt gjennom svangerskapet. Det var den raskeste, og minst kompliserte fødsel jeg har hatt. Ikke la dette ødelegge svangerskapet for deg! Masse lykke til!!! 

Tusen takk, jenter.. Godt å se at det ikke bare er jeg som et sensitiv fordi det går på vekt. Er jo lett å ta andres kommentarer til seg, selv når de ikke er ment som kritikk. Akkurat i dette tilfellet er jeg jo ikke i tvil om at hun ikke synes jeg burde gå med åpne øyne inn i et svangerskap.

Jeg hadde bytta på flekken hvis jeg måtte ha forholdt meg til henne ofte. Har alle kontroller hos jordmor, måtte bare inn der nå og måle blodtrykk pga at det var litt høyt sist jeg var hos jordmor, og hun skulle ha ferie, derfor spurte hun om jeg kunne gå til fastlegen nå i mellomtiden bare for å måle. Ellers tar min fine jordmor seg godt av meg, skulle jeg trenger sykemelding etterhvert så bestiller hun det bare hos en lege på sykehuset, som hun sa.

Greia er at legekontoret der næpskrellet av en lege holder til, ligger 3 minutter hjemmefra, og det er jo veldig praktisk. Det er flere leger der, men ingen som har ledig kapasitet. Så da må jeg bytte kontor, og det er der orket ligger. Må finne ut hva som er nærmest osv. Haha, latskapen lenge leve ;-)

Til vanlig lar jeg ikke henne påvirke meg i det hele tatt, men akkurat i går kjente jeg veldig på at jeg grua meg. Heldigvis var blodtrykket fint og hun klarte til og med å si at jeg hadde vært flink som ikke har gått opp mer, så hun prøver sikkert..

Innom for å ønske dere god helg! ♥

Godt å lese at det går rette veien, Mama foodie - sakte men sikkert er bedre enn på stedet hvil!! :) Håper du får ei fin og utviklende helg på kurs!

Koselig å lese livstegn fra dere med smått i hus, dere tenkes også på selv om jeg ikke er så flink å etterspørre dere hver og en.

Vinterblomst; godt å senke skuldrene - kjenner på den jeg og.. samtifig har jeg tvilen her på den ene skuldra og lurer på om jeg skal bestille el tester for å se om jeg i det hele tatt har el.. Greit å nøste litt selv når jeg ikke kjenner noe til el i kroppen, kanskje?

Mannen etterlyste tr her om dagen, fikk beskjed om at den hadde kommet og dratt. Og han har ikke merka noe engang. jaja - ikke lenger så "hot" som da vi var nyforelskede, han har lite lyst for tida, på sex altså. Baby er fortsatt et ønske. Blir ikke klok på han, men maser i allefall ikke. Får heller forsøke å ta initiativ ca til rett tid og ellers la han være i fred. Haff.. Hadde sånn håpet at vi skulle nærme oss termindagen med en god nyhet i magen, nå vet jeg ingenting. Dette er tungt.

Klem til dere fra meg.

Spirenmin: bare gå inn på helfo.no så ser du alle fastlegene, adresser og kapasitet, der kan du også bytte. Finner du noen som er i nærheten så spør om en "prøvetime", det gjorde jeg for noen år siden pga dårlige erfaringer. Er det noen som du ønsker men som ikke har ledig plass så bare hold øye med de for kan bli ledig plass :)

Hei alle sammen og beklager så mye for mitt lange fravær!

Jeg har ikke fått lest meg bakover, så jeg håper det går bra med alle, og en god klem til alle dere som trenger det!

MEN jeg så nå på lista at du kjære Sjøgress er gravid!!! :D <3 Gratulerer sååå mye!!!

Jeg ble borte fordi det gikk ikke slik jeg ville med denne prøvingen :/ For det første så har jeg fått så uendelige lange sykluser med både 40 og 42 dager imellom, så det er så lenge mellom hver pp. Og tilfeldigvis har det vært lite prøving i de viktigste periodene, det har liksom alltid klaffet dårlig, en gang var det at han jobbet så mye så vi var slitne, eller så neste gang var det akkurat i jula på de første dagene der det var masse familieselskap og snuppa snudde døgnet, og så blir jeg så sur på oss etterpå at vi virkelig klarte å kaste bort sjansen pga latskap :( Sorry sur post, men det er litt derfor jeg ikke har klart å være her inne de siste månedene fordi jeg er rett og slett flau over vår egen innsats og sur fordi vi ikke står på mer. Det er jo så ønsket med et barn til! 

For tiden er jeg i ikm-dager. Trodde tanta skulle komme både i går og i dag, men ingen tante og blendahvite tester. I dag var 41. syklusdag, så de fortsetter å være lange. Jeg vet vi klarte å sose bort de aller viktigste dagene denne gangen også, så jeg venter egentlig bare på tanta og ingenting annet sånn at vi får kommet oss inn i en ny pp. Jeg har fortsatt trua på at vi får flere barn, og jeg har kommet meg litt opp av bølgedalen igjen. Har også vært inne på facebookgruppa og leser ihvertfall alt der selv om jeg ikke er så flink til å kommentere. Har lyst å bli mer aktiv her igjen også. Og nå har jeg sutret fra meg og er klar for å se på den positive siden og å heie på dere her inne igjen :)

Jeg koser meg ihvertfall fullt med vår kjære datter som nå har blitt 18 mnd. Hun har endelig begynt å si mamma, så nå går det i mamma mamma mamma hele dagen og pappa også selvfølgelig, og det er sånn stas <3

Lykke til alle gravide og snart gravide! 

Masse lykke til Unilon, det ordner seg snart, det våres jo :)

Jeg har og ei aktiv datter som har begynt å bable masse hehe, 16 mnd ♡

Hun er så god♥

Er det lenge siden du testa el Apex? Alltid greit å vite :) min er så regelmessig at det går bra å ikke teste hver måned ;)

Så kos å høre om godgutten din Fie, fra nå blir det bare morsommere og morsommere å være mamma! :hjerte:

Håper det går litt bedre hos dere også, Lykkelig og at du får litt tid til deg selv innimellom. Det er viktig, vet du! :)

Så fantastisk med velskapte barn i magen, Dossa og Kjærepære! :D Og du fikk jo rett i at det var en gutt, Dossa! Blir det to av hver? Husker ikke helt...

Liker at det går bedre med deg, Mama! :D

Snart el på deg kanskje, Vinterblomst? Satser på en liten mini-Vinterblomst om 9 mnd! :D

Noen med ikm snart? Ikm ca lørdag her, men Ikke gravid, sa min aku i dag. Ikke rart etter all denne sykdommen.. Så da blir det deilig rødvin til helga ;)

Rekker ikke kommentere alt siden sist, for nå skal jeg være flink og SOVE! Nattaklem til alle :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...