Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Vi har aldri visst kjønn. Med førstemann ønsket vi det ikke. Det var helt likegyldig siden vi allerede hadde hatt 2 SA. Med nummer to ville vi gjerne vite om jordmoren hadde spurt. Men det gjorde hun aldri. Med nr 3 ba vi om å få vite, men da så de det aldri. Hadde også 3 ultralyder etter ordinær - uke 31, 35 og 36, men det var kun ene legen som kikket litt ekstra etter. Hun så ikke skikkelig pga måten barnet lå...men sa at hun ikke hadde sett noe tisselur heller....så mistanken min var jente :-) og ut kom jente nr 2 😃😃😃

Fortsetter under...

Linda1976, gratulerer med ei jente på vei :) helt fantastisk med ultralyd, utrolig at de klarer å telle hjertekammer og alt.

Minnimusa; så deilig at dere fikk en hel kveld og natt alene sammen før han reiser! Må være deilig å kunne ha barnevakt for Tiili, så flink hun er som sover hele natten :)

Supersnusken, så vondt å høre at det ikke er helmax hos dere for tiden. Har dessverre ingen råd å komme med, men skal klokelig unngå å be deg nyte noe som helst... Har dere noen rundt dere som kan avlaste litt? Ta med storesøster ut på tur eller finne på noe hyggelig med henne? Hjelpe til med bæringen imens du tar deg en luftetur for å lufte hodet litt, eller en høneblund? Komme innom i middagstider og avlaste med lillemor slik at dere kan spise et måltid sammen? Jeg vet ikke hva man trenger jeg, men har den dypeste medfølelse.

Du snakket tidligere om kiropraktorbehandling, gjorde du ikke? Har dere prøvd dette? Håper at det snart blir roligere og at dere alle får det bedre. God klem :)

Cayenne: Det skal jo holde å legge inn aksjer hver andre-tredje dag, så den ene dagen kan da umulig ødelegge så mye. Mener jeg leste at det er viktig å legge inn godt med aksjer i dagene før eggløsningen, siden det jo tar litt tid for soldatene å svømme helt inn til egget :)

Klar for oppstart igjen så snart syklusen er på plass. Det største sjokket er over og vi har bestemt oss for å prøve gå videre :)

Ha en fin dag alle sammen :D

Snart gravide:

Apex: 1 sønn, MA i september. PP7- siste TR 26.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Klarforbarn75 38 år, ingen barn, exu feb-14

1.trimester:

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sharmi81(termin 8.9)

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14)

Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014)
Kjærepære (34 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 4. juli -14)

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

Så bra at dere er ved litt bedre mot, Klarforbarn! Og håper spiren sitter fort denne gang! :D

Nå skal jeg syte litt. Har vært forkjølet/halvsyk mer eller mindre i hele år! Blir nesten frisk eller er frisk i noen få dager, så er det på'an igjen. Nå har jeg følt meg helt bra i 3-4 dager, og så våknet jeg med vondt i halsen, nesa, hodet og kroppen. Over alt, med andre ord. ;) Får jo aldri trent lenger, og er totalt utslitt. Kan ikke være hjemme fra jobben hele tiden heller!

Det er jo virus, så finnes jo ikke medisiner. Men er det noen av dere som har opplevd liknende? Hva gjør man for å bli frisk???

Ellers håper jeg dere alle har en bedre dag enn meg! :D

Huff, Cayenne - jeg har virkelig ikke noe godt å svare deg med - det er vel bare å bruke tiden og forsøke seg på bevegelse i krabbetempo om ikke full fart og hard trening er mulig!! God klem til deg, kjempemasse god bedring!!

Klem til deg og, Klar for barn - håper vi snart hopper opp og ned i glede over positive tester og sterke spirer.. Que sera, sera... Når tiden og vi er klare flytter de nok inn!!

Husker desverre ikke godt nok til å ta hele runden nå, men dere er tenkt på alle som en. Gleder meg over fiiiiine UL og at det står bra til med mageboerene rundt omkring. Føler med dere som har strevsomme dager/netter med urolige små - tiden er deres venn. Hold ut!!

Her er det vel ca en uke igjen til IKM, ikke at jeg har stålkontroll på det.. Begynner å kjenne på usikkerhet i forhold til fruktbarhet her - noe ustabile sykluser, bare to dagers blødninger og null følelse på kroppen når EL er.. Snart halvåret siden min MA.. Når bør man kontakte fastlegen for videre utredning?? Har om ikke annet vært flink og fått mye god mosjon siden hunden kom i hus. Timeslange turer daglig gjør godt for kropp og sjel - luksusen man har med store barn og turnusarbeid. :)

Ha en fin dag, gromjenter!! :)

Må spørre dere litt erfarne: Det kom litt rosa på papiret da jeg var på do i morges :( Tankene spant så klart av gårde og tenkte at nå mister jeg også! Har vært kjempenervøs hver gang jeg har vært på do i dag, men det har ikke kommet noe mer.  Har hatt mye stikkinger og strekkinger siste par dagene; kan det være pga det? Krysser fingrene! 

Håper dere andre har hatt en bedre dag enn meg :)

Annonse

Girasol :) skjønner veldig godt redselen for å miste. Har sjøl opplevd for mange ganger å få rosa på papiret.

Kan bare være skjøre slimhinner, har dere hatt sex? Vanlig å blø litt etter sex. Krysser fingra for at det går bra. Så lenge du ikke opplever smerter eller masse blødning så går det bra.

Men er du usikker så ring legen! Hvor mange uker er du nå vennen? ♥

Jeg har vært hos jordmor idag :)

Hørt hjerte til min lille skatt *smelt* Har en angelsound men synes den skaper mer nervøsitet enn trygghet akkurat nå så den legges bort!

Kjenner små bevegeleser litt hver dag og gleder meg til daglige spark.

Det vil roe nervene mine :) når jeg kan føle bebisen min :)

En god klem til dere alle sammen :wub:

Takk Dossa :) Er 9+1 i dag

Så deilig å høre hjertet og kjenne bevegelser :) Sikkert lurt å legge bort angelsound hvis den gjør deg nervøs! 

Apex: Lange turer hørtes fristende ut! Om utredning kommer vel an på alder, historie og kanskje på fastlegen? Det er ventetid der også har jeg hørt. Be om å få en time hos legen hvis du har mange tanker om dette du :) 

God bedring til deg Cayenne. Tid er vel det som hjelper best på å bli frisk :) 

Lykke til Klarforbarn :) 

Cayenne :) å gå slik og hangle er noe dritt!

Kjenner til det sjøl, hoster på 6-7 uka nå og er så tett i halsen, hodet og øra at jeg blir små sinna!

God bedring vennen!!

Ekstra klem til Klartforbarn :wub: godt at du føler deg klar til ny pp.

Unner deg en positiv test så fort som mulig ♡

Apex vennen :wub: Sjøl om usikkerheten om fruktbarhet dukker opp så gi ikke opp!! Det vil bli din tur, er bare så trist at det tar for lang tid.

Ei lang uke før vi veit om du kan juble, krysser alt jeg har for deg ♡

Takk søte dere, og god bedring til deg også Dossa! :D

Så lenge det bare er litt rosa skal du ikke bekymre deg, Girasol! Er nok bare litt skjøre slimhinner :)

Kjære Apex, de sier vel at man kan/bør gå til legen når det har gått 6 mnd når man er over 35, så kanskje ta en tur bare for å få roet nervene? Og hvis de korte blødningene skyldes tynn livmorslimhinne har jeg hørt om flere som har fått rettet opp dette ved hjelp av akupunktur. Ellers synes jeg det er veldig mange som bruker lang tid på å bli gravide etter sa. Du får nok gullet ditt til slutt! :D

Nå skal jeg syte litt. Har vært forkjølet/halvsyk mer eller mindre i hele år! Blir nesten frisk eller er frisk i noen få dager, så er det på'an igjen. Nå har jeg følt meg helt bra i 3-4 dager, og så våknet jeg med vondt i halsen, nesa, hodet og kroppen. Over alt, med andre ord. ;) Får jo aldri trent lenger, og er totalt utslitt. Kan ikke være hjemme fra jobben hele tiden heller!

Det er jo virus, så finnes jo ikke medisiner. Men er det noen av dere som har opplevd liknende? Hva gjør man for å bli frisk???

Eg hadde det sånn lenge, og det viste seg å vera muggsopp på arbeidsplassen min, så det gjekk aldri over. Om de er fleire der som har det slik, eller i heimen kan det vera lurt å sjekka litt. Eg utvikla inneklimasjuke som eg aldri vert kvitt. Hangla leeeenge og gjekk på jobb sjølv om eg var dårleg, for ein blei på ein måte van med at ein ikkje var frisk..så eg gjekk på jobb, heim og sov, jobba nokre timar, og la meg for natta...ikkje så kjekt. Lytt til kroppen din!!

Takk Dossa :) Er 9+1 i dag

Så deilig å høre hjertet og kjenne bevegelser :) Sikkert lurt å legge bort angelsound hvis den gjør deg nervøs! 

Apex: Lange turer hørtes fristende ut! Om utredning kommer vel an på alder, historie og kanskje på fastlegen? Det er ventetid der også har jeg hørt. Be om å få en time hos legen hvis du har mange tanker om dette du :)

God bedring til deg Cayenne. Tid er vel det som hjelper best på å bli frisk :)

Lykke til Klarforbarn :)

Hopper inn som anonym *over30* bare for å si ifra at det er VELDIG vanlig å ha en liten blødning rundt uke 9. Hadde det akkurat når jeg var 9+1 selv. Har lest at dette er fordi på den tiden begynner livmoren å vokse såpass at noen blodkar sprekker, derav blødingen. Når jeg fant ut av dette ble jeg veldig betrygget ihvertfall :)

Anonymous poster hash: 8ad0e...b2c

Tante rød kom snikende ... får ta det litt med ro nå. Vil ha litt tid uten å tenke så mye :)

kjærepære... det er jo normalt å legge på seg nå :) ikke stress!! Du er flink:)

Lykke til Cajenne, nå er det din tur ♥♥♥ :)

Kos dere dere som har bebiser i magen smelt-smelt ♡

-og dere som har nye små :)

Annonse

Huff, så kjipt Vinterblomst :( Er nok lurt å ikke tenke så mye, ja - finn på noe gøy og kos dere, så skjer det når det skjer :)

Takk for tips Grøne! Det er veldig lite sannsynlig med muggsopp både hjemme og på jobben, men kom på at jeg nylig leste at man kan få symptomer av å ha ved som bare er litt muggen i hus. Hmm. Får prøve å hive ut veden og se hva som skjer. Er du bra nå som du ikke er eksponert? Håper det! :)

God morgen

Vi er på familie vinterferie i Bergen.

I går var meg og min kjære på tidlig UL, på ultralydklinikken. Ville berre vite om allt var bra.

Vi fikk se en aktiv baby, vifte med armer og bein. Kunne se antall fingrer på eine handa... allt var fint med nakkefold. Hjertet slo fort. Fikk ny termin 5.sept. Så i morgen er eg i uke 12

Var en tur i byen å shoppa litt mammakær i går.

Sutreinnlegg-advarsel!

Er så forbanna stiv i bekkenet igjen! Var jo så fin etter de første behandlingene hos kiropraktor, nå er jeg verre enn jeg var før jeg begynte å gå til henne. Kan jeg ta skade av behandlingen?? Eller er det tilfeldig? Blir så lei av å ha vondt, kjenner at humøret er på bånn og til og med bikkja unngår meg.. :'( Jeg oser dårlige vibber. Og når jeg først er i dårlig humør så passer jeg på å bitre meg litt over at alle andre får nydelige gravidemager mens jeg bare ser ut som jeg har blitt enda tjukkere. Kan jo også sørge for å sures litt over svimmelhet, som kommer og går hele dagen. Mistenker lavt blodsukker, men klarer ikke kontrollere det.

Ah, det var godt å få det ut. Føler meg så utakknemlig når jeg klager, og livredd for at dette skal være formen min helt til fødsel. Men nå skal jeg pakke bitterhet og surhet sammen og møte verden med et smil. J;-)

God klem til alle sammen! Lover å være mer positiv i neste innlegg ;-)

Så gøy med ul Sharmi, og herlig med fem fingre! :D

Har du prøvd vanntrening for invalide gravide, SpirenMin? ;) Det funket bra på min bekkenløsning, gikk på et sted nede ved St. Olavsplass. Var i tillegg herlig å få brukt kroppen litt! Du kan få henvisning av legen, husker ikke om det var en liten egenandel. Lykke til og god bedring! :D

Takk for tips Grøne! Det er veldig lite sannsynlig med muggsopp både hjemme og på jobben, men kom på at jeg nylig leste at man kan få symptomer av å ha ved som bare er litt muggen i hus. Hmm. Får prøve å hive ut veden og se hva som skjer. Er du bra nå som du ikke er eksponert? Håper det! :)

Det går bra så lenge eg er i friske hus :) Men det er litt kjedeleg å ikkje kunna besøka kven ein vil fordi dei har gamle hus eller har hatt ein lekkasje ein gong..styr. Men ein får leva med det ein har fått utdelt. Er dette det verste skal eg ikkje klaga!! Berre håpar eg greier å jobba fullt at på sikt.

Sikkert lurt å prøva ut ting, det kan jo vera allergi mot noko anna og, eller berre ei sjuka som tar ekstra langt tid..

Sutreinnlegg-advarsel!

Er så forbanna stiv i bekkenet igjen! Var jo så fin etter de første behandlingene hos kiropraktor, nå er jeg verre enn jeg var før jeg begynte å gå til henne. Kan jeg ta skade av behandlingen?? Eller er det tilfeldig? Blir så lei av å ha vondt, kjenner at humøret er på bånn og til og med bikkja unngår meg.. :'( Jeg oser dårlige vibber. Og når jeg først er i dårlig humør så passer jeg på å bitre meg litt over at alle andre får nydelige gravidemager mens jeg bare ser ut som jeg har blitt enda tjukkere. Kan jo også sørge for å sures litt over svimmelhet, som kommer og går hele dagen. Mistenker lavt blodsukker, men klarer ikke kontrollere det.

Ah, det var godt å få det ut. Føler meg så utakknemlig når jeg klager, og livredd for at dette skal være formen min helt til fødsel. Men nå skal jeg pakke bitterhet og surhet sammen og møte verden med et smil. J;-)

God klem til alle sammen! Lover å være mer positiv i neste innlegg ;-)

Hva gjør kiropraktoren? Har du prøvd trening hos fysioterapeut? Enten på land eller i vann som Cayenne skriver? Hvis legen skriver bekkenløsning med gangvansker får du det gratis hos de med driftstilskudd :) Lykke til og god bedring!

Hun knekker og knar. Såvidt jeg forstår er det ikke bekkenløsning, men en låsning på venstre side. Hun forklarer at en fysioterapeut kun kan behandle symptomene (at musklene blir vonde pga låsningen), ikke årsaken. Men det er vel som å spørre bukken om å passe havresekken. Hun vil vel neppe gi meg råd som fører til at jeg ikke kommer til henne mer. Skal til henne på fredag, men tror jeg skal drøye litt med en eventuell ny time etter det. Blir jeg ikke verre enn jeg er nå, så er det jo ikke vits å betale 850,- i uka for ingenting.

Hun knekker og knar. Såvidt jeg forstår er det ikke bekkenløsning, men en låsning på venstre side. Hun forklarer at en fysioterapeut kun kan behandle symptomene (at musklene blir vonde pga låsningen), ikke årsaken. Men det er vel som å spørre bukken om å passe havresekken. Hun vil vel neppe gi meg råd som fører til at jeg ikke kommer til henne mer. Skal til henne på fredag, men tror jeg skal drøye litt med en eventuell ny time etter det. Blir jeg ikke verre enn jeg er nå, så er det jo ikke vits å betale 850,- i uka for ingenting.

Oi, det var dyrt! Og skulle tro det holdt med en 'oppknekking' om det var låsning?? Ville kanskje forsøkt andre ting om det ikke blir bedre raskt, ja..

Ja, jeg synes det koster mer enn det er verdt. I går hintet hun om at noen må ha behandling helt til fødsel, og det går jo ihvertfall ikke. 850,- ganger 19 uker = en formue...

Nei, tror jeg må vurdere noe annet. En ting er å ha vondt, en annen ting er å ha vondt OG være blakk i tillegg ;-)

Vinterblomst ♡ sender deg en god klem og håper tanta gjør seg fort ferdig så neste pp kan sette igang. Trist at det ikke gikk denne gangen og jeg veit så altfor godt at man blir så lei seg og føler at håpet sklir unna :(

Ord blir fattige men jeg har troa på deg :wub:

Sharmi :) så gøy at alt gikk bra på UL :D

Helt herlig nåt man kan telle tær og fingre *smelt*

Spirenmin :) fysj det var jaggu mye penger å spytte ut!

Ingen vits å fortsette hvis du ikke føler fremgang. Håper formen tar seg opp :)

Har vært på kino med minstemor på 4 år og sett Karsten og Petra :)

Hun har stor kost seg med alenetid med mamsen *knis*

Imorra skal jeg ta med de to eldste på kino og se Legofilmen :)

Unga setter pris på å få litt alenetid med meg :wub:

Herregud jeg et sååååå dritt lei den dårlige formen.

Hoster på 6-7 uka og er potte tett i halsen, hodet og øra.

Hører så dårlig at det er ekkelt.

Når jeg prater så høres lyden ekstremt høyt i øra mine at det plages meg veldig. Ingen tvil om at jeg har nedsatt hørsel *blæææææ*

Måtte bare sutre litt :P

Nå skal unger legges!

Og senga roper straks på meg også :P

Varm klem til alle :wub:

Alenetid med mamma høres ut som luksusdag for barna  Dossa :) Så flott at du får det til! God bedring til deg også, så slitsomt å ikke være i form 

Spirenmin: det var sinnsykt mye penger! Hvis det er en låsning burde hun vel ha knekt den opp ferdig snart? En kan få vondt i muskulaturen av å bruke den feil også, uansett om det er låsning eller løsning i bekkenet her jeg hørt. Ville gjort et forsøk hos noen andre :)

Klemmer til alle som håper og alle som ruger og alle som passer på søte små :D 

Så bra at dere er ved litt bedre mot, Klarforbarn! Og håper spiren sitter fort denne gang! :D

Ellers håper jeg dere alle har en bedre dag enn meg! :D

Hvet ikke om jeg kommer med råd du har hørt før . ;) Nok søvn er nr 1 , litt vanskelig når en ikke bare har seg selv og tenke på . Har selv tatt en tame out av og til . Sent gutta på tur , så jeg enten har fått en dag el. helg for meg selv. Vi kvinner stiller ofte opp for alle andre og ikke oss selv . Så er det være alltid tørr og varm på bena ( jobbet en del år i skobutikk,så er nok litt skadet derifra . ;) ) Såler må alltid ut av sko og tørkes . Drikke mye veske 30 ml pr kg i døgnet . pluss litt til. Spise sunt . Noe du sikkert gjør . ;) Ellers er det bare og smøre seg med tolmodighet . God bedring . ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...