Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

En til please : For ett nydelig navn - var min favoritt Signe, men mannen nektet så vi endte opp med Sunniva og er fornøyd med det også :) (jeg fikk viljen min med de to første) Og håper at lille Signe vokser seg stort og sterk raskt og at hun er i fin form til tross for en altfor tidlig start utenfor mammas mage. Er nok skremmende å havne på Neonatal(har vært der selv), men de som jobber på disse avdelingene pleier å være helt fantastiske.

Jobbstarten har vært hektisk, men morsom - med unntak av sykedagene da :P . Jeg er fullstendig avslappet med å ha pappaen hjemme. Dette er barn nummer 3, så han er ganske dreven. Snuppa er dårlig på flaske og tutekopp, men pappaen ser framgang og gir henne eventuelt melk med skje.....! Så han er optimist. Jeg har en times ammefri og prøver å korte inn en halvtime på morgenen og en halvtime på ettermiddagen og skal da kun jobbe 6,5 time.... Snuppa er også utadvendt og glad i folk, så hun er ingen mammadalt....!! Nei, jeg bekymrer meg ikke!!

Da må jeg krype til køys, for Snuppa nekter å gi fra seg helt på puppen om natta.... hun har sovet natta gjennom i lang tid, men nå kommer det tenner (fikk sin første 8,5 mnd gammel ...tjihii), så hun våkner av det...

Stor klem til dere alle

PS!! Er litt misunnelig på dere som skal møtes....kos dere masse!

Fortsetter under...

Gratulere med dagen Dossa :blåse: så koselig at dere fikk til et treff,var Lykkelig der? var ikke hun med forrige gang?

Neste gang skal jeg prøve,men igår var jeg på jobb.

Her tok jeg meg i å se på lista og ble nesten litt vemodig av å se de som er i 2 trim og har termin i juni,da er det jo snart et år siden jeg fikk minsten,tiden flyr,kjennes litt som det var igår jeg vagget rundt og ventet på pjokken vår

Idag skal jeg og gubben på PREEP kurs,alle synes det er rart,siden vi ikke har noe problem igrunn,men vi tenker det er forebyggende,kommunikasjon er jo ikke lett,uannsett hvor glad man er i hverandre,så vi har ordnet barnevakt og skal ha voksen tid i 4 timer :laugh: gleder meg

Ellers snør vi ned over 1 meter and cunting... :sno:

Idag skal jeg rydde litt,votte/lue/buff haugen i gangen ser ut som søpplefyllingen i Fragglene fra barnetv på 80-90 tallet :fnise:

Ha en fin dag alle sammen :tommelopp:

Hei jenter,

Aller først gratulerer med dagen til Dossa :roser:

Lenge siden jeg har vært inne her nå, måtta ta oss en pause fra all babylagingen og konsentrere oss om å være kjærester og nyte livet.

Vi rydda bort alt av temp, eltester, hostesaft, rooiboste i en eske og hadde det i boden :fnise:

Vi koste oss med god mat og vin, film, middag på byen, helgeturer.

Så nå i januar dukket ikke TR opp som avtalt....tenkte at syklusen sikkert endret seg. Samboern min plukket fram en CB fra lomma den 12. januar og sa at kanskje vi skulle teste den neste morgen.

Så luringen hadde i smug kjøpt en test   :hjerter_rundt:

Testen viste Gravid 1-2 uker :bolledeig:

Så uten å ha prøvd, men bare kosa oss, har en liten huleboer flytta inn. 

Har nesten ikke turt tenke at jeg er gravid, men vi to har en hemmelighet VI ER GRAVID :yvonne:

Så da kan jeg endelig sette meg opp på 1.trimester og krysse fingerene for at spira holder seg fast :-D Skal på tidlig ultralyd i slutten av neste uke <3

Snart gravide:

Apex: 1 sønn, MA i september. PP7- siste TR 26.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

1.trimester:

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sharmi81(termin 8.9)

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14)

Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

Klarforbarn75 (38 år, ingen barn fra før, termin ca. 21.09.14)

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

Annonse

Gratulerer med dagen, Dossa!  :duskedame:  :hjertesmil:  :hug:  Var utrolig hyggelig å møte dere alle tre i går, det er lenge siden jeg har holdt det gående såååå lenge siden jeg ble gravid :D Herlig masse skravling (og lett obskønt kroppsspråk, fnis). Og indisk maaaat, som jeg faktisk måtte sitte oppe til nesten midnatt for å fordøye noenlunde, men det var verdt det ;) Må heller ikke glemme de to skjønne gulla som var med på middagen. Tenker da på de under ett år ;) Jeg hadde som vanlig holde-baby-angst :P men fikk da nytt synet av de små ( eller en liten og en "liten" ;) ) Fikk også kjempetøffe klær til småpærene :D Tuusen takk!

Takk for at du tenker på meg, Apex, ble imponert av innlegget ditt! Her er formen bedre. Kjenner jo i dag at gårsdagen ble lang, men er deilig å ikke jobbe alle dager, da kan jeg sove ordentlig noen morgener. Hodepinen er nesten forsvunnet, deilig. Hofta krangler riktignok litt mer, men men. Skal til jm og på OUL neste onsdag, så da får vi vel diskutert om det er fornuftig å jobbe kun frem til vinterferien. Merkes godt på puls osv når jeg er på jobb, så regner med BT hopper litt da. 

Så kjekt at du får trent litt, Apex, det føles alltid deilig uansett hvor idiotisk vekta er!

En til, håper alt står bra til med lille Signe! <3 OG deg selv, selvfølgelig :D

Klarforbarn: gratulerer så uendelig mye!

Supersnusken: håper virkelig dere finner en løsning på kolikkproblemet, høres trasig ut :( 

Masse gode klemmer til alle dere herlige damer her inne!  :strix: Nå syntes kona jeg burde vurdere å kle på meg...skjønner ikke hva hun snakker om :P:nigo: 

Himmel og hav jeg klarer ikke følge med i svingene her jeg !!!

Apex : du er jo en raser på å kommentere ! Imponerende : ) dritt med tantebesøk, men for hver dag somre r du en dag nærmere baby !

Minimusa: hvordan går det med deg og lillejenta di ?

Supersnusken : tenker stadig på dere med kolikken. Det må være grusomt slitsomt for dere og vondt å se at lille baby sliter. Får du noe søvn i det hele tatt ... Når på døgnet er hun roligst?

En til please : godt å , høre at det går bra med deg og Signe ? Du hat sikkert sagt det før men hvor stor var hun ?

Dossa : bursdag idag ?? Grattis !!!! Skulle du på ul denne uka ??

Kjærepære : lykke til på oul !! Gi oss rapport : )) skal dere vite kjønn ??

Dere nygravide ... Sharmi,sjøreise, girasol og kjøttmeis .. Alt bra med dere og spirene? Formen fin ? Noen som har vært eller skal på tidlig ul?

Her går det i et om dagen! Lillebror er for det meste grei og rolig ....veide han på hos idag og fikk sjokk! Han gikk jo opp 400 gr første uken noen som er meg jeg trodde det nå hadde roet seg noe... Var to uker siden forrige veiing og han hadd gått opp 1 kg !!! Er det mulig......dvs han har gått opp 1,4 kg på 3 uker... Det er jo helt vilt . Da får han hvertfall nok mat : ))

Kjære dossa!!

Gratulerer med dagen! Så herlig! Skal du gjøre noe for å feire litt? 🎉🍰🎁

Apex; vi får holde sammen her. Jeg har enda ikke gått noen ny mens slik at jeg kan starte prøvingen, så da er jeg i alle fall ikke foran deg i løypa. Heia oss! Og cayenne og vinterblomst. Og alle andre også! Nå kommer det snartskal du se!

Sjøgress, girasol, sharmi og kjøttmeis; går det bra med dere? Har kvalmen kommet eller styrer dere klar?

Hh80; wow, så bra med vektøkningen. Sånn var mine også. Sprutet ut av de første størrelsene siden de la så mye på seg. 😄

Må jobbe litt. Skriver snart. Klemmer

Corneliuss: ja mange plagg begynner å bli noe små allerede. Rekker ikke bruke alle klærne ; ) hvor lenge er det siden du mistet nå ? Jeg fikk mens etter 4 uker og ble da gravid ! Samme med søstra mi : )) krysset ringe og tør for at det samme skjer med deg og at du smitter Apex med litt gravidestøv : )) heia heia !!!

Hh80: sønnen min spiste til han stupte de første mnd, men så jevnet det seg mer ut. Nå er han som en flis, og vi har våre daglige samtaler om at det er viktig å spise. He he fra bolle til spiker.

Det er tre uker siden jeg mister. Bare en uke siden jeg sluttet å blø så vet ikke om jeg får en kjempelang syklus denne runden eller hva?

Hvordan går det med småpærene? Og mini-dossa om dagen?

Håper Signe har det fint, selv om hun kom til verden med et pang. Føler du at det går ok?

Innom med en bursdagsklem til Dossa, før jeg tvangshviler før nattevakt..

Takk for gode ord - dere er virkelig fantastiske å ha på sidelinja!! :)

Lang, trist dag i dag - har vært selskapsdame/sjåfør/moralsk støtte for min bestemor mens hun har vært i hjembygda i begravelsen til venninna si.. Jeg synes så synd i henne, tenk å miste ei nær venninne som en har hatt i mer enn 75 år.. De har virkelig holdt sammen i opp og nedturer. Må være forferdelig å oppleve at en etter en av gamle venner dør eller blir demente mens en selv er frisk og rask, og snart kun har familien igjen som omgangskrets..

Ha en fin kveld damer :) Klem!!

Gratulerer så masse med graviditeten, Klar for barn! :D Så gøy at det endelig klaffet!

Og stor bursdagsklem til deg, Dossa! :wub: Håper det ble en festlig feiring av mor! :D

- Du er ikke gravid, sa akupunktøren min i dag. Så da vet vi det, hehe. Ikm om 3-4 dager. Hadde vært rart om det klaffet nå uansett - har vært den mest stressende mnden på lenge og i tillegg vært forkjølet :P

Nå må visst mor trå til her! Ha en fin kveld alle sammen! :hjerte:

Annonse

Stort gratulerer til Klar for barn! Gøy at vi er flere som har termin omtrent samtidig. :D

Og grattis med dagen til Dossa! Håper du har blitt tilstrekkelig bortskjemt.

Hyggelig å bli spurt etter også!  :kose: Her er formen fortsatt bra, er bare veldig, veldig trøtt og sliten. Må opp og tisse hver natt, og sover ikke så godt etterpå. Merker det godt nå etter en utrolig stressende dag på jobb. Men jeg har bestemt meg for å ikke si noe før tidligst uke 12, det er så mye sladring på jobben (selv om jeg har verdens beste kollegaer), så det én vet, vet alle. Hurra for kvinnedominert arbeidsplass! Så så lenge jeg tross alt er i fin form får jeg bare bite det i meg og holde ut.

Synes akupunktøren kunne holdt litt på spenningen, da, Cayenne. :P

Hvordan er det med dere andre i prøveland?

God morgen kjære nabolag :kaklehone:

Det varmer så utrolig godt med alle gratulasjoner fra dere jenter *smelt*

Tusen mange takk :strix:  :strix:  :strix:  Hadde en koselig dag sammen med familien!!

Snuppa på 7 år våkna på morran igår og sa at jeg burde fått frokost på senga men siden det er onsdag og vi har det litt travelt mamma så får det vente til helga :skya: hehe.....min lille veslevoksen frøken!

Fikk noen gaver av noen venninner.

Av Tussemor og Kjærepære fikk jeg krem til kropp og dusj såpe fra body shop, lukter helt himmelsk *ååå*

Møtte jo disse god jentene på tirsdag og synes jeg var flink som klarte å vente med å åpne gaven til dagen etterpå :laugh:  :P

Blir feiring i helga med familien og med venner, blir koselig!

Har ønska meg weekendtur med spa av  mannen og unga så får se hva som dukker opp i løpet av helga :D

Var hos gyn igår og det var såååå herlig å se knøttet mitt *smelt*

Gyn fortalte at morkaka og livmorhalsen ligger langt nede og kunne være en grunn til de små blødningene jeg opplever. Må bare håpe at morkaka trekker seg oppover for jeg vil jo føde vaginalt.

Er det noen av dere som har opplevd at morkaka ikke har trekt seg opp?

Ego innlegg, sorry venner.

Må lese meg opp, stooooor koser meg med å lese innlegga deres :wub:

God morgen jenter :-)

Takk takk, er en uvirkelig følelse at det klaffet. Vi var til utredning i oktober og fikk tilbakemelding at de så ingen grunn til at vi ikke skulle klare blir gravid på egen hånd, alle resultater var bra for oss begge. Fikk sjekket at rørsystemet var åpent, det er det :P Legen sa de hadde sett en tendens til at par ble gravide etter at de hadde fått skylt rørsystemet :-)

Det var da vi bestemte oss for å slappe litt av og da etter mye kos i romjula klaffet det :rolleyes:

Har ikke fått lest gjennom de siste måneders innlegg, men gratulerer til dere som har fått noen fine skatter og dere som har en voksende spire  :strix:

Utrolig trist der noen har mistet, krysser alt for at det klaffer snart igjen.

Og til dere andre tålmodig prøvere, stå på :tommelopp: Håper virkelig at det er smittsomt ;-)

Om en uke skal jeg på tidlig ultralyd, vil da være 7+6, de sier man kan få se et bankede hjerte....

Så gøy kjøttmeis at vi er nær i termin :-)

Ha en fin dag :-D

Endret av klarforbarn75

Klarforbarn, man kan se hjertet slå når du er såpass langt på vei, ja :) Ser ut som en peanøtt med blinkende prikk på seg ;)

HH80, det er bra småtten har næringsvett :D

Det er nå seks dager til OUL for meg, og selv om kona har vært usikker på om hun ville vite kjønn, så er vi begge veeeldig ivrige på det nå ;) Kan knapt vente! Hun har også ymtet frempå om at vi kanskje skal stikke innom en privat ultralydklinikk ikke så langt unna, for da får man med film osv av knøttene hehehe..eller knøtt, det merkes at de vokser! Er i følge "Bibelen" (Svangerskapsboken) minst 17 cm i full lengde og 180 gram nå, det er det som er vanlig i uke 17, og i dag er jeg 18+0 :) Kjenner at de bokser litt innimellom også ;)

Så fint du likte gaven, Dossa :) 

Cayenne; satser på at du iløpet av tiden før våren har spire  :rolleyes:  Yessss!

Misunner dere som har spirer ! Unner dere alt godt i tiden med mager, kooooos dere  :smilorange:

Idag fikk jeg smilefjes på testen, så satser på at svømmere allerede er "in the tube" og tar imot gullegget!

For det var denne måneden, ikke sant?   :jepp:  Akkurat!  :sol:

Ha en fin torsdag jenter, tror snuppa mi våkner, tid for middag  :kokk:

Klarforbarn75 :wub:  jeg er så utrolig glad på dine vegne at spiren endelig satt!!!!

Er ikke denne boblen helt fantastsik!! Kos deg masse med den voksende magen :gravid:

Gratulerer så masse vennen med spire i magen :bolledeig:

Takk for det Dossa, er så utrolig glad. Samboern er blitt helt tussete, vi er begge i en liten boble. Som om det bare er vi to og en liten huleboer i hele verden :wub: 

Kjære Vinterblomst :wub: happy humping!!!

Nå skal gullegget ditt befruktes for det er din tur nå :D

Skjønner godt at man blir misunnelig på de med spire, har vært der jeg også men bare hold håpet oppe for det er lys i enden av din tunnel også♥

Nå hadde jeg tenkt å kommentere masse, men det er som å slå av en bryter når jeg setter med i sofan etter jobb  :veslejenta:  Har vært sånn hele uka. Litt kvalm om morgenen, helt fin på jobb, men så er det tomt for energi. 

Lykke til på jakten etter gullegg til de som er der! 

Håper det står bra til med de ganske nyfødte og mammaer :) 

Og håper det er bra med andre rugere og håpere :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...