Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg er på møter i innlandet, og får ikke skrevet noe siden det er program fra morgen til kveld. Skal hjem i morgen etter tre dager.

Men måtte bare fort innom: dossa - vennen!! Har tenkt sånn på deg. Stor klem til deg etter en sikkert utladende begravelse. Godt å høre at det ble en fin serimoni.

Girasol; tusen takk. Og ja, krysser fingre for legen neste uke. Jeg har sluttet å blø!! Hurra! Kom på at jeg heller ikke har fått tatt noen celleprøve på mange år. 3-4 år siden sist. Bra at dere minnet på!

Skriver mer i helgen! Stor klem ❤❤❤

Fortsetter under...

Så bra Dossa, at det ble en fin seremoni. Håper du får en fin helg, høres ut som du kan få hente deg litt inn :)   

mama fodie, uff høres tøft ut, det er gått lang tid og da er det ikke rart at kroppen reagerer. Håper virkelig du blir deg selv snart, og jeg ønsker mamman din det beste i tiden hun har på jorden med dere :) 

Apex: klart det er din tur snart! Så masse du har fått kommentert, du er super! blir jo prestasjonsangst for flere av damene hihi... 

mamma-til-emma; så kjipt å få slike resultater, men da har dere iallefall et svar på hva som hindrer spire, og nå kan det gjøres noe med!!! :)  

er nok mest sannsynlig at vi også trenger noe hjelp.. nå er jeg 43, så det er ikke helt unaturlig ;) 

Idag har jeg hatt en rar dag... veldig emosjonell og plutselig måtte jeg gråte litt ved middagsbordet!! :cry3:  mensen var ferdig for etpar dager siden, så det er det ikke.

Jeg har en fortid med mye prøvelser, lettere depresjon og litt sånn... men jeg har vært fin i formen de siste 21/2 årene!!?! Håper det bare er forbigående, får litt noia når en ikke vet hvorfor en reagerer som en gjør...  :forvirra:

Håper alle får en fin kveld! :)  nå må jeg fikse noe på pcèn  :idea:   Gode tanker til alle  :smilbla: (også dere som ikke er nevnt)  :hjerter_rundt:

Mama Foodie: Høres ut som du har har hatt en veldig tøff tid lenge nå. At kroppen blir påvirket av stress er det ikke tvil om. Lykke til med prosessen du er inne i nå - så bra at du tar tak i ting  :hug:  Så er jeg sikker på at spira kommer når kroppen din er klar for det! 

Mamma til Emma: Det må være trist å få en sånn beskjed, men godt at det faktisk finnes hjelp. Krysser fingrene for at det klaffer for dere fort når behandlingen er i gang :D

Hønny: Varme klemmer til deg i en vanskelig tid. Håper dere får mange gode stunder oppi det vonde  :klem: Å gå tilbake til jobb midt oppi dette må være tøft. Håper du har forståelsesfulle kollegaer!

Apex: takk for fine ord :) Og du imponerer med kommenteringen din! Sender over lykke og babyønsker :D

Nerdybirdy: Litt rutiner høres fint ut! Som førstegangs nygravid hiver jeg meg over alt av erfaringer og tips  :fnise:

Minnimusa: Tror jeg har sagt det før, men for et nydelig navn den lille jenta di har fått!  :hjertesmil:  Håper du koser deg i barselboble og ammetåke :) 

HH80: Godt å høre at storebrødrene hjelper til. Kan tenke meg at de er stolte! Håper rutinene faller på plass hos dere også om ikke lenge :) 

Nå glipper snart øynene igjen her  :sleeping:  god natt damer!

En til, hvordan går det? Tenker så mye på deg at det gjør vondt! Dossa, du vet...armene mine henger rundt deg enda ;-) Til dere med tøff kreftsykdom i familien, jeg håper virkelig at dere får en så god tid som mulig framover og at der er mennesker rundt dere som har høy kompetanse på omsorg!! Tro meg, jeg tenker mye på dere!! God varm klem fra enutslitt tussemor ;-)

Snart gravide:

Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. 
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. 
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

1.trimester:

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sharmi81(termin 8.9)

Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) 

Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.

God morgen damer, eller det er vist blitt formiddag ser jeg ;-)

Jeg havnet ved ett feiltrykk inn på profilen min i sta, og vet dere. Jeg har vært her inne i 6 år!!!! Jaggu sa jeg smør...hvor ble tiden av...kanskje på tide å finne på noe annet snart :-P

Jeg har akkurat levert fordypningsoppgaven min til veiledning og har tenkt å ta fullstendig helg og "fri" fra den fram til starten av februar. Helgen skal brukes til "mållkosing" med ungene, før jeg, gubben og lillegutt (som i grunnen ikke er så liten lengre) setter snuten mot Oslo og praksis. Det gleder jeg meg noe helt sinnsykt til!!!!!

Jeg satt å kikka på lista vår, også ble jeg egentlig litt glad, for det er ikke så veldig lenge siden "snart gravid" var lang som ett vondt år, mens nå er "har født" lang som ett vondt år...Det er jo bare helt magisk!!! Det er nesten så vi burde fått flere på snart gravid lista igjen ;-)

Apex: Hvordan går det med deg? Jeg forsøker etter beste evne å følge med så godt jeg kan. Jeg beundrer deg så innmari måten du taklet tapet ditt på!!! Jeg heier mer enn jeg gir uttrykk for, det skal du være helt trygg på!!! Håper du koser deg max med hunden ;-)

Sensitiv: Det var leit å høre at du ikke har det så greit for tiden! Jeg håper du klarer å nyte alt det gode som er rundt deg!!!!

cayenne: Åhhhhhhh som jeg heier på deg!!!! Jeg er så spent på når den spira har tenkt å feste seg altså!!! Er mannen din like gira på baby enda? Hvordan går det med deg?

Mama foodie: Jeg må innrømme at jeg ikke henger helt med på alle dere nye, men jeg håper på bedre tider. Hvordan går det med prøvingen? Hvor lenge har dere prøvd? (Beklager hvis jeg spør opp igjen, om du har skrevet dette tidligere :-P)

Vinterblomst: Det samme gjelder deg, jeg har ikke helt kontroll og oversikt, men lurer likevel på hvordan det går (nå som jeg har tillat hodet mitt å tenke på noe annet enn skole og barn :-P ) Disse prøvegreiene kan virkelig ta på en stakket kropp, så utluftninger må til ;-) Håper du har hatt en strålende dag!!!! Og at helgen blir magisk!!!!

Cornellius: hvordan går det med deg? Hva jobber du med? (henger litt etter på "full kontroll" fronten :-P

Mamma - til - emma: Det var bare så utrolig gøy å "se" deg igjen å høre fra deg!!!! For en spennende tid du har foran deg!!!! Jeg gleder meg til å følge med!!!!

Grøne: Jeg ser at du ikke har "registrert" deg som snart gravid igjen....er dere litt på vent eller er det full peis og tut og kjør??? ;-) Jeg er så spent på om du blir gravid fort, igjen :-P

Ini, Jamar, Kjøttmeis, Sharmi81, Sjøgress og girasol, velkommen hit (for det har jeg helt sikkert ikke sagt tidligere pga min boble tilværelse :-P) og gratulerer med spirer alle sammen. Det er så gøy!!! Like gøy er det at det etter 6 - 7 år med denne tråden stadig vekk dukker opp nye, like flotte kvinner som de som startet denne tråden!!!! Jeg blir så glad av at det faktisk finnes så mange genuint, magisk, flotte damer der ute!!!! Gleder meg til å bli bedre kjent med dere (håper intenst på at jeg skal klare å følge med :-P )

Min kjære deilige, kjærepære...fytti som jeg gleder meg til å klemme deg skikkelig på ordentlig altså!!!!

Dossa mi; jeg gleder meg ikke noe mindre til å se deg igjen å gi deg en god, varm knuse gruse klem og nyte synet av din voksende mage!!!! Tenk, det hjalp litt med babystøv og sædkopp ;-) Spira satt vel 2 pper etter trondhjems turen (stemmer ikke det?) 

Min kjære Sidney: Hvordan går det med deg? Nå er det en stund siden jeg har hørt fra deg? Går det bra med den voksende magen? God varm klem

Lykkelig, hvordan går det med deg? Jeg tenker så mye på deg!!! Jeg håper så inderlig at dagene dine er bedre. Sender over min største, varmeste tussebamse klem!!!!

Spiren min: Hvordan går det med deg da? KJære, fineste du!!!!

Huff, nei, der ble det bråstopp med en gråtende sint snart 5 åring (som har sett for mye tv, tror jeg) og lille gull som våknet fra en deilig dubb :-)

Ønsker dere alle en god og deilig dag og helg!!!! Håper på mange rødvinsorgasmer som resulterer i plenty med spirer i februar!!!! God, varm klem til hver og en av dere!!!!!

Snart gravide:

Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

1.trimester:

Sharmi81(termin 8.9)

Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14.

2.trimester:

Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014

3 trimester:

Født:

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
m1980 (termin 29. Aug) ?
HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.

Annonse

Hei! 

KJÆRE DOSSA!!! Godt å høre at det ble en fin dag i går, og at du greier å fokusere på kjærligheten og omsorgen. MANGE klemmer fra meg! 

Jeg lover å skrive mer i helga, ladies! Er bare litt fredagssliten nå, må roe hodet litt.

Heldigvis er det helg! Håper dere har planer om å gjøre akkurat det dere vil, og kose dere masse :)

Klemmer og kjærleik fra meg 

Snart gravide:

Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14

1.trimester:

Sharmi81(termin 8.9)

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

2.trimester:

3 trimester:

Født:

m1980 (termin 29. Aug) ?
HH80 (termin 4.januar)

Tussemor! :wub: (og alle dere andre sweeties) Takk for heiing!

Nei, mannen får kalde føtter hver gang det er litt disharmoni blant ungene her, men han lar det heldigvis stå til likevel :P

Ellers går det bra, men føler januar er en tung tid - blir liksom litt smådeppa når man ikke ser sola på ukesvis (ja, her har det snødd minst to uker i strekk tror jeg). Satser på at det blir lysere på alle måter framover! :D Og så herlig med praksis da, blir nok fint for deg med en forandring! :D

Og Corneliuss :wub: Ja, jeg bor i Oslo! Dvs. føler nesten ikke det, bor jo nesten rett i skogkanten. Så her er det egentlig bare å spenne skia på beina i oppkjørselen om man ønsker det :P

Apex :wub: Du vet de sier at babyen kommer når man har fått seg valp?!! :D

Ser egentlig på en film før jeg snart stuper i seng, så da sier jeg bare god helg og klemmer på alle dere herlige damer! :D

PS! Søte gode Tussemor :hjerte: tusen takk for den gode klemmen! Jeg elsker å få klemmer av deg, for jeg trenger de!!! Høres ut som om ting går litt bedre for dere på hjemmefronten? Det er koselig lesing! Jeg lever under mottoet "kjemp for alt hva du har kjært!" Dvs. familien... God helg til deg kjære  :klem: klem med lykke sendes tilbake! 

Dere andre, tilgi meg, men jeg har falt av lasset nå...

Dossa; har tenkt masse på deg! Du er sterk og flott, som klarer å takle så vonde ting når kroppen er full av hormoner og magen vokser!

Hønny; kjære gode deg... :klem: noen ganger finner man krefter man ikke visste man hadde... mammaer er helt spesielle! Varme klemmer og gode tanker til dere begge!

Resten?

God helg! Hold varmen i kulda!!!

Tussemor! Tusen takk for tanker :) har det mye bedre enn forrige dagen så det må ha vært en utladning etter legebesøk hvor det ble litt babyprat .. hun er så fin den legen, bryr seg virkelig og ønsker meg det beste! ♡

håper du har det bedre i forholdet ditt ♡♡

Her er det baking pizzaspising barnetv etc.. gleder meg å dumpe ned i sofaen :)

Ute er det liten storm å snøføyk!!

god lørdagskveld til alle som en :)

Heia alle fine damer!!!

Her har det vært en fin lørdag med barna! Vi har kost oss på Litteraturhuset - spist god mat, lest bok og lekt på lekerommet der. Deretter fikk mor lov til å handle på cos og gjorde en haug med kupp på 50%. Barna spilte spill på telefonen og var ok med det for en halvtime. Kryss i taket!!! Nå har vi laget pizza og spist barne-tv godis. Lykke! Mannen kommer hjem fra skitur i alpene ved midnatt. Blir fint å få hele familien i samme hus 😄.

Cayenne; høres ikke helt ulikt meg. Vi bor i området rundt grefsen. Blir skitur her i morgen! 🎿😊

Dossa; tenkte sånn på deg på fredagen. Det er kanskje litt godt å kjenne at livet går videre til tross for sorgen også?

Vinterblomst; hvor er du i syklus nå? Håper det kommer en tante rød om en to ukers tid. (Men vet jo ikke). Satser på å ha en ventekompis i deg! 💝

Tussemor; jeg jobber på kontor (Er avdelingsleder for marketing i et norsk selskap). Har byttet fra et selskap til et annet for litt over et år siden - og kulturen er veldig maskulin i forhold til hva jeg er vant til (les; jobb deg i hjel...). 😉 Blir ikke pensjonist der, og synes til tider det er litt vanskelig å få en sånn balanse mellom jobb og familieliv som jeg ønsker å ha. Men jeg kan jo ikke bytte jobb nå...

Girasol og kjøttmeis; hvordan er formen deres? Noe spennende som skjer om dagen?

Hh80 og minnimusa; hvordan går det med smånurkene nå?

Stor klem fra meg som nå skal starte å legge barna nå 💝💝💝 lørdagslykke til alle dere superdamer!

Annonse

Lykkelig4 og Tussemor,så herlig å høre fra dere :-))) gode klemmer til gode gamle forumvenner

Jeg er født til å ta en dag av gangen,og er merkelig nok ganske fattet og normal om dagen. Litt ekstra sliten så klart,men kunne vært verre

Fikk B på min muntlige eksamen,sååå fornøyd  :-)))

Til dere andre med syke familiemedlemmer,så er jo livet slik. Vi vet aldri hva som venter oss,lykken er å leve idag :-)

Dossa:godt du kom deg gjennom dagen,god klem til deg og

Til alle jeg ikke nevnet,ikke glemt

Og hvor er Fiemamma blitt av? hvis amming ikke går er NAN helt ok,jeg har flasket opp 4 nydelige unger,uten en pupp ;-)

Grøne: Jeg ser at du ikke har "registrert" deg som snart gravid igjen....er dere litt på vent eller er det full peis og tut og kjør??? ;-) Jeg er så spent på om du blir gravid fort, igjen :-P

Joda, vi prøver vi ;) Takk som spør! Men sidan eg ikkje har fått tanta tilbake etter fødselen (8mnd allereide!!) så anar eg ikkje heilt korleis alt ligg an. Så det med pp og sånt blir jo heilt i det blå, derfor avventar eg.

Gratulerer med levert oppgåve, tenkjer det gjorde godt! Håpar praksis står til forventningane. Litt misunneleg på at du får treffa dei andre! Men unnar dykk det veldig.

Hei jenter!

Liten rapport fra den idylliske barseltiden... Hadde det endelig vært Komikk hun hadde HH80! ;) Autocorrect kan sannelig være spot on noen ganger...! ;) Neida, men her er det temmelig laber stemning med nok en skikkelig kolikkbaby.. Minisnusken har vist seg å være enda "verre" enn førstemann, og det trodde vi faktisk ikke var mulig.. :(

Det er så enormt frustrerende! Jeg er overbevist om at hun har magesmerter, hun hylskriker, presser, og krøker seg sammen i tak. Nå kan det vare i over 12timer i strekk, resten av tiden sover hun stakkars, sikkert utmattet.. Så nå er det utprøving av alt mulig, har jo lyst til å gjøre alt samtidig med det bør man jo selvsagt ikke, da blir det jo umulig å vite hva som virket.. Men, blir vel Minifom, melkefri diett osv i alle fall. Så lenge hun legger på seg og bæsjer er det jo ingenting å gjøre.. Er litt skeptisk til alt dette med KISS/kiropraktorer osv, men man blir jo desperat så prøver vel det også. 

Det triste er jo at den store "forelskelsen" jeg kjente på ovenfor henne i starten er helt borte, det eneste vi vil er jo at hun skal sove.. Får skikkelig dårlig samvittighet for at de gode følelsene forsvinner slik :( Vet jo at det kommer tilbake, og jeg er jo uendelig glad i henne, det er bare vanskelig å føle det når hun bare skriker.. Det skjer aldri at hun er våken uten å skrike, enten er det søvn eller så er det skrik. Får ikke blitt kjent med henne eller kost med henne, det er så trist! Har jo så vondt av henne også stakkars. Og dette går jo utover storesøster også, trøtte,slitne og oppgitte foreldre er en dårlig kombinasjon m en trøtt gretten unge i verste trassalder på ettermiddagene.. 

Sorry for dette klagete egoinnlegget! Hadde jo planer om å bli mer aktiv igjen her inne, og bli flinkere på å kommentere alle, men nå ser det ut til at jeg går rett fra graviditetsbobla via barselsbobla og inn i den fryktede kolikkbobla..... Håper i alle fall det ikke varer lengre enn de vanlige 3mnd (BARE 3 MND...virker uendelig lenge...gleder meg til våren!) 

Heisann

Jeg må bare kommentere din redsel for kiropraktor - det er ikke skummelt i det hele tatt. Undersøk om behandler (kiropraktor/manuell terapeut/osteopat - samme hva) har erfaring med behandling av små barn. De fleste som ikke skolering i det, vil nok heller ikke påta seg å behandle små barn.

Jeg har KUN erfaring med kiropraktor. Alle mine 3 har vært innom kiropraktor. Eldstemann pga skulderdystoci og vakum og stort barn, nr 2 enda ett vakumbarn og stort og nr 3 tok vi også en sjekk på(stort barn). Ingen av mine hadde kolikk, men alle tre hadde samme problemet - slet med å få opp rapen etter mat...de to eldste kunne vi holde på en time med......Alle hadde noen låsninger, samt stram bukmusklatur og sikkert noe til :) Men vi fikk god hjelp.

En god behandler skal ikke behandle noen uten at det finnes funn. Synes det høres så ille ut med et slikt kolikkbarn.....Har aldri glemt venninnen min som slet i fem måneder med en baby som ikke sov mer enn små dupper i strekk og ville ellers bli båret rundt.....grå i trynet rett og slett og fryktelig utslitt....!! Hun fikk hjelp av kiropraktor og fikk en helt ny hverdag. Hun angret på at hun ikke fikk gjort noe tidligere.....

Men det er min erfaring med kiropraktor - håper virkelig at det ordner seg for deg/dere!!! Det hørtes bare så utrolig slitsom ut...

stor klem

Heisann

Da har jeg lest nye 200 innlegg....

Klarer ikke å henge med her inne.

Men det er veldig kjekt å høre at babylista vokser og at lista med de som forsøker blir mindre!! Veldig kos det!

Gratulerer med de nye verdensborgerne til dere som har fått nylig.

Gratulerer så mye til dere nygraverte.

Det var både sorg og glede å lese her inne! Det er vel slikt livet er.

Oppdaterer meg er inne med jevne mellomrom. Er så sjelden på vanlig PC....men tenker på dere! Nabolaget er bare helt superdupert!

Har nettopp avsluttet min permisjon og ferie, så nå steller mannen hjemme. Har vært i jobb i ei uke - og fik kun 2,5 arbeidsdag, sånn ca.....Fikk rett og slett spysjuka...med påfølgende migrene/hodepine, så da ble det to sykedager.... :o Krysser fingre for at neste uke blir bedre :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:

Stor klem til dere alle!

Grattis med bra muntlig, Hønny! :D Ikke verst i lys av at du nettopp har fått en sånn trist beskjed. Men håper dere får noen fine stunder framover og at medisinen bremser sykdommen!

Corneliuss, da bor vi bare noen hundre meter nærmere skogen enn dere!! (Prøver å være en smule anonym her ...) :P Og vi var på ski i dag - i "snøstormen" - litt stolt av det! Var årets første for Lillebror, som gråt og bar seg over "glatte" ski i begynnelsen, men etterhvert gikk det bedre, heldigvis :) Høres ut som jeg har en jobb som er litt lik din også, jobber med kommunikasjon og litt markedsføring. Er ikke sjef, men som eneste komm.rådgiver faller det meste på meg... Er skikkelig gira på å skifte jobb, men vurderer å vente til vi har råd til at jeg kan finne på noe helt annet. Er ganske lei av det evige stresset!

Men jenter - når er det dere skal møtes?!!! Og kan vi være med? Hadde jo vært koselig å møtt dere, da! :D

ÅÅÅÅ er så misunnelig på Østlandsjentene her inne ;) Bodde noen år i Oslo, og da var det på med ski ved første anledning. Nå er jeg på hjemlige vestlandstrakter og her er det lav skifaktor ettersom værforholdene sjelden tillater det.

Kjipt å ha jobber hvor man føler at man jobber seg havt ihjel hønny & Cayenne, og hverdagen er preget av stress. Grattis så mye med overstått eksamen hønny :) Hadde min siste i 2010, men skumler litt med å ta ped. og søke jobb som lærer. Er realist, og brenner veldig for kunnskapsformidling, men vet ikke om jeg tør!

Så gøy at dere er i gang igjen Grøne!!! Blir spennende tider fremover ;)

Nå har jeg pigget totalt out her hjemme for i morgen er det så fullstendig over med alt som heter matkos! Nå er jeg bare 10kg under min overvektige mor som har slanket seg siden jeg var 8 år, så dette kan rett og slett ikke fortsette....Desverre :( Operasjon sommer2014 blir iverksatt i morgen ;)

Er det snakk om fellestreff? Har ikke fått med meg det jeg ;) Men om det er åpent har jeg veldig lyst å komme, hihi.

God lørdag!

Hei igjen!

Gratulerer, hønny!! Kjempeflink! 👍😊

Så spennende, grønne! Jeg fikk ikke mensen igjen før ca ti mnd etter fødsel, men mange får det jo mye tidligere. Uansett, så kommer det nok ganske snart.

Viiiiii: ja, jeg har også noen venner med kollikk-barn hvor kirooraktor og manuell-terapeuter har hjulpet veldig.

Cayenne; he he. Så gøy da. Vi får time den neste preggie-tiden sammen. Heia oss! Ja, kanskje vi skulle fått til et treff her inne i Oslo? På en måte både hyggelig og skummel tanke. He he. Klem

Heia til deg også nerdybirdy. Det går nok greit når du først kommer inn i den sunne rutinen, men det er det å komme inn dit da. Jeg sliter egentlig ikke med kg, men man vil jo gjerne være sunn og frisk. Ikke bare en slappfisk (uansett om man veier 50 el 100 kg). Her er det alt for mye boller og sjokolade - og ikke nok bra næringsstoffer. Jeg skal også skjerpe meg! 👍😳😄

God natta, jenter! 💝

Forresten jenter; er det noen som vet hvordan disse billig el testene funker? Prøvde meg på en her, og den var svakere enn kontrollstreken men allikevel tydelig. Betyr det at de blir sterkere helt opp til el? Dvs at jeg kanskje snart har el?

Og den slår vel ikke ut på hcg nå? Er jo tross alt to uker siden sa og målte hcg i forrige uke til å være 37 så det bør jo være helt borte nå (1,5 uke siden). Falt fra 3000 uken før det igjen.

Øver meg til neste mnd... He he. Har bare brukt cb eggløsningstest til nå. Er fremdeles i tvil om jeg skal vente eller bare begynne, men har vel sånn nesten falt ned på å vente til etter første mens siden både gyn og legen jeg kjenner på riksen anbefaler det. Selv om jeg ikke føler jeg får en skikkelig grunn. Blir så stressa for å få en ny sa. Men vingler enda litt...

Igjen, natta! Klem

Forresten jenter; er det noen som vet hvordan disse billig el testene funker? Prøvde meg på en her, og den var svakere enn kontrollstreken men allikevel tydelig. Betyr det at de blir sterkere helt opp til el? Dvs at jeg kanskje snart har el?

Og den slår vel ikke ut på hcg nå? Er jo tross alt to uker siden sa og målte hcg i forrige uke til å være 37 så det bør jo være helt borte nå (1,5 uke siden). Falt fra 3000 uken før det igjen.

Øver meg til neste mnd... He he. Har bare brukt cb eggløsningstest til nå. Er fremdeles i tvil om jeg skal vente eller bare begynne, men har vel sånn nesten falt ned på å vente til etter første mens siden både gyn og legen jeg kjenner på riksen anbefaler det. Selv om jeg ikke føler jeg får en skikkelig grunn. Blir så stressa for å få en ny sa. Men vingler enda litt...

Igjen, natta! Klem

Jeg har liten erfaring, men har prøvd etter de to første SA`ene før førstemann....

Men jeg ga de opp....

I den perioden jeg prøvde de, så flyttet eggløsningen seg nesten 14 dager.....så i etterkant skjønner jeg hvorfor jeg ikke fikk de helt til å fungere........men det var jo ikke rart, siden førstemann ble unnfanget 14 dager senere enn tidspunktet for normal eggløsning! Var på jentetur rundt normal eggløsningtidspunkt - skulle forsøke disse testene - prøvde hver dag hele turen og skjønte ingenting.....Så når jeg kom hjem, var jeg virkelig sur og lei meg og kastet de i bosset...... :fnise:  :fnise:  :fnise:

Ca 6 uker senere var jeg hos gynekolog pga manglende mens og da så han en liten prikk på ultralyd som skulle bli til min eldste sønn til slutt...........!!

Her har vi alltid ventet en mens, før vi har forsøkt etter SA. Gynekologen min sier at det er litt varierende anbefalinger, men hans råd var å vente en mens. Men noe mer er ikke nødvendig. Kroppen kan være mer mottakelig for graviditeter etter SA. Dessuten vil en også ha litt mer kontroll på antatt termindato... For oss har dette stort sett fungerte hver gang.... :P

Cayenne, for meg er det helt greit, hvis du tar sjansn på å møte gubben min også :-D vi skal møtes på tirsdag. Skal melde snuppene i morgen jeg ;-)

Hunny, så utrolig bra!!! Jeg også fikk B på kronikken min ( som jeg hater sterkt :-p ) mange varme klemmer til deg!

Kjære lykkelig, det ligger en ny klem i postkassen din hver dag!!! <3 ikke la kampen utslette deg, det er INGEN tjent med. Stor tussebamseklem

Ja, Corneliuss! Vi lager en liten barselgruppe om skal vi si 10 måneder? :D

Så gøy da, Tussemor! :D Hvem er det som blir med? Tirsdag kan nok bli litt vanskelig for meg siden barna er på to aktiviteter omtrent samtidig da, kommer litt an på tid og sted.

Men nå skal jeg krype under dyna.

Natta, sweeties! :wub:

Cayenne, for meg er det helt greit, hvis du tar sjansn på å møte gubben min også :-D vi skal møtes på tirsdag. Skal melde snuppene i morgen jeg ;-)

Hunny, så utrolig bra!!! Jeg også fikk B på kronikken min ( som jeg hater sterkt :-p ) mange varme klemmer til deg!

Kjære lykkelig, det ligger en ny klem i postkassen din hver dag!!! <3 ikke la kampen utslette deg, det er INGEN tjent med. Stor tussebamseklem

:hug:  :hjerte: Skulle ønske du bodde nærmere! Misunner dere som skal møtes. Kos dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...