Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Her var det jammen aktivitet! Trålt meg gjennom 3-4 sider nå, var jo ikke så lenge siden jeg var innom sist! Koselig med skikkelig skravling!

Og superduperkoselig med hele 3 nye gravide da, hurra og gratulerer alle sammen!! Måtte det komme enda flere!

Grattis med 12 uker Dossa, det gleder meg sånn at dette går veien! Og så trist med jenta  i klassen din, jeg krysser alt jeg har for henne samtidig som jeg får helt vondt inni meg, umulig å lese slike nyheter uten å tenke på egne barn, no slikt er bare helt grusomt og utenkelig..

HH80: det går nå greit her, men jeg lurer nå på om vi har fått nr 2 med kolikk :(

Sov jo så fredelig hele første uken, men har nå begynt m masse gulping og tydelig magevondt hver eneste kveld. Krøker seg sammen og gråter, fryktelig å se på. Var så ille at vi har vært tilbake på sykehuset med henne, men hun går opp i vekt og både tisser og bæsjer og da er det liksom ingenting å gjøre.. Håper ikke det blir like ille som sist. Litt laber stemning her altså, vi slet nemlig skikkelig sist, så mannen har gått helt i kjelleren av dette.. Men Minisnusken er jo likevel helt skjønn og nydelig, forferdelig at hun skal plages slik! Har bare vart noen få dager, så skal leve som før litt til å se hvordan det utvikler seg, fortsetter det slik blir det vel å forsøke melkefri kost osv.. 

Nå ser mannen despreat ut, min tur til å bysse her....

Ha en god kveld alle sammen!

Fortsetter under...

Hei igjen jenter :-)  Skulle så gjerne lagt meg til på den listen deres , men vet ikke hvordan jeg gjør det?

Er i 1 trimester, med termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Ellers har jeg i dag kjøpt Sea Band for å prøve det mot den uutoholdelige kvalmen jeg har . syns kanskje det hjalp litt. Eller mulig jeg innbiller meg det . Uansett så er det godt med noen timer med mindre kvalme !!!

Gratulerer så mye til alle med positiv test denne helgen :-) 

Det gikk ikke bra med den gode jenta i klassen min :(

Hun overlevde ikke *snufs*

Dette er helt grusomt og det verste jeg har opplevd som lærer!

Blir utrolig trist og vondt å komme på jobb på mandag og møte klassen, har et nært forhold til akkurat den jenta og hennes familie så skjønner ikke hvordan jeg skal klare å takle sorgen og klassen :(

♥Mine tanker går til familien♥

R.I.P min vakre, gode og skjønne elev.

Oi, kjære Dossa - det gjør virkelig vondt å lese, sender deg en god klem! <3 Har lest, men stort sett bare mobilsurfet i det siste så da blir det smått med kommentarer.. Det er ingen oppskrift i hvordan takle det meningsløse og brutale, men jeg er sikker på at dere vil håndtere det på en så god måte som mulig. Gråt og smil over gode minner, og fortell hennes nærmeste om små skatter i form av hverdagsminner fra skolehverdagen som dem kanskje ikke har fått ta del i.

Livet er virkelig uforutsigbart.. Hadde tenkt å kommentere grundig når jeg en gang kom til tastaturet igjen, men her gikk lufta ut av meg når jeg leste siste Dossa-innlegget.. :'(

Tusen takk for klemmer og gode tanker min vei. Føler ikke det har gått veien denne mnd, så jeg venter på IKM og ser allerede nå frem til neste PP.

Hurra for nye spirer og velkommen til dere nye - håper vi er mange som snart får fylt opp 1.trimester på lista!

Klem

Tenker på deg Dossa! Lite man kan si som hjelper på en sånn dag :( 

Leste et fint dikt da min kusine døde for noen år siden. Det sto noe sånt som at når noen går bort så skjærer smerten som en piggball som snurrer inne i en i starten. Men litt etter litt slipes piggene av, og så sitter man igjen med kjernen som er de gode minnene. Det syns jeg var et fint bilde på hvordan sorg kan være. 

Annonse

CB lyste fint gravid i dag morges, så nå tar jeg det ganske skumle hoppet over i 1.trimester  :bolledeig:

Satt på deg også Jmar (for å sette seg på liste eller redigere den er det bare å kopiere den og lime den inn i kommentarfeltet)

Snart gravide:
Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. 
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Kjøttmeis, 29 år (ikke jug engang!), førstegangsprøver, PP3, IKM 17.01.14
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

1.trimester:
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på¨plass Termin 29. juli!
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) 

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

3 trimester:

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:
Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Å, Dossa, så forferdelig!! Sender mine varmeste klemmer. Har ingen fagtyngde å basere råd på, men da vi mistet søsteren min fikk vi råd om å være ærlig med barna. Alt de spør om burde de få svar på. Bruk tid på å snakke sammen, og lag rom for at de som ikke ønsker å snakke i plenum har et sted å gå for å få snakket med noen i fred. Ikke vær redd for å vise at du er lei deg, mange voksne tenker at de ikke må skremme barna med å gråte, men det er jo viktig å vise at det er helt ok å gråte og å være lei seg. Bruk vanlige ord for å forklare vanskelige ting, det er lett for barn å distansere seg fra noe som er vondt og vanskelig og uforståelig.

Skulle så veldig ønske at du slapp å gå ensom dette, og selvfølgelig også familien hennes. Bruk oss så mye du trenger oss. God klem.

Det var en veldig trist nyhet, Dossa. Alle foreldres mareritt - så ufattelig meningsløst. :(

Dere må bare gråte og trøste hverandre, som de andre sier, og så vil de gode minnene ta overhånd med tiden. Stor klem til deg, vennen.

Tenker på deg dossa :( så utrolig trist. Har ikke mange ord men mange tanker.

Gratulerer med endelig test Girasol :) kos deg med spiren ♡

En god søndag til alle.

Her er deilig vær så må ut på tur når snupp har våknet og spist :)

Annonse

Så forferdelig Dossa ! Det blir en tung dag å møte klassen imorgen . Tror som andre sier at det bare er sunt og bra for ungene at du viser dine følelser og ikke prøver å holde maska ! Masse lykke til imorgen !!

Et helt annet tema ... Hvor kaldt vær kan man ta disse nyfødte ut på trilletur i ??

Supersnusken : kolikk høres slitsomt ut ja .. Hvor lenge holdt førstemann på da ?? Her er lillebror veldig rolig foreløpig ... Veldig glad i puppen da så han bæsjer og tisser enorme mengder : )) og jeg får ikke mye sammenhengende søvn på natta . Max to timer. Men det går seg nok fort til : )) han gråter veldig lite og har allerede begynt å ha lengre våkenperioder !!

Kjæreste Dossa, dette var forferdelig trist! Vanskelig å finne ord... Men tenker masse på deg, gode venn! Bruk støtten du finner i de rundt deg, og jeg er enig med de andre i at ærlighet er godt, både for dere voksne og for barna. Mange klemmer din vei!!!

Har tenkt på deg i dag, dossa! Uff, det er bare helt tragisk. Håper du kommer deg ok gjennom morgendagen. Masse lykke til 💝 ord blir bare fattige. Støtteklemmer kommer i bøtter og spann

Jeg har vært fadder i dåp og klarte å holde masken greit i dag. Begynte å gråte i kirken for da følte jeg nesten at det var dåp for fadderbarnet samtidig som det ble en liten avslutning eller begravelse for mitt lille nurk. Er ikke så veldig religiøs, men ba en liten bønn om at Gud skulle "passe på nurket". Ville ikke ta fokus bort fra dåpsbarnet så jeg strevde for å være så blid som mulig i dåpen som jeg klarte. Dåpsbarnet var jo bare skjønt! 👼

Nå triller tårene litt igjen. Jeg er jo mye bedre enn jeg var, men kjenner at det blir tøft å gå på jobb i morgen. En ting er at jeg er litt ustabil, men kroppen er så utslitt. Var faktisk helt kvalm i bilen på vei hjem fra dåpen. Vet ikke om det er rester av gravidehormonene, blodmangel eller at de psykiske har slitt meg ut. Men er ikke helt i form. Vurderer faktisk å ringe legen i morgen og be om 50% sykemelding neste uke for å komme meg til hektene, men så får jeg litt dårlig samvittighet også. Uff, er ikke bare bare.

Hvordan går det med dere nygravide? Svever dere rundt enda? Håper dere har hatt en fin helg. 🍀Sendes!

Klem fra corneliuss ❤

Gratulerer så mye til Sjøgress, Sharmi og Girasol  :klemmer:  :duskedame:  :roser: og selvfølgelig til dere som har fått nurket deres til verden! 

Masse gode klemmer til alle dere andre, spesielt til skjønne Dossa  :sad:  :hjerte: Jeg har ikke ord....vet jo hvor glad man blir i elevene sine!

Beklager at jeg er så lite aktiv her inne, men har lite ork. Skriver på Face når formen er ok, det er liksom mer pes å dra fram pc'en enn mobilen. Er glad for at jeg jobber kun 50% fra i morgen av, for nå jobber kroppen intenst med å lage noen skikkelig bodybuildere av noen småpærer! 15 + 3 i dag og har så smått begynt å kjenne litt aktivitet i magen ( spesielt ved kombinasjonen sukker og ABBA-låter). Må innrømme at vi gleder oss til UL 5. februar! Kjøpte faktisk inn tvillingvugge i dag, og faren min sa at han ville betale for vogn :D

Vet ikke hva du jobber med, Corneliuss - men det er "helt lov" å gå for halv maskin en periode.. Ingen forventer at du legger det triste bak deg på noen få dager, sorgarbeid tar i mange tilfeller tid.. Men det blir heldigvis bedre med tida! Jeg var heldig og fikk full støtte fra sjefen, men beskjed om å gjøre som jeg syntes var best i en overgangsperiode. Valgte å bli litt til der jeg var omplassert pga svangerskapet, for da var jeg litt i kontakt med miljøet men ikke tett oppi pasientene og de problemstillingene der.. Da var jeg veldig glad for å ha gått tidlig ut med krav om omplassering pga graviditeten (nattevakt og lukket avd i psykiatrien går dårlig sammen). Litt tungt å møte "alle" som visste, men det var for meg god terapi å få satt ord på tingene..

Sender deg uansett en god klem - jeg føler med deg.

Dossa vår; Deg har jeg tenkt masse på. ♥ Klem

Endret av Apex

Hei kjærepære!

Skjønner godt at formen kan bli litt sjaber med tvillinger i magen. Håper du kan få masse hvile i dagene som kommer. 🌞

Jeg orker heller ikke dra frem pc så jeg bruker bare mobilen her inne. Litt knotete å skrive men det går.

Så koselig å ha dere jentene her inne. 💝

Vet ikke hva du jobber med, Corneliuss - men det er "helt lov" å gå for halv maskin en periode.. Ingen forventer at du legger det triste bak deg på noen få dager, sorgarbeid tar i mange tilfeller tid.. Men det blir heldigvis bedre med tida! Jeg var heldig og fikk full støtte fra sjefen, men beskjed om å gjøre som jeg syntes var best i en overgangsperiode. Valgte å bli litt til der jeg var omplassert pga svangerskapet, for da var jeg litt i kontakt med miljøet men ikke tett oppi pasientene og de problemstillingene der.. Da var jeg veldig glad for å ha gått tidlig ut med krav om omplassering pga graviditeten (nattevakt og lukket avd i psykiatrien går dårlig sammen). Litt tungt å møte "alle" som visste, men det var for meg god terapi å få satt ord på tingene..

Sender deg uansett en god klem - jeg føler med deg.

Dossa vår; Deg har jeg tenkt masse på. ♥ Klem

Takk, apex. Jeg har en kontorjobb (med lederansvar). Det betyr at det ikke er hardt fysisk, men det er høyt tempo og høye krav til resultater som gjør at det er slitsomt mentalt.

Tenker på at avdelingen går for lut og kaldt vann når jeg er borte. Men når jeg kjenner etter så tror jeg at jeg ikke klarer å gå rett inn i "kjøret" igjen. Jeg får starte litt redusert denne uken så jeg ikke går i dørken igjen. Så håper jeg at jeg er sterkere til neste uke. 😖

Gratulerer så mye til Sjøgress, Sharmi og Girasol  :klemmer:  :duskedame:  :roser: og selvfølgelig til dere som har fått nurket deres til verden! 

Masse gode klemmer til alle dere andre, spesielt til skjønne Dossa  :sad:  :hjerte: Jeg har ikke ord....vet jo hvor glad man blir i elevene sine!

Beklager at jeg er så lite aktiv her inne, men har lite ork. Skriver på Face når formen er ok, det er liksom mer pes å dra fram pc'en enn mobilen. Er glad for at jeg jobber kun 50% fra i morgen av, for nå jobber kroppen intenst med å lage noen skikkelig bodybuildere av noen småpærer! 15 + 3 i dag og har så smått begynt å kjenne litt aktivitet i magen ( spesielt ved kombinasjonen sukker og ABBA-låter). Må innrømme at vi gleder oss til UL 5. februar! Kjøpte faktisk inn tvillingvugge i dag, og faren min sa at han ville betale for vogn :D

Tenk at du bærer på to små nurk da :D Og så spennende å kjenne aktivitet og begynne å kjøpe inn ting! Blir vel litt mer virkelig for hver sånn ting man gjør? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...