Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig klar og det meste er jo klart til henne nå, vogna står fremdeles hos venninna mi, men er hu som skal være med på sykehuset så den kan plukkes opp da hvis krise :)

Er min første ja Corneliuss :) Jeg var på Selmerklinikken nede ved Kastrup, veldig hyggelig dame der og var veldig alright å få lister med donor som man kunne velge på forhånd og de reserverte automatisk et par strå(doser) med en gang uten at jeg betalte ekstra for det ved flere forsøk. Navnet er klar og har vel vært klart veldig lenge; Tiili Aurora skal hun hete :) 

Uff, Cornelius. Så synd at du mistet spiren din. Sender en varm klem og ta godt vare på deg selv. Mistet selv i uke 14 og sørget leeeenge. Men lykken kommer til å smile til deg før du aner. Selv sitter jeg her lykkelig igjen med diger mage. Men den lille jeg mistet kommer aldri til å bli glemt. Syns det er godt å ha ULbilde som et minne.

Tenker også på deg, Apex. Det er som jeg kjenner på savnet ditt. Klart man skal svare ærlig når noen spør hvordan man har det! I tillegg er jeg vel også "yrkesskadet" i den forstand at jeg syns det er vanskeligere med overfladiske samtaler uten innhold. Og ja, en sørgelig kandidat til smalltalk, sukk. En god klem til deg også.

Ja, nå nærmer det seg Minnimusa! Gleder meg til å følge deg i denne spennende tiden. Det er så stas med disse små nurkene som kommer til verden. Koser meg med oppdateringene fra Supersnusken og HH80 også!

Hjelpe meg, Dossa! Fy søren, trodde hjertet skulle stoppe da jeg leste innlegget ditt. Heldigvis at alt var iorden, puh :)

Nei, nå skal jeg unne meg en høneblund, før siste hand på det akademiske mesterverket mitt skal utføres. nå skal makkverket sendes inn og ut av hodet mitt. Nå vil jeg bare strikke babyteppe, ha ha. Missforstå meg rett, er helt forelsket i faget, men orker ikke tenke lure tanker for tiden :D

En til, please; så flink du har vært! Gratulerer!! Hvilket fag er du i? 💐💐💐

Apex; jeg føler med deg! Kan ikke si noe annet enn at jeg forstår at du har det tøft! Sender over en stor klem fra meg som også gråter 🌷❤🌷 håper du finner glede i andre ring i livet snart, og at vi event blir gravide med et friskt barn snart begge to 👼 det er tøft dette her!

Dossa; pass på at du tar vare på deg selv nå. Kanskje kroppen trenger at du roer litt ned i en travel hverdag? ❤ Sendes.

Annonse

Bare raskt innom før mini hentes på SFO, han vil gjerne hentes senest mulig...

Stor klem til Corneliuss, Apex og alle andre som trenger :wub:

Jeg fikk også hjertet i halsen Dossa, men denne spiren er sterk og holder helt i mål, vettu! :D

En til: Flink du er! :D

Ja, nå er det snart din tur, Minnimusa! :lol:

Takker Søtinger :hjerter_rundt:  Jeg  har startet på en klinisk videreutdannelse i familieterapi. Kjempestas. Siden jeg jobber i barnevernet(2linjetjenesten) er det tenkt at familieterapi  skal opprettes som et tilbud der jeg jobber. Gleder meg virkelig.

Huffameg, og stakkars deg, Corneliuss! Jeg tenker masse på deg, og håper du kan legge sorgen bak deg snart, og joine rekkene blant våre gravide på lista! Klemmer herfra, så mange du vil ha  :wub:

Minnimusa, lykke til med innspurt! Tenk, snart er hun ute i verden. Så spennende og godt!  :D

Dossa, da, som du skremte meg! Puh, virkelig bra at alt er fint. Bare dager igjen til den magiske 12-ukersen nå! Herlig, herlig! Klemmer fra meg. 

Jammen er du flink, En til! Er oppgaven levert nå? 

Jeg venter spent på helga nå, og er vel redd for å bli skuffet, ja… Ikm i morgen, lørdag eller søndag - uregelmessige perioder siden jeg tok ut hormonspiral gjør at jeg ikke aner, egentlig… Men utrolig godt å ha dere å ty til i denne prøveperioden! Den ble jo mye lengre enn jeg hadde forventet…

Hvordan står det til med deg, kjære Lykkelig?? Jeg savner deg her inne!  :klem: Håper det går greit med mannen og alle de vakre barna. 

Og Tussemor, da? Jeg tenker masse på deg!  :kose:

Det samme gjelder deg, Unilon: Du er ikke glemt, selv om du er fraværende for tiden! Klem

Natti-natt, alle søtnoser!   

Sjøgress, ser at vi er i samme situasjon. Krysser fingrene for at vi får oppleve "livets mirakel" begge to!! 😄Hvor lenge har du prøvd. Selv har jeg nå begynt å tenke på denne alderen - håper ikke kroppen min er i ferd med å legge sammen nå som jeg har blitt 4 år eldre enn sist gang jeg var gravid. Tør nesten ikke skrive det.

Jeg skal krysse fingre og tær for at det klaffer for deg denne mnd!!! ❤

Snart gravide:

Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01

Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. 

Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13

Sjøgress: 33 år, har to gull, ønsker veldig et tredje! 3 pp, IKM ca 11.01.14.

Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14

Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)

Girasol, 32år. Prøver på første barn. PP3. IKM ca 13.01.14

Kjøttmeis, 29 år (ikke jug engang!), førstegangsprøver, PP3, IKM 17.01.14

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

1.trimester:

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)

Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)

Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)

Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på¨plass Termin 29. juli!

Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)

Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

3 trimester:

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).

Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Rime fikk to jenter 30. juni <3

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)

81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september

nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

m1980 (termin 29. Aug) ?

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 

Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14

HH80 (termin 4.januar)

Kjapt spørsmål til dere, jenter: Hvor pålitelige er de billigtestene man kjøper på nett? 

Jeg kjøpte en bunke slike i høst, og brukte den aller siste av dem i morrest. Der var det en strek!! Men den var veeeldig svak… Så da ble jeg usikker, kanskje den ikke er like pålitelig som de dyrere testene? Eller? 

Tusen takk for lykkeønskninger, Corneliuss! Jeg krysser alt jeg har for deg også! Er så godt å ha noen som heier, og noen å heie på, i denne situasjonen. Vil jo ikke fortelle i omgangskretsen at vi prøver heller, blir bare så mye mas :) Og så mye å forklare hvis det ikke skulle gå bra. 

Vi har prøvd i et halvt år nå, og jeg skjønner jo at det egentlig ikke er så lenge.. Men helt uten å ha tenkt over det på forhånd, hadde jeg nok forventet at det skulle gå like raskt som de to gangene tidligere, da jeg ble gravid i første prøveperiode. Har nok kjent på at den forventningen ble litt vanskelig å hanskes med når det dro ut i tid… Men nå håper jeg, veldig!, at den testen jeg tok i dag ikke kødder med meg.

Og jeg håper det går veien for deg og alle dere andre prøvere i dette fine nabolaget! Hadde vært gøy å følge hverandre :) 

Ha en god dag, alle sammen! 

Annonse

Kjapt spørsmål til dere, jenter: Hvor pålitelige er de billigtestene man kjøper på nett? 

Jeg kjøpte en bunke slike i høst, og brukte den aller siste av dem i morrest. Der var det en strek!! Men den var veeeldig svak… Så da ble jeg usikker, kanskje den ikke er like pålitelig som de dyrere testene? Eller? 

Ååååå så spennende :hjerter_rundt:  de billig testene er like bra sm de dyre!!

WOW en strek :wub:  Du veit hva de sier at en strek er en strek  vettu og dette høres lovende ut!!!!

Hvisker et lite hurra :klem: og gratulerer!!

OIoi så spennende Sjøgress! :) Krysser alt jeg har for deg!  :duskedame:  :duskedame:

Her er tr i anmarsj, og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei hele greia. Har litt nedsatt psyke for tiden, så tror jammen jeg skal ta meg en friperiode til, og virkelig gå inn for å ikke tenke på baby og graviditet. For det sliter veldig på meg. Hadde håpet at junior skulle bli storebror som treåring, men ser nå at det ikke kommer til å skje. Han blir i alle fall fire, og kanskje han blir enda mer og. Sukk. Føler det blir stort sprik mellom han og søsken. Og så blir det sprik til kusiner og fettere h*n kommer itl å ha daglig kontakt med, hvor alle er veldig nær i alder. Ikke greit å bli etterheng når vi bor såpass for oss selv som vi gjør. Får lyst til å gi meg med én, men må tenke på junior også, han fortjener søsken synes jeg, og vet med meg selv at jeg har hatt så stor glede av det selv. Blir nedfor av tankene, og kanskje derfor jeg stresser litt med å bli gravid også. Det gikk jo så fort sist, vi rakk knapt å tenke tanken på at vi skulle prøve, så satt spira. 

Sorry for egoinnlegg damer, skal ta meg sammen ;) Bare en litt tung dag i dag. 

Så godt å høre at det var falsk alarm, Dossa! Ble bekymret for deg, men veldig godt å høre at alt er i orden! Hadde noen blødninger i første trimester selv, og fikk sofatjeneste en stund, for sikkerhets skyld. Det var egentlig veldig godt ;)

Lykke til med den akademiske innspurten, En Til, du er flink! 

Minnimusa, så fint navn du har funnet til mageboeren din :) Din tur snart, nå! :) 

Stor klem til alle de vakre damene i nabolaget, alt godt ønskes for dagen og helgen!  :strix:

Heisann!

Lurer på om jeg får lov til å bli med i det gode selskap..?

Har vært her inne og lest sporadisk siden starten av tråden, men aldri fått meg til å skrive noe.

Har en liten gutt på sju mnd og håper på nestemann så snart som mulig, jeg er straks 35 og samboeren 42, så vi føler ikke at det er noe å utsette.

Tror tr meldte sin ankomst i forrige uke (kortvarig men...), så da er det vel bare å vente å se om syklusen er tilbake i normalt gjenge.

Herregud, sjøgress! Er du gravid? Så koselig! Ja, en strek er en strek! Håper at den klorer seg fast! Det er jo selvsagt tidlig enda så man vet jo ikke hva som skjer, men første forutsetning er jo å få en positiv test! Gratulerer herfra også! Krysser fingre for deg! Gå på apoteket og kjøp en test til i morgen tidlif, så du blir helt sikker da vel. I den graviditeten som jeg akkurat mistet, så tok jeg bokstavelig talt 20 testet over to uker. He he. Måtte liksom se at det faktisk var sant, og at streken fortsatte å bli sterkere. Kunne ikke helt tro det. 😊 Litt psyko. Hi hi. 😆 Det er det bare dere som vet altså...

Mama foodie; skjønner godt at det er lett å stresse over alderen til barna, men prøv å legge det bort. Jeg har både venner som har barn som er kjempetette som ikke har så stor glede av hverandre (for forskjellige og for mye konkurranse til å ville leke skikkelig med hverandre) selv om de er født tett på hverandre, og jeg har venner hvor det er ganske langt mellom barna og de absolutt har glede av hverandre. Og når jeg ser på familien min/ svigerfamilie/ venner i voksen alder så er det det samme der. De kan få verdens beste forhold og masse glede av hverandre selv om det skulle gå et år eller to til til neste gang det kommer en til (ikke at jeg tror det skal gå så lang tid, men du forstår hva jeg mener?).

Velkommen så mye, frida79! 😄 Hvor er du fra? Hvis tr kom nå for deg 😣 så satser jeg på at vi kan gå sammen til neste pp. 😄

Jeg blør konstant, men mindre nå. Har mye hodepine, svimmel og slapp. Svigerfar kom for å hjelpe til i går siden mannen måtte jobbe litt sent, og han beordret meg i seng. Sa at jeg var hvit som et laken, og det føler jeg meg i grunnen som. Svigermor ringte i dag og sa at de måtte ta blodprosent av meg slik at jeg event kan få litt sterkere supplement så nå fikk jeg avtalt det med smedstadgynekologene når jeg kommer tilbake neste uke for å sjekke at hcg faller.

Men selv om jeg gråter til tider enda så kjenner jeg at jeg er i ferd med å finne litt fotfeste igjen. Mannen er veldig søt. Forteller meg at han elsker meg i både sms og når han kommer hjem. Prøvde å avtale date med barnevakt i dag også (men det orker jeg ikke). Og tilba seg å kjøpe faddergave til dåp vi skal i til en venninne på søndag. Det bringer en på en måte enda litt mer sammen ❤

Endret av Corneliuss

Velkommen så mye, frida79! Hvor er du fra? Hvis tr kom nå for deg så satser jeg på at vi kan gå sammen til neste pp.

Jeg er fra Trondheim :-)

Har også vært så uheldig å miste noen ganger (sa uke 6 og to ma uke 11), såvet litt om hvordan du har det nå. Jeg kom raskt tilbake i normal syklus alle gangene, tok fire-seks uker. Håper det går raskt for deg og, og at du klarer å se framover mot nye muligheter.

Takk, frida79. Ja, håper veldig på at jeg er raskt tilbake i syklus. Jeg ser allerede frem mot nye muligheter. Selv om dette har satt en støkk i meg. Er nok lett at jeg blir litt stresset av dette. Skal forsøke å holde meg så rolig jeg kan. 😊

Velkommen så masse Frida til dette fantastiske nabolaget!!!

Her vil du trives :sol:  Måtte spiren sitte før du veit ordet av det slik at du slipper den lange ventetida!

Mama :hug: jeg veit så veldig godt hvordan du føler og har det.

Det er ikke lett å skyve tankene bort men samtidig så kan det for ei periode være en god ide. Ikke tenk så masse på alderforskjell for det vil ikke ta lange tida før du jubler over en positiv test :skya:

Hos meg er det 2 år mellom de to eldste og 3 år mellom nr 2 og 3 og blir nå 10 år mellom den første og den som nå ligger i magen min *smelt*

Unga kommer til å ha stor glede av hverandre det tviler jeg ikke på :nigo: for gullette

Måtte tanta gjøre seg fort ferdig slik at du kan kaste henne på dør og begynne med humpinga :sengekos: for gullegget ditt ligger på lur og venter!!

Corneliuss :duskedame: håper blødningene snart stopper opp!

Varm klem!! Så godt du har folk rundt deg som virkelig bryr seg :hug: Du må huske å ta godt vare på deg sjøl!!

Imorra er jeg 12 uker og da flytter jeg meg sjøl over til 2 trimester :strix:

Skal til gyn onsdag neste uke og ta UL, gleder meg til å se spira mi *smelt*

Er det normalt å ha vondt på innsiden av låra??

Au au au å skulle være mye på beina gitt :P

Ønsker dere alle sammen en riktig god helg for dere er fantastiske :strix:

Jeg kjøpte Angelsound da jeg gikk med gutten, trengte bekreftelser jevnlig etter å ha mistet flere ganger. Jeg synes det var betryggende. Er jo selvfølgelig en sjanse for å ikke finne hjertelyden uten at noe er galt (spesielt tidlig i svangerskapet) og sånn sett kan det skape unødig bekymring, men så lenge man holder hodet kaldt og prøve igjen etter en stund så går det gjerne greit.

Ingen stor fare for å blande barnets puls med mor, barnet har jo puls på rundt 150.

Oj Sjøgress - så spennende med en strek - selv om den var svak :) Har skjønt her inne at en strek er en strek. 

Høres ut som du har en flott familie rundt deg Corneliuss - da er du heldig oppi det vonde  :hjertesmil:

Dossa; for en ekkel opplevelse du hadde, godt det gikk greit. Og så kan du hoppe over i 2.trimester :D Det må være en ganske fantastisk følelse kan jeg tenke meg!

Velkommen til Frida! Jeg er ganske ny her, men det er utrolig koselig her :D

Mama Foodie, sikkert lurt å koble vekk babytankene litt hvis man har prøvd en stund og det tar på kreftene, men akkurat det med alder mellom har ikke så mye å si for søskenforhold. Har flere venninner med 4-5 år mellom sine, og de leker sammen og er venner allikevel. 

Tror egentlig TR er på vei her, IKM til mandag, men krysser fingrene for at murringene betyr noe annet.. Uansett er det helg, og det er godt! Har vært utrolig trøtt denne uka. 

God helg fine damer :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...