Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Tusen Takk til alle sammen :)

Vi har 2 fra før, ei på 13 år og en på 6 år...så vil bli akkurat 7 år mellom hver ;)

Masse lykke til for dere andre som prøver, krysser fingrene for at 2014 er året for dere! :)
Og gratulerer til andre med positiv test :)

:huh: Noen som vet hvorfor eg får ulik dato ved terminkalkulator, noen viser 6.sept. og andre 9.sept.

Første dag i siste mens var 30.11 ???? 

Fortsatt God Jul, og Godt Nyttår på tirsdag! :)

Endret av sharmi81

Fortsetter under...

FInnes så mange kalkulatorer der ute som alle regner forskjellig lengde på svangerskapene. Noen legger eller trekker fra dager i forhold til mens syklus, en vanlig syklus regner man 28 dager, og har man da noe annet enn dette så regnes det inn også noen ganger. Så veldig vanlig at det blir forskjellig utfall :)

Grattis Sharmibog Hilde :)

Grøne: jeg har ikke mikro, og jeg har en sønn som ikke under noen omstendighet vil ligge borte fra mamman sin i to minutt her og der. Han demonstrerer med øredøvende vræl. Vanskelig å få gjort noe som helst om dagene. Noen ganger spiser jeg frokost 16.30 når mannen har kommet hjem og kan smøre mat til meg, og da finner han meg dotrengt og fortsatt i det jeg la meg i kvelden før (bokser og ammebh... FINT!). Hoff :) Jeg har full kontroll og er effektiv som bare rakkern, men etter jeg ble mamma så er jeg mer en fortapt og urutinert skilpadde å regne. Måtte ha hjelp til julegaveshopping til og med, og enda mangler noen å få gaver fra meg. Milde måne altså, gleder meg til den verste tida er over med hjelpesløsheten til nyfødte. Blir godt når han blir mer selvstendig og kan underholde seg selv en stakket stund.

Våkna med melkespreng i dumpuppen i dag Cayennis, fikk jo sørenmeg sjokk når jeg slapp den ut av tvangsbh'en og kjente sprenget :P

Huff det høres veldig slitsomt ut, Fiemamma! Har du prøvd bæretøy? For mange er det en god løsning, da får babyen kroppskontakt samtidig som du får henda fri. Hadde sånn elastisk sjal til min, er fint for de aller minste, de kommer helt inntil kroppen. Litt styr med den knytinga til å begynne med, men man får fort dreisen på det.

Åh tusen takk alle, dette lettet litt på nervene her. sist jeg var på ul på Ullevål var fordi jeg begynte å blø (8 dager siden) og da kunne ikke legen se noe.. Ingenting. Så hun mente D mulig var graviditet utenforlivmor eller en start på en tidlig sa. Men jeg har ikke symptomer på noen av de.. Ikke har jeg vondt eller blør mye. Jeg vet jeg har ekstrem bakovervendt livmor. Kan det være slik at graviditet ikke synes på grunn av bakovervendt livmor?

E pyton å ikkje veta. Eg fekk ultralyd når eg va 6+6 pga blødningane. Elle fekk og fekk. Krangla meg til. Hadde fått beskjed om at eg hadde hatt SA og at det ikkje var noko å gjere. Det var bare å prøve på nytt når graviditetstesten viste negativt.. Men der slo altså hjerta som bare da. Blødningane fortsatte ut veke 11, og då eg skulle reise på ferie og den tidlige ultralyden legen hadde bestilt ikkje var før avreise betalte eg for ein privat ul. For meg var det nødvendig. Få vete om det var noko inni der elle ikkje.

Ka vil du gjere? Blir du henvist til tidlig ul?

Sharmi: E nåken daga forskjell på di forskjellige utrekningsmåtane. Men e ikkje sikkert du blir meir klok av ul-termin heller. Eg var på to forskjellige ul med beint 1mnd mellomrom og fekk beskjed om to terminar med 5-6dagars avvik..

Hei katta82:)

Jeg har ikke blitt henvist til ny ul ennå. Var på Ullevål i dag tidlig, tok noen blodprøver og får ikke svar før etter kl 15.. Greit nok det men Guuuuuuud tiden går så sakte. Prøvde å ringe de nå bare for å høre hcg nivå men nei, de har visst ikke lov til å gi slike verdier over tel.. Er så redd for dårlig nyhet:(( ihvertfall når de ikke fant noe foster eller fostersekk sist.

Annonse

Huff det høres veldig slitsomt ut, Fiemamma! Har du prøvd bæretøy? For mange er det en god løsning, da får babyen kroppskontakt samtidig som du får henda fri. Hadde sånn elastisk sjal til min, er fint for de aller minste, de kommer helt inntil kroppen. Litt styr med den knytinga til å begynne med, men man får fort dreisen på det.

Ja, har moby wrap som han hylgriner inni.. :( Nettopp laga meg frokost og det piper i ørene etter hylgråten som oppstod. Bysser for harde livet med ene arma, forknytt og støl i nakken, spiser og drikker med den andre.. I dag tar jeg tilbake ønsket om flere.

Anonymous poster hash: f7706...453

Ja, har moby wrap som han hylgriner inni.. :( Nettopp laga meg frokost og det piper i ørene etter hylgråten som oppstod. Bysser for harde livet med ene arma, forknytt og støl i nakken, spiser og drikker med den andre.. I dag tar jeg tilbake ønsket om flere.

Anonymous poster hash: f7706...453

Hang in there, Fie! Om to mnd er alt mye bedre og om fire er alt glemt! :D :D

Håper det. Barseltida var alt annet enn bare kos og roser er røde altså.. 6 uker i dag da, tida går fort. :)

Det vert betre, eg lovar!! Hadde det og sånn lenge, vonde puppar i over to mnd, og klengete lillemor. Men tryll tryll då ho bikka fire mnd ca. Travelt framleis, men på ein heilt annan måte, og ikkje fullt så altoppslukande. Eg gjekk frå prinsippet om at vi ikkje trengte alt mogleg dilldall og kjøpte uro med musikk i, og det gjorde susen. Den går i 20 minutt, og gjett om det var deilig med 20 min luker eit par gongar om dagen!! Og når ho var nær tre mnd begynte vi å bruka bæreselen så eg fekk gått tur med ho - og då vart alt mykje betre. Så det går stadig framover :) Syns og barseltida var strevsam, og trivs mykje betre no, men alt har sin sjarm og :) No rekk eg både å eta og gå på do kvar dag, og til og med ha oversikt over julepresangane. I juni var eg glad dei dagane eg fekk mat..

Då er siste minipille svelgt unna, så då er det vel tida for å begynna med folat igjen i tilfelle det skulle slå til om ikkje lenge? Har ikkje trua på ei stund enno, ammar så mykje at eg ikkje har fått att mens - så då er det vel "trygt" ei stund, men heilt sikkert er det vel ikkje? Nokon med erfaringar på det? Snuppa har akkurat bikka 7 mnd, så det hadde i grunn vore greitt å venta til sommaren før noko vart påbegynt, men no er dei magiske 38 åra passert så då er det berre å køyre på og håpa at ein spire sit i løpet av året som kjem. Skriv meg ikkje opp i lista att før mens er tilbake så eg har oversikt ;)

Vanskelig det der med amming og bli gravid igjen. Har jo hørt om folk som da har hatt sex på sykehuset etter fødsel og blitt gravide så ingen garantier er det uansett hehe.. 

Har jo selv nå måtte begynne å tenke på hva jeg skal gjøre når snuppa kommer ut nå som jeg har fått kjæreste.. Jeg får ikke gå på noe prevensjonsmidler med hormoner pga muskelknutene mine og har da egentlig bare gummi som alternativ og kjenner at det kan bli litt kjedelig å måtte rote frem den hver gang man kanskje har lyst på en kjapp en. Kjæresten ønsker jo veldig å evt ha et barn selv han også, men vet også at det ikke er sikkert jeg kan bære frem flere. Har jo ikke noe problem med å bli gravid, men værre om livmora kan bære frem flere barn uten stor risiko. Etter mye etterspørsel fra han så hørte jeg med legen på sykehuset sist jeg var der og de sa at det kommer jo veldig ann på hvordan de to muskelknutene mine har vokst nå under siste del av graviditeten(de har ikke fått kontrollert dem siden i oktober pga at de ligger på baksiden bak snuppa). Han sa at de kan ta en kontroll 3-4mnd etter fødsel og se hvordan det ser ut og om jeg da kan fullføre en ny graviditet, men regna med at skulle det være mulig så bør jeg liksom ikke vente flere år. Og når det ikke er muligheter for flere barn eller jeg mener det er nok så ble jeg anbefalt å fjerne hele livmora. Sukk DET er jo noe jeg kjenner er kjempe skummelt og kommer nok til å bli en VELDIG emosjonell situasjon som allerede skaper angst i kroppen min, men veit jo at det er for det beste. Så får se hva som skjer, kjenner at jeg har litt angst for å bli gravid med en gang igjen også, med tanke på at det er store sannsynligheter for hyperemesis igjen og tviler på at det blir moro med en baby :/  

Så spennende, Grøne! Ammet snuppa til hun var ett år, da ga vi oss pga brystbetennelse ca hver 14. dag.. Tr kom tilbake en mnd eller to etterpå, husker ikke helt. Begynte å prøve på nr to da hun var 18 mnd, og han satt med det samme. Men nå var jo jeg litt yngre enn deg, for ikke å snakke om meg selv, haha ;)

Ikm på lørdag og århundredets brystspreng her, fortell meg at det bare er pms som vanlig! :P

Annonse

Huff, mye å ta stilling til for deg Minnimusa, men ta en ting av gangen så ordner det seg nok! Og få gjerne en second opinion av andre leger ift flere barn, fjerning av livmor etc. Det er min erfaring.

Nattaklem til verdens tøffeste damer! :)

Da har jeg fått svar fra blodprøven i dag. Den steg fra 2355-21450 på 1 uke. Og de fant noe lite i livmoren men de mente det var for lite til at jeg er 7 uker på vei. Hcg steg jo fint og sist på ul så fant de jo ingenting og denne gangen kunne de se noe der. Kan det hende at jeg er kortere på vei enn antatt? Hadde 1 dag av siste mens 11 nov.

Klart det kan hende! Kor langt du e på vei har meir med eggløysing og befruktning enn 1.dag i siste mens. Men 1.dag i siste mens e liksom lettare å sjå på fordi der kan vi følge med.

Eg va på ultralyd pga blødningar når eg etter menstermin skulle vore 7+1. Dei sa då at eg ikkje kunne vera så langt som eg trudde. (Legen estimerte ca 6+3(4) Noko som egentlig kunne vore naturlig si syklusane mine va veldig varierande. Det tenkte iallefall eg. Men så va eg på ul når eg etter menstermin skulle vore 14+6, og fekk då beskjed om at eg nok var komt lenger 15+2. Etter det tenkte eg at terminsetting i beste fall er kalkulert gjetning. Barnet komme når det komme uansett

Veldig kjekt at du fekk positiv tebakemelding Hilde!

Spennende, Hilde8383, håper det er en sterk spire som klamrer seg fast hos deg!

Ha en finfin dag, og ikke minst yttårsaften alle dere søtsnupper - her blir det rolig kveld med middag hos svigerbror før vi ser rakettene hjemmfra pga valpen. Lurer på om ikke jeg allerede har ønsket for neste år klart!!! ;) Klem

Så godt å høyre Hilde :) Desse små veks no i sitt eige tempo uansett, samma det berre dei veks og kjem ut som seg sjølv tenkjer eg.

Spennande tider Minnimusa, håpar det ordnar seg for deg og at du får familien så stor som du vil ha den. Og om du skulle måtta bli gravid igjen er det ikkje sikkert du vert like dårleg!! Mange har heilt forskjellige svangerskap, eg kjenner to som var dritdårleg med første, ho eine fekk svangerskapsdiabetes i tillegg - og begge har vore heilt friske i andre, sjølv om begge fekk jente begge gongane. Pussig, men sånn er det no :) OG så har har du jo ein som kan avlasta deg no, som kan ta over babyen om du vert så dårleg ;)

Fiemamma, kjenner meg veldig igjen i det du skriver, fra min egen barseltid. Såre pupper fra helvete, overproduksjon av melk (hadde seriøse mengder!) og urolig baby. Han hadde låsning i nakken og klarte bare å vende hodet til én side, tror dette var grunn til mye uro de første ukene. Samboeren min jobbet kveld og jeg satt og gråt i sofaen når han kom hjem, hadde ikke spist siden mårran, vondt i puppen og følte meg totalt mislykka. Viste seg at jeg har hadde fått gule stafylokokker i den vondeste puppen, så jeg måtte ta antibiotika. Det fikk lillemann til å bli gærn i magen og enda mer urolig. Tok to mnd før jeg fikk den sprekken i puppen til å gro, fy flate

så vondt det var! Hadde sett for meg at den barseltida skulle være så vakker og det syntes jeg på ingen måte det var. Tenkte ofte "hva har jeg gjort? " .enda så ønsket gullet mitt var. Skulle iallfall ikke gjøre det en gang til! Men nå sitter jeg her og venter på el igjen;-) Etter de første to mnd syntes jeg det ble lettere, tipper du går en bedre tid i møte framover. Klem:-)

Hei jenter!

Grøne: Jeg ble gravid uten å hatt mensen når snuppa var 7mnd, det starter jo alltid men en eggløsning vet du.. :) Ammet masse på det tidspunktet, så det er fullt mulig! Mistet den da, og var i ettertid nesten "glad" for det, vi hadde ikke ønsket oss to så tette. Men ønsker man seg det er det bare å prøve!

Kjenner meg veldig igjen i det med tøff barseltid! Vesla her hadde nok mye reflux og derfor kolikk, gråt omtrent sammenhengende de første 3 mnd.. Utrolig hvor ulike disse babyene er! Har lest litt på fotballfruebloggen siste ukene etter at det ble så mye skriverier om det i avisene. Må le litt når hun skriver at hun fremdeles må opp en gang om natten for amming (baby på 1 mnd), og en dag hadde brukt dagen til å teste ut ulike neglelakker før nyttårsaften osv... Hun har vært "heldig" m babyen tror jeg, her var det amming minst annenhver time hele natten og neglelakk var i alle fall det siste jeg tenkte på! Er veldig spent på om det blir lettere nå med nr 2 altså! Unner alle slike "greie" babyer, men min lille snupp er nå verdens flotteste likevel da, ville jo aldri byttet! Og, det blir bedre, 100% sikkert!

Ellers er jeg jo nå 1 uke over, skal ha overtidskontroll på torsdag. Har jo nå troen på at jeg klarer 2014, men er litt engstelig for synes kynnerne er mye vondere langt nede i bekkenet og mye hyppigere i dag + veldig mye nedpress og verking i underlivet.. Vil ikke føde i kveld altså! ;) Samboeren har derfor tatt seg av mini, jeg skal ligge pal i hele dag tror jeg.. Skal egentlig i selskap men vurderer å avlyse. Håper ikke jeg kan underholde med fødselshistorie i morgen altså! Alle sier vi ender med nyttårsbarnet, det har jeg absolutt ingen ønsker om, vil ikke blir fotografert for noen avis slik jeg ser ut nå, he,he..

Godt nyttår alle snart gravide, rugere og snart poppende!

Godt nyttår jenter !! Her begynner det å røyne på nå... Det mest slitsomme er mine egne dumme bekymringer!! Gleder meg til han kommer ut og jeg kan se at alt er bra med mine egne øyne : ))

Ferie med tre barn i huset er heller ikke noe hvilehjem for å si det sånn ; ))

Blir godt med hverdag og skole igjen!!

Håper på en nyttårsfeiring uten kranglete unger ikveld og så skal morgendagen brukes på å pakke bagen til fødsel dagen etterpå ! Gleder meg noe enormt nå

Godt nytt år til alle sammen,spesielt lykke til Supersnusken og HH80!

Her feirer vi på hytta,rolig med bare oss,vi er jo 6 stk,så vi er mange nok i oss selv ;-) Kalkunen er ferdig nå,så nå er det bare tilbehøret igjen. Liker å spise ikke så sent,for ellers er jo alle ungene helt skutt innen rakettene.

Gleder meg til 2014,masse planer,skole som skal avsluttes,ut i jobb igjen,reise til USA og mye annet. Vi snakkes på nyåret damer :-)

Godt nyttår til alle dere herlige og gode jentene mine :wub:

Måtte 2014 bli et godt år for dere alle sammen!!!

Supersnusken :) wow en uke på overtid for bare håpe gullet holder seg inni magen i hvertfall til ove midnatt *xxxxxxxx* alt jeg har for deg vennen ♥

Du må si ifra med en gang det skjer noe, er bare sååååååå utrolig spent på deg :D

HH80 :) ikke mange dagene att før du holder han i armene dine og da forsvinner alle bekymringene vennen. Måtte du få en magisk fødsel ♥ masse lykke til!!

Fiemamma ♡ det er slitsomt når de er små og totalt avhengig av deg men bare husk at det fort blir bedre bare han blir noen mnd eldre :)

Håper du får en super fin feiring idag med dine kjære!

Love you sis :wub:

Hilde :) det var kjempe gode nyheter!!

Gratulerer så masse! Ble kjempe glad på dine vegne ♡

Varm klem til min gode Apex, Cayenne, Lykkelig, Tussemor, Sensitiv, Vinterblomst og selvfølgelig til alle dere andre også :wub:

Dere er helt herlige!!!! For et fantastisk nabolag dette er :D :D

Minnimusa :) skjønner du må gå i tenkeboksen. Unner deg og jenta di en til i fremtiden og håper legen kommer med gode nyheter ang problematikken ♥

Ikveld blir det kalkun med masse godt tilbehør *nam nam nam*

Den står i ovnen og lukter såååå herlig :)

Mine foreldre kommer og svigers, så blir en rolig feiring med nærmeste familie :D

Ha en fin fin kveld alle sammen :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...