Fiemamma Skrevet 27. desember 2013 #7401 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei julesnupper Er bare innom for å si at alt er bra med oss. Har vært mye å sette seg inn i og poppilist har ikke vært enig med meg om hva jeg bør spise. Jeg fullammer og vi har brukt noen uker på å luke ut syndere til vond babymage. Disse ukene har vært preget av mye uro og gråt hos lillen, stakkars. Vi foreldrene gikk løs på hverandre verbalt også, drevet til vanvidd og desperate. Nå er alt tusen ganger bedre Han ligger og raper på brystet mitt nå, koser oss i julenatta Har ikke fått lest meg opp på dere skravlefrøkner siden sist, men tenker på dere. Håper alt er vel? Heier på dere fødeklare, rugere, prøvere!! Kjenner jeg savner baby i magen (er det lov å si det etter 5 uker???). Kanskje blir det en til en gang Håper dere har hatt ei fin jul så langt, det har vi. Bra at du flytta meg ned supersnusken, hehe! Cayennis, brystene er fine nå, men har veldig lav melkeproduksjon i det brystet som var verst. Jobber med å få opp melkemengden igjen, men det tar tid. Har liksom ikke tid til å håndmelke/pumpe/amme det dagen lang. Legger han til, men han synes den puppen er veeeeeldig kjedelig.. Pumpa synes jeg er vond. Håndmelking funker, men tar tid og er klissete arbeid. Tips anyone? Mat/drikke jeg kan spise for å øke melkemengden? Enkel mat uten fiksfakseri, har ikke tid til å stå på kjøkkenet. Diger juleklem til dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145970227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 27. desember 2013 #7402 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei julesnupper Er bare innom for å si at alt er bra med oss. Har vært mye å sette seg inn i og poppilist har ikke vært enig med meg om hva jeg bør spise. Jeg fullammer og vi har brukt noen uker på å luke ut syndere til vond babymage. Disse ukene har vært preget av mye uro og gråt hos lillen, stakkars. Vi foreldrene gikk løs på hverandre verbalt også, drevet til vanvidd og desperate. Nå er alt tusen ganger bedre Han ligger og raper på brystet mitt nå, koser oss i julenatta Har ikke fått lest meg opp på dere skravlefrøkner siden sist, men tenker på dere. Håper alt er vel? Heier på dere fødeklare, rugere, prøvere!! Kjenner jeg savner baby i magen (er det lov å si det etter 5 uker???). Kanskje blir det en til en gang Håper dere har hatt ei fin jul så langt, det har vi. Bra at du flytta meg ned supersnusken, hehe! Cayennis, brystene er fine nå, men har veldig lav melkeproduksjon i det brystet som var verst. Jobber med å få opp melkemengden igjen, men det tar tid. Har liksom ikke tid til å håndmelke/pumpe/amme det dagen lang. Legger han til, men han synes den puppen er veeeeeldig kjedelig.. Pumpa synes jeg er vond. Håndmelking funker, men tar tid og er klissete arbeid. Tips anyone? Mat/drikke jeg kan spise for å øke melkemengden? Enkel mat uten fiksfakseri, har ikke tid til å stå på kjøkkenet. Diger juleklem til dere alle Så flott at alt går bra med deg Fie-mamma! Selv har jeg aldri vært flink til å bruke pumpe eller håndmelke. Dersom det har vært lite melk i en pupp noen dager, så har jeg lagt til først på det brystet hver amming noen ganger... småtroll suger mest effektivt når de er skikkelig sultne, så det har hjulpet meg! Ha en fortsatt God Jul! Det er lov å ønske seg en til.... men her er det stopp nå! Nyt dagene med baby... de blir så fort store! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145970241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mama Christmas Skrevet 27. desember 2013 #7403 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Hei julesnupper Er bare innom for å si at alt er bra med oss. Har vært mye å sette seg inn i og poppilist har ikke vært enig med meg om hva jeg bør spise. Jeg fullammer og vi har brukt noen uker på å luke ut syndere til vond babymage. Disse ukene har vært preget av mye uro og gråt hos lillen, stakkars. Vi foreldrene gikk løs på hverandre verbalt også, drevet til vanvidd og desperate. Nå er alt tusen ganger bedre Han ligger og raper på brystet mitt nå, koser oss i julenatta Har ikke fått lest meg opp på dere skravlefrøkner siden sist, men tenker på dere. Håper alt er vel? Heier på dere fødeklare, rugere, prøvere!! Kjenner jeg savner baby i magen (er det lov å si det etter 5 uker???). Kanskje blir det en til en gang Håper dere har hatt ei fin jul så langt, det har vi. Bra at du flytta meg ned supersnusken, hehe! Cayennis, brystene er fine nå, men har veldig lav melkeproduksjon i det brystet som var verst. Jobber med å få opp melkemengden igjen, men det tar tid. Har liksom ikke tid til å håndmelke/pumpe/amme det dagen lang. Legger han til, men han synes den puppen er veeeeeldig kjedelig.. Pumpa synes jeg er vond. Håndmelking funker, men tar tid og er klissete arbeid. Tips anyone? Mat/drikke jeg kan spise for å øke melkemengden? Enkel mat uten fiksfakseri, har ikke tid til å stå på kjøkkenet. Diger juleklem til dere alle Det er mange urter som kan være fine til å øke melkeproduksjonen. Mange er samlet i den som kalles amme-te, ellers har du f.eks brenneslete som er kjempefint til både gravide og ammende, næringsrik, styrkende, rensende og kjent for å hjelpe til med å øke melkeproduksjonen. Etter alt jeg har lest om den har jeg enda ikke funnet noen kontraindikasjoner mot å bruke den verken under graviditet eller amming, tvert imot er de positive til det. Brennesle er en veldig trygg urt, og veldig næringsrik. Alternativt er fennikelte, som også er fint mot magevondt både hos baby og mamma. Jeg brukte det på både meg og junior da jeg ammet og han hadde endel magevondt. Det hjalp! Jeg fikk også vanvittig til melkeproduksjon, men jeg drakk både fennikelte og ammete. Kamillete er beroligende og kan i så måte kanskje hjelpe til med produksjonen? Godt å høre at vondtene er over Endret 27. desember 2013 av Mama Christmas Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145970614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 27. desember 2013 #7404 Del Skrevet 27. desember 2013 Takk for svar Jeg har kloster ammete, men den er tilsatt peppermynte, så da er vi like langt.. Jeg legger han til på dumpuppen først, men likevel tar det visst lang tid dette. Babyen suger mye mer effektivt enn noen pumpe, så han er lurere å legge til ja Har hørt noen koker havregrøt eller hva det er, men jeg har ikke tid til sånt. Får se om jeg finner en te uten melkehemmende ingredienser i. Blir mye belastning på det fine brystet så jeg har vondt nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145970957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 27. desember 2013 #7405 Del Skrevet 27. desember 2013 Rask innom for å ønske en deilig juleferie til alle julefrøkner her inne. Har er det rimelig travelt men superhyggelig! Kommer sterkere tilbake når roen senker seg litt Luv ja all! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145971093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 27. desember 2013 #7406 Del Skrevet 27. desember 2013 Da er siste kontroll overstått !! Alt bra. Lillebror er 3,5 kg og jeg settes igang torsdag 2. Januar !!! Yaiks !! Dvs om snaue 6 dager. Skal møte opp kl 9 , dersom det er fullt risikere jeg å måtte vente til neste dag siden ikke er er noe akutt med meg , men nå nærmer det seg virkelig her !!!!!! Håper dere alle har hatt noen fine juledager : ) det har jeg men jeg er rimelig sliten , tung og lei nå !! Magen og hele meg er enorm !!!! Supersnusken : har du født ???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145971499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 27. desember 2013 #7407 Del Skrevet 27. desember 2013 HH80: her ruges det fremdeles! Begynner å tro på 2014 nå, men ender vel opp med 23.50 på nyttårsaften isteden tenker jeg.. Gleder meg så sinnsykt til å bli ferdig, synes det er virkelig tungt nå! Familieselskaper hver eneste dag så langt og et nytt i morgen. Like festlig hver gang, allid minst en som utbryter, Næimen guri, så stor du er! Og så skal de ta bilde av magen i profil, føler meg som et freakshow... Synes jeg har fått skikkelig fødeansikt alt, rund som bare det, har ikke så veeeldig lyst til å bli tatt masse bilder av nå.. Vil i alle fall ha en baby å "gjemme" meg bak! Uansett, de neste dagene blir spennende altså! Kan jo skje når som helst nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145971947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 27. desember 2013 #7408 Del Skrevet 27. desember 2013 Får krysse fingra for at mageboeren venter til 00:01 den 1.januar Kjenner at jeg begynner å bli lei jeg også nå, for noen dager siden var jeg seriøst ikke klar for å få henne ut, men tror at så fort vi kommer til onsdagen så skal jeg utnytte nykjæresten det jeg klarer for å se om det kanskje kan hjelpe på, og tror ikke han har noe imot det for å si det sånn hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145972413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 28. desember 2013 #7409 Del Skrevet 28. desember 2013 Lykke til dere som venter på å føde **smelt** hihi, det er så idyllisk for oss som venter på spire vettu Nå nærmer det seg nytt år, og for meg så er jula over! Koser oss med familiebesøk i barndomsheimen, det er jo alltid stas når vi ikke ser hverandre så ofte på ett år Håper på et staselig 2014! Nå har jeg spist hver dag i sikkert en uke, og kler meg lett i vide klær for ikke å bli deprimert av slapp muskulatur haha Tidligere i vinter var jeg flink å spise næringsrike smoothies og mer salater, så nå gleder jeg meg til å gjenoppta den rutinen. Det må jo hjelpe på en ønske-graviditet. Mer aktivitet skal jeg og sambo også få til har vi bestemt. Takk for det gamle kjære bableriner blir nok til å være innom framover også! Kos dere i etterjulstida, håper alle får tid til litt ettertanke for året som har gått, og ser lyst på det nye året som skal komme. Alt er hva vi gjør det til selv, eller hva? Jeg skal iallefall prøve! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145973151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 28. desember 2013 #7410 Del Skrevet 28. desember 2013 Så fint sagt, Vinterblomst. Kjenner jeg må grunne litt på mye av det du skriver, og er så hjertens enig. Huff, kjenner jeg får lyst til å stramme opp de som møter deg med uvettige kommentarer, Supersnusken. Vedder på at du er en supervakker ruger, men kjenner igjen den følelsen av å være et freakshow for gud og hvermann. Faktisk ikke så gøy, selv om jeg faktisk er ganske robust med hensyn til kommentarer og syns selv kulen er superskjønn. Hjertebarnet mitt ligger jo der! Jeg er faktisk også en av dem som er helt komfortabel med at folk klemmer på magen. men blir likevel oppriktig lei meg når det hentydes at jeg er supersize. Eller som en helt fremmed herremann sa til meg "Du, si meg en ting. Er du gravid, eller bare skikkelelig feit". Han syns jo selv han var ustyrtelig festlig, og tenkte vi skulle le godt av det sammen. Men nå blir det spennende tider, med deg og HH80 som snart skal få babyene deres, smelt. Nå har er jeg godt i rute med oppgaven min som skal leveres om ikke så alt for lenge, har fått to hele dager til akademisk virke. Så nå nyter jeg litt egentid før bøtteballetten kommer hjem fra Lekeland. Avskyr egentlig slike steder, men med et uvær uten like på n`te dagen er det likevel greit å ty til slike steder når julebarn trenger å løpe fra seg. Men takknemlig for at papsen tar seg av dette i dag ,slik at jeg kan skrive, skrive, skrive. Selv er julen godt i rute, men begynner så smått å komme i den vanlige ettertenksomheten når et nytt år nærmer seg. 2014 blir et år fylt av store hendelser med egen ny baby pluss to nyfødte nevøer, barnedåp ganger tre og bryllup i april og eget bryllup i august. Og selvfølgelig skal drømmehuset oppdrives i løpet av året. Gleder meg! Nyttårsaften feires her med nyttårsbukk med barna, kurvfest med gode naboer og deretter raketter og sjampis(for somme). Hvilke tradisjoner har dere for nyttår? Og nyttårsforsett: det er ett det..starte forsiktig trening på SiB. Sykling skal visst være bra for trist bekken har jeg hørt, samt rolig styrketrening. Ellers roe ned og strikke og sy og bare glede meg til baby. Jobber jo bare ut januar, rart og deilig på samme tid. En god bablerineklem til dere alle. Og drysser dere alle snart gravide med babystøv i inngangen til jubelåret dere dere alle vil flytte ned et hakk på lista vår! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145973513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 28. desember 2013 #7411 Del Skrevet 28. desember 2013 Har hørt noen koker havregrøt eller hva det er, men jeg har ikke tid til sånt. Eg et havregraut kvar dag, tar 1,5! minutt i mikroen..haha, så lang tid tar det ikkje 50 gram store lettkokte havregryn, litt salt og passe mykje vatn. Namanam. Elles brukte eg og ammete, fungerte fint, men det som hjelpte mest var å sitja med ho ved puppen i all evighet...lukke til Godt å høyre at det ikkje er så vondt lengre og at du har fått plukka vekk det som gir magevond. Ei stund i sommar åt eg berre Ingers superrug med smør utan mjølk og Grillstad spekeskinke, då gjekk det bra. Godt det er over Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145974378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 28. desember 2013 #7412 Del Skrevet 28. desember 2013 Hallo damer! Da er jeg tilbake i Oslo igjen, og her regjerer svigermor.. Hun mener alt vel, men jeg får sår på innsiden av kinnene av alt jeg biter i meg i løpet av en dag. Mener ikke å klage, så skal ikke plage dere med detaljene, men jeg lurer på, dere som har fint forhold, har det alltid vært sånn, eller har det gått seg til etterhvert? Jeg lurer sånn på hvordan jeg kan forklare til henne at hun er hjertelig velkommen til oss, men at hun må innse at hun er i en annen kvinnes hjem. Innerst inne vet jeg jo at det er ikke verre enn å si akkurat det, men jeg håper liksom på at det finnes en mirakuløs måte hvor jeg kan få resultatet jeg ønsker meg (et flott og nært forhold til svigermor) uten konfrontasjonen og uenigheten som jeg er redd kommer til å oppstå dersom jeg tar dette opp. Hun er ingen prateperson, følelser og hvordan man har det er ikke tema. Nok om det. Så koselig å høre om dere som venter på babyene deres kan tenke meg det er en spennende og forventningsfull tid Mange lykkeønskninger til dere, håper dere får flotte fødsler Gode klemmer til alle dere andre også, håper julen har vært god og at det er et flott år som venter Nå må jeg låne øre til svigermor, ha en fin kveld jenter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145974632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sharmi81 Skrevet 28. desember 2013 #7413 Del Skrevet 28. desember 2013 Min ikm er i dag på meg og min kjære sin 16 års kjæreste dag!tok en billig test i går, grunnet halsbrann og svært ømme bryst. Den var svakt positiv, og tok en Clear blue i dag, som det lyste et stort pluss av med en gang! Veldig uvirkelig, men var ei flott gave å fortelle til min kjære på dagen vår i dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145974927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 28. desember 2013 #7414 Del Skrevet 28. desember 2013 Gratulerer, Sharmi! Hvor mange har dere fra før?? Fiesnupp! Så bra at det går litt bedre! Har dessverre ingen gode råd - jeg hadde alltid mye mindre melk i en pupp, i begge svangerskapene. Ikke noe hjalp, men det funket bedre etterhvert i alle fall. Og vær barmhjertige med hverandre i denne litt tunge tiden med lite søvn og mye plunder og heft. Straks går alt så meget bedre! SpirenMin... Jeg er i svigermorhelvete på 6. dagen, og har dessverre ikke gode råd til deg heller... Vi har et 'helt greit' forhold, men jeg biter i meg mye, og av og til klikker det. Hun er en typisk husmor uten utdannelse, og vet alt best - både når det gjelder huslige og andre ting... Logikken er totalt fraværende, og hun tillegger spesielt meg meninger jeg ikke har. Hører dårlig og drar sine egne konklusjoner ift hva folk sier. Hvis jeg eller noen andre 'utenforstående' har oppnådd noe eller gjort noe, har hennes tre gutter alltid gjort det bedre. Hun kan også være hyggelig, men alt i alt blir det slitsomt. Så nå gleder jeg meg til hjemreisen, men holder ut en stund til siden min mann vil være hos sine kjære foreldre mellom jul og nyttår. Tror ikke man kan forandre svigermødre, men kanskje din er litt mer mottakelig for innspill enn min? Kanskje din mann kan forklare henne på en fin måte at hun er litt dominerende? Sååå spennende med dere fødeklare, da! Knip igjen, så det blir januarbabyer på dere! Lekeland er perfekt i disse meget dårlig skiføre-tider, En til! Vi var på badeland i går, og for første gang på lenge sovnet de små av utmattelse i rimelig tid. Takk for bli gravid-ønsker forresten, det trengs! Ikm ca 2., men tr kommer vel som vanlig. Håper spesielt dere, Tussemor og Lykkelig får slappet av litt og kost dere i julen ! Da må jeg visst bidra litt sosialt her. Ønsker alle en fortsatt fredelig jul og klemmer på alle dere søtinger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145975099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 29. desember 2013 #7415 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer sharmi!!!! Så moro!! Siden det er 11-12 år siden jeg hadde noe skikkelig seriøst forhold så har jeg ingen råd i forhold til svigemor. Men har hilst på mine to nye svigemødre og virker alrighte foreløpig hehe.. Ligger nå å ser i taket etter å ha blitt vekt av Sjefen/Elliot, hankatta mi :/ Han begynte plutselig for 45min og mjaue desperat så måtte opp å sjekke hva det var, han er vanligvis stille når han ikke er stengt på katterommet eller at jeg ligger å drar meg for lenge. Tok en runde, men ikke noe uvanlig ved første øyekast, bare to pøbelkattunger som lekte i sofaen, så krøyp i seng igjen og han ble stille, men nå er jo jeg våken blæææ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145975337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 29. desember 2013 #7416 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer Sharmi, for en god nyhet på tampen av året!! Her er det deilige, late dager.. Er for tiden på hytta mi - mannens hytte inkluderer en nesten tjue minutters skitur og det blir for langt for lille valpen.. Satser at den er innen rekkevidde til påsken, er så flott med hytte helt alene inne i skogen når man er heldig med været og kan nyte nordlys og stjerneklare netter!!! Har supre forhold for hund her, men han protesterte stakkars når det bare var en varmegrad inne når vi kom frem.. Satt på fanget mitt frem til det var levelig på pleddet hans.. Har lest mye og kost oss med god mat. Sovet på sofaen.. Og enda er det turnusfri for meg vel en uke til! Gleder meg til å stå opp, høres ut som at det blir til dekket frokostbord i dag også, og deretter skal jeg lese slutten på "Jordmoren fra Venezia", den var akkurat passe spennende for meg her jeg er i livet litt nå - lenge siden jeg har lest ei bok på ett døgn!! Legger man til en og annen rødvinsorgasme tror jeg faktisk jeg kan kalle dette for ei av de fineste julene på mange år! Topp motivert for intensivering av aksjelegging fra rett over nyåret, kjæresten etterlyste appen for når vi måtte ta sats igjen Hvordan er det med dere, Tussemor og Lykkelig 4, Dossa, Sensitiv og ale dere andre som jeg ikke husker å ha lest nyheter fra de siste dagene? Håper kvalmen er til å leve med Dossa - tenk så heldig du er!! Kommer etter sånfort jeg bare kan uten å stresse! Spent på hvem som først kommer i mål av dere høygravide, kjempemasse lykke til uansett hvem det måtte bli. Håper dere får gode fødselsopplevelser!! Til oss andre - håper 2014 blir året det klaffer. Året gullegget møter superspermen og gjør oss kvalme, glade og sannsynligvis enorme! Nyttårsaften inkluderer i år svigerbror og hans familie, god mat og vin og jeg gleder meg. Har en flott svigerfamilie, selv om mannens foreldre ikke lever. Kjenner jeg savner å ha en svigermor - rart å aldri ha fått bli kjent med den viktigste dama i mannens oppvekst.. Nok om det - en ny dag venter! Klem til dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145975481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 29. desember 2013 #7417 Del Skrevet 29. desember 2013 GRATULERER Sharmi ♥♥♥ så utrolig koselig! ! Masse lykke til God søndag alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145975946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde8383 Skrevet 29. desember 2013 #7418 Del Skrevet 29. desember 2013 Hopper inn her jeg da:) Testet pos for 2 uker siden, er vel ca 6 uker på vei. men har nå hatt brun/rosa/rød blødning i over 1 uke. Kunn på papiret og litt på truseinnlegget. Er så redd for at D har gått galt denne gangen også har time til hcg måling i morgen. Forgje måling var på 2500 og det var for 1 uke siden. Redd for de dårlige nyhetene:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145976006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 29. desember 2013 #7419 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer så mye til sharmi! Hilde: krysser fingrene for at alt er i orden. Vi har eksempler her inne på blødninger over flere uker, men spiren hadde det like fint. Og ha i bakhodet at hcg-nivået varierer veldig fra person til person, det behøver ikke være noen fasit. Håper at alt er i orden med deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145976179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 29. desember 2013 #7420 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer, Sharmi!! Hilde, det er jo positivt at du ikke har hatt skikkelige blødninger! Jeg heier på deg Kjære herlige og erfarne damer... er det vanlig å bli dårligere når man bikker 12 uker?? Trodde jeg skulle føle meg bedre Altså, er ikke kvalm mer eller mindre hele tiden som før, men når jeg spiser så føler jeg at maten ligger og dasker borti drøvelen nesten konstant etterpå. Det er stort sett det samme om jeg spiser lite eller normalt/ mye, men det går kanskje fortere over om jeg har i meg lite. Jeg trodde det kom av at det ble tungfordøyelig mat i jula, to stykker ribbe var sikkert ikke så lurt, liksom..men det er fremdeles plagsomt. Blitt en del runder med oppkast. Sjelden voldsom oppkast, men likevel. Blir sliten av det, dagene går liksom til å prøve å få i meg litt og ikke være for kvalm + prøve å drikke nok, kroppen min trenger tydeligvis en del mer vann nå enn til vanlig. Lurer på hvordan det blir å begynne på jobb igjen Sover jo mye mer også nå, og drømmer sinnsykt hele tiden. Men sånn bortsett fra det såeh...hehe...så går det ganske bra Blir bare så lei av å ikke makte noe som helst for tiden. Får håpe det tyder på at småpærene vokser seg store og syykt sterke! Sorry ego-innlegg...men er litt selvsentrert for tiden, huff... Masse gode juleklemmer til alle sammen + litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145976319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 29. desember 2013 #7421 Del Skrevet 29. desember 2013 Ååååå for en herlig juleferie Bare late dager sammen med mannen og ungene, livet er herlig!! Har vært på kino idag med jentene og sett på filmen Frost merker det er hormoner i kroppen for måtte kjempe mot tårene hehehe. Jentene stor koste seg Kvalmen er fraværende og er selvfølgelig bare fint det hehe.....har ømme pupper så mannen må ligge laaangt unna dem gitt Ble humping igår men han fikk streng beskjed om å ligge unna puppa mine hahahaha Føler meg heldig som har en spire som ikke skaper for mye symptomer. Wow 10 uker allerede ♥ Sharmi hurra for deg!!! Gratulerer med spire Hilde krysser fingra for deg!! Kjærepære kjenner til dette med at maten kiler drøvelen har ingen gode råd vennen. Håper det gir seg snart tenk at du ruger på to mini pærer *smelt* Håper Lykkelig og Tussemor har fått nyta julefreden ♥ godeste jentene!!! Til alle dere andre som ikke er nevnt er ikke glemt og overrekkes herved en varm og god knuseklem ♥ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145976823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 29. desember 2013 #7422 Del Skrevet 29. desember 2013 Kjærepære, det høyrest i grunn heilt normalt ut. Det meste er jo normalt, og du som ber på to får det vel fullare inni der enn dei med berre ein, så då kjennest det vel godt. Små hyppige måltid endte eg med. Trur og det var nærare veke 16-17 at det verste av kvalme var over, men kom kjapt att om eg vart sliten eller trøytt. Og det vert ein jo lett når ein gror, og i allefall to tenkjer eg. Nabojenta her som var gravid to mnd før meg var heilt trøytt heile tida og berre sov, og ho som berre er 23!! Himmel og hav, det er mykje forskjellig. Gratulerer Sharmi!! Så kjekt Og Hilde, så lenge du ikkje har smerter og det kjem berre bittelitt går det som oftast bra!! Vi er mange her som hadde blødningar, eg hadde ein liten mens til tida for det då eg var gravid, noko som gjorde at eg ikkje testa før eg var nesten sju veker på veg og då berre for sikkerhetsskuld sidan eg skulle på mammografi nokre dagar etterpå..(har ein hoven lymfe under armen, og den vart heilt vill av hormona då eg vart gravid, men eg visste jo ikkje det - det samme skjedde rett etter fødselen sånn golfball stor!) Du skal sjå det går bra!! Spirenmin, svigermorråd kan eg ikkje - har vore heldige med dei så langt heldigvis. Men det høyres ut som om du veit kva som må til. Og til slutt seier du det vel, betre det enn å eksplodera. Håpar du har snakka med mannen din om det? Mi svigermor er oppdradd av svigerinna mi, kona til bror til mannen, ho er ti år eldre enn meg og har oppdratt ho godt, nesten litt for godt innimellom. Men det går bra. Apex, hytte høyrest deilig ut! Sjølv om det var kaldt i starten, håpar spiren snart festar seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145976892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta82 Skrevet 29. desember 2013 #7423 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulera så masse Sharmi!! Hilde. Eg er ei av dei som hadde blødningar i mange veker. Hadde først festeblødning som eg trudde var mens. Men like etter det hadde eg blødningar så godt som kvar dag fram ut veke 11. Så slutta det brått. Er nå i veke 19, og det stod bra til inni der for to veker si iallefall Må bare beklaga at eg ikkje svare fleire, men orke rett og slett bare ikkje. Kikke innom av og til, men e heilt slutt på energi. Sove vel et par timar til natta. Drømme ekstremt mykje så eg får rett og slett ikkje sova. Søvnmangelen gjer at eg blir mykje meir sliten, og nakkenslengen plage meg meir enn før. På torsdag hang den seg opp slik at haka hang fast litt mot venstre skulder. Kunne snu meg meir mot venstre, men til høgre skulle eg visst ikkje sjå. Så vondt har den ikkje gjort på lenge. Har arbeidd inn slik at eg e ferdi på jobb for i år. Har ein eksamen som skal inn 3.januar som eg begynte å skriva på i dag. Har hatt fleire mnd på meg, men eg har ikkje gjort ein døyt. Håve mitt har rett og slett vore opptatt med andre ting.. Så viss eg klare få inn et produkt til fredag blir da pakking før flytting til Lillestrøm den 6. Elle da blir da vel uansett. Men kan ikkje prioritera nåke anna enn eksamen før ette innleveringo. Kjenne da og e ein veldig skummel sak! Særlig med begynnende bekkenløysing.. Gje meg krefte! ...Oi! Der kom da visst ei utblåsing og! Men, håpe dåke alle har da bra i romjulo Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145977260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde8383 Skrevet 29. desember 2013 #7424 Del Skrevet 29. desember 2013 Åh tusen takk alle, dette lettet litt på nervene her. sist jeg var på ul på Ullevål var fordi jeg begynte å blø (8 dager siden) og da kunne ikke legen se noe.. Ingenting. Så hun mente D mulig var graviditet utenforlivmor eller en start på en tidlig sa. Men jeg har ikke symptomer på noen av de.. Ikke har jeg vondt eller blør mye. Jeg vet jeg har ekstrem bakovervendt livmor. Kan det være slik at graviditet ikke synes på grunn av bakovervendt livmor? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145977364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde8383 Skrevet 29. desember 2013 #7425 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer sharmi:))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/297/#findComment-145977371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå