Vinterblomst Skrevet 12. desember 2013 #7301 Skrevet 12. desember 2013 Gratulerer så mye med reka Dossa. det er så deilig å vite at alt er ok HH80 masse lykke til med kommende begivenhet! håper alt går godt Jeg testet el idag og ingen strek idag heller gitt... nå gidder jeg ikke mer. får legge inn aksjer idag også, også har jeg da ikm alt fra 19.-25. tenker jeg vente på jul vente på ikm. kan jo gjøre begge ting koselig da hihi Cayenne, hvordan står det til, hvor er du i syklus? Nå skal mor i huset ha seg en pizza. Lille frø er i seng og mann på jobb!! God kveld ladies!
hønny-bunny Skrevet 12. desember 2013 #7302 Skrevet 12. desember 2013 Så flott Dossa Her er det siste innspurt i julehandlingen,iløpet av helgen,ink en Sverige tur skal alt mer eller mindre være i hus Gleder meg til en rolig jul hjemme og på hytta,uten for mye svigerfamilie innvolvert og kan ihvertfall trekke oss unna på hytta og få sove for oss selv,bare det hjelper Lykke til alle sammen og gleder meg til noen fødehistorire snart
HH80 Skrevet 12. desember 2013 #7303 Skrevet 12. desember 2013 Så bra alt var bra på ul Dossa : )) er du 8 uker nå ??
Grøne Skrevet 12. desember 2013 #7304 Skrevet 12. desember 2013 Flere tips om mat. Mi har spist hirsegrøt, men det har ikke vært favoritten. Men har blandet det med havremel. Da har det vært mer populært. Grøne: har du forsøkt aprikosmos i grøt? Her i huset har det blitt godt mottatt7. Jeg har også blandet eple i lag med avokado og banan. Det er skikkelig godt. Most mango er også digg. Vi spiser også skive, men må vel innføre ulike melsorter i grøten. Noen som har forsøkt med hjemmelaget? Snuppa har påvist melke allergi, så grøt lager vi fra grunnen. Haha, ja har prøvd aprikosmos i graut, ho brekk seg og vrenger seg når vi puttar frukt i grauten..pussig lita eg har fått. I dag prøvde vi hvetegrøt som det er eple i frå Nestle - finn ikkje utan. Og det er det samme, ho brekk seg og nektar, stakkar lita - opnar munnen tillitsfullt og får slikt servert...haha. Aprikos liker ho ikkje, men vi skal snart prøve igjen. Har eit par isterningsbrett med mos i frysen. Eplemos liker ho til nød. Må visst intensivera fruktsmakinga litt. Mango liker ho heller ikkje. Elles har vi berre prøvd hirse frå grunnen, kjøpte hirseflak på helsekosten. Det slo ikkje an for å seia det slik, men det var eg i grunn einig med ho i. Så vi prøver igjen om eit par dagar, då med morsmjølk i og ikkje så tjukk som sist. Lagar du graut av mel? Lurer på korleis eg skal få i ho ulike sortar når nesten alle i butikken har tilsett frukt eller noko. Så lurer eg på om ein koker graut av sammalt mjøl til dømes? Har aldri tenkt på før at det går an..men så er eg ganske noldus på kjøkkenet - men gjer framskritt..
Dossa :) Skrevet 12. desember 2013 #7305 Skrevet 12. desember 2013 Så bra alt var bra på ul Dossa : )) er du 8 uker nå ?? 8 uker på lørdag Skal nyte at formen er bra regner med at noe blir kasta over meg
Vinterblomst Skrevet 12. desember 2013 #7306 Skrevet 12. desember 2013 Flere tips om mat. Mi har spist hirsegrøt, men det har ikke vært favoritten. Men har blandet det med havremel. Da har det vært mer populært. Grøne: har du forsøkt aprikosmos i grøt? Her i huset har det blitt godt mottatt7. Jeg har også blandet eple i lag med avokado og banan. Det er skikkelig godt. Most mango er også digg. Vi spiser også skive, men må vel innføre ulike melsorter i grøten. Noen som har forsøkt med hjemmelaget? Snuppa har påvist melke allergi, så grøt lager vi fra grunnen. Haha, ja har prøvd aprikosmos i graut, ho brekk seg og vrenger seg når vi puttar frukt i grauten..pussig lita eg har fått. I dag prøvde vi hvetegrøt som det er eple i frå Nestle - finn ikkje utan. Og det er det samme, ho brekk seg og nektar, stakkar lita - opnar munnen tillitsfullt og får slikt servert...haha. Aprikos liker ho ikkje, men vi skal snart prøve igjen. Har eit par isterningsbrett med mos i frysen. Eplemos liker ho til nød. Må visst intensivera fruktsmakinga litt. Mango liker ho heller ikkje. Elles har vi berre prøvd hirse frå grunnen, kjøpte hirseflak på helsekosten. Det slo ikkje an for å seia det slik, men det var eg i grunn einig med ho i. Så vi prøver igjen om eit par dagar, då med morsmjølk i og ikkje så tjukk som sist. Lagar du graut av mel? Lurer på korleis eg skal få i ho ulike sortar når nesten alle i butikken har tilsett frukt eller noko. Så lurer eg på om ein koker graut av sammalt mjøl til dømes? Har aldri tenkt på før at det går an..men så er eg ganske noldus på kjøkkenet - men gjer framskritt.. Jeg brukte endel hirse... og blandet også med havremel da hirsen smaker litt spesielt.. jeg synes det, men ser at hun også kvier seg litt når det kun er hirse. (også idag.. ) etterhvert brukte jeg igrunnen mest havremel, og idag er det havregryn. legger de i bløt noen timer eller 1/2-2 timer før om jeg husker det, så får jernet komme til sin rett ;-) var nøye på det når jeg kokte på hirseflak. Idag har jeg vanlig rund hirse. når hun var under året, kokte jeg på vann og tilsatte melketillegg (hipp) smaksatte med forskjellig frukt, bla aprikos, sviske, eple, pære etc.. :-) jeg koker grøt selv om kveldene, morgen får hun alltid ferdiggrøt fra småfolk eller hipp. :-)
ini Skrevet 12. desember 2013 #7307 Skrevet 12. desember 2013 Hei på dere, jenter! Lenge siden jeg skrev her, mange ting som skjer. Men tusen, tusen takk for alle fine kommentarer Det gjør meg så glad, og dere er så flotte, omtenksomme, gode damer. Jeg er fortsatt gravid, og ble i dag sykemeldt for hyperemesis, så foreløpig går det riktig vei Kan fortsatt ikke skjønne at vi klarte det på første forsøk med én eggleder, og klarer ikke helt å stole på at alt skal gå bra, men det kjennes helt annerledes nå enn forrige gang. Og skal måle hCg neste uke, og UL neste torsdag. Jeg har aldri prøvd å kjenne etter hvilken side EL er på, Krumelur, men det stakk på høyre side (der jeg ikke har tube), så jeg tror ganske sikkert det var der. I så fall hadde vi maks flaks Hvordan går det med prøvinga? Nærmer seg testetid snart? Ååå, gratulerer med nok en fantastisk UL, Dossa! Er så glad for at du fikk det til, og at det går så bra med lille knøttet ditt Masse store adventsklemmer til dere alle sammen
ini Skrevet 12. desember 2013 #7308 Skrevet 12. desember 2013 Snart gravide:Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 5, MA i september. IKM 22.12-13Sensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. Prøvd over ett år. IKM ca 28/11-13Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13Sjøgress: 33 år, har to gull, ønsker veldig et tredje! 3 pp, IKM ca 16.12.13.Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 8, IKM ca 12.12.131.trimester:Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin slutten av juni 2014)Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på¨plass Termin 29. juli!Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 ) 2.trimester:Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)3 trimester:Supersnusken (termin 25.des)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)HH80 (termin 4.januar)Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).Født:Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. aprilBokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)Rime fikk to jenter 30. juni <3Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille SebastianLykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.septembernerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jenteSymbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.m1980 (termin 29. Aug) ?Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
HH80 Skrevet 13. desember 2013 #7309 Skrevet 13. desember 2013 Vinterblomst : takk for lykkeønskninger !! Er veldig spent på ul idag : )) Apex: gøy med valp da ! Hva slags hund er det ??
Apex Skrevet 13. desember 2013 #7310 Skrevet 13. desember 2013 Apex får seg en liten boxergutt! Hvordan gikk det på UL, HH80? God helg til dere alle! Klem
HH80 Skrevet 13. desember 2013 #7311 Skrevet 13. desember 2013 Boxere er fine !! Joda.. I livmora mi var det nå supre forhold !! Nok fostervann, og perfekt blodgjennomstrømning i navlestreng osv... Så jeg må nok ruge en liten stund til.. : ) er jo egentlig bra det da, men samtidig hadde det vært så fint å få han ut !! Skal gå ukentlig til kontroll på poliklinikken nå istedenfor jordmor eller fastlege, får ul og ctg hver gang Lillebror er ca 3,2 kg nå så han begynner å bli stor : )) Formen miner sånn passe, spydde på morran idag og har en voldsom halsbrann/ sure oppstøt... Og trøtt : )) ble lovet å bli satt igang rett over nyttår sånn at jeg slipper å gå overtid. Så da er det Max 22 dager igjen : )) Bra med alle dere andre supre jenter her inne ??
mamma&storebror Skrevet 13. desember 2013 #7312 Skrevet 13. desember 2013 Ugh... Nå har jeg kjøpt meg Sea-band mot kvalme... Men klager IKKE da spiren får gjøre det den vil med mamman, så lenge den holder seg på plass der inne! <3
HH80 Skrevet 13. desember 2013 #7313 Skrevet 13. desember 2013 Usj....kvalmen er pyton !! For meg hjalp det å spise litt syrlige , friske ting som mandariner, jordbær, bringebær, grønne epler. Drikke brus, farris osv.. Men ingenting tok kvalmen helt !! Det er grusomt når det står på. For meg letta det i uke 17. Kan fortsatt blir kvalm og spydde senest idag og nå er jeg jo i uke 38 !!! Hold ut !!
Minnimusa Skrevet 13. desember 2013 #7314 Skrevet 13. desember 2013 Gikk fint på kontroll hos meg i dag også, snuppa ligger akkurat på streken i forhold til utvikling og har det fint der inne. Hu ligger fortsatt stabilt med hodet godt plassert i bekkenet som hun har gjort i over en mnd nå. Umulig å se muskelknutene mine lengre da disse også ligger på bakveggen som den forrige så de bli gjemt bak snuppa, så får bare håpe de ikke har vokst alt for mye og at det er håp om barn senere en gang også.
Grøne Skrevet 13. desember 2013 #7315 Skrevet 13. desember 2013 Godt å høyre frå alle dykk som har vore på kontroll og fått gode resultat Herleg! Her har vi vore på julehandel i dag, og handla nytt sete til vesla. Kjekt med julekanlender hjå forhandlar!! Vesla oppførte seg eksemplarisk heilt til dei siste ti minutta i bilen. Men det er stoooor framgang!! Men ho fekk ikkje sova når ho skulle, så ho tok seg ein lang dupp i ettermiddag og er litt treig med sovinga no i kveld, men no håpar eg ho har tatt kvelden skikkeleg. Ho balar litt med magen no når ho får graut, men det skal jo gå seg til. No kjem straks mannen heim, og blir heile natta. Det er jammen lenge sidan sist! Stas. Ha ein fin kveld damer
Dossa :) Skrevet 14. desember 2013 #7316 Skrevet 14. desember 2013 ♡8 uker idag ♡ Det er helg og har ingen planer, noe som er veldig deilig! Har vært ute med ungene og lagd snømann, må jo nyte snøen mens den er her Mannen hadde ferdig lunsj til oss da vi kom inn att, rundstykker og kakao *nam* Har nettopp hatt hjemmekino med mannen og unga. Sett på "Rive Rolf", spist litt snop og kosa oss max Jeg i armkroken til mannen og ungene på fanget og i hver vår armkrok *koooos* En varm klem til alle prøverne måtte deres drøm snart gå i oppfyllelse!! Mega kos til dere med spirer i magene ♥ Og en ekstra god knuseklem til alle dere andre ♡♡♡ Mamma&storebror god bedring!! Jeg er heldig enn så lenge med at formen er god. Ekstra knuseklem til Lykkelig, Tussemor og Fiemamma
**Cayenne** Skrevet 14. desember 2013 #7317 Skrevet 14. desember 2013 Tusen takk for titten, Dossa! Får håpe det skjer i april, da - så ikke det blir en julegave til neste år Og så fantastisk med bankende hjerter og vellykkede ul'er både her og der - dette går veien, dere! Tar opp igjen den gode, gamle tradisjonen med rødvinsorgasmer - begynte i går og satser på minst en til ila helga, hohoho! Fullt kaos her etter nok en dag pepperkakebaking, så da er det på tide med en liten opprydding. Ønsker alle en fortsatt herlig helg!
Krumelur Skrevet 14. desember 2013 #7318 Skrevet 14. desember 2013 (endret) God kveld der ute! Er inne her og leser, men har ikke hatt tid til å kommentere. Siste innspurt før eksamensinnleveringer, i tillegg til masse elevoppgaver som skal rettes. Og alt av juleforberedelser selvsagt. Skal bli nydelig med ferie i år gitt! Er så glad på dine vegne, Dossa det er helt fantastisk. Glad for alle med spire som trives i magen, men det er så utrolig fortjent for deg som har prøvd så lenge! Hvor mange er det du har fra før egentlig? Høres ut som en hel gjeng når du forteller Ini, så godt å høre at det ser bra ut. Utrolig kjipt å være så dårlig, men det er i det minste et godt tegn når det gjelder det vesle livet som vokser inni deg. Du må jo være veldig fruktbar da, som har blitt gravid med eggløsning fra "feil" side! Håper det samme skjer med meg! Er vel 7 dpo, og går jo og kjenner etter, selv om det såklart er altfor tidlig. Tester vel litt ut i uka tenker jeg. Hadde vært utrolig hyggelig med en positiv test i førjulsgave. Du gir meg jo håp om at det kan væe mulig, Ini! Men prøver å ikke ha for høye forhåpninger, og tenke på at det jo er deilig å kunne drikke vin i jula. Men helst er jeg avholds Gubben er på fest i dag, vel fortjent, er år og dag siden sist. Så jeg har jobbet litt med innlevering, nå sitter jeg i sofaen og nyter litt alenetid. Tar meg en øl selv om man kanskje burde la vær når man prøver. Orker ikke å leve som om jeg er gravid lenge før jeg vet. Tror ikke det skader heller, hvis det er noe har jo egget knapt festa seg. Ellers er det jo såklart uaktuelt å drikke i svangerskapet! Er for sliten til å lese gjennom og kommentere alt. Ville bare si hei og ønske alle dere skjønne damer en fortsatt god adventstid. I mårra skal jeg og lillemann på nissetreff med barselgruppa, det skal bli så kjekt å se de fine damene igjen! Klem klem Endret 14. desember 2013 av Krumelur
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 15. desember 2013 #7319 Skrevet 15. desember 2013 Et litt forsiktig god morgen fra tømmerhuset som er dekket i snø.... Naturen gjør ihvertfall sitt for å skape julestemning! Ville bare takke Dossa for den spesielt gode klemmen, og gode Tussemor for bekymringen tidligere. Jeg leser fremdeles og følger dere. Men siden jeg ikke har noe positivt å bidra med, så har jeg ikke skrevet noe... Det er så herlig å lese om fine ultralyder og kvalme som tar overhånd! Jeg har tilbragt natten på sofaen med Fie-baby! Er så utrolig takknemlig for mine fire vakre barn Det er alltid noe å være glad for!Nå er det.... for alle penga, med all tid og energi som er tilgjengelig! Ha en fortsatt fin førjulstid nydelige dere
Dossa :) Skrevet 15. desember 2013 #7320 Skrevet 15. desember 2013 For en herlig søndag Ungene leker så godt sammen uten å krangle, de to eldste har lekt med lego sammen i noen timer mens veslemor har vært i bursdag Mannen har skifta til julegardiner Han er så snill og hjelper alltid til. Skifta på senger igår *smelt* er ikke rart jeg elsker den mannen ♥ Jeg har tørka støv og stryka juleduker og pynta til jul i første etg Måtte gjøres denne helga for neste helg går med til en svensketur og lunsj hos venner :) Støvsugde bare gulva idag Vaske gjør jeg neste helg og da tar jeg badene også. Er helt ferdig nå *sliten* Krumelur hihi kan nesten høres ut som jeg har en stooor unge flokk Men har bare 3 og nr 4 trygt i magen Har en gutt på 9 og to jenter på 4 & 7 år, mine gull som betyr alt for meg *smelt* Håper du kan juble når du tester til uka!!! XXXXX alt for deg ♡ Kjære Lykkelig ♡ sender over en varm klem!!! Håper du får en fin julefeiring med familien, høres herlig ut med masse snø Hvordan går det mellom deg og mannen din? Min gode Tussemor ♡ du er ei fantastisk jente med bein i nesa som fortjener det aller beste *smask* Hvordan går det i heimen? Håper du snart er ferdig med skoleting og kan senke skuldra og nyte julefreden Varm varm knuseklem!!! En god adventklem til alle dere andre
Mama Christmas Skrevet 15. desember 2013 #7321 Skrevet 15. desember 2013 Hei hei damer, for julens del har jeg byttet ut 'foodie' med litt juleglede, så håper dere ikke blir forvirret Beklager at jeg ikke har vært tilstede så mye den siste tiden, det har vært kaos på jobb, og så fikk jeg en ganske heftig nedtur da mensen kom for noen dager siden. Gråt en hel kveld, både fordi jeg var så sliten og fordi jeg var så skuffet. Hadde så store håp om at det skulle gå veien nå. Vet vel at jeg ikke bør klage ettersom vi ikke har holdt på i mer enn 9 pp, men det føles veldig lenge likevel, og jeg hadde håpet at vi skulle klare å få søsken til junior før han ble fire, men det ser dårlig ut for det. Så, nok sutring nå, nå kommer det en ny periode, med nye sjanser! Og oddsene er myyye større enn i lotto Så moro med alle dere gravide! Det er en fryd å lese at dere har det så bra, og tar de plager som kommer med godt humør og positiv innstilling. Dere blir en ledestjerne for meg når det en gang blir min tur Krysser fingrene for deg, Krumelur, håper det blir din tur også nå! Spennende å høre for deg også Cayenne, blir det en vår med spirer både utvendig og innvendig tro? God klem til dere alle, med og uten spirer, håper dere har en fin førjulstid, og at humper i veien kan passeres og legges bak dere.
SpirenMin Skrevet 15. desember 2013 #7322 Skrevet 15. desember 2013 Krumelur, kos deg med øl du. Jeg var i Spania den uken jeg ble gravid. Eller.. Aksjene ble lagt før jeg reiste, og så testa jeg positivt når jeg kom hjem. Og i Spania var det sangria til lunsj og middag og ellers når det passet, spiste spekemat og rå biffer, vin til middag og baileys til kaffen.. Var liksom ikke måte på. Og enn så lenge ser det jo ut til å gå fint ;-) navlestrengen lages vel ikke før uke 6 (?), så veldig stor skade kan det vel ikke gjøre...?
SpirenMin Skrevet 15. desember 2013 #7323 Skrevet 15. desember 2013 Hei til dere andre også forresten. Skriver fra mobil så sendte den forrige avgårde litt vel kjapt. Ha hatt en deilig tantehelg med de to yngste tantebarna. Vi har laget pepperkakehus og pepperkakemenn, spist snop, sett julefilmer, badet i bassenget deres (noen som har det) og danset. Nå er det to stk sliten tante og onkel i bilen på vei hjem, vi setter så stor pris på å få så mye tid med tantebarna, men det merkes i ørene og hodet at vi ikke er vant til barnelyder og skrål og skravvel en hel helg ;-) søndag kveld når vi har hatt dem på besøk tar vi alltid tidlig kveld :-) Får ikke kommentert så mye, men sender gode klemmer til alle og gode ønsker til dere som skal teste!
Minnimusa Skrevet 16. desember 2013 #7324 Skrevet 16. desember 2013 Er det flere av dere som mister matlyst og blir kvalme etter å ha spist når dere var/er høygravide?? Siste tida har jeg alltid blitt kvalm etter frokost og sliter egentlig litt med å få i meg skikkelig mat. Blir liksom mer snop spising etc. da magen bare vrenger seg når jeg står å ser i kjøleskapet etter noe mat. Skal sies at etter at kjæresten dro på torsdag morgen på jobb så har jeg sliti enda mer med å få i meg mat når ingen passer på at jeg da spiser. Har noen dager hvor det går greiere enn andre, men generelt blir det fort at jeg drøyer veldig med å finne noe mat enda jeg veit jeg bør spise. Har f.eks. ikke spist noe i dag foruten å drikke et glass ferskpresset appelsinjuice til frokost.
HH80 Skrevet 16. desember 2013 #7325 Skrevet 16. desember 2013 Jepp.. Orker ikke frokost, hvertfall ikke se dagene jeg må opp tidlig, idag spiste jeg et knekkebrød og holdt på å spy, her forrige uke spydde jeg opp frokosten.. Lunch går som regel ok, middag kan jeg ikke spise mye. Spes ikke av fet mat som julemiddagen. Så jeg blir billig i kosten til jul i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå