Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fantastisk Elibjo!!

Detta va kjekt når eg helde på å koka øve her :D

Elektrikaren skulle komt 07.30. Avtalte så tidli for at eg sku sleppa å sitta å venta. Når klokka va 9 ringte eg for å høyra kor han blei av. Og jah. Da e vel første gong ever eg har snakka te arbeidarar med tonen "ehm. Eg vente på deg!!" :P Kanskje da e litt hormoner ute og går alikavel.

"Ups. Har glømt deg." Kom kl.10 og e nå på sin 4!!! telefon med undersåttane sine som han ska setta i arbeid!! Eg har fremdeles ikkje fått forklart ka eg ska ha han te å gjera..

Ikkje nåke gale me termostaten min iallefall :D

Fortsetter under...

Gratulerer Elibjo,for en fin start på helgen og adventstiden :tree::duskedame::roser:

Her har vi vært 1,5 døgn på sykehuset med minsten han har fått Para influense nr 1,og ble så tett at han måtte få forstøver,ikke moro for verken han,søsken eller oss foreldre,men nå er han bedre. Og det ble heldigvis ikke så ille som med nr 3 som fikk RS virus da hun var 2 mnd,da var vi på sykehus 1 uke.

Nå er vi hjemme og klare for en helg med siste malestrøk på noen rom,og innkjøp av ny seng til størstemann,så er det adventpynting på søndag og på lørdag skal jeg på tapasjulebord med jobben,gleder meg. Har klart og trimme meg ned ivekt til pre-svangerskap og 2 kg til :tommelopp::vekt: veldig fornøyd og skal ned 5 kg til mot sommeren,så er jeg helt der jeg burde være. God helg alle sammen :klemmer:

Annonse

Ojoj..en uke igjen så er jeg i tredje trimester! Føles fremdeles helt uvirkelig, men gleder meg slik til å få enda en datter i hus. Kjenner babysyken og den intense forelskelsen i babyen min bare øker på :hjerter_rundt:

Fra i dag er jeg 50% sykemeldt. På den enes siden er jeg lite fornøyd med det, på den andre siden blir det unektelig deilig å få roe ned jobbmessig.  Var på et drøftingsmøte med lege, jordmor og lederen min og alle mente jeg skulle gå såpass ned i arbeidsmengde. Jeg som er vant med  styre med fast hånd, satt bare og kvekket at "dersom dere mener det, så etterkommer jeg rådene". Jordmoren flirte og påpekte at det var gøy å forholde seg til en som var glad i jobben sin(ispedd en solid dose forpliktelse). Men når beslutningen først var tatt er jeg glad for det. Mer tid til oppgaveskriving, kjolestrikking til skolejenta og  babytøystrikking og adventskos :fnise: Og henvisning til fysio for bekkenplager blir jo også ganske så spennende. Håper på et virkningsfull og gøy treningsopplegg. Slynger kanskje? Noen som har erfaring fra dette tidligere?

Ah, nå er det helg og her skal det bli pepperkaker og julefilm..nå er det endelig "lov"! Men først skal fyr på peisen, gullrekka, marsipanbrød og te og kilosbabyspark nytes :wub:

Håper alle dere fine, skjønne følgesvenner får den beste starten på desember. Luv ja :klem:

Gratulerer elibjo, så fantastisk!

Her er jeg offisielt høygravid og i permisjon, merkelig følelse! Med førstemann husker jeg at jeg brukte ukene før fødsel til avslapping, turer, masse lunsjer og ikke minst shopping....må si det er annereldes nå gitt! 

Ikke blitt mye avslapping i alle fall! Er redd for å føde før termin, så nå skal julen fikses! Gavekalender ble fikset i går (veldig enkelt altså, ikke en sånn 7000kr variant som jeg leste om i avisen i går..), så står alle julegaver, julekort, julebakst og alt annet som hører med for tur. Også må jeg huske å forberede litt til lillesøster da, det er jo også viktig! Tror tiden skal gå fort ja! Prøvde meg på en effektiv shoppingrunde i går, men hver gang jeg beveger meg litt fortere en meget rolig vagging, eller bærer tyngre enn en medium handlepose så kommer disse kynnerne så voldsomt at det ikke går :(  Må nok redusere noe på dagsmålene ja! SIst var kynnere bare koselig, men nå synes jeg de er vonde og plagsomme, men er vist ofte slik med nr 2?

Ja, ja, nok om meg! Jeg leser alt som blir skrevet her inne, men er fryktelig daff på svaring for tiden..Nå som jeg er i permisjon skal jeg se om jeg ikke klarer å bli litt flinkere!

Gratulerer så mykje Elibjo :)

Hønny-bunny, god betring til minsten! Eg er glad for kvar sjukdom eg aldri har høyrd om og kan bekymra meg for - kva er det for noko? Og så godt du har jobba!! Her har kiloa og sklidd av, heldigvis!!

Supersnusken, lukke til med innspurten. Ta vare på deg sjølv, og ikkje legg lista for høgt i førebuingane!!

Elles ynskjer eg alle ei god helg, og håpar de ikkje slit dykk ut med jula - men heller kosar dykk med nære og kjære i tida som kjem ;)

Her er pensum snart pløydd, så då er det berre noko puggestoff og noko repetisjon igjen så er eg klar.

God helg!

God helg til dere, damer! Tar en snartitt innom før senga kaller :) Blir full arbeidsdag i morgen, trass i at det er lørdag *sukk*, og på søndag skal jeg og junior ta en ukes tur til besteforeldre på sørlandet :) Det blir stas! Blir nok minimalt med oppdateringer fra meg i den tiden, men jeg kommer til å kikke innom og holde meg oppdatert på damene i nabolaget :) 

Håper dere alle har en fin kveld! Masse  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  og  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem: til dere  :reise:

HH80, Dossa og Mama Foodie; 8 netter i strekk er visst lovlig med "Aktivitetsbasert bemanningsplan" i og med at den strekker seg til etter påske, men som jeg sa til sjefen: "Dere har glemt det medmenneskelige perspekivet"! Nå har det imidlertid løst seg ved at en fersk ekstravakt gjerne jobber ekstra den natta så jeg søker permisjon uten lønn og det er allerede muntlig innvilget så jeg gleder meg nå til juleferie fra 26/12! :) 20t med helligdagstillegg er mer enn godt nok.. 7 nattevakter i strekk går greit om jeg får sove nok mellom vaktene, og da har jeg gode friperioder før og etter så jeg holder ut.

Har forøvrig ikke testet.. Ingen direkte blødning, men har observert antydning til rosa på papiret et par ganger ved toalettbesøk. Har vært plutselig kvalm ved flere tilfeller de siste dagene. Kjenner at jeg begynner å håpe, men så var det det med å bli skuffa over en negativ test.. så jeg venter litt til og jobber meg ferdig med denne perioden natt før jeg forholder meg til hva vi skal gjøre med saken! ;) Smertene i lysken/livmorområdet er ikke blitt verre, men jeg har hovne lymfekjertler på den sida så det er sikkert noe rusk i maskineriet som går over av seg selv.

Nok ego her - håper virkelig at det snart er bedring i puppestellet ditt, Fie - hot mama er ikke kult når det kommer av feber og supervonde pupper! :( Anbefaler massasje og gode dusjer, og ikke minst ammeinnlegg av ull.

God helg vakkerberter, nå skal jeg kose meg med bok og nyte stillheten på jobb, er ferdig å montere julekalender (gave til en kollega) og er rimelig fornøyd med dagens produktivitet. Klem! :)

Titter bare innom for å si hei, utrolig travle dager nå så har rett og slett ikke hatt tid til å skrive!

Gratulerer så mye, Elibjo, så fantastisk!! :duskedame:

Er så spent på hvordan det går på UL, Dossa! Var det 5.? I såfall samme dag som forventet EL her, he he! Krysser fingrene for at du får se en liten bønne med et hjerte som slår :hjertesmil:

Så fint at du har bestemt deg for skole, Katta, man angrer sjeldent på utdanning iallfall. Her er det siste innspurt på semestret, altfor mye å gjøre og altfor liten tid å gjøre det på... Sukk, skal bli godt med juleferie i år!

Alle dere andre, jeg har rett og slett ikke tid og energi til å bla bakover for å huske alt som har skjedd.. Ser vi er i samme IKM-gruppe, Apex, så vi får stå på til uka :sengekos: . Hvis jeg blir gravid denne mnd har jeg termin 31. august, så det blir i såfall en thriller i forhold til barnehageplass... 

I dag skal vi ha besøk, bake pepperkaker og spise ribbe. Nam nam! Og i kveld må jeg nok ta fram skolesakene...

EL skal være nå på torsdag. Har ikke fått begynt å øve enda fordi jeg plutselig fikk en kjip soppinfeksjon da jeg var ferdig med mensen, for noe dritt det er er. Kan ikke huske å ha hatt det på flere år. Var plaga med det da jeg var ung og gikk på p-piller, men ikke nå lengre heldigvis. Regner med det er over i løpet av et par dager da, driver på med smurning;)

Ellers har jeg kommet nesten i mål med julegavene takket være nettbutikker!

God 1. søndag i advent alle sammen! Skal komme sterkere tilbake når det blir litt tid og rom...

God bedring, Krumelur! :D

Hvordan går det med deg Sensitiv? Håper heksa har vett til å holde seg unna! :D

I morgen er det tre uker siden el, eller rettere sagt det jeg trodde var el. Ingen mensmurringer som jeg pleier uka før tr, men negativ test senest i forgårs.

Tussemor - testet du hver dag når du ikke fikk positiv test før en uke etter ikm? Håper ting går litt lettere for deg nå! :)

Kommentere mer senere, på tide å ta seg en dusj og få gjengen ut på tur.

Ønsker alle en deilig 1. søndag i advent! :D

Endret av **Cayenne**

Annonse

Krumelur :) jaaaa det er UL på meg den 5 desember :D Har nedtelling *knis* og håper av hele mitt hjerte at jeg får se et bankende ♥

At du har EL til uka betyr lykke for jeg veit at nå sitter gullegget ditt ;) XXXXXX og stoooor klem!!!!

Apex :) du skal vite at jeg står på sidelinja og heier på gullegget ditt :wub:

Cayenne :) wow ennå ikke tante besøk!

Du bare må være en av de som tester seint på hcg :D

Spent på om vi hører jubelhyl fra deg i løpet av uka ;) XXXXX!!!

Sensitiv :) hvordan er det med deg? :wub:

Idag har snuppa hatt turn avslutning i en diger sal med stapp full av folk!

Sååååå stolt av fremføringa som gruppa hennes fremførte :D

Og jeg er jo like stolt av jenta mi ♥

Har nettopp kommet hjem. Vært på en koselig teater forestilling :D

Kommet litt i julestemning for nå er det advent og det lyser så fint fra vinduene :)

Jeg elsker denne tida frem til jula *smelt*

Har nedtelling når det gjelder arbeidsdager *knis*

Bare 3 uker att før juleferien banker på døra *hurra*!!!!!

Nå er det litt sofatid før senga roper :P

Love you all ♥

Knuseklemmerderealle!!!!

Det ble tantebesøk på meg i helgen og det var leit  :(

Men da fortsetter vi jo prøvingen og håper vi lykkes en dag  :)

Nå er jeg veldig spent på Cayenne og Apex! Håper tanta holder seg unna  :D

Ja, adventstiden er så koselig, Dossa  :) Gleder meg til adventstid og jul. I dag har vi vært på julemarked på Bygdøy og en tur på Frognerseteren. Møttes nissen til sønnen vår sin store begeistring   :nisse:

Unilon og Sjøgress: Hvordan går det med dere?  :)

Ha en god natt alle sammen  :klem1:

Cayenne, nei jeg gjorde ikke det :-p jeg var i syden og hadde bare 1 test, så jeg fikk ikke testet mer før jeg kom hjem. Dvs måtte rappe en på jobb for jeg rakk ingen butikk før arbeidshelg :-p heier så inderlig på deg :) livet er ellers ikke stort å skryte av. I tillegg til alt som har vært, virker det som at alt jobber mot meg for tiden, spesielt når det kommer til skolearbeid. Jeg drømmer om å få avlyse jula...alt er bare feil. Jobber som en helt for å få mest mulig kvalitets tid med ungene ;)

Huff Tussemor, høres ikke bra ut, men det kommer mye bedre tider!

Kjempesynd med tr Sensitiv, men vi skal klare det til slutt.

Klem til dere :wub:

Her kommer nok tr også før eller siden, el ble nok kraftig forskjøvet pga sykdommen, tror jeg. Så da er det ingen mulighet, ettersom mannen var riktig så dødssyk uka etter. Og det er jo en trøst om dere skjønner!

Ønsker alle dere vakre damer en fredfull natt!

Sitter på jobb og kjemper med tårene, ser ut til at det går mot samlivsbrudd her og jeg er overhode ikke klar for det men hvis det er hans ønske så har jeg ikke tenkt å trygle han om å elske meg, eller bli... En fillesak (hvor jeg sto rett opp fra "formiddagsluren etter jobb" og gikk og måket snø fordi han ikke hadde gjort det som avtalt) utviklet seg til at han kalte meg for psykopat og deretter ba meg om å reise til helv***.. Ja, det er sært å ha ordenssans-genet sitt i forhold til sånt, men for å komme meg inn i garasjen må det faktisk måkes.. Jaja. Det har utviklet seg fra "håper på positiv test" til hva i all verden gjør jeg om testen blir positiv?? :'( Er så lei meg at jeg ikke klarer å tenke tanken ut - men får i allefall svar på hvordan den kroppslige statusen er i løpet av uka. Hadde jo tredagers blødning/mens? forrige helg - men føler meg usikker da jeg har spottet litt etterpå, er tidvis kvalm, veldig tørst og har antydning til treg mage, samt sånn "rar" sviende følelse i livmora. Er alene hjemme noen dager nå, så jeg får svi testen når jeg går på fri. Takler ikke mer tanker nå, som skal "glattes over" mens man er sammen med pasienter og kollegaer.

Vel, damer - beklager egoinnlegget, men jeg blir fullstendig bonkers av å gåalene med alt. Klem til dere - hva skulle man gjort uten denne muligheten til å ventilere litt?!! :)

Kjære,kjære gode Apex! Dette gjorde vondt å høre! Trodde virkelig ikke at dere hadde det såååå ille?! Huff som jeg kjenner den følelsen din...sender deg alle mine varmeste, besteste super klemmer!!! Jeg håper nå litt på at testen blir positiv, kanskje det roer ned "stresset" mellom dere? ;) håper du får en god dag vennen!!

Cayenne, ja det er slitsomt, men jeg griper de små gode opplevelsene med hud og hår også har jeg en venn, forøvrig min store kjærlighet :P (lang historie) som klarer å holde meg oppe. ( ikke noe snusk altså :D ) Bare få unna de to siste eksamenene mine nå, levert en artikkel til avisene her, og få pakket inn og levert alle julegavene, så skal jeg puste litt....håper jeg :P

Måtte bare stoppe opp i morgenrushet og sende en god klem til Apex! Det hørtes ikke ut som en god situasjon å være i. Uansett, blir testen positiv, så elsker man ikke lykketrollene sine noe mindre om man er alene med dem... :hjertesmil:

Her er heller ikke livet som man skulle ønske... ting har blitt sagt som aldri vil bli glemt, og de gode dagene klarer ikke lenger å bygge opp igjen kjærligheten. Livet faller fra hverandre bit for bit, og samme hvor hardt jeg prøver, så klarer jeg ikke å samle dem denne gangen...

Håper du har familie og venner som gir deg all den støtte og hjelp du trenger! Jeg gråter stille tårer i puta om natten, og smiler meg gjennom dagen! Uansett hva, skal ungene ha en herlig jul! :tree:

Stå på med eksamen Tussemor! Du er jammen flink! :hug:

:kaklehone: nå skal tuppene ha frokost, og bilen varmes opp, før div. barn leveres! Så er det julevask med de to minste! Her nytter det ikke å gi seg over! Har vært ute en vinterdag før! Lærte da at samme hvor mørkt det ser ut, så kommer det en ny dag, og den gir nye muligheter! 

Klemmer til alle som kan trenge det! :klem:

Kjære deg, Apex - håper dere får ordnet opp i dag!

Dette høres ut som oss, og vi har vært sammen i nesten 20 år ;) Ting har roet seg veldig i de solister årene da og vi klarer å snakke sammen på en bedre måte. Det var drøye ting samboeren din sa, men det var sikkert i affekt? Håper virkelig det ordner seg for dere! Stor klem :wub:

PS. Test, test, test!

Sensitiv :sol: det var trist å lese at du fikk besøk av tanta, men godt å lese mellom linjene at du ikke faller ned i kjelleren!! Det var ikke ment å være din tur, men ikke gi opp for en dag så sitter du med en positiv test i hånda :duskedame: Gooood klem!!!

Cayenne :roser: bare husk at det er ikke over før blodheksa banker på døra diu og det får hun ikke lov til av meg!!! Jeg håper ennå for deg snuppa :duskedame:

Kjære Apex :strix: dette var vondt å lese om hv ordan du har det akkurat nå *klump i halsen*

Likte ikke det mannen sa til deg!! Hvordan går det med dere? Jeg håper av hele mitt hjerte at dere klarer å løse opp i problemene.

Og måtte du snart få en positiv test :klem:

Min gode Tussemor :kose: jeg håper du får en god advent ilag med gutta dine :klem: de har verdens beste mamma!!!!! Håper når du er ferdig med alle eksamene dine at du ser litt lysere på ting.

Hvordan går det med kronidioten, klarer han ikke å skjerpe seg *sinne*

Sender deg en varm klem :wub:

Lykkelig :klem: du er vanvittig sterk som person!!!! Ingen tvil om at unga dine har verdens beste og snilleste mamma :kose: Jeg håper du har en fin dag, sjøl om du driver med julevasken :husarbeid:

Strekker ut armene og tørker vekk tårene dine og prøver å si noen ord som varmer deg fordi du betyr masse for dette herlige nabolaget :hjerter_rundt:

Jeg svever i min lykkeboble :bolledeig: er 6+2 idag og formen er bra!!

Mamma&storebror :skya: hvordan er formen din?

Jeg merker fint lite, så må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til UL på torsdag :sad: jeg er redd for ikke å få oppleve et hjerte som banker. Men så tenker jeg som så at så lenge jeg ikke blør og ikke har smerter så er det sikkert bra med den lille *håper det* :hjerter_rundt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...