Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Surfer fra mobil så jeg fatter meg i korthet bare for å gi dere siste oppdatering på Apexfronten ;) Tanta er fortsatt sporløst forsvunnet - og egentlig ikke savnet heller. Kjenner ett lite stikk av "huff og hurra" for hvert toalettbesøk uten spor av madammen.

Sliten nå, det ble ikke mange timene med søvn før jeg våknet av meg selv i dag. Mannen endte opp kanakas, og la seg lenge før midnatt og jeg måtte dermed overta hele selskapet.. Er ikke spesielt begeistra for det, kan dere tro... Med formen hans i bakhodet, fant jeg det like greit å ta rydd/vask nå før jeg legger meg - for å starte dagen med det mens han er i dårlig form og sannsynligvis likevel ikke bidrar ville bare produsere dårlig stemning for jegville nok ha litt problemer med å ikke slamre med skapdørene da.. Vel, det kommer en dag i morgen og den akter jeg å gjøre til en av de gode dagene for meg! Straks seng her nå.

Takk for klemmer, de hjelper alle som en. Håoer dere får en flott lørdag, damer!! :)

Fortsetter under...

God morgen gulljenter :D

Er på vei innover til Ikea for å kjøpe garderobeskap :) julegave til hverandre!

Unga satte vi att hjemme med svigermor ;)

Hohohoho jeg er 5 uker idag :wub:

Skal til et vennepar ikveld og spise middag, blir koselig :)

En varm klem sendes til dere alle sammen :wub:

Love!!!!

Kos deg idag Dossa :) jeg skal på julebord ;)

Apex håper du har en fin start på lørdagen:) ikke bry dg med om mannen har kuppelhode idag hehe !

Jeg har hatt ny klikk på mannen idag..helt uten saklig grunn @rg! Vet ikke om det er bare pms eller annet som lurer men det vil vise seg onsdag:)

Heisann damer! 5 uker idag og jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei...  :fise: Oppblåst og luftig, nesten så jeg kan starte ett realt gasskraftverk!  :huh: Blir ikke akkurat noe sexytime av dette nei! :fnise:  Og nå som lysten øker i takt med hormonene... det pulserer der nede og jeg er klar til å bykse over mannen når som helst, hadde bare ikke vært for at jeg føler meg usexy! Men det går nok over! Godt er det iallefall at kroppen viser sterke tegn på at det "bakes" bolle inne i magen! Puppene er vonde og det stikker til down there med jevne mellommrom. Er frossen og trøtt i tillegg...klager ikke asså(!), men ville bare gi dere denne gledelige oppdatering! HURRA! 

Ha ei fantastisk helg allle dere fantastiske kvinner og kos dere med familien - ingen nevnt, ingen glemt! 

*klemmerpåallesammenmenspesielttildesomtrengerdetlittekstradennehelga*

:klemmer:

Det er så herlig å komme innom tråden her, og se all positiviteten som stråler ut fra innleggene :) Jeg klarer ikke huske alt som skjer med alle, så jeg håper ikke noen blir fornærmet om jeg glemmer å nevne de. 

Håper alle har det bra, dagen ble da god her også, trass i en noe slitsom start ;) Har vært på trening, sitter i sofaen i morgenkåpe etter en god dusj. Føler på alle symptomene som faktisk spretter opp. Øm i magen, struttemage (!), forferdelig oppblåst, ømme pupper, melk (!?), hyperhormonell, men bare negative tester. Sukk. Må vel smøre meg med tålmodighet. Kan hende jeg er innbilt gravid og ;) 

Er det sånn at el-tester vil slå ut positivt om man er gravid? Jeg  føler meg forvirra om dagen, og har opplevd før at jeg har innbilt meg symptomer. Men ikke så til de grader som nå. Hvis dette er lureri fra kroppens side, så blir jeg motvillig imponert. Frustrerende er det likevel. Og merkelig at det skulle komme så mange symptomer så tidlig.

E nett komt frå ferie så harkje fått lese gjennom trådene endo, så kan henda du har fått svar, men vil svara deg på den siste. Eg testa med eggløysingstest egentlig bare på "gøy" to dagar etter menstruasjon (som seinare nok viste seg å vera festeblødning) og testa positivt. Testa positivt i 10 dagar på rad før eg fekk et tips her inne om å også ta graviditetstest denne 10.dagen, og graviditetstesten va og gravid. Veit ikkje om dette e vanlig, men ja. Det er fullt mulig :)

Annonse

Apex, så spennende, hvor lenge har du tenkt å vente før du tester? Gorimalla!!:D

Så flink du er til å gjøre dagen god for deg, selv om mannen har tømmermenn! Nøyaktig samme situasjon her i huset, men gjett hvem som ligger på den andre sofaen og har sovet bort hele formiddagen? Jeg er så lett å påvirke, slenger meg på humøret hans. Hadde ingen store planer i dag, men det var disse julegavene jeg gjerne skulle handlet :P

Tåka ligger tett over Oslo i odag, begredelig vær, like greit å bli inne.

Jeg har forresten søkt fødeplass! Håper jeg ikke må kansellere den, har jo fortsatt ikke turt å tro helt på at dette går bra. Jeg mistet i uke 10 sist, nå er jeg tilbake i uke 9 etter legebesøket. Vet ikke hvordan hun regner, siden hun kommer fram til en uke mindre enn meg, men terminen hennes er lik den appene mine sier. 26.06.14 er dagen :) to dager etter ene tantejenta mi.

Jeg søkte på Rikshospitalet, tenkte å søke meg inn på Adipol som er et tilbud til overvektige gravide. Noen andre som har vært der?

Hei alle sammen,jeg sendte privat mel til Symbio,for vi har jo etterlyst henne og svanet oppdatering etter fødselen,og her kommer svaret vi har ventet på :duskedame:

Hei Hunny!
Så koselig at jeg blir spurt etter!
Jeg har sannelig ikke tenkt over at dere kanskje kunne bli bekymret over at jeg har uteblitt med oppdateringen! Det beklager jeg!
Jeg kan forsikre deg om at alt er i skjønneste orden og at lille mann kom i rekord fart når jeg først ble satt i gang. Ute på 4 og en halv time. Veide inn på 3910 g :)

I helgen ble lillebror døpt og på mandag starter jeg på jobb igjen. Så her skjer det ting.

Jeg beklager så mye igjen for at jeg ikke har kommet meg for å oppdatere dere men jeg datt liksom litt ut av det hele, også ble det jo så mange å følge med på :)

Du er hjertelig velkommen til å fortelle de andre om min sene oppdatering å hils de så mye! Stor klem!

Å - det var godt å høyre!! du får helsa att og seia at ho må stikka innom her eller fb. Sprekt å begynna på jobb så kjapt, er ikkje sikker på om eg greier det i april eg...

Klem til deg Apex, imponert!!

Og så spennande med testing til veka.

De som skal på julebord, kos dykk :)

God helg og klem til resten og.

Ohoi! :) Sov lenge i dag, våknet med at mannen var ute og måket snø!!! :D Han går stille i dørene i dag.. Ga beskjed til han om at et lite plaster på såret i form av resturantbesøk var på sin plass, og da blir det ikke pizzaresturant eller Egon, altså!! Her snakker vi type resturant han ville tatt med en MEGET viktig kunde på! ;) Han hadde allerede tenkt tanken om resturant i alle fall...

Tross alle gode tanker og trusler, ser det ut til at tante grusom har innhenta meg. Friskt blod på papiret i dag, men ikke mengder. Så da setter jeg min lit' til desember som avtalt med Dossa! ;)

Slækk filmkveld i heimen i vente, fikk en stor sjokolade sammen med ibuxen da han kom hjem fra shopping tidligere i ettermiddag.. Har på meg rampebuksa og tar meg ett glass vin også, så får jeg se om jeg senere skifter til formelle klær og kaster glans over konserten til en kompis senere! :) Klem til dere, sweeties!

Puha!! Har lest heilt tilbake til 6.november. Ska sei da e ein skriveglad og omsorgsfull gjeng. For detta tok tid!!

Allerede når eg var på 7.november såg eg at underteksten til Dossa:) hadde endra seg. Må sei da tok laaaang tid før eg endelig fekk gratulera! Og fy ko spennande! Når eg såg du skreiv at tanterød va kommen så begynna eg å lura. Utrulig kjekt at det endelig skulle klaffe for den store gledesspredaren her!! Eg har vore mektig imponert over din evne til å alltid glede deg over alle andres lykke, din evne til å støtte/bygge opp dei som ligger midlertidig nede og ditt tilsynelatande boblende overskudd.

Unner deg dette! Gratulera så masse Dossa :)

Det var utrulig mange kjekke happenings, og eg klare ikkje huske alle, men.

Gratulera så masse Mamma&storebror!! Vi ska på ultralyd samme dag. 5.desember e litt D-dag føle eg. Ser det bra ut då. Då kan det sjå ut som vi skal bli mammer :-)

Gratulera så masse som mamma -FieMamma. Nå e du virkelig FieMamma:-)

2småpærer!! Heilt fantastisk! Akkurat da å venta/få tvillinger må vera ekstra magisk. Du skryte veldi øve kåno di som du så raust tilbyr å dela litt slik at dei som ikkje får den behandlinga di burde frå sine kjære. Høyres ut som du har funne "the one". Detta spørsmålet her e veldig lov te ikkje svara på! Men synes dåke det var vanskeleg å bestemme ken som skulle få gå gravid? Nå som eg e gravid kjenne eg på ka for et stort privilegie det er. Sjølv om eg unner mannen min alt, kjenner eg på at eg er utrulig glad for at eg skal få ta meg av denne delen.

Kjenne eg glede meg til å høyre koss det går med deg på fredag Elibjo! Håpe du får positiv test så du sleppe gå gjennom sterkare kurar, og med alt det vidare venting medfører, på nyåret!

Krumelur. Ser ut som om vi skal gå på samme skule frå nyttår av. Det blir spennande! Håpar eg ser deg med voksande mage gjennom mi tid på skulen! Må innrømme at det å få deg og ini inn i gruppa "oss over 30" der dåke begge kom frå juni2014-gruppa med avbruttegraviditetar gjorde meg nervøs. Det var bare dåke eg kjente til, og skulle det nå gå gale med oss alle tre? Håpar både du og ini følger på snart, og at det går bra for meg denne gongen! Etter denne graviditeten ventar det operasjon for å få fjerna muskelknutar i livmora. Hadde vore såå godt å hatt eit nurk før eg må gjennom det!!

Tussemor5 det var eg som var i et forhold der døden etter kvart vart eit greit alternativ til livet slik det var. Unner ingen å ha det sånn, og det er utrulig vondt å lese at dette treffer deg i din situasjon på ein slik måte at det får deg til å ta til tårene! Forstår at du treng mannen som "barnevakt" eit halvår. Kanskje for å kunne fullføre skule. Forstår det kanskje litt at du tenker at du er ferdig med han, og dersom det er slik at han gir deg slike følelsar så er det nok for det beste. Tenkte bare at eg ville fortelle deg at eg gikk mange år og tenkte at bare eg får unnagjort det og det så skulle eg prøve.. Meiner ikkje at det er slik for deg, men at livet glatt kan gå forbi mens vi "skal bare". Er nok ikkje dumt å holde ut slik at du gjennomfører skulen. Men viss kronidioten fortene tittelen sin, så fortener du så mykje meir!! Prøv å legg til rette for at du kan klare deg sjølv etter skulen, evt sjekk ut korleis du kan få hjelp. Kjente det var fortvilande å lese at far din nok ikkje var ein du kunne lene deg på i ein overgangsperiode. Vi trenge alle støtta når vi skal gjera store endringar i liva våre. Min erfaring e at endringar e da skumleste som finns! Sjølv om ein kanskje ikkje har da så bra, så veit ein iallefall ka ein har.. Håpe du får til det du ønsker slik at dåke får det bra. Dersom dåke er ein enhet med deg og barna, uten mann, så er eg sikker på at du får det til når du bestemmer deg for at tida er inne!

Lykkelig4. Vondt å lese at du som har vore her inne så lenge og er trygg på dei som er her inne har vore redd for å dele dette! For meg som er ny blei det fort tydeleg at dette er ein plass med stor takhøgde, og ein plass der både gleder og sorger er velkomne. Eit nabolag der ein støtter kvarandre. Ser sjøgress skriv at du er flink som beskytter ungane dine. Eg er såklart einig i dette. Men til kva for pris? Er redd dette over tid blir ein påkjenning for deg. Ein mestringsstrategi. Du kontrollerer det du kan, men eg er redd dette kommer til å slite deg ut! Det å skadebegrense for han, og i tillegg kompensere for dette ved å vere supergod og superflink mamma.. Klarar ikkje å forestille meg korleis du kan klare dette over tid. Det å kunne ventilere med tårer om natta og kveldane lettar nok trykket, men det tar det ikkje vekk.

Blir redd for deg og din økonomi og eg. Den gjelda han opparbeider seg. Vil den kunne "backfire" på deg?

Kjenner igjen følelsen av å ikkje kunne fortelle kor gale det er. Å ikkje kunne fortelle ka det gjer med ein. Ein blir kanskje redd for at ein ved å fortelle vil ein bli utfordra til å bryte ut.. Er ein ikkje klar for det så holder ein informasjonen tilbake. Men samtidig er det då heller ikkje nokon som veit korleis ein faktisk har det, og ein får ikkje lufta sine tankar og følelsar med andre. Har du tenkt på at du kanskje skulle hatt nokon å snakke med? Kanskje nokon du ikkje er i familie med. Nokon profesjonelle? Då slepp du at den du snakke med er emosjonelt involvert i deg og ditt liv. Når ein blir meir klar over/får meir forståelse for eigne følelsar, er det ofte lettare å kommunisere til partner kva for endringar ein ønsker (evt krever).

Uansett kva ein velger å gjere er det nok alltid godt å kunna lufta tankar og følelsar med nøytrale partar. Dersom ein velger å bli, vil ein føle seg trygg på at ein har valgt dette ut frå ei veging av fordeler og ulemper. Etter ein har tatt valget er det ofte lettare å leva med ulempene. Nettopp fordi ein har følelsen av at ein har tatt et valg. Et valg om å bli.

Håpe ikkje eg støter nåken på nåke som helst måte! Det er iallefall ikkje det som er meininga!!

Hei vakre damer! En rask titt innom bare for å si god søndag :D Her snør det i bøtter og spann, og jeg ser nesten ikke garasjen fra huset. 

Her er el på trappene, og mannen i huset stiller tappert opp :D Hehe. Ha en superfin søndag alle sammen! :) 

Annonse

Fikk for tre uker siden et eksemlignende utslett på høyre underarm. Tok det opp med gyn som ikke var sikker på hva det var. Sa det kunne være allergi reaksjon på fragmin jeg står på. Spurte legene på jobben som også at syns det så ut som noe allergi utslett. Skulle ta kontakt dersom det ble verre.. Det ble borte men har nå kommet litt tilbake,,,,kom da til å tenke på at jeg lenge før jeg fikk det på armen har hatt noe liknende på innsiden av det ene kneet. Det er tørt , litt sår men klør ikke noe av betydning.. Noe vablete men ikke blemmer....kan det være at egg reagerer på noe jeg til vanlig ikke reagerer på fordi jeg er gravid ?? Er nå forkjøla men var ikke antydning til forkjøla når utslettet kom første gang .

Woooow, er det noen som kan skravle, så er det jaggu dere damer  :skravle:  :hjertesmil: Sliter litt med å klare å henge med i svingene, men jeg gjør mitt beste når jeg har ork til det.

Krumelur, stor klem til deg! Ting tar dessverre litt tid av og til, men håper inderlig at det ikke kommer flere tanter på besøk på lenge nå :)

Mamma&storebror. Herlig beskrivelse!!! Går selv i mammabukser og syns det er heelt greit. Har dessverre bare hatt et par anfall av hoppepåminkjærelyst, men det er da bedre enn ingenting :P 

Katta: kona er et unikum, ja! Jeg er nok ikke helt der hehe.. huff.. innser jeg må være en mare til tider, men vi trives sammen lell :) Hun kunne gjerne tenkt seg å gå gravid, men hun er faktisk såpass mye eldre enn meg at det ble jeg som fikk æren av naturlig årsaker. 

Tenkte å ta en UL før jul, ca uke 12, bare for å se om småpærene vokser som de skal og at begge hjerter banker. Vet dere om man gjør innvendig eller utvendig da?

Nå har jeg pakka inn kalendergaver til kona  :kaklehone:

Ha en super søndag videre! Ekstra klemmer til Fiemor, grattis igjen!!! + Tussemor, som ikke gir opp, og Dossa, som jeg ønsker all mulig lykke til på ul. Koskos til alle!!

Då va du heldig Kjærepære! Føle det e et privilegie detta her :)

Når eg var til ultralyd, trudde eg var 10+5, så sa han at det kunne vere vanskelig å sjå på utvendig ultralyd fram til ein var 12 veker. Eg kunne få velge utvendig, men valgte såklart innvendig. Ville jo såklart sjå ALT eg kunne :P

Da eg meine e at du sikkert kan velga. Veit fleire som har begynt utvendig i veke 12, men gått over til innvendig for å finne fleire/andre svar.

HH80 - har ikke noe godt svar å gi deg, utover det at du får forsøke å notere deg om det er noe spesielt du har fått i deg som du ikke spiser daglig om det kommer tilbake igjen. Du er flink om du klarer å la være å klø, da går det nok fortere bort av seg selv! :)

Skamme seg dumme tantekreket som kommer og plager deg, Apex. Så nyt din velfortjente :sjokolade: og :vin:  i sus og dus. Neste gang blir det din tur!

IKM i morgen, Cajenne! Hvordan går det med deg? Er så spent! Du fortjener så inderlig å lykkes nå altså, tålmodige deg.

Lykke til med humping og høy benføring, mama :skya:  Måtte julespira sitte!

Lykke til med UL, Katta og mamma og storebror. Gleder meg til å høre hvordan det gikk. Syns det er helt magisk å få "smughilse "  på spirenurket mens det enda ligger godt beskyttet der inne i magen. Når var det du skulle på spiredate, Dossa?  Selv skal jeg 19 desember og er da 30 uker på vei. Helt utrolig hvor fort tiden går. 

Klart dette skal gå bra, SpirenMin! Den fødeplassen trenger du :hjerter_rundt:  Må alle søke om fødeplass? 

Unilon og Sensitiv..hvordan står det til med dere?

Her har jeg hjemmekontor og med plass til akademisk skriving. Har første innlevering fredag, jaiks!  Godt å slippe å løpe ute på glatta i dag...men sofaen er så gooood, og teeee og marsipaaaaan er mye gøyerer enn å gjøre fornuftige ting. Og jammen vil jeg heller fyre i peisen og bake en eplekake til familien kommer hjem enn å starte opp den akademiske tankevirksomheten, aaargh. Men slik er det jo alltid, og jeg blir alltid ferdig når det virkelig gjelder. Må bare synke inn i sofaputene først, aaahhhh :veslejenta:

Hey nabolaget mitt :klemmer:

Har vært en rolig og avslappende helg.

Fikk vært på ikea på lørdag og kjøpt garderobeskap som blir årets julegave til hverandre.

Sa til mannen om det kom til å ligge en liten liten julegave til meg under :tree:  *knis* og han sa at en liten :gave: skulle jeg få :D

Var koselig å reise bort på middag lørdag kveld, herregud den magen er så utrolig oppblåst på kvelden :fnise: skulle tro jeg var fem mnd på vei jo :tongue:  Hadde på meg noe som slang rundt magen *hahaha* har ikke tenkt å annonsere nyheten ennå!

Igår var det cup finale og det betyr at hele familien på mannens side samles for å spise fersk suppe og tippe litt. Ti kr for hver gang man tipper, og det ble over 400 kr i bollen til slutt. Jeg vant ikke men gøy å tippe da :P Er en koselig tradisjon som vi har hvert år :)

Neste uke er det UL på meg og jeg er sååå spent!!

Håper jeg får se et bankende :hjerte:

Apex vennen hvordan går det med deg?  Jeg er så spent!!! :hjerter_rundt:

Tussemor søte vennen min :wub:  hvordan går det med deg?

Kjærepære :kose: henger du ennå over doskåla?

Tenk at det er to små pærer i magen din *smelt*

Mama :laugh:  happy :sengekos:  for nå skal gullegget ditt befruktes!!!!

Katta :duskedame: tusen takk for ord som virkelig varmer *smask* :klem:

Hvordan går det med deg? Klem

Mange flere jeg kulle ha kommentert men tida strekker ikke til akkurat nå.

Har en siste time att før denne dagen er over :laugh:

GOOOOOOOD KLEM  til dere alle vakringer :klem:  :klem:  :klem:

Må lese en gang til :danser: men søte Apex jeg veit at du snart vil lykkes!!!!!

En til vennen :wub: jeg skal ha UL den 5 desember. Er jo bare sååå lenge til da *ler*

Men tida går vel fort tenker jeg!

Holy moses skulle ta på meg min favoritt olabukse idag og den var begynt å bli små trang :hakeslepp:

Er ikke mulig å måtte ty til mamma bukser allerede vel??

Mamma&storebror hvordan går det med deg? :hjerter:

Livet er for kort til å gå i ubehagelige bukser, sweetie - så finn frem en god tights eller mammabukser først som sist, Dossa!! :) Hadde vært stas med positiv graviditetstest julemorgen, vi får se om det blir årets gave til sambo og meg. Det er direkte vondt å se hvor myk han blir i blikket over alle andres søte småtasser så jeg håper det snart blir vår tur igjen. Klar for årets julekalender som blir "happy humping" ganske så mange dager om vi skal treffe gullegget i år! :P

Ha en fin dag, vakkerdamer - jeg måker snø og pakker fremdeles ut ei og annen eske med flyttelass. Heter visst "fridag" dette, så jeg har også lest ut ei bok jeg har holdt på med litt for lenge. :) Klem

Krysser fingrene for deg, Apex, virker som din kjære er klar, i alle fall ;) 

Dossa, ble ikke noe mer spying, gitt! To ganger på samme dag og så finito. Hehe... enn så lenge :P Men er ikke mer kvalm nå enn jeg har vært, så. Sliter mer med smerter i legg, og de forplanter seg i ankel og hæl. Fikk noen til å ta de to siste timene mine i dag, phew...så slapp jeg å tråkke mer rundt på jobb. Mammabukser er som sagt helt fantastisk :D Jeg vet ikke om jeg egt har noe særlig gravidemage, men holder ikke inn magen lenger og er vel ganske oppblåst + at magen hadde en viss størrelse fra før, så digger å bare la den strutte hehe. 

NÅ må jeg visst spise litt ;)

Må lese en gang til :danser: men søte Apex jeg veit at du snart vil lykkes!!!!!

En til vennen :wub: jeg skal ha UL den 5 desember. Er jo bare sååå lenge til da *ler*

Men tida går vel fort tenker jeg!

Holy moses skulle ta på meg min favoritt olabukse idag og den var begynt å bli små trang :hakeslepp:

Er ikke mulig å måtte ty til mamma bukser allerede vel??

Mamma&storebror hvordan går det med deg? :hjerter:

Dossa, takk som spør! Du, jeg har det supercalifragilisticexpiolidocious!  :duskedame:

Fortsatt veldig gravid og oppblåst  :fise:

Men akk så lykkelig!

Teller dager til UL... føles som D-dag, men denne gangen sitter`n!

Begynner å kjenne på kvalmen, men værst er det med frost og luft! Tar meg i å smygplanlegge vasking av bilstoltrekk, lufting av vogn, vognskinn, vognposer osv i vinterens minusgrader... *drømmesegfremtilapril*

Måtte dagene fly avgårde frem til 5 desember iallefall. Da er vi ett stort steg nærmere målet hvis lille hjertet banker! 10 days to go!

:klem1:

Vinterblomst :wub: ååååå så spennende!!!! Håper av hele mitt ♡ at testen lyser gravid mot deg :D For en fantastisk julegave det hadde blitt!!

Hva er symptomene dine? Knuseklem!!!

Kjærepære :) så bra du ikke tilber porselenguden :P men høres da slitsomt ut med de smertene du har. Kjekt at du fikk noe til å ta dine siste timer :)

Hvor mange uker er du nå? Tenk at du ruger på tvillinger :D *magisk*

Apex :) søte deg! Må nesten ty til noen mammabukser som jeg har liggende :P håper å skjule nyheten ei stund til så får prøve å suge inn magen :

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...