**Cayenne** Skrevet 21. november 2013 #7026 Del Skrevet 21. november 2013 Så bra at du koser deg, Fie! Går det bra med ammingen og alt ellers? Fødselen hørtes litt ut som min første - fikk totalt panikk og mista fullstendig kontrollen, forskjellen var at jeg ikke var i stand til å tenke epidural... Trodde jeg holdt på å dø, og at det var der problemet lå... Høres koselig ut med to nydelige katter, Sensitiv! Men er ikke Savannah grådig store? Har også hørt at Bengal er allergivennlig for noen, men Minniemusa har nok rett i at dette ikke gjelder alle. Hadde flere katter da jeg var liten inntil min far tok dem med rifla (ja Tussemor, jeg vet alt om fedre som ikke er helt gode) men aller helst ville jeg jo hatt en ny schäfergutt (Forrige måtte forlate denne verden 14 år gammel for noen år siden.) Men gud forby at jeg er så dum at jeg skaffer meg en ny hund - det er bare alt for mye arbeid og ansvar. Her i huset er vi på bedringens vei, nå er det kun far som hoster Så nå går det slag i slag med aktiviteter, bursdager og avslutninger fram til jul, tenker jeg. Har allerede kjøpt inn tre julegaver, og det er ikke verst til å være meg! Ellers ingen symptomer på graviditet i dag 10 dpo, bortsett fra to nye kviser, som like gjerne kan være et forvarsel på tr. Ikke ømme pupper engang, og det er litt uvanlig på denne tiden... Skal til aku på mandag, går der en gang i uka nå. Får håpe det er verdt pengene... Heier på alle spirer in spe og de som er vel installert allerede! Og håper det står bra til hos Lykkelig, Tussemor og alle andre Ha en herlig dag, skjønne damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145875977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 21. november 2013 #7027 Del Skrevet 21. november 2013 Og takk for alle oppmuntringer når jeg ikke helt ser for meg en voksende mage noengang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145875991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 21. november 2013 #7028 Del Skrevet 21. november 2013 Gikk fint hos legen Får ny kontroll når jeg er i uke 8, henvisning til sykehuset ang tidlig UL blir sendt og en henvisning til Ullevål for å ta en Duo test i uke 12 Det er deilig å bli tatt vare på Nå er det IKT møte, ikveld er det juleavslutning med klassen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145876162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 21. november 2013 #7029 Del Skrevet 21. november 2013 Herlig tid Dossa koos deg! Cajenne klart vi skal få mager igjen drt tar bare litt tid jeg måå være positiv ellers blir drt så trasig! Snur ikke på flisa før jeg får dårlig nytt på hormonprøver Her er det sol å deilig kaldt leser avis og drikker te mmmm.. Lille ettåringen sover ute Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145876179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 21. november 2013 #7030 Del Skrevet 21. november 2013 Her kom mensen i dag, så enten har jeg hatt eggløsning mens jeg fortsatt testa positivt på hcg (noe jeg ikke trodde gikk an?), eller så hoppa kroppen over el denne mnd. Hadde regna med ikm på mandag. Er litt skuffa, men tenker samtidig at da var det ikke meningen, og at da blir det jo som anbefalt, vente en syklus etter exu. Dessuten er det jo bare fire uker og tre dager siden operasjonen, så da gikk det ganske fort iallfall:-) Gratulerer så mye til Fie:-):-):-) Dere andre må jeg bare komme tilbake til, sitter på banen med mobil;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145876203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensitiv Skrevet 21. november 2013 #7031 Del Skrevet 21. november 2013 Grøne: Håper dere hadde en fin feiring! Og varme takk for klem og gode ord Klem tilbake til deg Fiemamma: Takk for at du delte fødselshistorien med oss. Hørtes tøft ut, men for en belønning Kos dere! Cayenne: Jeg synes ikke Savannahkatten vår er så stor, men helt passe. Uff, det faren din gjorde.. Ser at det en en del her inne som har hatt en vanskelig oppvekst og/eller har tøffe tak nå. Det er trist. Selv vokste jeg opp i en "dysfunksjonell" familie Har akseptert det, får ikke endret det. Er ekstremt forskjellig fra mine foreldre og da er det best med avstand. Heldigvis - i voksen alder- klarte jeg å skape min egen fine familie som betyr alt Og Cayenne: Jeg har stor tro på at du får et barn til Dossa: Godt å høre at det gikk bra hos legen og at du føler du blir tatt vare på Tenk at du er gravid! Ha en god dag alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145876224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 21. november 2013 #7032 Del Skrevet 21. november 2013 Da har jeg hatt juleavslutning med klassen og det var kjempe koselig Elevene sang noen ulike sanger, der i blant the fox med ulike bevegelser *knakende bra* noen av elevene danset riverdance og jeg ble rett og slett rørt over klassen min for jeg er såååå stolt av hele gjengen Fikk en nydelig blomst og en flott lysestake av klassen Nå er jeg sliten merker jeg, har vært en lang dag så skal bli godt å komme seg hjem til sofaen Krumelur sender en god klem din vei og håper at heksa ikke er for slem mot deg når det gjelder smerter. Jag henne godt på dør når hun har gjort seg ferdig for dette er siste gangen på lenge hun besøker deg! Vinterblomst og Sensitiv en god Dossa klem til dere søte jenter!!! Cayenne ikke gi opp sjøl om du ikke har noen symptomer!! Jeg veit veldig godt at det en dag blir din tur og jeg står virkelig og heier deg frem!!! Mama prøvde pendelen på deg og får opp at du i løpet av de neste tre mnd vil juble over en positiv test og det er en gutt som er venta Håper du snart sitter med en positiv test i hånda!!! XXXXXXXX Unilon har du hatt en bra dag? God klem til deg også!! Nå får jeg komme meg hjemover! Mangen er ikke nevnt men ikke glemt knuseklem til dere alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 21. november 2013 #7033 Del Skrevet 21. november 2013 Snille Dossa:) Må innrømme at jeg er litt nedfor i dag. Skulle vært 12 uker på lørdag, i steden sitter jeg her med menssmerter og en eggleder i manko... Ja ja, bare to uker til man kan prøve igjen. Og straks er det helg! Kommer sterkere tilbake, kjærleik til alle dere fine damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 21. november 2013 #7034 Del Skrevet 21. november 2013 Snille Dossa:) Må innrømme at jeg er litt nedfor i dag. Skulle vært 12 uker på lørdag, i steden sitter jeg her med menssmerter og en eggleder i manko... Ja ja, bare to uker til man kan prøve igjen. Og straks er det helg! Kommer sterkere tilbake, kjærleik til alle dere fine damer! Du har all grunn til å være trist og lei deg vennen. Du må gi deg tid til å sørge slik at tapet blir litt lettere å takle. Jeg har også kun en eggleder att og hvis jeg klarer det så veit jeg at du også vil det vennen Tenk positivt og vit at jeg heier deg frem ♥ God klem!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 21. november 2013 #7035 Del Skrevet 21. november 2013 Kjære deg, Krumelur. Sender deg en god klem. Håper du får en deilig helg som kan hjelpe litt på tunge tanker, og snart, snart er det humpetid igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 21. november 2013 #7036 Del Skrevet 21. november 2013 Gode tanker sendes deg Krumelur ☆☆☆ det blir lettere om litt , nå kan du sørge .. så er det tid for positive befruktningstanker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 21. november 2013 #7037 Del Skrevet 21. november 2013 Før du aner det er du gravid igjen, Krumelur! Du er jo bare 'barnet' og har allverdens tid på å bli gravid, selv med bare en eggleder! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 21. november 2013 #7038 Del Skrevet 21. november 2013 Aprikosmos kan lages hjemme og brukes i grøt - skal være godt for magen - slik som svisker, samt at det skal være sunt ....Mango har vi også puttet i grøten og når smaken er tilvendt i grøt, går det helt supert å få det i naturell form også Kan være konsistensen, som gjør at hun ikke liker Har du ei oppskrift? Eg er litt kjøkkenkløne, men har i dag bestilt, etter gode råd, ein stavmixar/blender ting som skal gjera meg supergod på babymat. Har mest lyst å laga sjølv det ho skal ha (jada, veit at eg kan koma til å eta i meg dei orda..) men syns dei ferdigglasa ser grusomme ut...så då er det vel berre å prøva seg fram, legg freidig til at mannen er heime mykje og er ein racer på kjøkkenet - derfor håpar eg at vi skal få det til. Jeg tørkede aprikoser i vann over natten og kokte dem i vannet i 20 minutter. Det kan være noen seige hinner på aprikoser som de minste kanskje ikke synes noe om, så derfor presset jeg dem gjennom ei sil (brukte en moser og delvis en gaffel) Det er litt jobb med det, men mosen blir veldig fin. Var det oppskriften som jeg en gang fant på nettet... ernrik mos av tørka aprikoser eller dadler Tørka aprikoser og dadler inneholder i tilegg til jern mye A-vitamin. Mos av aprikoser og dadler er et næringsrikt søtningsmiddel til grøt. 250 g tørka aprikoser1 ½ dl vann Legg aprikosene eller dadlene i bløt i vannet i 8-10 timer og kok dem så på svak varme under lokk i 20 minutter (i bløtvannet). Mos aprikosene eller dadlene med potetmoser og press mosen gjennom en sil for å få bort seige hinner. Mosen blir ganske tykk og smaken kraftig. Du kan spe med mer vann, og servere den som lunken suppe. Dette er oppskriften til ei som heter Margit Vea.... Skal teste ute stavmikseren min neste gang slik som det foreslå her inne - siden jeg også har investert i en ordentlig stavmikser med diverse tilleggsutstyr som kutter og lager skikkelig mos til Snuppa :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145877916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 21. november 2013 #7039 Del Skrevet 21. november 2013 Aprikosmos kan lages hjemme og brukes i grøt - skal være godt for magen - slik som svisker, samt at det skal være sunt ....Mango har vi også puttet i grøten og når smaken er tilvendt i grøt, går det helt supert å få det i naturell form også Kan være konsistensen, som gjør at hun ikke liker Har du ei oppskrift? Eg er litt kjøkkenkløne, men har i dag bestilt, etter gode råd, ein stavmixar/blender ting som skal gjera meg supergod på babymat. Har mest lyst å laga sjølv det ho skal ha (jada, veit at eg kan koma til å eta i meg dei orda..) men syns dei ferdigglasa ser grusomme ut...så då er det vel berre å prøva seg fram, legg freidig til at mannen er heime mykje og er ein racer på kjøkkenet - derfor håpar eg at vi skal få det til. Det finnes forresten mange oppskrifter og forslag ut i cyberverden... Har søkt og lest litt siden Snuppa har kumelksallergi, så vi lager grøten selv. Det sies mye rundt det at en må passe på at barna får nok jern og vitaminer i seg. F.eks i babygrøtene er det tilsatt slik at babyene skal få i seg nok.... Siden vi akkurat har fått det på papiret at hun har kumelksallergi, så diskuterte vi litt rundt dette på 7-mnds kontrollen. Jeg nevnte litt det med at det skrives mye rundt det at barna må få i seg nok jern mv på nettet....så sa helsesøster at det skulle jeg ikke tenke noe på. Med en normalt kosthold (om det er helt hjemmelaget), så vil barna få i seg det de trenger...Snuppa liker skive med leverpostei, i kjøtt og kylling er det jern...og etterhvert vil hun spise mye av det vi spiser (og som er akkurat passe sunt uten å være noe hysterisk), så skal dette være tilstrekkelig.... Er bare å søke litt rundt, så finner du en del blogger om barnemat og oppskrifter. Margit Vea har også gitt ut bøker på dette. Jeg forsøker meg litt rundt.....er ikke noe god enda, men Snuppa spiser no middagene jeg lager..... :) og hjemmelaget grøt går ned på høykant. Foreløpig mye havregrøt eller hirsegrøt eller havre-/hirsegrøt Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145878001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 22. november 2013 #7040 Del Skrevet 22. november 2013 Himmel og hav, skravlekjerringer - her måtte det leites for å finne lista så jeg får være med i det fantastiske nabolaget!!! Snart gravide: Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 4, MA i september. IKM 22.11-13 Sensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. Prøvd over ett år. IKM ca 28/11-13 Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13 ini: Har en nydelig fin gutt på 2. 1 PP etter exu okt.13. IKM ca. 8.12.13 Sjøgress: 33 år, har to gull, ønsker veldig et tredje! 3 pp, IKM ca 16.12.13. Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 8, IKM ca 12.12.13 1.trimester:Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin slutten av juni 2014)Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)Sidney (32 år, termin ca 7.7-14) Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på¨plass Termin 29. juli!Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) 2.trimester:MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)3 trimester:Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)Supersnusken (termin 25.des)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)HH80 (termin 4.januar)Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)Født:Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. aprilBokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)Rime fikk to jenter 30. juni <3Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille SebastianLykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.septembernerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.m1980 (termin 29. Aug) ?Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145878166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 22. november 2013 #7041 Del Skrevet 22. november 2013 Good morning Ladies! Innom for å se til dere favorittberter mellom slagene, det er forsåvidt rolig på jobb men lite skjermtid når man har skravlete kolleegaer! Slenger ut en god klem til Fie, for flott levering av prinsen og for at du delte historien deres med oss.. Gratulerer så mye! Oppdaterte listen for å være her selv, men du får flytte deg ned til rett gruppe om du ikke allerede er klar for en runde til i 3.trimester! Lykkelig - har tenkt på deg i det siste, håper du og dine går en god helg i møte. Går det an å få mannen med på en og annen hvit helg? Familievernkontoret er en god ide, men ikke alltid så lett å få med folk dit, om de ikke selv ser at det kan være en løsning (når de ikke har et problem sånn som de selv ser på tingene).. Dossa: Takk for oppmerksomheten, og for at du spør. IKM er i dag, og jeg har ikke sett noe til tanta. Ikke ømme bryst, ingen spotting.. humørsvingninger har vært innom gården men en svale gjør ingen sommer, for å si det sånn. Orker ikke å handle inn noen test til helga, tipper at det bare er den ustabile syklusen og den svikefulle livmora som har rottet seg sammen! Hvordan er det med deg? Kvalm nå??? Det er flott å se deg i 1.trimester - det gir håp for oss andre! God klem! En til, please: Du er min helt! Marsipangris etter glukosebelastning!?! wow! HH80: Hyggelig å se deg her igjen - hvordan er formen din? Cayenne; Krysser fingrene for deg, heia, heia "duskedamesmiley" ! Tar gjerne blodtanta denne måneden om du bare blir skikkelig kvalm nå! Grøne: God klem til deg, det er godt å bli "sett". Gratulerer så masse med bryllupsdagen, håper den var fin! Tussemor - Ønsker deg ei god helg, håper den blir god for dere alle.. Har en buddy som sier at kona pleier å be han om å dra på dykking når hun synes han begynner å bli uhåndterlig (hva det nå enn er i hans tilfelle!) - så om du får jevnlige leveranser av delikatesser fra havet og samtidig noen dustefrie timer, så er det mitt gratisråd til deg. Håper du holder ut så du får fullført ditt, men gå nå ikke for lenge på akkord med deg selv. Det løser seg, som svenskene sier.. God klem! Mama Foodie; så kjedelig å være slapp og dårlig.. Håper du føler deg bedre og at helga blir fin! Krumelur: Sender deg en god, varm klem. Føler med deg. Har selv en termindato foran meg hvor det ikke blir noen fødsel, og det er så sårt å tenke på. Innimellom er det ikke til å holde ut, men de fleste dagene er det nå bare litt trist. Glemmer det innimellom helt - og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg plutselig har "glemt" ungen min. Den etterlengtede.. Blir spennende å følge deg fremover, håper vi snart er på lista i 1.trimester sammen!! Siste nattevakten denne perioden. Blir godt med noen netter hjemme nå - få nok søvn og pleie de viktige relasjonene. Ser frem til lutefisklag sammen med venner til kvelden og jeg akter å ta meg ett glass vin siden jeg ikke føler meg gravid. Lang formiddag foran meg før jeg får sove etter jobb, skal hente finserviset som har vært mellomlagret et annet sted, gjøre ferdig kveldens dessert (ostekake) og smårydde litt for da kan jeg heller sove lenge på ettermiddagen.. Dusje og pynte meg og etterpå dekke bord mens mannen lager maten! Kanskje det blir et besøk på julemesse i løpet av helgen, og så skal vi legge en slagplan på neste steg i oppussingen av heimen. Håper det blir ei god helg for oss også. Null kranglings er visjonen!! God klem til dere alle fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145878175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 22. november 2013 #7042 Del Skrevet 22. november 2013 Hei Apex !! Får virkelig håpe tante grusom ikke kommer nå , ikke på lenge !!! Formen min er grei bortsett fra at jeg er pottetett forkjøla , har egentlig jobbhelg nå men måtte ringe å si at jeg ikke orket. Jeg nyser, hoster og snører til den store gullmedaljen ! Uke 35 nå og termin nærmer seg : )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145878283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 22. november 2013 #7043 Del Skrevet 22. november 2013 Nei nei Apex - ingen blodtante skal få komme til deg i dag! Du fortjener virkelig en spire i magen nå altså, heia heia! :D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145878315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 22. november 2013 #7044 Del Skrevet 22. november 2013 Oj oj..IKM og ingen tante på besøk? Er jo unektelig spennende dette da, Apex. Kos deg masse i kveld med lutefisk og godt selskap. Hørtes skikkelig koselig ut. Og Cajenne...ikke lenge til testetider nå. Heia, heia, heiaaaaaaaa. Nå bærer det avgårde på helgetur til Fagre Jæderen! Ha en strålende, herlig helg alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145878740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 22. november 2013 #7045 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Oj oj..IKM og ingen tante på besøk? Er jo unektelig spennende dette da, Apex. Kos deg masse i kveld med lutefisk og godt selskap. Hørtes skikkelig koselig ut. Og Cajenne...ikke lenge til testetider nå. Heia, heia, heiaaaaaaaa. Nå bærer det avgårde på helgetur til Fagre Jæderen! Ha en strålende, herlig helg alle sammen. Takk for det, søta 11 dpo i dag, så må vel snart begynne å teste, ja Kos deg masse på helgetur! En herlig helg ønskes alle sammen! Endret 22. november 2013 av **Cayenne** Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145879329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 22. november 2013 #7046 Del Skrevet 22. november 2013 Fiemamma:nydelig historie, du forteller så levende nå håper jeg du nyter de første dagene med din lille sønn Apex og Krumelur: gode klemmer til dere begge, det hjelper jo selvfølgelig ikke på sorgen men klemmer er jo kjekke å få uansett. Jeg er utslitt etter lang arbeidsuke, så nå skal jeg faktisk bare lufte hunden og så ta kvelden. Kjæresten er på julebord (uten følge, makan), så jeg og hunden har hver vår sofa. Nice. God fredagskveld til alle dere flotte damer der ute :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145879773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. november 2013 #7047 Del Skrevet 22. november 2013 Nå er jeg faktisk på vei en tur "på byen". Det er mange mnd siden sist, får benytte anledningen før jeg blir gravid igjen;-) god fredag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145879949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 22. november 2013 #7048 Del Skrevet 22. november 2013 Hei alle dere vakre damer! Håper dere har en fin fredagskveld :) Her er jeg endelig hjemme og har fått meg litt mat etter en 11-timers på jobb i dag. Puh. Heldigvis blir det bare kortvakt i morgen, så jeg er ferdig halv fire og får spise middag og kose meg med mine gode gutter Dossa: Kos deg masse med magen fremover! Jeg gleder meg med deg og håper jeg snart kan bli med på babyfesten Og takk for lesning, det var veldig oppmuntrende og spennende! Så gøy at du så en gutt, for selv har jeg innbilt meg at nestemann blir jente. Men jeg vet av erfaring at å prøve og lese meg selv er så godt som umulig, det blir bare gjetning og rot. Og så tre måneder! Nå får mannen kjørt seg framover Apex og Krumelur: Det er vondt å miste noe man har ønsket seg så kjært. Men det er godt at dere føler på sorgen. Snart er det deres tur igjen! God klem til dere begge Krumelur, kos deg på byen! Det er deg vel unt Apex, du må holde oss oppdatert på hvordan det går i helga, om tr fortsatt holder seg borte! XXXX :heia: Cayenne og En til: Nå er det snart ikm for dere og er det ikke? Krysser fingre for at tanta har tatt laaaang ferie HH80: Nå er det ikke lenge igjen! Spennende! Håper formen din kommer seg fort så du kan nyte den siste tiden Formen er på topp igjen her, etter noen intense dager med ingefærte og c-vitaminer. Det gjør susen! Kun en artig spenningshodepine og nakkesmerter som sitter igjen, men det kan man vel strengt tatt skylde på seg selv for, når man ikke klarer å si nei til noe Her blir det bare rolig i kveld. Har fått meg et glass icewine, søtt og godt, nammenam Og så blir det vel en liten sjokoladebit til. Mmmm... I morgen skal jeg og mannen på nattkino, fnis, jeg føler meg som en fjortis igjen Barnefri og nerdefilm vi begge gleder oss til, det blir en super date, og garantert litt humping når vi kommer hjem Passer bra siden el bør være snart Har ikke nevnt alle denne gangen heller. Huff. Men mannen roper, jeg tror nok han venter på litt helgekos... Ha en kjempefin kveld alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145880007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 22. november 2013 #7049 Del Skrevet 22. november 2013 Kos deg på byn Krumelur !! jeg skal ha meg et glass vin å to på julebord i morgen. Det er lenge siden! Om jeg mot formodning skulle være gravid så vil jeg ikke få angst av det Etter kraftige hormonutblåsninger idag (skrekk!!) er roen igjen inntatt.. blir flau når jeg tenker på hva sambo må tåle heldigvis har vi pratet om det. Han er så fin! God fredag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145880349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 22. november 2013 #7050 Del Skrevet 22. november 2013 Aprikosmos kan lages hjemme og brukes i grøt - skal være godt for magen - slik som svisker, samt at det skal være sunt ....Mango har vi også puttet i grøten og når smaken er tilvendt i grøt, går det helt supert å få det i naturell form også Kan være konsistensen, som gjør at hun ikke liker Har du ei oppskrift? Eg er litt kjøkkenkløne, men har i dag bestilt, etter gode råd, ein stavmixar/blender ting som skal gjera meg supergod på babymat. Har mest lyst å laga sjølv det ho skal ha (jada, veit at eg kan koma til å eta i meg dei orda..) men syns dei ferdigglasa ser grusomme ut...så då er det vel berre å prøva seg fram, legg freidig til at mannen er heime mykje og er ein racer på kjøkkenet - derfor håpar eg at vi skal få det til. Jeg tørkede aprikoser i vann over natten og kokte dem i vannet i 20 minutter. Det kan være noen seige hinner på aprikoser som de minste kanskje ikke synes noe om, så derfor presset jeg dem gjennom ei sil (brukte en moser og delvis en gaffel) Det er litt jobb med det, men mosen blir veldig fin. Var det oppskriften som jeg en gang fant på nettet... ernrik mos av tørka aprikoser eller dadler Tørka aprikoser og dadler inneholder i tilegg til jern mye A-vitamin. Mos av aprikoser og dadler er et næringsrikt søtningsmiddel til grøt. 250 g tørka aprikoser1 ½ dl vann Legg aprikosene eller dadlene i bløt i vannet i 8-10 timer og kok dem så på svak varme under lokk i 20 minutter (i bløtvannet). Mos aprikosene eller dadlene med potetmoser og press mosen gjennom en sil for å få bort seige hinner. Mosen blir ganske tykk og smaken kraftig. Du kan spe med mer vann, og servere den som lunken suppe. Dette er oppskriften til ei som heter Margit Vea.... Skal teste ute stavmikseren min neste gang slik som det foreslå her inne - siden jeg også har investert i en ordentlig stavmikser med diverse tilleggsutstyr som kutter og lager skikkelig mos til Snuppa :) Takk for tips!! Ja, eg kom jo på at eg har ei bok: Lettlaget barnemat, og der inne fann eg oppskrifta - og det var nettopp Margit Vea som var forfattaren. Hadde visst eit våken øyeblikk når eg kjøpte den Skal berre sjå vi blir racarar med dei nye mixarane Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/282/#findComment-145880761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå