Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

PS! Sjøgress; håper kvalmen tar deg på nyåret! Du har ikke prøvd så lenge enda?

Takk, det håper jeg også!! :) Vi har prøvd siden august, så det er jo ikke så lenge, kanskje? Det føles lenge, men jeg vet jo at det egentlig ikke er det… Det er vel dumt å legge så mye planer, burde vel ta det som det kommer. Men det er jo så deilig å drømme om den herlige minien vi forhåpentligvis skal sitte og kose med om noen måneder!  :wub:

Fortsetter under...

Gratulerer, Mamma&storebror! :D

Anbefaler minimalt med koffein og masse avslapping og sunn mat, så sitter spira helt i mål, skal du se! :D

Så herlig med liten reke, Sidney! Er så glad for at det endelig ble din tur! :D

Og tenk at du har en stor godklump på 1 kg i magen, en til! :D hvordan går det med husjakten? Husk at det viktigste er drenering, isolasjon, våtrom/røropplegg, elektrisk etc., ikke overfladiskheter ;) Bare spør meg om du lurer på noe, har vært igjennom et par huskjøp og har ellers litt peiling. :)

Hvor gamle er de 'store' barna dine, Sjøgress? Mine er 7 og 9. Synes det bare blir mer og mer jobb, med lekser og aktiviteter. Men enig med deg i at det hadde vært noe helt annet å få barn nå. Klarte heller ikke å nyte spebarnstiden, men denne gangen vet jeg at søvnløsheten, brystbetennelsene etc. er veldig forbigående!

Nerdybirdy: God bedring til deg! :D anbefaler en skikkelig hvitløkskur (et fedd hver dag i litt jus), det tar knekken på litt av hvert av ulumskheter!

Dossa, har du prøvd akupunktur? Etter knapt to mnd med behandling klarte jo til og med jeg å få en svak strek etter 29 mnder, tenker det er framskritt selv om den ikke klorte seg fast. Vet hun har gjort underverker for mange. Stor klem :wub:

Allerede 5 dpo her i dag, men tviler på at en ev. spire har klart seg gjennom 10 dager med ekstremhoste + noen dager med feber ;)

Er på bedringens vei, men nå har mannen blitt syk. Så i dag sendte vi ungene på tur alene, hehe. Litt skeptisk til å sende avgårde 7-åringen, som kan være litt ufornuftig, men gikk veldig bra :)

Nå har vi bestilt middag fra Peppes, og mandag kommer svigermor og tar helgevasken :P

Ønsker alle en deilig og avslappende helg! :D

Hei sveis, Cayenne! Litt stressende helg, så jeg fikk ikke med meg denne :) Mine store er 4 (snart 5) og 9 år. Hadde vært så deilig med en liten mini! Er dere friske i hjemmet nå? 

Snart gravide:
Sensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. Prøvd over ett år. IKM ca 28/11-13
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
ini: Har en nydelig fin gutt på 2. 1 PP etter exu okt.13. IKM ca. 8.12.13
Sjøgress: 33 år, har to gull, ønsker veldig et tredje! 3 pp, IKM ca 16.12.13.

1.trimester:
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin slutten av juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på¨plass   :D Termin 29. juli!
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

2.trimester:
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)

3 trimester:
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)

Født:
Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

Oi, her kan man ikke være lenge borte for å gå glipp av ting :) Gratulerer så masse, Dossa!! Så fantastisk med positiv test, det var utrolig moro å lese :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  Så stas at du og Mamma&Storebror har termin samme dag, dere får fulgt hverandre hele veien  :wub:  

Jeg har ikke spådomsevner, dessverre, jeg ser ting, folk, fortid, en sjelden gang framtid, sånne ting. Men det er en evne som lever sitt eget liv, jeg har ingen kontroll over den. Kunne godt tenkt meg å jobbe med den og utvikle den, men det var dette med å få tiden til å strekke til innimellom alt annet... Men en pendelsving tar jeg gjerne imot, hvis du har lyst og ork ;) 

Fiemamma, gratulerer så masse!  :hjerte:  :hjerte:  Kos deg med barselsdager og med det nye tilskuddet til familien  :wub:

Lykkelig, det er styrke i å kunne vise sine svakheter. Og noe jeg har lært i min korte tid her inne er at her er det mange som gir en styrke når man har det vanskelig! Det er en utrolig sterk positiv energi her, så bruk disse kjempefine damene som ventil og til å hente styrke hos :hjerte: Jeg håper du finner ut av situasjonen med mannen din. Har du prøvd å fortelle han at barna hans er redd han? Ikke for å være slem, men for å gi han en vekker, for å vise han at hans handlinger har konsekvenser, og at selv om han mener han ikke har noe problem, så kan det hende at de rundt han synes det er et problem for dem. 

Jeg har en vanskelig oppvekst bak meg, med sammenlignbare problemer, og der var ikke personen klar over at vi var redde, og ble både overrasket og lei seg da det kom for en dag (vi var godt voksne da).

Ellers støtter jeg Cayennes forslag om familievernkontoret, ofte kan det være godt med noen uteforstående som vinkler ting på en ny måte, så det ikke bare virker som masing fram og tilbake mellom dere. God klem til deg!  :klem:

Unilon, jeg synes du håndterte dette på en kjempefin måte :) Godt å møte forståelse når man kjenner på seg selv at noe ikke er rett, og at man får lagt det til rette for at alle skal ha det bra :) 

Grøne, gratulerer så masse med bryllupsdagen! Og jeg kan skrive under på at barna vokser fort. Kan ikke tro at junior snart er tre år. Hvor ble tiden av??  :hakeslepp:

Minnimusa, nååååh! Så nydelige småpuser, blir helt mør her jeg sitter. Får lyst på pusekatt igjen! Kos dere med de små nurkene  :hjerte:

Det nærmer seg snart ikm for flere ser jeg, krysser fingrene for positive tester der også! Er snart klar for prøving selv, el-testing begynner om et par dager. Nå skal jeg være sikker på at jeg får den med meg!  :danser:  Er sørpe forkjøla i dag, og har susa rundt i min egen verden med varm panne og tjukk hals. Men har da fått gjort litt ting likevel, før jeg sovnet på sofaen etter middag og våknet, vel, nå. Smart  :klaske:

Jeg har ikke fått nevnt alle - nok en gang - og jeg beklager det. Nå kjenner jeg formen er på hell, og har fått streng beskjed av min mannlige sykepleier om å vennligst pelle meg i seng :ler:  Så jeg bør vel høre på det ;) Sdufs. :forkjola:

God klem til dere alle! Håper dere får en god natts søvn og en fortreffelig morgendag! Er så glad jeg dumpet innom her en lykkelig dag for et par uker siden  :hjerte:

Snart gravide:
Sensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. Prøvd over ett år. IKM ca 28/11-13
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
ini: Har en nydelig fin gutt på 2. 1 PP etter exu okt.13. IKM ca. 8.12.13
Sjøgress: 33 år, har to gull, ønsker veldig et tredje! 3 pp, IKM ca 16.12.13.
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 8, IKM ca 12.12.13

1.trimester:
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin slutten av juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på¨plass    :D Termin 29. juli!
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

2.trimester:
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)

3 trimester:
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)

Født:
Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

Er innom i natten mens jeg ammer for å gratulere Dossamiiii med ny graviditet :wub: Sa jeg det ikke :D Regna me de smertene kom fra spire ja!! Nå har du tatt over etter meg, gratulerer så masse med velfortjent spire!!!!!! :D

Dere andre: stor takk og klemmer deles ut :wub:

Annonse

Nydelige Grøne; her har også babyen bare forsvunnet! Hun er snart 4 måneder nå, og har blitt kjempestor. Den første magiske tiden er virkelig over. Må begynne å tenke jobbsøknader her snart... :cry: Men først julefeiring!!!

Tussemor; "Øyne kan smile, munnen kan le, men sorgen i hjertet kan ingen se..." Stå på kjære deg! Lekeland i Øyer høres for en gangs skyld gøy ut! :hjertesmil: 

:kaklehone:

:roser: mases på alle kanter! Love to all....

Jeg har ringt til fastlegen idag. Fikk beskjed om at jeg kunne få time i midten av desember *hæææ* :kjefte: sa at det kom ikke på tale og at jeg måtte få en akutt time!!

Trenger å snakke med legen om en Duo test og få tidlig UL, og henvisninga til UL er ikke gjort over natta.....får vel ikke time før på nyåret da vel.

Etter mye om og men så fikk jeg en time imorra :D  så da er det jo håp om å få tidlig UL før jula.

Etter å ha lagt på med legen så ringte jeg til min gyn, og spurte om muligheten for å komme inn for å ta en UL. Koselig dame i andre enden som sa at jeg kunne få time 5 desember :D

Så nå er jeg bare happy :kaklehone:

Oi, her kan man ikke være lenge borte for å gå glipp av ting :) Gratulerer så masse, Dossa!! Så fantastisk med positiv test, det var utrolig moro å lese :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  Så stas at du og Mamma&Storebror har termin samme dag, dere får fulgt hverandre hele veien  :wub:  

Jeg har ikke spådomsevner, dessverre, jeg ser ting, folk, fortid, en sjelden gang framtid, sånne ting. Men det er en evne som lever sitt eget liv, jeg har ingen kontroll over den. Kunne godt tenkt meg å jobbe med den og utvikle den, men det var dette med å få tiden til å strekke til innimellom alt annet... Men en pendelsving tar jeg gjerne imot, hvis du har lyst og ork ;)

Fiemamma, gratulerer så masse!  :hjerte:  :hjerte:  Kos deg med barselsdager og med det nye tilskuddet til familien  :wub:

Lykkelig, det er styrke i å kunne vise sine svakheter. Og noe jeg har lært i min korte tid her inne er at her er det mange som gir en styrke når man har det vanskelig! Det er en utrolig sterk positiv energi her, så bruk disse kjempefine damene som ventil og til å hente styrke hos :hjerte: Jeg håper du finner ut av situasjonen med mannen din. Har du prøvd å fortelle han at barna hans er redd han? Ikke for å være slem, men for å gi han en vekker, for å vise han at hans handlinger har konsekvenser, og at selv om han mener han ikke har noe problem, så kan det hende at de rundt han synes det er et problem for dem. 

Jeg har en vanskelig oppvekst bak meg, med sammenlignbare problemer, og der var ikke personen klar over at vi var redde, og ble både overrasket og lei seg da det kom for en dag (vi var godt voksne da).

Ellers støtter jeg Cayennes forslag om familievernkontoret, ofte kan det være godt med noen uteforstående som vinkler ting på en ny måte, så det ikke bare virker som masing fram og tilbake mellom dere. God klem til deg!  :klem:

Unilon, jeg synes du håndterte dette på en kjempefin måte :) Godt å møte forståelse når man kjenner på seg selv at noe ikke er rett, og at man får lagt det til rette for at alle skal ha det bra :) 

Grøne, gratulerer så masse med bryllupsdagen! Og jeg kan skrive under på at barna vokser fort. Kan ikke tro at junior snart er tre år. Hvor ble tiden av??  :hakeslepp:

Minnimusa, nååååh! Så nydelige småpuser, blir helt mør her jeg sitter. Får lyst på pusekatt igjen! Kos dere med de små nurkene  :hjerte:

Det nærmer seg snart ikm for flere ser jeg, krysser fingrene for positive tester der også! Er snart klar for prøving selv, el-testing begynner om et par dager. Nå skal jeg være sikker på at jeg får den med meg!  :danser:  Er sørpe forkjøla i dag, og har susa rundt i min egen verden med varm panne og tjukk hals. Men har da fått gjort litt ting likevel, før jeg sovnet på sofaen etter middag og våknet, vel, nå. Smart  :klaske:

Jeg har ikke fått nevnt alle - nok en gang - og jeg beklager det. Nå kjenner jeg formen er på hell, og har fått streng beskjed av min mannlige sykepleier om å vennligst pelle meg i seng :ler:  Så jeg bør vel høre på det ;) Sdufs. :forkjola:

God klem til dere alle! Håper dere får en god natts søvn og en fortreffelig morgendag! Er så glad jeg dumpet innom her en lykkelig dag for et par uker siden  :hjerte:

Nåååhh, så koselig sagt, Mama. Vi er også glad du dumpet inn her til oss. Og gooood bedring :hug:

Fødselshistorien:

Lørdag kveld kom med vind som hadde orkan styrke i kastene. Jeg sa til mannen at jeg vedda på at strømmen kom til å gå. Typisk det da på termindagen. Det tok 3 kvarter etter jeg sa det, og mørkt ble det. Dermed måtte vi evakuere. Kunne ikke gå hjemme i mørket uten varme.. Tømte kjøleskap og pakka sykehusbaggene i bilen just in case, og kjørte i stormen til mamma. Vi skulle sove der om natta.

Hadde urolig søvn, slo meg ikke til ro. 05.30 skvetter jeg av følelsen av en diger vannballong sprekke i magen. Tenkte at: jeeeje, særlig at det der er vannet som går ja... Blevliggende og kjenne etter lekkasje i 5 min, men det kom ikke noe. Sto opp for å gå på do siden jeg likevel var våken. Rekker akkurat å komme meg på badet idet rosa fostervann begynner å renne nedover beina mine og på gulvet. Jubla høyt og ropte ut at vannet går!! Vi sto opp med mamma og mannen hennes, ringte føden og fikk beskjed om å komme ned etter frokost og en dusj. Mamma skulle jo bli med på fødselen så det var bra timing at vi sov der.

Kom på sykehuset i 08 tiden og ble lagt inn med en gang pga. aneurismet. Fikk fødestue med en gang også. Riene begynte umiddelbart etter vannet gikk, og allerede nå måtte jeg puste meg igjennom dem. Så var det bare å vente. Trødde frem og tilbake på fødestua og riene hagla på. Tok et bad, men da stoppa riene opp, så jeg gikk opp derfra. Jeg ble tøyd noen ganger underveis. På 5 cm ble jeg og tøyd. La meg i badekaret igjen for da begynte riene å bli heavy. Jordmor slukka lyset og månen kasta lys langs veggen der inne. Hu tente på telys inne på badet. Lå der til jeg fikk 6. Da ble det for varmt og jeg begynte å bli uvel. Reiste meg opp og tvært magen kom opp fra vannet begynte de verste riene å komme..

Jeg hadde koblarier så fikk knapt pause imellom. Det gjorde så forjævlig vondt at jeg fikk fullstendig panikk. Klamra meg fast i mamma og mannen og skrek så høyt jeg greide, hiksta etter pusten og vrei meg som en mark. Plutselig spydde jeg så det holdt utover meg selv og hele fødesenga. Det var da jeg innså at jeg ikke kom til å takle smertene, så jeg skrek etter epidural. Var da 7 cm. Å vente på anestesilegen var det drøyeste jeg har opplevd. Hadde så og si ei hel ri uten pauser. Hu kom omsider, og etter det ble det himmelsk!!!!!

Fikk tilbake kontrollen, pusta og SOV mellom riene. Jeg lå litt ekstra lenge med 10 cm åpning uten å trykke så han fikk rotert seg godt nedbpå egenhånd først (tiltak for å korte ned trykketida pga aneurismet). Når jeg skulle begynne å trykke kunne de se han inne i åpningen. Hadde trøbbel med å kjenne riene godt nok på det tidspunktet, så fikk drypp. Etter dryppet kom på pressa jeg som om jeg var veteran i faget. Fikk så mye skryt!! Pressa ut mye for hver ri. Hadde kun 40 min på meg til å få han ut, men jordmødrene forhandla med legene på gangen om jeg kunne få 20 min ekstra fordi jeg pressa så effektivt. Det var ok. En time etter første press kom gullet mitt til verden, helt perfekt! :) Kjente på hodet hans under pressinga, helt magisk <3 Elsker han så ubeskrivelig mye, han er hele verden for meg.

Dossa dette er berre så utruleg kjekt!! Endeleg har gullegget kome i rett posisjon og ein spire er blitt til, fantastisk!!

Lykkelig, her treng ein ikkje tenkja på fasade, men lett hjarta ditt om det trengs. Du veit uansett kva som er best for deg og dine, og gjer nok det beste for alle. Ungane dine er heldige som har deg som held dagane saman så godt. Eg håpar for di skuld at mannen roar ned alkoholbruken så de slepp gå på tå rundt han, og med det sluttar å ha hemmelege rekningar som gjer det utrygt for dykk. Klem på deg.

Tusen takk for avokado og banantips!! I dag kom pakken i bleia som vanleg, så eg trur i grunn grautstarten går bra, har begynt berre med risgraut frå 4 mnd sjølv om ho snart er 6, så her tar vi det stykkevis og delt. I dag ville ho ha meir når eggeglaset var tomt!! Og jammen liker ho eple godt og, sjølv om det var rart å ha i munnen..haha! Og så ein litt morsom ein frå like før leggjetid: Ho får liggja litt naken og kravle, då får ho det betre til :) Ho ligg oppå eit mjukt handkle oppå leikematta. Og det gjekk fint, ho storkosa seg og tumla rundt, til det plutseleg kom ein rar lyd....joda, då hadde ho kome seg utanfor handkledet medan eg snakka med pappaen - og der hadde ho tissa og lyden eg høyrde var våte føtter mot leikematte...ramp!!

Og putter du litt eple i avokado og banan, så blir det helt fantastisk :)  Jeg og Snuppa ville begge to spise opp porsjonen jeg laget :) :)

Aprikosmos kan lages hjemme og brukes i grøt - skal være godt for magen - slik som svisker, samt at det skal være sunt :) ....Mango har vi også puttet i grøten og når smaken er tilvendt i grøt, går det helt supert å få det i naturell form også :) Kan være konsistensen, som gjør at hun ikke liker :)

Annonse

Da har jeg lest først 200 innlegg og så 200 nye innlegg og i dag 137 innlegg...ja, det er ikke ofte jeg er innom her for tiden. Blir mest fjeseboka på mobilen :) Så først av alt gratulerer så masse til alle dere "nygraverte". Veldig kjekt at det er endringer på oversikten over forumet.... at noen har fått, mens andre er gått fra prøvere til 1. trimester..osv....:-)

Huff, jeg blir så trist når jeg leser om kronidioten til Tussemor og mannen til Lykkelig med sine problemer. Jeg er imponert over at dere i det hele tatt takler det. Regner med at ingen av oss lever i helt perfekte forhold, men at det skal være så ille som hos Tussemor og Lykkelig er fryktelig trist. Jeg ville nok havnet i kategorien at jeg gråt i stillhet. Jeg evner ikke helt til å si i fra.

Men mannen er flink til å fange opp mine signaler når jeg blir lei meg....og bringer da ting på banen, så vi får luftet ut lit...puhhh!

Her er Snuppa akkurat passert 7 mnd og det er i dag kun 2 mnd til at jeg skal begynne å jobbe, mens pappaen er hjemme. Kjenner at jeg ikke er helt klar for å jobbe igjen....Er for tiden litt småstresset, føler jeg at jeg ikke får kost meg nok hjemme med Snuppa. Vi er på farten stadig vekk med ett eller annet. Enten skal jeg til kiropraktor, eller så er det legebesøk med Snuppa, eller helsestasjonen, eller andre nødvendige gjøremål....og tida igjen til 20. januar er altfor kort :sukk:  :cry3:  :cry3:Det kan jo være at jeg får nyte litt av sommeren hjemme da.....om ikke det plutselig ordner seg med barnehageplass fra juni av. Pappaen skal forsøke å jobbe en dag i uka mot at mi mor er barnevakt, så klarer vi oss ut mai - vi skal nemlig ha neste tre uker ferie i mai....Ser fram til det. Skal nytes på sydlige breddegrader :briller2:

Da roper kjøkkenet etter meg - middagen skal gjøres ferdig.

Ha en strålende dag, alle sammen!

Fiemamma, for en nydelig fødselshistorie! For en flink historieforteller du er! Hørtes slitsomt ut :) Men belønningen, den herlige forelskelsen i skjønnheten som plutselig er der! Sukk! 💞 Håper du baaare koser deg og nyter tiden. Det er så fortjent!

Gratulerer så mye med bryllupsdagen i går, Grøne! Håper dere hadde en fin dag sammen :)

Og så hyggelig å høre at du trives her, Mama. Jeg er også veldig glad for at du fant oss! :) Er formen din bedre i dag?

Unilon, vennen! Hvordan står det til i heimen? Noen symptomer på spire? :)

For en flott fødselshistorie, Fie! Jeg kjennere forelskelsen din helt hit, men jammen hørtes det ut som tøffe tak underveis. Men nå, endelig, har du han hos deg. Nyt, nyt og nyt litt til.

Cajenne, jeg har ønsket meg Bengal lenge...og som sagt i vårt nye hus må det både Basset og Bengal til :) Med tider og stunder da, skaffer ingen dyr får lillemor er stor nok til å allergitestes. For kommer det først dyr i hjemmet, er det familiemedlemmer vi snakker om! Hvordan går det med oppløpet til IKM? Flere tegn enn kjedelige kviser? Og klabbert at du skal klare det til slutt! Det er jeg helt overbevist om, kjære deg!

Og i dag jenter, for første gang i alle mine graviditeter har jeg stiftet bekjentskap med skikkelig bekkenløsning. Vinteren har kommet til vår del av landet og her er så vakkert....og glatt. Glatt underlag er tydeligvis ikke vennlig for min kropp, og jeg har nesten ikke klart å gå! Måtte le høyt da jeg etter å ha ledet et møte, ikke klarte reise meg. Håper på bedring i morgen...ellers må jeg beregne gooooood til fra A til Å og ikke skjemmes over ekstrem vagging, he he he. Snålt og vondt :) Men somatikk skal man klare, for jeg går enda rundt i min rosa, lykkelige graviditetsboble.

Herlig med oppdatert liste foresten, er helt listefreak og kjenner på en litt autismepreget uro over ikke å ha orden i sysakene. Korny? Jadda.

En varm god klem sendes fra sofakroken til alle her inne :):)

Aprikosmos kan lages hjemme og brukes i grøt - skal være godt for magen - slik som svisker, samt at det skal være sunt :) ....Mango har vi også puttet i grøten og når smaken er tilvendt i grøt, går det helt supert å få det i naturell form også :) Kan være konsistensen, som gjør at hun ikke liker :)

Har du ei oppskrift? Eg er litt kjøkkenkløne, men har i dag bestilt, etter gode råd, ein stavmixar/blender ting som skal gjera meg supergod på babymat. Har mest lyst å laga sjølv det ho skal ha (jada, veit at eg kan koma til å eta i meg dei orda..) men syns dei ferdigglasa ser grusomme ut...så då er det vel berre å prøva seg fram, legg freidig til at mannen er heime mykje og er ein racer på kjøkkenet - derfor håpar eg at vi skal få det til.

Grøne det er litt å spare på egenlaget og det er mye bedre! :) mi lille spiser etpar typer ferdigmat til nød. Hun elsker maten min og mor er så stolt hihi

Flere av glassene du kan kjøpe er helt forferdelige! ! Usj alså. Jeg kjenner lukta når lokket tas av å lille frøken nekter før det kommer til munnen :) jeg har ikke gitt fysisk uttrykk for at det smaker vondt ;)

Godnatt alle aktive damer :) ☆★☆★☆★☆★

Har du ei oppskrift? Eg er litt kjøkkenkløne, men har i dag bestilt, etter gode råd, ein stavmixar/blender ting som skal gjera meg supergod på babymat. Har mest lyst å laga sjølv det ho skal ha (jada, veit at eg kan koma til å eta i meg dei orda..) men syns dei ferdigglasa ser grusomme ut...så då er det vel berre å prøva seg fram, legg freidig til at mannen er heime mykje og er ein racer på kjøkkenet - derfor håpar eg at vi skal få det til.

Legg en pose aprikoser i vann natten over. Hell av vannet i en skål/kopp og mix i blender. Tilsett saftvannet for ønsket konsistens. Frys i isbitboks så er det lett å ta ut en kube til grøt f.eks eller til smaksprøver :)

Grøne det er litt å spare på egenlaget og det er mye bedre! :) mi lille spiser etpar typer ferdigmat til nød. Hun elsker maten min og mor er så stolt hihi

Flere av glassene du kan kjøpe er helt forferdelige! ! Usj alså. Jeg kjenner lukta når lokket tas av å lille frøken nekter før det kommer til munnen :) jeg har ikke gitt fysisk uttrykk for at det smaker vondt ;)

Godnatt alle aktive damer :) ☆★☆★☆★☆★

Signerer denne! Og hjemmelaget aprikosmos og sviskemos ble utsatt for store svinn(les:meg). Nei, nå er det god natt alle sammen.

Jeg bruker koke tørkede aprikoser i vann sammen med bananer eller mango. Kjøres glatt med stavmikser. Blir ikke så søt og smaker nyyydelig! Ellers er eple og sviskepure deilig! Laget alt av mat til storebror selv! Middagspureer er superenkelt og godt! Lag opp stort og frys inn!

Sitter på venterommet og venter på å komme inn til legen :)

Håper det ikke tar for lang tid med henvisninga til UL.

Hadde ikke trodd denne dagen skulle komme *knis* endelig ble det min tur og måtte spira klore seg godt fast nå!!! Er små nervøs hver gang jeg er på do *puster med magen* tenker positivt for dette går den rette veien nå :)

Gooood klem til alle :wub:

Dette går kjempebra Dossa!

Rekker ikke mer nå, passer venninna mi sine tvillinger også i dag, så nå ligger fire ettåringer og sover søtt i diverse vogner utenfor stuevinduet mitt :)

Må hvile litt nå, og se på kampen, heia Magnus Carlsen!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...