Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ååååå som jeg gleder meg på dine vegne Elibjo :strix: det er din tur nå!!!

Hurra for dine to egg :bolledeig: satte de inn begge to eller bare ett og ett på frys?

Vinterblomst :klem1: så herlig at EL kom!!! Håper dere har gjort masse av dette :sengekos: XXXXXX for denne gangen må bli din :duskedame:

Festesmerter hadde vært fint :nigo: men skulle tanta komme så skal jeg ta imot henne og jage henne fort på dør :kosteskaft:  er som deg kommer heller ikke til å teste før etter IKM!

Spennende dager imøte og håper symptomene kommer på løpende bånd :danser:

Møtetida er snart over så da kan jeg komme meg hjem over, har jobba godt idag synes jeg :klappe:  *knis*

Fortsetter under...

Har ikke kommet så langt, Dossa :)

Nå er eggene ute, og forhåpentligvis blir de befruktet nå. Så ser de i morgen om de deler seg som de skal. Så ringer de meg og sier ifra om det er noe som er bra nok til å sette inn. Hvis begge er bra, går jeg ut ifra at de setter inn ett, og fryser ett.

Sender deg masse store korn med babystøv fra min 40-ukers baby elibjo, du fortjener virkelig ei spire nå. Får litt ekstra omsorg for mine med-prøverørere for jeg vet hvor jævlig det er å måtte ty til det <3 Det trengs bare ett bra egg, ikke fortvil. Kvalitet og ikke kvantitet :) Stor klem til deg :wub:

Spirenmin: ikke fortvil, kroppen jobber på mystisk vis. Jeg fikk ikke ildrød strek før langt ute i 1.tri. Hva med en ul på bakgrunn av det du fikk vite? Herregud så grådige kan de ikke være på de ul-apparatene sine altså. Blir litt sint over hvor tregt ting kan gå i helsevesenet noen ganger. Mas og stå på kravene!

Takk Dossasøssis :wub: Fortsatt null action på egenhånd her. Guri så treig kroppen min er, skjønner den ikke sitt eget beste?? :P Mamma fødte to til termin og en tre uker før, hadde håpa jeg arva det der jeg! I dag er jeg 40 uker gravid, du store tid! Været er så dårlig at det blir ikke noe treningstur her i dag. Blåser godt nede på stranda i dag og bølgene slår hardt mot sandbankene. Bikkja er så engstelig for vind så vi ble kjapt ferdige på tur! Mannen jobba fra 7-21 i går så han dusja og gikk og la seg når han kom hjem. Forståelig! Får se om han er i form i kveld. Har ikke så mye trua, men begynner å bli desperat.

Krysser fingrene for at magen din reagerer på nyplanta frø :D

Nå slo hukommelsestapet inn, så jeg avslutter med en god klem til alle som er glemt :)

Da krysser vi alt for seg elibjo. Befrukter de begge eggene og setter de inn igjen da ? Er det sånn det funker ?

Så utrolig spennende Dossa med Ikm rett rødt hjørnet !! Håper virkelig det klaffer for deg nå !! Og at du spyr deg gjennom jul og nyttårsfeiring !!:D

Spiren min : håper du får tidlig ul og at alt er i skjønneste orden, noen ganger er et sånn at jo mere vi vet og undersøker jo mere bekymringer får vi. Det gjelder både hcg nivåer som ikke stemmer med tabeller, ul mål som ikke stemmer med kurver osv...var selv på føden idag pga sterke magesmerter og legen der fortalte at det er 20 ulike måter å beregne vekt på foster og at mange av de er veldig unøyaktige . Så som han sa så skaper de ofte mere bekymringer enn de er til hjelp, dette gjelder nok også hcg nivåer .... Mange som avviker fra snittet selvom alt er bra : ))

Elibjo :danser: aha hadde jeg bare lest nøyde så burde jeg jo skjønt det *knis* :klaske:

Sier som Fie, det er bare ett egg som skal til snuppa så blir du mamma om 9 mnd :wink:

Fiemamma :hjerter_rundt: wow 40 uker og poppeklar du nå! Du får prøve å få mannen med på litt :sengekos:

Det høres så idyllisk ut med en god gåtur langs stranda i guffent vær :tongue:  Tenker masse på deg nå babysis :klem:

HH80 :kose: hadde ikke vært meg imot å være dårlig i jula *knis*

Nå skal jeg ente snuppa på sfo og vesla i bhg, så er det lekser.....lage middag og kjøring til ulike treninger.

Skal bli godt når kvelden kommer og jeg kanlegge meg ned på sofaen :veslejenta:

Annonse

Wiii Elbjo!! To egg :) Tenk at der kan ein verdsborgar vera, spennande og magisk!!

Fiemamma, eg varog førstegangs i mai, og blei satt i gang sidan vatnet var gått litt og litt og det ikkje var teikn til rier..då aukar infeksjonsfaren lærte eg. Eg fekk ein tablett, i fem tida på ettermiddagen og fjorten timar seinare var vesla ute..og ho var 3-400 gram mindre enn ul-estimeringa :) Håpar dette kan hjelpa deg på vegen, ikkje lenge att uansett. Det skal seiast at litt hanky-panky fekk vatnet til å gå, så det er mitt tips ;)

Elles heiar eg på dykk som ventar på test, og sender ei klapp på skuldra til alle med nurka ute som får dagane til å gå rundt...og ikkje minst håpar eg de med spire i magen tar kvile når det trengs, og nyt ventetida.

Her er vi hos svigers og får forpleining og avlastning, så då får vi lest litt til eksamen begge to. Eg er glad eg ikkje har høge forventningar til resultatet. Har lært mykje i dag, det er kjekt - men eg jobbar med å ikkje tenkja på å gjera mitt aller beste, men tenkja at vesla er førstepri, så det får gå som det går..

Heier på elibjo sine to egg som nå blir befruktet, så spennende! :)

Og Dossa, holder en knapp på festesmerter hos deg jeg også!! :D nå er det din tur!

Krysser fingrene for Vinterblomst også, håper innsatsen lønnes med gull! :)

Tok en tlf til legekontoret i dag, fikk vite at verdien den første målingen var på ca 19000, og ca 23000 ved måling nr to. Så verdiene er innafor normalen for uke 7-8, men stigningen er ikke det. Nå har jeg Googla og lest så mye at jeg er enda mer forvirret. Hvis dette går bra og jeg kan slippe denne bekymringen, skal jeg ligge unna Google neste gang jeg lurer på noe.. Så mye forskjellig informasjon der ute :D jeg skal tilbake og ta ny blodprøve fredag morgen. Jeg spurte om å få sendt henvisning til UL også, men hun legesekretæren var helt fjern. Det er så tidlig i svangerskapet, ikke noe de kan gjøre på Ullevål heller så det er ikke noen vits med UL, var hennes beskjed. Jeg orka ikke krangle med henne, prøver heller å bare skyve dette bort. Litt underlig er det jo da, at legen foreslo denne målingen fordi jeg bekymret meg sånn. Hvis jeg hadde visst at det betød en ukes venting på svar, og deretter null oppfølging når svaret ikke ble som forventet, så hadde jeg takket pent nei. Kommer aldri mer til å gå med på å måle hcg! Hadde bekymret meg mye mindre uten denne testingen, og det får legen tilbakemelding om ved første anledning.

Så, det var nok om det, nå er det rett i seng kjenner jeg, trøttheten har ikke blitt borte så her er det bare å følge kroppens krav :) god kveld til alle flotte damer der ute, ingen nevnt, ingen glemt ;)

Nok en herlig studiedag, med PPU og Veiledning hele dagen fra ni til åtte,nå er hjernen tom! Så deilig å høre at testen ikke er så ille som mange skal ha det til, puh!

Wow, grattis med lovende egg, Elibjo, sier som Grøne...tenk at babyen din kan ligge der :) Så spennende det skal bli å følge deg.

Lykke til alle våre herlige jenter som snart skal ruge på julespirer! Gjett om jeg heier :D

Nei, nå skal jeg nyte peisen og drikke en sooothing kopp med kakao. Så sliten.

Klem til verdens beste nabolag.

Heier også på eggene dine, Elibjo! :D :D

Spirenmin, hadde ikke funnet meg i slik behandling, hadde forlangt ul! Du kom for å få klarhet, men det ble bare enda mer usikkerhet fordi legen ikke kunne gi svar. Da må de forsøke å få ordnet opp i dette! Om de setter seg helt på bakbeina villejeg vurdert privat ul ved Volvat e.l., der får du time omtrent på dagen.

Nå stuper jeg i seng. Natta, alle kjære nabofruer! :D

Grøne: fniiis :) Okay! Nå har han vist "barmhjertighet". Ligger til og med med pute under baken og får flashbacks til prøvetiden.. Haha! Ikke gjort dette med puta siden januar. Prøver å holde på prostaglandinene :P Sykt ukomfortabelt med ryggleie og putetriks, men desperate meg er sta som en okse. Supernovaen klikker i magen, så han lurer vel på hva som foregår!

Nå går jeg mot nok ei natt hvor jeg håper ting skal skje. De fleste fødsler starter om natta så håpet henger der altså.. Har støvsugd, rydda og vaska i kveld, og lekt med bikkja på gulvet. Er meldt storm her de neste to dagene så blir nok ikke turer, aaarghh!!

Sov godt jenter :)

Så spennende elibjo! Heier på deg jeg også, og at det blir en spire til deg nå :) 

Krysser også fingrene for Fiemamma, og at det har skjedd noe i natt :) 

SpirenMin, synes du får utrolig dårlig oppfølging og behandling som bekymret gravid. Det skal ikke være nødvendig å krangle seg til ul og forklaringer, og når, som du sier, du sitter igjen med flere spørsmål etter testen enn før, så sier det seg selv at det er noen som ikke har gjort jobben sin. Selv om de ikke kan gjøre noe fra eller til, så kan de i det minste gi deg en ul og sjekke og vise deg hvordan det står til i magen. Fikk ul selv i uke 6, og det var ingen spørsmål om det. Fikk riktignok beskjeden du fikk, om at det ikke var noenting de kunne gjøre fra eller til, men de tok det som en selvfølge å skulle sjekke det ut likevel. 

Bestill time privat er mitt råd. Du trenger ikke det her som ekstra stress nå, så jeg vil si det blir vel anvendte penger. 

Alle dere i dpo-land, krysser fingre for dere! Her kom tr i dag, etter positiv el-test i går og dagen før. Kroppen min er ikke helt i vater, tydeligvis.   :vetikke:  Kan man virkelig ha el to ganger på en syklus? Og så tett oppi mensen? 

Så rart mamma fodie! :o

Kan ikke mye om akkurat det men har forstått eggløsning kan komme både rett etter mens og også tett på hverandre om det er noe ustabilt i hormoner etc :) så bra tr kom da så du får ny start :))

Vi kan jo også fremprovosere el under en litt røff akt ;)

Annonse

Prøver i reisegleden å skrive litt før jeg drar,klar for lang helg i Sveits hos venninnen min,uten barn og mann :shoppe::kaklehone:

FIE:du føder vel i helgen,hvis ikke lykke til på mandag,dette er en opplevelse du ikke kommer til å angre på :tommelopp:

Elibjo:lykke til med egg :roser:

Var det Spiren min med HCG? Krysser alt for at alt er vel :duskedame:

Dossa glemte deg forrige gang,venter du på tante nå eller er det happy hømping? :fnise:

En til please,Tussemor,Bokormmamma,Tigerlise og alle andre jeg ikke husker i farten ha en super helg,jeg puster snart ut på flytoget etter 3 dager på BI og Prøvesynopsis levert :danse::vin: et sånt skal jeg unne meg og :heks:

Da har jeg fått telefon.

Ett egg har blitt befruktet og delt seg "helt fint", som labteknikeren sa...

Det andre "egget" var kun et eggeskall.

Så de ser fortsatt litt an, men hvis vi ikke hører noe i morgen formiddag (før halv elleve), så blir det innsett.

Trenger jo bare ett egg. De setter jo stort sett inn kun ett av gangen uansett.

Så blir det heller heftigere medisiner og flere egg i januar om det ikke klaffer :) Greit å få en pause.

Det er kjipt å gå å vente i månedsvis på å komme i gang, men når det først har startet, er det jo så intenst atte fy! Kanskje rart å ønske seg pause når vi akkurat har begynt, men tror de som har vært med på denne karusellen skjønner hva jeg mener.

SÅ bra at det gikk fint, Elibjo! Heia heia heia egget ditt! :D :D :D

Kjipt med tr da, Mama :( Kan det ha vært en tidlig sa? El-tester kan jo også bli positive ved graviditet. Ellers vet jeg ikke, dessverre. Hvis du hadde andre tegn på el nå kan det jo være noe kluss med hormonene.

Kooos deg på tur Hønny, det har du fortjent, søta! :D

Fiesnupp: Håper du ligger og skriker på sykehuset nå! :D :D :D

Og har du blitt strippet, vennen? Mine har kommet et par dager etter stripping, så ville bedt om det!

Elibjo :) et egg er nok og jeg håper av hele mitt ♥ at gullegget ditt tar bolig i magen og klorer seg godt godt fast!!!! Det er din tur denne gangen for det har jeg bestemt :D

XXXXXXX klem!

Spirenmin :) blir sinna på dine vegne *grrrr* Går ikke an å behandle deg på denne måten! Ble mer spørsmål enn svar etter prøvene. Krev UL vennen og bare bit fra deg :P

Ikke ta nei for nei! Klem

Mama :) kjipt med tanta. God klem!!!

Viktig å huske på at du er et skritt nærmere en spire ;) din dag kommer, det gjelder bare å holde håpet oppe :D

Hønny :) jeg er på CD 27.....spennende dager ;)

Tur til Sveits høres digg ut! Kos deg mega masse!!!!!

Du fortjener absolutt denne turen, etter all din harde jobbing på studiefronten!

Sender alle mine favoritt jenter en goooood klem :wub:

Hurra Elibjo! Ett egg er alt som trengs! Heier videre! :) 

Hønny-Bunny kos deg på tur! Det er gull verdt med litt venninnetid innimellom :) 

Dossa: Superspennende dager i vente nå! Krysser fingre og tær for deg! 

Fiemor: Håper du er i full gang på sykehuset! 

For min del kan det godt hende hormonene er på tur. Har vært hyperhormonell i snart to uker, svingninger i humør og form som nesten overstiger de jeg hadde da jeg var gravid. Men jeg har som sagt hatt merkelig syklus siden jeg fødte. Skal bestille meg legetime nå for å undersøke litt tenkte jeg. Så får vi ta det derfra, og ikke skippe på prøvingen underveis ;) 

Jenter, her er jeg i full gang med ingenting på sofaen min :/ Grrrrrrrrrrrr!!!!!! Har gått som en gal på tur i dag, men nei. Tenk det, at når jeg først ble gravid så må jeg faktisk tvinges til å avslutte graviditeten med ballongkateter, drugs og what not. Den beit seg fast noe så inni, ja, den spira når en først satt!! Kommer sikkert inn på mandag morgen med 0 på Bishop skalaen og tenker jeg. Baaaaaah for en umulig kropp jeg har!

Våkna litt etter 5 igjen i morges etter å ha drømt en stund at jeg hadde rier. I våken tilstand viser det seg at smertene faktisk er reelle, de samme irriterende falske menssmertene jeg har hatt nesten hver morgen kl. 5 i 14 dager nå. Blir seriøst nuts av dette. I morgen skal jeg hos legen og måle blodtrykk i forbindelse med igangsettinga. Jeg gir herved opp og fokuserer heller på å jobbe med positiv tankegang før induksjonen. Det blir sikkert bedre enn jeg tror. :) Kan fastlegen strippe hinna Cayenne? Tviler på at han får fiksa det i morgen isåfall. Bestilt time kun til bt-måling.

HEIER på gullegget ditt elibjo :)

Elibjo, så herlig å høre at ene egget utviklet seg bra!! :D

Måtte bare en snartur innom før middag for å si dette: Ladies....herlige, skjønne, varme og SEXY damer.. ok, nå rota jeg meg bort :P  :yvonne:  Men altså.... Vi venter tvillinger :D  :cool:  :fnise: Så Dossa, du har veldig rett så langt!! 

Var litt moro, for det var veldig tydelig bare en der inne i starten av UL. Legen målte lillereka, vi hørte på hjertelyden osv, og så plutselig..."det er visst flere her likevel" hihi.....store kraftreker på 90 og 92 mm og god puls  :laugh:

Sånn, nå må jeg ha FÓR!

Kjære min Kjærepære :wub: Aaaawwwwwwwiiiiiiii dette er helt utrolig!!!!

Du har to spirer i magen din, du trodde jeg skremte deg du :P *knis* Dette er såååååå gøy vennen og jeg unner deg denne fantastiske lykken av hele mitt ♥

Gratulerer søta :wub: Nyyyyydelig bilde av rekene dine som du kaller dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...