Fiemamma Skrevet 10. november 2013 #6776 Del Skrevet 10. november 2013 Takk for tips Mama Foodie Jeg elsker varme og varmt vann mot smerter. Har gått i dusjen flere ganger bare for å spyle gnagsårstedet, der rumpestumpen på lilletassen er Jeg har sånne håndvarmere som man aktiverer ved å knekke en metallbit inni, de funker på samme viset som risposer vil jeg tro? Skal legge på en sånn i morgen Nå er jeg 39+4. Har termin neste lørdag.. Har et lite håp om å føde på onsdag for da får han fødselsdato med lykketallet mitt ganger to.. En til, som har en til i FINE magen sin Jeg er nok ikke den rette å spørre om magekommentarer og problematikken om at man plutselig blir allemannseie som gravid. Jeg forstår deg utrolig godt selv om jeg ikke bryr meg om dette selv (men jeg er en smule rar og i en annen situasjon da..). Det er jo rett og slett lite sosialt intelligent å si sånne ting til gravide, ikke minst det å måtte ta på magen og de greiene der. Du får prøve å synes synd på dem som det er så mørkt hos at de ikke ser hvor lavmål det er å si sånt til noen som ikke åpner for tøys rundt magen sin selv. De mangler jo noe vesentlig.. Jeg har helt på trynet humor og galgenhumor er det morsomste jeg vet. Strevd lenge med å bli gravid. Ønska sååå sterkt å kjenne hvordan dere mødre har blitt mødre.. Kjenne hvordan magen føles. Kikke på magen med forundring over at det er en baby der inne, at vi greide det likevel.. Fikk mage tidlig, vistes i uke 9 allerede og da kjøpte jeg gravidbukser. Jeg har vært åpen om infertilitet fra dag en, og alle har fulgt oss på veien. De synes det er helt sprøtt at jeg skal ha barn, og vi har snakka masse om magen min. Senest i går sa bruttern: hærregud for en sykt stor mage, e du sikker på at d e bare en der?????? Hvorpå jeg svarer: jepp, trur æ hoill et par daga t før æ sprekk, så da kjæm'en ut av mageskinnet og æ slipp vanli fødsel. Jeg tuller mye. Omtaler meg selv som ei tønne og ler av hjertens lyst av det. Alle jeg kjenner får dessuten kjenne på magen min, og jeg har sagt ifra ved hikke osv. at nå kan det være gøy å holde handa der han hikker. Har vært meget lite hormonell i svangerskapet også, så der ser du altså.. Vi er forskjellige, og det er normal og fullstendig ok! Håper du slipper å høre så mye mer møkk fra dem. Det går jo ikke an å si noe for å sette en vekker hos dem heller tenker jeg. Det er nesten forjævlig, men hva hvis du finner noen topper som elegant skjuler magen litt? Da kan de jo gå å spekulere fremfor å få noe konkret å kommentere? Skulle ønske jeg var med deg og kunne fyrt av ei lekse for deg til dem Det hadde vært en fornøyelse Du er nydelig og flott, og de er ikke verd tårene dine. Kjempegod klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145843958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 10. november 2013 #6777 Del Skrevet 10. november 2013 God morgen! innom og skravle litt før jeg starter med å kle terrortroppen! Måtte bare kommentere Entil; kjenner meg godt igjen med kommentarer som svir. Har også fått dem etter fødsel! "Trodde amming var som fettsuging jeg, men ser det ikke er sant..." fire graviditeter på seks år har satt sine spor, og jeg innrømmer at jeg veier for mye! Forstår godt at det ikke er helt enkelt for deg å fyre av vittige replikker når de sitter å har det gøy på dine vegne. Men går jo å henvise til at din mage ihvertfall vil bli borte igjen... at andre kan ha større problemer! Folk er så forbanna ubetenksomme! Her har gubben time til sterilisering denne uka, og jeg klarer fremdeles ikke å falle til ro med det. Men det er hans kropp, og han må bestemme selv. Føler en slags sorg jeg ikke klarer helt å sette ord på! I dag skal det ryddes etter den store gullmedalje på "roterommet" i 2 etg. Der flyter det av sko, klær, møbler etc. Er jo tross alt en del som kan arves når det er fire troll! Min bror leverer til uka spisestue, sovesofa, lenestoler med puff, tørketrommel etc. som vi skal ha når vi en gang får større hus! Vi leter intenst, men det er ikke lett å finne noe vi vil ha! Nå må Fie-baby snart ut av kurven! Har ikke plass til senga hennes noe sted! Er vondt å flytte fra dette deilige huset, men vi har vokst ut av det! Heldigvis får jeg en jul til med tømmerhusidyll ihvertfall Venter i spenning på fødsel Fiemamma! Kjenner en liten antydning til misunnelse! Men godt å være i mål med de første ukene også! Fie-baby har flere netter hvor hun sover gjennom nå, og jeg nyter det! Krysser fingre for at du får en fantastisk opplevelse! Cayenne; riktig god bedring! Det suger å være dårlig, men lite man kan gjøre med det! Vinterblomst; håper du får det du ønsker deg til jul! Happy day ønskes alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145844005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma&storebror Skrevet 10. november 2013 #6778 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Snart gravide:Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.Cayenne (IKM 28. oktober, to barn, prøvd på nr tre i et par år...)ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.Elibjo: pp22, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Første forsøk med ivf. Uttak i uke 47 ca.LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn AkershusMamma&storebror (pp 18, SA september & November 2012 + 4 kjemisk) 35 år, 1 barnUnderfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)Skogshuldra (31 år, en sønn født i 09) Tatt ut hormonspiralen 31 juli -13Klarforbarn75 38 år, ingen barn, IKM 10 nov 13ppDossa ( prøver på nr 4. EXU april 11 og 1SA aug 13) 41pp og IKM ca 17. NovemberSensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker så inderlig et barn til. Prøvd over ett år. IKM ca 28/11-13.Apex (38 år, 1 prins fra før '95 modell. MA september '13. PP 4. IKM 22.11)Cambri (37 år, to barn på 19 mnd og snart 3 år)Vinterblomst (datter født november 2012 .ønsker 1-2 til :-) )[/font][/color]Unilon (34 år, en datter aug 2012) pp2, ikm i desember en gang.Sjøgress (33 år, to barn, ønsker en til ) pp3, IKM ca 18.nov.Babyglede2014 (34 år ingen barn) PP11 IKM 19 novMama foodie (32 år, ett barn, ønsker minst en til), PP6Corneliuss (38 år, to barn på 3 og 6 år, prøver på nr. tre) Krumelur (35 år, har et barn, 1. pp etter exu)1.trimester:Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin slutten av juni 2014)Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin ca 5. juli -14)Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)2.trimester:MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)3 trimester:Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.m1980 (termin 29. Aug) ?Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)Supersnusken (termin 25.des)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)HH80 (termin 4.januar)Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)Født:Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. aprilBokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)Rime fikk to jenter 30. juni <3Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille SebastianLykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.septembernerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente Endret 10. november 2013 av mamma&storebror Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145844789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 10. november 2013 #6779 Del Skrevet 10. november 2013 En til: jeg får stadig kommentarer på hvor stor jeg er. Om jeg er sikker på at det ikke er to inni der osv. Helt ærlig så driter jeg i det for jeg vet at når jeg kommer tilbake i jobb etterpå så er jeg slankere i kroppen enn de aller fleste som kommenterer det ; )) men det går jo ann klappe de som spør på magen å si " ja jeg er sikker på at det ikke er to hos meg, men er du sikker på at det ikke er en inne der da ?? Syns den har vokst litt i det siste ; )) ?? Kanskje de tastet hint da om at det er en noe sleivete kommentar ; )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145844816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 10. november 2013 #6780 Del Skrevet 10. november 2013 Herregud Lykkelig, folk er virkelig stygge. Bedre å ha et fødetempel man kan pleie og stelle med for å føle seg bedre, enn å være stygg i hodet.. Beundrer dere jeg Stor klem til deg også i dag Bra at Fie-baby er så god Hihihi! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145844943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøgress Skrevet 10. november 2013 #6781 Del Skrevet 10. november 2013 En til, for noen stygge kommentarer! Jeg tror ikke folk som sier slike ting tenker over hvordan det kan påvirke deg. Kanskje de synes du virker så trygg og selvsikker at de ikke tror de kan såre deg..? Jeg har en søster som for mange fremstår slik, og hun blir noen ganger veldig såret av folk som går for langt i å ha det morsomt på hennes bekostning.. Men hun er superelegant, naturlig og fremstår ofte som selvsikker, og jeg tror de som gjør slikt tenker at hun er en sånn type som ikke lar seg påvirke av andre... Uansett er det selvfølgelig helt galt å komme med slike kommentarer, og det sier jo bare alt om at disse folka mangler viktige brikker når det kommer til sosial intelligens. Gi blanke i dem! Du som er så omsorgsfull og god! Så spennende å følge med på dere alle! Hvordan går det i heimen, Lykkelig? Er mannen kommet hjem? Unilon, min venn! Hvordan er magefølelsen? Fiemamma, jeg tenker masse på deg! Krysser fingrene for at du får babygullet på lykkedatoen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145845162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 10. november 2013 #6782 Del Skrevet 10. november 2013 En til, for noen stygge kommentarer! Jeg tror ikke folk som sier slike ting tenker over hvordan det kan påvirke deg. Kanskje de synes du virker så trygg og selvsikker at de ikke tror de kan såre deg..? Jeg har en søster som for mange fremstår slik, og hun blir noen ganger veldig såret av folk som går for langt i å ha det morsomt på hennes bekostning.. Men hun er superelegant, naturlig og fremstår ofte som selvsikker, og jeg tror de som gjør slikt tenker at hun er en sånn type som ikke lar seg påvirke av andre... Uansett er det selvfølgelig helt galt å komme med slike kommentarer, og det sier jo bare alt om at disse folka mangler viktige brikker når det kommer til sosial intelligens. Gi blanke i dem! Du som er så omsorgsfull og god! Så spennende å følge med på dere alle! Hvordan går det i heimen, Lykkelig? Er mannen kommet hjem? Unilon, min venn! Hvordan er magefølelsen? Fiemamma, jeg tenker masse på deg! Krysser fingrene for at du får babygullet på lykkedatoen Mannen kom hjem til helgen. Heldigvis! jeg må innrømme at terrortroppen alene i flere døgn er litt utmattende! Men jeg har iallefall bevist at jeg kan! Det er godt for selvfølelsen... Gruer meg til en ny uke med stress og mas her. Skulle ønske helga var lenger. Heldigvis snart jul! DA skal det bare koses med mega avslapping! Ikke noe program, og masse soving ha en deilig kveld alle sammen. I kveld må jeg holde meg våken gjennom Downton igjen.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145845340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 10. november 2013 #6783 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Hallo damer! En deilig søndag rusler sakte mot kveld, endelig finner jeg roen til å kunne komme inn her og kommentere litt En til: Huff, det var vondt å lese! Jeg synes ikke heller det er ok å kommentere andres kropper (uansett gravid eller ei), men jeg ser jo at det er så mye vanligere at gravidekropper er åpne for diskusjoner. Jeg mistenker at du er som meg og ikke vil klare å snakke med dem det gjelder uten å gråte, og man vil jo helst ikke gråte foran dem som nettopp har fått en til å føle seg nedfor... Men kan hende er det bedre å ta det kjipe minuttet, høyt og tydelig si ifra at du blir veldig lei deg av slike kommentarer, at de gjerne kan kommentere hvis de har noe positivt å si, men at du ikke ønsker å være lunsjunderholdningen noe lenger. Kanskje du gråter, kanskje du klarer å la være, men er det kanskje bedre med EN kjip lunsj med noen tårer, enn å gråte i skjul hver gang de sårer deg sånn? Du vet best hvordan du ønsker å takle situasjonen, jeg sender deg et tonn med gode klemmer som du kan ha i reserve når du trenger det God bedringsklem til Cayenne, håper formen stiger raskt frem mot EL og at mannen holder seg frisk Happy humping til Vinterblomst! Krysser ALT for Dossa, håper håper håper at dette er måneden din! Fiemamma: håper det blir fødsel på onsdag som du ønsker Mamma&storebror, murringer og stikninger høres jo bra ut!! Krysser fingrene for deg også Merker at jeg må lese meg litt opp på dere nye! Kjekt at det kommer nye navn til, men jeg klarer ikke helt å følge med på utviklingen ser jeg, så nå må det skjerpes i min ende!! Kjapp oppdatering på tingenes tilstand i Spire-heimen: Er nå snart ferdig med uke 8 (yeeey), har den store glede av å ha vondeste pupper ever, svimmel, kvalm når jeg er sulten, kvalm når jeg er mett, kvalm når jeg våkner og en stund etter at jeg har lagt meg (men resten av dagen er jeg fin;) ), oppblåst og full av luft ( ), stikninger i lysken og SÅ TRØTT Det hører med til historien at jeg må være verdens mest engstelige gravide.. så alle symptomer vekker håpet i meg Nå har jeg fått streng beskjed av jentene på facebook om å roe kraftig ned, så det er min prio nr 1. Slappe av, ikke stresse, ikke tenke på alt som kan gå galt. Så i dag har jeg og kjæresten nytt det fantastiske høstværet i Oslo (i november, hallo så deilig!!!) og gått lang tur, pratet om hvordan vi tror livet blir når vi blir tre, nytt hverandres selskap og bare kost oss. Jeg må jo driste meg til å glede meg litt over dette også Nå roper Netflix på meg og jeg skal hygge meg gjennom noen episoder av Dexter! Jeg er bare kommet til sesong fem, så ingen spoilers takk Gode klemmer til alle som humper, tester, har TR på besøk, koser med sine små og eventuelle andre som ikke passer inn i noen av disse kategoriene Ønsker dere alle en nydelig søndagskveld Endret 10. november 2013 av SpirenMin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145845366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 10. november 2013 #6784 Del Skrevet 10. november 2013 For en lat og herlig helg Gjett hva jeg klarte idag *sinna på meg sjøl* Mista mob i gulvet og skjermen ble knust så det skjedde i sakte kino men klarte ikke å ta imot *grrrr* Har teipa litt sammen men fysj den er jo noe dritt å bruke da.......dumme Dossa Må høre hva det koster å skifte skjerm, håper det ikke blir for mye. Må kanskje ønske meg en ny mobil til jul En til vennen folk tenker rett og slett ikke før de bare spyr ut noe dritt!!!!!! Sleng noe tilbake, hadde jeg helt klart gjort hadde vel ikke klart å styre meg *hahaha* God klem til den godeste og vakreste jenta En gravid kvinne er det peneste som finnes!!!! Ser dårlig med mobilen nå klarer ikke å kommentere mer nå. Men en klemtil dere alle sammen jenter :D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145845523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensitiv Skrevet 10. november 2013 #6785 Del Skrevet 10. november 2013 Hallo Lykkelig: Varme takk for det du skrev Jeg tror du har helt rett. Det viktigste er nok å stresse ned når man prøver. I forrige studiesemester ble det ganske mye stress... Jeg tror det kan være årsaken til at jeg ikke ble gravid da. Derfor har jeg prøvd å ta mest mulig selvstudium nå - siden jeg har muligheten til det dette semesteret. Men selvsagt er det mange andre stressende faktorer i hverdagen også. Skal prøve å finne fram roen og tryggheten jeg har inne i meg Jeg har kost meg med litt kaffe latte i helgen Og det kommer jeg nok til å fortsette med. Ja, jeg stresser ned og koser meg veldig med kaffe latte. Men skal selvfølgelig ikke overdrive. Godt å høre at du drakk litt kaffe når du var prøver - og du fikk jo 4 barn! Da jeg prøvde sist og da jeg var gravid drakk jeg 1-2 kaffe latte pr dag. Og det gikk jo helt fint God klem til deg En til: Ja, noen kan komme med så mange tankeløse kommentarer til gravide! Men jeg tror ikke de mener noe vondt med det. Jeg er sikker på de synes du er kjempefin med gravidmagen din, men de vet ikke hvordan de skal kommentere det. Noen er også kanskje misunnelige? Prøv å heve deg over det. Gravide damer er så vakre Dossa: Håper du får reparert mobilen din snart - eller at det blir en ny mobil til jul Du venter jo på ikm - har du noen symptomer? Jeg følger spent med. Måtte du få positiv test snart God klem til alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145846112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma&storebror Skrevet 10. november 2013 #6786 Del Skrevet 10. november 2013 8 dpo og nå er vi snart igang med testing.... Fortsatt murringer "down there" og stikkinger på samme sted i livmora. Men det som er mest spennende av alt er at de ømme puppene melder seg, og i tillegg er den høyre puppen hoven og sprengt. T.o.m har blodårene blitt mere synlig. Ønsketenkning?? Mulig... men har også opplevd pms fra helvete tidligere, så tørr ikke tro noe som helst før jeg evt har 2 striper på tissepinne! Wish me luck! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145846503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 11. november 2013 #6787 Del Skrevet 11. november 2013 Krysser fingrene for deg, Mamma&Storebror! Siden du 'spør' har jeg nok hatt liknende pms-tegn, men det kan like gjerne være en spire der! En til: Folk er ubetenksomme, men det er gjerne som noen over her sier at de føler de må kommentere magen av en eller annen grunn, og så vet de ikke helt hvordan. Du er helt sikkert like nydelig utenpå som inni! Knusegruseklem til deg, snuppa! Fie; Still hangin' in there?!! Nå er det uansett ikke lenge igjen til den store dagen! Anbefaler på det sterkeste yogapust under riene, det hjalp meg til å overleve fødsel nr to, i motsetning til den første hvor jeg mistet all form for kontroll... Fikk til og med skryt av jordmora Takk for alle god bedring-ønsker! Var nok ikke influensa med så vondt i halsen, heller bronkitt e.l. Har slitt med det før, ikke noe kult... Men Endelig kommet meg noenlunde på beina, og til og med fått sendt inn første tropp med soldater! Hostet sikkert ut flesteparten lenge før de var i mål, men satser på at de mest standhaftige fortsatte ferden mot gullegget! Ting tyder nemlig på at el er på vei litt tidligere enn vanlig, kanskje pga kjemisk og forsinket 'mens' sist? Litt å ta igjen her på jobben, men ønsker alle en fabelaktig mandag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145847644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 11. november 2013 #6788 Del Skrevet 11. november 2013 Hehe, Cayenne Må si jeg beundrer pågangsmotet og motivasjonen dere som har prøvd så lenge har! Vårt sexliv ble nesten ødelagt av frustrasjon. Må fortsatt nærme oss hverandre på skånsom måte her og prøve å glemme pliktsexen vi hadde. Det henger litt igjen enda.. Håper det svekka immunforsvaret ditt hjelper på festing av spire nå, det er helt teit hvordan vår egen kropp prøver å motarbeide en graviditet! Skjønner ikke logikken, men sæden blir jo angrepet av soldater fra oss, og kroppen tror at embryoene er et fremmedlegeme. Har fortsatt sønnen min bak mageskinnet og er i altfor god form dessverre! Helt sprengt å ønske seg selv noe så vondt som rier, men joda. De er mer enn velkommen her. Skal fokusere på pusten som du sier Har ofte brukt pust igjennom smertehelvetet med endo. Det er utrolig hvor det hjelper! Men da må de hersens riene se til å komme da!!! I morgen har jeg min ukentlige kontroll på poliklinikken, 39+6. Veldig kjipt å fortsatt dra på kontroll 40 uker på vei. Men men. Trøster meg med at hjernen på poppien får veldig god utvikling i disse dager Ikke noe er bedre enn det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145847947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 11. november 2013 #6789 Del Skrevet 11. november 2013 Mamma&storebro håper tegna dine er gode tegn Du skal se at nå sitter spira Skikkelig spent på dine vegne jeg nå kjenner jeg *knis* Xxxxxx Fiemamma digger den støpte formen av magen din!!!! Hver gang du ser på den mens du holder gutten din vil du bli minnet på det magiske at du ble gravid ♥ Hvordan er formen babysis? Klemmer!!! Cayenne snupp så godt at formen er bedre og ikke minst at du har begynt med humpinga Jeg har såååå lyst til å høre deg juble over en positiv test vennen!!!!! Unner deg det ♥ Blææææ dumme mobilen min med de store ripene og bra knust i øverste del av mobilen Må være forsiktig skjønner jeg og ikke være så klumsete hahaha Mannen sa at noen på jobben kan skaffe deler slik at han kan reparere mob min. Men kan ta noen uker før delene kommer *blæææ* og i mellomtida må jeg slite med denne dritten Gutten er på trening, mannen på møte på skolen, snuppa er oppe og leker og hun minste og jeg ser på Istid 3 og koser oss Sensitiv er det bra med deg? ♡ Unilon, Sjøgress, En til vennen, Lykkelig, Grøne, Tussemor og alle dere andre herlige jenter her kommer masse ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ kun til dere!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145848199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 11. november 2013 #6790 Del Skrevet 11. november 2013 Dossamitt Det høres så koselig ut hjemme hos dere <3 Defekt mob eller manglende evne til å bruke mob (les, meg) er sååå irriterende!! Haha! Håper du får bytta glasset kjapt. Mannen knuste sin skjerm før helgen og. Den blir reparert på verksted for 1300 kr. Jeg knuste min mobil i bildøra da jeg var 9 uker på vei. Mista alt av dagbokskriving og de første magebildene. Kjøpte ei skikkelig bok etterpå, gravid-dagbok fra Ark Blir gøy å ta den frem og vise poppilopp når han skjønner mer Har limt inn tester med datoer på og masse ul-bilder på osv. Hehe. Jaaa, den gips-støypen er et magisk minne. Helt sprøtt å se sin egen mage "utenfra". Den er virkelig stor, absurd, hehehe!! Blir artig å fortelle at der inne lå han, og at mammas mage var så stor rett før fødselen Har vært ivrig med å huske hver dag hele svangerskapet i tilfelle det er første og siste.. Har fulgt med alle 4 appene mine hver dag, ikke glemt en enste dag hvor langt jeg er på vei (full kontroll på uker pluss dag), tatt magebilde hver uke, målt magen med målebånd og ført opp tallet, beundra magen flere ganger om dagen i speil fra alle slags mulige vinkler, you name it. Dette skal huskes!! Det blir helt rart når magen blir tom og ingen er der inne mer, da er det liksom over, og på brystkassa mi har jeg en varm liten gutt som en gang var mindre enn et knappnålshode. Et menneske, som ga meg mitt livs største overraskelse da jeg avslørte hans hemmelige tilstedeværelse med en liten pinne jeg tissa på.. Kommer til å slite ut leppene mine med sussing på den lille rakkeren som har gjort meg til verdens lykkeligste. Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å la faren holde han, hehe, men han er jo ikke bare min så!! Hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145848372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 11. november 2013 #6791 Del Skrevet 11. november 2013 Hehe, Cayenne Må si jeg beundrer pågangsmotet og motivasjonen dere som har prøvd så lenge har! Vårt sexliv ble nesten ødelagt av frustrasjon. Må fortsatt nærme oss hverandre på skånsom måte her og prøve å glemme pliktsexen vi hadde. Det henger litt igjen enda.. Håper det svekka immunforsvaret ditt hjelper på festing av spire nå, det er helt teit hvordan vår egen kropp prøver å motarbeide en graviditet! Skjønner ikke logikken, men sæden blir jo angrepet av soldater fra oss, og kroppen tror at embryoene er et fremmedlegeme. Har fortsatt sønnen min bak mageskinnet og er i altfor god form dessverre! Helt sprengt å ønske seg selv noe så vondt som rier, men joda. De er mer enn velkommen her. Skal fokusere på pusten som du sier Har ofte brukt pust igjennom smertehelvetet med endo. Det er utrolig hvor det hjelper! Men da må de hersens riene se til å komme da!!! I morgen har jeg min ukentlige kontroll på poliklinikken, 39+6. Veldig kjipt å fortsatt dra på kontroll 40 uker på vei. Men men. Trøster meg med at hjernen på poppien får veldig god utvikling i disse dager Ikke noe er bedre enn det! Hehe, nei vi prøver ikke, da hadde sexlivet vært ødelagt for lenge siden ja! Dvs. vi snakker aldri om baby ifm aksjelegging, vi bare hygger oss, hehe Når det er sagt henger mannen desperat over pc'en og må få ferdig en rapport, så akkurat nå er det litt irriterende at jeg ikke kan skrike ut at jeg har elsmerter på venstre side for f....!!!!! Og i morgen er han borte. Satse på at det holder med i går og onsdag, da... Du kommer forresten til å bli en fantastisk god og tålmodig mor, kan jeg merke Gleder meg sinnsykt til å høre fødselshistorien din om et par dager! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøgress Skrevet 11. november 2013 #6792 Del Skrevet 11. november 2013 Åh, massevis av lykketil-klemmer fra meg til deg, Fie! Nå er det snaaart!!! 💞💜💚 Bare nyt denne siste tida, det er ingen vits i å stresse.. De lar deg jo neppe gå over tida, er det ikke sånn? Heldig, egentlig, vet du 😉 Jeg gikk 12 dager over andre gang, det var ikke gøy! Men da han først var i armene våre... Sukk, for en lykke! Jeg trodde jeg skulle sprekke! Herlig... Håper jeg får oppleve det igjen Fortsatt god bedring, Cayenne! Og takk for gode råd om prøving Snart er det vår tur! Klem Tusen takk for klemmer og hilsen, fine Dossa! Guri, jeg har lyst til å være med på treff, altså! Når planlegger dere det? Goode klemmer og lykkeønskninger til dere alle! 😘🎉💜 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unilon Skrevet 12. november 2013 #6793 Del Skrevet 12. november 2013 Hei alle herlige damer! Å som jeg har kost meg med å lese de siste sidene, har ikke vært inne her på noen dager, og det er så spennende og koselig å lese seg opp igjen. Tigerlise hei! Det er jo du som står som oppretter av denne kosetråden, bra gjort! Gratulerer med nurket ditt, som nå begynner å bli stor baby, det var siste som jeg forsto det, og selv om det kanskje er litt vemodig så er det nok godt å tenke på at familien nå er komplett? Snuppa mi heter også Ida, og er også veldig bestemt hehe. Sensitiv, jeg har også tenkt å stresse litt ned denne måneden, jeg lurte meg selv trill rundt forrige måned og trodde jeg var gravid. Denne gangen skal jeg bare go with the flow hihi. Lettere sagt enn gjort da. Håper dere hadde en koselig helg med turer og farsdag og at mannen har blitt frisk Tror jeg har ikm noen dager etter deg, syklusene mine har vært lange og varierende etter fødselen, men jeg meldte meg inn i uke 49 tråden så jeg satser på at ikm er i starten av desember. Hurra Katta!! Så godt å høre at det fortsatt er liv der inne! Kos deg masse på tur med kjæresten! Hønny-bønny, så flink og aktiv du er! Er du på noe slags mor-barn trening, eller trener du om kvelden? Eller er det mest trilleturer? Tusen takk for babystøv! Skal bade i hvert et gram Supersnusken, synes det er godt gjort å jobbe helt fram til permisjonen, det er jo ganske tungt mot slutten der, håper de siste fire ukene går greit. Og det er lov å trappe ned hvis det blir for mye, siden det har blitt ekstra mye hjemme også. Så spennende det skal bli med noen gode fødselshistorier snart her inne, først fra fru Fiemor og så fra deg Ini, så bra at tanta kom! Virker som hun kom til fornuftig tid også, så syklusen din høres presis og fin ut, og klar for ny prøving om et par uker! Lykke til! Heier på deg! Krumelur, finner du el? Vinterblomst, fikk du naila el? Regner med spira satt nå altså! Dossa, krysser fingrene for deg, håper vi hører et gledeshyl om noen dager! Så koselig å tenke på at selv når barna blir større så vil de fortsatt kose med mamman sin! Håper hele familien spleiser på ny mobil til deg til jul! Kjærepære, den filleristerekka var skikkelig artig! Mammabukse er så deilig! Jeg gleder meg til å bli gravid igjen så jeg kan bruke gravidbukser igjen på lovlig vis. (Stapper av og til vomma i ei mammajoggebukse når jeg skal bare slappe av og sulle rundt en lat søndag ) Huff så mye styr det ble for deg da Minnimusa Håper ting begynner å komme på plass igjen nå? Jeg så 3D bildet på FB, og jeg syntes hun så veldig søt ut! Og hun vistes da ganske mye på det bildet ihvertfall Og snart ser du henne i ekte 3D!! Mamma&storebror så spennende! Har du testet? Cayenne, så bra at du er litt bedre. For to år siden ble jeg skikkelig syk med sånn mykoplasma. Men vi tok en liten kosestund en av de dagene jeg følte meg litt bedre, og det var sånn snuppa ble til Spirenmin, gratulerer med uke 8!! Viderefører beskjeden fra FB om å prøve å ikke stresse og bekymre deg, men bare nyte tilværelsen som gravid. Det hørtes såå koselig ut å gå en sånn tur med kjæresten og småprate om framtida! Det blir sikkert akkurat som dere tenker dere, og så blir det også heeelt annerledes på samme tid! Håper du føler deg bedre etter de teite kommentarene En til please! Rart at folk plutselig mister alle hemninger når en kvinne er gravid, de hadde jo aldri sagt noe sånt til en ikke-gravid, og egentlig burde folk vært ekstra snille mot gravide siden de ofte sliter med litt ekstra hormoner og plager! KLEM!! Sjøgress, jeg er enig i det du skriver, har selv opplevd det fra en tidligere kjæreste som mente jeg sikkert tålte alt fordi jeg er ganske høy og kunne kanskje for ham virke selvsikker utad. Jeg tåler en del, men jeg trengte å også få lov til å føle meg liten og bli tatt vare på av en kjæreste. Ingen klarer å gå gjennom livet kun som sterk og tøff. Alle har også en sårbar side. Det er mange her inne som virker som rene supermødre, og kanskje folk da tror at dere er laget av stål tvers gjennom. Men de har isåfall dårlig menneskekunnskap, for ingen er jo det. Under en uke til din ikm nå kjære Sjøgress! Hva tror du selv om denne måneden? Jeg har egentlig en dårlig følelse for min egen del denne måneden, men jeg har også bestemt meg for å bare ta det som det kommer og ikke havne i en ny innbilt graviditet knis Åhh, Fiemamma, det er så rørende å lese det du skriver om graviditeten din. Du er så flink til å ta vare på alle minner og detaljer! Tiden virker nok lang nå, men plutselig er babyen din der og så har det plutselig gått mange måneder, og graviditeten begynner å bli lenge siden, og da kan du ta fram minnene og kose deg over bildene og la en rørt og takknemlig tåre renne nedover kinnet fordi du fikk lov til å ha akkurat den beste gutten i verden inne i magen en liten stund Aner ikke om jeg fikk kommentert alle nå! Men jeg gjorde et hederlig forsøk! Ikke at det var noe slags pliktfølelse over det altså! Jeg føler at vi er venninner her inne selv jeg aldri har møtt dere! Og hvis du blir med på treff Sjøgress, så kanskje jeg skal slenge meg med også??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 12. november 2013 #6794 Del Skrevet 12. november 2013 Unilon: Jeg jobber og trener på Elixia der har de barnepass og alle barna mine har vært med fra de er 6 uker gamle,det er nedre grense. Noe som gjør at jeg har 3 treningsfrike barn nr 4 blir sikkert ikke bedre. Idag er jeg skolelys igjen og til torsdag drar jeg på alene jentetur til Sveits,herlig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma&storebror Skrevet 12. november 2013 #6795 Del Skrevet 12. november 2013 10 (evt 9 dpo) dpo og har testet idag på morgenurin, men blendahvit test... Er nok ikke noe der, selv om kroppen hyler "gravid". Puppene er hovne og som trommeskinn + skikkelig ømme... Kanskje Crinonen som gjør seg gjeldende og gir meg pms-helvete... men men. Ennå er ikke alt håp ute da men bør vel være realistisk! Er vel bare å vente på tanta da... ÆSJ & atter ÆSJ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 12. november 2013 #6796 Del Skrevet 12. november 2013 Hei og hopp !! Igår måtte jeg krype til korset og innrømme for meg selv at jeg ikke orker full jobb lenger : (( fullgåtte 33 uker imorgen. Jobbet 7 dager i strekk forrige uke, hadde fri i helgen og kom til en kaosavdeling igår! Var så sliten igår at jeg følte meg syk, så idag er jeg hjemme og skal til legen etterpå for å snakke om videre jobb, jeg tenker å foreslå 50% jobb frem til permisjon. Men gruer meg skikkelig og er redd legen skal være vanskelig. Flyttet for et år siden og har ikke vært hos denne legen før nemlig.... Men for å skryte av meg selv så syns jeg at jeg har vært flink. 3 unger hjemme å følge opp, kvalme og oppkast til uke 17 og bare 3 dager borte fra jobb siden jeg ble gravid ! Men nå er grensen nådd føler jeg, håper legen forstår det : )) Minimusa: hvordan går det med deg og kattene.?? Kommer det kattunger snart ? Vi har kjøpt ikke bare en men to maine coons som i skrivende stund ligger og maler ved siden av neg i sofaen : )) de er så fine !!! Dossa: er det ikm snart for deg ??? Håper virkelig det klaffer igjen snart !! Fie: nå må du få ut den guttungen snart ; )) !!!!! : )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 12. november 2013 #6797 Del Skrevet 12. november 2013 Hei hei:-) He he Cayenne, prøver å holde kjeft selv om eggløsning o den slags men han skjønner vel hva som er på gang... Nå har jeg testet etter den eggløsningen siden lørdag vel. Og skjønner ikke. Har hatt skikkelig el-smerter et par dager og vært sikker på at det var noe på gang. Men bare fått svak strek på testen. Og i går kveld var den helt super negativ! Kan jeg ha misset den lh-toppen? Noen som har erfaring med dette? Har også hatt slim, og nå virker det som om det har tørket helt opp. Hadde jeg ikke testet ville jeg ha tippet at el var i går. Skulle jo ta en runde i går kveld, men da våknet selvsagt lillesjefen og måtte komme inn til mamma og pappa;-) hvis el var i går får jeg sette min lit til svømmerne fra lørdags kveld, he he;-) Sitter og venter på T- banen som er super forsinka. Ha en fin dag flotte damer:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 12. november 2013 #6798 Del Skrevet 12. november 2013 Bra jobba HH80 Intet å skamme seg over eller å ha dårlig samvittighet for Jeg blir igangsatt på mandag!!!! Håper virkelig han kommer av seg selv før den tid. Vannfødsel utgår jo ved igangsetting.. F%#*! Får ikke gå lenger pga. hypertensjon+aneurisme. Legen mener gutten veier 4 kg! Tror jeg dauer! Førstegangs, igangsetting og unge på 4 kg. Oh Lord! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 12. november 2013 #6799 Del Skrevet 12. november 2013 Iiik! Skjønner at du blir litt stressa. Når er termin igjen? Men da slipper du iallfall å gå og vente. Og du blir jo godt passa på ved igangsetting! Rart å vite når han skal komme liksom:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145849926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 12. november 2013 #6800 Del Skrevet 12. november 2013 Mine gode og snille jenter Gjør det først som sist......hihi.....ut med armene og slenger dem rundt dere alle sammen for jeg bare må kose dere vettu ;) Sjøgress og Unilon det er snakk om et treff på nyåret for da kommer Tussemor til Oslo i slutten av januar!!! Jaaaaaa dere må absolutt bli med!!!!! Hadde vært utrolig gøy om mang blir med HH80 venter TR til helga så ligger noen spennende dager foran meg håper jo i det lengste at det er min tur!! Fiemamma ååå nå er det jaggu meg ikke lenge att før du skal føde!!!!! Wow er så spent på dine vegne :D På mandag begynner det hvis han ikke vil ut tidligere Hvordan er det med dere jenter som driver med humpinga? Er dere i rute lovely ladies Dere i DPO land har dere noen symptomer??? Er bare så spent!!! Måtte gå hjem etter min siste undervisningstime idag pga magesmerter *au au au* Liker på sofaen og skal sove litt før unger kommer hjem. Var i dritt form idag tidlig, frøs og svetta......skikkelig smerter i magen......fikk litt flach back til da jeg opplevde exu formen er noe bedre men siden jeg ikke hadde de siste timene så valgte jeg å komme meg hjem. Er ikke meninga å ikke kommentere dere alle, men bruker mob og siden skjermen er knust så ser jeg dårlig og ting blir litt kronglete....hehe.... Stor klem fra lille meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/272/#findComment-145850173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå