Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Så vakker katt!!  :wub:

Gratulerer så mye Sidney!! Det høres ut som det er veldig stor forskjell fra gynekolog til gynekolog, siden du fikk hjelp med en gang da du byttet, det er veldig synd hvis det er sånn. Bra at du ble tatt på alvor av din nye gyn. Kos deg masse i svangerskapet!  ^_^

Så koselig å lese dine poster En til please, du er så flink til å kommentere alle oss andre. Du virker som en utrolig omsorgsfull person! Håper du tar vare på deg selv også oppi alt! Er ikke noe hyggelig å høre at du er så sliten at du gråter om kvelden  :unsure:

Snuppa mi virket litt bedre i dag, det er ihvertfall første feberfrie dag på en god stund. Men oppdaget i går at hun har to jeksler på vei.  :wacko: Hun har skreket stort sett i hele dag stakkar liten. Ikke har hun spist på dagesvis heller, men da vi leste litt i ei pekebok i kveld, pekte hun på et stykke kvitost, og lyste opp da jeg foreslo at hun skulle få litt ost. Så til kvelds har hun maulet kvitost hehe. 

Fortsetter under...

Da fant jeg en test i skapet, og den ble negativ :( Har drukket masse vann i dag, men den burde vel uansett blitt positiv 15-16 dpo hvis det var noe der? Uansett rart at tr ikke har kommet...

Hvordan går det med deg Vinterblomst, noen tegn til tante grusom? Huff, dette er pinefullt! :P

Så kjedelig da Cayenne! Jeg fikk også negativ test for noen dager siden da jeg var 15 dpo, og har fortsatt ikke fått mensen, og jeg er nå på 17 dpo. Men kjenner litt mensmurringer, så den er sikkert på vei. Eller så kan vi håpe at hormonnivået ikke har steget nok enda, krysser fingrene for at du tester positivt om noen dager! Jeg er også veldig spent på deg Vinterblomst!

Jeg testet et par dager før el tror jeg, og en dag eller så etter, Negativ begge gangene, jeg bare glemte å teste hver dag i den perioden >.< Men ut i fra en kalkulator på nettet, så stemte datoen for el da jeg hadde el-symptomer. Men vet jo faktisk ikke om jeg hadde el, (har ammet mye mer denne mnd pga mye sykdom hos min 1 år gamle datter) så hvem vet <.< I følge kalkulatoren og symptomer hadde jeg el den 11. okt. Vi ligger veldig likt an vi da! Krysser fingrene for deg!!

Tusen takk! Fortsatt uvirkelig dette her, kjenner etter på murringer og håper hele tiden det ikke kommer en blødning når jeg er på do.. Opplevd det litt for mange ganger til å slappe helt av..

Cayenne og unilon - kjipt med negative, men rart tanta ikke har komt når dere vet EL var for over 14 dager siden.. Vi krysser alt vi har!! Håpet er der så lenge ikke tanta har vist seg!

Nå skal vi til stranden! Mannen skal prøve å surfe og jeg skal sooooole meg;) ca 25 grader og blå himmel her i Gran Canaria;)

Endret av Sidney

Annonse

Nå har TR dratt for denne gang og jeg håper å ikke se henne før om 1,5 års tid! :D Første dag med målinger med CBFM og fikk opp lav. Akkurat etter oppskrifta det... Jeg "vet" at denne PP er den magiske... føler at denne gangen går det veien! Håper at spåingen til Dossa stemmer og at vi venter nok en gutt til sensommeren! Vi skal iallefall gjøre det som står i vår makt for at det skal bli ett mirakel på oss denne gangen...  :wub: Har crinone liggende som jeg skal begynne å ta noen dager etter EL samtidig som jeg skal ta babyklister. Denne gangen SKAL spira sitte! Og hvis ikke så er det en ny PP neste mnd... for vi gir ikke opp babydrømmen!  :)

Cayenne og Unilon, dere holder oss virkelig på pinebenken! Vil tro dere merker spenningen selv også :o Krysser alt jeg har for dere, tanta har å holde seg unna! 

Sidney, du må ha det helt perfekt for tiden: gravid OG i syden :D Kos deg!!

Masse lykke til til mamma&storebror :) Nei, slike drømmer kan ikke gis opp!

Gratulerer så mye Sidney!  :D Så herlig at du er gravid!

Og velkommen til Krumelur  :)

Så triste opplevelser du har hatt. Håper alt går bra fremover nå!

Dossa: Ja, slit ut mannen din denne uken. Vil tro han er fornøyd  :D

Unilon, Cayenne og Vinterblomst: Håper det ikke blir noe tantebesøk på dere! :) Dette er spennende!

En til, please: Jeg la på meg over 25 kg da jeg gikk gravid med Koseklumpen. Veide meg ikke den siste måneden, så vet ikke helt hvor mye det. Jeg var temmelig tynn da jeg ble gravid den gang og økte bevisst matinntaket. Jeg hadde et supert svangerskap. Etter fødselen gikk jeg ned igjen uten å slite for det. Men veide da og nå mer enn før jeg ble gravid. Men jeg trives best med å spise normalt (og ikke mindre enn det jeg ønsker) og synes det er fint med litt former  :D Så hvis du spiser forholdsvis sunt så tror jeg du ikke trenger å bekymre deg. Og selvfølgelig skal man kose seg litt ekstra iblant  :D Og som gravid skal man jo absolutt ikke "slanke" seg, men det vet jeg at du vet.

Jeg har ikke fått noe tantebesøk ennå  :D Men vet det kan skje. Er beredt. Men det er lov å håpe at jeg er gravid  :wub:  

Ha en god dag alle sammen  :)

God dag til dere damer! :) 

Her er det mye spennende lesning om dagen! Krysser fingre og tær for dere som venter i spenning! Gratulerer til Sidney, så kjempestas at du er gravid! Kos deg masse i syden med sol og varmt :) Det er det ikke for mye av i gamlelandet for tiden ;) 

Litt usikker på IKM her, har litt ustabil syklus, men regner med at jeg merker fort den dagen tante uteblir fra sine faste besøk ;) Er bare spent på hvor lang tid det tar, med førstemann rakk vi ikke å planlegge engang, så jeg har liksom sett for meg at det kom til å gå med en gang med nestemann også. 

Det hørtes deilig ut med sol og bading Sidney :D

Sensitiv, du er med i spenningsklubben du også! Vi er litt mellom to stoler nå, både håper og tør ikke håpe samtidig, sånn er det ihvertfall for meg. Helt enig med Kjærepære at dette er en spenning å ta og føle på :S

Mama foodie, spennende hos deg også, har du satt en tidsfrist for når du eventuelt skal ta en graviditetstest?

Cayenne, fortsatt ingen tante på besøk håper jeg? Enn Vinterblomst?

Sniker til meg litt privat datatid på jobben :P Etter at jeg kom tilbake fra min lange sykmelding i sommer så har jeg ingen fast plass så er da pultflyktning og må finne meg en ledig plass hver dag. Grusomt i forhold til å ha oversikt over noe som helst, men har nå bare forsonet meg med at jeg bare gjør litt forefallende arbeid og hvis noen sjefer maser om at jeg skal vite ditt og datt, ha oversikt etc. så bare ser jeg dumt på dem. Så i dag var det da fult i hele landskapet her så jeg fikk sjefens gamle tomme kontor.. utrolig deilig å sitte her alene og vimse som jeg vil uten at noen konstant står bak stolen min eller går forbi :P

I tillegg til at det er veldig rolig her i dag så da må jeg innrømmet at det blir noen kopper te og surfing som jeg ellers aldri har tid til de 4 timene jeg er på jobb hver dag :)

Må si det er veldig spennende med dere som venter IKM her nå!! Like spennende for oss som følger med( og ikke er like flink til å holde  oversikt og kommentere hihi). Er fortsatt i lykkerus over Kjærepære sin positive test og håper denne spiren/spirene tviholder seg fast med lynlim!! Og alle prøvere: drømmen og håpet er det man ALDRI skal slippe taket i!! Utrolig viktig å ha håp og drømmer i livet synes jeg, uansett hva det måtte være! Jeg er en drømmer og realist noe som gjerne kræsjer veldig innimellom, ja så får jeg en liten nedtur, men veit at det blir ALLTID bedre og da heller fokusere på andre håp og drømmer :)

Masse klemmer til alle nabodamene!!

Annonse

Tja jeg var ferdig med mensen for en uke siden i dag (fikk mensen den 18. okt), så det blir nok en stund til enda. Må se det an til rundt 16-19 nov og så teste etter det dersom ikke tante banker på. Som sagt, litt ustabil syklus. Har heller ikke hatt noen EL-tester denne måneden, så vi safer heller litt med hyppig prøving (= fornøyd mann om dagen :P ). Det har gått litt over stokk og stein i livene våre den siste tiden så det har bitt så som så med kartlegging av syklus. 

Skulle ønske jeg hadde evnen til å se graviditeter, som jeg har skjønt at Dossa er flink til, men jeg er overbevist hver måned om at NÅ - nå er jeg gravid. Og like sikkert får jeg mensen hver måned. Så evnene er ikke helt på plass tydeligvis :P

Gratulerer og hurra, Sidney! Nyt lykken i syden. Hvordan er formen?

Å Minnimusa, for en underskjønn pus. Må si det er et knippe vakre katter du har :) Godt det er litt slack på jobben av og til, nyt kopper med te og surfing!

Ulidelig spennende med testerne våre! Kjipt med blankotest da, Cajenne. Men som du sier, den var jo utvannet og mange har sen HCGproduksjon. Krysser og krysser for dere!

Smask til alle forumets superladys.

Åååååå herregud såååå spennende med dere super jenter som ikke har fått tantebesøk :D

Cayenne, Vinterblomst og Unilon :wub: XXXXXXX alt jeg har for dere!!!!!

Sidney :) det høres helt himmelsk ut med sol og varme nå *misunnelig* :P

Kos deg masse og enda en gang hipp hurra for at en spire har tatt bolig i magen din :wub:

Igår var jentene mine på halloween party hos nabojentene og gjett om de hadde hatt en super fin fest :D smilte fra øret til øret og sååå stolt for de hadde vært på fest på en hverdag :P og fikk være oppe ei stund etter leggetd :P hahahaha.

Idag har jeg avspassert møtetida så tok meg en tur innover til Lørenskog og fikk unna en god del julegavehandling :D Skal bli så deilig å bruke desember lønninga på meg sjøl og ikke stresse med gaver da :D

Ikveld skal jeg ut og spise med kusinene mine, gleder meg!!!

Nyter virkelig de gangene jeg er ute uten mann og unger :P

Alle søtinger klemmes godt av solstrålen Dossa :wub:

Og lykke til mamma&storebror!!! Når venter du el? :)

Hvis alt er normalt så er EL rundt mandag 4 eller tirsdag den 5, så ligger an til å bli ei travel helg :wub:  :wub:  :wub: Men var skikkelig ute å kjøre sist syklus, med el-slim rett etter mens... men denne gangen ser alt bra ut!

Tusen takk! Formen er helt super, men merker jeg blir litt svimmel i denne varmen. Kan vanligvis ligge strekk ut som bacon på en stekepanne;) hehe! Nå har jeg krøpet bort til skyggen!

Så herlig å ha startet på julegavene Dossa! Og happy humping!

Sensitiv - masse lykke til til deg og! Spennende!

Mama foodie - da regner vi med positiv test neste mnd! Så blir det sommerbaby på deg og;)

Eneste som er kjipt er at jeg går glipp av Halloween hjemme! Er jo så kjekt å kle seg ut og skremme vettet av de søte som banker på og så belønne med masse snop..;) hehe! Såå kjekt!

Ha en fin fin dag alle!

Hei alle dere nydelige damer

Jeg er her inne og leser hverdag, føler meg en del av dette selv om jeg ikke skriver så ofte. Det er så fint å lese alt det positive alle skriver. Lyser opp dagen min, de dagene jeg føler meg nedafor. Er så spennende med alle som fortsatt ikke har fått TR på besøk, krysser fingrene for dere og gratulerer til alle de heldige som har testet positiv.  Vi andre får vel jobbe videre på ny PP.

Akkurat idag er jeg litt "down" . :( og fikk bare litt lyst til å skrive det ut kan man si.

I august var jeg hos legen og fikk henvisning til gyn, når jeg sendte den inn fikk jeg time i oktober. Gyn lå i Bekkestua og jeg var jo ikke så kjent der. Så klarer jeg selvfølgelig å prestere å kjøre meg vill der ute. Kom da 10 min forsent til timen, Resepsjonisten nektet å la meg få bruke det som var igjen av timen. Jeg som allerede hadde ventet i 2 mnd for den timen fikk jo tårer i øya og løp ut før noen så meg stå der og være så dramatisk. Løp ned til bilen og satte meg der og strigråt, følte meg så dum som gråt for så lite. Etter SA i sept trøstet jeg meg selv med at det ikke var så lenge til gyn timen og da skulle vi få utredet og jeg skulle få vite at alt var i orden. 

Jeg fikk tilbake henvisningen og sendte den her i Oslo og nå fikk jeg tilsendt ny time 9 jan. Så vanskleig det skulle være  få utredet dette. Fra august til januar, nesten 6 mnd.. Hvis man senere skulle få behov for ivf offentlig, tar det veldig mange besøk hos gyn? Kanskje jeg burde ta det privat. Er det noen som har noen erfaringer å dele så blir jeg veldig glad. Kanskje jeg får utredet dette før neste år,hvis det ikke er alt for mange besøk så tar jeg det privat så jeg i det minste vet at alt er i orden med meg. Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne fortelle meg om sine erfaringer. 

Jeg skjønner ikke dere som skriver så ofte hvordan dere klarer å være så flinke og skrive så ofte. Jeg føler dette er en kjempe prestasjon av meg å ha skrevet så mye. :huh:

Myyyykje surr oppi håve om dagen, men eg ska ikkje dela alt nett nå :-P

Eg håpte eg kunne få litt hjelp av dåke!

Har endeli fått brev i posten om tidlig ultralyd! Begynte med småblødningar frå 6.oktober. I nesten 3 veke hadde eg daglige småblødningar, anten med friskt blod eller med mørkere blod.. Ser ut som om dette har slutta nå, då eg har hatt 4 dagar uten blødning. Ultralyden er ikkje før 7.november!! Og turen går utanlands på ein vekes tur dagen etterpå..

Viss eg har hatt MA. Vil eg måtta på sjukehus etterpå då?

Er det noko poeng i å måle Hcg? Eller held Hcg seg normal sjølv etter MA?

Ikkje kjekt at ultralyden blei så tett på reiso!

I tillegg har eg ALT for mange beslutninger som må tas, og alle avhenge om da ser ut til å bli baby på oss eller ikkje!! Og ein del svar/søknader som sku vore sendt før avreise ut frå desse beslutningane!

Håpe me alt eg kan at eg ska bli mamma i juni! Uansett e da mange valg som må tas. Plutselig har ein verden av muligheter opna seg for meg!!

PS: Hjerta slo på ultralyd den 12.oktober. Etter 1veke med blødningar. Men nå har eg jo hatt 2veker til..

Det synes jeg var rart at de utsatte så lenge. Jeg hadde magesmerter og spotting, dro til jordmor på helsestasjonen og fikk time til ul på sykehuset samme dag. 

Jeg har dessverre ingen svar på spørsmålene dine, men krysser fingrene for at alt er bra med spiren! Jeg ville dratt til helsestasjonen eller til legen og snakket med en jordmor. La hun trekke i trådene for deg og få deg inn på en tidlig ul. Evt bestill privat. Det hadde jeg ikke nølt med dersom det ikke lar seg gjøre å framskynde timen. 

Klem til deg, og lykke til! 

Hei alle dere nydelige damer

Jeg er her inne og leser hverdag, føler meg en del av dette selv om jeg ikke skriver så ofte. Det er så fint å lese alt det positive alle skriver. Lyser opp dagen min, de dagene jeg føler meg nedafor. Er så spennende med alle som fortsatt ikke har fått TR på besøk, krysser fingrene for dere og gratulerer til alle de heldige som har testet positiv.  Vi andre får vel jobbe videre på ny PP.

Akkurat idag er jeg litt "down" . :( og fikk bare litt lyst til å skrive det ut kan man si.

I august var jeg hos legen og fikk henvisning til gyn, når jeg sendte den inn fikk jeg time i oktober. Gyn lå i Bekkestua og jeg var jo ikke så kjent der. Så klarer jeg selvfølgelig å prestere å kjøre meg vill der ute. Kom da 10 min forsent til timen, Resepsjonisten nektet å la meg få bruke det som var igjen av timen. Jeg som allerede hadde ventet i 2 mnd for den timen fikk jo tårer i øya og løp ut før noen så meg stå der og være så dramatisk. Løp ned til bilen og satte meg der og strigråt, følte meg så dum som gråt for så lite. Etter SA i sept trøstet jeg meg selv med at det ikke var så lenge til gyn timen og da skulle vi få utredet og jeg skulle få vite at alt var i orden. 

Jeg fikk tilbake henvisningen og sendte den her i Oslo og nå fikk jeg tilsendt ny time 9 jan. Så vanskleig det skulle være  få utredet dette. Fra august til januar, nesten 6 mnd.. Hvis man senere skulle få behov for ivf offentlig, tar det veldig mange besøk hos gyn? Kanskje jeg burde ta det privat. Er det noen som har noen erfaringer å dele så blir jeg veldig glad. Kanskje jeg får utredet dette før neste år,hvis det ikke er alt for mange besøk så tar jeg det privat så jeg i det minste vet at alt er i orden med meg. Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne fortelle meg om sine erfaringer. 

Jeg skjønner ikke dere som skriver så ofte hvordan dere klarer å være så flinke og skrive så ofte. Jeg føler dette er en kjempe prestasjon av meg å ha skrevet så mye. :huh:

Utrulig merkelig behandling du har fått!!

Desverre kan eg ikkje dele på mine erfaringar,men eg håpe virkelig at du får time før 9.januar!! Må ber ein enorm belastning å gå å vente så lenge! Og endo verre å få ein trøkk itrynet med ny utsettelse. Har du spurt om å få stå på venteliste? At du kan få ein time somdukker opp pga avbestilling? Håper det ordnar seg fort!

Kjenne meg og igjen i dette med at det er imponerande å lese innlegga til mange av dei andre her inne. Innlegga bærer preg av et utrulig godt samhold som eg håpar eg kan bli ein del av etter kvart. Men det tar nok ei stund før ein kan føle seg trygg på kva ein kan dele og ikkje. I tillegg har det nok noko med kva for person ein er.

Håper det blir babyglede på oss begge til neste år!

Det var voldsomt til dårlig oppførsel av resepsjonisten, Babyglede! Jøye meg, jeg tror jeg hadde slått i bordet, blitt sint og endt opp med å stortute rett foran henne, det skulle jo ikke være lov å gjøre sånt! Utsette noens mulighet for utredning på den måten. Det var jo teknisk sett fortsatt din time, så hvorfor skulle hun nekte deg å bruke det som var igjen? Prøv, som Katta sier, å sette deg på venteliste, hvis du ikke allerede har gjort det, dersom det kommer inn en avbestilling. 

Ville absolutt undersøkt mulighetene for å ta det privat. Jeg har ingen erfaring med akkurat dette, men min erfaring med det private generelt er at det koster, men at kvaliteten er upåklagelig og at det går mye fortere enn i det offentlige. Du kan i alle fall ringe litt rundt og forhøre deg, da får du vel beskjed om hvor mange timer du trenger også.  

Stor klem til deg, dette var leit og unødvendig behandling å få! 

Oi oi, ser at Docmorris testen fra i går kveld har fått en svak strek... :o :o :o Vet jo at den er ugyldig, men har aldri skjedd meg før! (bortsett fra synålstrek på cb da, men det er jo et velkjent problem.) Dumme meg tok med en gang en A1-test som ble negativ, men docmorris har jo en sensitivitet på 10, mens A1 bare har på 25... Nå skal jeg iallfall teste i morgen tidlig og ikke på kvelden!

Milde Moses, holder på å få hjerteattakk her! :P

Myyyykje surr oppi håve om dagen, men eg ska ikkje dela alt nett nå :-P

Eg håpte eg kunne få litt hjelp av dåke!

Har endeli fått brev i posten om tidlig ultralyd! Begynte med småblødningar frå 6.oktober. I nesten 3 veke hadde eg daglige småblødningar, anten med friskt blod eller med mørkere blod.. Ser ut som om dette har slutta nå, då eg har hatt 4 dagar uten blødning. Ultralyden er ikkje før 7.november!! Og turen går utanlands på ein vekes tur dagen etterpå..

Viss eg har hatt MA. Vil eg måtta på sjukehus etterpå då?

Er det noko poeng i å måle Hcg? Eller held Hcg seg normal sjølv etter MA?

Ikkje kjekt at ultralyden blei så tett på reiso!

I tillegg har eg ALT for mange beslutninger som må tas, og alle avhenge om da ser ut til å bli baby på oss eller ikkje!! Og ein del svar/søknader som sku vore sendt før avreise ut frå desse beslutningane!

Håpe me alt eg kan at eg ska bli mamma i juni! Uansett e da mange valg som må tas. Plutselig har ein verden av muligheter opna seg for meg!!

PS: Hjerta slo på ultralyd den 12.oktober. Etter 1veke med blødningar. Men nå har eg jo hatt 2veker til..

Håper med alt jeg har at alt er vel med spiren din! Vet ikke hvordan nivået med HCG oppfører seg dersom det skulle være en MA, men vet at dersom det skulle bli påvist må du inn til utskrapning snarlig etterpå.  Som sagt, håper at alt er tipptopp der inne, bare synd du må vente så lenge. Hva med å gå privat? Varm klem sendes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...