Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Først av alt; HIPP HURRA, Kjærepære!!!  :wub:  Nå begynner virkelig lista over 1.trimester å se flott ut, beklager at jeg glemte hurraropet ditt tidligere i dag, da var forfjamselsen over berta som Dossa hadde sett til meg rådende!!!

Sensitiv; Her er problemet at jeg ikke helt vet når IKM er, var gravid, men mistet og var til utskrapning for 5 uker siden i dag.. Ingen TR ankommet, og diffuse tegn i kroppen min gjør at jeg forsåvidt venter på en slags avklaring i forhold til hva kroppen min egentlig holder på med!  :)  Legekontoret hadde ikke fått svar på HCG-prøven jeg tok i går, så jeg får forsøke på nytt i morgen om jeg får noen minutter for meg selv midt i flyttinga.

Satser på at vi er noenlunde likt, hadde vært kjekt å komme igang med prøving så jeg kan sitte og være kvalm julaften. DET er mitt største ønske for jula i år. I tillegg til ny hårføner!  :D  Deler gjerne kvalmen med deg også på 1.trimesters julemiddag, kjenner meg litt snurt for at jeg må ta enda en runde med det der før vi får holde minimennesket vi ønsker oss sånn.. jaja, såpass får en tåle! 

Siste innspurt med pakkings her i gården, i dag er det sportsboden som skal ned i esker og senere blir det også henting av store ting som skal rett inn i nyheimen når de gamle eierne forlater i morgen. Gleder meg så jeg er skjelven her jeg sitter - første ordentlige egne bolig er noe eget for en følsom krepsejente som endelig får bygge rede på et sted hun ikke har tenkt å flytte fra i overskuelig fremtid. Livet er godt.

Kos dere alle søtsnupper; humpere, rugere og dere som drysser babystøv på oss andre!  :wub: Og kjempemasse lykke til med utenlandsturen og vakkerpusen, Minnimusa!  :)

Endret av Apex

Fortsetter under...

Godt sagt, Apex :) Eg og ønsker meg kvalme til jul! Beste julegåva 😉 Lykke til med siste flytteunnspurt forresten. Høyres kjekt ut!

Dossa: forstår ikkje heilt.. Er du synsk? Åh, eeeelskar sånne spennande ting!

Må hive meg på i gratulasjonsrekka, Kjærepære! Tenk ein liten i magen.. Åh ❤️

Vi held på med siste innspurt i oppussinga av rommet til bonusdattera mi (ho er 50% hos oss), så no blir det Ikea-tur seint på ettermiddagen. Gørr!! Eg sov 1,5 time etter jobb i dag. Er sånn kvar dag for tida. Veit at det er gravid-symptom, men kan vere placebo-effekt og. Eller rett og slett at eg lever for usunt for tida. Stressar på jobb, stressar heime, har slutta å trene og et for mykje tullemat. Kan kanskje vere svaret på at mensen uteblir når eg tenker meg om.

Leste meg igjennom ei liste med graviditetssymptom i går.... Nesten alle symptom på graviditet = stressymptom. Ironisk 😒

Ella81: kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at stressymptomer kan forveksles med gravidesymptomer. Nå håper jeg jo selvsagt at du er gravid, men om du ikke er det, så vil jeg råde deg på det sterkeste å lytte til kroppen din. Jeg gjorde ikke det i fjor på denne tiden, noe som resulterte i akutt svimmelhet og total kollaps i januar i år. Det tok meg 6 mnd (og uendelig mange timer med dårlig samvittighet) å komme tilbake i full jobb, og til meg selv! Det er supertøft å innrømme ovenfor seg selv og andre at man ikke helt håndterer alle kravene som blir stilt, men jeg kan love deg at du får ingen bonus eller takk når du har slitt deg helt ut heller.

Ta vare på deg selv, det er ingen andre som gjør det :)

Annonse

Åhhhh,dere er bare så gode og nydelige alle sammen! Blir bare så uendelig glad i dere og ydmyk over å få dele så mye med dere. Nyter at gravid lista blir lengre...skulle faktisk, oppi alt, ønske at jeg var der selv :P lille gull blir 5 mnd i morgen og det går bare så alt for fort....Jeg håper så inderlig at jeg får oppleve å bli mamma en gang til og kunne nyte det i fulle drag uten eksamner og samlivsutfordringer :P Hva tror du Dossa? ;-)

I dag har jeg vært snill med meg selv og investert i tempur madrass. Nå er jeg så lei av å ha vondt og lei av en mann som ikke har penger til noe, Såååå da bare bestilte jeg :D kjøpte pute også ;) fikk 20% helt greit synes jeg :P

Gjør ett forsøk på å gi dere en god, inderligog varm tusseklem, til hver og en her inne. Jeg skal kommentere sterkere når pcen er blåst liv i igjen ;)

God morgen :)

I dag tok eg endå ein test, etter mine berekningar har eg i dag brukt mi maksimale lutealfasetid, så når denne også var negativ, slappar eg litt meir av. No køyrer eg på med medisin og håpar at eg får litt meir energi tilbake. Håpar bare mensen kjem snart, så vi kan begynne på pp2 :)

Så spennande Dossa!! Sei i frå om du har overskudd til å "sjå" ein desemberkvalme hos meg ;)

Takk for omtanke SpirenMin! Eg er typisk "flink pike", og ikkje flink til å seie nei. Trur på mange måtar at ting har fått flyte for lenge, og at det då har virka så uoverkommelig å komme på rett kjøl igjen. No har eg laga ei liste over det eg skal gjere her heime, så kryssar eg av etter kvart. Det hjelper med oversikt! Så tar eg ein dag om gangen ;) I tillegg er eh snart ferdig med foreldresamtalar på jobb (er lærer), og då roar det seg litt meir der.. Skal gå bra dette, så føler meg litt meir oppesen i dag. Snakka dessuten med mamma i går, og ho og pappa vil komme på besøk om eit par veker❤️❤️❤️ Det gjer godt sidan vi bur så langt vekke frå kvarandre, og dei derfor ikkje har vore på besøk her endå 😉

Håpar alle får ein strålande dag, og snart ei god helg 🎉

Hei! Nå har jeg lest gjennom de siste sidene i denne tråden :) Stor overraskelse da jeg så antallet sider den var på (begynte på side 1 og tenkte jeg skulle lese gjennom alt, men da tror jeg jammen meg jeg hadde blitt her ut helga). 

Vi er begge i 30-årene, prøvere, har vært aktive prøvere siden juni, og "snikprøvere" siden april (altså litt sånn "om det skjer så skjer det"). Derfor tenkte jeg å ta en tur innom her og se hvordan det var på dette forumet, og så finner jeg en herlig gjeng med damer :) Det var koselig! 

Venter i spenning på at mensen skal utebli hver måned, men så langt uten hell. 

Gratulerer til dere som har fått positiv test! Det varmer å lese, og jeg blir sprudlende glad på deres vegne! Håper jeg kan få kikke litt innom her fremover og hente inspirasjon og lese, det virker som en veldig koselig plass å være :) 

Velkommen Mama til en utrolig koselig og fantastisk tråd :D :D

Håper spira sitter hos deg før du veit ordet av det ;)

Unner absolutt ingen at ventetida blir for lang!

Jeg er sjøl ferdig med alle mine samtaler *deilig* tidkrevende når det står på.

Snart ferdig du også og da senkes skuldrene vettu ;)

Idag har vi tegneserieprosjekt. Har en kjent person som skal forklare og vise hvordan lage tegneserie striper.

Blir en gøy dag :D

Hei og velkommen Mama Foodie!  :)

Er bare innom og titter til nabolaget, og rapporterer fra "The Uterus situation" - ringte legekontoret og fikk svar på HCG'en min. Kan meddele historisk lave verdier: "2" så da er jeg ca der jeg bør være, i venteland.. Har pussige fornemmelser, men det er sikkert bare fortroppen til TR som er i anmarsj, hadde vært greit å fått den, og blitt ferdig med den så man kan gå videre og vente på EL med friskt mot! Gleder meg til aksjelegging i nyhuset, de som flytter ut har tre unger så det er jo allerede en god atmosfære i huset!  :wub:

Vel søtsnupper og andre skjønnheter - dere får ha ei riktig så god helg! Her skal det males, bæres og koses heeeele helga!  :D  Klem

Takk for gratulasjoner :) Tok ny test i går som var helt lik den første, hehe, så nå venter jeg til i morgen med ny test. Er supernervøs for kjemisk, men håper jo det beste!!

Dossa, nå er jeg skikkelig masete, men vet ikke om du så at jeg var litt nysgjerrig på om du kan se noe på meg... 150579.

Nå får jeg nesten kjeft her fordi jeg ikke har spist frokost, så jeg får komme sterkere tilbake senere. Klemklemkleeeem til alle som vil ha!

Annonse

Velkommen Mama Foodie  :)

Apex: Ja, jeg vet heller ikke nøyaktig når ikm er. Men snart  :) 

Jeg håper du får juleønskene dine oppfylt  :D

Så spennende med ny bolig! 

Jeg venter spent på å høre om Unilon og Cayenne har testet ennå? 

Samboer reiser utenlands nå og blir borte en langhelg. Vi skal kose oss her hjemme.

God helg alle sammen  :)

Velkommen Mama Foodie! Jeg gjorde som deg og begynte å lese fra side en, men det var alt for mye. Nå har jeg vært på denne tråden i litt over en måned, og det er jo bare så vidt jeg får lest alle nye poster til og med, for denne tråden er skikkelig aktiv! Og det er så koselig, bare gode snille damer her :)

I dag har jeg ikm, og tok den digitale testen. Og jeg klarte å gjøre noe feil, så det kun kom opp feilmelding.. Mannen skal kjøpe med en ny, så får jeg prøve igjen i morgen. At det går an! Og jeg som hadde blitt så nysgjerrig. :P

Åhh, ingen brev om time i posten i dag heller :(

E da uhøflig å ringe kontoret te gynekologen og høyra koss det ligge an?

Henvisningen til tidlig ultralyd (grunna daglige småblødningar) blei sendt 14.oktober..

Prøve å ikkje tenka så masse, men kjenne det godt i magen likevel. Særlig når det "rette" brevet mangle i postkassen kvar dag

Takk for gratulasjoner :) Tok ny test i går som var helt lik den første, hehe, så nå venter jeg til i morgen med ny test. Er supernervøs for kjemisk, men håper jo det beste!!

Dossa, nå er jeg skikkelig masete, men vet ikke om du så at jeg var litt nysgjerrig på om du kan se noe på meg... 150579.

Nå får jeg nesten kjeft her fordi jeg ikke har spist frokost, så jeg får komme sterkere tilbake senere. Klemklemkleeeem til alle som vil ha!

Wow du er helt klart gravid :D

Det virker som du skjuler to søte jenter i magen din ;)

Er så spent på deg vennen!!!!!!

Knuseklem :wub:

Katta :)  jeg hadde uten tvil ringt og mast mye!!

Du skal ikke behøve å gå slik og bekymre deg. Jeg håper at brevet ligger i postkassa di imorra :wub:

Unilon :) åå det er kjipt at ting gikk galt. Men herregud så spennende det blir når du skal teste imorra :D

Håper du får en knall positiv test!!!!!! Klem :wub:

Sensitiv :wub: håper du og poden får en knall fin helg!!!! Klem

Velkommen til nye mamafoodie :-D

Gleder meg til testing imorgen! ! Som jeg skrrv på ikmuke44 kan det være 50/50 for graviditet. Symptomene er ulik sist syklus men ikke uvanlig likevel.. bare en test vil vise ♥

God helg :-D ......innom imåren for test-info ;-)

Katta: Maaaas i vei!!! Av og til må det til. Jeg er glad i private gynekologer, da får man time kjapt, og man slipper å engste seg lenge. Håper alt er bra med deg :)

Wooo, gleder meg til å høre testresultater i morgen! Har selv lovet å ta ny test i morgen, hehe, men er nesten så jeg dropper det når Dossa er så sikker i sin sak ;)

Katta: Maaaas i vei!!! Av og til må det til. Jeg er glad i private gynekologer, da får man time kjapt, og man slipper å engste seg lenge. Håper alt er bra med deg :)

Wooo, gleder meg til å høre testresultater i morgen! Har selv lovet å ta ny test i morgen, hehe, men er nesten så jeg dropper det når Dossa er så sikker i sin sak ;)

Søta du veit vi vil se dn digitale testen vettu ;)

Hei jenter

Velkommen til alle nye :)

Til kjærepære: GRATTIS SÅ MYE MED GRAVIDITET!!!!! Dette er virkelig fortjent ;)

Ellers, jeg har endelig født!!!!!!! Lille tulla vår kom til verden 18 oktober og er ca 3500 kg og 50 cm, så hun er så gjennomsnittlig som man kan få blitt på både vekt og lengde, men er selvsagt det mest perfekte barn som kan forestilles, helt objekttivt sett altså....

Fødselen startet kl 8 om morgenen, jeg hadde sovet godt gjennom hele natten, og fikk til og med spist frokost! Fikk regelmessige rier fra ca kl 9, og måtte kalle mannen hjem fra jobb, da det var ca 6 min mellom  og 1 minutts varighet. Vi dro opp på sykehuset kl halv tolv, og kl tre kom hun til verden i badekar (!). Hadde i utgangspunktet tenkt meg en langt mer steril fødsel, med både epidural og fødestol, men det var rett og slett ikke plass til oss på fødeavdelingen... Tok i mot henne selv til og med :)

Kan rett og slett ikke tenke meg en mer perfekt fødsel, til tross for at det var forj/&%/(&%)lig vondt, og jordmor brukte over en time på å sy sammen Laura. 

Nå er hun en uke gammel, og ammingen er på plass, så nå prøver jeg å slappe av mest mulig, begrense besøket, og begynne å fatte at jeg er tobarnsmor ;)

God helg alle sammen!

Dossa, kan du se hva du får ut på meg? 060381 :)

Hei :)

Kan se ut som det er ei jente i magen din og at hun kommer ca ei uke før termin.

Fikk opp fødsel på en søndag og du føder vaginalt :)

Å, gorimalla så spennende! Dette skal jeg skrive ned i dagboka mi, så jeg husker det i juni (og på nyåret når jeg skal på ultralyd)!

Nå er jeg bråkjekk og later som det er en selvfølge at dette går veien, for jeg ble i går truet med forumforbud... Vi lå og snakket i går kveld og han ble heeeeelt sjokkert av å vite at jeg faktisk ikke tør å glede meg. Han er jo i lønnsforhandlinger på jobben han, fordi han må kjøpe rekkehus til den voksende familien sin, og har tanker om permisjon og hva som lønner seg osv. Det kom da fram at det finnes mange ulykkelige skjebner her inne (ikke hos oss, her ordner det seg jo for alle, men på no av de andre gruppene er det jo ikke bare velstand), og han kunne altså ikke skjønne hvorfor jeg på død og liv må inn her og lese meg opp på alt som kan gå galt, når jeg heller kan fokusere på at det fortsatt går bra.. Så ja, jeg må jo si meg enig med han da.

Det var det jeg rakk, ble invitert med ut på middag av min kjære, for å feire omstendighetene og at det er fredag :)

Hei jenter

Velkommen til alle nye :)

Til kjærepære: GRATTIS SÅ MYE MED GRAVIDITET!!!!! Dette er virkelig fortjent ;)

Ellers, jeg har endelig født!!!!!!! Lille tulla vår kom til verden 18 oktober og er ca 3500 kg og 50 cm, så hun er så gjennomsnittlig som man kan få blitt på både vekt og lengde, men er selvsagt det mest perfekte barn som kan forestilles, helt objekttivt sett altså....

Fødselen startet kl 8 om morgenen, jeg hadde sovet godt gjennom hele natten, og fikk til og med spist frokost! Fikk regelmessige rier fra ca kl 9, og måtte kalle mannen hjem fra jobb, da det var ca 6 min mellom  og 1 minutts varighet. Vi dro opp på sykehuset kl halv tolv, og kl tre kom hun til verden i badekar (!). Hadde i utgangspunktet tenkt meg en langt mer steril fødsel, med både epidural og fødestol, men det var rett og slett ikke plass til oss på fødeavdelingen... Tok i mot henne selv til og med :)

Kan rett og slett ikke tenke meg en mer perfekt fødsel, til tross for at det var forj/&%/(&%)lig vondt, og jordmor brukte over en time på å sy sammen Laura. 

Nå er hun en uke gammel, og ammingen er på plass, så nå prøver jeg å slappe av mest mulig, begrense besøket, og begynne å fatte at jeg er tobarnsmor ;)

God helg alle sammen!

hurra og gratulerer!!! tenk at du tok henne imot selv!! håper dere får en super barseltid :)  :) :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...