Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Men Apex du må ta slik spådom med en klype salt.

Omgivelsene blir påvirket av mye som jeg ikke får frem. Men håper at du virkelig kan slippe jubelen løs om ikke så lenge :wub:

Åååå ... skummelt men spennende! Kunne ønsket meg en spådom jeg å da jeg plutselig ser ut til å ha fått besøk av TR 8 dager før tida!

Kan prøve men trenger når du er født :)

030778

Wow pendelen svingte fort :D

Hvis du ikke får en positiv test denne pp så vil du få det før året er omme!

Fikk sterkt opp gravid på deg ;)

Så om det ikke er dine ønsker som leder meg så ville jeg sagt gravid på deg.

En gutt til er i vente ;)

Fortsetter under...

Hei damer, tusen takk for alle gratulasjoner! Det er ganske uvirkelig, jeg tror jeg ubevisst later som det ikke er noe på gang, sånn at jeg kan slippe å bli så skuffet hvis blødningen kommer. Tør ikke slippe jubelen løs ennå ;) men tar en dag av gangen og heier på spiren hver gang jeg er på do uten å finne blod, hehe :)

Er så spent på mange av dere andre, du så moro det blir når vi fyller opp på 1.trimester :)

Så kommer selvfølgelig alle spørsmålene mine. Er det normalt å ha menssmerter? Det er ikke hele tiden, men flere ganger i løpet av dagen. Kniping i korsryggen og litt "kramper" i magen.

Og hvordan regner jeg ut hvilken uke jeg r i? Er det mors uke eller fosterets uke som er det man snakker om?

Pjuh.. Ja jeg tenker jo ikke noe på dette i det hele tatt ;)

Knis til Apex' livmor over spisebordet :D

Spiren min. (Ufattelig passande navn!!) du rekne frå første dag i siste mens.

Når eg lese bakover her ser eg koffor dåke kalle det for nabolaget :-D virke som dåke kjenne kvarandre kjempegodt. Håpe da e plass te fleire her me dåke :)

Sku gjerne bedd om et lite kikk inni framtida eg og Dossa:) men eg tør ikkje. Har hatt småblødningar i to veker, så hjernen kølle seg godt te av mine egne tankar. Går å vente på brev om time til tidlig ultralyd. Håpe virkelig alt står bra til! Er 8+5 ut frå menstermin.

Lykke te te dåke alle!!

Men Apex du må ta slik spådom med en klype salt.

Omgivelsene blir påvirket av mye som jeg ikke får frem. Men håper at du virkelig kan slippe jubelen løs om ikke så lenge :wub:

Åååå ... skummelt men spennende! Kunne ønsket meg en spådom jeg å da jeg plutselig ser ut til å ha fått besøk av TR 8 dager før tida!

Kan prøve men trenger når du er født :)

030778

Wow pendelen svingte fort :D

Hvis du ikke får en positiv test denne pp så vil du få det før året er omme!

Fikk sterkt opp gravid på deg ;)

Så om det ikke er dine ønsker som leder meg så ville jeg sagt gravid på deg.

En gutt til er i vente ;)

Ohoj... :D Vi er i en familie som driver i "Guttebransjen", så en gutt er ikke utenkelig! Og jo kjappere jo bedre ;) Liker det jeg leser! 

Når eg lese bakover her ser eg koffor dåke kalle det for nabolaget :-D virke som dåke kjenne kvarandre kjempegodt. Håpe da e plass te fleire her me dåke :)

Sku gjerne bedd om et lite kikk inni framtida eg og Dossa:) men eg tør ikkje. Har hatt småblødningar i to veker, så hjernen kølle seg godt te av mine egne tankar. Går å vente på brev om time til tidlig ultralyd. Håpe virkelig alt står bra til! Er 8+5 ut frå menstermin.

Å, håper alt står bra til i magen! Så rart at du må vente så lenge for å få ultralyd når du har blødninger! Jeg fikk time dagen etter da jeg begynte å blø, da var jeg i uke 10. Det gikk jo ikke bra den gang, det ble utskrapning, men jeg slapp i alle fall å gå i ukesvis og bekymre meg.

OK, så da er jeg i uke 6, har 5 fullgåtte uker bak meg. Spennende :) ingen som har noen erfaring med vondter og slikt?

Hei! Er det plass til ei over 30 som prøvar for første gong?

Hadde tenkt at eg ikkje skulle bli ein sånn som satt på nettet og søkte, og leste på forum og bestilte graviditets- og EL-testar på Ebay, men i dag så blei eg den personen likevel!! Hahaha. Og hurra for det. Kjekt å kunne kjase litt med andre i samme situasjon :P

Annonse

Å, håper alt står bra til i magen! Så rart at du må vente så lenge for å få ultralyd når du har blødninger! Jeg fikk time dagen etter da jeg begynte å blø, da var jeg i uke 10. Det gikk jo ikke bra den gang, det ble utskrapning, men jeg slapp i alle fall å gå i ukesvis og bekymre meg.

OK, så da er jeg i uke 6, har 5 fullgåtte uker bak meg. Spennende :) ingen som har noen erfaring med vondter og slikt?

E sånn på landet desverre. Feriestengt øve alt. Prøve å stenga alle vonde tanka ute, og merkelig nok går da ganske greit. Trur da har litt med å gjera at eg ikkje har tørt å gleda meg endo. Har ikkje tørt å ta nye graviditetstesta heller. Kjenne eg må prøva å unngå å gjera meg sjøl meir paranoid. Får uansett ingen sikre svar før ultralyden.

Sv og til blir eg veldi usikker på kor lurt det er for sånne som meg med mindre kjekke symptom, og vere her inne og lese. Eg så mange triste skjebner som desverre overskygger dei kjekke. Særlig når uttryggheten rundt egen situasjon er så langt framme i bevisstheten!

Men likevel utruli kjekt å høyra om dåke det går bra med! Då e da håp for oss andre :)

Hadde mykje vondt i sidene fram te eg fant ut eg va gravid 5+3. Nå får eg veldig vondt når eg nyse,eller viss eg reise meg for fort opp. Er akkurat som om eg er for kort over magen og at det blir eit strekk når eg reiser meg opp.

Hei Ella81, velkommen hit :) Satser på at alle dine innkjøpte tester snart lyser positive!

Katta82, kan du ikke gå til legen og bare få en ekstra ul da? Det fikk jeg etter en helg med intense magesmerter da jeg gikk gravid med snuppa, og da så legen at alt heldigvis var i orden. Redigert: Jeg ser nå at du har svart på dette før jeg rakk å poste. Da håper jeg at du snart får den tidlige ul'en :) Noen blør i svangerskapet uten at det har innvirkning også, så det er jo enda håp! Skjønner den med å lese triste historier når man selv er midt oppi det, selv unngikk jeg slike Fødeklinikken og slike program da jeg var gravid med datteren min hehe, men etter hun var født så slukte jeg slike program i et par måneder! Lykke til, og klem til deg! :)

Sjøgress, jeg skal være dagmamma 4 dager i uka, hun begynte egentlig for nesten to uker siden, men har ikke rukket å vært her så mye pga sykdom hos dem og nå hos oss. Men tror det går seg til nå. Har aldri vært dagmamma før, så det er veldig spennende! I dag trillet vi en tur og så på en traktor som fliset opp småtrær :D

Spiren min: I starten av graviditeten med dattra mi, så hadde jeg masse menssmerter. Jeg husker det fordi jeg klaget over at jeg trodde jeg i det minste slapp menssmerter som gravid liksom! Men den gang ei :D Men de gikk over etter hvert, og ble erstattet av andre graviditetsgreier som tissetrengt og vondt nedentil og slike herlige ting :P

Oi Dossa, så spennende med spåing da! Skulle bedt deg om å spå meg også, men etter å ha lest litt hva dere skriver om symptomer her, så har jeg jo både litt kvalme, litt menssmerter, hadde hodepine i to dager, økt utflod og stiv rygg. Så jeg begynner virkelig å få trua her altså! Jeg tror jeg er gravid jeg! Men jeg har bare en digital graviditetstest liggende, og vil liksom ikke "sløse" den bort med å teste før ikm. Eller vil en digital gi utslag 1 dag før ikm? Må vel uansett vente til morgenurin. 

Stooore klemmer til Sensitiv og Apex!! 

Endret av Unilon

Velkommen til Ella81, her er et godt sted å være :)

Sender en klem til Sensitiv også, som tydeligvis trenger et par gode av den sorten :)

Katta82: det er trist at det skal ta så lang tid selv om du ikke bor i by. Vondt å ikke vite! Kjenner godt til det å ikke tørre glede seg. Håper at ultralyden viser et ivrig bankende hjerte, og at blødningen din er helt ufarlig :)

Unilon: så spennende da! Tester kan vel gi utslag opptil 4 dager før IKM, men jeg skjønner du vil spare den. Forstår jeg riktig at IKM er i morgen? Da blir det vel testing i morgen tidlig da:D

Velkommen til Ella :)

Katta, krysser fingrene for at alt er som det skal! Husk at det er ikke så uvanlig med blødninger underveis :)

Må nesten fortelle at jeg fikk en svak strek på testen i dag :P , er 13dpo, får ta ny test i morgen for å sjekke om det var en hallusinasjon ;)

Hadde akkurat tenkt å logge meg av uten en eneste kommentar som vanlig og stupe i seng....

....men må jo bare JUBLE litt for dobbeltstreken til kjærepære!! Endelig!! Krysser alt jeg har for at spira klamrer seg fast i 9mnd!! Hurra!!

Mye spennende her inne om dagen, håper det blir en ny pos test i morgen Unilon!

Lykke til alle snart gravide, og velkommen alle nye!

Gratulerer med strek Kjærepære!! Så spennende!

SpirenMin, jeg er litt usikker på om ikm er i morgen eller i overmorgen, de tre tantebesøkene etter fødselen har vært litt lengre mellom enn de pleide før. Ut ifra mellomrommet fra de to foregående tantebesøkene så blir det først i overmorgen. Egentlig hadde jeg tenkt å vente til helga, for å sjekke om tr i det hele tatt er sen først :) 

Nå fant jeg en tråd inne på Din baby forumet som var en slanketråd, så den slengte jeg meg med på :) La på meg så utrolig mye da jeg var gravid, og har egentlig ikke gått ned noe på dette året huff. Ikke at man skal slanke seg som gravid, men det er liksom lettere å motivere seg til å leve litt sunnere da, når man har den lille spirens helse å tenke på også :) 

Takk for god velkomst! Virkar som ein fin, støttande gjeng dette :)

Eg er på overtid, men har hatt 2 neg testar etter IKM, så ser mørkt ut. Skal leggast til at vi er i pp1. Skulle bare ønske at eg fikk eit svar som eg stolte 100% på. Går på ein del medisin pga leddgikt som eg bør slutte på om nokon skal ha det greit i magen min. Vil samtidig ikkje slutte før eg veit, sidan det gjer meg dårlig.. Dilemma det der. Skulle kanskje komt meg til legen. Har tenkt at om ikkje tr er komt til fredag så kjøper eg ein cb og tar resultatet der for god fisk. Då vil eg vere minst ei veke over IKM, og då bør eg jo evt ha fått pos svar om noko skulle ha festa seg.

Puh..

Kryssar fingrar og tær for alle som går med håpet i seg i dagane framover :)

Annonse

Velkommen til Katta og Ella!! (håper det ikke var noen andre jeg glemte nå, rugetåke) 

Gru gleder meg til helga, skal endelig få oppleve verdensvinner utstillingen i Ålborg, men kommer til å bli en hard helg for ei gravid dame med påbegynnende bekkenløsning :P

Velkommen til Ella :)

Katta, krysser fingrene for at alt er som det skal! Husk at det er ikke så uvanlig med blødninger underveis :)

Må nesten fortelle at jeg fikk en svak strek på testen i dag :P , er 13dpo, får ta ny test i morgen for å sjekke om det var en hallusinasjon ;)

weeeeeeee :-D så spennende! Ingen hallusinasjoner nei ;-)

Det er visst veldig normalt med slike vondter, Spiren min! men ville holdt meg unna kaffe for å øke sjansene for at det går bra.

Takk for at du svingte pendelen for meg Dossa, koselig! :D

Riktig det du gjør med å si fra i øst og vest, En til - vi har vært igjennom noe av det samme her. Noen barn er nådeløse, viktig at foreldrene får vite hva som skjer. Min erfaring er at det ordner seg, men har hatt et tilfelle med en mor som tror hennes sjokkerende utspekulerte datter er helligheten selv, og der kommer vi ingen vei. Men min datter har nå lært seg å ikke bry seg noe om hva denne jenta sier. Ordner seg nok for jenta di! :)

Fortsatt kvalm her, men det er mannen også :P

Stor klem til deg Sensitiv og alle dere andre også! :wub:

Endret av **Cayenne**

Velkommen Katta og Ella :wub: her i nabolaget vårt kommer dere til å stor trives!!!!

Katta :) håper du får ul så fort som mulig!

Unilon :) føler på meg at du snart får en positiv test ;) weeeeee!!!!

Ella :) hold motet og håpet oppe!! Så lenge blodtanta ikke dukker opp så er det håp om at dn spire har tatt bolig i magen din!!!

Kjærepære :wub: jeg er sååååå utrolig glad på dine vegne!!!! Du er virkelig den jeg nå unner en spire ♥

Håper testen idag blir enda sterkere :D

Testen du viste igår var helt magisk å se på :) :) :) HURRA!!!!

Rekker ikke mer nå, så strekker armene ut og knuseklemmer dere alle sammen :wub:

Må vekke minstemor, og da er det enten skjønnheten eller udyret som våkner :P hahaha

Så ble det TR som kom på besøk læll da... *rivesegihåret* og det på dag 20 i syklus!!! :blink:

Skjønte det var noe muffens da jeg hadde eggløsningsslim på slutten av forrige mens... 

Men men, ikke noe å dvele ved! 

Er bare å se på de positive sidene ved det :D Vi kommer kjapt igang med ny pp og da tror jeg spiren sitter! 

Argh!!!:-( så kjedelig mamma&storebror. Bra med positiv innstilling for neste pp som sitter !:-D

Aahhhh det er ikke like greit med denne ventingen! Tolker å tenker å føler mange ganger daglig hehe

Lyyyykke til med ny prøving! *************babystøv

Søteste Apex :D

Fikk sterkt frem at du jubler over en positiv test i desember :D

Og det er ei jente som blir neste gullet ditt ;)

Tusen takk for at du har kikket litt ekstra min vei - spennende å se om det slår til, men hva blir det med "Lille Simon" da?? Eneste vi har klart om vi blir gravid er guttenavnet. Vel, man får være åpen for å improvisere på en eventuell fødselsdag, her er vi begge stemt for å vente til barnet kommer før vi skal finne ut av kjønn!!!  :D  Tar selvfølgelig høyde for at "ting" kan skje, men det skal bli artig å se om det klaffer - når bare flyttinga er overstått blir det aksjelegging til vi finner ut av syklus!!

...Det var som i den vitsen hvor den barnløse presten gikk til han som hadde flest barn i bygda og beklaget seg over at Presten og hans fru ikke var blitt med barn, til tross for at de hadde bedt om den velsignelsen i mange år... Hvorpå han med alle barna svarte: "Men snille presten, bønn er vel og bra, men dere må *ule!" (redd for å bli moderert her... hvor går grensen?!)  :P

God klem til dere damer, her er det bare å pakke ned det som er i nattbordene og på den ene boden, ellers er det meste i orden nå. Sov lenge i dag, etter å ha våknet tidlig til bekreftelsen av mannens søvn.. Zzzzz... Kjærkommen formiddagslur!  ;)  Men, siden vi er så godt i rute skal jeg ut og gå meg en liten tur til ei venninne som fremdeles bor i gangavstand. Ha en finfin dag alle sammen!!  :wub:

Apex, du får gå for Simone ;) 

Dossa, takk det samme, nå bør det være din tur snart også! Ble litt nysgjerrig på den pendelen og disse "magefølelsene" dine... jeg er ikke så god venn med mamma sin pendel, den bare løy da jeg testa den hehe...men kan vel ha med den som holdt pendelen å gjøre, kanskje ;) Bare si fra om det dukker opp noe om meg og evt et lillefrø :D 

Hva er det jeg leser?? :) :) Gratulerer så utrolig mye, Kjærepære! Dette var gøy :) høst-spireboomen er igang, juhuuuu. Og dette var deg så vel unt! Har du testet igjen i dag?

Nå er nok Cajenne nestemann ut...og kanskje mannen hennes også, siden han går rundt og er sympatikvalm, ha ha.. Så følger resten på. Godt også at det løste seg for datteren din på skolen. Så lenge løsninger finnes kommer man seg jo igjennom, det er når ting ikke løser seg at de virkelige bekymringene får gro.

Velkommen til nabolaget, Ella :) Her vil du trives :)

Hugs to all!

Kjære Apex, Dossa og Grøne: Takk for medfølelse og gode ord!  :) Det varmet! 

Apex: Å være sammen med Koseklumpen og samboer er selvsagt den største glede. Men bortsett fra det så er jeg glad i opera/klassisk musikk, samtaler med venninner etc. Burde sikkert ta meg mer tid til å være sosial med venninner, men det ble travelt etter Koseklumpen ble født.  

Jeg har ikm 28/10-31/10. Hva med deg? Vi venter tydeligvis begge på ikm. Håper vi begge får positive nyheter snart!  :D

Ja, og angående samboer så er han ikke lett å bo sammen med. Jeg forstår hvordan du har det Apex. Her er det til tider veldig slitsomt. Vi er forskjellige; han har teknisk utdannelse, snakker ikke lett om følelser etc. Jeg er superfølsom, empatisk, en drømmer og mye mer. Så det er klart det er utfordrende. Samtidig har vi det bra sammen også. Og han stod stødig som et fjell og støttet meg og trodde på meg da stormen herjet som verst og de som ikke skulle svikte sviktet. Og det skal jeg aldri glemme. 

Dossa: Så flink du er som har begynt å handle julegaver!  :)  Jeg orker ikke å tenke på det engang før etter eksamen. Så spennende at du kan "se" litt (som ikke alle andre kan se). Ta vare på den evnen  :)

Unilon: Wow, så mange symptomer! Og snart skal du vel teste. Dette blir spennende :D  

Velkommen til Ella81 og Katta  :)

Og gratulerer masse til Kjærepære!!! :D

God klem til Unilon, SpirenMIn og Cayenne. Og til dere andre også  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...