Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Dossa, så koselig med teater :) lykke til i dpo land !

jeg går å venter på positiv el test, mest sannsynlig imorgen hvis det er noe denne mnd.. synes jeg har tørket fullstendig opp og ser for meg at det ikke skjer noen el denne måneden :o jeg som har pest i meg denne grapefruktjuicen haha! men håpet er alltid lysegrønt :)

yessss det ble smilefjes denne morgenen! :-D litt hygge en dag å to til så er vi i venteland :-D god dag til dere alle :-)

Fortsetter under...

Hei Fiemor,jeg synes du bør lufte tanken om å bli satt igang,tror nok at øresusen din er svangerskapsforgiftningen som er on the move. Vet ikke hvilke sykehus du tilhører, St.Olavs? men i Oslo kan du bli satt igang ihvertfall uke 37,been there,done that ;) Bedre å være før var en å bli grisedårlig å ende med snitt. Masse lykke til,gleder meg til å høre en førtegangsfødenede historie,det er noe unikt :wub:

Kort oppdatering...her går livet veldig bra,jeg og puddingen koser oss med svømming,trening,ridning og skolearbeid,men dagene går så fort og i januar er det back to work,bra det og ;)

Mannen er ferdig operert,og helt frisk etter det. Tror han ble bedre i pusten etc,men han er jo ikke typen til å snakke om ting og jeg gidder ikke hale ting ut om dagen :P

De andre ungene er søte og flinke storesøsken,første gang jeg føler at jeg har virkelig hjelp :D

Lykke til alle som trenger det,klem til alle kjente,jeg leser alt,men litt lite tid til å komentere :blink:

Vinterblomst :D jaaaaaaa så bra at testen ble positiv!!!! Nå er det bare å forsyne deg av mannens edle dråper for gullegget ditt ventes på å bli befrukta!!!!

Happy humping :wub:

Kjære Fiemor :wub: masse masse lykketil idag vennen! Har tenkt masse på deg og håper det er gode nyheter du får fra sykehuset idag. Enig med Lykkelig, synes du bør settes igang for dette stresset er ikke bra for hverken deg eller gutten din. XXXXX alt for deg jenta mi :wub:

Sjøgress :)  tusen takk for dine energiske tanker!!! Alt hjelper vettu ;)  Er slitsomt når det står på men ååååå så godt det skal bli når denne uka er over :D

Snufs det er ikke greit når barna savner besteforeldra sine :(  og 4 uker er jo en evighet til, men jeg håper for dem at ukene går fort!

I mellomtida så får dere kose dere som familie og nyte hver dag :wub:

Håper det gikk greit å stå opp så tidlig. Hvor gikk jobbreisen til?

Tussemor, Lykkelig, En til søta, Supersnusken :wub:  :wub: og alle dere andre søte jenter her inne, ha en riktig fin fin dag :wub:  :wub:

Gratulerer så masse GeekGirl  :wub:  Nyt tida med liten i hus, det går så alt for fort!

HH80 - over i 3.trimester allerede??!  :)  Heier på deg hele veien inn, håper du får fine uker nå på slutten.. 

Fiemor: Hvordan går det med deg? God klem, krysser fingre og tær for at dette kommer til å gå bra.

Her "går no dagan", ikke så mye annet å si om den saken.. Var en absolutt nydelig bursdagsfest for vakkerjenta som ble 8 år, vi koste oss store og små! Helga ellers bar preg av dårlig høstvær, men det var koselig å tilbringe tid sammen med sønnen min og kjæresten hans, artig at de oppsøker oss gamlingene!  :wub:

I går bestilte jeg meg time på spa, helt på impuls.. Var trist og hadde en skikkelig dårlig dag og ville egentlig ikke ut av pysjamasen.. Etter et kort styremøte med meg selv, fant jeg ut at jeg kunne ta meg råd til det, det var uansett billigere enn pengene Mr har brukt på tobakk det siste året, jeg har ikke flottet meg med sånt siden 2010 og ikke minst: huden min har vært helt ute å kjøre siden graviditeten og påfølgende MA og man bare føler seg helt "æsj".. Argumentene var der i alle fall, så jeg kledde meg og dro. Var godt å bli dullet litt med, nøt hvert et minutt og øvde litt på "mindfullness".  :)  Mensen har fortsatt ikke kommet, men planlegger å ikke kjøpe noen tester før etter helga uansett.. spennende dager i alle fall - kan jo hende at jeg ikke er igang igjen enda heller for alt jeg vet. Hadde eventuelt vært greit med TR så jeg vet at systemet er oppe og går igjen. 'nuf said!

I dag er det slutt på å velte seg i egen trasighet - skal på nattevakt igjen og det blir godt. Gleder meg til å treffe både pasienter og kollegaer igjen så det blir nok ålreit selv om jeg gruer meg til de tyngste timene mellom 03.30-06.00... Samboeren min er igjen på jobbreise, så jeg har god tid til å hente meg inn mellom vaktene og kanskje pakke litt også. Er helt sikkert noe stæsj som kan pakkes bort, og gjøre flyttinga mindre stressfylt å komme igjennom.

Ha en finfin dag søtinger! Klem  :wub:

Endret av Apex

Murrer litt for godt i magen......litt halsbrann og små uggen form.....tror det er kroppen som kødder med meg :P  jo nærmere jeg kommer IKM jo dårligere blir magefølelsen min....hehe...normalt kanskje.

Men går det ikke denne gangen heller så er det bare å gå løs på neste pp med nytt mot :D

KAnskje jeg slipper å komme over 50 pp......god tid ennå da vel :P

Men nok er nok, synes jeg fortjener en spire i magen min!!

Ingen kan komme og si at jeg ikke er en tålmodig person *knis* :P

HAr hatt to samtaler til nå og har fire til som venter på meg i løpet av dagen *phu*

Annonse

Murrer litt for godt i magen......litt halsbrann og små uggen form.....tror det er kroppen som kødder med meg :P  jo nærmere jeg kommer IKM jo dårligere blir magefølelsen min....hehe...normalt kanskje.

Men går det ikke denne gangen heller så er det bare å gå løs på neste pp med nytt mot :D

KAnskje jeg slipper å komme over 50 pp......god tid ennå da vel :P

Men nok er nok, synes jeg fortjener en spire i magen min!!

Ingen kan komme og si at jeg ikke er en tålmodig person *knis* :P

HAr hatt to samtaler til nå og har fire til som venter på meg i løpet av dagen *phu*

Kjære Dossa! Du er mitt forbilde!!! At du fortsatt klarer å holde på optimismen etter 40 PP er bare å "ta av seg hatten" for! Og nå synes jeg også at det er din tur! Slår gjerne følge med deg inn i 1 trimester! Ha en fortsatt fantastisk dag du herlige menneske!

Da kommer en liten oppdatering fra meg... ( skriver ikke så ofte her inne, men smugleser litt hver dag  ^_^ )

Her er EL rett rundt hjørnet, måler med CBFM og den viser og har vist høy i 4 dager nå så vi er aktive hver kveld  :wub:  for å sørge for at vi har gjort det vi kan denne prøveperioden!   :D  

Har vært en tur innom akupunktøren min for litt "velfortjent" soneterapi og nålestikking, og nå må jeg tisse hele tiden... som vanlig etter en time! Noe godt må da komme ut av dette, for kroppen reagerer iallefall på behandling!  :) Har virkelig trua denne pp, men har jo tatt feil før... Blir lett gravide vi, men egget klarer desverre ikke å klamre seg fast inne i hula :( Men denne gangen blir det annerledes! *krysser fingre & alt annet som er kryssbart! 

Stemmer for at Dossa jubler snart og at dårlige magefølelser reiser samme veien som den fordømte blodtanta!  ;)Imponert over fremgangen i den endeløse rekka med foreldresamtaler.. Gremmes over at jeg i det hele tatt har tenkt tanken på at det er "pes" å rekke sånt midt på dagen, når dere som inviterer til slikt stresser med det mellom undervisning og ikke minst omsorg for våre håpefulle.. Oversender herved en uforbeholden unnskyldning til dere hverdagshelter!!

Er hyggelig å lese på lista vår at det er så mange barselberter/småbarnsmødre inne her - det gir håp om klaff for oss også.., men det er så alt for romslig på 1.trimester i lista vår så jeg er veldig klar for å slå følge med dere andre humpere dit! :) 

Snille og gode Mamma&storebror :wub: det var ord som varmet mer enn du aner så tusen tusen takk!!!

Du herlige menneske skal selvfølgelig inn på 1. trimester så fort som rakkern ;) Krysser fingra for deg!!!

Så artig at jeg kan være et forbilde *knis* Gjør så godt jeg kan å holde motet oppe og må jo innrømme at det er jeg jaggu meg flink til også :P

Nå som EL er rett rundt hjørnet så er det bare å forsyne seg av mannen vettu ;) vi kvinner har næringsvett i den fruktbare tida vår :D

Apex :wub: du fantastiske kvinne!!!! Tusen tusen tusen takk for at du verdsetter jobben lærerne legger ned :wub:  :wub: det betyr faktisk mye at du skriver dine vakre ord *smelt*

Slike konferansetimer har veldig mye å si for lærerne, er et arena hvor vi får til en skikkelig samtale med eleven og deres foreldre :)

Og hvem liker vel ikke å få masse ros ;)  hihi!!

Hvor er du i syklusen nå?

Denne husken min altså...hahah...teflon hjerne :P

Da har jeg snart hatt 7 samtaler og hodepina melder seg *au au au*

Skal bli godt å komme hjem til sofaen :)

Hei snupper :)

Tussemor: aneurismet er klipset i 2009, men ble ikke helt tett. Var såvidt jeg overlevde. Har en åpning på 1mm som fortsatt sørger for blodstrøm inni den. Det er derfor vi er litt nøye med meg nå..

.. Det er også derfor jeg ble lagt inn i dag :) Ligger på obs.posten på St. Olavs. Føler meg anstrengt og ikke helt i form. Det snakkes om igangsetting dersom situasjonen ikke bedrer seg. Alt perfekt med hodekråka på ul i dag. Han er superperfekt, så heldigvis er det ikke fare med han. Vi vet med sikkerhet at det er en sønn der inne for han lå regelrett og bretta frem tissefanten sin, hihih, som jeg lo, jeg elsker han så inderlig <3

Mannen har tatt seg fri noen dager og kjørt hunden vår til min mamma. Han kommet med en liten bag med det nødvendigste til meg straks :)

Håper poppiloppen kan bli der inne noen uker til, men skjer det noe nå så skal det nok gå bra :D

Setter pris på alle hilsenene og gode tanker, dere er herlige :wub:

Klem fra Fie

Kjære Fievennen min :wub: Det er så godt at du blir fulgt ekstra nøye med!!! Da føler jeg meg trygg også ;) som du veit så er jeg jo kjempe gla i deg babysis <3 :wub:

Han er et mirakel den lille i magen din!! Og jeg gleder meg helt vilt til å se gullet ditt :D

Er klart han vil vise seg frem for sine heldige foreldre *thihihi*

Han er jo som du sier ferdig "bakt" så ingen krise om han skulle komme til verden nå :)

Håper formen din blir bedre vennen!!!! God bedring søte Fie :wub:

Annonse

Søteste Fie, lykke til! Høres ikke lett ut dette altså, men uansett er det ikke lenge til du har nurket ditt hos deg.

Lykke til med el og humping, Vinterblomst! Og selvfølgelig mamma og storebror. Jeg gjør meg klar til å heie :)

Å Dossa..jeg er såååå spent!! Jeg gleder meg så inderlig til du(og alle oss andre med deg) skal juble!

Cajenne, hvordan ligger du an? Spent.

Kjenner også at jeg er veldig spent og håpefull på dine vegne, Apex. Har jo hørt flere historier om folk som har blitt gravid igjen rett etter SA. Men skjønner også at du tenker syklustull, tok en stund før det var på plass hos meg også. Men det er jo absolutt en sjanse for at spiren har flyttet inn!

Varm klem og babystøv sendes deg, Sensitiv :)

Gratulerer med inntreden i oppløpstrimesteret HH80 :)

Vel, jeg bader likesågodt alle prøvene godt og grundig i dette magiske støvet. I Tri trenger virkelig, virkelig påfyll.

Endret av En til, please.

Tenker på deg fie :-)

Jeg klarer ikke få med meg alt her inne nå men får med meg at noen er gravid og noen er småbarnsmødre. Jeg går i min egen lille verden der hodet ikke henger med resten av kroppen...:-) får skylde på ivfmedisin ;-)

Får oppdatere litt her også, da:

Vi skal igang med ivf:-) Begynner på sprøyter dag to i neste syklus, om ca tre uker:) Så er det egguttak i uke 47 ca.

Er så glad og spent at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få sove i natt :-)

Nå er det faktisk min tur! Er nå i pp21 og har ingen barn, så nå er det på tide :)

Dossa; Takk som spør!! Du spør godt - vet ikke selv hvor jeg er i syklusen for jeg har ikke hatt mens siden jeg var inne til utskrapning etter MA, og det blir fire uker nå på torsdag.. Er det sånn at jeg kan tenke IKM etter 28 dager er vel det også da..  Derfor tenker jeg test uti neste uke om jeg ikke har fått mens før den tid. Bare for å vite så jeg ikke pøser på med rødvinsorgasmer og vinner innflytterfesten når jeg går på fri..  ;)  Hadde vært skikkelig ålreit å gå over til dagtid og ny runde med alternativ jobb straks testen er positiv, neste gang blir det ikke nattevakter så sant jeg kan forhindre det!!! 

EnTil,Please: kjapt gravid etter SA, sier du.. :)  Har hørt noe av det samme jeg også, men gjelder det samme for MA også? Så mye man ufrivillig får innsikt i, jeg skulle byttet denne erfaringa for alt i verden hadde jeg hatt mulighet.. Men, dette føyer seg i rekken av ting man skal erfare i livet. 

Arytai: Velkommen til oss!! Lykke til med ivf, spennende tider foran deg også - håper du snart overføres til 1.trimester!  :)  Blir spennende å følge deg fremover! 

Hugs! 

EnTil,Please: kjapt gravid etter SA, sier du.. :)  Har hørt noe av det samme jeg også, men gjelder det samme for MA også? Så mye man ufrivillig får innsikt i, jeg skulle byttet denne erfaringa for alt i verden hadde jeg hatt mulighet.. Men, dette føyer seg i rekken av ting man skal erfare i livet. 

Hmm, ja nå ble jeg faktisk svar skyldig. Poenget med rask suksess etter at man har mistet var jo at gravidhormonet fremdeles sitter i kroppen og "hjelper på " prosessen. Men med MA har kanskje nivået av HC allerede sunket betraktelig? Ikke vet jeg, kanskje noen andre her vet. Og ja, gjett om jeg vet om den såre følelsen av erfaring  man for alt i verden skulle vært foruten.  Jeg sniker titt og ofte i svangerskapsmappen og tar en lang kikk på ultralydbilde og sørger over den jeg mistet. Det barnet som ikke skulle få leve blir jo ikke borte for noen av oss, men lever som et kjært minne om all den glede og forventning og kjærlighet vi føler for disse bittesmå, ved siden av den bitre sorgen over å miste.  En varm klem til deg.

Så mange poster siden sist, det er koselig å være med i et forum som er så aktivt! Men nå klarer jeg nok ikke å kommentere på alle, ligger i senga med mobilen.

Fiemamma, det er nervepirrende å følge med på det som du går gjennom! Og så dramatisk med den klippingen da, hjelp :o Men jeg stoler på at de kan sakene sine og at du får den beste behandling :)

Apex, så bra at du tenker positivt enten tanta kommer eller ikke :) Som du sier, så er du enten gravid eller så har syklusen kommet seg sånn at du blir det snart :D

Sjøgress, alltid så koselig å høre fra deg :) Trist å skilles fra besteforeldrene, men det betyr ihvertfall at barna er skikkelig glade i dem. Selv om du ikke har noen symptomer enda, så er da ikke alt håp ute. Det var jo flere dager til ikm. Men skal ikke hause deg opp heller, du vet best selv hva du føler. Det er alltid en pp til om et par uker eller så. Har ihvertfall en dønn følelse at det klaffer for oss i løpet av høsten! Snuppa fikk kraftig halsbetennelse, så vi er halvveis i en antibiotikakur som vi gir fire ganger i døgnet.

Nå streika hjernen, men får se mer på laptopen i morra. Jeg har ihvertfall vært kvalm to morgener på rad og er veldig trøtt hele tiden. Jeg raper mye også. Jeg har trua!!! :D

Åhh spennende fremover nå og ser om det blir storinnflyttning til 1.trimester!! Krysser fingre, tær og bein her for alle som snart er gravide!!

Må skrive under de andre her Dossa, dere lærere gjør virkelig en stor jobb!! Jeg har hatt mange utrolig dyktige lærere opp gjennom skolegangen som jeg virkelig ble glad i og som jeg lærte masse fra!! Hadde dessverre noen dårlige også, men sånn er det jo. Tror du er en dyktig lærer! Og nå må det snart bli din tur Dossa! Jeg unner deg en liten spire mest av alle vil jeg si med det pågangsmotet og den positive holdningen din. Du reiser deg ALLTID fort opp igjen når det kommer en nedtur og gyver på!! All Hail Dossa!!!

Krysser fingra for "blottern" din og deg, Fiemor!! Håper alt går bra med dere og at alt går fint, uansett om du blir satt i gang eller han får ligge der lengre! Stoor klem!

Jeg har da vært hos legen i dag for å se hvordan det blir fremover siden jeg nå har jobbet 50% siste ukene. Har liksom tenkt at jeg skulle prøve å begynne å jobbe litt mer nå fremover, men legen kjente på bekkenet mitt, og da kom det noen hyl fra min side, så hun sa plent at nå søker vi svangerskapspenger så fortsetter du å jobbe 50% og ikke noe mer!! Hun leste fra journalen på fra sykehuset angående keisersnittet etc. og sa at jeg kommer nok til å bli sykmeldt 100% nærmere termin så like greit å heller klare 50% frem til da enn at jeg nå prøvde å jobbe mer og så dette sammen om noen uker og måtte ut i 100% da. Så da får jeg høre på legen min og gjøre som hun sier, men gruer meg litt til å møte ledelsen i morgen å fortelle at jeg ønsker svangerskapspenger resten av graviditeten. Føler allerede at jeg er litt "klump om foten" av dem nå og litt sjukling, men kollegene mine er veldig hyggelige og merker jo at jeg er "populær" de få timene jeg er på jobb for alle vil helst spørre meg om hvordan man skal fikse ting enn de som er på jobb hele tiden :P

Fikk også lese litt av journalen fra sykehuset selv og der står det at planlagt keisersnitt blir da i uke 38 evt 39, men at de da skal ta kontakt med meg i forhold til eksakt dato. Så merker jeg venter litt i spenning på det! Men legen min anbefalte å sende foreldrepenge søknaden så fort som mulig med OUL terminen for siden jeg garantert blir 100% sykmeldt nærmere termin pga fødsels risikoen. Og da ikke vente på KS dato før jeg sendte søknaden. Har forresten fått en sånn bekreftelse på termin fra jordmor, men da i uke 24, godtar NAV det, eller MÅ den stå etter uke 26?

Kjapt innom fra det store utland for å ønske deg lykke til, Fiesnupp! Dette går BRA, vettu! :D

Elibjosnupp: Wow, så kult at dere er i gang allerede! Nå blir det BABY! :D

Entilsnupp: Koselig at du spør :D Skal vi se... 2 dpo i dag (fortsatt tirsdag her i utlandet :P ) og rakk sengehygge 1, 2 og 3 dager før el, som jeg er rimelig sikker på denne gang. :D Fornøyd med innsatsen denne gang, ja! :D

Forøvrig eksepsjonelt deilig med laaange ettermiddager uten forpliktelser, koser meg :)

Nattaklem til verdens beste nabolag! :D

Minnimusa :) tusen takk for ord som varmer et lærer hjerte :wub: Lytt til legen din søta. Ikke presse kroppen mer enn den tåler, du bærer jo på verdens søteste jente :) og noe mer verdifullt finnes ikke!

Hvordan er formen ellers? Er bekkenet veldig problemsakper for deg og hvordan går det med prosjektene du ville få ferdig før fødsel?

Sender deg en gooood klem!!!!!

Søte Fie :) tenker masse på deg!!! Hvordan går det vennen?

Cayenne :) høres deilig ut med en utenlandsferie!!! Bare litt misunnelig :P

DPO dagene går sakte, men før du veit ordet av det så er den store dagen her og tanta viser seg ikke!!!!!

Så herlig at det ble masse sex før EL :D  Dette er din måned :wub:

Jeg har noen fritimer og sitter og jobber litt med neste uke, samtidig som jeg planlegger resten av konferansetimene *phu*

Frister så mye mer å høre på god musikk og bare drømme seg vekk *knis* men får vel dra meg sjøl ut av drømmen og jobbe litt :P

HA en fin fin dag søtinger :wub:

Minnimusa, vi har lov til å være gravide, og arbeidsplassen har ingen rett til å gå og surmule, vi er mennesker, ikke arbeidsmaur :-) Du skal ta vare på din helse, det er bedre også for fremtidig jobbing. Du må ha overskudd når poden kommer også. Klem!! Skjønner at du gruer deg litt og da, jeg har ikke kommet tilbake i jobb enda, og prøver allerede å bli gravid igjen, så det blir litt rart hvis jeg kommer tilbake til jobb og det første jeg må si er at jeg snart skal ha ny permisjon xD

Oi Cayenne, jeg er imponert over den innsatsen! Nå må det jo bare bli en spire! Det er noe spesielt med å være på tur, og når man er avslappet så er sikkert hele systemet mer medgjørlig også :-)

Jeg har ikke vært noe særlig kvalm i dag så det er jeg skeptisk til, men men.. Fortsatt ni dager til ikm. Jeg så Gåten Ragnarok i går, og ble så redd at jeg er bekymret for at kroppen tror det er for farlig å bli gravid nå :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...