Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Søteste Supersnusken, jeg kjenner meg sånn igjen i det du forteller om sindige menn og hormoner! Lange søte meldinger og røde roser har gjort susen, så nå skal vi kose oss på UL i morgen. Og ja...han er faktisk drømmemannen, mesteparten av tiden :)  Hihi...så spennende at du har jentefølelse på mine vegne da. Ja i morgen avsløres det. Gratulerer så masse med inntreden i siste trimester, så rart at du nærmer deg poppelista. Håper også at du klarer å samle litt krefter til å nyte gode stunder innimellom slagene...ikke slit deg ut.

Tvi tvi...Vinterblomst. Måtte tanta utebli!

Og er spent på hvordan helgen har vært, Bokormamma, Tussemor og Dossa :D

Fortsetter under...

Hei super ladys!!!!!

Da har jeg begynt å lande etter en helt fantastisk strålende helg!!!! Ja, jeg og bokormamma hadde med oss babyer og dossa fikk supet av sædkoppen!!!! Jeg prakket på henne bebisen min i tide og utide, så hun fikk snust litt ;) Gullet mitt oppførte seg helt eksemplarisk. Tulla til Bokormamma syntes tydeligvis at det ikke var nødvendig med slike utflukter ;) hun var lite villig til å sove :P men da hun kom hjem ble hun helt salig!!!! Ordentlig vittig å se på!!! Ja, for jeg plukket opp bokormamma på vei til Trondheim, slik at vi fikk utnyttet tiden :P Det var bare så ufattelig koselig!!! Hun er bare enda mer herlig live, så det anbefales å møtes live altså ;)

Dossa like så, noe mer flott, fantastisk og positivt...jeg bøyer meg i støvet!!!! Ungene dine er bare såååååååå heldige som har deg som mamma!!!!

Det er så rart når man møtes slik, hvordan praten bare går...og hvor naturlig på mange måter alt er....Jeg føler i alefall at jeg har fått meg venner for livet og drømmen om nabolaget, ikke bare i cyberspace, er blitt betraktelig sterkere ;)

Det er noen som har etterlyst bokormamma...hun nevnte det på turen at hun for tiden ikke har kapasitet til å følge med på tråden, men at hun er på fb siden vår. Livet byr på litt vel mange utfordringer for tiden, så jeg har full forståelse for det!!!! Tulla hennes er uansett noe av det nydeligste som finnes :wub:

Det ble en del god mat og fliring på turen. Jeg gleder meg vilt til neste gang, da uten barn for meg og bokormamma, slik at vi kan nyte en del mere rødt og snuse på bebisene deres ;) Knis ;)

En til, jeg må bare kommentere denne mannen din som i brøkdelen av ett sekund var en dust....neste gang hormoner og følelser tar overhånd, så kan du bare tenke på kronidioten ;) Tjihiiii....

Kjærepære: Heia, heia, heia, heia :wub:

Apex: Du er helt utrolig!!!! Sender deg en stooooooor, god bedringe klem!!!!!

Nå er det natta!!!! Må opp tiiiiiiiidlig for å koke kakao i morgen ;) Sender over bøttevis med klemmer til dere alle sammen!!!!

Jeg har vært syk i dag, og det har vært en skikkelig crappy dag. Like mye fordi jeg vet hvor mye som ligger og venter på meg på jobb i morgen, siden jeg ikke var der i dag... Så kom jeg inn her og bare Oi! Så mye som skjer her inne på en helt vanlig mandag, da.  :D Veldig trivelig. SÅ takk til dere alle for en fin slutt på dagen!

Lykke til på UL, En til, please! Og Vinterblomst, med å holde tanta unna. 

Og massevis av god bedring-klemmer til dere syke og über-hormonelle  ;)  Håper dere alle får en fin tirsdag! 

Nå skal jeg sove... Natta!

PS! Tussemor! Takk for verdens beste tips!  :) sjekk nytt profilbilde! Fie-baby elsker Wubbanubb! Det er virkelig nydelig med noe som kan kjøpe en litt ro noen ganger....

Hvordan er dagene her? Akkurat nå et rent helvete! Har ikke sovet mer enn noen timer de siste fire døgnene. Mannen min gjør ikke natt, han får så kort lunte av det.... Nr. 3 sliter med astma igjen, og Fie sover jo ikke akkurat igjennom. I tillegg var eldste våken med diare og neseblod i natt. Jeg drikker kaffe for Norge, og har lilla Rema-poser under øynene. Pga gammelt hus, har vi dusjhjørne på våres soverom. Han som snart fyller to, var alene i dusjen et lite øyeblikk, da jeg fant frem tøy. Han oversvømte hele rommet... det rant ned på kjøkkenet. Heldig han som kan gå på jobb! Jeg bannet og gråt! Våres stakkars barn kommer til å trenge terapi :( Jeg elsker barna mine, men noen ganger er da virkelig livet rett og slett grusomt! Jeg er så forbanna sliten....

MEN! Jeg følger med dere alle sammen, og håper inderlig at En til har hatt en fantastisk koselig opplevelse på ultralyden i dag! 

Håper dere har en bedre høstferie enn meg! Alle fire er i fri flyt!  :rolleyes: lurer på hvor mange grå hår jeg har fått i dag?

oi, her skjer det ting! Høres ut som om at dere hadde et kjempekoselig treff i Trondheim. Kjenner dere hverandre fra før av eller "kun" gjennom forumet? 

Babystøv taes imot med takk! Enda et par dager til ikm, og enn så lenge er testene blendahvite. Jeg greier jo bare ikke å vente med å teste til ikm dagen :P Begynner å bli skikkelig utolmodig selv om det kun er 3 pp. Har ingen god følelse for at jeg er gravid og tanta kommer vel straks. Mannen er i tillegg borte ved neste el så da blir det vel november en gang som blir neste forsøk :angry:

Annonse

Takk for klem, oppmuntring og gode tanker - dere er supre! :)

Er kun innom for å rapportere at jeg nok en gang knasker Folat. Ble en kjappis på Mr Elgjeger og meg i går, så i dag er humøret straks bedre!! ;) Er på jobb og har forhåpentligvis svettet bort feberen i natt - og konkluderer med at det fortsatt er håp for denne uka.

Djises, "Lykkelig4" FOR en start på dagen!!! :( God klem til deg! Og til dere andre også - ha en fin dag!

Hvordan går det med deg En til please? Gikk det bra på UL i dag? Gutt eller jente mon tro? :)

Klem til Apex! Hvordan går det med forkjølelsen, og med tenketankene?

Lykke til med IVF nr 4 Kjærepære, denne gangen blir du nok på tjukka skal du se :D jeg kan endre infoen på lista :)

Skal du teste i dag Vinterblomst?Krysser fingrene for deg!

Supersnusken: gratulerer med 3. trimester! Takk for babystøvet! *liker*

Tussemor: Det hørtes såå artig ut det treffet deres! :D Regner med at Dossa er fullstendig dekket av babystøv nå, det gir nok resultater!

God bedring Sjøgress! Her er mann og datter forkjøla.

Åååå Lykkelig4, for en skjønn skatt! Høres ut som du har hatt en slitsom helg, håper du får tid til å hente deg litt inn igjen snart :)

Håper det bare ikke vises på testene ennå Cambri, det er vel fortsatt håp for denne måneden :) Krysser fingrene for deg!

Ble bare litt korte svar her fra meg i dag, er snaart dags for prøving her iiiiiik, i kveld?? i morgen?? kjenner jeg er allerede spent og utålmodig xD Ha en fin dag alle sammen!!

PS, så i Tussemor sitt innlegg at dere har Facebookgruppe, så jeg la inn en forspørsel om medlemsskap der nå :) 

Endret av Unilon

Snart gravide

Unilon (34 år, en datter aug 2012) tr 22.sep, deretter 1pp på barn nr to, ikm ca 24. okt

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

Cayenne (IKM 1 oktober, to barn, prøvd på nr tre i et par år...)

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( IVF nr. 4 )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 16, SA september & November + 4 kjemisk) 35 år, 1 barn

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 18.09)

Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

Skogshuldra (31 år, en sønn født i 09) Tatt ut hormonspiralen 31 juli -13

Klarforbarn75 38 år, ingen barn, IKM 17.okt 12pp

Dossa ( prøver på nr 4. EXU april 11 og 1SA aug 13) 40pp og IKM ca 22. Oktober

Sensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker så inderlig et barn til. Prøvd hvertfall 1 år.

Apex (38 år, 1 prins fra før '95 modell. MA september '13)

Cambri (37 år, to barn på 19 mnd og snart 3 år)

1.trimester:

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)

Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)

2.trimester:

Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).

Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)

3 trimester:
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)

Supersnusken (termin 25.des)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4

Mens er ankommet  :wacko:  som ventet! som jeg nevnte i ikm uke 40 så kjenner jeg kroppen godt etterhvert og kjente for flere dager siden at den var på vei. Når jeg var gravid var det bare murringer i korsryggen, og ved mens er det masse murring og greier i eggstokker og det som ellers befinner seg der inne!

Gleder meg masse til pp 2  :D

Stakkars deg Lykkelig4!!! håper det ordner seg og at du får trekke pusten og slappe av litt  :)

Snart gravide

Unilon (34 år, en datter aug 2012) tr 22.sep, deretter 1pp på barn nr to, ikm ca 24. okt

Cayenne (IKM 1 oktober, to barn, prøvd på nr tre i et par år...)

Kjærepære ( IVF nr. 4 )

Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.

Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

Sensitiv: har en etterlengtet sønn. Ønsker så inderlig et barn til. Prøvd hvertfall 1 år.

Vinterblomst (datter født november 2012 .ønsker 1-2 til :-) ) 

1.trimester:

2.trimester:

HH80 (termin 4.januar)

3 trimester:

m1980 (termin 29. Aug) ?

Født:

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06

Svever bare innom her for å fortelle at alt gikk strålende på UL og at jeg....ja, Cajenne og Supersnusken.... dere hadde rett begge to. Vi venter en datter! Kanskje en liten Ragnhild? Kommenterer mer senere, nå skal mannen og jeg nyte litt barnefri og bare se hverandre inn i øynene og sloss over sjokoladen. Jeg er så lykkelig!!

Endret av En til, please.

Åh, gratulerer med en perfekt jente i magen, En til! :D Husker ikke helt hva dere har fra før bortsett fra en gutt? Gøy med litt av hvert, iallfall!

Må spare denne armen litt, så sender klemmer i øst og vest selv om jeg ikke får kommentert hver enkelt for tiden. Ha en herlig kveld, alle sammen! :D

Annonse

Snart gravide

Cayenne (IKM 28. oktober, to barn, prøvd på nr tre i et par år...)

Kjærepære ( IVF nr. 4 )

Vinterblomst (datter født november 2012 .ønsker 1-2 til :-) ) 

1.trimester:

2.trimester:

HH80 (termin 4.januar)

3 trimester:

m1980 (termin 29. Aug) ?

Født:

Hei alle sammen!

Her har det vært travelt og veldig mye å tenke på i det siste. Å bytte barnehage er en stor avgjørelse å ta! Men nå er avgjørelsen tatt og det føles så bra. For nå har vi valgt en familiebarnehage som jeg er sikker på at sønnen vår vil trives i! 

Vi sa opp plassen i den barnehagen vi ikke synes var bra nok i helgen. En del jeg var misfornøyd med - og en dårlig styrer. Men den historien skal jeg ikke fortelle nå. Det var deilig å si opp plassen :) Vi har sett på 2 familiebarnehager i helgen. Begge var fine. Vi valgte den vi trodde var best for sønnen vår og i dag hadde han sin første dag der (ca 3 timer). Det gikk veldig bra og jeg er en glad og takknemlig mamma :D Barnehagen ligger rolig og landlig til, har en super styrer, de andre ansatte jeg har møtt hittil virker fine, opplegget der virker bra etc. Det er (maks) 10 barn der og 2-3 voksne. 

Ellers kom mensen i dag...  :( Har hatt litt menssmerter i det siste og hadde et lite håp om at det var noe annet enn mensen som var på vei. Men ikke denne gangen.

Men vi skal prøve videre! Kanskje vi får det til før jul? :)

Jeg har en del å ta igjen studiemessig. Hjelp! Det har vært så mye i det siste. Håper jeg klarer å komme igang nå!!!

En til, please: Gratulerer så mye med jente i magen! :) 

Unilon: I avdelingen sønnen min gikk i tidligere så var det 42 barn og 6-7 voksne. Over 70 i hele barnehagen. Altfor mange barn på en avdeling, synes jeg. Mye stress, støy for barna og det tror jeg ikke er bra. Samtidig virker det som det blir mer og mer vanlig med store avdelinger/barnehager? Barn er så forskjellige, så det er viktig å velge noe man tror er riktig for sitt barn. Sikkert en del som trives i større avdelinger. Men vår sønn trenger mer ro og å bli sett mer. 

Unilon: Du har en fantastisk og viktig jobb! :)

løve 2012: Så fint at dere også har funnet en familiebarnehage! :D

Sjøgress: I barnehagen vi sa opp plassen i var det 2 avdelinger og over 70 barn. Finnes sikkert mange barnehager som er mye større. Men siden vi ikke likte dette og annet i barnehagen, byttet vi. 

elibjo: Ha en herlig høstferie i nydelige Italia!!! Kanskje det blir barn av det :D

Dossa, tussemor; Så fint at helgen var vellykket!  :D 

Er mange av dere her også inne på facebook? Jeg mener på egne "Barn i magen" sider? Bare lurer... Jeg håper jeg ikke blir alene igjen her til slutt. Er faktisk ikke på facebook og har egentlig ikke så lyst heller. Men har aldri prøvd altså, kan hende det er helt ok!

Ha en fin kveld dere! :D

PS! Tussemor! Takk for verdens beste tips!  :) sjekk nytt profilbilde! Fie-baby elsker Wubbanubb! Det er virkelig nydelig 

Heldige du :) Og vel unt for den del. Mi tygg litt på den og ser mistruisk på meg før ho spyttar han ut - ikkje enkel ho her, men herleg at det fungerer for nokon - og vi gir ikkje opp!!!

Så herleg en til, så kjekt å få vita litt meir om kven som er der inne. Eg synst det då vart lettare å tru det var verkeleg, og begynna å bli litt kjent med spiren :) Som å finna namn , Ragnhild er jo eit flott namn til dømes :) kusina mi vil bruka det om ho nokon gong får jente, med bestemødre som heitte Ragna og Magnhild syns ho det seier seg sjølv. 

Kjekt å lesa at helga var vellukka Tussemor, noko anna var heller ikkje å venta. Håpar å kunna vera med på treff ein gong. Så får vi sjå om det vert Tromsø, Ålebyen, Trondheim, eller andre stader, staden er vel ikkje så viktig som at flest mogleg får det med seg :)

Og endeleg fekk eg litt tid å skriva her att, vesla søv søtt i senga mi..eg har snike meg ut. Vi har såvidt begynt på rutiner no når ho bikka 4 mnd og har vist at ho vil tidlegare i seng, ho er trøytt i sju-åttetida, og då er ikkje eg heilt klar for natta. Så får vi håpa det går seg til på sikt. Førebels lagar ho litt haloi på natta når vi legg ho så tidleg. Ho bråkar ikkje altså, men armar og bein går i eitt ei stund mellom tolv og to..litt slitsomt når ho insisterer på samsoving for det meste. Jaja, kan vel ikkje snu alt på ein gong. Det er i allefall deilig med nokre minutt vaksentid på kvelden. Sjølv om ho vaknar nokre gongar så får vi litt tid. Og det går seg vel til? Kva erfaringar har de andre på dette? Og kryss i taket, i dag fekk vi ho til å sovna i vogna på tur, det tok tretti minutt, så sov ho like lenge og så var ho vaken att men roleg dei siste tjue. Det fins visst framleis under...håpar på ei god natt, etter to laaange med mange våkningar. Mannen er på reise, så det trengs litt ro no.

Ha ein super kveld både gamle og "nye", kjekt me vert fleire :)

Oioi, gratulerer sååå mye, En til, please!  :wub:  Så herlig! Høres ut som kvelden i går og dagen i dag ble bra for både deg og mannen, det er godt. UL er jo bare en fantastisk opplevelse... Ikke rart du er lykkelig! Nyt det!  :)

Huffda, Lykkelig_4, høres ut som tunge dager! Håper det er en rolig kveld uten vannlekkasjer og andre kriser. Hvor mange barn har dere? Jeg har mange ganger grått av fortvilelse og utmattelse da mine var små.. Puh, det er mye arbeid, altså! Men så går tiden så raskt: Min yngste er nå plutselig en stor fireåring! Det føles som nettopp at jeg bar kolikkbaby til kl 0500, og stod opp med storebror da han ville starte dagen kl 0700. Det er denne følelsen av at småbarnsperioden egentlig er så kort, som gjør at vi tør å begynne å prøve for nummer tre nå...  :)   

Supersnusken, takk for babystøv! Jeg skulle gjerne hatt en sånn babystøvmagnet! Tror jeg har EL i dag, og er veldig spent på de neste ukene... Lykke til med magen og siste trimester!  

Takk, Unilon, bedre i dag. Hvordan er det med dine syke? LYKKE TIL med prøving! *krysser fingre*

Cambri, og dere andre som driver og tester: Hvilke typer tester bruker dere, og hvor kjøper dere dem? Jeg har bare brukt apotek-tester før, og de er jo veldig dyre..? Ikke noe for utålmodige, blakke sjeler...  :P

Sensitiv, ja, jeg er enig med deg i at det var mange barn på ett sted. Håper sønnen din får det supert i den nye familiebarnehagen! 

Cayenne, God bedring med armen din! 

Takk for varm velkomst, Apex, Cambri, Tussemor, Kjærepære, Supersnusken, Grøne og Sensitiv! Puh.. Og til dere jeg kanskje har glemt å nevne? 

Hva gjør man for å komme på lista deres? Er det et innvielsesrituale eller noe man må gjennom?  :D

Klemmer til dere alle fra meg.

Takk for at du oppdaterte lista, Sensitiv! Og JAAA, vi skal bli gravide før jul! :D

Jeg er heller ikke på fb - gidder ikke, har ikke tid, etc. etc., så håper heller ikke alle forsvinner over dit!

Grøne: Ja, det går seg til! Plutselig går ungene på skolen og man må dra dem opp av senga ;) (Det ordner seg nok før den tid også - husker ikke detaljene, men ved rundt 6 mnd sov mine bedre mener jeg.)

Vinterblomst - kjedelig med tantebesøk da, men vi er en hel gjeng her nå som skal ha oktobergraviditet så der må du også slenge deg med ;)

En til please - så koselig at alt gikk bra på UL og med mannen, og gratulerer så mye med den lille jenta som kommer etter hvert  :wub: Har dere jente fra før også? Selv har jeg ei jente på ett år, og må innrømme at jeg har litt lyst på ei jente til, da jeg også har ei søster som er tett i alder, og det var så koselig. Men begge kjønn er supert selvfølgelig, ikke sånn ment :D

Sensitiv - så bra at dere fant en barnehage dere likte og som dere kan stole på og føle dere trygge med! Ja, jeg synes også at jeg har en av verdens viktigste jobber - og beste jobber  :lol: Skal være hjemme til nyttår med snuppa, og skal bare ta 50% i første omgang når jeg kommer tilbake, men skal da være pedagogisk leder delt med ei meget erfaren ei, før jobbet jeg som førskolelærer under henne. Grugleder meg litt til alt det nye ansvaret, men det blir spennende og artig. Kjedelig at tanta kom til deg, men som jeg også sa til Vinterblomst, så får du slenge deg med i oktobergraviditetgjengen  ^_^

Grøne - snuppa mi samsov med meg til hun var ti mnd, vi prøvde av og til å ha henne i  egen seng før det også, men ga opp da våre førstegangsforeldrehjerter ikke klarte å gjennomføre det  :rolleyes: Dessuten våknet hun hver time natta gjennom, og da var det mindre slitsomt å ha henne i senga med meg enn å måtte stå opp. Da hun ble ti mnd så begynte hun plutselig å sove hele natta, og det gjorde hun i tre mnd. Nå har hun en litt vanskelig periode igjen, men hun ligger i egen seng på eget rom, så ligger jeg på ei madrass ved senga hennes til hun sovner og så går jeg ut. 

Sjøgress - hvis du skriver fra data så bare markerer du teksten i den lista og kopierer den og limer den inn i svar-boksen og så fører du inn din egen informasjon. Hvis du skriver fra mobil så tror jeg ikke det går an. Men da kan du si hva jeg skal skrive inn for deg :)

Her bestemte snuppa seg for å våkne utpå kvelden og det tok mange timer før hun slo seg skikkelig til ro igjen. Hun er snørrete, så er kanskje ikke så behagelig. Det, pluss mannens egen forkjølelse gjør at vi tar prøvestarten i morra heller, om vi er litt heldigere med kvelden da hihi 

PS! Tussemor! Takk for verdens beste tips!  :) sjekk nytt profilbilde! Fie-baby elsker Wubbanubb! Det er virkelig nydelig 

Heldige du :) Og vel unt for den del. Mi tygg litt på den og ser mistruisk på meg før ho spyttar han ut - ikkje enkel ho her, men herleg at det fungerer for nokon - og vi gir ikkje opp!!!

:) prøvd med litt lunkent sukkervann? brukte noen dråper de to første dagene. 1dl vann, 1 ss sukker :)

Da har mannen reist på jobb... og supermamma skal rule i heimen med fire små til kl er 19 i kveld! :)

Sjøgress; vi har fire tette små... den eldste er 6, og startet skole i høst. Så er det en på fem, en som fyller to i slutten av oktober, og Fie-baby som har blitt to måneder... Stort sett har jeg faktisk full kontroll, og liker hverdagen. Men enkelte ganger, når man ikke har sovet på flere netter, og alle er mer eller mindre syke (!) astma, diare, forkjølelse, neseblod etc.. da topper det seg når huset oversvømmes! Men vi fikk da roet ting etterhvert. Vi skal selvfølgelig ikke ha flere barn nå (litt trist, men sant!) så jeg prøver å nyte dagene. Men merker at jeg ikke er så glad i å amme denne gangen. Har så mye å gjøre at det er vanskelig å sitte stille så lenge ^_^ håper du får den nr.3 du ønsker deg snart!

Sensitiv; forstår godt at du bytter barnehage når du ikke er fornøyd! Nr.3 hos oss startet tilvenning i høst. Jeg vet da at de skriker til å begynne med, men det har vært grusomt denne gangen. De sier han gir seg raskt, men det hjelper ikke meg der og da. Han nekter å spise i barnehagen, og jeg får ikke lov (!) til å sende med mat han liker fra hjemme. De andre små kan bli misunnelige... Har hatt han hjemme siden siste runde med astma, men må vel strengt tatt prøve igjen til uka tenker jeg. Gruer meg noe innmari! 

Grøne; ikke bare enkelt det med sovinga. Selv har jeg aldri fått til samsoving! Heldigvis er Fie-babyen snill. Hun sovner godt etter litt pupp. I vogn, hengekurv eller seng... Men vi skjemmer henne litt bort om kvelden. Hun får lov til å sovne på brystet til pappa hver kveld :wub: , etter siste amming kl.21.... da lister jeg meg utslitt i seng, og han bærer henne opp når hun sover godt. Ikke helt etter boka det der, men veldig koselig da! Det er den stunda på dagen jeg ikke har ansvaret for henne. Kan lese noen sider i en bok, eller tenke på alt jeg ikke rakk i løpet av dagen :rolleyes: det tar en stund før man kommer inn i soverutiner etc. Jeg tenker at de er små, og trenger nærhet og varme. Da føler de seg trygge, og alle har det bra! 

Minnimusa; jeg fikk ikke kommentert alle prosjektene dine. Fordi jeg stort sett har vedheng i puppen når jeg oppdaterer meg :P forstår altfor godt at du vil ha alt på stell før jenta di (?) kommer. Da kan man nyte å bli kjent med den lille, uten stress. Men jeg må si som de andre. Vær nå forsiktig med maling og lakk!!!! Det er ikke alt man skal holde på med når man har små i magen. Jeg har også altfor mye å gjøre, og altfor altfor mange prosjekter å komme i mål med! Jeg har skrevet ned liste! Mitt mål er å kunne krysse ut en ting hver dag ^_^ da føler jeg at jeg har fremgang, og blir ikke så stresset!

Til jentene som var på tur. Jeg misunner dere!  :) hadde ikke gått her! Min svigerinne var i London nylig, og jeg sa (mer på spøk!) at jeg hadde lyst på en jentetur til Dublin. Da sa han faktisk at jeg ville komme hjem til tomt hus... Det er vondt, og litt rart, at jeg rett og slett ikke får lov til å gjøre ting, som voksen... Hmmm

Nå skal dagen snart i gang her. Alle er våkne, med snørr, hoste etc. Med litt barnetv og kakao kan mamma nyte litt kaffe først. Skal på ebay og bestille noen nye charms til amme-armbåndet mitt først :D bruker dere det? Jeg har aldri klart å huske hvilken pupp det er neste gang, så flytter armbåndet etter hver amming. Funker perfekt!
Nå har jeg sikkert glemt mange! Når det leses, og ikke skrives på lenge, så klarer jeg ikke huske alle! Men ønsker ihvertfall alle lykke til med prøving! Det var for ett år siden jeg testet positivt... slutten av oktober! Nå ligger hun ren og lekker i vogna med "nubben" i munnen, strålende fornøyd og helt nydelig :wub:

Happy day jenter!
Hugs&love

God morgen skjønne jenter :wub:

Var en helt fantastisk tur til Trondheim!!!!

Så utrolig gøy og koselig å møte Bokormamma og Tussemor :D

En magisk helg med masse babystøv og sædkopp!!!

Bare må bli baby nå ;)

Et møte med disse to herlige og gode jentene er dere nødt til å få med dere!!!!

Et vennskap for livet :wub:

En til vennen :) gratulerer med jenta *smelt*

Er så lykkelig på dine vegne!!!!

Johohoho!!!

Velkomme til alle nye :wub:

Til dere som har fått tante besøk, så sitter spira snart!!

Bare hold motet oppe jenter :wub:

Sammen skal vi klare det :D

Idag reiser vi på hyttetur til Nordseter :D

Både mamma sjøl gleder seg like mye som unga ;)

Masse kos med mannen blir det også for næringsvett har jeg jo :D

Kommer tilbake og kommenterer mer jenter!

Leser sjøl om jeg skriver lite nå.

Nyter høstferien med ungene :D

Love you girls :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...