Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Kjære deg Dossa... det er lite jeg kan si som trøster nå! Men du skal vite at selv om jeg ikke kjenner deg, så har jeg tenkt masse på deg, og håpet!!! Gi deg selv lov til å være trist og lei, bruk alt du har av kjære rundt deg til å få omsorg, varme og kjærlighet! 

Sender deg en god varm klem, og håper lykken snur for deg veldig snart!

Fortsetter under...

Kjære kjære deg Dossa! Dette var brutalt! Her har du gått tolmodig og positiv, vore eit medmenneske med gode ord til alle rundt deg, heia fram alle med barneønske.... Dette kjennes ekstremt urettferdig syns eg. Blir uvel når eg tenker på dette. Alle ventinga di som endeleg gav resultat, og så blei det tatt frå deg. Har ikkje ord. Vil berre sei at eg føler med deg. Hold fast på to ting: Du kjem til å få akkurat det barnet du skal ha. det er eg overbevist om. 2: Kroppen din har gitt respons- den kalrer å bli gravid igjen etter lang tid utan. No ber eg om at du får all god hjelp slik at det ikkje blir noko skade på kroppen din etter dette, og at du blir gravid igjen. Og hugs, ikkje noko av det vonde som skjer med oss rokker ved det menneske me er. Du er like fantastisk og god og verdifull uavhengig av dette. SEnder gode klemmar, til ei veldig god dame. Det er det du er, eg har ikkje hatt kontakt med deg på et år, men eg hugsar deg skikkelig skikkelig godt. pga det fine mennesket du har vist her inne. Det skal ordna seg!

Kjære Lilla :wub:  tusen tusen takk for mange gode ord som virkelig varmer.

Jeg er helt enig med deg i det du sier ;)  jeg vil til slutt få min etterlengta spire og det er veldig godt å vite at jeg kan bli gravid etter min EXU episode og den lange tida.

Min drøm skal gå i oppfyllelse, jeg gir aldri opp for en dag så kommer den rette spiren til meg og den skal klore seg godt fast :wub:

Jeg krysser bare fingra for at jeg slipper å måtte vente 3 lange år til på en positiv test!

Det er min tur nå synes jeg!!

Alle dere andre jenter :wub:  dere skal vite at den omtanken og alle de gode ordene fra dere varmer veldig godt og betyr all verden for meg i denne tida som jeg sliter litt ekstra med å holde tårene tilbake.

Veldig glad i dere alle sammen :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

Nå blør jeg mer.....ikke smerter, så tolker dette som en vanlig mens.

om en uke begynner vi med humpinga igjen og kanskje har jeg litt flaks at en spire fester seg :)

Skal ringe sykehuset idag og prøve å få svar på blodprøvene.

De må gi meg svar håper jeg!

Ha en fin dag jenter!!!! *SMASK*

Som jeg har sagt på fb: Du er den tøffeste, Dossa! Bøyer meg i støvet....

Her er det en litt skjelven dag idag. Har ikke sovet noe særlig, for Arabella har vært rasende sint etter vaksine. Ingen av de andre mine har reagert slik, så jeg ble litt tatt på senga. De andre har bare sovet litt mer enn vanlig i døgn eller så etter sprøytene. Men Bollie.... herregud for et kjør det har vært.

Mannen min er ute på eventyrspeiding og ringer hjem full av ideer og opprømt energi, mens jeg subber rundt her som et vrak og ikke helt henger med i svingene. Og bilen vår er selvsagt på verksted og bør hentes idag, hvis jeg skal få handlet noe mat til de små apekattene mine... Men det betyr å frakte med seg en baby i dårlig humør og to gutter på to og fire på buss- og gåtur i grått, truer-med- å-regne-vær... Vet ikke helt om det frister, altså... samtidig må det gjøres, så det er vel noe med å ta tyren ved hornene....?

... får subbe ut i kjellergangen og finne tvillingvogna, tror jeg.... Ha en fin dag. And wish me luck!

Kjære Dossa!

Så ufattelig trist! Ord blir bare en fattig trøst :(

Som sagt tidligere her, du vil få barnet som er helt perfekt for dere. Det kommer nok snart!

Synes du er tøff som allerede ser mot neste pp. Er jo mange som har blitt gravid rett etter SA, så kan jo hende den sitter med en gang.

Mange varme klemmer sendes deg :wub:

Annonse

Legen ringte meg nå nettopp og fortalte meg at hcg lå på 192.

Skal inn på sykehuset på man/tirs neste uke og ta nye blodprøver og ny ul.

Veit jeg har mista og prøver å bearbeide følelsene så godt det lar seg gjøre.

Veldig godt at jeg blir fulgt opp.

Jeg håper bare at den flekken på egglederen min ikke er noe alvorlig! Skal grave og spørre neste uke om han ved neste ul fortsatt ser noe der!

Det varmer mer enn dere aner jenter at dere unner meg en spire :wub:  :wub:  :wub:

Kjære Dossa - er så imponert over ditt mot og din styrke og evnen din til å løfte blikket å se fremover :wub:  Du hadde virkelig fortjent medgang etter så lang tid, men jeg er som du så glad for at du faktisk kan bli gravid og at du har det bevist - og håper at det snart blir full klaff!!

Bokormamma - høres ut som at du har litt av en ekspedisjon foran deg - kjempemasse lykke til!! :D

Denne uka går til husjakt, eller intensivering av det.. Var og så på et hus i går, og blir helt skjelven av tanken på å ta opp mange millioner i lån - men her har vi en mulighet til å bo billigere enn vi ville ha gjort i leilighet på grunn av utleiemuligheter i kjelleren.. Nydelig utsikt og "ferdig" hage som bare trenger litt oppdatering.. Og et hus man kan pusse opp rom for rom fordi man har lyst og ikke fordi man "må". ;)  Spennende tider!

Ja, Dossa. Barnet du så inderlig ønsker deg vil komme til slutt! Så hump i vei, særlig nå som kroppen er full av graviditetshormoner. Og vær god mot deg selv nå.

Bokormamma...tvi tvi for at dagen går litt mer smidig enn du frykter. Puh, ble helt sliten bare av tanken. Bollie høres så skjønn ut. Forestiller meg henne som rund og søt, men "med talens bruk og kan si fanden skjære", som min morfar titt og ofte sa om taleføre personer som i klartekst uttrykte sin mening  om verden.

Nei, nå er det sofa og avslapning. Hvor i huleste har jeg gjort av all energien min?

Åh nei Dossa, nå ble jeg skikkelig lei meg! Hadde så inderlig håpet på hyggelige nyheter fra deg! Jeg håper jo veldig at alle dere snart gravide  får ønsket deres oppfylt snarest mulig, men jeg må jo innrømme ar jeg har håpet litt ekstra på deg Dossa, dere som har prøvd så lenge og iherdig og alltid klart å være så glad på alle andres vegne! Derfor ble dette så fryktelig trist og urettferdig.. Håper virkelig du får gode nyheter om eggelederen din! Har du begge to igjen etter XU eller er den andre fjernet?

Eneste lyspunktet er vel som en over her sier at like etter en har mistet skal det vist være ekstra lett å bli gravid igjen, det har jeg selv opplevd! Så håper dere klarer å finne frem gnisten til å humpe videre om en drøy uke, for denne babyen skal komme!

Mange blir kjapt gravid etter sa Dossami :) Du har fått vekt noe i kroppen nå! Har skrevet masse på fb til helten vår (jeg er mer der enn her) :) Jeg har alltid hatt trua og har bare enda mer trua nå! Brukte to år selv med oppspist mage av endo, så jeg VET du klarer det!!! Håper bare du slipper unna kvalmen med neste spire også, slik at du kan nyte julegodis med kul på magen :D Heia heia Dossa!!!! Love you <3 :wub:

Annonse

Blir så rørt av dere jenter :wub:  :wub:  :wub: Dere betyr veldig masse for meg!!!!

Rart å si det til noen jeg ikke har møtt men steike for en fantastisk gjeng med jenter dere er!!!!

Supersnusken snuppa, jeg har att bare min venstre eggleder, den høyre ble fjernet da jeg opplevde en EXU.

Spent på hva ul viser neste uke!

Søte og kjæreste Fiemamma <3 du varmer mitt hjerte :wub:  :wub:  :wub: 

Det er utrolig godt å få bekrefta at jeg kan bli gravid, må jo si at jeg har tvilt siden det tok så pass lang tid.

Men jeg klarte det og skal jaggu klare det igjen!!!!

Love you too and you know it :wub: 

Å Dossa! Så ufattelig trist! Tårer i øynene her jeg sitter! Du er jo bare fantastisk som klarer å se fremover! Det er den beste medisin!! Nå er kroppen din i gravid modus og jeg er sikker på at den neste positive testen er rett rundt hjørnet;)

Det var ikke denne babyen du skulle ha, men neste! Den du aldri ville truffet ellers! Og når du blir gravid igjen og etterhvert treffer den rette vil ALT det vondt være glemt;) stoooor og god klem

Mornings, damer! Ny dag og nye muligheter for gravering, fødsler og hva dere enn måtte lengte etter. Her er det unntakstilstand og mor er i ferd med å utvikle en koffeinavhengighet som definitivt ikke er sunn.  Lille rampe-Arabella er fortsatt drittsur, og har grått betraktelig mer enn hun har sovet i natt. Og da hun sovnet i dag tidlig, var det bare å stå opp med de andre (som da fant det for godt å vekke lillesøster mens jeg smurte frokost... hurra!).

Gårsdagens strabasiøse reise er utsatt til idag, for verkstedet var ikke ferdig med bilen likevel (takk skal dere ha!) så nå teller jeg på knappene om jeg skal iverksette denne ambisiøse planen eller la bilen stå der den er...

Lurer på om Bollie holder på å få tenner alt, for hun sikler mer enn en middels sulten labrador, er pissesur og gnager frenetisk på alt fra knokene sine til storebror og babygymmen. Hadde liksom håpet det skulle vare litt lenger før jeg fikk tenner plantet i puppen, men lite å gjøre med, for det er tydeligvis noe på gang. Bollie gjør som Bollie vil! Og En til, du har helt rett om lille Bollie: En herlig liten klump av ren kjærlighet og ursterk vilje, med mørkt strittende hår og verdens vakreste smil... men også verdens sterkeste vilje. Jaja, må kanskje ha det om man skal hevde seg som yngst av fire.

Håper dere får en nydelig vakker dag, alle sammen! Og en spesiell klem til alle prøverne, med Dossa i spissen. Ønsker dere spirer som sitter som støpt før dere rekker å summe dere! Smask!

Stor klem til Dossa,sier som Sidney, at mine spirer som gikk tapt underveis skinner igjennom i mine 4 nydelige barn. ikke glemt, bare gjemt i hjerte mitt :wub:

Så enig, så enig. Det var vakkert beskrevet. Både av deg, og av Sidney.

Sol og fredag....og sykemeldt. Må likevel si at det letter nå altså, heldigvis. Har bare en våkeperiode tidlig på natten, og det er en deilig forbedring. Onsdag i neste uke er jeg tilbake på jobb, og må si jeg gleder meg til deg, selv om det har vært uendelig godt å få denne muligheten til å hente meg inn.  Det blir bare en kort uke, så skal jeg på første ukesamling med studiet mitt :)  Det er en herlig motivasjon å ville bli knallgod i yrket mitt.

Har bestemt meg for å ta første semester med eksamen i desember, og søke permisjon deretter. Kommer til å skaffe meg alt av pensum likevel, men vet av erfaring at jeg går dypt og grundig inn i babyboblen og bare vil dulle, og stelle og trille og kose og amme, he he...Syns det er like deilig å tre ut av boblen etter et år, men dette er siste gang og da skal jeg bare kose meg! Eksamen løper ingen steder ^_^

I morgen kjører vi ungdommen til folkehøgskolen. Det blir et spennende år for ham, håper og tror at han kommer til å få det kjempestas!  Han er en hjemmekjær type, så det skal også bli deilig å få han ut av husets lune arne. Ikke for det, fredelig, snill og god, men han har bare godt av å få luft under vingene. Og dette gleder han seg til. Og her sitter jeg og lurer på om han husker å dusje ofte nok, klippe neglene, kjøpe riktige sko til fjellturene, ha med nok undertøy, lade telefonen så jeg får snakket med ham osv osv. Patetisk? ja, jeg vet, jeg vet..så dette er sunt for begge :D  Men venner vet jeg heldigvis at han vil få, for han er sosial, søt, kjempemorsom og godt likt av alle.  Vennene mine syns han er slik en sjarmant og vakker ung mann, og jeg er så hjertens enig :wub:  

He he...blir så sjarmert av Bollie!

Men dere, nå er det helg. Så lykke til til alle som er på humpern, eller venter på to streker, dere med glade spirer og dere som snart skal poppe. Eller det vil si, knip igjen Symbio til mannen kommer tilbake!

Bokormamma :wub: denne jenta di høres ut som det sjarmtrollet ;) må skrike litt fra seg vettu så blir hun nok den rolige jenta du kjenner....hihi. Du beskriver henne så godt at jeg nesten kan se deg og henne for meg her jeg sitter og humrer litt for meg sjøl av det du skriver *knis*

En til snupp :wub: blir godt å komme litt på jobb igjen tenker jeg. Eksamen går som du sier ingen steder så nyt den rosa boblen du er i vennen ;)

Spennende da å sende gutten bort, det har han og du nok bare godt av :P

Symbio vennen :)  er så spent på deg!!! Tenker du gleder deg til å bli ferdig ^_^

Idag har klassen vært på lang skogstur i det knall flotte været.

Gutta har fiska og fikk til og med noen små morter :D så de var veldig fornøyd med dagen!

Er en herlig gjeng med unger å ha med seg på tur!!

Skal bli godt med helg!

Har att ene veggen på huset som må males i løpet av helga. Må få gjort det mens det er bra vær.

Blir vel jeg som må opp i høyden og klore meg fast mens malepenselen gjør jobben sin veldig veldig fort :P

Jeg digger dere alle sammen, for makan til en mer fantastisk gjeng med jenter skal man leite lenge etter :wub:

God morgen!

"Nattens dronning" ligger ren og god i hengekurven og knirker fornøyd i halvsøvne, resten av familien sover... :)

Drøye to uker etter operasjonen, så føler jeg meg endelig tilnærmet normal igjen! Etter svangerskapsdiabetes og gallestein, har jeg spist litt sjokolade den siste uka! Bare for å kvalitets-sjekke kirurgens arbeide ;) men joda, smertene er vekk!!!

Selv om jeg er litt trøtt, så er dagene gode! Eldste har startet skole denne uka, nr. 2 er i før-skole gruppa, nr.3 har startet i 50% plass barnehage. Det har skjedd litt! Minsten er lite fornøyd med barnehagen, eller ihvertfall mektig frustrert! Har hentet tidlig selvfølgelig, ikke mange timene han har vært der... men maken til show når vi kommer hjem! Hyler og skriker, kaster leker og alt han kommer over i gulvet. Før han sovner utmattet på mamma-fanget med koseteppet og melkeflaska. Ikke så lett å ut i den store verden kanskje?

I dag skal jeg bytte litt barselgaver! Fått mye fint, men tenker kanskje litt for praktisk noen ganger! Tenkte å bytte tilbake noe av det til ullplagg. Blir snart kaldt i området her!

Bokormamma; forstår hvor du kommer fra når du snakker om utfordringen med å få alle ut :) det krever logistikk og presisjon! I morgen skal vi på hyttetur, og må gå et stykke gjennom skogen. Spent på hvordan det skal gå!

Regner med at det snart blir ny fødselshistorie her? Uten å legge press på noen!  ;)

til alle andre rugere og prøvere, nyt de skjønne høstdagene! 

Dossa; en spesielt god klem til deg i malings-stigen. Jeg håper av hele mitt hjerte at julematen stinker like jævlig for deg i år, som den gjorde for meg i fjor ;) krysser fingre!

Hugs&love

Lykkelig, så godt å høre at ting begynner å falle på plass etter fødsel og operasjon. Sjokolade må en jo kunne unne seg! :)

Håper nr. 3 finner seg til rette i barnehagene snart. -klem-

Dossa :) din jern kvinne! Tingene du skriver, og ditt gode humør er virkelig utrolig! Så god du er! Håper spiren kommer hjem til deg snart!! -dobbel klem-

Ja jenter, jeg klarte det! Ikke født enda å sambo kom skuffet hjem i går. Han vil virkelig ikke være med på noe fødsel :'(

...lurer på om jeg føder med han på gangen, med en fotballkamp streamet på iPhonen.

Etter disse 3 kontrollene denne uka, er jeg virkelig spent på str til lille der inne i magen. På mandag viste ul 3850, onsdag, 3600, og i går fikk de 3200 og 3300. Disse ul er jo bare som å slikke på fingeren å stikke den i lufta for å tippe hvor vinden kommer fra. !

Jaja, fasit kommer straks. Igangsetting er i morgen kl 10! Da er jeg 42 uker!

Vi snakkes på den andre siden en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...