Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker idag og blør :'(

Sitter på venterommet hos legen.

Skal kreve ul idag, for enten så mister jeg eller så er det en tvilling som går til grunne eller en ny exu som skjer.

Nervepirrende å ikke vite hva som skjer.

Veit at blødninger ikke trenger å bety noe, men har aldri opplevd det i de andre svangerskapene så blir små redd :(

Håper jeg får gode nyheter!

Neimen Dossa  :wub: nydelige deg! Mange klemmer din vei! jeg har blødd med 3 av 4! Håper inderlig at alt er bra!!!

Fortsetter under...

Dossa,hvordan går det? har krysset alt i hele dag,klem til deg :wub:

Apex: jeg gikk til fastlegen min dette svngerskapet,da jeg ikke orker oversympatiske jordmødre,er ikke veldig damete,så det blir så klissete for meg,men det er jo opp til en hver smak ;)

Å kjæreste Dossa, nå hoppet hjertet opp i halsen på meg. Som sagt så er jo  blødninger veldig vanlig, det er mengder og smerter som er skummelt. Men klart man dauer av synet av blod på papiret. Håper(og krever, dermed basta) at alt er i den skjønneste orden.

Nettopp kommet hjem fra duotest. Ul viste en perfekt liten sprellemann :wub:  :wub:  Jeg er SÅ forelsket! Satt fram til 12+2, så er helt svimmel av lettelse over å ha nådd de magiske tolv uker.  Så får vi bare se hva blodprøvene viser(krysser fingre).

Uff, her ble der bekymring og glede samlet i ett og samme innlegg. Tenker på stakkars Dossa som sitter hos legen, men klarte ikke å la være og juble litt over min egen skjønne spire.

For å svare deg, Apex, så er jeg også mest fan av jordmor. Men så er jeg veldig glad i dulling da ^_^

Da er terminen satt...og hyggelig framskyndet :)

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 16.08)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)
Skogshuldra (31 år, en sønn født i 09) Tatt ut hormonspiralen 31 juli -13

Klarforbarn75 (37 år, ingen barn fra før, IKM 18.aug 10pp, sluttet m p-piller 1.sept.2012

1.tri:
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Apex (38 år, prins fra før født i '95. termin 26.03.13)
Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)

2.tri:

Supersnusken (andregangs, termin 25.des)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

3 trimester:

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

m1980 (termin 29. Aug) ?
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)

81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4

•  

Neimen, Dossa!! Nå satte jeg te'en min i halsen! Håper alt er i orden!! Trenger ikke bety noe som helst, men jeg hadde også selvfølgelig blitt bekymret om krevet UL som du sier. Krysser alt jeg har for at dette går helt bra!!

En til, så fantastisk med en sprellemann! Gratulerer så mye med å passere 12 uker! Det er jo en milepæl, og da skal man ferie litt ekstra!

Har selv vært på andre UL i dag, og alt var bra! En vakker turner og masse aktivitet  :wub:  Ble så lettet, og er 10+2 i dag. De målte egentlig 10+1, men forholder meg kun til menstermin frem til OUL. Siden jeg nå har såpass mange UL kommer de med et 1 til 2 dager i forskjell hver gang, så da er det like greit å forholde seg til den. Fikk enda en oppfølgingstime, så her går det i UL annenhver uke, hehe. Er utrolig fornøyd med sykehuset. Neste UL for meg nå er 12+2, men denne er organrettet og den betaler jeg selv.

Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med jordmor. Tror jeg skal oppsøke der, selvom jeg er virkelig fornøyd på legen min. Må jo teste det ut.

Annonse

Måtte innom å se etter nytt om Dossa.... Tenker på deg!

En til please; det er lov til å glede seg over godt nytt på egen ultralyd! :) Gratulerer med perfekt spire! 

Angående jordmor, så har jeg dessverre hatt spesialoppfølging på svangerskapspoliklinikk 3 av  4 ganger, så har da hatt både jordmor og lege hver gang. Men hatet virkelig den "kommunale" jordmora jeg gikk til i første svangerskapet. Tror det kommer mye an på hvordan jordmor er også jeg! Kjemien må liksom stemme litt!?!?!?

Lite ps (!) til Minnimusa; håper du roer ned og tenker egenomsorg nå ;) husk; ikke bare deg selv du skal ta vare på lenger

Hugs&love :wub:

Å kjære vene, Dossa - jeg håper virkelig at det står bra til med deg og spiren din, men fyrer avgårde en god klem til deg uansett!

Takk for svar angående jordmor - har jobbet som barnepleier "for hundre år siden" så jeg er ikke så bekymret for svangerskap og fødsel, egentlig.. Ikke for å være klysete, men jeg har sett mye og det var deilig forrige gang jeg var gravid - slapp unna alle skremselshistorier!! :D  Men det har jo skjedd litt i forhold til faget siden den gang da - og det er helt klart: fordelen med jordmødre er jo at de faktisk er spesialiserte i forhold til dette i forhold til fastlegen min som er en godt voksen mann.. Og så er det jo hensynet til kjærestemannen i tillegg, for han er dette første gangen så det blir kanskje en bedre opplevelse for han også der. Har forresten god tilgang til jordmortjeneste her jeg bor.. Er vel ikke noe stress å bestille den jordmortimen uansett, for jeg har jo hatt første timen hos lege allerede, og så blir det tidlig UL i uke 12.. Og med "bare" 8-9 konsultasjoner totalt er det jo ikke så tett program fremover.

Oioioi, pleier virkelig ikke å være vinglePetter, men jeg tror jeg lander på å sondere terrenget og se om det er noen av de "gamle" jordmødrene som jeg allerede kjenner som tilbyr kontroller - noen av dem er det jo en fornøyelse å treffe på igjen! ^_^  Uansett - takk for innspill, tar gjerne imot flere!

Endret av Apex

Dere er så utrolig skjønne jenter :wub:  digger dere masse!!!!

Legen prøvde å berolige meg at dette ikke trengte å være så ille som jeg tror sjøl.

Jeg blør ikke mye ennå.....ikke smerter ennå....så dette kan jo gå bra men magefølelsen min er virkelig dårlig :(

Skal på sykehuset imorra kl 10 for å ta UL.

Nervepirrende hver gang jeg må på do....redd for at blødningen skal bli verre.

En til snuppa :)  så herlige nyheter!!!! Skjønner godt at du blir forelska i den lille i magen *smelt*

Selvfølgelig skal du glede deg på dine vegne!!

Det gjør jeg :wub:

Puh...du skal se at dette kommer til å gå som fot i hose, Dossa! Skal tenke masse på deg og sende alle gode tanker og min beste energi til deg. Lykke, lykke til på UL i morgen.   Dette SKAL gå bra!

Husker dere forresten koselige Najaden? Hun strevde også lenge med å bli gravid og blødde av og på i hvert fall hele 1 tri. Hun trodde hver gang at nå var enden nådd og forumet satt med høyt blodtrykk og kaffen i halsen mange ganger. Men det gikk kjempefint. Lurer forresten på hvordan det er med henne.

Ja, da kan jeg sette i gang med å spise mannens hjemmelagde tomatsuppe, kjempenam! Ha en deilig kveld alle sammen, og en ekstra varm klem til verdens beste Dossa :wub:

Å, Dossa, du skal se at det går helt fint!! Så synd at du må vente "helt" til i morgen for UL, det er bare en dag men det døgnet vet jeg er skikkelig, skikkelig langt. Men i morgen klokka ti får du gode nyheter, skal du se :)

Her tror jeg tantekreket meldte sin ankomst i dag. Veldig rar farge da, helt brun og det pleier å være rødt, men kroppen min har gjort så mye rart nå etter at jeg begynte å følge med, så jeg blir liksom ikke overrasket lenger. Det unormale er visst normalen hos meg ;) neste runde har vi ingen reise- eller besøkplaner som krasjer med EL-uka, så da får vi ta deltidsjobb som aksjeleggere ;)

Åh kjære Dossa! Krysser alt jeg kan for deg! Huff, skjønner godt hvordan det er å gå å vente på den ul timen! Håper så inderlig at du før gode nyheter i morgen!

I dag reiste samboer, må si det va tøft å se han dra.

I morgen er det ny kontroll på sykehuset, jippi, 2 timer i bil hvor vei er ikke godt for en tung mamma med bekkenløsning. Lurer på hvor lenge de skal tyne dette. Men tipper jeg kommer hjem igjen i morgen, men da, når neste time er på fredag trur jeg at jeg setter meg på bakbeina å nekter å reise hjem. Da kommer jo sambo hjem å når å komme til sykehuset ila natta. Ja, da kan jeg føde!!

Synd mensen kom for deg Spiren min, krysser alt for deg neste runde! Her krysses forresten beina ekstra godt for deg og Dossa!

Annonse

Må bare kommetere det med lege/jordmor. Jeg har gått nesten bare til jordmor i alle mine svangerskap. Liker legen min veldig godt, men vi er skjønt enige om at jordmor kan mye mer når det kommer til svangerskap. Jeg liker IKKE dilling og sånn, men vi har verdens beste jordmor, som er superrolig og jordnær. Også her er det hun som er med ambulansen for oss som føder fort (hvis hun er på vakt, noe hun aldri har vært når jeg har født, dessverre). Har brukt legen bare til sykemeldinger og sånn. Men det er også et godt poeng, det med partner. Mannen min har vært med på en del av sjekkene hos jordmor, til og med de vordende storebrødre ble med en gang nå med nummer fire, og han synes det er veldig kjekt. Da får han forklaring på alle tingene jeg ikke kan forklare og får klare instruksjoner fra henne om hva han må gjøre for meg osv. Veldig fint for oss begge, synes jeg: Da føler han seg inkludert og jordmor er flink til å si at "nå må du gjøre ditt og datt, for det skal ikke Eva gjøre lenger" osv.

Gratulerer til dere med vel overstått UL (husker ikke nickene... lite søvn etter vaksinehelvete på vesla i går, så hjernen er litt nedsnødd) og også her: Krysser fingrene for deg, Dossa!

Sitter og slurper i meg en iskaffe og må bare fortelle om gårsdagens tremånederskontroll på Arabella. Synes liksom klærne i str 62 var faderlig knappe, enda det ikke er lenge siden vi pakket bort siste rest 56. Og joda, det var ikke rart, for snuppa er plutselig 64 cm!!! og 6.3 kilo. Juhuu! Ikke noen liten, nett jente, dette nei...

Så ble det vaksinetid. OMG! Da fikk vi i alle fall bekreftet at Bollie har både lunger, stemmebånd og temperament. Stakkars helsesøstra ble helt satt ut, for lille Bolla ville ikke roe seg igjen etterpå. Stakkars prinsessa mi var superfornærma over at noen kunne gjøre noe slik mot henne. Men det fine med vaksiner, er at i alle fall mine sover ganske godt etterpå, så vi har hatt en rolig kveld og natt (eller Bollie har det, jeg har vært oppe med de andre tre som da selvsagt tok tur med å ha mareritt... jippi!)

Mannen er i utlandet og sjekker ut noen prosjekter vi vurderer å kaste oss over... så jeg tripper litt, her jeg går og pusler med hus og hjem... Skulle veldig gjerne vært med ham, men det går ikke å dra med barna på en tur der det er mange-mange timer bilkjøring hver dag og locationspeiding til den store gullmedalje, så da får mor og barn vente hjemme denne gangen. Slår ihjel tida med å planlegge julegaver og kjenner suget etter å komme meg en tur over Nordsjøen for å handle... er så mye mer utvalg der!

Åh Dossa, nå ble jeg veldig engstelig for deg! Så fryktelig, håper virkelig du får gode nyheter på UL i dag!! Hadde blødninger selv i starten av dette svangerskapet så vet godt hvordan det føles.. Hos meg var det en tvilling som gikk tilgrunne. Det må jo være et godt tegn at du ikke har blødd mer! Håper virkelig på gode nyheter fra deg her inne snart!

Og lykke til Symbio, håper du klarer å knipe igjen til mannen er tilbake! :)

Tårene renner i skrivende stund :'(

Legen fant ikke noe fostersekk i livmora mi, kun en svart flekk på den siste egglederen min :( :(

Jeg er helt knust!

Legen mente det var en begynnende SA eller EXU på vei.

Har tatt blodprøver men legen har ikke ringt meg opp igjen :(

Det er noe som skurrer her......jeg burde vel fått en kraftig blødning og smerter men jeg har ingen av delene :o

Tok en test i går kveld og den var positiv...synes litt synd på meg sjøl nå *snufs*

Jeg mistet spiren min :'(

kjære kjære deg Dossa !! Har kikket innom her idag etter oppdatering fra deg og håpe virkelig du skulle komme med gode nyheter !! det var ikke sånn her det skulle ende !

Vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg tenker på deg og håper du har mange rundt deg du kan prate med og få trøst hos !!

Stoooor klem sendes din vei !!!

Dette var trist, Dossa... Har også ventet på oppdateringen din, jeg var så sikker på at det kom til å gå bra! Å nei, jeg har så vondt av deg! Stor, varm og lang klem sendes herfra, vel vitende om at det ikke hjelper et fnugg akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...