Ønsker3gull Skrevet 17. august 2013 #5551 Del Skrevet 17. august 2013 Hallooo damer lenge siden sist nå! Jeg kom innom nå for bare å titte litt. Nysjerrig som få vettu .. og HVA er det jeg leser?!? Dossa skal ha baaaaby!!!! STORT GRATULERER DOSSA!!!! Termin i april da, SÅ moro! Her går dagene raskt unna. Lille Kristin har blitt 10 uker og er det skjønneste lille gull Sommeren har føket avgårde, den har vært en del mer hektisk enn andre somre.. og jeg har ikke nytt den like mye som de fleste andre i det ganske land tenker jeg. Jeg har hatt baby å tenke på, og i og med keisersnitt så har jeg ikke fått lov til å bade. Men, men. Det gjør faktisk ingenting Vi koser oss med babyen vår hele familien. Kristin sover nesten hele natten, spiser godt og legger godt på seg. Hun er super-blid, svært våken, vil følge med og har gjort ting som å daske til leke som henger fra babygymmen i en alder av 7 uker, satt beina i stellematta og aket seg bakover i en alder av 8 uker, holder hodet sitt selv fra ca 5-6 uker og nå er hun iferd med å utforske hendene sine. Dessuten "prater" hun mye til oss, smiler og vil helst kose og være med hele tiden. Så, ja.. hun er tidlig ute på det meste. Som mor håper jeg ikke hun kommer til å reise seg altfor tidlig hvis denne utviklingen skal fortsette.. ja, da blir hun lik sin søster på 5 Nå håper jeg Cayenne følger etter deg Dossa!.. at hun får positiv test raskere enn raskest! Jeg må innrømme at jeg kommer til å følge littebitt med dere nå fremover altså. ... også Fie da!! Så deilig for deg at du har blitt kvitt kvalmen ivertfall!! Ikke noe særlig de andre plagene heller, men som du sier, det er ingenting mot kvalmen Tenk at du er i uke 28 allerede! Herlig, herlig! Klemmer dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145606534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 17. august 2013 #5552 Del Skrevet 17. august 2013 Ååh, her er altså tålmodigheten brukt helt opp og all fornuft å forståelse borte! Kjempe lei av å gå å vente på noe "vondter". Sur er jeg også, da svigers som skal steppe inn som barnevakt om det skulle skje noe, fant ut i dag at hyttetur er tingen....!! Så de er litt over 1 time unna med bil. Tror jeg kunne klikka.. Å ikke om jeg får sambo med på sex før se om vi får det igang. Har søurt flere ganger i det siste. skjønner han jo, men jeg vil bli FERDIG!!!! Kveldens utblåsning fra meg! Bokormmamma, så spennende flytteplaner da!! Oooh!! Lykke til med det, og navnefest!! Ha en god kveld, da damer! Fødestøv hitover....? Eller andre tips! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145606915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 17. august 2013 #5553 Del Skrevet 17. august 2013 Symbio forstår godt at du nå er lei og vil ha det overstått. Krysse fingra for at den lille vil ut og helst i løpet av helga Du får prøve å forføre mannen hihi Ønsker3gull tusen tusen takk!!! Det varmer at du og de andre blir glade på mine vegne Du må ikke bli borte vettu for her skjer det spennende ting fremover Bokormamma spennende dersom det blir flytting på dere til utlandet Navnfest er koselig, vi hadde det for våre 3 også og blir det til neste også. Gøy å få gjøre andre ting, så spennende med hestetreninga Er formen til mannen helt bra igjen vennen? Håper dere har en fin lørdag kveld jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145606985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 17. august 2013 #5554 Del Skrevet 17. august 2013 Koz å høre fra bokormmamma og Ønsker Her har vi hatt en flott dsg i skogen mmed noen venner med barn i samme alder som oss,så middag på terrassen i nydelig vær Idag har jeg ridd på hesten min for første gang siden fødsel,det var en herlig følse å sitte oppå der uten den enorme magen og dårlig balanse Imorgen blir det langtur i skogen på oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145607224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 17. august 2013 #5555 Del Skrevet 17. august 2013 Ja, håper alt er vel med deg Dossa, og at du svever lykkelig i graviditetsrus! Gratulerer så masse med inntog i 2tri, MissAlma En deilig milepel er nådd. Jeg kommer etter om seks dager!! Kjekt å høre fra deg også, Lilla80...du må mer enn gjerne bli værende Bokormamma og Tussemor og dere andre "knøtte"mammaer..hvordan går det med dere? Alltid så kjekt å høre om deres hverdagsbetraktninger. Gratulerer så masse med liten gutt i magen, HH80 Lurer selv på om jeg ruger på en enda liten basse...alt for tidlig å si selvfølgelig, men har en liten magefølelse, så det blir spennende å se om det stemmer. Måtte smile av "Bruspulverguttene" dine, Fie Hva er inspirasjonen til det? Hvordan er formen din om dagen forresten..og klart du med ned pårett plass på lista vår igjen! Takk Hønny Orden i sysakene, he he.. SpirenMin..har du testa? Nå er jeg spent! Cajenne, nå lengter jeg etter å høre hvor du er i løypa? Humpetitten eller venting....eller Birken Har hatt en deilig, rolig dag og gleder meg til en koselig helg. Nettene er reneste forlystelsen, der jeg ligger og stirrer ut i nattemørket. I natt måtte jeg bare fortelle vitser og klype mannen i rumpa og flire og le. Han trodde jeg var nær psykose stakkars(ja, ikke helt på ordntlig), men det er bare kjedsomhet. Jeg vil soooooove igjen!! Men humøret på topp, for kvalmen er snart historie, og jeg gleder meg så veldig over at jeg har verdens beste lille vesen der inne Ha en strålende fin helg, verdens beste ladys "klemmer alle veldig". For å svare på spørsmålet ditt; Her går det i humpetitten! Lørdag, tirsdag, torsdag og i dag tidlig (etter at ungene var trygt plassert foran tv'n). Så derfor ikke mye tid til å skrive her for tiden! Birken får vi se på, vurderer å trekke meg siden jeg var forkjølet i omtrent hele vår og sommeren heller ikke akkurat har vært noen treningsleir... Vi får se om et par uker... Så bra at spiren vokser og trives, da! Kjempehappy for deg, søta! Tenk at du har kommet så langt, Fie - snart har du alle bruspulverguttene dine hos deg! Bokormamma: Sååå spennende med flytting, da!! Skulle ønske vi også bare kunne pakke kofferten og dra, men har nok alt for mange forpliktelser. Hersens A4-liv! Så koselig at du titter innom da, Ønsker! Ja, har planer om å bli gravid ila høsten, og er faktisk optimistisk for første gang. Nå som mannen er 100% med må det jo gå bra! Krysser fingrene for alle som skal teste eller føde snart!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145607524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 18. august 2013 #5556 Del Skrevet 18. august 2013 Stille og regnvåt morgen i hovedstaden i dag! Apex, skjønner det er frustrerende for deg å ikke ha lyst på sjokolade, men for min del ville det vært en drømmesituasjon. Jeg er gal etter sjokolade, så har strenge regler for beherskelse. Tenk å våkne opp en dag og faktisk ikke ha lyst på det! Luksus! Håper søtsakerkvalmen slipper taket på deg snart Fiemamma: Du høres littegranne forstyrra ut, men ikke mer enn mange andre, så det er nok ingen fare. Jeg er selv sånn som kan få levende bilder i hodet av fantasiene mine, og har flere ganger sittet og ledd på t-banen av noe inni hodet mitt. En gang klarte jeg ikke slutte å le, holdt på å eksplodere av innestengt latter, så jeg sendte en sms til kjæresten min, ba han om å ringe meg, og da han ringte, lot jeg som om han sa noe morsomt sånn at jeg endelig kunne slippe ut latteren. Han var mildt sagt nysgjerrig på hva jeg drev med... Bruspulverguttene dine høres underholdende ut Bokormamma: Navnefesten du planlegger høres veldig koselig ut! Jeg også elsker sammenkomster, men ikke hvis jeg er sentrum av begivenheten. Feirer altså ikke min egen bursdag stort, men kan smelle sammen en durabelig fest når kjæresten fyller år. Det er så koselig å samle venner og familie, håper at dere får en fin feiring av det nydelige navnet til Arabella Sender gode vibber til Symbio som vil bli ferdig. Andre kjerringråd som jeg har i bakhodet, siden mannen nekter å bidra til vanngang: Trappegåing, husvask, kjøre bil på humpete vei, tungt fordøyelig middag, te av bringebærblader. Jeg som ikke har født før, har et litt anstrengt forhold til fødsel... Tenker at det må jo nesten være litt deilig å være så lei at man ønsker seg fødsel! Kanskje det er det som er grunnen til at det blir så tungt på slutten Lykke til i innspurten din!! Her er det fortsatt ikke tegn til tanta. Enda godt det, men jeg har ikke trua på at noe er i gjære, så vil egentlig bare ha tanta og bli ferdig med det, så jeg kan komme i gang med ny pp Dag 31 nå. Har jo som sagt vært oppe i 34 dagers syklus, men normalen ligger nok rundt 29. I går var en så nydelig dag i hovedstaden! Jeg gikk lang og deilig tur sammen med rugende venninne, folk bada og koste seg i elva langs løypa, og så stoppa vi for en deilig lunsj i sola midtveis. Fantastisk dag, både jeg og hunden var slitne i beina når vi kom hjem, antagelig var den rugende venninna det også. Gjør godt med slike vitaminbombedager i denne tiden, august pleier å være en liten nedtur for meg. Sommeren er på hell, det blir stadig mørkere, ferien er over, det er så leeeeenge til neste ferie. Men så kommer september og da innser jeg at høsten jo nesten er enda finere enn sommeren, og at det ikke er så lenge til jul allikevel, og at det er deilig med sol uten den ekle varmen vi hadde i juli. Alle årstider har sin sjarm I dag skal jeg male ferdig en benk jeg har begynt på, den har blitt stående i en krok i stua i noen uker nå, halvferdig og med maleutstyret slengende rundt. Fy på meg for å rote sånn. Ser det ikke fra sofaen, er nok derfor det har fått ligge i fred så lenge Ønsker alle dere flotte jenter en nydelig dag, håper dere har litt bedre vær enn jeg har i dag!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145608053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 18. august 2013 #5557 Del Skrevet 18. august 2013 God søndag, verdens beste damer! Dossa: Det går veldig opp og ned med mannen. Plutselig bare kneler han i smerter, men smertene ser ut til å ha endret seg litt, så jeg maser om at han må ha seg til legen igjen. Dessverre tror jeg han mistet all tro på legestanden etter de 11 dagene på sykehuset, så jeg må nok jobbe litt med den. Han reiser til Spania på onsdag morgen, g jeg kjenner jeg er litt bekymret for at han skal bli syk igjen der nede. Men han er en voksen mann, så hvis han absolutt vil være tullete og ikke gå til legen, får han bare ha det vondt! Han får ingen sympati fra meg så lenge han ikke oppsøker lege. Ikke slipper han unna sin del hjemme heller. Vil han være tøff, skal han jammen få være tøff ;-) SpirenMin, jeg er akkurat som deg: Elsker å lage fest og gøy for alle andre, men takler ikke å feire meg selv. Jeg kan godt opptre foran flere tusen, holde taler og foredrag, synge eller hva som helst (bare ikke danse), men å få oppmerksomhet bare fordi jeg er meg er helt forferdelig. Jeg prøvde til å med å slippe uinna mitt eget bryllup, ved å spontan gifte oss i vår egen hage i Skottland... men da ble alle så sure at vi måtte feire det i Norge året etter. DET var helt grusomt! Og det enda jeg hadde forbudt både taler, utdrikknigslag og allsang :-S Men å feire andre, det er gøy! Her er det rolig søndag idag... været er ikke optimalt, så her blir det baking, vasking og forberedelser til eldstejentas skolestart i morra. Ha en fin dag, damer"! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145608204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsRose Skrevet 18. august 2013 #5558 Del Skrevet 18. august 2013 Hallo ladies En liten stund siden jeg har postet her, men har prøvd å følge med så godt som mulig. Så fantastisk lesning at Dossa har blitt gravid!!! Gratulerer så mye, DET var vel fortjent!!! Ble super happy! SpirenMin: Krysser fingrene for at den sitter neste pp! Cayenne: Lykke til med humpingen Symbio: Skjønner godt at du vil at du vil bli ferdig. kjærringrådene som ble nevnt over her, kan jo testes ut, hehe. Ellers skal jeg ha ny oppfølging på sykehuset på tirsdag, Ny UL, og kjenner jeg begynner å bli nervøs. Var jo på UL 8+3 og alt var bra. Men kjenner jeg er nervøs allikevel. Er 10+0 i dag, så det går fremover her! Ha en fantastisk søndag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145608209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 18. august 2013 #5559 Del Skrevet 18. august 2013 SpirenMin: heheheheheeheheheh Herregud du er jo klin lik meg på det området!! Jeg får latterkrampe når jeg er alene blant fremmede folk rett som det er, særlig på bussen. Her kan det være ei hysterisk morsom setning, en kommentar på f.eks facebook som gjør at jeg kjemper mot å tisse meg ut og få brølelatter. Jeg foretrekker vindusplass slik at jeg kan kikke ut og gjemme ansiktet mitt idet jeg kjemper for harde livet Jeg ler så hardt at jeg ikke får puste og tårene renner. En gang fikk jeg og mamma latterkrampe på hurtigbåten, vi hylskrek og folk rundt oss begynte å le av at vi nesten døde av latter. Herregud Klarer ikke å stoppe heller når krampa kommer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145610911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 19. august 2013 #5560 Del Skrevet 19. august 2013 Hehe, herlig, Fiemamma det er forferdelig pinlig når sånt skjer, men samtidig har jeg en følelse av at vi har skikkelig godt av sånne endorfinrush innimellom jeg har helt slutta å høre på morsomme podcasts på banen, Tusvik&Tønne holdt på å ta livet av meg flere ganger, jeg fikk jo ikke luft. Men kan høre på dem hjemme, og la latterbrølene runge fritt Bokormamma: litt godt å høre at vi er flere som har et sånt forhold til sitt eget bryllup! Jeg får pustebesvær ved tanken på å stå foran en full og stille kirke.. Og en hel fest bare for meg (ja, og så mannen da), huff jeg tror jeg hadde vært frynsete av nerver når dagen kom.. Men jeg vil gjerne giftes, må bare gjøre det i mye mindre format, tror jeg Ingen tante på morran i dag heller.. Dag 32. Fortsatt ikke unormalt da, hadde en 32-dagers for to sykluser siden også. Ha en strålende mandag, jenter, hverdagen er tilbake Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 19. august 2013 #5561 Del Skrevet 19. august 2013 Flirer her jeg sitter av SpirenMin og Dossa...festlige damer, ho ho! Ingenting er så herlig befriende som rungende latterbrøl Selv er jeg en slik som ofte ler der ingen andre ler...som jo er litt pinlig på eksempelvis kino, og elsker nerdehumor og god gammeldags slapstick. Skal ikke mase for mye Symbio, tenker du er dritt lei av at alle rundt deg sikkert tyter i vei om ikke babyen kommer snart....men er så spent, så spent på hvordan det går...så jeg tyter nå litt likevel Lykke til i morgen, MrsRose. Skjønner du er litt nervøs, men det kommer til å bli en herlig opplevelse å få hilse på den lille. Skal selv til duotest i morgen og kjenner meg selv ganske så nervøs men gleder meg også. Hvis alt ser bra ut og resultatene er fine, tror jeg at vi kan slippe nyheten. Hadde det ikke vært så synlig hadde vi ventet lenger, men magen har poppet ut og folk sender meg rare blikk. Ungdommen utbrøt i går da vi satt i sofaen "Heyyyy...hva er det egentlig med magen din"..jizesss Er også litt misunnelig på Bokormamma og Hønny som kan kose seg med hest. Her er det et samtaleemne om dagen om jeg noen år skal gjenoppta hesteholdet, og sonderer terrenget for egnet stallplass med rett tilbud og rett miljø, samlede månedlige utgifter, unghest eller ikke, dressur og NHS, oppdrettere i Danmark osv osv..gøy å leke seg med tanken. Men Monte, Bokormamma, det ser så sabla gøy ut! Si ifra når du skal starte så tar jeg turen og titter! Nå skal snart eldstejenta på sin første skoledag, så her er det litt høytidsstemning. Ha en fin uke alle sammen og måtte tanta holde seg borte i ni måneder, SpirenMin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 19. august 2013 #5562 Del Skrevet 19. august 2013 En til snuppa du skriver at du skal ta duotest. Kan du fortelle litt om den prosessen? Har skjønt at når man er fylt 38 år så er det et tilbud man kan velge å bruke. Er imorra 6 uker på vei og skal bestille legetime til uke 8, for det sa legen jeg skulle gjøre. Er duotest noe som legen vil ta opp eller må jeg sjøl nevne det? Er helt blank på dette området Fikk de andre gulla mine da jeg var yngre...hahaha... Er første skoledag idag og det var sååå herlig å møte elevene igjen!!!! Klassen er fadder for 1. klasse så har vært en del ute og lekt med dem idag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 19. august 2013 #5563 Del Skrevet 19. august 2013 En til, det er ikke mye mas. Jeg har vært "en luring" å løyet om terminen min til de fleste jeg kjenner. De tror den er i slutten av august, hi hi Men har nyss vært til kontroll å det blir ikke igangsetting i dag ny kontroll om 2 dager... Jeg er sur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 19. august 2013 #5564 Del Skrevet 19. august 2013 Dossa: Hvis ikke legen tar det opp, spør du etter det selv så henvisninga blir sendt! Alle som er 38 år når babyen kommer, har krav på å få tatt duotest. Blodprøve (helst) i forkant av ultralyd som screener for mengder av tre typer stoff (alfaføtoprotein, østriol og beta-hCG) og konsentrasjonen av disse blir brukt til å beregne risikoen for at forsteret har et av de vanligste kromosomavvikene. Ultralyd i svangerskapsuke 11-14 kompletterer blodprøvene. I følge papirene jeg fikk tilsendt fra sykehuset, kan en lese mer om temaet på www.bion.no om ikke brosjyrene som fulgte med var utfyllende nok. Runder selv 9 uker i løpet av denne uka, og har ikke time til tidlig UL før midten av september og det kjennes leeeeenge til! Her er endelig ryggen i bedring, så gode turer et par-tre dager på rad har hjulpet. Jobb igjen til natten, så dagen blir brukt til praktiske formål og planlegging. Mormor blir 90 i løpet av denne uka, og hun ønsker seg jo ingenting - så jeg planlegger å lage kake å invadere henne tidlig på bursdagen så hun i allefall har kake til resten av familien når de stikker innom utover dagen Tenke seg til å få lov å bli 90!! Seks barnebarn, og sjuende oldebarn nå på vei.. Synes selv at kroppen er i endring og kjenner strekk og tøy på ligamentene godt, men har ikke fått kommentarer på magemål enda - men lo godt til kommentaren du hadde fått, EnTil, Pelase!! Førstemann har derimot klappet meg på magen, og akkurat DET tror jeg at jeg kommer til å bruke litt tid til å venne meg til denne gangen også! Merkelig skikk det der, det er forhåpentligvis ikke noen som kommer til å klappe på gemalen!! Ha en finfin dag, snupper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 19. august 2013 #5565 Del Skrevet 19. august 2013 En til, det er ikke mye mas. Jeg har vært "en luring" å løyet om terminen min til de fleste jeg kjenner. De tror den er i slutten av august, hi hi Men har nyss vært til kontroll å det blir ikke igangsetting i dag ny kontroll om 2 dager... Jeg er sur. GENIALT!! Himmel, den der adopteres - her skal man "justere" termin etter å ha vært på UL uansett hva dem sier!! Ang mannen som ikke er med på igangsettingshumping - det går ikke an å minne han på at det blir leeeeenge til neste gang? Er jo ikke sånn at man nødvendigvis får til så mye kos idet man kommer hjem fra sykehuset.. Forstår din frustrasjon og at du er sur! God klem til deg - belønninga kommer snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 19. august 2013 #5566 Del Skrevet 19. august 2013 Aha tusen takk for all informasjon Apex Som sagt så er jeg helt blank og derfor veldig godt at jeg kan spørre dere her og få svar Skal bestille legetime når jeg nærmer meg 8 uker for da ville legen ha meg inn til kontroll. Sier hun ikke noe så skal jeg ihvert fall spørre etter henvisninga sjøl slik at det blir i boks! 90 år er en fin fin alder tenker hun blir glad for kake og ditt selskap!! Symbio den ideen der skal jeg også kopiere!!! Den likte jeg Hopp på mannen og si at det kan bli lenge til neste gang vettu Krysser fingra for at den lille snart vil ut og hilse på deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145611946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 19. august 2013 #5567 Del Skrevet 19. august 2013 Det har vært en sann fornøyelse og vite at ingen forventer fødsel lenge etter at termin er passert. Men pass på å si det til minst mulig, selv sambo hadde ikke fått vite rett termin om det skulle blitt en baby nr 3. For han kan ikke holde kjeft! Nei, nå hopper jeg ikke på han i det hele tatt. Han reiser bort på jobb i 4 dager i morgen så dette kan bli en spennende thriller på innspurten. Så neste kontroll har jeg på onsdag, og han kommer hjem fredags kveld. Var det noen som sa knip? Beklager mine egoinnlegg altså, men jeg er litt super stressa.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145612118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 19. august 2013 #5568 Del Skrevet 19. august 2013 Heia jenter Jeg er også en person som kan sette i gang å le helt av meg selv alene. Kjenner turbodemonen min ganske godt om dagen og føles til tider at den bruker livmora som hamsterhjul, noe som kiler. Så på Nordby her forrige søndag så spruter jeg ut i latter på Maximat for da satt den i gang med hamsterhjulet og stod da alene ved ostedisken og folk så rart på meg hehe.. Ellers så har det skjedd litt på denne kanten. Jeg ble så stressa på fredag pga katteutstillingen klubben min arrangerte i helga da jeg er leder og kasserer i klubben, endte i konstant brekninger fredagen og lite søvn. Så lørdags morgen når jeg ankommer hallen så går alt rundt og jeg faller om, våkner i ambulansen på vei til legevakta. En smule dehydrert og uten energi så ble der hele dagen og fikk i meg ett par poser med væske. Var også på kontroll på fredagen og legen ringte meg på kvelden om at jeg hadde for mye sukker i urinen så måtte inn i dag for mer trester. Alle prøvene var fine i dag, takk og lov. Men nå har jeg skjønt at jeg kun skal konsentrere meg om å drikke, spise og ruge!!! Ikke tenke på jobb eller noe annet!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145612234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 19. august 2013 #5569 Del Skrevet 19. august 2013 Å Minnimusa. blei så glad av å lesa kva fokuset ditt skal vera:) Høyrest heilt riktig ut!!! Håpar formen din vert betre. Du får vel berre knipa att du no Symbio, syns du er tøff som er aleine så nære poppinga! Gler meg til du kan fortelja meir om planane bokormamma:) Herfrå har det vore litt stille nokre dagar, har hatt det kjempetravelt- og er sliten, og det er visst vesla og. Torsdag var vi på farten for å handla inn det siste til bryllaupet vi var i i helga. Og eint tur i babybesøk. Innimellom kakebaking, henting av smoking og nypussa bunadssøljer og stryking av kjoler og skjorter. Fredag var eg innom jobb, hadde første studiedag og pynta ferdig og leverte kaka. ( Og ja, eg grein mine modige tårer for å reis frå vesla så mange timer, og ho koste seg heime med pappaen og besta...og pumpa morsmjølk frå flaske- eg er ei pingle!!) Ho er 12 veker alt. Laurdag var det endeleg bryllaup, bunad i kyrkja- fantastisk flott vigsel!Eg las dikt, og greidde så vidt å svelgja unna gråten (fleire med litt ustabil grining her? Skal ingenting til å bli rørt for tida.) Vidare var det kakebesøk før vi hadde pause og fekk skifta til smoking og kjole. Og klar for middag, der eg skulle halda tale, litt styr med vesla på bakrommet som eigentleg vil hengja i puppen heile kvelden...eg måtte kutta litt av talen så eg ikkje skulle grina igjen..etter middagen måtte eg ta med vesla på hotellet, ho vart så uroleg og ein del av dei nyankomne festgjestane var så fulle at eg ikkje syns det var forsvarleg å ha ho der. Eg var sikkert litt av eit syn der eg sprang tilbake i høghelte finsko, ca ti minutt...konkuderte med at ikkje all kondisen er vekke...Måtte grina litt ffor at eg ikkje fekk med meg brudevalsen, eller fekk dansa med min kjære...jaja. På hotellet var det nok fuktskade/mugg på badet- og det vert eg skikkeleg sjuk av på toppen av det heile. Endeleg vart det søndag, og når etterpålaget var over var eg eit vridd slips i sofaen, og der sit eg endå- med ei sovande vesla i armane. Trur ho og er trøytt av det heile, har i allefall sove i heile dag. På tampen kjem eit lite tips: Tripp trapp stol med new born sete, endeleg kan vi eta i lag- vesla elskar å få sitja med oss:) Verd alle kronene!! Sender ein klem til alle som vil ha:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145612648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 20. august 2013 #5570 Del Skrevet 20. august 2013 Good morning Ladies! Sitter her og funderer på jordmorkontroller, eller ikke... Kjenner at jeg egentlig ikke har behov for å dulles så fælt med gjennom svangerskapet - kontrollene tenker jeg er like praktisk å ta hos fastlegen.. Er det bare jeg som er sær og synes det er "pes" å utlevere meg for ett menneske jeg bare skal innom noen få ganger for sjekk av blodtrykk, og måling av SF-mål..? Tar gjerne imot gode argumenter for og imot - det er jo HER erfaringa sitter! Ha en finfin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145613992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønske-spire Skrevet 20. august 2013 #5571 Del Skrevet 20. august 2013 Du velger selvsagt selv Apex, men selv har jeg gått til jordmor for det meste, men i ferien var jeg hos fastlegen. Begge to er veldig greie damer som jeg ikke kjente noe særlig før jeg ble gravid så de er nye for meg. Men, jeg må si at jeg føler meg trygg hos jordmora, hun er som et svangerskapsleksikon, hun har følgetjeneste hvis fødselen starter fort, hun kan akupunktur hvis jeg går over tiden.....og hun har god kunnskap om leie på ungen nå som det nærmer seg fødsel (hader seteleie siste kontroll, så dette følger hun opp, legen klarte ikke engang å kjenne hvilken vei hun ligger, så nå venter jeg spent på neste time hos jordmor). Her har jordmor også et mini ultralyd hvis d er noe hun vil sjekke, feks leie....og da får jeg sett lillemor, så det er veldig koselig og godt å være hos henne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145614074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 20. august 2013 #5572 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg har foreløpig kun vært hos legen min da hun kjenner meg og min historie veldig godt. Men tenker å ta en tur til jordmor fremover og se hvordan hun er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145614301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 20. august 2013 #5573 Del Skrevet 20. august 2013 Eg gjekk berre til jordmor eg, ho har betre tid og er meir spesialisert enn lege på akkurat dette. Ho brukte doppleren og kvar gong, det ville ikkje legen min..men det spørs jo kva slags lege du har og på jm der du bur. Syns ikkje eg vart dulla med, men fekk god info når eg trengte det og tid til dei spm eg hadde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145614597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 20. august 2013 #5574 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg er 6 uker idag og blør :'( Sitter på venterommet hos legen. Skal kreve ul idag, for enten så mister jeg eller så er det en tvilling som går til grunne eller en ny exu som skjer. Nervepirrende å ikke vite hva som skjer. Veit at blødninger ikke trenger å bety noe, men har aldri opplevd det i de andre svangerskapene så blir små redd Håper jeg får gode nyheter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145614715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeekGirl81 Skrevet 20. august 2013 #5575 Del Skrevet 20. august 2013 Jeg er 6 uker idag og blør :'( Sitter på venterommet hos legen. Skal kreve ul idag, for enten så mister jeg eller så er det en tvilling som går til grunne eller en ny exu som skjer. Nervepirrende å ikke vite hva som skjer. Veit at blødninger ikke trenger å bety noe, men har aldri opplevd det i de andre svangerskapene så blir små redd Håper jeg får gode nyheter! Fine Dossa, tenker på deg og krysser alt jeg har av fingre og tær for at det går bra! <3 *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/223/#findComment-145614799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå