Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Slenger innom for å ønske dere ei god helg, håper den blir fin for dere alle.

Nok en hjemmedag i turnusen så nå ventes det på at kjærestemannen kommer hjem fra jobb så vi kan starte helga. Planlegger hyttetur med innhøsting av blåbær, bringebær og jordbær om jeg er heldig - så vaniljesaus står på handlelista allerede! Deilige høsten!! Har et par handyman-oppdrag på gang så det blir forsterkning av pappa en av dagene, tipper det da blir grillings etterpå. Blir stas å snart få håndtverkerne ut av stua, for da er det bare lettere arbeid igjen i form av maling av lister og luting av en vegg - og det klarer jeg fint alene mens jeg enda er i grei form! ;)

Har snakket med ledelsen på nytt - og det ser ut til at jeg får det som jeg vil etter at neste runde med nattevakter er ferdigstyrt. Jeg hjelper dem med å få siste rest av ferieturnus til å gå opp, og så blir det ut av miljøet i sengeposten for forefallende kontorarbeid i en rolig korridor der det ikke er pasienter. Veldig letta over at det nå ser ut til å gå rette veien i forhold til at jeg kan føle meg/oss trygg på jobb og jobbe frem til permisjon. Gruer meg allerede til å stresse opp om morgenen, og kommer til å savne turnusfriperiodene - men sånn er det jo mange andre som har det hele tida! :P

Vel, Ladies - ha ei flott helg!

Fortsetter under...

Hei alle sammen. Titter innom etter et lite avbrekk med deilig ferie :) Har hatt en pause fra hele barnimagen da det endte med en SA for 2 mnd siden. Ble lei meg og trengte en pause. Men nå etter 4 deilige uker med familien så er energien på plass på nytt og jeg håper på et spiren sitter denne måneden. Hadde passet fint da elstemann begynner på skolen neste år. Da kunne jeg vært hjemme det første året hans på skolen. syklusen min har gått ned fra 28 til 26 dager etter SA-en også. Andre som har opplevd dette?

Send over babystøv alle herlige gravide! Er så klar for å bli 3 barnsmor!!!

God helg damer :wub: 

Hønny-bunny- skulle kommentera i går, men så forsvann heile innlegget og eg gav opp. Men for ei behandling de fekk av frekkasen, eg hadde sikkert gått i taket og hylgrine etterpå...vart oppskjørta av turnuslegen her på 6-ukersen..som spurde om ho skjela (det gjer vel alle heilt i starten, og at eg då måtte følgja ekstra med..og spurde om ho hadde pustevanskar om natta, noko som freaka meg litt ut, skal vi liksom vera vakne då og høyra etter det? Då hadde det tørna for meg...ikkje veit eg kva han meinte, for eg vart stum!! Og så kommenterte han at ho hadde ein hoven lymfekjertel på halsen vi måtte følgja godt med, jaha- korleis?? Hm, gjekk til lege vi to veker etter, ho fann ingenting og nemnde ikkje noko om det andre heller...styr!!

Tussemor: Klem til deg, og lukke til i helga, det vert nok supert. Håpar du på sikt du får ro rundt deg og dine.

God kveld! :D

Og det mener jeg virkelig! Det kommer fra hjertet jenter!!! Lett rusa på Oxycontin, og uten galleblære, er jeg på plass i heimen! Øm og smertepåvirket, men vet nå ihvertfall at det går rette veien!

En fantastisk lettelse å være ferdig med dette... Selv om jeg må ta det med ro de neste to ukene, så får jeg ihvertfall ikke de enorme smerteanfallene lenger!  :) har litt vanskelig for å tro at det virkelig er sant! Vurderer å drikke en kopp smult for å se om det virkelig er helt borte :D

Ungene forstår ikke helt at mamma fremdeles er redusert, nå som vondten i magen er borte. Så litt slitsomt er det. Men nå føler jeg virkelig at jeg kan klare alt! Nå skal det være slutt på uendelige turer til sykehuset! 

Tussemor; takk for hilsen og gode tanker. Masse lykke til med dåpen og andre utfordringer som venter rundt hjørnet! Forstår godt at du sørger over at du ikke får flere barn. Vi skal jo ikke ha flere, og mannen har bestilt time til sterilisering. Så fikk jeg tilbud om å sterilisere meg helt gratis under lapraskopien i går! Hadde jo passet perfekt det! Dumme latterlige meg, som ALDRI skal ha flere barn, sa NEI TAKK, det er helt uaktuelt :rolleyes:  :wacko: snakk om å være dum... men plutselig klarte jeg ikke tanken på det. Er rart at det er siste. Klarte ikke takle den tanken i tillegg til alt det andre. Mannen tok det fint!  :) han er en suveren støttekontakt! Ga flaske med NAN til Fiebaby'n (Ja Fiemamma, vi har fått Fiebaby!  ;) ) mens jeg lå i narkose, og var rusa på oppvåkningen. 

Takk til alle sammen for koselige støttende kommentarer! Håper det nå er slutt på dramatikk og utfordringer her i huset, og at vi nå bare kan nyte barselstiden.

Ha en deilig helg alle sammen!

Kan love at den ihvertfall skal nytes etter beste evne her!

Hugs&love

Lykkelig Linda

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 16.08)

Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

Skogshuldra (31 år, en sønn født i 09) Tatt ut hormonspiralen 31 juli -13

1.tri:

En til,please. (Foreløpig termin ca 15. mars).

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

Apex (38 år, prins fra før født i '95. termin 26.03.13)

Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)

2.tri:

Supersnusken, termin 28.des

m1980 (termin 29. Aug) ?

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

3 trimester:

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Rime fikk to jenter 30. juni <3

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)

81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4

Annonse

Fødselshistorie:

På onsdag morgen var jeg på modningsakepunktur nr 2, og ble strippet etterpå. Utover ettermiddagen/kvelden fikk jeg litt sterke kynnere/svake rier ca hvert 10 min. Men som 3 gangs med generelt mye kynnere og smerter tok jeg det med en klype salt ;) og natt til torsdag forløp veeeeeldig rolig! Tror ikke jeg hadde rier da, litt kynnere som vanlig bare. Når jeg våknet torsdag tenkte jeg "det blir ikke fødsel nei"...

Men kl 8 halv ni begynte riene å komme hvert 10 min igjen. Men jeg tenkte: vi får se om det varer.. Og gjorde som vanlig, leverte eldste i bhg kl 9. Yngste har jeg jo hjemme, så vi kjørte på kiropraktor time kl 9.30. Og når vi kom hjem kl 10 begynte riene å gjøre ganske vondt, og jeg følte meg rimelig sikker på at dette ikke kom til å gi seg. Ringte mannen å ba han komme.

Han var imidlertid litt treg, og da begynte panikken å komme, for da hadde jeg plutselig sterke rier hvert 3 min... Men mannen og farmor kom litt før 11 og vi kjørte inn på sykehuset. (Stoppet som sist midt i resepsjonen og pustet meg gjennom en rie:). Vell oppe kom jeg rett inn på ei fødestue og fikk konstatert skuffende 5 cm.. (Da hadde jeg vondt)! Så ville ha epidural. Den fikk jeg kl 12. Den rakk vell å virke i en liten halvtime før pressriene satte inn. (Første gang jeg har opplevd virkning av epidural, og må si den lille halvtimen var verd epiduralen. Utrolig deilig med bittelitt pause fra de verste smertene.

Men pressriene.... Fy faen! Jeg trodde seriøst jeg ble drept! Jeg mistet fullstendig kontrollen og hylte i vill panikk å grusomme smerter! Pressingen er desidert det værste med mine fødsler! Har vært det med alle 3! Noen sier det er fordi det går så raskt.. Jeg vet ikke.. trøster meg med at jeg mest sannsynlig slipper å gjøre det igjen ;) gutten kom iallefall ut! Kl 12.58. 3525g. 51 cm og 36 i hodeomkrets. Aldeles nydelig!!!! Søstrene tok i mot han med åpne armer! Det var så rørende å se :) SMELT!!!!! Nå skal jeg prøve å slå meg til ro som trebarnsmamma og bare nyte tilværelsen :)

(Litt usikker på hvordan det går med bekkenet. Prøver å ta det heeeelt med ro, og skal prøve det en stund, før jeg begynner å prøve ut hva jeg tåler ;)

Gratulerer 81-mamma,så rart at vi er ferdige snart alle vi som ruget sammen;-)

Lykkelig,så godt å være ferdig,nå blir det bare kos fremover:-))

Her er vi på hytta og koser oss,jeg driver å maler de siste listene,så er det ikke mer oppussing på en stund

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 16.08)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)
Skogshuldra (31 år, en sønn født i 09) Tatt ut hormonspiralen 31 juli -13

1.tri:

En til,please. (Foreløpig termin ca 15. mars).
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Apex (38 år, prins fra før født i '95. termin 26.03.13)
Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)

2.tri:

Supersnusken, termin 28.des
m1980 (termin 29. Aug) ?
Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

3 trimester:

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.) 
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4 

Flytter meg selv til 3.trimester, er 29+5 i dag juhuuu!!!

Grattis så mye til 81-mamma med baby :)

Gratulerer til 81-mamma med sønnen :wub: det finnes ikke noe bedre enn å være ferdig med fødsel, og å kunne kose seg med frisk fin baby...

Her har bestemor tatt med de to eldste på hyttetur for første gang! Det er ro i heimen, og jeg kan dope meg og rekreere :)

God lørdag til alle!!!

Gratulerer så masse 81-mamma :D nå kan du endelig nyte bebisen og familien din!!

Herlig fødehistorie!!! Tøffa  :)

Jeg har kommet til IKM dagen og enn så lenge så holder tanta seg borte :huh: må være noe kluss med kroppen og syklusen.....ikke noe spotting ennå....og er på dag 31  :huh:

Har aldri gått lenger enn til 32 dager så tror jo at tanta dukker opp i løpet av helga.

Nå skal jeg ut og male en vegg.

Vi har att de to høyeste sidene....og det er helt jævlig å klatre opp stegen....føler jeg gynger....og kjenner magen snører seg litt sammen.

Får ta så langt jeg tør og bruke lift til resten!

Ha en super fin lørdag alle dere herlige jenter  :wub:  knuseklemmemosedere!!!!

Annonse

Gratulerer 81-mamma!

Og så herlig at du er ferdig med operasjonen Lykkelig, og at alt har gått bra! Nå er det bare å kose seg fremover!

Symbio: Da er du neste kvinne ut, lykke til!

Dossa: Dette hørtes da lovende ut! ÅH som jeg håper tantekreket ikke kommer! Du fortjener virkelig en dobbeltstrek!! Dessverre er det jo ikke slik verden fungerer da, men jeg krysser alt jeg har for deg!!

Jeg har liksom ikke klart å følge helt med her inne siste tiden, dvs leser alt men orker liksom aldri svare..

Jobber 100% og strever litt med eldstemann for tiden, pluss er generelt bare sliten og uggen. Var ikke slik i forrige svangerskap så vidt jeg husker.. Håper det bedrer seg, men tror kanskje ikke det. Føler meg så tung, omtrent slik jeg syntes det var når jeg var høygravid sist. Vralter rundt m sure oppstøt og føler meg som en oppblåst hval.. Ja,ja, er jo fryktelig glad for å være gravid da, og har begynt å glede meg skikkelig til hun kommer, så ikke meningen å syte for mye! Det er verdt det, helt sikkert!

Uansett, lykke til alle snart gravide og snart fødende! Og god helg til alle sammen!

Å du milde himmel..her var det mange lykkelige oppdateringer. Gratulerer så utrolig mye med nyfødte småttiser, Lykkelig og 81 mamma!! Grattis også til  nygraverte Apex og velkommen så masse til alle nye :) 

Ok, teltferie overstått og jeg kan ikke beskrive hvor deilig det var å komme hjem! Trodde tidvis jeg skulle ta min død av svangerskapsrelatert fandenskap midt i guds frie natur og bare teltduken til å skjerme meg fra omverdenen. Men med martyrrollen vel intakt og en innbitt overbevisning om at denne ferien skulle jeg ikke spolere for barna, har jeg aldri båret et stivere smil i en så lang periode. Men lykkelige sommerminner har det blitt...og mine ofringer blir gode historier for framtiden. Så nå er hele huset skrubbet av mannen, vi har handlet over evne på IKEA så her er det altså SÅ deilig å være, med nytt møblement, nye myke puter, fulle godteskåler og deilig lørdagskveld! Jeg er faktisk blitt så tykk at jeg bare måtte finne fram en nydelig strikket gravidekjole som jeg kjøpte inn sist svangerskap og bare fikk brukt en gang..og, oh salighet! Ingenting som strammer og jeg føler meg så fin, så fin. Men sliter virkelig med å holde ting skjult altså,

Så ja...ønsket mitt ble oppfylt, jeg er framdeles gravid og glad (og utslitt) etter hjemkomst. Og jeg har gledet meg vilt til å "treffe" alle mine nydelige naboer igjen. Klemmer dere alle riktig så inderlig :D

Dossa..tvi tvi tviiiiiiiiiii. Dette er ulidelig spennende :)

Velkommen tilbake En til! He,he, 3 ukers (?) telttur i 1 trimester står det respekt av altså! Det hadde ikke jeg holdt ut denne gangen tror jeg! Men herlig å være tilbake til litt mer comfort, deilig og gravid! Hvor langt på vei er du nå igjen?

Heia, Dossa, nå vil jeg ikke lese et tanteinnlegg her altså!! Finnes det noen rettferdighet i dette universet holder hun seg laaangt unna deg nå! :)

God søndag!

Godt å ha deg tilbake En til snuppa :) flink du som telter med familien :wub:

Hvordan er formen?

Små nervøs hver gang jeg må på do :P

Ikke noe tantebesøk ennå og er nå på dag 32 :o

Hadde vært gøy om hun holdt seg unna meg!!

Men har en ekkel følelse av at hun kommer i løpet av dagen :angry:

Å Dossa! Jeg står klar litt lenger ned på listen vår med åpne armer, klar til å ta godt i mot deg når du detter ned i første tri. La rettferdigheten seire! Og så kommer Cajenne hakk i hel :)

Vel, har følt meg bedre. Kvalmen øker på utover kvelden og jeg har lengtet meg gjennom lange nattetimer mot morgenen, med spya i halsen og nattesøvnen langt unna, og kriblende bein! Rart å være så utslitt, men ikke klare å sove. Nå er kvalmen vesentlig bedre, men sove får jeg ikke altså! Sykemelder meg derfor en tid fra i morgen, orker ikke å slite meg ut. Men savner jobben , så gleder meg til jeg kan gløde og strutte i jobbhverdagen, ha ha ha. Men skal bli godt å hvile litt nå etter fire ukers slit.  I morgen skal jeg på ultralyd igjen...må innrømme at jeg er bekymret for at det skal være noe galt igjen, men gleder meg også da! Supersnusken, er i min ellevte uke :)

Hvordan går det med dere nypoppede? Håper dagene er bedre for deg, Lykkelig. Jammen fikk du en tøff start, så håper virkelig at dagene nå bare er kos og atter kos :)

Endret av En til, please.

Hallo damer! Nå er det siste feriekvelden før jobbehøsten starter i morgen. Jeg har hatt en deilig og avslappende ferie, er for første gang heeeeelt uthvilt og det skal bli bare godt å begynne å jobbe igjen, få rutiner inn i dagene igjen og fortsette livsstilsomleggingen som jeg startet i vår. Jeg må innrømme at det har ikke vært super fremgang på den fronten i sommer, men helt gærent har det heller ikke vært. Håpet er å få lagt om både kosthold og treningsvaner slik at jeg finner trivselsvekten min, og kan holde meg der. Det svir litt i hjertet når jeg ser nydelige babybumps og vet at jeg kommer ikke til å se så flott ut, jeg har jo allerede mer mage enn venninna mi som nå er halvveis i svangerskapet. Men,men, jeg får håpe at jeg klarer å se skjønnheten i kroppen min når jeg en gang blir gravid, en gravidekropp kan man jo ikke mislike ;)

Gratulerer til de som har født siden sist, jeg klarer dessverre ikke å huske hvem på stående fot, det var nesten hundre nye innlegg siden sist jeg var innom. ;)

Kjapt innom, siden det visstnok er leggetid...

Så kjekt å 'se' deg igjen En til, og lykke til i morgen! :D

Dossa: Heia, heia, heia!!!!!!!!!!!!!!! :D

SpirenMin: Det blir nok lettere å gjennomføre livsstilsendring nå når sommeren går mot slutten, ja. Og du blir nok flott som gravid uansett! :D

Dere er så søte jenter som heier på gullegget mitt :wub: digger dere masse!!!!

Er på dag 33 (kan ikke huske sist jeg gikk over 32) var på do nå nettopp og tanta har ennå ikke vist seg jo ::o

Hvis kroppen kødder med meg er det dårlig gjort :P

Skal en tur på jobben idag og har kanskje en test liggende der, hvis ikke får jeg kanskje kjøpe en idag hvis jeg tørr. Klarer ikke helt å være positiv......skal vi virkelig ha klart det nå etter over 3 år som prøvere :o

Krysse fingre for meg jenter :)

Sorry egoinnlegg :P tankene svirrer i topptokket....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...