Dailis Skrevet 29. juli 2013 #5351 Del Skrevet 29. juli 2013 Gratulerer Rasekatten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145551061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 29. juli 2013 #5352 Del Skrevet 29. juli 2013 Velkommen til Sensitiv! Gratulerer til Apex og Rasekatten med fine tester og til Lykkelig med en perfekt liten Sofie! Her har det gått i ett de siste to ukene. Mannen endte med å være 11 dager på sykehuset, og dere kan tro var en smule travelt å være alene med alle fire den perioden. I tillegg hadde jeg alle bekymringene for min elskede og ørten sure/deprimerte/sutrete telefoner fra ham hver eneste dag. De har gjort alle mulige tester på ham, og gikk til slutt inn kirurgisk og sjekket hvert organ og hele fordøyelsessystemet, uten å finne noe noe sted. Alle blodprøver er fine, CT, osv er fine... men smertene har vært så ille at han var på morfinkjøert i over en uke. Nå kom han hjem på fredag, fortsatt med periodevis veldig store smerter, men jeg var så forbannet over i det hele tatt å få ham hjem uten at de vet hva som er galt, at han forsøker å late som om det ikke er vondt:-S Må også kommentere litt når jeg først er her... Mammabesøk... tja, min mor og jeg har aldri kunnet bo sammen, det ble vel tydelig da jeg var ganske liten, tror jeg. Men vi kommer greit utav det når vi et det er for en periode og hun er veldig flink til å hjelpe til når det passer henne. Faktisk bodde vi hos henne i over en mnd rundt fødselen med nummer tre, siden huset vi leide mistet både vann og kloakk plutselig. Det gikk kjempefint, selv om leiligheta er knøttelita. Og når hun er her hjelper hun til med alt jeg vil hun skal gjøre. Men vi er heldige,da, og bor nært begge foreldrene mine og mine ganske spreke besteforeldre. Så de kan bare komme hit og gjøre det jeg vil de skal, eller plukke opp ungene her og ta dem med seg, de er aldri her på besøk i evigheter liksom... DET hadde nok blitt litt annerledes... Ønske-spire: Min herlige fastlege sier at man skal ta kroppen på alvor og er kjapp til å sykemelde, spesielt hvis man har barn fra før, når det begynner å bli tungt. Han sier at det er viktig at man har overskudd til å være mamma for den man har også, at man ikke skal bruke all energien man har på å gjøre jobben sin og ikke kan fungere utenfor jobben, bare fordi man er gravid. Jeg presset meg for langt da jeg gikk med nummer to og var så utslitt da jeg endelig tok sykemelding at jeg aldri greide å hente meg inn igjen før babyen kom, og det anbefales IKKE. Så kjenn på kroppen din og dine egne grenser! Jeg er stor fan av at bare en selv vet hva som er best for en, og at det ikke er et nederlag å sykemelde seg. Om du ikke gjør det for deg selv, så gjør det for babyen, som trenger at du er i form også etter fødselen. Som fastlegen min sier: Det er ETTER fødselen den virkelige jobben begynner! Og når det gjelder stryking... Hold dere fast! Jeg stryker ALT før babyen kommer! Både kluter, sengetøy og klær. Med nummer en fortsatte jeg slik til hun var ett år, for jeg greide ikke tanken på at den fine huden hennes skulle berøre noe som ikke var glatt og mykt. Med de andre har jeg roet meg litt, men ALT av sengetøy ogkluter strykes i alle fall til de blir et år. Og de klærne som ikke blir mye nok må også under strykejernet... K-ko? Åjada, men slik er det bare :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145551250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 29. juli 2013 #5353 Del Skrevet 29. juli 2013 Da har jeg lest meg igjen x antall innlegg. Vi har vært uten PC ganske lenge og nettbrettet fungerte ikke her inne.....skrev innlegg som bare forsvant.......men nå er PC`n oppe og går igjen.....ENDELIG...!!! Velkommen til dere nye. Gratulerer til alle dere som har fått spire i magen siden sist! Veldig kjekt!! Her har vi hatt 3 uker ferie - dvs barna har hatt 3 uker ferie, pappaen har hatt ei uke ferie....og jeg har styrt og stelt med alle 4...ferie...joda, har vel hatt litt ferie siste uke. Da tilbrakte vi uka på hytta til foreldrene mine - i lag med foreldrene mine. Mannen min har kjørt fram og tilbake til byen for å beise hus, så jeg skal vel ikke si at han hatt ferie.....! Han har jobbet og stått på, mens det er jeg som har bært på de to minste....og det kjennes på kroppen. Sliter med nakke/skuldertrøbbel etter ei nesten kollisjon for snart 10 år siden, så selv om jeg er bedre enn jeg har vært, så kjennes det når det er to små hjemme som må tidvis løftes og bæres..... Så i dag ble det kiropraktortime på meg.....men mannen kom hjem og passet den minste, så jeg fikk gått alene til kiropraktoren og så har han jobbet hjemmefra etterpå. Greit med kontorjobber hvor en kan gjøre slikt... I øyeblikket er mannen og henter NY BIL....en Ford S-MAX....den har vi ventet LENGE PÅ....det er vel ett halvt år siden vi bestilte den. Skulle egentlig få den i slutten av april rett etter terminen til snuppa...så ble det streik på fabrikken og levering ble utsatt! Så vi beskjed om at det skulle legges inn en hasteordre og fikk forståelse for at vi skulle få bilen i løpet innen midten av juni.....! Ingen bil kom og vi fikk etter hvert en ny dato - 20. juli....og 9 dager etter dette, så er den klar!!! JUUUUUUUUUUUHUUUU!!! Vi har kun hatt en liten Toyota Verso S de siste 3 månedene, for Outlanderen ble solgt....så er det noe vi har sett fram til så er det ny bil. Da skal vi endelig kunne bestemme hos for at NÅ vil vi dra alle sammen på tur. I forrige uke fikk vi låne S-maxEn hos bilforhandleren og vi har fått låne ei helg eller deler av ei helg også.....Det blir likevel ikke det samme som å ha bilen i hus.....!!!! Så da er det 2 uker til neste ferie - da skal gubben ha 3 uker fri han også - og vi skal på bilferie!! Svigerfamiliene skal besøkes og minstejenta skal vises fram til bestefar, gamle tanter og onkler som ikke kommer seg noen vei!! Når det gjelder stryking - så er jeg strykoman!! Jeg stryker veldig mye! Ikke håndduker og truser og slikt, men dynetrekk, sengetøyet til ungene, alle mulige slags klær til hele familien...JEG HATER SKRUKKET KLÆR....og jeg har som bokormmamma også funnet ut at de små bodyene også må strykes.....kan ikke helt huske at jeg gjorde det med de to eldste!! Jeg har strøkne egne klær fra jeg var en 12-13 år. Da sa mammaen min nei til å stryke alle t-skjortene mine som ble brukt på trening 1 gang.....!! OG det er behagelig...tror faktisk mannen min også liker at klærne hans blir strøket, for når jeg ikke har hatt anledning, så finner han fram strykejernet og - brettet og stryker i vei....!!!!!!!!!!!!! Det gjorde han ikke når jeg traff han Ønske-Spire: Etter det som ble sagt sist gang jeg gikk gravid, så er ikke fastlegen kjapp med å sykemelde, men jeg jobbet redusert fra uke 12-13 og helt ut. Det var ikke noe spørsmål når jeg nevnte at jeg var helt pumpa og redd for å bli utslått av migrena mi......! Denne gangen jobbet jeg 80 % helt til det var ca 1 måned igjen og deretter 70 %, men kjente på kroppen at jeg var mer sliten denne gangen når fødselen ble satt i gang....og kunne kanskje ha jobbet litt mindre mot slutten! Så det er viktig å lytte til kroppen sin! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145551467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 29. juli 2013 #5354 Del Skrevet 29. juli 2013 Snart gravide:Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37ppLittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn AkershusMamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barnSpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)1.tri: En til,please. (Foreløpig termin ca 15. mars).MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?)) Apex (38 år, prins fra før født i '95. 3pp - IKM 16.07)Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)2.tri: Supersnusken, termin 28.desm1980 (termin 29. Aug) ? nerdybirdy (termin 23 oktober)Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs) HH80 (termin 4.januar) Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)3 trimester:Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. RogalandGeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, StorbritanniaLykketroll*morTil2? (Termin 29.august) Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10Født:Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Junimage (termin slutten av juni) Rime fikk to jenter 30. juni <3 Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145551476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 29. juli 2013 #5355 Del Skrevet 29. juli 2013 Snart gravide:Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37ppLittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn AkershusMamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barnSpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)1.tri: En til,please. (Foreløpig termin ca 15. mars).MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?)) Apex (38 år, prins fra før født i '95. 3pp - IKM 16.07)Mrs Rose (30 år, ingen barn, termin 18.mars)2.tri: Supersnusken, termin 28.desm1980 (termin 29. Aug) ? nerdybirdy (termin 23 oktober)Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs) HH80 (termin 4.januar) Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)3 trimester:Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. RogalandGeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, StorbritanniaLykketroll*morTil2? (Termin 29.august) Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10Født:Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Junimage (termin slutten av juni) Rime fikk to jenter 30. juni <3 Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland. (Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145551923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. juli 2013 #5356 Del Skrevet 29. juli 2013 Snart min tur nå har begynt å få endel modningssmerter og kynnere.. Men vet jo at det kan drøye lenge med det.. Så prøver å ikke være så utålmodig. Prøver å tenke at han er garantert ute i løpet av en md! Er jo ekstremt spennende å vente også synes jeg! Sjansene for fødsel øker jo for hver dag som går Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145552049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elibjo Skrevet 29. juli 2013 #5357 Del Skrevet 29. juli 2013 Deppa... Hadde så store forhåpninger denne gangen, og så ble det ordentlig dritt! Hadde så mye symptomer, og tenkte at enten er jeg gravid, eller så er det tidenes pms. Men så stupte tempen i går morges, og idag blør jeg som bare det. Det verste er at vi er på familieferie med mine foreldre, søster, svoger og deres nydelige 2åring. Søsteren min er 11 uker på vei, og klager/prater konstant (føles sånn iallfall) om diverse plager hun har. Jeg slipper altså ikke unna, og blir minnet på det hele forbanna tida. Har gjemt meg bak solbrillene flere ganger, redd for at tårene skal trille I skrivende stund diskuterer vi hva slags pizza vi skal bestille, og da er det selvsagt mange sjanser tilå fortelle hva hun ikke kan spise, og beklager at hun er så surrete "for tiden". Jeg blir sprø! Og er redd forå bli sur på henne. hun kan jo ikke noe for det, men hun vet jo så godt at vi sliter, og hun vet at jeg fikk mensen i dag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145552223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. juli 2013 #5358 Del Skrevet 29. juli 2013 Ååååå stor klem til deg Elibjo!!!!! Synes faktisk det er dårlig gjort av søsteren din å snakke så mye om graviditeten. Klart hun kan og skal glede seg, men hun kan godt tenke litt over hva hun sier når hun vet at dere sliter!! Forstår godt at du blir lei deg!!! Håper det snart blir deres tur!!!! Vi har sånn halvveis kjøpt en bil som står på østlandet. Men hvis vi skal ha den må mannen dra å hente den. Fly bort og kjøre hjem. Det går en dag på det. Og jeg freeker helt ut ved tanken! Det skal jo ekstremt godt gjøres at fødselen starter akkurat da. Men hvis den gjør det er det krise!!!! Jeg pleier å føde raskt, og det er ingen andre som er aktuelle å ha med på en fødsel. Jeg har ikke familie her, og ingen såååå gode venner.. Føler meg livredd med tanke på at mannen skal være utilgjengelig en dag! Så nå er jeg usikker på om det blir noen bil... :s Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145552401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 29. juli 2013 #5359 Del Skrevet 29. juli 2013 81-mamma.. Å som jeg føler med deg! Her reiser sambo bort for å begynne på skole 1 uke etter termin... Er kjempe redd for at jeg blir å gå over (igjen) å blir satt i gang den dagen han reiser.. håper jeg får før han drar.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145552610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 30. juli 2013 #5360 Del Skrevet 30. juli 2013 Tusen takk for alle hyggelige hilsener! I dag er den mørkhårede skjønnheten 1 uke gammel, og her kommer fødselshistorien vår... En uke etter skjema, utslitt etter en uke med betennelse i galleblære og gjentatte gallesteinsanfall, så stod jeg mandag 22 alene på fødepol. Dette var den uken i sommer da vi IKKE hadde barnevakt til ungene. Noen var på jobb, andre på ferie. Utstyrt med en god bok og musikk i veska, var jeg usikker på hva dagen ville bringe. Hverken koffert eller mann var med Overlegen var klar på at jeg nå kunne settes i gang, og avgjørelsen ble tatt om å prøve med ballong-kateter denne gangen. Cervix var avkortet og myk, det var 1-2 cm. Allerede gående bortover gangen på føden til ny ctg, kom de første sammentrekningene. Etter mange uker med kynnere, så var det ingen tvil om at "det var slik det kjentes ut ja..." Etter drøye 3 timer falt ballongen ut, og det var helt klart forandringer. Heldigvis var da bestemor ferdig på jobb, og verdens beste mann og fødselshjelper ankom fødestue 4! Kvelden ble lang. Rier hvert 6-8 min, regelmessig, men ikke forferdelig vonde. Ble sjekket rundt midnatt, og var da 4 cm. Veldig sliten, fikk jeg da morfin for å få hvile litt. Dette tok knekken på de verste smertene, men var ikke nok til å få sove. Skuffelsen var enorm rundt 6, da jordmor konstaterte fremdeles 4 cm! utslitt så jeg for meg et nytt maraton med drypp etc. Mannen måtte hjem og passe barn igjen når bestemor dro på jobb. Skal innrømme at det var trist da han dro. Ikke gøy å være alene på føden med vondter. En suveren jordmor kom imidlertid på dagvakt! (Jeg ber alltid om "voksen og erfaren jordmor" i mine ønskebrev til føden, etter en ung, usikker og stresset på første fødsel). Jordmor var svært positiv da hun tok vannet litt over 10. Mente jeg ville føde før hun gikk hjem. Jeg lo godt, og så for meg en ny lang natt. Det var helt herlig å få ut alt fostervannet! Endelig kunne jeg puste! Det fosset utover gulv og seng,samt uniformen til jordmor! Ulempen var nå skalpe-elektrode på vesla, så jeg kunne ikke bevege meg så fritt mer. En time etter, var riene blitt vonde, og jeg lengtet etter både mann og lystgass. Ringte han som gjør meg lykkelig, og sa at jeg savnet han. Stønnet meg gjennom vonde rier, og han forstod at dette ikke gikk. Bestemor raste hjem fra jobb, og overtok som barnevakt! Heldigvis jobber hun kun med kvinner, og ALLE forstod at dette var viktig! Mannen min kom litt over 12, og jeg hadde da vondt nok til at jeg brølte lett i lystgassen når riene rev. De kom nå med 3-5 min mellomrom, og det var vondt! Min kjære masserte og støttet rygg, tørket med kald klut, og var en fantastisk støtte! 12.30 ville jordmor sjekke åpning igjen, og jeg kunne grått når hun sa 5 cm... det var ikke mulig. Så sterke rier, og ikke mer fremgang! Legen kom inn for å se på ctg, for hun var noe stresset. Jeg så for meg vakum-fødsel, eller i verste fall keisersnitt. Vondt var det, og jeg brølte i maska, helt i min egen verden. Til slutt sa jordmor at hun syntes epidural var en god ide. Jeg var stolt av mine egenproduserte rier (drypp ved de tre første fødslene), og var lite lysten på å dempe dem. Men var sliten, og forstod at dette kunne trekke ut. Til slutt gikk jeg med på at hun kunne ringe anestesi. En dansk overlege fra anestesi ankom fødestuen, og er den tregeste anestesi-lege jeg har vært borti! Mannen min klarer ikke nåler så godt, så jeg sendte han på gangen. Satt forferdelig vondt på fødesenga, og han knotet på dansk/norsk og somlet stadig vekk... Fikk lyst til å banne til han på dansk, da jeg snakker dette flytende etter å ha studert sykepleie i København. Men fant ut at jeg skulle være høflig siden han skulle stikke en rimelig tykk nål inn i ryggen min etterhvert... Så fikk jeg den tredje rien mens jeg satt på kanten av fødesengen. Jordmor støttet og holdt meg, men jeg ville så veldig gjerne opp og stå igjen! Klarer ikke harde rier liggende... På slutten av den tredje rien kjente jeg plutselig at jeg måtte lene meg tilbake litt og presse litt... hmmmm Anestesi-legen kjeftet fordi jeg ikke satt stille, og vasket ryggen min før lokalbedøvelsen skulle settes! Jeg forklarte at jeg måtte få den neste rien, for jeg ville ikke klare å sitte stille gjennom den... På dette stadiet var jeg fremdeles i min store gode tunika, med romslige haremsbukser og bestmor-truser var jo langt frem til full åpning! Neste ri kom, og jeg klarte ikke holde tilbake... Kastet meg bakover, så jeg nesten lå med hodet i fanget på anestesi, og presset som en helt! Lettet på lystgassen og sa "nå kommer hun!" Anestesi så sjokkert ut! Jordmor rev i buksene, ropte "hent pappa!!!!", og fikk svingt meg rundt så jeg lå rett vei på fødesenga. Oppfattet at min herlige mann kom med sin gode, varme og trygge hånd, og klamret meg fast... Så tok det ganske nøyaktig tre pressrier, så lå en nydelig mørkhåret jente på magen min det gikk så fort, at jordmor rakk ikke få på seg hanskene. Det tok ca. 1 time og 8 minutter fra 5 cm, til hun lå på magen. Ikke rart at det var intenst vondt når det gikk så fort! Dessverre gikk det så fort at jordmor ikke fikk støttet skikkelig, så ble litt revning og bunad-søm igjen. Men jeg har nå ihvertfall opplevd å føde uten "kunstige" rier med drypp, og jeg slapp unna epiduralen! Selv om det er forbanna vondt, så er jeg strålende fornøyd med min fjerde og siste fødsel! Sofie virker helt frisk, bortsett fra at hun er litt for gyllen (gul). Magen ser ut til å fungere som den skal! Ingen forklaring på avvik eller mye fostervann. Helt greit i grunnen! Nå er det igjen en evig kamp for å få litt søvn! Vi har fått "nattens dronning" i hus! Puppene velter overfylte ut av bh'n, med såre vorter! Underlivet er sprengt og vondt, for ikke å snakke om at gallesteins-anfallene bare fortsetter... MEN, jeg er faktisk utrolig lykkelig! Nå er jeg endelig 4-barns mamma! Fire friske og nydelige barn! Jeg føler meg bare så fantastisk heldig!Masse lykke til alle sammen med deres videre ruging og prøving! Jeg kommer fremdeles til å stikke innom dere noen ganger... Spennende å følge dere videre også! Tusen takk for alle oppmuntrende kommentarer og omsorg under prøving og et svangerskap fra helvete! Dere er herlige alle sammen! Varme klemmer til alle, fra lykkelig Linda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145553481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 30. juli 2013 #5361 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Ååå, lykkelige Linda! Tårene spruter ut, for en fantastisk beretning om fødsel! Jeg var der sammen med deg, nå når jeg leste! Gratulerer igjen med en vakker mørkhåret dronning :) Endret 30. juli 2013 av Symbio Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145553625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 30. juli 2013 #5362 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei hei jenter! Da kommer jeg snart snikende inn til dere! Jeg er ei jente på 31 år som har en gutt på snart 4 år. Har ønsket meg en til en god stund nå, men mannen har absolutt ikke vært interessert.. Mener vi har mer enn nok med en... Men nå har jeg etter mye overtalelse fått invilget en til. Ville jo helst at han skulle vært litt entuiastisk rundt det, men han blir sikkert glad i barnet når det kommer. Så får jeg heller klare svangerskapet og fødselen alene (får ta med meg min kjære søster som mer enn gjerne blir med...) Men jeg vil veldig gjerne ha et søsken til vår lille propell og er sikker på at det skal bli koselig med en til... Så i morgen er det lege time for å fjerne spiralen og så er det bare å håpe at den sitter så fort som mulig!! Gleder meg til en spennende høst!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145553788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 30. juli 2013 #5363 Del Skrevet 30. juli 2013 Herlig historie Lykkelig Linda Skjønner godt at dette ikke var den letteste fødselen, men måtte virkelig felle noen tårer av siste del av historien når ting gikk fort. Huff jeg har helt angst for at jeg blir alene under fødselen! Har jo ingen mann i livet mitt som kan støtte meg så har spurt en venninne om hun kan være med meg når det skjer, men veit jo aldri da hun har en 13 åring og en 2,5 åring og en mann som jobber på nordsjøen. Mamma bor i Molde, ørten timer unna, og jobber med lønning i et større konsert og siden jeg har termin i slutten av januar så er hun nedlesset med årsoppgjør i denne tiden. Har flere andre som gjerne vil være med, men de vil ikke jeg ha der hehe.. Velkommen til deg og Skogshuldra! Håpe mannen blir litt mer entusiastisk når babyen er på vei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145553813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 30. juli 2013 #5364 Del Skrevet 30. juli 2013 Her presser tårene på, så fantastisk historie lykkelige Linda! Og at lille Sofie er helt frisk! <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dailis Skrevet 30. juli 2013 #5365 Del Skrevet 30. juli 2013 For en fin fødselshistorie Lykkelig, så deilig å lese at det gikk bedre denne gangen raske fødsler er intense, hadde 20 min siste gang, og jeg hadde ikke overlevd mange timer. Gratulerer så mass som firebarnsmor , det er herlig <3 Huff bokormamma, høres ut som du har det tøft om dagen. Må være utrolig frustrerende å ikke få svar på ting. Håper han blir fort bedre. Elibjo så kjedelig å høre synes det virker veldig like sensitivt av din søster. De fleste klarer vel å begrense klagene sine rundt noen som prøver...... Håper du kan klage snart over svangerskapsplager Velkommen Skogshuldra, lykke til med prøvingen Jeg bare tussler rundt hjemme og prøver å ta det rolig. Livredd for vannavgang.... Kjenner jeg får hetta hver gang noe renner......gleder meg veldig til først å komme over den magiske grensen på 23 fullgåtte uker, for da vil de i alle fall prøve å redde ham. Og har faktisk oversikt denne gangen over hvilken dag jeg går til uke 30..... Tror dette blir et laaaaangt svangerskap, er bare 21 uker God sommer videre =D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensitiv Skrevet 30. juli 2013 #5366 Del Skrevet 30. juli 2013 Lykkelige Linda: Det var en fantastisk fødselshistorie Jeg ble veldig rørt. Gratulerer igjen! Og velkommen til Skogshuldra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 30. juli 2013 #5367 Del Skrevet 30. juli 2013 Grattis med positive tester hos de heldige, og velkommen til de nye Lite her for tiden, men sånn er det med kun mobil å surfe med, og dårlig dekning på ferie Har vært på 24 ukers kontroll i dag, alt vel og perfekt Har stor livmor så magen min er ikke diger uten grunn Jeg er 25 uker i morgen og har SF mål på 25. Dere flinke, er det klar sammenheng med sf mål og str på baby? Er liiittt nervøs for å føde en plugg, som min mann var da han kom til verden Klem til alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dailis Skrevet 30. juli 2013 #5368 Del Skrevet 30. juli 2013 Nei, det er ikke alltid en sammenheng. Men jeg fødte en på 5 kg, to pressrier og ingen revning, Var ikke noe problem, sånn i tilfelle De sjekker og gjerne bekkenetet ditt om barnet er estimert til å være stort. Husker dårlig her dessverre, men har du født før? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 30. juli 2013 #5369 Del Skrevet 30. juli 2013 Okay *pfew*.. Blitt satt frem på hver eneste ul også, så tror han vokser greit Jeg er førstegangs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løve2012 Skrevet 30. juli 2013 #5370 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei! har snik-lest på denne tråden og synes det er gøy å følge med dere i denne prosessen :-) jeg er 31 år og har en sønn som fylte ett år 15. juli. nå prøver vi å bli gravid igjen! jeg er skikkelig spent og det kribler i hele meg :-) hadde el rundt den 21-22. juli og synes tiden går fryktelig sakte akkurat nå... men det skal vel godt gjøres å treffe på første forsøk da ;-) uansett, jeg håper alle her blir gravide i en fei, og at dere som allerede er det har fine svangerskap! klem :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145554951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 30. juli 2013 #5371 Del Skrevet 30. juli 2013 Blir helt rørt av fødselshistorien Lykkelig!! Så godt å høre at alt gikk bra!!! Og kjenner godt til hvor vondt det er når det går raskt.. Velkommen skogshuldra!! Minnimusa: har du vurdert en Doula? Fiemamma: mitt magemål har alle 3 gangene ligget over den røde streken. Barn nr 1 var 3100g og 49 cm 8 dager før termin. Barn nr 2 var 3600g og 49 cm 4 dager over termin. Ei venninne hadde motsatt, liten mage og store unger. Grunnen til at de måler magen er vell for å følge med at ungen vokser gjevnt i sin egen kurve. Målingene sier nødvendigvis ikke så mye om størrelsen på ungen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145555039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 30. juli 2013 #5372 Del Skrevet 30. juli 2013 Ååå for en rørende historie Lykkelige Linda måtte felle noen gledes tårer på dine vegne!!! Så utrolig deilig at du fikk en flott fødsel vennen og det må ha vært magisk da du fikk vakre jenta di på brystet *smelt* Nå må du kose deg mega masse!!!! Velkommen til dere nye Og masse lykke til med prøvinga!! Elibjo, synes virkelig søstra di kunne vært litt mer sensitiv og ikke sutre og klage på absolutt alt. Hensyn til deg hadde vært fint! Så skjønner veldig godt at du ble lei deg da blodtanta kom. Lett å si men prøv å tenk at du er en dag nærmere en spire En dag blir din dag!! Har vært på tusenfryd med ungene idag og de har stor kost seg i hele dag!! Været kunne godt å ha vært bedre men det satte ikke en bremser for all moroa :) Stoooor klem til dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145555066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 30. juli 2013 #5373 Del Skrevet 30. juli 2013 Så godt å høre at det endelig ble en fin fødsel for deg, Lykkelig! Og ikke minst at alt er vel med vesle Sofie! Velkommen til oss, Skogshuldra! Deilig å høre at alt var vel på kontrollen, Fie! Og tenk at du har kommet så langt!!! Slenger meg på forslaget om doula, Minnimusa - det må jo være perfekt for deg! Noen som har hørt fra Rime? Håper alt står vel til med jentene!! Her har tr enda ikke meldt sin ankomst, bare en masse kviser... Snøhvit test i går, så tipper vi bommet totalt på el selv om jeg hadde noen 'sikre tegn' Hvis el var senere enn mandag for to uker siden har vi uansett ikke noen sjanse, siden mannen jobbet 24/7 den uka... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145555162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 30. juli 2013 #5374 Del Skrevet 30. juli 2013 Så fin historie lykkelige Linda! Og så absolutt fantastisk at alt står bra til m lille Sofie! Tipper du føler det lett nå, etter å slippe alle de bekymringene, + selvsagt endel babykilo og vann! Håper du stikker innom og oppdaterer nå og da! og håper du får has på gallesteinsplagene, skal du opereres nå som du har født eller? Elibjo: Synes det er veldig ubetenksomt (i beste fall) av søsteren din! Må jo være mulig å dempe seg litt når man vet at du er lei deg! Håper du snart kan danse lykkelig rundt med en positiv test! Velkommen Skogshuldra, løve 2012 og du andre nye på forrige side! Jeg har vært på OUL i dag! Litt deppa, ble flyttet litt frem, så er lengre enn jeg trodde. Det ville jeg jo ellers blitt glad for, men hadde jo termin helt i slutten av des, så hadde håpet å knipe igjen til 2014! Det virker mindre sannsynlig nå, og min store skrekk, nemlig å føde på julaften virker mer sannsynlig... MEN, dette er jo bare tullebekymringer egentlig, barnet kommer når det kommer, og skal nok overleve å ha bursdag på julaften og være aller minst i klassen også! Som vi trodde fra de tidligere UL var det en liten jente til, og det synes jeg bare er flott! Sikkert mange som tror vi er skuffet for at det ikke ble gutt, siden vi har jente fra før, men jeg tenker heller at de kan bli fine venninner, vi får noe "kjent" og kan bruke masse klær på nytt, bare flott altså! Mannen er veldig fornøyd, og snakker allerede om "de tre flotte jentene mine", sukk.. Tror dette blir bra altså! Nå begynner nok navnediskusjonene for alvor! jentenavn har vi jo vært gjennom før, så tror jeg har en aning, tror ikke det blir så vanskelig. Vi hadde noen gode "runner ups" sist. Og sist men ikke minst, den lille jenta så helt frisk ut, og det er jo det aller viktigste! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145555311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 30. juli 2013 #5375 Del Skrevet 30. juli 2013 Takk for alle koselige tilbakemeldinger på fødselshistorien vår Supersnusken; det kan se ut som om det blir operasjon her ja. Når jeg hadde skrevet inn fødselshistorien min i dag formiddag, fikk jeg nytt massivt gallesteinsanfall. Hentet av gamle kollegaer i ambulanse, og innlagt... Nå hjemme på perm til i morgen tidlig synes det er nok nå. Vil bare kose meg med den deilige familien min, ikke ha mer sykehus. Hugs & love Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/215/#findComment-145555359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå