Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fantastisk MrsRose :D Gratulerer så masse!!!!!

Hjelper visst å tenke på andre ting og gi litt faen i prøvinga :P

Denne spiren sitter hele vegen ;)

Kos deg i din lykkeboble :D

Jeg har ei jente som fyller 7 år idag og gjett om det er ei stolt jente :D

Går rundt og smiler og er så fornøyd.

Fikk velge hva hun ville idag så da ble det hoppeloppeland :)

Etter fire timer fikk vi med oss noen svette unger :P hehe, men alle var såå fornøyde!

Brownies og muffins står ferdig på kjøkkenbenke og kjenn jenter sååå godt det lukter ;)

Besteforeldre kommer en tur nå snart, og resten av familien feires når vi er i Danmark.

Ville vente med å åpne gaver til hun fikk besøk :o wow det hadde ikke jeg klart :P haha

Veit hun kommer til å bli så fornøyd med gavene :D

Også avsluttes dagen med at alle unga blir med mine foreldre hjem for å overnatte der til onsdag *lykke*

Liten sommerferie hos besteforeldre gjør godt både for de små og store ;)

Må bare slenge armene mine rundt dere alle sammen jenter for makan til en herlig gjeng skal man leite lenge etter :wub:

Love&hugs!!!

Hurra for deg MrsRose! Å så GLAD jeg ble nå. Bare en snau uke etter meg du da :D  Så gøy det skal bli å følge deg videre i svangerskapet, og godt du blir passet ekstra på. Jeg også blir det av guruen min siden jeg mistet i uke 14, men må betale i min ansikts sved...men gjør det med et glis!

OK..første hjertesukk. Noen av dere gravide som startet dagen relativt fin og kvalmefri, men som bare ble gradvis dårligere utover dagen? Natten er ikke moro, er totalt utslitt, men lysvåken og KJEMPEkvalm. Får ikke sove, og timene går så saaakte. I fire/femtiden slipper kvalmen taket og jeg sovner salig inn. Men er rimelig på hvileunderskudd når dagen tar til. Noen lignende erfaringer?

En til: Jeg er veldig opp og ned, forskjellig hver dag og i løpet av dagene. Siste dagene har jeg vært en del uvel om morran og da gjerne en tur innom "bedehuset" før jeg prøver å presse i meg noe frokost. Men tidligere så kan jeg godt være i grei form om morran og så bli dårlig ettermiddagen eller seint på kvelden. Nå har jeg sjeldent problemer med å sove, eneste innimellom så klør det i alle musklene når jeg legger meg, men en magnesium tablett pleier å hjelpe litt der. Mitt største problem er vel egentlig svimmelheta, hvis jeg står oppreist mer enn noen minutter så går det rundt for meg og jeg må sette meg ned. Eks. var jeg innom bakeriet for fikk lyst på ett rundstykke med ost og var en eldre mann forran meg i køen og klarte faktisk ikke stå der å vente på han så måtte sette meg ned, følte meg litt flau da dette var en skikkelig gammel mann som tydelig var litt dårlig til beins hehe.. 

Hurra mrsRose!!! Gratulerer såååå mye!!!

Tror det hjelper å slutte å prøve! Men hvem klarer vell det ;)

Min svigermor prøvde i 7 år. Så kom noen innom med en hundevalp,- og vips, gravid! To tette gutter :)

En kompis av mannen har prøvd iallfall i 4 år. (Kona fortalte meg at de drev med ivf for 4 år siden). Hun passerte nylig 40, så de bestemte å slutte å prøve. Og vips- gravid av seg selv!!! Baby kommer i høst.

Kroppen er sannelig rar altså!!

Annonse

Gratulerer så mye, mrs Rose :D Alltid hyggelig med positive nyheter! Denne skal sitte hele veien :)

Her er vi værsjuke så det holder hele gjengen! Det høljer ned, 10 grader og toppes med noe som føles som en middels orkan :( Guttungen maser høl i huet på oss, syter og piper, vi krangler og står i. Oh, du salige ferietid... Hadde nok hjulpet om været var såpass at vi kunne gått ut en tur. Han er vel også litt sjalu på lillesøstra, for er mer medgjørlig når hun ligger og sover. Jaja, er nok helt normalt, men håper for guds skyld det går over etter hvert!

Men ellers ønsker jeg dere alle skjønne damer en fin søndagskveld (jeg har dratt på meg nattskjorta og ullsokkene og krøpet langt under dyna) :)

Kjære alle nydelige støttekontakter :)

Da er D-dagen her, ikke helt uten litt tilløp til panikk. Er allerede innlagt, og hjemme på perm...

Startet igjen en tidlig morgen med å kaste opp i går. Fikk voldsomme spasmer/kramper/press i mellomgulvet. Problemer med å puste. Føden ville ha oss inn... Stressa bestemor inntok heimen og tre forvirra små i pysj stod igjen på trappa. De fant ingen direkte årsak, men sannsynligvis er det pga aaaaltfor mye fostervann. Ikke positv på svangerskapsforgiftning. CTG av Sofie var flere ganger ikke bra, hun ligger altfor høyt i puls. Ble tatt den ene etter den andre... Har kraftige kynnere som kommer og går. Modent, med åpning for to fingre... :huh:

Fikk etterhvert mast meg hjem. Ryddet litt, vasket og ryddet to maskiner med klær. Gitt skikkelige beskjeder til barnevakten som hadde klart dagen med glans :)

Så ble kofferten endelig pakket, og jeg skal nå liksom være klar til å møte kl. 9... Blir man noensinne klar? Jeg skulle så gjerne slippe det jeg vet venter meg... Blir satt i gang, og jeg vet så altfor godt hvordan de neste par døgn blir. Kroppen min er så dårlig på å føde. Jeg er utslitt, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få krefter til dette. Har lyst til å krype under dyna og gråte høyt og lenge. Men det hjelper jo heller ikke. Ikke tro at jeg er utakknemlig! Jeg ønsker meg barnet så intenst! Men med tre fødsler fra helvete bak meg, så kan jeg ikke noe for at jeg gruer meg! 

Anyhow! Takk for følget så langt! Dere har vært suverene til å støtte og oppmuntre helt fra våre 7 pp frem til dagen i dag! Kommer ikke til å være på nettet under sykehusoppholdet, så da blir vel neste oppdatering fra hjemkomsten. 

Nyt sommerdagene! 

Hugs&love :wub:

Masse masse lykke til lykkelig !!!! Vi krysset låt vi har her inne og håper du får en mye lettere fødsel denne gangen : )

Selv har gravidhysterian tatt meg med storm. Jeg spiste sushi igår og inatt kom panikken om at jeg å hadde gjort noe ekstremt dumt og at ungen kom til å få listeria å dø !!! Alle sier jo sushi er trygt, men det er utrolig hva jeg klarer å koke sammen i hodet mitt om dagen.... Risterpåhodet og lerlittavmegselv!!!!!

Setter pris på noen beroligende ord av andre sushispisende gravide kjerringer ; ))

Annonse

Lykke til lykkelig! Måtte du bli den heldige vinner av en fantastisk siste fødsel. God klem til deg, gleder meg vilt til å høre historien om lille Sofie :D

Gratulerer så utrolig masse Mrs Rose! Så gøy! Og gratulerer med bankende hjerte En til, please. Jammen godt legen hadde vett til å forberede deg på blødning, ellers kunne det blitt en trasig sommerferie.

Bokormamma, jeg er sjokkert over enkeltes evner som foreldre. Forlate en 11 åring alene hjemme for å reise til syden. Jeg har ikke ord.

Fysj og æsj til tantebesøk. God klem sendes alle som har fått uønsket besøk. Men snart kommer nok tanta hit, og da kan dere få fred.

Nærmer seg nå 81-mamma! Weeee! ;)

Selv er jeg fremdeles litt satt ut av drift pga kommende mr om en uke. Er på nippet til å avbestille hele tiden.

I går kveld hadde Sebastian en skikkelig gråtetokt. Vet ikke om det var magevondt eller overtrøtt eller begge deler. Satser på at det blir bedre i kveld. Kanskje jeg bør begynne å legge ham på kveldene...

Nå er det ferie på hele gjengen. Pappaen er på vei til Biltema med trollunge 1 og 2, mens trollunge 3 ligger og småsover på siden av meg. Så snørrete stakkar.

Ønsker alle en strålende dag, til tross for manglende sommervær (her vest iallefall) Mine tanker kommer nok til å være hos lykkelig i dag.

Lykke til, lykkelig! Jeg pleier i situasjoner jeg misliker å si til meg selv at jeg akkurat NÅ ikke skal leve i nuet.... Anestesilegen holdt på å le seg i hjel da jeg sa det til ham da han satte spinalen med sistemann.

Men - ække mulig å trøste slik du har det nå vil jeg tro. Du får glede deg til det er over!

Husker ikke om jeg har gratulert en til med bankende hjerte! Så stas!

Sender gode tankar lykkelig, måtte det bli mykje betre enn du fryktar!!

Elles vert eg heilt tom for ord bokormamma!! Hjelpe meg kor galne folk kan vera! Det må vel vera mogleg for broren din å anka saka til ein annan instans pga inhabilitet? Stakkar unge, og faren!.

Lykke til, Lykkelig. Når du leser dette er det over og du har den skjønneste Sofie hos deg. Håper så for deg at du får en bedre fødselsopplevelse enn du frykter...og at dere nå kan gå deilige sommerdager i møte med komplett familie :)

Og HH80, jeg har nettopp nå inntatt en kjempeporsjon med sushi(minus tunfisken) og det går så fint som bare det :D  Så bare nyt i vei du!

Kjære gode Lykkelig :wub: masse lykke til med fødselen vennen!!!

Håper av hele mitt ♥ at du får en god opplevelse denne siste gangen.

Du er sterk og tøff så dette klarer du og verdens beste premie er i vente ♡

Gleder meg til å høre fra deg!

To av husveggene er nå ferdig malt :D

Stolt av meg sjøl som står på stigen og maler helt i toppen, klorer meg fast med den ene handa og forter meg å male før panikke tar overhånd :P

Er laaaang ned jo.....hehe....men jeg får det til *knis*

Tenkte å male litt imorra også, så kan jeg med god samvittighet shoppe litt etterpå :P hehe!

Er rart med et stille hus, uten unger som herjer og styrer :P

Men samtidig veldig godt!

De gangene vi er ungefrie nytes fullt ut ;)

Stolt av meg sjøl som står på stigen og maler helt i toppen, klorer meg fast med den ene handa og forter meg å male før panikke tar overhånd :P

Imponert! Og det høyrest ut som når eg står i stige, klomheldt meg fasr...tør ikkje gå så veldig høgt  eg då..

Kjære gode Lykkelig :wub: masse lykke til med fødselen vennen!!!

Håper av hele mitt ♥ at du får en god opplevelse denne siste gangen.

Du er sterk og tøff så dette klarer du og verdens beste premie er i vente ♡

Gleder meg til å høre fra deg!

Tenkte å male litt imorra også, så kan jeg med god samvittighet shoppe litt etterpå :P hehe!

Er rart med et stille hus, uten unger som herjer og styrer :P

Men samtidig veldig godt!

De gangene vi er ungefrie nytes fullt ut ;)

Pass på deg selv!!! IKKE fall ned ;) Fatter hadde en stygg fallulykke fra stige her for noen år siden, da han malte hus...skulle bare nå opp i øverste hjørnet uten å flytte stigen....Endte med helikoptertur og natt på sykehus, og alt gikk bra altså. Kjenner jeg ´har lettere angst for andre mennesker i stige etter det.

Kos deg masse med shopping og barnefri :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...