Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så gla' jeg husker deg godt! Jeg har vært til og fra på tråden siden 2007, het "skrekkblandet fryd" den gang :D Så moro at du skal bli bestemor!

Der kom mann og barn hjem fra båttur. Jupp, kl 22, ring barnevernet ;) Jeg ligger i senga sammen med en delvis sovende Sebastian, og akter ikke å vise at jeg er våken. Har nemlig ingen planer om å delta i leggingen. Hehehe.

Ellers har jeg blitt forkjølet og vondt i halsen, og magen er øm og rar på andre uka. Tror immunforsvaret mitt går helt dukken post partum. Sukk. Men det går seg nok til. Bare Lillegutt holder seg frisk.

Skal forresten på mr i slutten av mnd. Siste undersøkelse i ms-utredningen, og jeg gruer meg så jeg blir helt svimmel. Tiden fra mr til jeg får svar kommer til å bli et mareritt. Alt jeg ønsker meg er at mr bildene viser at alt er normalt, da skal jeg sveve rundt i en lykkelig boble og tåle alt av travle ferier, svigerbesøk og dåpsforberedelser.

Ble mye syt her, men hos dere kan man liksom lufte alt. Klemmer til dere!

Bumblebee; så koselig at du også har en liten Sebastian  :wub: det har nemlig jeg også! Høres ikke bra ut med ms-utredning, så jeg forstår veldig godt at gruer deg litt til det. Min ene bror har faktisk ms, og jeg gråt mye på hans vegne da han fikk diagnosen. Men han får en fantastisk "wonderdrug" iv. en gang i måneden, og er helt fin! Han har akkurat bygd stor veranda på huset, og malt det. Har to små gutter han spiller fotball, fisker med, går på skøyter med... Han merker det kun når han har feber, at han blir litt svak i knærne! Så, mener ikke at det er noen bagatell selvfølgelig, men livet kan gå videre på suverent vis også med diagnosen. 

Krysser fingre for at du ikke får diagnosen! Ventetiden er ikke alltid gøyal. Som deg har jeg også klart å bli forkjølet midt på sommeren. Tett som ei potte, og hoster opp lungene. Hvert hosteanfall utløser kynnere fra helvete!

Fikk forresten ikke funnet baby-tøy, men i dag, så skal jeg nok få det gjort :D mamma var innom i går kveld, og hun var superstresset! Truer med å ta over husholdningen, så nå må jeg ta meg sammen! 

Happy day i solen ønskes alle! 

Mange klemmer :)

Så bra Elibjo, krysser fingre!!!

Lykkelig: det nærmer seg med stormskritt for deg nå :)

Er egentlig asparges og junimage her inne?

Nå ligger lillebror så langt nede at jeg kjenner hodet klemme mot endetarmen når jeg bøyer meg fremover :S De andre to lå langt nede de og. Måtte sette meg forsiktig på slutten, for hadde jo et hode mellom bena ;)

Åh så bra Elibjo!! Krysser fingre for at den sitter nå rett rundt hjørnet ;)

Hmm ser ut som den lista skulle vært litt mer redigert nå. Rime har jo fått verdens søteste små jenter og selv om det er veldig koselig med flere i 1 trimester så har vel ett par stk egentlig flyttet over i 2. Og tenk, om 1 uke og 2 dager så flytter jeg over også :D så nå må dere snart gravide ferie humpe til dere er grønne i trynet så det ikke blir tomt i 1.trimester!!!

Krysser alle fingra for Bumblebee og håper det ikke blir ms diagnose!!

Stooor klem til alle fra senga her!! Ligger heeelt stille i håp om at kvalmen roer seg så jeg kan stå opp :D

Takk for alle gode ord om min dumme tante. Jeg sladret til mamma, å det er garantert sladret videre. Men tante er heldigvis langt avgårde på ferie for tiden, deilig. Her er ferien begynt, å nå er det grått å vått ute, usj. Fredag er det ul på sykehuset, så da blir det 2 timer i bil hver vei, for å sjekke at lillemann vokser som han skal. Han var for øvrig godt over gjennomsnittet sist, å ser ut til å bli stor.. Ulp.. Fikk streng beskjed om å ikke legge på meg mer i dette svangerskapet, å begynne svømmertrening. Å sjokoladen å smågodt frister som pokker for tiden!!! Ha ha!

Ellers har sambo kommet inn på deltids studie og reiser på samling 20-24 august. Stor bekymret for at jeg går over, å føder når han er reist vekk. :'(

Etter ul til uka blir det en liten uke med hotell og ferie i Sverige med familie og venner. det skal bli godt. Ser frem til det! :)

Håper å få kjøpt noen babytøy og kanskje bilstol, å en tur innom IKEA må vi og! :)

81-mamma, ser ut til at vi er neste etter lykkelig :) skrekkblandet fryd!!

Elibjo, håper femar gjør nytten! Krysser fingrene!

Kjærepære, jeg håper sånn for deg nå! Dette kommer til å gå bra! :)

Annonse

Grøne: Har ikke lyst å si akkurat hvor vi er, liker ikke tanken på å bli gjenkjent her inne ;) Men det er 30 grader i lufta og Middelhavet er superdeilig! :D Tar noen turer rundt omkring med bil og båt da, orker ikke ligge på stranda i to uker.

Og ja, feriehumpinga er i gang, startet i går på cd 6 og denne gangen skal vi fortsette helt i mål! :P

Bokormamma: Jeg har også god erfaring med å lage baby på denne tiden - datteren min er født i mars, men disse værene er jo i villeste laget da! Neida, kjekt med barn med litt futt i ;)

Bumblebeee: håper inderlig du ikke får diagnosen, men gjør du det så er jo dagens medisiner utrolig mye bedre enn for bare noen få år siden, og forskningen går framover! :)

Heia Kjærepære og alle oss andre snart gravide! :D :D :D

Sånn, tror jeg fikk Rime på rett sted nå. IKM aner jeg egentlig ikke, hehehe, men har den 14 som testedag. Den 10. skal jeg ta blodprøve. Klinikken regner ut disse datoene fra uttak/ befruktning, siden uttak på en måte blir en eggløsning. Er slik jeg har skjønt det, i alle fall. Er alt for lenge til testedag...sukk....hadde flere småkramper/ knip i magen i går, ganske irriterende.

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)

Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)

Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

En til,please. (Foreløpig termin 3. mars).

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

3 trimester:

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august) 

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. April.

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 

Rime fikk to jenter 30. juni <3

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian  :)

Hei jenter!

kjapt innom for å lese litt, er på ferie og uten nett, men har nå logget meg inn i resepsjonen..

Nå er jeg endelig i 2,trim i flg alle mine 3 apper, på den siste måtte man vente helt til uke 16! Måtte rett og slett inn for å flytte meg over, ville ikke gjøre det for tidlig for å ikke "jinxe" det! Jippi! Formen er stadig på vei opp, og ferie hjelper jo veldig!

Rekker ikke kommentere noe, står flere og venter på maskin her... Håper dere alle har en strålende sommer!!

Snart gravide:

Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.

Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

1.tri:

HH80 (termin 4.januar)

2.tri:

Supersnusken, termin 28.des

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Født:

Viiii. April.

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian   :)

Siste uke på jobb før ferien coming up. Det skal bli SÅ deilig!  Bare raskt innom for her blir det naturfilm, cup of tea og feet up.

Heia Kjærepære ohlalaaa, så spennende :D

Og Cajenne og Dossa, whoop whoop :)

(Beklager litt flåsete innlegg, men her skal det gå raskt altså...samt at jeg har blitt litt tidvis åndsvak av lykke her i boblen min, hahaha).

Siste uke på jobb før ferien coming up. Det skal bli SÅ deilig! Bare raskt innom for her blir det naturfilm, cup of tea og feet up.

Heia Kjærepære ohlalaaa, så spennende :D

Og Cajenne og Dossa, whoop whoop :)

(Beklager litt flåsete innlegg, men her skal det gå raskt altså...samt at jeg har blitt litt tidvis åndsvak av lykke her i boblen min, hahaha).

:D :D

Og grattis med 'stor' baby i magen, Supersnusken! Jeg tar gjerne over plassen din i 1. tri-gruppa ;)

Bumblebee, krysser fingrene for normale prøvesvar!

Sågla, husker deg fra tråden, ja :) Vet ikke om du husker meg, men jeg fikk i hvert fall det etterlengtede barn nr 2, brukte bare 9 år på å få familien komplett... Men resultatet ble strålende, da :wub:

Elibjo, du var ikke tilfeldigvis på Medicus Trondheim? Jeg var der på eggledersjekk med kontrastvæske (og besvimte nesten under undersøkelsen, grøss. Ikke direkte vondt, men fy så ubehagelig!) og fikk resept på femar. Fikk påvist en tett eggleder (etter exu for mange herrens år siden) og en som var trang. Etter denne gjennomskyllingen ble jeg faktisk gravid tre ganger på rappen, og innbilder meg at den trange egglederen ble skylt åpen på et vis. Er uansett superfornøyd med at den tredje satt hele veien og resulterte i lille nydelige jenta mi :) Måtte forresten smile da jeg leste størrelsen på Tussemor sin relativt nyfødte lille kraftkar, som allerede er laaangt over min lille frøken i størrelse. Hun var på 5-mnd.kontroll forrige uke og var 65,5 cm og 5980 g :) Storebror var til gjengjeld 6060 g på 6-ukerskontrollen :D

Velvel, nå har jeg skravlet meg bort igjen og glemt alt jeg skulle kommentere ;)

Heier på kjærepære og alle dere andre vakre damer :wub:

Snart gravide:

1.tri:

HH80 (termin 4.januar)

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Født:

Viiii. April.

Annonse

Bra Hønny! Jeg liker å se at jeg rykker fremover i køen ;) 40 dager igjen til termin i dag!

Som symbio er jeg fylt av skrekkblandet fryd! Siden jeg knapt klarer å gå kan det være greit å få ut ungen snart!! Men det er litt skummelt ifht fødsel, omveltning i familiesituasjon osv. Er jo ikke sikkert jeg klarer å gå noe særlig når ungen er ute heller.. Også prøver jeg å nyte graviditeten, for den er nok den siste! Mange tanker som svirrer rundt... Blir liksom aldri helt klar, så det er i grunnen greit at ungen kommer når den vil, for da må jeg bare forholde meg til den :)

I dag skulle være den store kles-dagen!  :) de to eldste er i barnehagen etter 3 uker ferie, og mannen på jobb. Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke ta meg sammen til å finne baby-ting denne gangen... Oppfører meg akkurat som den gang jeg var student, og skulle ha store innleveringer eller eksamen. Finner så mye jeg bare MÅ gjøre først :rolleyes:

Selvfølgelig kan man ikke gå i fødsel uten at dusjkabinettet er skrubbet ned, og man har vasket under det... For ikke å glemme vaskemaskinen, som må flyttes så gulvet under vaskes! Kan ikke anbefale sistnevnte, da jeg nå blør, og har noen skikkelige tak! :unsure: setter meg pent ned for å leke med minsten, så blir det sikkert borte snart! Klemmer fra 

den evige optimisten

(som kommer til å reise hjem fra barsel med uvasket tøy på vesla? :huh: )

Snart gravide:

Apex (38 år, prins fra før født i '95. 3pp - IKM 16.07)

1.tri:

HH80 (termin 4.januar)

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Født:

Viiii. April.

Innom og oppdaterer meg på nabolaget mens jeg er i bynære strøk med bedre nettdekning, så jeg fikk om ikke annet rettet på alder, ikm og arvingens fødselsår som var ramlet ut i løpet av tida som har gått!

Er i dpo-land nå med min ustabile syklus, og ventetida er laaaang.. Men som jeg sier til kjæresten; vi vet jo ikke helt når den eggløsninga er, så for min del er det gjerne aksjelegging annenhver dag frem til mens.. Det er jo ferietid så litt humping blir det også tid til når man bare er to stykker på hytta sammen. :)

Kjenner etter kroppen etter positive tegn, synes det er mer "murring" i underlivet enn til vanlig, og er ikke puppene mer ømfintlig enn normalt - eller er mor bare generelt mer amorøs i sommermodus?? ;) Ikke godt å si!

Håper det går veien, Elibjo - og dere andre. Hvor artig hadde det ikke vært med full sommerklaff, kvalme gjennom høsten og sjåføroppdrag i julebordstida?! :D

Nyt ruging dere som har hybelboer.. Jeg heier på dere også!

Ha en fin dag damer! :)

I dag skulle være den store kles-dagen!  :) de to eldste er i barnehagen etter 3 uker ferie, og mannen på jobb. Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke ta meg sammen til å finne baby-ting denne gangen... Oppfører meg akkurat som den gang jeg var student, og skulle ha store innleveringer eller eksamen. Finner så mye jeg bare MÅ gjøre først :rolleyes:

Selvfølgelig kan man ikke gå i fødsel uten at dusjkabinettet er skrubbet ned, og man har vasket under det... For ikke å glemme vaskemaskinen, som må flyttes så gulvet under vaskes! Kan ikke anbefale sistnevnte, da jeg nå blør, og har noen skikkelige tak! :unsure: setter meg pent ned for å leke med minsten, så blir det sikkert borte snart! Klemmer fra 

den evige optimisten

(som kommer til å reise hjem fra barsel med uvasket tøy på vesla? :huh: )

Korleis går det med deg? Blødning tilseier vel ein sjekk? i allefall saman med tak....og mannen greier vel å vaska litt før de kjem heim frå barsel..;)

Ja, Lykkelig...hvordan går det med deg? Blødning og tak hørtes ikke helt tipptopp ut? Men flirte godt av studentbeskrivelsen din...klart det må skinne UNDER vaskemaskinen, ha ha.

Her begynner de velkjente symptomene å melde sin ankomst, men nå som tidligere er de mest framtredende på kvelden når jeg er sliten, så det passer jo egentlig bra. På torsdag skal jeg på ultralyd for å lete etter et lite hjerte..smelt.

Og et stooort HEIA til deg Apex. Krysser alt som er(ja, faktisk) ;)

Masse herlig lesestoff *digg digg* ♡

Kjærepære jeg er super spent på deg!!!

Har en veldig god magefølelse :D

Snart er det din tur til å juble :wub: xxxxxxxx alt jeg har for deg!!!

Bumblebee vennen håper du slipper unna ms, men er jo gode medisiner på markedet og gode fremtidsutsikter :) klem klem

En til snuppa :) blir digg med ferie!!! Kose deg masse :wub:

Bare noen dager att før tanta melder sin ankomst her.....men enn så lenge så lever jeg i håpet ;)

Elibjo :) så gode nyheter og håper femar gjør jobben sin!!!!

Tussa :wub: knuseklemme super dama!!!!

Lykkelig vennen, hvordan er det med deg?

Snart er du i mål så ikke stress med alt du føler du burde ha gjort før baby'n kommer.

Koseklemmedeg :wub:

Supersnusken snupp så herlig at du har flytta over til andre trimester :D

Skal overta plassen på første trimester snart ;)

Alle dere andre er ikke glemt og sender herved over masse koseklemmer til hver og en av dere :wub:

Unga og jeg har plukka 6 kurver med jordbær idag så ble jordbær med is til dessert :D

Nam nam nam.

Imorra blir det kinotur på oss, grusomme meg2 og ungene gleder seg!!!

Lykkelig, her startet fødselen etter at jeg rundvasket soverommet til storebror... Spent på om det er noe på gang hos deg nå. Men du har vel termin snart? Og andre kan ordne det siste, vet du :) Sender en god klem :wub:

Lykkelig: jeg også lurer på hvordan det går!! Om Sofie ikke har kommet innen neste onsdag kan jeg godt stoppe på tur sørover å hjelpe deg litt med klesvask og ellers annet ønskelig!! Bare for deg å si kom, så gjør jeg det altså!!! Da kan du få en klem på ordentlig ;)

Dossa, er det noen som ikke skal krysse noe for noen, så må det da være deg!!! D eneste du får krysse er fingrene!!! Du skal da vitterligen inn på 1tri nå og det gjør du ikke med beina krysset ;) stor varm gruseklem til deg også!!!

Jeg er ganske matt for tiden...synes det blir litt mange løse tråder...ungene reagerer mye og det gjør vondt i mamma hjertet å ikke kunne gi de mer stabilitet enn det lille som er nå. 4 åringen er en skikkelig drittunge og trasser vanvittig mye mer enn da han var 3...sukk...håper det kan gjøre godt for dem og oss med litt ferie...kjenner at jeg er livredd, men jeg skal gjøre mitt ytterste for at ungene skal få kose seg glugg i hjel ;) nå skal jeg se om jeg kan få bukt med hodepinen min, å sove den bort ;) natti natt mine kjære

God morgen til alle nydelige støttekontakter  :)

Her gikk lett blødning over til blodig slim i løpet av et par timer. Hatt noen vonde tak i natt, og tok faktisk to Paralgin forte for å få sove til slutt. Har ingen tro på å komme i gang selv denne gangen heller, men får noen vonde tak innimellom som går skikkelig bak i korsryggen. Alle som har født før kjenner vel igjen den følelsen :huh: I dag skal jeg bare liste rundt, småpusle litt sammen med minsten. Ingen bæring opp og ned trappa i dag! Middag hos mamma, som bor 10 min unna. Deilig å slippe kjøkkentjeneste! Kjenner man blir sliten av vondtene, og ikke minst uvissheten. Er helt bestemt på å finne noe småtøy og vaske trekket til vogn-baggen før lunch! Så får jeg ta resten av det jeg rekker tenker jeg.

Tussemor; hvor fantastisk hadde det ikke vært med besøk! Men blir indusert mandag... med min fødekropp (som jobber altfor langsomt, uansett medikamenter!)så ligger nok jeg på føden når du passerer! Du hadde ikke fått lov til å vaske, men hadde vært suverent med en klem da! Håper du får en deilig avslappende ferie sammen med guttene dine! Det er virkelig velfortjent!  :)

Omtanke og klemmer returneres herved til alle støttekontakter! Litt merkelig er det jo at alt deles med dere :) mens familie og venner her holdes i uvisshet. Kun mamma, som skal være barnevakt, som vet om fødsel til uka... Tenk om jeg kunne være ferdig om en uke, uten varige traumer og sprengt underliv... Fingers crossed!

Hugs and love :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...