Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det begynner å bli veldig tungt nå!!! 50 dager igjen i dag!

De siste ukene har alt liksom blitt mye tyngre. Bekkenet er blitt ganske mye verre. Kan nesten ikke gå noen ting. Klarer foreløbig å hente og levere eldste i bhg. Men begynner å slite veldig med aktivitet utover det. Så jeg sitter egentlig bare i ro, hele dagen. Det går sån noenlunde greit fra morgenen til ettermiddagen, men da er jeg utslitt. I tillegg har yngstejenta sluttet å sove om kveldene. Mulig hun sover for mye på dagen, men jeg trenger jo pausen da... i tillegg er det opp 4-5 ganger å tisse før jeg sovner, kan bare ligge på en side, ellers blir lillebror irritert, og halsbrannen uutholdelig. I natt våknet jeg kl 5 av den værste leggkrampen, og fikk ikke sove mer... søstra mi og mannen kommer på besøk i helga, har ikke sett de på 10 md, men jeg gleder meg ikke. For jeg er så sliten at jeg er på gråten daglig! skjønner faktisk ikke hvordan jeg skal holde ut resten av dette svangerskapet, men dagene går vell. Det som er det verste er at jeg ikke vet om disse bekkenproblemene går over etter fødselen. De gjorde jo ikke det sist!

Får lyst å unnskylde all klagingen, men skal la det være siden vi skal slutte med det ;) snart er det uansett over, og da får jeg jo verdens beste premie! Så det er jo verd det!! Helt klart :)

Ha en riktig god helg alle sammen :)

Gratulerer bumblebee!! Gleder meg til historie timen om fødselen din!

I dag fikk jeg 100% sykemelding, 46 dager til termin her. Vond bekkenløsning og hetetokter gjør seg ikke på jobb lenger ned nærkontakt med kunder.

Så det skal bli godt å hvile på sjarmøretappen som gjenstår. I tillegg (etter i dag, igjen) har jeg ikke lyst til å vise meg blandt folk...

Var grei å tok turen innom min oppegående snille tante, som på en halv time klarte å si 4 ganger at jeg er tykk..

Jeg klarte ikke si noe til henne i dag, ble bare helt stille.

Det skal sies at jeg har fått det servert tidligere i svangerskapet også, og at jeg da sa til henne på min dialekt; Har du for fan ikke nåkka pent å si, kan du se å holde kjeft! Æ har da vel speil hjemme, treng ikke å høre det fra andre!

Så noen (mange) tårer trillet ned kinnet på vei hjem i dag. Og jeg har ikke vært hormonell i dette sv.skap. Men da fikk jeg en knekk. Jeg tror jeg faktisk skal "sladre" til mamma om hva hun sa og at jeg faktisk har tenkt å unngå henne resten av graviditeten...

Sambo så med en gang på meg, når han kom hjem at det var noe. Og han var snar ute med å trøste, og fortelle meg at han ikke var enig i min tantes mening. Jeg er sommerlig å feiende flott kom det fra han <3 elsker.. :)

Nå krysser jeg fingrene mine for kjærepære, at det er på mandag at gullegget blir satt inn! Og for alle andre snart gravide, sommeren er her!

Godt å høre at formen din er stigene fiemamma!

Høres ut som bekkenet ditt er 100 ganger verre enn mitt 81mamma! Godt vi snart er i mål!

Endret av Symbio

Fiemamma :) det må være deilig å kjenne at du blir i bedre form :D

Stigende form liker vi å høre for du har jaggu meg får din dose og mer til i dette svangerskapet.

Det er verdens deiligste følelse når man kjenner liv i magen :wub:

Lillegutt som vil vise at han er her for deg :)

Tussemor :) WOW du er ei dame uten like!!!

Bøyer meg i støvet for deg, du imponerer meg :D

81mamma :) usj det er ikke greit på slutten.

Det er lov til å klage, vi er alle her i nabolaget flinke til å lytte :D

God bedring!!

Symbio :) dumme dumme tanta di :angry:

Er aldri lov til å si slikt som hun gjorde, rett og slett uforskamma oppførsel!!

Det vakreste som finnes er gravide kvinner og du er en av dem :wub:

Knuseklemmedeg

Lykkelig :wub: må bare sende av gårde en gooooog klem til deg og ønske deg en avslappende og god helg med lite vondter :)

Supersnusken :) så herlig at du vandrer over til 2 trimester :D

Tenk før du veit ordet av det så er du i mål :wub:

Masse gode klemmer til dere alle vakre damene i dette herlige nabolaget :wub:

Annonse

Symbio: den tanten din skulle hatt juling!! Fy søren altså! Makan til oppførsel. Sladre til din mor du, og sørg for at tante kommer laaaaaangt nede på besøkslista når babyen er kommet!

Jeg tilhører de som synes gravide er nyyyydelige! Jeg har alltid syntes det! Før kastet jeg alltid misunnelige blikk i retning alle gravide! Jeg syntes alle var nydelige! Så løft hodet og vær stolt av magen og kroppen din! Det er garantert mange som synes du ser flott ut, og som ville gitt alt for å være i dine sko :) klem

Symbio: Tørk tårene dine, løft blikket og smil. Ingen har lov til å få deg til å føle deg utilpass i din egen kropp, det er bare så galt og dårlig gjort at jeg ville faktisk ikke nølt engang med å gi henne klar beskjed (også her på klingende nord-norsk!) om at sånne kommentarer kan hun spare seg for, og deretter rett og slett kutte kontakten! Man skal ikke behøve å tåle dritt fra folk bare fordi de tilfeldigvis er i familie. Familie kan lære seg å oppføre seg de også :angry: Jeg er sikker på at du er nyyyyyydelig! Og spesielt nå skal du jo glede deg over kroppen din! Tenk, den har skapt en baby, og nå ruger den på den, helt til babyen er perfekt. En kropp som kan gjøre det, er jo fantastisk!!! *goklemmer*

Gratulerer til bumblebee med gutten :) ser fram til fødselshistorie!

Fiemamma: godt å høre at du er i bedre form, det kunne vel strengt tatt ikke bli stort verre, så det måtte jo gå oppover til slutt!! :) Håper tendensen varer!

Her er vi i gang med happy humping. Enda 5 dager til EL i følge terminkalkulatoren men denne måneden SKAL spiren sitte, så her tas det ingen sjanser. EL kan jo være tidligere enn jeg tror, skal ikke gå glipp av den. Dessuten er det fantastisk for forholdet vårt, vi blir så glade i hverandre med all denne humpingen <3

Ønsker alle dere flotte damer en fin fredagskveld!! :)

Nå Cajenne er det snart IKMuke uke og jeg håper så inderlig, inderlig at det blir din tur til å juble! Heier og krysser og kaster penger i ønskebrønn!

Underfundig, hvor er du i prosessen?

Gratulerer så mye med sabla flott eksamen, Tussemor! Jeg må bare si som de andre at jeg er imponert over alt du klarer. Nå håper jeg virkelig at du får gode dager framover slik at du kan nyte seieren og sommeren, det er så fortjent, søte deg :)

Dossa...er du fremdeles aktiv på børsen, eller er du også kommer inn i ventetiden? Det blir så gøy altså, når dere flytter ned på lista!

Hvordan er det med deg, Minnimusa? Vet du hvorfor du er så svimmel? Huff, høres guffent ut :(

Puster lettet ut med deg da, Fie! Herregud, for en runde du har vært igjennom...og du, ikke send den videre til meg er du snill :P

Er i superform...men i går startet den store tissekavalkaden. Hele tiden, også på natten og syns det er sååååå spennende og gøy! Livet smiler og jeg svever inn i helgen på min rosa sky :D

Håper dere alle verdens beste får en deilig helg!

Joa jeg svimer fortsatt rundt og er kvalm. Legen har sagt det er sånn ekstrem svangerskapskvalme så fått beskjed at dette kan ta en stund. Så jeg sitter fast hjemme i sofaen eller senga for legen vil ikke at jeg skal kjøre pga svimmelheta! Så dagene går i pc, tv, passe på at jeg får i meg nok mat og drikke(det vanskligste) og sove :)

Jeg tar sånne kosttilskudd tabletter for gravide med jern. Har tatt folat siden jeg prøvde å bli gravid i april og da D-vitaminer da jeg har hatt D-vitamin mangel siden i høst(bare elendig på å huske å ta tabletter). Men legen har tatt alt av blodprøver og ikke noe som er mangel nå. 

Men kjenner at nå med 2 uker i sofaen/senga så holder jeg på å gå på veggen. Stortrives langt utpå landet, men utrolig kjedelig å bare være alene og ingen som kommer å hilser på og faktisk sitter litt sammen med meg. Kun nå hatt skyss til og fra legen hvor jeg da har handla i samme slengen, ellers så er jeg bom aleine 24/7. Veldig glad i egentid, men nå kjenner jeg at jeg har vært nok sammen med kun meg selv hihi..

Skal sies at jeg har utrolig støtte av pusekattene mine da, de kommer jo løpende når muttern sitter å sipper som et helvete pga noe på tv'n el.l. og hvis jeg blir så svimmel at jeg må sette meg ned så kommer de også løpende for å sjekke meg opp <3 <3 Men synes veldig synd på Sjefen/Elliot, pga at han startet å markere igjen, så er han da stengt på katterommet i 2.etg og hyyyler sin ensomhet(han er sjeldent helt alene da, har selskap av en av jentene 90% av tiden). Problemet er at denne gutten er verdens største mammadalt!! Han går helt i oppløsning når jeg er inne å tar kasser, fyller på mat og vann. Men pga den sterke "mannelukta" hans nå så orker jeg ikke være sammen med han lenge om gangen pga kvalmen :'( Savner "bebisen" min! Elsker når den svære store hankatta på 8,6kg kommer løpende mot meg og mjauer ma-ma, ma-ma! så kaster seg i armene mine, gir meg masse nusser og kaster seg rundt så han ligger akkurat som en baby du skal amme, og der kan han ligge å sove på ryggen i timesvis inntil brystet mitt.  

Ok, prøver meg på en aldri så liten fødselshistorie. Den er ikke så velskrevet og korrekturlest, men måtte bare få den ned før knøttet våkner igjen :D

Gikk på do på morgenen termindagen for å tisse. La meg igjen og kjente disse takene som jeg hadde kjent noen av et par ganger de siste ukene. De var ikke så vonde, men etter en stund merket jeg jo at de kom ofte. Litt for moro skyld prøvde jeg meg med den nyinstallerte contraction timer app'en, og så at det var 5 min mellom takene. Da er det nok ikke rier tenkte jeg, for de skal jo ikke begynne så regelmessig. Likevel merket jeg spenningen bygge seg opp inni meg. Ba mannen om å levere ungene slik at jeg slapp det. Men jeg sto opp og gjorde dem klare, og selv klarte jeg ikke sove mer. Tok en dusj og passerte meg selv godt opp i sofaen for å vente på "one born every minute" Da disse forsiktige takene fortsatte å komme med 5 min mellomrom fant jeg ut at jeg skulle ringe føden og høre hvor tidlig jeg evt skulle komme inn, i og med at jeg sikkert skulle overvåkes mtp hjertet. Gyn hadde sagt til meg at kunne ringe inn når det var ca 10 min mellom riene, eller hvis vannet gikk. Føden ba meg komme inn for en sjekk.

Jeg ringte mannen som var dratt på jobb, men han hadde ikke vært hjemme før om 45 min og deretter er det 30 min til sykehuset. Og så hadde jeg ikke noe lyst til å hale ham hjem fra jobb bare for å bli sendt hjem igjen. Jeg foreslo at jeg dro inn selv og at jeg skulle ringe og informere etterhvert. Satte meg i bilen og fulgte med på klokka, fremdeles 4-5 min mellom.

Inne på føden kl 10, og ctg viste at baby hadde det bra, men ga ikke utslag på rier. Nei nei tenkte jeg, så var det vel falsk alarm da. Jordmor kjente etter og kunne konstantere 3 cm åpning. Blodtrykket var altfor høyt, 160/110, så jeg fikk ikke dra hjem. De ville få ned trykket først, og så trolig sette meg igang med å ta vannet neste dag. Avtalte med mannen at jeg skulle ringe hvis noe skjedde, men i 14-tiden kom han tuslende, hadde ikke hode til å konsentrere seg om jobben likevel ;) Kl 15 ble vi flyttet til obs posten for gravide. Ctg der viste regelmessige rier og pga hyppigheten sjekket jordmor åpning og den var 4 cm. Så da var det ned igjen da, tilbake på føden kl 16.

Nå begynte riene å kjennes godt. Etterhvert dalte babyens hjerterytme under riene og jordmor måtte ta vannet for å sette en elektrode på hodet hans. Dette var en gang mellom kl 17 og 18, husker ikke helt. Det var AU!! To forsøk før den var på plass. Vannet var misfarget. Men nå ble riene heftigere ganske kjapt, kjente hvordan det reiv nedover. Lystgassen var ikke noe å skryte av, fikk bare 30% og det hadde minimal effekt. Eneste fordelen var at jeg hadde maska å klamre meg til. Jeg kjente hvordan babyen skle nedover i bekkenet og begynte å få trang til å trykke. Da tok de fra meg lystgassen og jeg hadde lyst å spytte på dem (hehe) Det var sinnsykt mye verre enn jeg husket, var sikker på at musa og endetarmen og alt skulle sprenges i filler. Jeg fikk kjenne på babyens hode i åpningen, og på neste ri kom hele gutten. Elleve minutter med trykking. Fikk han opp på magen og var så lettet over at det var over. For første gang tenkte jeg at dette vet jeg ikke om jeg klarer en gang til.

Gutten sleit litt med pusten og de tok ham med ut. La ham i kuvøse og skulle ta ham med til barneavd. Mye frem og tilbake, men etterhvert kom han seg og de droppet barneavd. Vi ventet og ventet på at de skulle veie og måle knøttet, mannen syntes han var svær og tippet 4,5 kg. Jeg tippet under 3,5 kg. Etter to lange timer fikk vi svaret: 3265 gram (4,5 kg du liksom) og 51 cm lang. 35 i hattestørrelse :) Ingen sting denne gangen, bare to "katteklor" :)

Nå er jeg så utrolig spent på hvordan det går med deg Rime?!

Annonse

Bumblebee :) åååå for en herlig fødehistorie :D

Gikk relativt kjapt og må ha vært en utrolig lykkefølelse da du fikk gutten opp på brystet ditt :wub:

Håper dere stooooor koser dere!!!!

Takk for at du delte din historie :D

Minnimusa :) kattene dine høres så fine ut :) :)

Katta vår Strofe er ikke den kosekatta som jeg skulle ønske. Kanskje han blir det med årene :P

Masse god bedring!!

Jeg er over i DPO land og blir ca to lange uker før jeg enten kan juble eller hive noe i veggen :P haha

Utrolig deilig å ikke ha den stressende følelsen hengende over seg når det gjelder denne prøvinga.

Tar en dag om gangen og lever i håpet helt til tanta dukker opp.

Og hver gang hun kommer så må man bare snu tankegangen og se på det som en dag nærmere målet om en spire :D

Hurra og gratulerer Bumblebee!! Flott størrelse på sjarmøren din, du har vært kjempetøff!!

Har hatt hektiske dager her, litt aksjelegging innimellom hektisk innspurt i flere småprosjekter før hytteferie til uka og feiring av min bursdag har vi også rukket. 38 år nå, er visst ingen alder, men jeg kjenner jeg blir litt stressa med tanke på oddsen for å klare mirakelet og bli gravid.. Jeg er i allefall innstilt på å gjøre mitt for å få det til!!

Takk for flott historie bumblebee :) alltid spennende å høre om fødsler! jeg kjenner igjen følelsen om at "dette klarer jeg ikke igjen". Slik har jeg det hver gang :) men denne gang trøster jeg meg med at det blir siste gang! Gleder meg masse til å få prinsen min jeg også :) kos deg masse masse!!!

Dossa: håper det blir din tur snart :)

Hei igjen alle sammen :)  kommer egentlig innom for å takke for meg, og forsvinne sakte med sikkert ut fra BIM.. ivertfall fra det meste fra BIM. Jeg rekker ikke å lese alle innlegg, følge med på hvem som har fått baby, hvem som fortsatt prøver, alle oppdaterte lister osv, osv. Det blir liksom mest familie og Lillegull her altså må jeg innrømme :wub:  Men takk for min tid her inne hos dere. Guri, som tiden har gått raskt! Takk for støtte, hjelp, vink. råd og tips.. og ikke minst generell skravlings :) Dere er en gjeng herlige kvinnfolk! Jeg er såå glad for at dere finnes!! 

Her går det i amming, soving tre til fire timer av gangen(for Lillegull altså), rolige og gode netter heldigivis med amming et par ganger og en drøss med kosing. Hun er nå litt over tre uker og vi eeeelsker henne STORT :wub: Familien er komplett, og dette er definitivt vårt siste familiemedlem som mannen og jeg lager ivertfall :D Etter dette blir det bare barnebarn om en femten-tjue år kanskje :D

Jeg krysser fortsatt fingrene for at dere som ikke det har klaffet for enda, skal det klaffe for riktig så snart! .. og ønsker alle som går og venter på babyen sin inni magen lykke til med fødsel og alt etterpå :)

Gode klemmer sendes deres vei :wub:

Neeeeiiii Ønskersnupp!!! :o Nå fikk jeg nesten sjokk :'( Jeg klarer ikke følge med på alt jeg heller, men det er mange damer her så det er ikke rart :) Du har vært helt magisk mot meg når jeg var sliter og prøver. Kommer aldri til å glemme det. Du hjalp meg mer enn du aner. Håper at du ikke forsvinner helt :wub: Stor klem til deg vennen min :) Masse lykke til med alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...