Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Herlig å høre at du er ved godt mot Rime! Og det går jo bra dette, er bare litt tidligere enn planlagt. Du må slappe godt av og fete opp de to små så mye du kan.

Gratulerer til missAlma med spire i magen! Det er helt rart, jeg blir nesten litt misunnelig på dere som tester og tolker streker...får vel aldri oppleve det igjen jeg. Det er jammen litt sårt og vemodig å tenke på *rister oppgitt på hodet av megselv*

I dag tidlig trodde jeg slimproppen hadde begynt å gå. Men så kom det aldri noe mer og her er stille som en sommerdag. Termin i morgen. Vente, vente, vente... :P

Fortsetter under...

Tusen takk Minnimusa, En til og 81-mamma :wub:

Jeg er også i lykkerus, men ganske nervøs for å miste igjen. Men har god tro denne gangen! Gleder meg masse til tiden fremover!

Hvis vi bare får inn resten av gjengen nå, så må det bli bra!

Hvordan er det med symptomer Minnimusa og En til? Ser vi er kommet ganske likt og har termin ganske nært etter hverandre ;)

Her er det absolutt fravær av symptomer, bortsett fra at jeg ikke tør å ha sex, ikke tør å klatre og knapt tør å gå på do og tenker seriøst på å be en lege om å snurpe til mormunnen med knappetråd..samt er dypt forelsket i en skapning på to millimeter...så ja, kokko til tusen. Men tidligere erfaringer viser at om en ukes tid starter "morroa".  Apropo knappetråd, jo  mer jeg grunner på hvorfor det gikk galt sist jo mer streifer tanken inn på om mormunnen kan ha åpnet seg? Alt var jo i skjønneste orden og jeg klarer ikke å finne ut hvordan noe kan være så vitalt den ene dagen for dager etter være død. Kanskje det rett og slett var for tidlig åpning av mormunnen? Uansett bestilles time til lege i morgen for å lufte bekymring. Som du sier Supersnusken, så ønsker jeg ekstra oppfølging, får se hva de tilbyr meg. Fikk du ekstra oppfølging?

Hvordan er det med deg da, MissAlma?

Hihi, skjønner deg godt. Hvis du er kokko, ja så er jeg det også ;) Kokko hele gjengen! Vi blir jo så glad i bittelillen som er så etterlengtet.

Er så mye symptomer her heller, har ikke noe tidligere erfaring. Jeg er bittelitt kvalm (uten særlig betydning), hodepine, litt trøtt og tidvis litt menssmerter. Ellers er det ikke så mye som skulle tilsi at jeg er gravid... (er jeg det? :P ). Er såå spent p tiden fremover...

Tusen takk dere Dossa, Tussemor, Rime og Bumblebeee - og masse lykke til med forestående fødsel, Bumbelbeee :wub:

Annonse

Lykke til med innspurten Bumblebee og Rime :) enig med Bumblebee i at det er rart å lese om nysådde spirer og bekymringer. Vet med sikkerhet at jeg aldri vil være der igjen nå. Kanskje like greit, når svangerskapene er som de er...

En til; har nok kanskje skrevet litt utydelig i innlegget. Prinsessen hadde ikke respirasjonsstans i 1,5 time. Men fikk det 1,5 time etter at hun kom ut. Hun ble røsket ut med vakum, og jeg ble sydd i 1,5 time innvendig, utvendig, forover, og bakover :(  da alle forlot fødestua, og jeg endelig fikk holde henne... da sluttet hun å puste! Men hun har heldigvis ikke sluttet siden! Skravler som en foss, på innpust og utpust, hele dagen :wub:

I dag ... så har jeg atter en gang ambisjoner om å rydde og finne babytøy etc. Fredag er det ny begravelse i familien. Ungene er nå veldig rutinerte på dette etter forrige runde, og tar alt på strak arm ^_^ håper på dårlig vær, så jeg har tøy til dem...

Ønsker alle en deilig dag!
OG må fnise litt av de nygraverte som etterlyser symptomer! Snart ofrer dere daglig til porselensguden, og lurer på om det kan være riktig at man skal føle seg så dårlig, eller om du er alvorlig syk!!! :D Happy day!

Hahaha...ofre til porselenet! Adopterer det uttrykket :D Ja, det kjennes ut som stille før stormen..snart blåser det opp!

Håper du har det greit der på sykehuset, Rime. Du skulle vært i nærheten, så skulle jeg kommet med glossy Magazines og gode sjokolader og te til deg..blir utrolig spennende når de to små frøknene skal få hilse på mammaen og pappaen sin om et par ukers tid. Selv om de har litt hastverk, er du jo i de beste hender. Følger spent med :)

Og Bumblebee, nå er jeg klar for fødselshistorie her!! Nå kan du bare starte, he he....

Har bestilt time til en svangerskapsguru, som har praksis ved siden av spesialistjobb på sykehuset. Så nå skal han få berolige mine nerver(lykke til!).

Nei, jobben kaller! Nyt dagen dere, gi dere selv en premie i dag...hva som helst som kan glede dere. Min gave er å  gi litt faen i å være så flink...senke skuldrene, roe tempoet og se at jobben og dagen går utmerket likevel.

Hjeeelp!! Huff kjenner jeg blir så stressa nå at jeg klør i hele kroppen. Legen har sendt en hendvisning til hjemmesykepleien/hjemmehjelpen ang at jeg sliter hjemme pga svimmelheten og kvalmen. De ringte nå for å spørre hva jeg trengte hjelp til.

Vet såååå godt at jeg måå ha hjelp, men blir superstressa at det skal komme fremmede mennesker og se hvor jævlig jeg har det hjemme nå!! Er virkelig flaut å ikke klare å ta seg av sitt eget hjem og pga kattene så er det jo en del hår rundt omkring. Og ja redd for hva de skal tro om meg sånn det ser ut her nå og ikke minst på katterommene som stinker nå og skulle vært skrubba ned!! Jeg er vant til å stå på alle fire å skrubbe de romma ukentlig så de skal ha det rent og pent, men nå er det ikke gjort på tre uker!! Bare tatt kassene i full fart og gitt de vann og mat. Jentene er jo ute i huset de fleste dagene og prøver da å lufte på det rommet men hjelper lite når det ikke vaskes.

Huff dagens utblåsning! Men tror ikke dette stresset forsvinner med det første

Takk, takk jenter, og gjett om mamma og pappa gleder seg til å hilse på små alvane, men håper det ikke blir før etter neste fredag for da har vi nådd 34 uker :)

Ja det hadde vært kos en til, please! Håper virkelig den legen klarer å roe nervene dine og at du blir fulgt godt opp denne gangen! Selv om jeg til tider har vært litt lei av å holde på med å kjøre 20 mil frem og tilbake hver 14 dag pga oppfølging og kontroller, så har det likevel vært veldig beroligende og godt å bli så godt fulgt opp! :) Og så får du følge rådet ditt i å senke skuldrene og forsøke å slappe av, masse gode tanker sendes din vei!

Minnimusa: flauheten forsvinner etter første besøk, du er bare nødt til å få hjelp! Vet hvordan du har det, du trenger avlastning, vet ikke hva jeg skulle gjort uten hjelp sjøl jeg når jeg er på mitt dårligste. Du får bare forklare at du ikke har greid å fli opp på katterommet, det skjønner de helt sikkert :) De ser jo at dyra er fine og får mat. De har sett verre hjem enn ditt, og dette er bare en kort periode. Hold ut!

Annonse

Lykke til hos guruen, En til :) Det er bra du får oppfølging.

Minnimusa, skjønner at d tenker sånn, hadde sikkert gjort det selv, men du mååå ikke. De menneskene der er nok vant med myyye verre ting enn hjemme hos dere. Og de bør jo bare ha full forståelse for at det er blitt sånn dom det er blitt. Tror nok det er riktig at du "glemmer" det etter første besøket ;)

Fiemamma, usj så kjedelig med forstoppelse. Det er s vondt. God bedring, og gå på do neste gang nr du kjenner at du må ;)

Jeg venter ennå på sommeren, den kommer liksom ikke helt til... :huh:

Da fikk jeg endelig logget meg på en pc, og flytter meg selv til juli. Ikke lenge til ikm da, satser på positiv test over helga og en velskapt marsbaby :wub:

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

En til,please. (Foreløpig termin 3. mars).

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06

Har jeg egentlig gratulert deg, Miss Alma? Hvis ikke, GRATTIS! :D

Fiesnuppis: Kjør på med alt du har av frukt i huset, om du ikke har svisker! Lykke til! :D

NÅ MÅ DU FØDE, Bumblebeee!!! :D Har du blitt strippet? Anbefales - tror jeg fødte to dager etter. Og Rime, knip igjen! :D Ellers går det nok helt fint om de kommer nå. Heldige dere som snart har de små klumpene deres i armene :wub:

Så bra at Kristin ikke hadde hd, Ønsker! Greit med de ekstratingene man slipper. Nå kan dere bare kooose dere i sommer! :D

Tussemor: Sender deg varm energi! :wub: Kanskje du kan søke om noe ekstra hjelp fra kommunen nå som du blir mye alene med tre små? Eller iallfall anskaffet vaskehjelp som mannen betaler...

En til: Er så glad på dine vegne, altså! Og ikke glem å blåse en daglig dose babystøv hitover ;)

Hvordan går det med dere, Kjære Pære, i gang med nytt forsøk?

Og underfundig - vi er jo like gamle - synes vi skal gå for vårbaby 2014, det har vi fortjent! :D

Har jeg forresten nevnt at mannen plutselig har blitt positiv til baby? :D Begynte med å si at han var så redd for at jeg skulle bli gravid her en dag, og så kom det fram at han hadde jo egentlig lyst på en til, men kunne vi klare det, liksom... Endte med at han sa at skjebnen fikk bestemme :) Ganske stor endring i innstillingen siden han for ikke lenge siden sa at han kom til å flytte ut dersom jeg ble gravid... :P

Hva tror dere - kanskje denne positive innstillingen hjelper på fruktbarheten? :P

Cayenne, håper virkelig det blir med deg også snart! Og så fint at mannen er blitt positiv, og det kan nok bidra til at det nå vil gå, håper i alle fall det :) krysser fingrene for dere. Bumblebee ligger på sjukhuset nå, og ting har begynnt å skje, så heldige hun er vel snart ferdig.

I mitt tilfelle har jeg fått vite at alt vil gå fint med jentene hvis de fødes nå, men håper de lir der til neste fredag :)

Positiv innstilling hjelper garantert!!! ;)

Har stått på som en oioi mellom nattevaktene i dag, sovet litt, brettet klær, hengt opp en maskin, vasket soverom & skiftet på senga.. Gjør unna alt før mannen returnerer så vi får prioritert aksjene før vi går oss en kveldstur sammen..

Puh, skal bli godt å sette seg med kaffekoppen på jobb når natta kommer!! Har redusert betraktelig på inntak av kaffe... En kopp om dagen ca, slutte helt er ikke aktuelt før jeg blir superkvalm, gravid og flott!! ;) Husker i allefall fra forrige svangerskap at jeg ble veldig grønn av lukta av nytrekt kaffe. Urk. Likevel håper man at man snart er der, det er virkelig gammel historie for meg som fødte i forrige århundre!!!! :D

Ha en flott ettermiddag damer!!

Hallo alle sammen!

En til: Fremdeles ikke helt kommet over at du er graviiid! Hurra! :) Når det gjelder oppfølging fikk jeg tilbud om ukentlig ultralyd, iflg Ullevål virket det.. Det har jeg lurt mye på, de sier jo at når man mister er det ofte noe galt m fosteret og da hjelper det jo lite med UL. Men, har i alle fall vært på mange UL og synes det har vært godt, selvom det også har stresset meg litt. Tror det er fordi jeg har hatt en MA som deg, da blir man ikke bare redd for å gå på do (lurer på når det slipper forresten...?), men også at den lille bare forsvinner plutselig. Nå skal jeg ha aller siste UL før vanlig 18-ukers nå på fredag, tror det blir rart å gå hele ferien uten UL! Flott at du har fått deg en svangerskapsguru, det skulle vi alle hatt ;)  

Minnimusa: Dropp all sjenanse og skam, du har ingenting å skamme deg over og det burde hjemmehjelpen forstå! Så bra at du får hjelp!

MissAlma: Gratulerer så mye med ny spire! Hurra så bra det fylles opp på 1.trim!

Rime: Oj, lykke, lykke til! Håper de klamrer seg fast til uke 34! Tenk at du blir tobarnsmor straks da, utrolig! 

Bumblebee: Lykke til, gleder meg til å høre din fødselshistorie!

Cayenne og Dossa: Nå må dere humpe i vei altså, når er det deres tur! Sender alt babystøvet jeg har! :)

Og til alle andre prøvere også! Underfundig, apex og kjærepære og alle andre!

Lykkelig4: Skjønner godt at du droppet den kontrollen, og lykke til på neste på mandag! Så godt å høre at det går bra med jenta di!

Fiemamma: er formen noe bedre...?

tussemor: bøyer meg i støvet av beundring! Eksamen og 3 barns-alenemor, det er det ikke alle som hadde taklet! Du fortjener medalje altså! Det kan jeg ta med til treffet m sædkoppene.....medaljeutdeling!

Her skjer det mye spennende :)

Spørs om ikke bumblebee er i fødsel? Venter spent på fødselshistorie!!! :)

Rime: må være spennende å vite at de snart kommer!! Du får bare prøve å nyte freden og roen så lenge ;)

En til: håper du får god oppfølging denne gang! Forstår at du bekymrer deg!!! Jeg har aldri mistet, men har vært livredd hver gang likevel. Prøv å ta ekstra hensyn til deg selv! Si nei til ting, og sett deg selv først. Vet ikke om det har så stor betydning, for spirene skal jo tåle det meste. Men det skader vell ikke å trappe ned litt på stress og mas ;)

Cayenne: så bra mannen er blitt så positiv!!! Håper du snart får en positiv test!!!

Kjærepære: hurra for 20 egg!!! Håper det blir klaff denne pp :)

Tussemor: lykke til på eksamen!

Kjærepære :D Så fantastisk!!!! Wow 20 egg :D :D

Nå blir det en spire på deg!!!!!!!!! Weeeeeee som jeg gleder meg til å høre deg juble over den positive testen du skal ta om noen uker :wub:

Tussemor :) stålkvinnen :D Masse lykke til på eksamen!!!!!

Lykkelig :wub: god klem din vei!

Hmmm...den gaven til  meg selv gikk rett i dass. Har stresset, løpt og bekymret meg i hele dag, faktisk så mye at jeg glemte hele graviditeten og åt en diger rull med røykelaks...som satte et nytt gir på bekymrings-spiralen. Rett etter en sabla dag med "ungdom adferd høy"(er kraftig motstander av den kategoriseringen...bare ikke i dag!) til å følge datteren min i selskap med "smågutter adferd høy på seg selv og sukker" som virkelig gikk inn for å sabotere dagen for bursdagsbarnet og foreldrene som bare sitter og smiler uten å gripe inn. Nei, nå er det spabad for meg og servering av en deilig kopp mørk kakao av kjæresten min. I morgen SKAL skuldrene ned...og jeg skal slutte med å gjøre jobben til et livsprosjekt. Nå skal jeg ta til meg visdomsordene dine 81-mamma. Må bli flinkere til å si dem til meg selv!

20 egg Kjærepære, Holymacarony! Dette må det jo garantert bli baby av. Sier som Dossa at jeg er klar til å høre deg juble! Og Krysser alt jeg har(ja faktisk alt!) for positiv test over helgen Cajenne! Tenk om vi begge hatt fått marsbabyer da, støver deg ned!

Og en ekstra klem til deg, Minnimusa. Så leit at du er så dårlig, søte deg. Men sier som de andre, ikke skam deg for å ta imot den hjelpen du får. Klart de forstår hvorfor alt henger på halv tolv, du er jo syk. Synd jeg ikke bor i nabohuset. Jeg skulle vasket katterom og stelt og dullet med glede...he he, men ikke spør meg om en uke eller to. Da  ligger jeg nok selv og ofrer til porselenet og roper på hjemmesykepleien  :D

Nei, nå er det bad og en ny bedre dag i morgen.

Endret av En til, please.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...