Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minnimusa; du er god til å drive egenomsorg! Noen ganger er leger ganske så naive. Jeg har også fått beskjed om å hvile masse, og tenke på meg selv. Lo så tårene rant da overlegen trøkte det ut av seg :P det er enkelt med tre stk under 6 år som krever deg døgnet rundt! God bedring til deg!

Bumblebee; her har mannen foreslått sengeakrobatikk for å gjøre de voldsomme kynnerne litt effektive. Jeg synes det er en god ide, men har så vondt, og er så sliten, når kvelden kommer! Ungene har fri fra barnehagen, så ikke helt enkelt å stikke seg bort på dagtid heller!  :huh: håper virkelig at du går i spontan fødsel! Selv er jeg rimelig resignert i forhold til igangsetting denne gangen også... bare jeg får friskt barn, så skal jeg overleve. Det er magen til Sofie som viser voldsomme avvik. De ser ikke noen oppfyllninger eller "skygger" som ikke skal være der. I tillegg har jeg altfor altfor mye fostervann... Kombinert gir disse to gjerne en indikasjon på problemer med mage/tarm systemet. Tar ikke sorgene på forskudd, men i tillegg til alt det andre, så renner begeret over noen ganger. Egentlig skulle jeg også hatt EKG- overvåkning fra tirsdag til fredag denne uken. Hjertet mitt gallopperer innimellom, og jeg holder på å besvime.  :o ekkelt, spesielt når jeg er alene med ungene. Men ringte og avbestilte alt det også. Jeg orker ikke mer sykehus! Dersom problemet skulle vedvare etter fødsel, så tar jeg selvfølgelig kontakt med dem igjen. 

Jeg skulle jo liksom rydde i dag. Mannen har holdt på ute med vinterveden. De to største har legodag over hele stua. Minstemann fikk være med mamma i dobbeltsenga, og der sov vi faktisk godt i nesten tre timer :rolleyes: nå skal jeg ta en liten økt med stryking før middagen!

Ønsker alle i nabolaget en fortsatt deilig dag!!!

Liten justering av termindato:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

En til,please. (Foreløpig termin 3. mars).

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 

MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 

1.tri:

HH80 (termin 4.januar)

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?
Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Viiii. April.

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 

Justert termindato..

Hopper over til Supersnusken, HH80, Minnimusa og En til,please. :wub:

1.tri:

HH80 (termin 4.januar)

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?
Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Viiii. April.

Annonse

JIPPIIIIIII!! :) :) :)       (hvordan får de røde smileysene med hjerter og slikt forresten..?)

Hurra for deg En til, fantastiske nyheter!! Nå ble jeg virkelig skikkelig glad! Dette må jo bare gå bra! Håper lykkerusen varer riktig lenge og at du klarer deg gjennom sommeren uten alt for mye engestelse! Kanskje fint med ferie, da skjer det mye hyggelig og man har kanskje ikke tid til  bekymring?

Vet du om du skal ha noe ekstra oppfølging pga MAen? 

Men først og fremst hurraaaa! Håper du og mannen får en herlig kveld sammen i dag! :)

Minnimusa: Huff og huff.....men husk, det blir jo bedre altså! Jeg er snart 14 fullgåtte og formen blir stadig bedre! (vet jo at det ikke er sånn for alle , Fiemor :(  ) Bra du ble sykemeldt, hørtes ikke ut som du har noe på jobb å gjøre nå!

Lykkelig4: Så skummelt med nyhetene om lille Sofie! Det skjønner jeg virkelig at tærer på! Her klarer jeg å bekymre mer mer enn nok selv uten slike avvik. Men du har vel tenkt deg på kontroll før fødsel..? Skjønner jo godt at du blir ekstra stresset og bekymret etter slike kontroller, men nettopp når det er avvik er det vel viktig å følge ekstra godt med? Nå er ikke jeg noen ekspert på slikt altså.... Men regner med at sykehuset kaller deg inn igjen og passer på? Ikke meningen å blande meg for mye altså, bare ble litt bekymret for dere! Håper virkelig det går bra med deg og Sofie!

Teflonhjernen min takler ikke mer, nå har jeg glemt alt jeg skulle kommentere på, og blar jeg bakover mister jeg jo innlegget. Ja,ja. Heia Dossa og cayenne og alle dere andre prøvere, nå må det bare fylles enda mer på i 1trim! Selv flytter jeg vel snart over i 2? Er jo så ulikt når det er..i en app jeg har på mobilen er det ikke før uke 16, mens andre steder etter uke 12.. 

Ha en flott sommerkveld verdens beste nabolag!

Tusen takk Minnimusa, En til og 81-mamma :wub:

Jeg er også i lykkerus, men ganske nervøs for å miste igjen. Men har god tro denne gangen! Gleder meg masse til tiden fremover!

Hvis vi bare får inn resten av gjengen nå, så må det bli bra!

Hvordan er det med symptomer Minnimusa og En til? Ser vi er kommet ganske likt og har termin ganske nært etter hverandre ;)

Er på ferie, men her skjer det jo STOOOOORE ting!

GRATTIS til en til - så vanvittig velfortjent ! Gleder meg virkelig på dine vegne!

Og GRATTIS til miss alma også! Så stas!

Et spørsmål til dere erfarne prøvere: etter siste fødsel har jeg hatt perioder på 32 dager. På klokka nesten. Denne måneden begynte jeg å blø på dag 28. Rart? hvorfor? eller bare tilfeldig variasjon? Tanker??

Annonse

Jeg er også i lykkerus, men ganske nervøs for å miste igjen. Men har god tro denne gangen! Gleder meg masse til tiden fremover!

Hvordan er det med symptomer Minnimusa og En til? Ser vi er kommet ganske likt og har termin ganske nært etter hverandre ;)

Min er helt jævlig!! Jeg er sykmeldt og ligger hjemme og synes synd på meg selv hehe :)

Småfuglene kvitrer som om de får betalt overtid, sola skinner... klart for en ny sommerdag med kvalmen i halsen og verdens største mage :)

Et varmt gratulerer til MissAlma med spire i magen! Kanskje det er smitte-effekt, og at enda flere nå kommer seg over til 1-trimester? 

Supersnusken; Jeg skal selvfølgelig dra på kontroll igjen. Hver mandag er det poliklinikk for høyrisiko-svangerskap. Har timer helt frem til termin. Det var bare at jeg trengte en liten pause... :( føler at jeg skal opp til eksamen hver mandag når jeg er der. Og de siste gangene har jeg strøket med glans! Prøver å ikke bekymre meg for mye. Har vært ute en vinterdag før. Første jenta vår hadde en langvarig respirasjons-stans 1,5 time etter fødsel. Så ble hun innlagt 5 dager gammel med hyperbilirubin, med verdi på 500. Vi fikk beskjed om at hun ville være hjerneskadet. Om noen uker starter hun på skolen med ny sekk! Skriver navnet sitt selv, og virker fullstendig normal. Heldigvis tar helsevesenet feil noen ganger :) trøster meg med dette, og må bare ta ting som det kommer. 

Lurer på om jeg skal dra på Europris og kjøpe stort svømmebasseng til de største i dag... de kan trenge litt moro når vi skal være så mye hjemme i sommer!

Ha en deilig dag alle sammen! Klemmer fra pysj-trollet i Gudbrandsdalen

(egentlig litt deilig å sove så dårlig... jeg er alltid den eneste som er oppe i huset mellom 5 og 6. Min eneste alenetid hele døgnet :D )

Huff Minnimusa, det er ikke greit. Håper du blir bedre og bedre!

Takk for det Lykkelig, og all ære til deg som er så tøff, det virker som du går gjennom (og har gått gjennom) mye vanskelig. Klem til deg :)

Ønsker dere alle en fin dag videre!

Hello Ladies! :)

Ville bare si at jeg er innmari glad for å se at lista over 1.trimester begynner å fylles opp, lengter etter å kunne flytte over i den delen av nabolaget - men inntil videre er det ålreit å være "Wannabe"..

Er virkelig på tide med en opprydding i heimen her nå, har tilbringt den siste uka i en evig forflytning mellom "sove-jobb-sove", og "innom hjemme mellom hyttetur" før jeg nå igjen er tilbake og er våken her mellom nattevakter.. Utrolig hvor fort ting kommer ut av kontroll her da - så de neste dagene er jeg bare nødt til å få kontroll over kaoset! Men det får bli noen intensive timer indretjeneste før jobb i kveld, for nå skal jeg en snartur innom og lukte litt på gumorhjertet mitt på 1,5 som nå har lært seg å synge og telle :wub:  Har en rosa sommerpiratbukse parat i sommergave, det er så morsomt å handle til den lille damen!!

Og sånn babyprosjekt-messig: Her telles det ned til mannen kommer hjem i morgen, fra da av er det happy humping og ivrig aksjelegging - gode dager i vente!! ;)

Shit ny side og all lesestoffet jeg skulle kommentere forsvant jo :P haha

MissAlma :) gratulerer så masse!!!!!

Det er utrolig herlig å se at lista fylles opp av gravide søte jenter :wub:

Apex du og jeg og de andre som ennå prøver skal snart flytte over vi også ;)

Vi må bare holde håpet og mote oppe for en dag blir VÅR dag!!!

Lykkelig :) søte deg! Jeg får vondt av alt du må gjennom, skjønner godt at du avlyste noen kontroller.

Greit med en pust i bakken.

Jeg har en god magefølelse av at Sofie kommer til verden uten store problemer.

Jenta di er ei sterk jente og jeg får gode vibber fra henne :wub:

Sender deg en stor knusemoseklem!!!

Tussemor :wub: er den råe dama ;)

Noen som lurte på hvordan lage den rosa smilefjeset, : wub : uten mellomrom blir til :wub:

Supersnusken :) wow har du kommet så langt allerede :o Synes ikke det er lenge siden jeg jublet på dine vegne :D

En til snuppa :wub: hvordan er det i den rosa herlige boblen du befinner deg i?

Ååååå jeg er så glad for at spiren endelig satt!!!!

Minnimusa :) pleie deg sjøl og den lille.

Masse god bedring!!!

Jeg nyyyyter sommerferien.

Har fått gjort litt ute i hagen idag og inne i heimen :)

Også må jeg nyte roen hjemme, er deilig med litt egentid :D

De to eldste er på fotballskole og stor koser seg!

Minstemor ville absolutt ikke hjem fra bhg idag, hulka og gråt jo :P

Er kjekt at hun trives, noe annet ville vært leit.

Er på CD 15 idag og gjett en gang hva jeg og mannen skal gjøre ikveld ;) *knis*

Her er det absolutt fravær av symptomer, bortsett fra at jeg ikke tør å ha sex, ikke tør å klatre og knapt tør å gå på do og tenker seriøst på å be en lege om å snurpe til mormunnen med knappetråd..samt er dypt forelsket i en skapning på to millimeter...så ja, kokko til tusen. Men tidligere erfaringer viser at om en ukes tid starter "morroa".  Apropo knappetråd, jo  mer jeg grunner på hvorfor det gikk galt sist jo mer streifer tanken inn på om mormunnen kan ha åpnet seg? Alt var jo i skjønneste orden og jeg klarer ikke å finne ut hvordan noe kan være så vitalt den ene dagen for dager etter være død. Kanskje det rett og slett var for tidlig åpning av mormunnen? Uansett bestilles time til lege i morgen for å lufte bekymring. Som du sier Supersnusken, så ønsker jeg ekstra oppfølging, får se hva de tilbyr meg. Fikk du ekstra oppfølging?

Hvordan er det med deg da, MissAlma?

Hjelpe meg, fikk helt frysninger når du fortalte om den første jenta di, Lykkelig. Respirasjonsstans i en og

en halv time? Litt av en tøff dame hun må være som kom seg uskadd gjennom slik en start på livet. Rart hva mennesket kan tåle til tider, både barna og de stakkars foreldrene. Og så gledelig når det går så bra :)  tenker på deg om dagen...og lille Sofie. Ja, heldigvis tar helsevesenet feil...selv mente legene at jeg hadde CP da jeg var baby, siden jeg nektet å ligge på magen. Er fremdeles fornærmet, he he.

Søteste Dossa! Happy humping...nå nærmer det seg din tur med stormskritt. Tror virkelig du er ved målstreken nå altså :D   Deg også Apex...nå har mannen å levere kvalitetsvare. Er sikker i min sjel at lista fylles ytterligere opp i sommer!!

OJ, nå kan jo jeg også dele ut babystøv "svisj, svusj..kaster på alle snart gravide".

Ha en strålende sommeraften alle mine finfine naboer . Nå er det sofatid på meg og tomillimeteren, ha ha.

Endret av En til, please.

En til, please, herregud så glad jeg ble når jeg kom inn hit nå og leste at du er gravid, tårene trillet av glede. Det her skal gå bra :) og håper du får ekstra oppfølging! Gratulere så utrolig mye!!!

MissAlma, gratulere så masse til deg også! :)

Nå håper jeg virkelig dere andre kommer etter også :)

Etter sist jeg var her, lå jeg sjuk en uke, og når jeg ble frisk var jeg på huset og vasket 4 dager. På mandag dro jeg på ul, fortalte at jeg lak og fryktet det var fostervann, og at det hadde pågått ca 1 uke, og joda, vannet var gått hos tvilling 1.

Så nå ligger jeg på sjukhuset og har fått vite at innen ca to uker er jeg blitt mamma! Phu, det var litt sjokk! Er 32+4 i dag og jentene veide i går 1900 og 1920 g, vi prøver å ha dem i magen til 34 uke, kryss fingrene for oss jenter!

Har fått to sprøyter med lungemodner og antibiotika intravenøst tre ganger i døgnet for å hindre infeksjoner. Alt står bra til med de små, så håper de blir der inne litt til. :)

Men nå skjer det, og i dagene fremover flytter samboer og kompisene hans alle tingene våres inn i nyhuset og lager klart til vi skal hjem med de små, så nå er det mye som skjer, fint å komme hjem til nybygd hus med to nye babyer! :)

Beklager at jeg ikke komenterer mer, men skal se om jeg kan henge litt med nå, for regner med at når jentene kommer så får jeg det så travelt igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...