Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

He he...herlig som alltid å lese nytt fra deg, Bokormamma!  Godt du fikk besøkt broren din, fått deg en lunsj...og ikke minst opplevd nye sider ved lavtrykket!!

Gratulerer med brylluppsdag, Bumblebee og nå ser jeg fram til fødehistorien di også :)

Å, skulle kommenetert masse her, men mannen har servert mat.

Alt klart til test i morgen...tror jeg besvimer allerede nå, for jeg kommer til å bli SÅ skuffa hvis det ikke går som jeg håper, og jeg har jo ingen garantier for streken var svak altså. Men nok til å få meg til å tørne!

Fortsetter under...

Ojoj, lå 5 dager etter, og du verden, så mye jeg hadde gått glipp av ;)

Fiesnupp, gratulerer så mye med perfekt liten herremann i magen :D Litt morsomt at "alle" gjettet jente :)

En til, weeeeee, endelig :-)))))) Gratulerer så himla mye!!! Gleder meg til oppdatering på ny test i morgen!

Bumblebee, gratulerer med bryllupsdagen! Vi har faktisk 10-års bryllupsdag på fredag :wub: Og masse lykke til med fødselen! Kom ut, kom ut!

Hønny, wow! Skal si du er sprek og tøff!!!

Tussemor, sterke, flinke deg :wub: Jeg er full av beundring!

Ønsker, storebror her i huset har også et voldsomt behov for å bli sett etter babyen kom i hus, men synes det går mye bedre nå. Vi holdt ham hjemme i en dag, så ble det strake veien tilbake til bhg. Nå koser han seg der om dagen mens vi koser Ida, og når han kommer hjem er vi mer opplagt til Anton-tid.

Lykkelig, håper av hele mitt hjerte at alt er bra med lille!

Elibjo, bare kjør på med utredningsprosessen og evt ivf. Det viktigste er at det blir baby, og min erfaring er at det ordner seg selv når man er i den prosessen. Enten man senker skuldrene eller hva det er. Har selv blitt gravid to ganger mens jeg ventet på tanta for å ringe inn mens og starte ivf :)

Dossa og Kjærepære, kos dere med velfortjent ferie! Neste sommer blir mer hektisk, da har dere jo småtasser å ta dere av *blunke, blunke*

Stor klem til dere med blendahvite tester, kvalme, høygravide og alle andre som ønsker det :wub:

Lykke til i morgen En til! Mitt tips er å klare å vente 5min med å se på testen, den kan jo være blendahvit en stund før streken kommer, og man rekker å føle/tenke veeeeldig mye før den synes! Hvis ikke den bare lyser opp med en gang da selvsagt! I alle fall trenger den ikke bli så voldsomt mye sterkere i løpet av 2 døgn, så er den svak må du ikke miste håpet! Jeg heier på deg!! :)

Dopet på paracet og ibux, helt utslitt etter helga med far har jeg krøllet meg inn under dyna, lykkelig over at lille gull for en gangs skyld sovnet av seg selv i senga si!! Foreløpig har jeg det definitivt best som alenemor!!! D har ungene også!! Jeg er ganske tom for tiden, så derfor er det lite lyd fra denne kanten. Jeg er dog uendelig spent på deg i morgen en til please...du skulle bare vist hvor mye jeg unner deg denne spira!! Lurer på hva jeg kommer til å sjekke først i morgen tidlig...her inne eller eksamens oppgaven...vet seriøst ikke hvordan jeg skal klare å mobilisere for eksamen, men håper nan tillegget gjør susen og at hodepinen forsvinner gjennom en lang og god natt :P Jeg kommer sterkere tilbake når uka er omme og gubben atter en gang forlater åstedet :) gleder meg :)

God morgen til alle støttekontaktene!

En til; regner med at du også snart er oppe, og klar til testing :) tar sjansen på å si gratulerer jeg! 

Tussemor; håper du har hatt en fin natt, og er klar for eksamen! Fantastisk alt det du klarer å få til! Jeg heier på deg!!! 

Har vært stille med oppdateringer fra Gudbrandsdalen en stund... er ikke så mye å skrive om tror jeg. Var fint å være i Sverige. Avkommet elsker å bo på hotell. Jeg sov elendig, og fikk forferdelige smerter i bekkenet av å sitte så mange timer i bil. Men alle de andre hadde det topp, så da ofrer jeg meg gjerne :)

I dag er det kontroll igjen... Jeg har allerede bestemt meg for å ikke gå. Tilgi meg, men jeg klarer ikke. Alt var negativt sist gang! Jeg blir helt brutt ned av kommentarer som "grunn til bekymring", "ikke bra dette". Nei... i dag skal jeg fortsette med å rydde i tøyet til ungene. Prøver å gjøre litt hver dag. Er usannsynlig at jeg blir satt i gang denne uken allikevel. Akkurat litt for tidlig. Jeg er suverent stresset om dagen! Fremdeles er minimalt ordnet til Sofie. Tok purnatur kurven ned fra loftet i går og dusjet den. Det er jo en start da! Jeg har null energi, er møkk dårlig på å leve som dia-pasient! Trykker innpå med masse frukt og lette karbohydrater. Er overhodet ikke motivert for noe. Ganske skremmende egentlig. Jeg er normalt sykt pliktoppfyllende og flink til å gjøre det som forventes... Magen er enorm. Alt er vondt. Vralter rundt! Samtidig orker jeg ikke tenke fødsel heller. Hvordan i all verden skal jeg klare en slik maraton-økt, når jeg er så sliten? Når alt dette er over, skal jeg gjøre noe for den herlige mannen min. Uten å klage stiller han opp og ordner unger, mat, handling etc. Gir omsorg og nærhet når jeg trenger å være litt liten... jeg lette i mange år før jeg fant han, men det var verdt ventetiden :wub:

håper dere nyter sommeren! Hugs&love

Annonse

En til hvor blir det av deg?? :)

Stor klem til Lykkelig!! Skjønner deg godt ang kontrollen, man har kun plass til en begrenset mengde negative ting og bekymringer.

Huff jeg skulle prøve meg på jobb i dag, men er så svimmel at jeg ligger å klorer meg fast i madrassen. Ringte legekontoret og de likte det ikke så måtte komme inn, men fikk ikke kjøre selv. Har nå måtte ringe rundt for sjåfør så håper det fikser seg. Se om jeg klarer å krabbe inn i noe klær.

Masse lykke til Tussa dette tar du med storm som den superkvinnen du er!!

Listet meg opp halv seks, da klarte jeg ikke vente lenger, og fram med test.  Dyppe,dyppe og vente vente. Med ordene til Supersnusken i hodet om å vente minimum fem minutter, sitter jeg på dolokket og stirrer stivt på flisene. Hvor mange ganger har jeg ikke sittet slik...og tankene og panikken brer seg.  Minuttene snegler seg avgårde. Fem minutter, seks, syv, åtte, ni...tør ikke å se på den for jeg kommer til å bli så skuffa! Tilslutt plukker jeg den opp og joda, vi har klart det! Streken er kraftig sterkere. Siden jeg av den grunn har blitt helt kokko av lykke har jeg flyttet alle avtaler i dag og egner meg til hjemmekontor og feiring!  Så nå sender jeg stafettpinnen videre til dere andre som snart, snart kommer etter :D

I dag er jeg bekymringsløs og feststemt...men vet jeg kommer til å bli nervevrak om ganske kort tid. Denne babyen SKAL jeg ha!!

Hei på dere, Supersnusken, Minnimusa og HH80!

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

En til,please. (Foreløpig termin 3. mars).

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06  :wub:

Varme gratulasjoner til En til :wub: ønsker deg et problemfritt og deilig svangerskap!

Minnimusa; god tur til legen! Har også vært periodevis svimmel under ruging! Pust med den voksende magen :) og riktig god bedring til deg! 

Kontrollen er avbestilt, og den lille energi jeg har skal gå til rydding av tøy til troll! Utrolig hvor fort de vokser! Dersom min mamma og mannen skal finne tøy når jeg er innlagt, så trengs en massiv opprenskning!

takk for gode klemmer kjære dere :wub:

Annonse

Jippi, En til, please :) :) :) Det gir håp, kjenner jeg.

Er selv i pp 15 nå. Søsteren min annonserte at hun er gravid igjen. Jeg er veldig glad på hennes vegne. De brukte ca et år på nr en, så da er det deilig at de brukte nå bare et par pp på nr to. Men det et klart det er sårt uansett. Hun hadde faktisk gruet seg litt for å fortelle meg det. .. Det skjønner jeg jo, men så trist at det skal være sånn!

Så nå håper jeg at jeg og alle andre prøvere får napp snarest!

Gratulerer igjen, En til, dette var godt å lese!!

Hei alle flotte damer!

Har vært borte i et par uker, og skal si det har skjedd mye her!!

Sikkert mye jeg ikke har fått med meg, men:

Supersnusken - Ble så utrolig glad da jeg så at alt var tipp topp!!

Kjærepære - Lykke til med ivf-prosessen. Noen spennende dager du går inn i nå

Hønny - Gratulerer så masse med en flott gutt. Skal si du er sprek!'

Fie - Så flott med en vakker liten gutt i magen. Gratulerer så mye!

Apex og SpirenMin - Æsj, dritt med disse negative testene. Vet så alt for godt hvordan det kjennes

En til Please - Så fantastiskt! Gratulerer så mye med positiv test

Her har det gått i jobbreising og jobb 24/7 i det siste. Kjenner jeg er helt utslitt og klar for ferie neste uke! Blir så oppgitt av kroppen min denne pp. Jeg har ALLTID presise sykluser, men plutselig blir det bare kluss. Startet EL-testing torsdag, og forventet EL var lørdag med IKM lørdag 6.juli. Ingen positiv EL-test enda. Hva skjer??? Har aldri opplevd dette før. Kan den ha kommet før torsdag? Vet jeg var seint ute med testningen... Jeg tester på morgningen. Er det kanskje best å teste på kvelden? Kjenner jeg kapitulerer litt denne perioden. Har ingen tro på at denne går... Uff, blir så oppgitt av testing og negative resultater...Sorry, bare litt syting fra denne kanten. :P

En til: får frysninger og gledestårer på dine vegne! Dette er deg så utrolig fortjent! Jeg begynte å lese aktivt her ca når du mistet, og jeg syntes det var helt grusomt!!!! Så denne babyen SKAL du ha!!❤

Tussemor: masse lykke til på eksamen!!! :)

Da var jeg kommet tilbake fra legen. Tja hva skal en si.. hehe.. jeg fikk pent beskjed om at du MÅ nå mase på venner og familie om at de MÅ hjelpe deg med huset og du skal ligge å slappe av mest mulig og konsentrere deg om å få i deg mat og masse væske!! Jeg vil liksom fikse ting selv, liker ikke å vise at jeg ikke klarer ting selv, så dårlig på å si "Nå må jeg ha hjelp!" Men legen sa at jeg var ikke så dehydrert, men hvis jeg ikke skjerpet meg så kom hun til å legge meg inn for jeg var på grensen!! Noe jeg aldeles ikke vil! 

fikk full sjukmelding denne uka da jeg har normal kontroll time på fredagen i forhold til svangerskapet, men fikk beskjed om at jeg kunne nok beregne meg på å måtte nok være sjukemeldt frem til 1.trimester er over. 

Så gjort som legen sa, ligger nå med beina høyt og sutter på en imsdalflaske med vann og spiser bringebær :)

Så glad jeg ble nå! Snakk om velfortjent spire. Og denne gangen blir det en sprell levende baby :) Nå føles det som jeg kan slippe taket og gi stafettpinnen videre, hehe ;)

Lykke til med eksamen tussemor! Det er vel siste? Så må du ta deg noen dype magadrag og gå inn i sommeren med senkede skuldre og vissheten om at alt ordner seg.

Lykkelig, jeg har ikke ord! Skulle så gjerne ha trøstet deg, gitt deg litt av min energi (ikke at jeg har for mye i grunn, men mer enn nok til å dele litt) Jeg forstår godt at du ikke orker flere negative tilbakemeldinger. Hva er det de frykter er galt med Sofie? Er det alvorlig, eller "bare" vekstavvik? Du behøver ikke svare på det hvis du ikke vil.

Håpet du får ordnet deg en full sykemld minnimusa, du trenger å slappe av uten stresset med at du burde vært på jobb. Det er rugetid nå. Jobbe kan du gjøre når kvalmen har dratt sin kos.

Prøvde meg med litt sengeakrobatikk i går kveld, men ser ikke ut for at knøttet tok hintet. Så da legger jeg meg under dyna en time eller to og slumrer til lyden av silende regn. Ikke så verst det da :) Nå har jeg 6 dager på meg til å gå i fødsel, ellers får jeg ikke oppleve å gå i spontan fødsel...mandag om én uke skal jeg møte på føden for igangsetting. Krysser alt jeg har for at det skjer av seg selv.

En til vennen :wub: åååååååå nå ble jeg super glad!!!!!!!!

Så herlig å lese at testen ble enda mer sterkere idag :D

Denne spiren skal klore seg fast og kommer når den er klar for å møte verden :)

Gratulerer så masse søte deg!!!

Dette har jeg venta lenge på, endelig satt spiren :D :D

Jeg har planer om å følge etter deg snart ;)

Minnimusa :) masse god bedring!!!

Tussemor :D masse masse lykke til med eksamen vennen!!

Veit du klarer dette med stor glans, for ei super dame som deg skal man leite lenge etter :wub:

Klemmedeg!!!

Lykkelig :) bra dere hadde det fint i nabolandet!

Skjønner godt at du avlyste kontrollen. Håper søte deg får en fin fin dag sjøl med vondtene.

Jeg nyter sommerferien!!!!

De to eldste er på fotballskole og minste mor er i bhg.

Deilig å være alene hjemme :D

Så jeg nyter roen og freden før ungene kommer hjem att :D

Hipp hurra, En Til!! :wub:  Måtte det være en sterk spire som klorer seg fast, jeg ble så inderlig glad på deres vegne nå!!

Og til dere andre fantastiske damer som har klart "det", pass opp - nå er jeg igjen fit for fight, og klar til å komme som en ninja i natten for å stryke meg inntil dere for å få babystøv og kaffe i sædkopper!! :D

Er jaggu ikke sikker på den der syklusen min, alt fra 28-33 dager her, så sambis er forberedt på å stå til tjeneste fra og med onsdag og i minst to uker fremover! ;)  Her er man topp motivert for aksjelegging, lar denne perioden gå før jeg deretter fyrer løs med unsersøkelse hos gynekolog, og hostesaft og alle andre velfungerende tips og triks!

Har tilbringt helga på hytta, og derfor kom det veeeeldig mange dager i oppdatering her. Skulle svart hver og en, for det fortjener dere virkelig - dette nabolaget er det godt å være i enten dagen er god eller kjip.

Gode tanker til dere kvalme, og spesielt til dere superkvalme.. Hold ut, premien er jo fantastisk til slutt!!

Kjempeklem til dere som måtte føle at dere trenger den, her heies det fortsatt på alle og enhver og spesielt på tøffa Tussemor i disse dager! :)  Goood ferie til dere som allerede har begynt på den! Nyt!!!

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Apex (37 år, prins født i '95. IKM 15.07)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

En til,please. (Foreløpig termin 3. mars).

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06  :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...