Ønsker3gull Skrevet 15. juni 2013 #4876 Del Skrevet 15. juni 2013 En til- jeg vet akkurat hvordan du har det når det gjelder sønnen din hvor usikkert ting er og hvor bekymret man blir! Jeg har vært gjennom tre år med usikkerhet om min eldste datter vil overleve en fæl sykdom. 50/ 50 % sjanse for overlevelse. Men hun gjorde det, og livet smiler til oss igjen Jeg vet hvordan det er å bite tennene sammen og stå prøven ut, bo på sykehus og la far passe hjem og barn hjemme, hvorpå alle skulle egentlig vært sammen i en slik tid, fordi ALLE var jo bekymret, triste og lei seg Da vi fikk beskjeden om at hun var frisk etter kur på kur, prøver på prøver og innleggelser og genetikk osv, osv i alle Oslo sine sykehus.. ja, da gikk lufta helt ut av meg og jeg ble syk selv. Det er veldig normalt En til !! Mannen min fikk beskjed av sykehuspersonalet at det er helt vanlig at jeg ville da sove.. at jeg kunne sove i alt fra 2 mnd. til 1 år.. men at vi måtte være var på depresjoner. Jeg sov meg gjennom nesten ett helt år og har bygget meg opp igjen. Jeg ble deprimert, hadde mørke tanker og klarte nesten ikke slippe familien fra meg fordi jeg var så redd for alt som kunne skje dem mens jeg ikke var sammen med dem. Det var neeesten slik at disse mørke tankene tok helt overhånd. Men , tilslutt løsnet det. Og nå smiler livet til oss igjen. Det gjorde det før vi fikk lillegull Kristin inn i livet vårt. Det var da livet var på rett kjøl igjen at vi bestemte oss for å forsøke å få ett barn til.. som vi alltid hadde ønsket oss. Det tok jo 8 mnd. med prøving for oss, og så endelig... så kom hun. Men det TAR tid. Og jeg ville ikke, dersom jeg var deg( snakker av erfaring) IKKE forventet at hverken jeg eller familien ville leve på en rosa sky selv om man får vite at barnet er friskt. Det er rart det der.. for så mange sa til meg at "jammen, nå er hun jo frisk. Nå må dere jo være glade for det !" .. og jo, selvsagt er man det. Det er største lykke!.. men vi var slitne, og redde for at noe lignende skulle skje igjen. Fortsatt ligger det jo i bakhodet på oss alle! At folk og fe sa til meg "carpe diem".. grip dagen, gjør det beste ut av den... fikk meg bare til å ville si "carpe diem, MY ASS!!".. de skjønte jo ingenting. Fraser. Tull. Jeg ble nesten forbannet. La meg få sørge. La meg få hvile. La meg få lov til å være litt deppa. La meg få være redd. Sender deg en god,varm klem En til, please. Hvis du vil snakke mer så send meg gjerne en PM! Igår sov Kristin utrolig mye! Det gikk i spise, sove, spise, sove og særdeles lite våken. Hun har vært litt skrikete på sen kveld før legging, og jeg har ammet henne sikkert opptil 5 pupper og helt opptil 4 timer av gangen.. bare byttet pupp for så å legge henne i senga.. hvorpå hun våkner nesten med en gang igjen og vil ha mer. Men de siste tre nettene har hun etter litt gråting og mye pupping, sovnet ved elleve tiden og sovet til alt fra halv seks til kvart over seks. Så fått mat igjen.. og så sovet til ca ti, elleve før hun våkner igjen og skal ha mat. Men igår sovnet hun elleve og sov til fire, fikk pupp, sovnet, og jeg måtte vekke henne klokka åtte for mat, og så sovnet igjen etter det. Så nå sover hun og pappaen. (ikke samsoving da.. det har vi aldri turt vi da). Så jeg har fått stelt vesla på 5, med favorittkjolen hennes og flettet håret, dusjet, spist frokost selv OG laget til barna.. og nå sitter jeg altså her og lurer på om jeg skal begynne på noe husarbeidet eller om jeg bare skal sitte og vente på at Kristin våkner. Men vente gjorde jeg jo igår også.. og da sov hun jo bare, så kanskje jeg bare skulle hoppe i det idag! Bare det at sist jeg begynte å male på rekkverk her ute, og da våknet hun hele tiden da hun lå i vogna si under det store treet. Så eeegentlig går mesteparten av dagene til å vente på at hun skal våkne så vi kan kose og snuse skal jeg innrømme. Ks-såret har grodd helt fint. Jeg er i toppform og synes det er deilig at det er sommer. Hønny- jeg bøyer meg i støvet. Beundringsverdig. Haha.. du dro i ballongkateteret selv du altså? guri malla. Tøffing! Men så resulterte det i fødsel også da Håper du koser deg med lillegutten din og familien Nå skal jeg kaste meg over bollen med moreller her før jeg tar fatt på noe huslig Ha en fin lørdag alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145438200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 15. juni 2013 #4877 Del Skrevet 15. juni 2013 Men Fie ...kanskje du hadde hatt godt av en dag på sykehuset med litt væske intravenøst? dehydrering gjør kvalmen verre også.. Jeg har ikke spydd siden i går kveld, og har nå klart å holde på frokosten. Ble kvalm etter jeg spiste, men begynte da å momse kalde og litt syrlige blåbær. det hjelper litt : ) Ellers har jeg god hjelp av de runde store syrlige dentdropsene som kom for ikke lenge siden : ) Får håpe du får en dag med minimalt med spy : )) Hang in there !!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145438245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 15. juni 2013 #4878 Del Skrevet 15. juni 2013 Stakkars stakkars dere kvalminger! Huff og huff for et slit. Håper av hele hjertet at dere får det bedre snart! Entil og ønsker: tøffe ting dere har vært gjennom. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er. Fikk en ørliten smak av slikt da jeg måtte vente på svar på gentestwt tatt av barna. Få vite om de hadde arvet min genfeil. Jeg var helt i min egen verden, visste jo da ingenting om denne hjertefeilen og hvilke konsekvenser det kunne få. Alt på nettet var svartmalt, så det bare økte angsten. Nå må jeg gjennom denne ventetiden en gang til med babyen, men denne gang har jeg ikke katastrofetankene. Selv om jeg kommer til å få et slag i trynet om det viser seg at han også er genpositiv Uansett, det er ikke det samme som dere har vært igjennom, men jeg forstår godt at man må få en slags reaksjon når "kampen" er over. Noe annet ville være rart. Tussemor: du slet med å glede deg over ny baby, gjorde du ikke? Før han kom altså. Snudde alt da du fikk ham i armene dine? Jeg vet at jeg kommer til å elske knøttet over alt på jord, men jeg gruer meg også. Til dager og netter uten søvn, alt kaoset, bekymringene. Klarer fremdeles ikke ta inn over meg at det kommer en baby. Synes jeg.burde fatte det snart, med 10 dager til termin. Har lyst å glede meg skikkelig Men selv om jeg ikke helt klarer å finne frem spenningen og forventningen slik jeg burde, så vet jeg iallefall at ungen er elsket og kommer til å kapre hjertet mitt fra første stund. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145439635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 15. juni 2013 #4879 Del Skrevet 15. juni 2013 Skulle ikke poste helt enda da... Jeg er fryktelig spent ang fødselen. Føler meg helt førstegangs denne gangen, er så merkelig å ikke bli satt igang I morgen er jeg 39 uker, har aldri gått så lenge før. Mandag er det ny glukosebelastning og tirsdag er det vekstestimering. Nå skal jeg forsøke å sove etter en nærmest søvnløs natt forrige natta. God klem til alle mine vakre og tøffe nabokjerringer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145439664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 15. juni 2013 #4880 Del Skrevet 15. juni 2013 Bumblebee: Det stemmer det!!!!! Jeg var ikke klar til å få lille gull, men da jeg fikk han på brystet så bare stemte alt!!!!!! Det var så utrolig merkelig, har aldri hatt den følelsen før...med de 2 andre har jeg vært så sliten at jeg ikke har brydd meg, sånn rett etter fødselen altås...Denne gangen var det kjærlighet ved første blikk Merker at tilknytningen på ett vis er litt sterkere nå enn med de andre to også, men det er ikke sikkert, jeg har kost meg stort med de to andre også altså Ikke stress med at du "må" glede deg til fødselen osv, bare sørg for å vær uthvilt, det var avgjørende for min fødselsopplevelse!!!!!!!! Nyt å vær "førstegangs", det er ikke mange som får oppleve det 2 ganger Tror å føde er samme greia uansett, bare det at når du blir satt i gang, så blir alt så mye mer teknisk, nå får naturen gå sin gang og det er helt fantastisk!!!!!!! Blir spennende dager for deg nå!!!!!!! Gleder meg til fødselshistorien din også!!!!! Fie: Jeg også tenkte på om ikke du burde fått ett par døgn på sykehuset med væske iv, fred og ro...det er mange som kan ha god effekt av det altså!!!!!!!!! Huff, jeg misunner deg bare sååååååå lite. Jeg håper så inderlig at denne kvalmen din gir seg snart!!!!!! HH80: Jeg håper du også slipper unna mer kvalme og oppkast nå!!!!!!!!!!! Apex: Har du testet? Jeg er så spent at jeg holder på å tørne Dossa: Har tanta takket for seg??? Sender babystøv klem her også jeg Heier på deg som bare det!!!!! En til, please: Stor, varm, babystøvklem til deg!!!!!!!!! Lykkelig: Hvordan går det med deg???? Jeg har så lyst til å holde godt rundt deg å ta fra deg alle plagene dine!!!!!!! Jeg tror kanskje mamman din hadde blitt glad for å få hjelpe deg litt og jeg tror ikke hun vil se på deg som en byrde!!!!!! Er ikke dette noe du koker sammen oppi hodet ditt selv??? Snill og sterk som du er? Hvis du vet at du vil få en lang og tung fødsel, så MÅ du jo bare få hvilt deg mest mulig....Det er ikke meningen å legge seg oppi situasjoen din, søte deg, men jeg vil deg bare så inderlig vel!!!!!!!! Jeg håper også at du får samme opplevelse som meg, en fødsel etter boka Sender deg bøttevis med gode, varme klemmer!!!!!! Nå skal jeg knalle,så kanskje jeg får ett par timer sammenhengende søvn jeg også før lille prinsen min kommer snikende oppi senga til meg på mystisk vis (tålmodighet er en dyd ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145439900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 16. juni 2013 #4881 Del Skrevet 16. juni 2013 Tussemor, Cayenne og dere andre nabodamer: Har testa i dag. Samboeren kom hjem mens jeg enda sov. Tuslet inn på do alene og tok testen. Mens timeglasset fortsatt sto i indikatorhjørnet ruslet jeg tilbake til sengs og la meg i kjærestearmen som er så god.. Etter en tid ble resultatet klart, og det sto ganske så brutalt "Ikke gravid". Er lei meg, men sier til meg selv at det er greit å være det i dag. I morgen derimot er det på tide å se fremover og være positiv igjen!! Samboeren er bare super, han sier han håper testen er feil - og at vi uansett kan forsøke igjen og igjen. Mensen er fortsatt ikke kommet, jeg er kvalm og mer og mer trøtt. Håper litt på at testen er feil, men tenker vi avventer ei uke før vi evt tester på nytt.. I mellomtiden får man kose seg som best man kan oppå lakenet, for med min syklus vet man visst aldri når EL er!! Vurderer om jeg skal ta kontakt med gynsenter for undersøkelse bare for å sjekke utstyret, har jo levd som nattevakt over mange år, og det er ikke det beste man kan gjøre for helsa si.. Synes ofte jeg kjenner stikk/murring i høyresida og lurer jo på om alt er ok med eggledere osv, og fastlegen tar jo bare celleprøver og det forteller jo lite om det "interne".. Huff, jeg får vondt av å være så selvsentrert - livet ellers er jo godt.. Føler med dere som har tøffe tider enten det nå er med forferdelig kvalme eller store bekymringer.. Tenker på dere - og det er ikke så mye man får gjort på avstand, ord blir fattige i så mange situasjoner. Husk nå på at det er helt ok å ha dårlige dager/perioder. Gråt om du må, men aldri, aldri gi opp! God klem til dere alle fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145440200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 16. juni 2013 #4882 Del Skrevet 16. juni 2013 God morgen i sprutende regn! Apex; det er jo forferdelig egosentrisk å klage over alle huffene mine når din test var negativ! Klarer ikke å huske om du har fra før? Dersom jeg var deg, hadde jeg tatt en sjekk hos gynekolog. Bare for å se om alt er i orden! Vi hadde bestemt oss for å slutte prøvinga til jul, da vår siste spire plutselig satt. Jeg hadde mer eller mindre gitt opp, og senket skuldrene... Da kom positiv test og evig kvalme kastet på! Krysser alt for deg! Tussemor; jeg elsker dine gode meldinger! Du er så full av omtanke! Jeg tror altså ikke det er oppe i mitt hode at jeg ikke vil plage min gode mamma. Hun vet hvor dårlig jeg er, og ser alt flyter. I helgen har hun og bonden hennes, der vi bor, reist på sætra. Dvs. at min mann er avløser, med stell to ganger daglig. Da må jeg stelle ungene om morgenen alene, og er også alene angående middagsting... Men jeg unner henne å komme vekk med han hun er glad i, etter mange år med omsorg. Jeg skal nok klare meg. Men er forferdelig sliten! Som Bumblebee klarer jeg heller ikke glede meg eller overskue fødsel. Jenta er ønsket! For all del! Men jeg klarer ikke ta ting innover meg denne gangen! Det er skremmende at jeg sannsynligvis skal igangsettes om ca 2 uker, og IKKE NOE er klart til baby! Akkurat som jeg i underbevisstheten tenker at "om jeg ikke gjør noe, så skjer nok ikke dette allikevel..." Ungene har startet ferie i barnehagen, så det blir ikke mye ro til å ordne ting fremover. Vi tenkte det var lurt med mest mulig fri for dem før fødselen, om vi nå får en skrikerunge til. Vi skal våge oss noen dager på hotell i Sverige denne uka. Kanskje jeg får inspirasjon til å ordne baby-ting etter litt shopping til vesla? Til dere som sliter med kvalme og oppkast... Dere har min fulle sympati. Jeg spyr enda... Det er fjerde svangerskap jeg spyr meg gjennom tro meg når jeg sier det; det er ikke noe nederlag å ty til medikamenter i perioder. Det er mange å velge i, og kanskje har DU effekt av et! Ihvertfall at det avhjelper noe! Uten hjelp, hadde jeg vært innlagt flere ganger. Ellers må dere huske å spise lett-fordøyelig mat, små måltider, og ikke rekke å bli sulten. Dessuten sove masse masse jeg hadde aldri klart å gå på jobb. Ble sykemeldt i alle svangerskap. Shoppingtur til utlandet som Minnimusa (?) kunne jeg drømt om! Har fremdeles problemer med å klare en tur på lokale Rema1000! Men vet at det oppkast og kvalme problemet er helt vekk når nurket kommer, så det går bra. Må bare overleve fødsel nå... Sprutende regn her... tre turbotroll får innedag. Kontroll igjen i morgen på sykehuset. Håper den er litt mer positiv enn sist! Beklager alle jeg ikke har nevnt. Jeg leser om oppturer og nedturer, og føler med dere! Men klarer ikke å huske alt når jeg endelig skriver... En god varm klem til alle støttekontaktene i nabolaget! Dette hadde vært dagen for gjærbakst, slarv og omsorg! Drit i diabetesen! Kostholdet har sklidd ut, og motivasjonen er på bånn! (snopet igjen i går, ikke målt bls. bare kjeft på meg. Jeg trenger det... ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145440246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 16. juni 2013 #4883 Del Skrevet 16. juni 2013 Gratulerer så mye med lillegutten, Hønny!! <3 En til: sender deg en gedigen klem og håper på bedre dager for deg Føler inderlig med alle dere som sliter med kvalme, syns dere er superflinke som holder ut som dere gjør! Her går det i spraying og stikking, så har ikke så mye å fortelle Er litt sliten for tiden, så er glad for at det er kun en uke igjen på jobb. Skal på ul på fredag, blir spennende å se om økt dose Puregon har laga action i eggstokkene Håper bare ikke jeg får den legen som virkelig roter maksimalt inni der før hun finner noe som helst...sukk.... Og Lykkelig... det er lov å la ting gå litt til helvete en sjelden gang...vi kjøpte burger klokka ti i går kveld så har ingen planer om å kjefte, men vil gjerne gi deg en klem om du vil ha!! Og vi kan jo spise sunt i dag Og i morgen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145441160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 16. juni 2013 #4884 Del Skrevet 16. juni 2013 Skal heller ikke kjefte, jeg har nemlig spist meg kvalm på McDonald's mat og slukt en liter cola. Hurra for glukosebelastningstest i morgen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145441262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vææææ Skrevet 16. juni 2013 #4885 Del Skrevet 16. juni 2013 Gratulere til de som har fått Her har siste uka gått i å irritere seg over rørleggere som aldri dukker opp til å høre hjerteslaga til lille knøttet, samt testet ut at 9 timer på jobb er altfor lenge særlig når det er nytt møte dagen etter. Håper noe gikk inn. Status hus pr kl 17.19: Vi har fått møbler inn i stua, fått vatn i hus etter at vi har hatt basseng i jordkjelleren vår på kjøkkenet med innlagt fossefall :S. Lærdom, sjøl om du tru røret du kappa aldri skal brukes igjen er det lurt å blokkere det. Det gjorde at vi og naboen ble vassløs, men nå er røret tatt ut av drift og oppvaskmaskina tar jomfru turen sin Mangler bare dusjkabinett og vatn til do, men innflytting kan starte Fødestua her imponere med sin effektivitet. Jordmor sendt henvisning til OUL på tirsdag, fredag brev i posten her med time på torsdag. Spent kan e si. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145441281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 16. juni 2013 #4886 Del Skrevet 16. juni 2013 Hei alle dere flotte damer! Jeg har vært på ferie, og etter ferien tok det jo flere dager å lese seg opp her inne! Skal si det skravles!!! Gratulerer såååå mye til ønsker & Hønny!!! Gøy å lese om fødselen deres!!! Føler som flere her at jeg rykker stadig nærmere i køen... Hadde min første fødselsdrøm i natt! - jeg var faktisk ikke med på fødselen.. fikk ikke vite at gutten var født før et døgn etterpå. Så jeg var skikkelig sur fordi ingen hadde varslet meg! jeg hadde jo gått glipp av å få han på brystet osv Men fødselsdrømmer er vell et tegn på at man begynner å forberede seg! Jeg har akkurat 2 md igjen nå! Bumblebiee: jeg er også veldig spent på babyen! Jeg gleder meg, men jeg synes det er litt rart at det er en gutt.. Klarer liksom ikke se det for meg! Sliter med å finne navn, fordi jeg og mannen ikke blir enige. Redd hvordan de jentene jeg har takler å få en lillebror. Minste mi er jo bare 20 md, og familiens baby nå.. Mange tanker og følelser! Men jeg vet jo at morsinnstingtet har vært på plass i det øyeblikket de andre har vært ute, så prøver å stole på at det vil skje denne gangen også! Supersnusken: så glad det gikk godt med spiren din!!! Apex: så kipt med negativ test! En til please: godt du tar tak i dette! Det hørtes ikke så godt ut! Ta den tiden det tar å vær lei deg for det du vil! Klem!!!! Nå husker jeg ikke mer... Skriver fra mobilen. Men ha en fin kveld damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145441707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 16. juni 2013 #4887 Del Skrevet 16. juni 2013 Tusen, tusen takk for alle gode ord. De varmer så godt. Men kjenner det som et knyttneveslag av medfølelse når jeg hører om flere som har kjent på det samme. Barna våre er så dyrebare. Men lokket legges på i hverdagen, alle trenger å se framover nå, selv om jeg selvsagt snakker med ham selv når han måtte ønske det. Men terapeuten kan glede seg! For jeg har et helt lager av tårer og emosjonelt tullsnakk å by den rette Nok om det for denne gang. Kjære Apex, forstår så inderlig godt det suget i magen når testen ubarmhjertig lyser mot deg med negativt resultat. Særlig når man føler at DENNE gangen har man klart det. Men mange tester ikke positiv før lenge etter IKM. Håper veldig for deg! Og dere kvalme med dosprut i fjeset og spagetti ut av nesen...visste faktisk ikke at det kunne være så ille! Herregud, satt her helt grønn i trynet i overraskelse og ren og skjær sympati. Stakkars dere Så kjekt å høre fra deg 81mamma. Hvor har du vært på ferie? Håper det var deilige dager. Og lo godt av din indignasjon over at du gikk glipp av din egen fødsel, hahaha... Jeg også fikk skikkelig lyst på McDonalds og Cola! Spiser det aldri, og får bare lyst på det når jeg er gravid...guilty pleasure. Og selvsagt, når det nærmer seg IKM, tolkes ALT som graviditet..jaja, på an igjen Skrik, har Call the Midwife begynt? So long, sweethearts! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145441891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 16. juni 2013 #4888 Del Skrevet 16. juni 2013 Sitter her helt utladet og burde bruke energien på å forflytte meg til sengen nå når alle ungene sover, men må bare kjenne litt på den følelsen av at min første uke alene med mine søte 3 starter om noen timer...Det er litt rart å se hvordan gubben også forbereder seg Klipper plen, gjør klar søppla til avlevering, fikser og ordner ute og delvis inne Jeg må innrømme at jeg er spent, samtidig som jeg gleder meg!!!!! Endelig skal vi få kjenne litt nærmere på tingene.....MEN frysern er full av mat, middagsplanen er klar for hele uka, så jeg trenger ikke tenke så mye på mat Jeg håper virkelig at jeg får huset opp å stå slik jeg vil, denne uka...Neste uke er eksamens uke, så da blir det ikke gjort annet enn å amme, spise og sove Apex: Jeg krysser fingrene for deg, virkelig!!!!!!!!!! Lykkelig: Hva kan jeg si...skulle atter en gang ønske at jeg var i nærheten å kunne avlastet deg!!!!! Helt tom i hodet nå....Ha en riktig god kveld og natt mine kjære!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145442072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 17. juni 2013 #4889 Del Skrevet 17. juni 2013 God morgen kjære nabodamer Lykkelig synes du er ei knakande god og herlig dame som vil det beste for alle *smelt* Skulle så gjerne ha hjulpet deg vennen, vært nabo med deg og Tussemor og gitt deg en hjelpende hånd når du trengte det Lett å si men ikke stress med at du ikke har alt klart til den søte jenta di kommer. Ting faller ofte på plass skal du se vennen! Knuseklemme deg Apex Veit hvor vondt det er å få en negativ test men så lenge tanta holder seg borte så er håpet tilstede!! Tenk positivt, for det gjør jeg sammen med deg En til, please du er virkelig ei flott jente!!! Jeg gleder meg vantvittig mye til å høre deg juble Klemmeklemme!! Tussemor Tenker det skal bli godt å få unna eksamen!! Krysser alt jeg har for deg og jeg veit at det vil gå strålende XXXXXXXX Spennende når mannen skal styre heimen hihi 81mamma hihi for en drøm du hadde. Godt det bare var en drøm, du kommer aldri til å gå glipp av gullets fødsel Jeg har nedtelling til sommerferien. Bare 4 arbeidsdager att *johohohoho* Kjenner det skal bli deilig med en lang ferie sammen med familien. Kanskje en avslappende ferie er det som skal til for at spiren skal sitte Idag blir det vanlig skoledag, men resten av uka går med til tur, ute aktiviteter og kos i klasserommet. Ja også må vi jo få rydda ut bøker fra klasserommet. Ha en fin fin mandag vakringer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145442731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 17. juni 2013 #4890 Del Skrevet 17. juni 2013 Tusen takk for koselige meldinger og gode klemmer tenk om dere virkelig hadde bodd i nabolaget? Det hadde vært deilig det! Selv om det ikke er det samme, så hjelper det faktisk å ha dere der dere er nå også. Støttende kommentarer og medfølelse er også nydelig! Psyker meg opp til kontroll på sykehuset. Blodprøver, ctg, ultralyd med påfølgende time hos den overlegen jeg ikke liker... Det går halve dagen! Håper ting ser litt bedre ut enn sist! Uansett; i morgen lastes alt av avkom med kosetepper og ekstra skift i bilen, for en liten tur over til nabolandet... Hotell er bestilt, og vi skal handle litt og kose oss. Bare det å spise ute og få et lite avbrekk hjelper kanskje litt på humøret? Gubben kan kjøpe billig øl, og ungene godis jeg lurer på om jeg skal kikke litt i baby- butikker... Ha en deilig dag, alle nydelige støttekontakter! Hugs & love fra den vraltende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145442942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 17. juni 2013 #4891 Del Skrevet 17. juni 2013 God morgen naboer! Da sitter jeg her da, blomstrer på en stol på legekontoret. Har drukket to kopper med "deilig" sukkervann, og koser meg nå med nyinnkjøpte mammablad. Folk ser litt rart på meg her jeg har kapret en ekstra stol til beina, men hallo!, mine elefantføtter kan ikke henge rett ned i to timer Har nettopp sniktittet på blodsukketet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145442982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 17. juni 2013 #4892 Del Skrevet 17. juni 2013 Eh..feil tast. (elefantfingre på smarttelefon er ikke så lett) Testet glukosen nå etter en time, da var det 7,1. Regner med det fortsatt er stigende, men satser på at det synker til normalt nivå igjen. Fantastisk at du gikk glipp av din egen fødsel 81mamma. Hahaha. Jeg har stadig fødselsdrømmer. Her forleden hang minis hånd og slang ut åpningen, jeg spurte en lege om det var hånda, og jada det var det. Så puttet den bare inn igjen og knep sammen mens jeg gikk bort til fødeavd. Vel fremme var det bare å spre beina så datt ungen ut Ja, får prøve å slå ihjel en time til her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145442995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 17. juni 2013 #4893 Del Skrevet 17. juni 2013 Bumblebee: Du har min dype medfølelse. De to timene må være de lengste i livet altså!!!!!!! 81mamma: Håper virkelig du får oppleve fødselen Mellomste gutten her var så sint på meg i går at han skulle sende meg på sykehuset og der skulle de putte babyen inn igjen, så kunne jeg bare ha det så godt Holdt på å le meg skakk Lykkelig: Masse lykke til på kontroll i dag!!!!!! Håper du får bøttevis med gode nyheter!!!!!! Jeg er enig med Dossa i hennes beskrivelse av ditt gode vesen!!!!!!!! Håper at jeg en gang kan få gi deg en skikkelig klem på ordentlig!!!!!! Der våknet en misfornøyd pode, så skrivs mer senere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 17. juni 2013 #4894 Del Skrevet 17. juni 2013 Lykke til på kontroll Lykkelig! Resultatet av belastningstesten ble 5,5. Hurra! Feirer med etegilde som ville fått legen til å gremmes Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 17. juni 2013 #4895 Del Skrevet 17. juni 2013 Glad jeg har sluppet slik glukosebelastningstest! Høres grusom ut! Blæ... Vi var i Danmark, på et feriesenter som heter Rønbjerg. Har vært der to år før, så visste hva vi gikk til. Siden jeg begynner å bli såpass gravid måtte vi ta ferien tidlig, og siden jeg ikke er noe særlig til bens må alt planlegges etter det! Men ferien var vellykket den! Vi hadde fint vær hver dag, og ungene koste seg i bade og lekeland men det var utrolig godt å komme hjem igjen også! Nå er jeg klar for rugeinnspurt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
underfundig Skrevet 17. juni 2013 #4896 Del Skrevet 17. juni 2013 Apex dette er spennende En til, når skal du teste? Ellers noen andre som skal teste snart? Hei sveis damer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 17. juni 2013 #4897 Del Skrevet 17. juni 2013 Dere er så herlige, damer! Tre dager offline, og over 50 oppdateringer venter på en når en kommer hjem igjen:-) Ting skjer i vårt virtuelle Wisteria Lane:-) Synes ikke det er rart du reagerer, En til, det ville alle gjort. Og det er vanskelig med depresjoner, for de sluker liksom alt, og hvis f.eks partner ikke skjønner hvor enormt det er å bli slukt av et slikt sort hull, kan det bli umulig å bære. Min erfaring med depresjoner (kunstnersinn, vettu, veldig disponert for slikt) er som noen andre her var inne på, at det finnes bare en vei ut av dem og det er å tillate seg å synke ned i materien for å jobbe seg GJENNOM den. Det finnes ingen vei rundt eller forbi det vonde, man må rett og slett tilate seg å kjenne på det vonde og anerkjenne det, for å kunne arkivere det, ta tak i det det betyr og gå videre. Og du skal ikke gi opp drømmen om verken hus, baby, hund eller videreutdanning. Plutselig løsner ting på en front og drar med seg alt det andre også :-) Både gode og vanskelige ting kommer i puljer på flere, og nå har dere hatt flere tøffe ting, så da er det duket for en god periode! Jeg hadde en skikkelig eksistensiell krise under siste svangerskap. I ettertid føles den helt latterlig, og jeg tør nesten ikke fortelle om det en gang, men here we go: Siden vi har fått fire barn på sju år er det en kjennsgjerning at karrieren min har blitt lagt på hylla for en stund. Jeg VET jo innerst inne at jeg har opparbeidet meg nok kontakter og rennomé til at det vil ta meg liten tid å være i full driv igjen, og jeg har et bokmanus jeg innimellom får krotet litt på, men jeg føler vel litt på at jeg ikke er annet enn mamma og kone, siden jeg har jobbet veldig lite de siste årene. I tillegg mistet vi alt vi eide i finanskrinsen i UK i 2008, og gikk fra å bo på et svært skotsk Country House med masse land, bygninger og utstyr til å måtte leie et stygt syttitalls kårhus og bare eie det vi fikk plass til i en varebil og en stasjonsvogn da vi flyttet. Needless to say er jeg ikke der jeg hadde tenkt jeg skulle være som 34åring, og det har tatt litt tid før reaksjonen på alt vi har opplevd satte seg i systemet. Under svangerskapet tårnet imidlertid alt seg opp og alle småting jeg bekymret meg for eller reagerte på, ble uoverkommelige og svartmalte situasjoner. Jeg var knust over at vi ikke eide vårt eget hjem, følte meg som en elendig mor fordi jeg ikke vet hvor vi bor om ett år, følte at jeg hadde ofret hele karrieren min for familien og at jeg var den som betydde minst i hele verden og hatet mannen min fordi han kommer seg ut av dette fordømte huset og opplever medvind i det han driver med, får masse skryt osv. Det var skikkelig tåpelig, men der og da gjorde disse tingene meg helt knust og jeg kunne ikke se at noen av disse situasjonene noensinne ville forandre seg. Når mannen min i tillegg forelsket seg i en eiendom på et sted jeg virkelig ikke vil bo, følte jeg at jeg ikke en gang hadde lov til å sette ned foten, for jeg var jo ikke verdt noe i denne familien. Helt ko-ko! Poenget mitt, var vel at alle føler slike ting innimellom. Og jeg tror frykten for ikke å nå dit vi hadde sett oss selv, er en utrolig vanskelig fiende å ha. Jeg er i alle fall så sta at jeg nekter å akseptere at jeg ikke skal kunne få både småbruket mitt, karrieren OG familien jeg drømmer om, så når jeg føler at ting "glipper" for meg, mister jeg litt fotfestet. Heldigvis er mannen min verdens største realist, og takler det hele med å lagge planer, veldig konkrete planer, for hvordan vi skal nå målene mine, mens jeg bare gråter ;-) Sender ellers en stor sky av babystøv over landet. Her er livet en komplett boble av amming, bleier og husarbeid for tida, fullstendig dominert av lille Arabella og hennes lunefulle døgnrytme. Tidligere i år ville det sikkert fått meg til å gråte over hvor "mislykket" jeg er som kvinne og menneske, siden jeg "bare" er hjemme med barna, men nå er det selve lykken servert på et fat ;-) Måtte dere alle få en fruktbar og nydelig dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #4898 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei igjen, alle fantastiske nabofruer! Fryktelig lenge siden jeg har skrevet, jeg gremmes! Har lest alt, men går noen dager imellom, og da rekker jeg aldri å bli a jour, langt mindre skrive selv... Men tenker masse på dere, og storkoser meg med godt lesestoff Burde sikkert kutte ut å følge tråden, har egentlig ikke tid til å lese, men føler jeg kjenner dere nå og har ikke nubbsjangs til å la vær å se hvordan det går med hver og en Velkommen til alle nye, gratulerer med positive tester og fantastiske fødsler av helt ferske, nydelige små mennesker Ler og griner om hverandre over opp- og nedturer, tøffe opplevelser og hysteriske drømmer Her i huset går det stort sett veldig bra. Lille Ida nærmer seg 5 mnd (!), er snill og god (dog med noe magetrøbbel og søvnløse netter enda). Storebror ser ut til å være over den verste sjalusien og jeg rekker å putte inn noen timer på jobb innimellom. Hektiske dager, men du verden så heldig jeg føler meg! Flotte, friske unger, snill mann og en jobb jeg gleder meg til å komme tilbake til. Sender en stor, varm klem til dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 17. juni 2013 #4899 Del Skrevet 17. juni 2013 Her var el-testen på grensen til helt positiv i dag, så jeg er bare raskt innom for å klemme på alle sammen før jeg drar hjem tidlig og får unna alt husarbeidet så alt ligger til rette for en hyggelig aften! I går gikk nemlig alt i vasken pga diverse uforutsettheter, selv om det hele var nøye planlagt Og i morgen kveld er jeg bortreist... 20-årene mine var en eneste lang depresjon, skjønner egentlig ikke at jeg er her i dag! Kuttet etterhvert ut alt av venner (de syntes jo sikkert jeg var verdens mest håpløse), mistet mannen i mitt liv, og klarte ikke å gå over gulvet når noen så på (de hadde sikkert begynt å le). Heldigvis fant jeg en ny, fantastisk mann, som hjalp meg til å kjempe meg opp igjen. Man må bare kjempe, og innse at det kan ta tid. Nå føler jeg at ingenting kan knekke meg, bortsett fra hvis noe skulle skje med barna, da. Men slike tanker må man bare dytte bort. Ellers er jeg jammen glad jeg har blitt 40 - eh 41 - og har vært ute en vinternatt. Det blir bare bedre, dere! Ønsker alle en herlig dag i solen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 17. juni 2013 #4900 Del Skrevet 17. juni 2013 Cayenne veit hva du skal ikveld *knis* Nå skal den lille sitte snuppa Har venta lenge nok og på tide med et H Y L fra deg!!! Kos deg masse ikveld Tigerlise Tenk at vidunderet ditt allerede er 5 mnd Ei herlig og skjønn prinsesse!!! God trøste klem til søte Fiemamma Hvordan er det med deg babysis? Ser du lys i den mørke tunnelen...masse god bedring!!! Mannen er bortreist idag med jobben. Er deilig å være litt alene....bare meg og ungene Skal kose meg ikveld når ungene er lagt. Da senker freden seg i heimen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/196/#findComment-145443992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå