hønny-bunny Skrevet 13. juni 2013 #4851 Del Skrevet 13. juni 2013 Takk for alle gratulasjoner;-) er på barselhotellet etter litt styr så her kommer kort versjonen... Ble lagt inn tirsdag som avtalt,som vanlig lot første lege seg lure av min lange og krøllete livmorhals,det gjør de HVER eneste gang. Hun ville ikke gjøre noe utenom å sette inn ballongkateter,jeg ble såå lei meg,de ville vi skulle dra hjem og vente i 24 timer,vi ble på sykehuset som avtalt og gikk rundt å spiste litt,jeg drev og dro i ballongen for jeg hadde fa...ikke tenkt meg hjem,og til legenes store overraskelse fikk jeg dratt den igjennom på 2 timer og 10 min ha-ha. Da fikk jo pipen en annen lyd,men de mente jeg måtte ha piller allikevel... Fikk piller 2 ganger med 4 timer imellom,hadde ikke vondt,bare kynnere men klarte å få 3 cm åpning. Fikk endelig kl 02 på natten overtalt ei tøff jordmor til å ta vannet,ungen sto for høyt og min lite samarbeidsvillige livmorhals drev å lurte dem. 02.05 tok de vannet,04.10 var gutten ute,det var den raskeste fødselen den jordmoren hadde vært med om,på 5 cm tøye hun vekk siste kanten og 5 min senere var han født! Jeg er vist en tøffing fikk jeg beskjed om;-)) brukte ikke noe smertestillende selv om jeg savnet lystgassen min. Gubben min var fantastisk,gjorde alt riktig,kunne ikke klart det så bra uten han:-x Etterpå var lillegutt litt blå og hadde noen episoder med litt tung pust,så vi har vært 1 døgn på nyfødt intensiv,men det er ikke noe feil,bare litt kjapp fødsel,og han er scannet i alle retninger pga SUA'n men ingenting galt;-)) så nå er vi på barselhotellet og slapper av,ikveld kommer besteforeldre og stolte søsken,blir koselig;-)) imorgen håper jeg vi kan dra hjem Prinsen er 3706 gr, 51 cm,37 cm rundt hodet og så klart den nydeligste lille skapningen i verden;-) Og jeg er i super form,ingen revner,ikke vondt noe sted,bekkenet er nesten bra ,nesten litt latterlig min siste fødsel med min høyeste alder og allikevel min kjappeste og enkleste fødsel og barsel;-) Det var en kjapp oppdatering fra meg,skal oppdatere listen og kommentere når vi kommer hjem:-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145433658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 13. juni 2013 #4852 Del Skrevet 13. juni 2013 Ja må si du er tøff hønny! Og veldig effektiv Underfundig: Litt missforståelse der, teamleder er kjempe alright, er sjefen over som er en tulling I dag var jeg 10 min forseint fordi jeg måtte snu i døra for å be til porselensgudene før jeg kom meg mot jobben. I morgen MÅ jeg gå kl15 fordi jeg skal rekke flyet til Manchester med venninna mi, så spurte teamleder om hva jeg skulle gjøre siden jeg nok ikke klarer å komme til kl 9 pga kvalmen, han bare sa jeg skulle shite i det, komme når jeg kunne og så kunne jeg dra kl 15 Litt tom angående sjukehuset, veit legen smurte ekstra på når hun sendte henvisningen. Nevnte både myome jeg har operert bort og den de oppdaget i januar, tidligere depresjoner, engstelighet, at det er hjertefeil i familien både hos morfar(som døde akutt som 50 åring) og at tanta mi har samme feil, men som de oppdaget i tide og fikk operert. Men samtidig så har samme avdeling kalt meg inn til sjekk av operasjonen 16.juli ?!?! Skjønner ingenting jeg nå! Phu ikke i form i dag som sagt og masse jeg må gjøre i kveld!! Må ta katterommene og gjøre de klar til at jeg skal være borte i helga, så må jeg pakke og vaske noe klær. Men først skal jeg ta en liten power napp kjenner jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145433945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 13. juni 2013 #4853 Del Skrevet 13. juni 2013 Blæææææ jeg er så lei av å spy !!! Spydde akkurat sikkert 5 liter !! Det er så ekkelt! Jeg presterer det kunststykket å spy hver dag og gå opp 0,5 kg i uka fra første graviditetetsuke !! Jeg er snar en vandrende hval !!!!! Er i uke12 imorgen og har gått opp 6 kg lissom !!!! Kommer vel til å få kjeft av legen ... Det var dagens sutreinnlegg ! Sorry... Måtte bare klage litt ; ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 13. juni 2013 #4854 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Wow..for en superkvinne, Hønny! Likte at du til de grader sto på krava! Og spør som underfundig..hva ER ballongkateter? Leste med stor interesse betraktingene dine om bæretøy, Symbio (ble veldig interessert i det ekstatiske sjalet, ho ho). Har nettopp kastet min utslitte og fillete MeiTai..når spiren er på vei skal jeg spandere på meg en flunkende ny . Sjaltai, er det som en meitai men med bredere skulderstropper? Syns det er aller mest behagelig å bære litt større barn i sjal, men klarte aldri å knyte dem på ryggen, uten at de på et tidspunkt sklei ut av sjalet. Og syns det var utrolig deilig å ikke alltid ha et hode oppunder nesa med en hårtopp i hvert nesebor når jeg skulle gå noe sted med gullet, selv om det var usigelig koselig det også. Nei, sovende barn på ryggen og kaffelatte i hånden, det var livet altså. Å! NÅ ble jeg babysyk når de minnene kom fram. Ellers så har livet vært litt tungt den siste tiden, uten helt å vite hvorfor. Tror livet bare er litt for fullt nå før sommerferien, klarer ikke å yte 100% og det plager meg. Samt at jeg bekymrer meg for at det jeg virkelig ønsker meg her i livet(spire, hund, hage og (enda en)videreutdanning) kanskje glipper og at jeg ikke opplever den helt store støtten i dette fra mannen min...litt god gammeldags eksistensielt tungsinn? rart også...jeg har ikke nevnt det tidligere for jeg orker ikke åpne opp for det, men min eldste sønn har vært livstruende syk over flere år, og nå som vi vet at det mest sannsynlig vil gå bra, kjenner jeg trettheten og apatien i forhold til det hele sige på. Men når man trengs har man krefter og utholdenhet man ikke ante var mulig. Men men, ...selvtrøst, kjærestetrøst, varme klemmer og den festligste humor fra hengslete ungdomsdudes, og riktige karrieremessige grep løser mye....samt det å omformulerer tunge tanker i ord her inne er jo et gammelt knep for å kvitte seg meg tungsinn, he he...her har jeg jo de fineste støttekontakter uten å måtte ha et vedtak på det engang Nok om det! Vi lager barn jevn og trutt til langt over antatt EL...etter oppskrift fra Fie? Og hver gang vi har "gjort oss ferdige"..flirer jeg inni meg med tanke på at jeg faktisk tenker "søren også...jeg glemte rødvinen!" for det var jo rødvinsorgasmen som var suksessoppskriften, eller hva Tussemor? Og selvtrøst skal bli...langt varmt bad, god film, kakao og gode tanker om klatring i arbeidstiden i morgen!! Endret 13. juni 2013 av En til, please. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 13. juni 2013 #4855 Del Skrevet 13. juni 2013 Ballongkateter er et vanlig kateteret som man får i blæren,lang slange med en ballong på toppen. Denne blir tredd gjennom livmorhalsen og fylt med vann inni livmoren,så blir det dratt i slangen så det blir press på livmorhalsen,slangen blir tapet fast i låret ditt,så skal denne irritere og presse seg gjennom livmorhalsen og utvide den.normalt sitter den inne i 24 timer,enten detter den ut selv eller blir fjernet av jordmor etter 24 timer. Jeg gadd ikke vente og dro og linket den igjennom på 2 timer og 10 min ,he-he sta og effektiv;-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 13. juni 2013 #4856 Del Skrevet 13. juni 2013 Kjære deg En til, det er helt naturlig at du får en reaksjon når du har vært under et slikt voldsomt press over flere år. Du har helt sikkert behov for å prate masse om dette (og gråte) - og ofte kan det være best å snakke med en profesjonell som virkelig har greie på slike traumer og hva det gjør med et menneske. Og klart du får spire, hage og hund! (og kanskje en til videreutdannelse) Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 13. juni 2013 #4857 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Wow..for en superkvinne, Hønny! Likte at du til de grader sto på krava! Og spør som underfundig..hva ER ballongkateter? Leste med stor interesse betraktingene dine om bæretøy, Symbio (ble veldig interessert i det ekstatiske sjalet, ho ho). Har nettopp kastet min utslitte og fillete MeiTai..når spiren er på vei skal jeg spandere på meg en flunkende ny . Sjaltai, er det som en meitai men med bredere skulderstropper? Syns det er aller mest behagelig å bære litt større barn i sjal, men klarte aldri å knyte dem på ryggen, uten at de på et tidspunkt sklei ut av sjalet. Og syns det var utrolig deilig å ikke alltid ha et hode oppunder nesa med en hårtopp i hvert nesebor når jeg skulle gå noe sted med gullet, selv om det var usigelig koselig det også. Nei, sovende barn på ryggen og kaffelatte i hånden, det var livet altså. Å! NÅ ble jeg babysyk når de minnene kom fram. Ellers så har livet vært litt tungt den siste tiden, uten helt å vite hvorfor. Tror livet bare er litt for fullt nå før sommerferien, klarer ikke å yte 100% og det plager meg. Samt at jeg bekymrer meg for at det jeg virkelig ønsker meg her i livet(spire, hund, hage og (enda en)videreutdanning) kanskje glipper og at jeg ikke opplever den helt store støtten i dette fra mannen min...litt god gammeldags eksistensielt tungsinn? rart også...jeg har ikke nevnt det tidligere for jeg orker ikke åpne opp for det, men min eldste sønn har vært livstruende syk over flere år, og nå som vi vet at det mest sannsynlig vil gå bra, kjenner jeg trettheten og apatien i forhold til det hele sige på. Men når man trengs har man krefter og utholdenhet man ikke ante var mulig. Men men, ...selvtrøst, kjærestetrøst, varme klemmer og den festligste humor fra hengslete ungdomsdudes, og riktige karrieremessige grep løser mye....samt det å omformulerer tunge tanker i ord her inne er jo et gammelt knep for å kvitte seg meg tungsinn, he he...her har jeg jo de fineste støttekontakter uten å måtte ha et vedtak på det engang Nok om det! Vi lager barn jevn og trutt til langt over antatt EL...etter oppskrift fra Fie? Og hver gang vi har "gjort oss ferdige"..flirer jeg inni meg med tanke på at jeg faktisk tenker "søren også...jeg glemte rødvinen!" for det var jo rødvinsorgasmen som var suksessoppskriften, eller hva Tussemor? Og selvtrøst skal bli...langt varmt bad, god film, kakao og gode tanker om klatring i arbeidstiden i morgen!! Det sjalet jeg har kjøpt er ikke elastisk, men like mykt å deilig å bære nyfødt i som et elastisk (synes jeg) koster litt, men så verdt det, også slipper jeg jo å kjøpe nytt når ungen bikker 6-7 kg Å bære i sjal på ryggen var hærlig, når en først hadde lært det! Det ble mange øve-knytninger i dobbelsenga før jeg stolte på at teknikken var inne. men hadde aldri et uhell! Sjaltai er som du sier, med bredere stropper, de er som sjal og er lettere å forme rundt babyen. Jeg brukte den mye sist, da jeg ikke fikk helt til sjalet i begynnelsen. Å jeg trengte noe som omsluttet henne tett pga hofteleddsdysplasien. Åhh, når jeg tenker over det og forklarer litt kjenner jeg at jeg gleder meg til å få en til bærebaby! Men trenger ikke hofteleddsdysplasien da! Å mente å gratulere hønny med gutten!! Vi rykker stadig fremover i køen, ulp.. Endret 13. juni 2013 av Symbio Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 13. juni 2013 #4858 Del Skrevet 13. juni 2013 Ah..da vil jeg definitivt ha sjaltai! Takk for info, Symbio. Gode Cajenne Takk for trøstende ord. Har snakket med legen min, og hun har henvist meg videre, for jeg vil snakke med noen som kan en del om sønnen min sin problematikk og derigjennom støtte meg i pårørenderollen og hvordan støtte ham videre på best mulig måte. Men nå..kakao Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 13. juni 2013 #4859 Del Skrevet 13. juni 2013 Høres lurt ut! Og da blir det kakao her også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145434969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 13. juni 2013 #4860 Del Skrevet 13. juni 2013 Åhhhhh, kjære gode, nydelige en til please. Sender deg mine varmeste, største, beste, deiligste, babystøvgruseklemmene jeg har!!!!!!!! Jeg kjenner meg såååå igjen i den følelsen. Jeg fikk en kjempereaksjon ca ett år etter at vi holdt på å miste mellomste gullet her. Han var da 7 mnd...Man holder hodet så kaldt og er så på allerten når ting står på også blir det plutselig litt sånn tungt og tomt og rart, depresivt, tårevått...vanskelig å beskrive i grunnen. Håper du får den støtten du trenger. Jeg var sykemeldt i lang tid, men jeg trengte det!!!! Dessuten, du kan få kjøpe huset vårt!!!!!!! Alt på ett plan, dobbel garasje, havutsikt, stooooooor hage osv Jeg må jo mest sannsynlig kjøpe noe selv om ikke alt for lenge Dessuten er det solrikt her Hunny/ stålkvinne: Det der stod det respekt av!!!!! Godt det er overstått, tenker jeg Håper dere få masse deilig kosetid framover Detter helt ut her. Ammetåka har slått fullstendig inn..sukk...fra mandag av blir jeg alene en uke, for så å gjennomføre eksamen uka etter. Da skal jeg ta stilling til mitt videre liv. Forhåpentligvis fortsetter lillegull i den gode stimen han er med soving Jeg er ellers så forbannet i kveld at jeg kunne blitt kriminell. Når en vet hvilken situasjone jeg er i, så kom ikke å be meg "ta vare på meg selv" uten å strekk ut en hjelpende hånd. Modern begynte å belære meg om at jeg måtte ta vare på meg selv osv...Jeg har jo ikke noe valg, kan hun ikke skjønne det?????? Jeg kan ikke bare la ungene gå for lut og kaldt vann for at jeg skal "ta vare på meg selv"...grmf...dessuten har jeg klart meg alene i ett og alt før, så hvorfor skulle jeg liksom ikke gjøre det nå??? Kjenner små djevlene hoppe og danse rundt meg, for EN ting er sikkert, jeg skal IKKE be mer om hjelp der i gården, det kan jo hende hun blir sliten....OG jeg skal klare meg selv så det jomer sammen med mine deilige 3 små sjarmtroll!!!!!!!! Og med dere fantastiske støttekontaktene her inne, så er det jo ingenting som er noe problem Sender dere hver og en en stor, varm og takknemlig klem (åsså må vi grine en skvett...sukk...hvor lenge skal disse barseltårene kødde med meg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145435000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 13. juni 2013 #4861 Del Skrevet 13. juni 2013 God klem til Tussemor, jeg synes du er ei tøffa!! Cayenne: Please keep up the good work! Tanta har fortsatt ikke funnet meg!!! Har nå forflyttet meg fra den deilige hytta på landet til bylivets gleder i form av jobb.. Har enda ikke testet til tross for at jeg er 2 dager over IKM - kjæresten hadde ett sterkt ønske om å utsette det til vi er i samme hus, og han syntes det var spennende å gå å kjenne på det der med uteblivende mens.. Mannfolk!! Synes dette er seigpining, men jeg klarer et par dager til på dette viset. Har ingen champagneanledninger foran meg uansett, det er tekopp og arbeidstøfler nattestid heeele helga her. Vel, vel - det er bare å holde ut og krysse fingrene for en spire som sitter frem til ankomst i februar! Ha en fin fredda' jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145435342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 14. juni 2013 #4862 Del Skrevet 14. juni 2013 En til, please: Føler egentlig ikke at jeg kan skrive "kjære" enda, uten å trenge meg på, men det er liksom det eneste som passer, derfor : Kjære deg! Jeg må si som Cayenne, det er helt naturlig at reaksjonen kommer i etterkant av en turbulent periode, vi har jo forsvarsverk som sørger for at kroppen holdes i gang og at hodet klarer å tenke klart når man står midt oppi kaoset.. Og så kommer reaksjonen når man klarer å slappe av, adrenalinnivået synker og det blir plass til refleksjon. Det høres veldig riktig at du har bedt om å få snakke med noen som har erfaring med din sønns behov, veldig lurt av deg Husk også at du ikke bare er en pårørende og at du ikke bare har en støttefunksjon i den store sammenhengen. Du er jo også et menneske, en mor, en kjæreste og alle disse rollene trenger kanskje også å få luftet noen tanker? En god terapeut vil selvfølgelig passe på at du får bearbeidet alt du har liggende, men jeg tror det er viktig at man selv er klar over at tanketyngde har man med seg også utenfor den rollen man forventer at det er tilstede i... Og så tror jeg det er viktig at man aksepterer at man føler både sorg og sinne (over sønnens problemer, over en fremtid som ikke ble som den skulle, over forsakelser osv), og at DET ER LOV Jeg har snakket med mange som har brukt mye mer energi på å holde disse følelsene på avstand, istedetfor å akseptere dem, og dermed begynne å bearbeide dem. Jeg tror veien forbi fjellet (altså tungsinn, mismot, sorg) går gjennom, ikke rundt. Sender deg en god, god klem og håper at du får hjelp til å finne tilbake til lystighet og glede Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145435641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 14. juni 2013 #4863 Del Skrevet 14. juni 2013 Syns disse ordene passer så godt på gjengen her. Vi er så gode mot hverandre. Takk alle, snakk om oppmuntring og evne til å gi ektefølte og støttende tilbakemeldinger, og de beste cyberklemmene, he he "Spread love everywhere you go and let no one ever come to you without leaving happier" Mother Theresa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145435923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 14. juni 2013 #4864 Del Skrevet 14. juni 2013 Hei jenter! Puh..nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet noe annet her inne enn om meg selv og min lille boble! Kjæreste En til please; jeg synes det er flott gjort av deg at du søker hjelp også utenfor den nærmeste sfæren! Tror det kan være veldig nyttig å snakke med en mer nøytral person også, eks ektefelle har jo stått i samme situasjon og man kan jo reagere ulikt på slike ting. Høres jo ut som dere stort sett har et veldig sterkt og flott forhold, men en terapeut kan forhåpentligvis gi noe annet og ekstra. Klarer ikke sette meg inn i en slik situasjon engang, bare jeg tenker på Vesla som syk kommer jo tårene...Må være utfattelig tøft! Og så fantastisk at det går bra med sønnen din nå! Nå må bare den hersens spira sitte snart! Så kommer nok hus og hage etterhvert.. Minnimusa: Stå på krava! For en idiotisk leder! Håper du får en fin tur til England tross dårlig form! Hold deg unna custard, fish & chips er mitt råd! (blir kvalm selv bare ved tanken..) Hønny: Husker ikke om jeg har gratulert eller ei jeg, skylder på disse hormonenen.... Men for sikkerhets skyld: Gratulerer med prinsen! Misunner deg litt den kjappe fødselen, men 2t er kanskje litt vel raskt! Håper dere kommer dere snart hjem! tussemor: Du er så tøff altså! 3 små alene, det er ikke bare bare nei.. Håper mannen eller moren skjerper seg litt snart!! Apex: dette høres lovende ut! Når skal du egentlig teste? På tide med noen dobbeltstreker snart igjen! Jeg er 12+1 nå, når pleier dere å flytte over i 2.trimester? Er det etter 13 uker? Disse reglene er jo så kompliserte... Holder meg hos Minnimusa og HH80 litt til jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 14. juni 2013 #4865 Del Skrevet 14. juni 2013 Hei jenter Minnimusa for en utrolig teit sjef du har *blææ* Stå på krava dine vennen!!! Håper du får en kjempe flott tur til England med venninna di også håper jeg at formen din ikke blir for ille slik at du kan nyte ferieturen Supersnusken det er utrolig herlig å høre fra deg og at alt er bra med spiren din! Wow du er jo straks over i andre trimester jo *jaaahoooo* Som tida flyr, snart er du høygravid En til, please synes du er ei tøff jente som ikke bryter fullstendig ned. Godt å lese at du tar imot hjelp, og jeg håper du klarer å bearbeide tankene og følelsene dine vennen Nå må snart spira sitte for deg!!! Jeg krysser for harde livet Hønny hvordan er det med deg og lille gull? Tenker dere stor koser dere masse Tussemor knuseklemmedeg!!! Fiesøs hvordan er det med deg vennen? Synes virkelig du har fått i pose og sekk mtp svangerskapsplagene dine. Usj håper virkelig at kvalmen gir seg fort slik at du kan nyte resten av svangerskapet ditt <3 Lykkelig er det bra med jenta di og selvfølgelig deg sjøl? Bare en time att så er det endelig helg *jabadabaduuuuu* Det kjenner jeg skal bli så godt!! Dette er tredje dagen med skikkelig vondt i hodet *au aua au* Hater å ha hodepine! Like før heksa forlater meg og da er det på tide å starte med humpinga igjen *knis* God helg alle dere herlige naboer i dette fantastiske nabolaget Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 14. juni 2013 #4866 Del Skrevet 14. juni 2013 Sender deg ein stor klem En til!! Og jublar for at det ser ut til å gå bra med guten din. Jammen ikkje rart du sig litt samane etter eit sånt press over lang tid. Det ville dei fleste gjort! Ta den tida det treng, så kjem du deg nok oppatt på Hønny: Gratulerer så mykje med guten Sit og lyttar til vesla her som alt er tre veker. Eg skjønar det ikkje!! Kor blir tida av? Syns eg gjer noko heile tida: ammar, skiftar, et, søv...plutseleg er det gått ei veke ogvi har ikkje vore ute av døra med vogna...eller innom her. Tida fyk! Og dei vert jo sagt at tida går fort når ein har det kjekt Det har vore litt travelt å ordna med det meste sjølv, så alle honnør til dei som greier dette heilt aleine. Her har mannen nilese til ein diger eksamen: og no er han ferdig denne veka, så då har eg ein heilt fersk los i hus. Den nye sjefen hans no fekk nyss i at mannen ikkje fekk ta permisjon i forb med fødsel, men nåtte lesa, så då får han det no i staden og får då vera heime i fire heile veker!! Det blir annleiis det Lukke! Og så er nyebilen kome til gards, endeleg. Elles fekk eg ein wake up call på kor langt i året vi er komne - avslutning på skulen neste veke...har detvore mai i år? Hm, strevar visst med å henga med! Klemmer til alle i ventemodus, rugemodus og ammemodus God helg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 14. juni 2013 #4867 Del Skrevet 14. juni 2013 Supersnusken - Tenker søndag blir dagen, da er mannen hjemme i hus igjen når jeg kommer fra jobb.. Er det sånn at CB testene kan tas hele døgnet, ble plutselig usikker på om "morgenurin" er påkrevd, og betyr det da at det blir etter at man har sovet og samlet opp noen timer??? Står jo ikke opp før på ettermiddagene når jeg jobber - alternativet blir "morgen" rett før jeg legger meg.. Noen som vet?? Er alt annet enn rutinert i dette, da jeg ble gravid som 19-åring gikk det ganske så uplanlagt og prinsen kom uten at jeg hadde de store bekymringene til tross for svangerskapsforgiftning med masive ødemer og skyhøyt boodtrykk på slutten. Fikk forresten høre i ettertid at min mor (som da var kontordame på gyn) hadde blitt fortalt at en av overlegene hadde sagt at "Damer med mye vann i kroppen får veldig vakre barn"! Hun hadde selvfølgelig rett!!! Herlige kollegaer hun hadde på den tida!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 14. juni 2013 #4868 Del Skrevet 14. juni 2013 Det er bare før ikm at du må ta på morgen urin, tror jeg at jeg leste en plass Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 14. juni 2013 #4869 Del Skrevet 14. juni 2013 Snart gravide:Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)En til, please. (15 pp, SA i oktober, IKM 24 juni).ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37ppLittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn AkershusMamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barnMissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barnSpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 1.tri:Supersnusken (termin 28.des)HH80 (termin 4.januar)Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar) 2.tri:Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)m1980 (termin 29. Aug) ?Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10nerdybirdy (termin 23 oktober)Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs) 3 trimester: Bumblebeee (termin 26.6)Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia Født:Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. April.Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 14. juni 2013 #4870 Del Skrevet 14. juni 2013 Som lovet...oppdatert liste Kom hjem for noen timer siden,helt herlig å komme ut fra sykehuset. Og helt fantastisk å komme hjem til de andre ungene som bare forguder lillebror og sloss om å holde han Og igjen verdens herligste gubbe,som har handlet alt på listen min som manglet,så nå ligger lille gutt i Leander voggen sin på nytt saueskinn og storkoser seg smelt Skal kommentere imorgen,nå skal jeg bare slappe av Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 14. juni 2013 #4871 Del Skrevet 14. juni 2013 Skriver kjapt, er kjempedårlig All medfølelse til HH80! Spydd i hele dag jeg nå, er snart 18 uker.. Blir bare verre for hver uke jeg. Alt jeg spiser kommer opp med en gang. Prøvde meg på grønnsaksuppe nå, men den kom opp like varm som i suppeskåla og ut nesen i to omganger. Snyter gulrot og vårløk ut av nesa. Vit at du ikke er alene, jeg ligger her med deg. Håper vi begge får en slutt på dette marerittet asap!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 14. juni 2013 #4872 Del Skrevet 14. juni 2013 Takk for oppklaringen, Symbio! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 14. juni 2013 #4873 Del Skrevet 14. juni 2013 Kl 04.10 kom perfekte gutten vår til verden,etter super rask fødsel på 2 timer,skal skrive mer,men nå må jeg sove litt;-) Gratulerer så masse!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145436962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 14. juni 2013 #4874 Del Skrevet 14. juni 2013 Ja hold deg hos oss litt til supersnusken : )) hyggelig det !!! fie: Du har det endel verre enn meg tror jeg så du har min dypeste dypeste medfølelse, jeg spyr som regel en gang om dagen, pleier alltid å rekke å legge litt papir i do før jeg spyr for å slippe å få dovannspruten i ansiktet . Igår rakk jeg ikke det og det som kom ut kom i store mengder og i voldsom fart... En herlig blanding av pizza , youghurt og kakao ...dovannspruten sto rett i fjeset å og doen tetta seg jo nesten av alt papiret : (( mat ut nesa og jada you name it ; )) deilig , ikke sant ??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145437403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 15. juni 2013 #4875 Del Skrevet 15. juni 2013 HH80: huff!!! Ja, fått dovann i ansikt og hår jeg og, blandet med div mat og drikke.. Rekker så og si aldri å legge ned dopapir for jeg har fonteneoppkast! Må løpe som en idiot til badet med spy i munnen og hånda for, har ikke sjans til å holde igjen. Det er forskjellen på gravidoppkast og normalt oppkast for meg. Det kommer akutt!! Rekker å føle meg kvalm og spyferdig bare i to sekund før spruten står. Væry tørr i natt og skal stå opp og prøve meg på mat nå. Ikke spist siden torsdag kveld. Må begynne med vitaminer igjen nå, sørge for næring.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/195/#findComment-145438137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå