Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så glad, så glad når dere heier på oss babylagere! Og marinerer meg i gremmelsen deres når tanta dukker opp...det hjelper faktisk merkbart på humøret. Og klart det snart er din tur, Dossa. Et skritt nærmere målet for hver pp! Sånn tenker i hvert fall jeg. Tror vi lykkes i løpet av sommeren alle sammen, jeg :)

SpirenMin, du har jo IKM i morgen! Har du testet?

Så godt å høre fra deg, Rime. Og så godt at jentene dine vokser og trives...gleder meg allerede til å høre om tvillingfødselen din, selv om det ikke er rett rundt hjørnet da, hi hi..

Åh, fransk bulldog er helt skjønne, Cajenne, kanskje det blir alternativet...eller Bostonterrier. Hadde definitivt hatt basset da, hadde det ikke vært for at vi bor i tredje og fjerde etage med smale bratte trapper. De lange ryggene tåler det ikke. Men ingen byr på huset for det er tydelig overpriset, med stor O...så det er håp i hengende snøre :) Og spiren har å flytte inn snart, velkommen til under takst!

Takk Geekgirl for oppdatert liste, trengte den..og lykke til i innspurten i 3tri!

Og Tussemor, søt som alltid, går det ikke her med vemmelige boligpriser blir jeg nabokjærrringa di, he he..

Jeg har ikke testet nei, har ingen følelse av at det er noe på gang. Dessuten mistenker jeg at forrige tantebesøk ikke bare var det, men en av de mange graviditeter som det ikke blir noe av. Blødningen var jo noen dager forsinket, og den var mye kraftigere og lengre enn den pleier å være. Hvis det stemmer, så kan det jo hende at syklusen min er litt forstyrret.

Ellers så er jeg inne stort sett hver dag og leser, men jeg merker at jeg blir så oppgitt over at ABSOLUTT ALLE ANDRE er gravide for tiden, så jeg må distansere meg bittelitt fra det. Super ide å hive seg med på et forum da, tenker dere kanskje, og det har jaggu jeg tenkt også.. Men det går nok over, jeg håper at jeg snart kan få et litt mer avslappet forhold til hele denne prøvingen, og ikke bare synes at det er urettferdig at det popper ut mager i alle retninger :P

Mens jeg nå er inne kan jeg jo passe på å få gratulere de som har født og som har blitt gravide siden sist jeg skrev, samt sende gode klemmer til dere i samme båt som meg, som venter og venter :) Vår tur kommer nok!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 04.10 kom perfekte gutten vår til verden,etter super rask fødsel på 2 timer,skal skrive mer,men nå må jeg sove litt;-)

Skrevet

GRATULERER så masse med herlig, perfekt gutt, Hønny!!! :D:wub:

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen Hønny!!!

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!! Gleder oss til fødselshistorie :D

Da rykker jeg stadig frem i køen *gulp*

Skrevet

Gratulerer så mye med baby :wub: nå er det mange som har født i det siste!

Må innrømme at jeg tenker litt som Bumblebee... køen foran meg blir stadig kortere! Skulle ønske jeg følte meg bare litt mer klar for det som ligger foran meg! I dag skal jeg skifte på senger og vaske klær! Min store hobby etter at jeg ble mor!  :rolleyes: så blir det grilling når mann og store barn kommer hjem fra barnehage. Må passe på å nyte sola når den er her!

Gleder meg til minsten skal sove midt på dagen... for det skal mamma'n også gjøre!

Ha en glad sommerdag! Hugs & love til støttekontaktene!

Tenk om jeg også kunne føde på 2 timer... har aldri født på under 1 døgn jeg... :huh: kroppen min vil bare ikke føde!

Skrevet

GRATULERER, HØNNY!!! Gleder oss til historien når du har fått kommet deg litt ovenpå...

Her er det pakkedag på dagtid idag. Siden min lille frøken fortsatt spiser uregelmessig og plutselig kan bruke halve dagen på mageknip, må alt beregnes goooooood tid til, og å pakke for helgatur til en holme uti havet med fire små er ikke bare-bare... Finklær til navnefesten, alt fra regnklær til badetøy til alle sammen og nok pil og buer, fiskestenger og tegnesaker til å sysselsette alle i alle mulige værscenario. Puh, svett før jeg begynner.

Og som om det ikke er svett nok, har skolen og barnehagen sommeravslutning i ettermiddag, med grilling og greier. Alle andre gleder seg.... jeg synes slike ting er helt grusomt. Masse jatting med folk jeg ikke har annet felles med enn at barna våre er i samme oppvekstsenter, og klamme leker og sur allsang. Merker at jeg virker veldig negativ nå, men vi bor i ei bittelita bygd, der jeg egentlig trives veldig godt. Men små bygdeskoler får fram mange rare følelser i folk, gitt... Og idag skal vel alle sammen se på bygdas nye baby, så da er det bare å klistre på seg smilet og ha standardsvarene klare :-D

Måtte dere ha en nydelig dag, der ute, nabokjerringer!

Skrevet

Gratulerer så mye, hønny :-)

Skrevet

Ååå så herlig å lese at du har endelig fått gutten din Hønny :D

Gratulerer så masse!!!!

Gleder meg til å høre om fødselen din :lol:

Bokormamma :) du får en travel dag idag med masse grilling og kos!

Kos deg vennen!!! :)

Tussemor :D kommer ikke videre før en klem er overrakt deg ;)

Flere høygravide rykker frem i køen ;)  Gleder meg til deres store dag!!!

Idag er jeg en dag nærmere en ny pp :rolleyes:  Humøret er på plass og så fort tanta har stukket av gårde så begynner humpinga :P

Joho for denne pp blir min!!

Skrevet

Hønny bunny - GRATULERER MED GUTTEN (fanfare)

Godt å høre at det går bra med deg Rime.

Supersnusken - phu...takk og pris at alt er bra.

tussemor, ble det noe middag?

bokormamma, du er en flittiglise :) Hvordan har det foresten gått med healing prosjektet til mannen din i forbindelse med gravide?

kjærepære, heier på deg.

....hva er ballong i forbindelse med fødsel?

Artig å lese om såre bryst og amming. Gleder meg til det :)

En til, cayenne, dossa.. alle andre,  snart gravide, jeg heier på oss:)

Skrevet

Gratulerer med gutten, Hønny :wub:

Skrevet

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)
En til, please. (15 pp, SA i oktober, IKM 24 juni).
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar)

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3
Bumblebeee (termin 26.6)
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Skrevet

Gratulerer så mye hunny!! Vel blåst!! God varm klem

Skrevet (endret)

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (15 pp, SA i oktober, IKM 24 juni).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn

MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)

Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)

Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar)

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3.tri:

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Bumblebeee (termin 26.6)

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.August)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. April.

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Gratulerer hønny!!!

Velkommen til dere nye!!

Endret av Lykketroll*morTil2?
Skrevet

Gratulere så mye med gutten, Hønny! :wub:  Måtte han bringe dere mange gleder i årene fremover!!

IKM i dag.. Kjæresten ville vi skulle vente til i morgen med testing, jeg er mer utålmodig enn han og kunne godt tenke meg å gjøre det i dag.. Men holder ut til i morgen tidlig!!Tanta er i allefall ikke i hus enda, så håpet er tilstede fortsatt! :rolleyes:  Her krysses fingre og tær, for selv om jeg er konstant trøtt og småkvalm er puppene like lite ømme.. Har uansett hvor dette bærer avsted hatt en fin dag: ble invitert med på resturant for å feire salg av hans tidligere bopel, og senere i kveld venter det en trimtur i skogen. Lenge siden vi har hatt mye tid sammen kjennes det ut som - for helgene våre har vi tilbringt med forskjellige prosjekter i det siste. Kjærkommen dag dette i en ellers hektisk hverdag.

Lykke til med hverdagene deres rundt omkring i nabolaget - enten det nå er barnehagegrillings og fremvisning av ny verdensborger, amming, husbygging, ruging eller humping!! ;)

Skrevet

Advarsel!! Syting coming through!

Ahh i dag har ikke vært dagen! I går så sier sjefen at han vil ha møte med meg og teamlederen ang sjukmeldingen min?!(snakk om 25% sjukmelding i to uker). Jeg rapporterer da daglig til teamleder som har blitt enige om at jeg da kommer kl 10 siden jeg da sliter mest om morran. Men sjefen mener da at det SER bedre ut om jeg da heller jobber 9-15 i stedet for 10-16.. ehh jeg kan liksom ikke programmere kvalmen til å stoppe om morran og be den komme igjen etter kl 15!! Jeg presset meg da i dag for å komme meg av gårde som da resulterte i at jeg måtte kaste bilen til side for å kaste opp på vei til jobb. Sendte da en mld til teamleder om at den planen til sjefen kan han bare dytte opp ett hvis sted!! Blir litt sånn "næmmen ser dårlig ut, skal jeg be om 50 eller 100% sjukmelding i stedet da eller??? Skal sies at INGEN gjør noen av mine oppgaver og jeg får gjort ALT mens jeg er på jobb så ingen skadelidene pga jeg er borte)

Så kommer jeg hjem i dag og fikk brev i posten fra sjukhuset, de avviste fastlegens min sin henvisning om å få mer oppfølging og at jeg da skulle høre fra de om 4 mnd(!?!) for normale kontroller. 

Skrevet

Såvidt innom innimellom slagene for å skremme bort tanta di, Apex! Og alle andre tantejævler som tror de er invitert. Grrrrr!! :angry:

Hvor er du i syklusen, Underfundig? Håper det er deres tur nå snart! :D

Skrevet

Minni: Ja, be sjefen dytte den planen opp et visst sted!! Og gå heller privat for å få et par ekstra kontroller. Det ordner seg nok :)

Skrevet

Minnimusa: Det er så trist å høre! Jeg blir så oppgitt av arbeidsgivere som ikke ser at dersom de er LITT fleksible i sin ende, så får de arbeidstakere som blir takknemlige og fornøyde, og antagelig tjener på det i lengden. Det gjelder jo ikke bare graviditetsbehov, men alltid. Hvem er det sjefen din mener det ser bedre ut for? Kollegene dine? De ser helt sikkert på deg at du er kvalm, og er det damer så kan det jo hende de vet hva du går gjennom :s

Håper at du klarer å stå på ditt, og får lov til å gjøre det som hjelper deg!

Skrevet

Kjapp tur innom!

Grattiiiiiis Hønny!!!!! :) :) :) :)

Dossasøs: enig med tussa, kjør på lengre enn du tror du trenger. Det klaffa den syklusen vi sexa 4 dager etter der jeg trodde el var! Jeg trodde jeg hadde el på cd14 sånn automatisk. Sjekka med el tester den syklusen så jeg hadde full kontroll på prøverørsforsøket. Neida!!! Fikk ikke lilla strek før cd18!!!!!!! Da tøysa vi litt på loftet og kosa oss for første gang på leeeenge. Og jommen ble jeg ikke kvalm 12dpo du!! :D

Skrevet

Minni: sjefen din kunne jeg tenkt meg å gi et realt klaps i bakhodet med ei utspydd spybøtte!!!! For en kronidiot!!!!

Skrevet

Gratulerer med gutten din Hønny! :)  :)  :)  :)

Skrevet

God morgen kvinner.

Minnimusa, ikke bry deg om hva teamleder sier. Du er sykemeldt nettopp forde du krangler med kroppen om morgenen . Han kan ikke overstyre det. Forstår i hvert fall ikke når det er slik du sier, jobben blir gjort uavhenging om du kommer fra 09 eller 10. For en kronidiot! Noen må ta fra ham tittelen team leder.

Til det andre. Ikke gi deg om du mener du har fått feilaktig avslag, spør hvorfor. Kanskje de mangler noen opplysninger.

Cayenne, aner ikke hvor jeg er i syklussen og det er noe frustrerende. Sluttet å blø fredag forrige uke, nesten tre uker etter sa. Tror kanskje jeg hadde eggløsning da også, tester med billig strips. Dumme test kommer med to streker hele tiden, test strek er ikke like tydelig som kontroll. Hadde ingen erfaring med de eggløsningstestene (og jeg leser aldri en bruksanvisning skikkelig før jeg mangler en del) så jeg ..mener.. streken var mye tydligere på lørdag. Nå har lest bruksanvisningen skikkelig :mellow: Tok en g-test også fredag for å sjekke at kroppen var tilbake til 0 på det punktet. Det var den.

Arg, skaffet meg disse testene for å få litt oversikt, men er i blinde på det punktet okkesom.

hehe..og nå kommer litt mer syt. Jeg kommer meg ikke helt i rute. Har dager innimellom her hvor jeg har mini nedsmelting. Tar veldig lett til tårene, har veldig lett for å tippe over på at verden er kjip uansett hva det gjelder. phu....stakkers bedre halvdel, jeg føler meg som et MINEFELT :wacko::blink: :blink: :wacko: arg.

Nok om det..håper noen snart gravide bli gravide. Trenger en solskinns historie :)

Hei så lenge :)  Foresten, vil fremdeles vite hva denne ballongen er. Utvidelse?

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på et innlegg, men det er så lenge siden jeg har skrevet her at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..

Kan jo kanskje prøve å svare på det sjal spørsmålet jeg fikk fra sist jeg skrev (selv om svaret kommer sent) men jeg bestilte et bambus/bomull sjal fra ellevill.com

Det heter Ellevill Paisley og er super mykt og stødig. Kjøper det i stedet for et ekstatisk sjal som uansett må byttes ut når ungen blir noen kg. (Da elastisk siger ganske for og må etterstrammes mye)

Ellers har jeg en hjemmesydd ringslynge og en sjaltai + en manduca som er verdt mer enn sin vekt i gull! :)

Jeg er nå 33+4 og har ikke gjort Noe som Helst som skulle tilsi at det kommer et lite nurk om noen mnd. Er litt stressa pga det, men likevel blir ingenting gjort. Har ikke søkt NAV om permisjon engang.

Har bare tenkt ut at jeg skulle hatt ny vogn og ønsker meg tfk joggster twist med multi x bag. Noen erfaringer der...?

Gratulerer til ønsker med gutten!!

Velkommen til alle nye, her er det koselig å være!

Og igjen, alt blir lest! Krysser fingrene for positive tester på dere snart gravide!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...