Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Grattis Hunny!!!!!!! Masse lykke til i morgen!!!!!!!

Til dere som er gravide med eller uten plager...NYYYYYYYYYYT DET!!!!!!!! Jeg angere på alle mine klager gjennom svangerskapet, for det er jaggu meg ikke så mye bedre nå :P Det er så mange bekymringer, så mye nattevåk, vandring på dagtid, gråting uten forklaring, luft smerter, puppe vondt, amme/flaske styr osv...og det gir seg jo pokker ikke :( Nå har jeg hentet vogna inn i håp om at lillegull skal sove pittelitt...jeg må finne på noe annet å bruke som smokk, for han blir nesten aldri fornøyd, så sant han ikke fåt pupp, med det resultat at jeg definitivt har nok melk for poden har gått opp 300g på 5 dager :P Nå ser det ut til at han har fått vondt i magen, så da er det bare å vandre, vandre og vandre....Jadda...men så er han deilig da, så krysser jeg alt for at det er bedre tider i vente ;)

Å tussemor- jeg er så enig. Det er ikke bare bare når babyen er her heller. Selv sliter jeg med såre bryster, som jo alle nå vet her.. og heldigvis får jeg gode stalltips av dere.. DET er jeg superglad for!!, lillegull her har lagt seg til en "vane" (om man kan si det når jenta bare er 6 dager gammel) om å være matgal når vi legger oss om kvelden. Da holder hun på fra klokka elleve kanskje når vi legger oss og heeelt frem til rundt to, tre eller fire på natta før hun virker fornøyd og sovner for natten. Da sitter jeg igjen med grusomt vonde brystvorter og helt utkjørt fordi jeg er så trøtt. Så sover vi begge resten av natten.. en fire timer eller noe. Men nå har jeg sovet ekstra i helgen da.. lenger på morgenen. Både hun og jeg, etter at jeg har ammet henne i senga. Men det er jammen et aldri så lite kjør dette her med amming synes jeg altså :( Jeg håper virkelig at vondtene i magen til lillegutten din gir seg tussemor. For å få det OPPÅ alt annet er jaggu slitsomt!

Fortsetter under...

Hønny :D Gratulerer så masse med overstått eksamen!!!

Du imponerer meg virkelig :D

Nå er det bare att å gjennomføre en flott fødsel.

Skjer snart ;)

Supersnusken :) hvordan gikk det med deg på ul idag?

Har tenkt på deg i hele dag :wub:

Lykkelig :) du er virkelig ei super datter som ikke vil bry din mor men unner henne denne nye friheten.

Snill og god er du!!!

Jeg forstår tanken din :)

Ønsker :) håper de såre brystvortene virkelig bedrer seg snart. God bedring!!

Tussemor :) vil bare sende deg ei herlig knuseklem :wub: fordi du er den du er!

Jeg er små nervøs hver gang jeg må på do :P vil ikke at blodtanta skal komme.

Er på dag 27 og nærmer meg IKM :o og den dumme magefølelsen min suger nok en gang *blæææ*

Lever enn så lenge i håpet men tviler.....hvorfor skal jeg lykkes nå tenker jeg.....

Jaja en vakker dag ;)

Wow imponert over dere flerebarnsmødre som får til alt med småbarn og små bebiser!! Skjønner at dere blir slitne og må klage litt, men fortsatt ekstremt imponert over alt dere klarer og får til!!

Jeg måtte bare krype til korset å kontakte legen i dag tidlig, ikke snakk om jeg kom meg opp i riktig tid med den kvalmen. Er sånn, først prøve å stå opp.. nei ikke det nei.. slappe av litt prøve igjen, ned trappa, hvile, så vaske seg, hvile, spise en banan mens jeg ligger på sofaen og bruker 20 min på bare det, så opp igjen og få på klær, hvile, så ned igjen og ut i bilen. Og da er kl fort nærmere 9 enn 06:45 som den burde være. Så har nå 25% sjukmelding så jeg kan komme seint på jobben med litt bedre selvtillit :) Sleit livet av meg på jobb i dag, men fikk fiksa det jeg måtte så bare satt jeg og gulpa resten av dagen. Bare håper kvalmen er bedre til helga for da skal jeg og en venninne til England for en avslappende helg hos hennes tante og onkel. Hun fikk beskjed om at det bare var å si i fra at jeg var gravid og uvel, for skal IKKE ha noe English Breakfast svømmende i fett til frokost nå kjenner jeg!!

Nei nå skal jeg være murmeldyr på sofaen!!zzzz

Hei jenter!

Måtte bare innom å fortelle at alt så bra ut i dag!! Fremdeles en sprellende krabat der inne! Spratt og danset 20kg lettere ut av sykehuset i dag! Prøvd å oppdatere m mobilen, men ingen innlegg blir godkjent...

Puh....:) :) :) Glad altså! Og de trodde ikke det kunne ha vært lekkasje, så da må det ha vært den dumme vannflasken. Føler meg litt teit, he,he...

Jaaaa så herlig å høre Supersnusken :D

Denne krabaten klorer seg fast til den store D dagen ;)

Skjønner godt at du føler deg flere kilo lettere :D

Minnimusa :) huff denne kvalmen er noe dritt når det står på som verst.

Prøv å se fremover, dette ender i noe helt fantastisk :wub: en liten baby!

Annonse

Hei jenter!

Måtte bare innom å fortelle at alt så bra ut i dag!! Fremdeles en sprellende krabat der inne! Spratt og danset 20kg lettere ut av sykehuset i dag! Prøvd å oppdatere m mobilen, men ingen innlegg blir godkjent...

Puh.... :) :) :) Glad altså! Og de trodde ikke det kunne ha vært lekkasje, så da må det ha vært den dumme vannflasken. Føler meg litt teit, he,he...

Ååå, nå ble jeg letta! Har tenkt på deg i dag. <3

Hei jenter!

Puh.... :) :) :) Glad altså! Og de trodde ikke det kunne ha vært lekkasje, så da må det ha vært den dumme vannflasken. Føler meg litt teit, he,he...

Åååhh... SÅ BRA Supersnusken!!! :D :D :D Glaaaad på dine vegne nå! :D

Heldigvis, Supersnusken. Stakkars deg, så bekymret du må ha vært...og så lykkelig du må være nå :D

Søte Dossa...nå skal den pokkers tanta holde seg langt unna, grrrr! Er så spent og klar til å heise flagg og juble!

Ser ut som huset uten trapper og med inngjerdet hage ryker. Det ble for dyrt..og jeg sørger over null Basset, Hulk! Nå må da noe gå min vei syns jeg! Vel, kanskje en rynkete Mops er tingen i stedet? Den kan jeg jo bare ta under armen ned alle trappene?

God tur til England. Minnimusa! Lenger selv etter en tur til fødelandet...og faktisk etter en "hearty fry up"! Engelsk bacon..nam. Men så er ikke jeg gravid da, he he...

God sommerinnspurt Cajennis! Jeg er klar for å heise flagget for deg også, skal du vite! Hvem fler er i testemodus snart? Trenger en oppdatert liste :)

Nei, nå skal jeg furte over tapt hus, null hund og sikkert null baby også...forbaskede dyre boligområde, æsj!

Hurra supersnusken!!! Nå går det veien resten av svangerskapet skal du se :)

Jeg er så enig, så enig tussemor. Ikke bare bare når de små har kommet til verden. Er nettopp det jeg gruer meg mest til, ting går i ett hele døgnet med baby. Nå kan jeg slappe av (når de to andre trollungene gir meg lov iallefall), jeg kan sitte i sola og bare nyte varmen, lese en bok, ta en formiddagslur...

I dag har jeg kjørt et par timer for å hente et vindu, handlet hagemøbler og blomster, fått skrudd de sammen og er i det hele meget fornøyd med dagen. Kjenner at bekkenet kommer til å streike litt i natt, men det er ok. Har planer om å bare ta det med ro i morgen :D

Naboen ble forresten innlagt i dag. I følge samboeren var det forkortet livmorhals. Hun er 20 uker på vei. Hun må gjerne regne med sengeleie en god stund fremover eller? Har ikke snakket med henne så jeg vet ikke hvor alvorlig det er, men vet at det ikke var tegn til vannavgang heldigvis. Krysser fingrene for henne.

Spennende dager Dossa! Måtte tante grusom holde seg laaangt unna deg!

Godt du fikk ordna deg en liten sm minnimusa. Nå skal du ta vare på deg selv.

Og ikke minst gratulerer med overstått eksamen hønny. Og masse lykke til med fødsel :) :)

Zzz..sove nå!

Annonse

Særdeles lite søvn i natt :( Eldste trillet ut av senga, klødde og jamret, hostet og sprellet (i vår seng) og minste mistet dyne og pute på gulvet, var kald og gråt. Sånn pleier det IKKE å være her. I tillegg har jeg lovet begge fri i dag.

Så nå ligger jeg her med verk i korsryggen (det regnet jeg med etter gårsdagens effektivitet), stikkinger i symfysen og lårene. Kjenner at jeg vil sove og angrer på at jeg tok dem ut av bhg i dag.

Blæh! Det var dagens syt. Nå rister jeg det av meg og gleder meg til at sola titter frem slik yr.no lover. Da blir det terrasseliv :D

Ha en strålende dag snupper.

Ønsker deg en effektiv igangsetting hønny!!

SÅÅÅ BRA, Supersnusken, nå ble jeg letta! :D

Tussemor og Ønsker: Det ordner seg on noen få uker! Miniene og dere kommer nok snart inn i en rytme som fungerer. :)

Bokormamma: håper det går bedre med deg! :D

Hønny: LYKKE til i dag! :D

Dossa: Heier på deg nå, søta!!! :D

Men hvor ER Rime - noen som har hørt fra henne???

En til: Happy humping! :lol:

Her ble det hæla i taket i natt etter at matpakker var laget, kaker bakt og gaver til lærere pakket inn. Er på CD ni, så her gjelder det bare å utnytte de ledige stundene som finnes ;)

Ha en herlig dag, alle sammen! :D

Supersnusken; HURRA!!! Heier videre på deg og spiren!! :)

Her er det IKM i morgen, har reist på hytta og håper at tanta ikke finner meg her... Fortsatt kvalm, men ingen ømme pupper så dette kan være hva som helst, er spent og grugleder meg til dagene som kommer.

Jeg har begynt å spotte så det er like før den grusomme tanta setter inn støtet :(

Ble bom denne gangen også og kjenner det er en tung dag idag.....hadde et lite håp men det ble knust :(

Er trist og lei meg idag og det gir jeg meg lov til.

Imorra er en ny dag og da er kamp humøret mitt på plass igjen :)

Jeg gir ikke opp for en dag blir det min tur til å juble :D

Det veit jeg bare!!!

Masse gode klemmer til dere alle sammen :wub:

Dere er alle så snille og herlige som heier på oss prøvere. Det varmer godt :D

Guri meg så glad jeg ble nå supersnusken!!!!!!!!! Puh, har virkelig holdt pusten for deg!!!!!!! Nå kan vi slippe jubelen løs!!!!!!!

Dossa: Tusen takk for gruseklemmene!!!!!! Jeg suger dem til meg i stort monn!!!!!! Du må snu tankene dine kjære deg!!!! Husk, for hver pp som går er du en nærmere den etterlengta spira di!!!!! Jeg heier så innmari på deg!!!!!! Det blir når du minst venter det ;) Jeg lærte en ting da vi prøvde på poden...start litt tidligere enn forventet el med humpinga og hold ut til tanta dukker opp!!!!!! El trenger ikke være når vi tror!!!! Det er mini og mellomste her ett bevis på ;) Lillegull og jeg sender to stoooooooore, babystøv, gruseklemmer tilbake til deg og håper på en kvalm og rolig ferie for deg :wub:

En til please: Enig med deg!!!!!! NÅ fortjener du at ALT går din vei snart!!!!!!!!! Bolig markedet er ikke like ille her altså ;) Hint, hint ;) Fytti som jeg gleder meg til å juble med deg snart!!!!

Cayenne: Det samme gjelder deg!!! Gleder meg vilt og hemningsløst til å juble med deg!!!!!!!! Lykke til med innspurten mot sommerferien!!!!!

Apex: Så spennende dager du er i nå!!!!!!

Hunny: Gleder meg sånn til å høre hvordan fødselen din har gått!!!!!!!

Ønsker3gull: Han mannen din hørtes helt super ut!!!!!!! Så godt at han er så flink!!!!! Deilig at du begynner å komme i form igjen. Imponert!!!!!! Håper du nyter dagene!!!!!

Når det gjelder Rime så har hun det vistnok fryktelig travelt, det er så vidt hun er innom på face også!!!!!! Når det gjelder face, så er det ikke mye å oppdatere. Diskusjoner rundt pusteøvelser, barnevogner og bæresjaø/sele er hete tema om dagen. Bokormamma har adoptert meg som svigerinne :P og ellers blir det fra meg en del tyting om gubben, men det får dere jo høre her rett som det er også!!!!!!!!

I dag har jeg og ungene en nydelig dag. Jeg fikk meg tilsammen 7t på øyet i natt. Sola skinner, ungene har vært store deler ute på trampolina, plutselig røyk klærne gitt også :) Deilige sommerdag!!!! Vi har nettopp avsluttet en herlig piknikk i hagen med ferske matmuffins og litt godteri ;) (Her har vi skjelden lørdagsgodt, så da drypper det litt på dem i hverdagen, merker at det derfor er lite press i forhold til snop og det er nydelig!!!) Nå er det litt hvile før de to eldste skal på svømmeskole med sin far og jeg og mini skal nyte ettermiddagen og kvelden her hjemme!!!

Har rota frem lista igjen, jeg. :)

28+3 uker og offisielt over i 3.trimester for noen dager siden så på tide å oppdatere. Uææææh, tida går fort nå. (Rime, jeg flytter deg over også.)

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)
En til, please. (15 pp, SA i oktober, IKM 24 juni).
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar)

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3
Bumblebeee (termin 26.6)
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Endret av GeekGirl81

Halloen jenter

Herregud, det er såååååå lenge siden jeg har vært her inne, beklager så mye! Har lest meg litt opp så er litt oppdatert, ble glad når jeg så at det var noen nye gravide her inne, men trist da jeg så at cayenne og en til please, dossa og dere andre som har forsøkt så alt for lenge ikke var gravid nå når jeg endelig makket meg inn hit  :( Håper så inderlig at det snart blir deres tur :rolleyes:

Her er jeg 30+4 i dag og alt er fint med de to små pikene i magen, de er like store og er nå et sted mellom 1500-1600 g, så det kjennes at jeg har to i magen :wub:  Har ingen plager annet enn et flusst meg kynnere, noen litt vonde på sidene, men de sjekket meg i går og ingen tegn til åpning ennå, heldigvis :)  ja, og det som er mest plagsomt er at jeg hovner sånn opp i bena, ellers frisk og rask. Klart mer trøtt om dagene, men det følger med. I dag har jeg sovet nesten hele dagen, hehehe, og kunne sikkert sovet mer  :P

Har hatt det veeeeldig travelt i det siste, må jo annen hver uke kjøre til sykhuset som ligger 10 mil unna, en vei, for å sjekke de små, pluss det er siste innspurt på huset vårt som bygges, og det er jeg som ordner alt med arbeiderne, for mannen tjener penger for harde livet nå, så han kan ta seg fri nå (han er selvstendig næringsdrivende), så det har vært veldig hektis i det siste. så når kveldene kommer er det så vidt jeg orker gå inn på pcén  :) Selv om jeg har tenkt masse på dere  :wub:

Gleder meg sykt til å flytte inn nå, og det blir, om jeg får si det selv, utrolig fint, jeg har fått masse skryt av arbeiderne for de synes jeg har valgt så fine ting og bra løsninger i huset, så litt kry  :P gleder meg!!!!!!  :D

Skal virkelig forsøke å ikke bruke like lang tid igjen før neste gang jeg kommer inn  :P  Klem

Supersnusken, nå ble jeg glad :D

Skjønner at det ikke er så smart å være borte herfra i flere dager, altså, her er tempoet høyt! Føler med Dossa og dere andre som gang på gang får Tante Satan på besøk, I know the feeling....men hva annet kan man gjøre enn å prøve igjen? Sukk...her er det UL i morgen, håper inderlig jeg får starte på sprøyter da, og at masse perfekte egg utvikler seg :) 

Rime, så flott at begge har så god størrelse :)

Nå tilbake til candy crush og Nesbø :P Hjerneaktiviteten er på minussiden etter jobb...forsåvidt i løpet av jobbdagen også :P

Herlig å høre at jentene har det bra Rime! Heldige dere med nytt, flott hus. Er det stort? Tegnet selv?

Jeg har droppet gulvvask og krøpet under dyna. Stakkars mannen må montere ned det gamle kjøkkenet, det skal nemlig selges i morgen. Så alt er rot og kaos på kjøkkenet, jeg har gitt beskjed om at resten av huset skal holdes noenlunde i orden. Men gulvvask får vente, kjenner at denne kroppen trenger SØVN! Hver søvnløs natt der kroppen skriker etter noen timer på øyet så tenker jeg at jeg aldri hadde orket å føde nå...hehe. Men tipper at med riene kommer adrenalinet, og så klarer man det likevel :D

Venter spent på oppdatering fra Hønny, men manglende innlegg fra den kanten betyr vel at igangsettelsen var vellykket :P

Jeg blir så glad, så glad når dere heier på oss babylagere! Og marinerer meg i gremmelsen deres når tanta dukker opp...det hjelper faktisk merkbart på humøret. Og klart det snart er din tur, Dossa. Et skritt nærmere målet for hver pp! Sånn tenker i hvert fall jeg. Tror vi lykkes i løpet av sommeren alle sammen, jeg :)

SpirenMin, du har jo IKM i morgen! Har du testet?

Så godt å høre fra deg, Rime. Og så godt at jentene dine vokser og trives...gleder meg allerede til å høre om tvillingfødselen din, selv om det ikke er rett rundt hjørnet da, hi hi..

Åh, fransk bulldog er helt skjønne, Cajenne, kanskje det blir alternativet...eller Bostonterrier. Hadde definitivt hatt basset da, hadde det ikke vært for at vi bor i tredje og fjerde etage med smale bratte trapper. De lange ryggene tåler det ikke. Men ingen byr på huset for det er tydelig overpriset, med stor O...så det er håp i hengende snøre :) Og spiren har å flytte inn snart, velkommen til under takst!

Takk Geekgirl for oppdatert liste, trengte den..og lykke til i innspurten i 3tri!

Og Tussemor, søt som alltid, går det ikke her med vemmelige boligpriser blir jeg nabokjærrringa di, he he..

Idag har jeg gjennomført handletur med både lille babysnupp og de to eldste -uten mannen til hjelp! Måtte handle navnefestgave til nevø nyttårsbarn, og litt skolegrillavslutningsingredienser til i morra og ingredienser til Missisippipai til helgas navnefest. Puh, da ble det mange butikker på kort tid, barnevogn og to storesøsken i fri dressur, og mor overlevde -uten smerter eller feber! Små steg mot en normal tilværelse:-)

Må si meg enig med dere andre: Dossa, du er tøff! Sender deg babystøv i hytt og gevær, så det tyter rundt deg.

Godt å høre det gikk bra med Supersnusken også, var skikkelig bekymret for deg en stund her...

Herregud, når jeg leser alt enkelte av dere opplever, blir jeg helt satt ut. Mine svangerskap har vært så enmkle og rett fram, innser jeg. Enda en ting å være takknemlig for der, med andre ord.

Håper dere har en fin kveld! Jeg har et dikt å skrive for å forvirre min kommende svigerinne ang utdrikningslaget hennes (ikke alltid en fordel å være folks forfattervennalibi ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...