elibjo Skrevet 2. juni 2013 #4701 Del Skrevet 2. juni 2013 Takk for trøst jenter kjærepære: nei, det er forbundet risiko med kvalmestillende, de vet bare ikke omfanget helt. De nekta meg medisin både hos legevakt og føden. Måtte bare vente det ut. De sa de skjønte at det er forjævlig, og poengterte at det ikke er noen sykdom. Nei, det vet jeg vel, men man kan være styggdårlig uten sykdom når man er gravid! Det tar jo ikke vekk elendigheten å påpeke at det ikke er en sykdom, så jeg tenner på alle plugger av "tilleggsopplysningen" der jeg. Det er en tilstand, og de kan være verre enn mange sykdommer! Latterlig argument, skjønner ikke hva de sier det for engang.. Bare driiiiiitlei brennende kvalmen i brystet og halsen hver kveld! Kan stille klokka etter den. Raper hele tiden, masse luft i systemet, letter på kvalmetrykket å rape før det bygger seg opp på ny. Skitlei seaband på håndleddene og. De strammer så fælt. Har hatt dem på siden tidlig i mars! Lille baby, mamma er sliten, men elsker deg høyere enn himmelen Har du brukt de håndleddsbåndene hele tida? Jeg kjøpte sånne før jeg skulle på seiltur på Irskesjøen for noen år tilbake. Det var anbefalt å ta dem på noen dager før man skulle på havet, så det gjorde jeg. Og jeg ble ordentlig uvel av dem! Kasta ikke opp, men var kvalm om svimmel. Følte meg rett og slett sjøsyk. Så jeg droppa håndleddsbåndene, og ble bra igjen... Tenkte jeg bare skulle nevne det:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145402960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 3. juni 2013 #4702 Del Skrevet 3. juni 2013 Tussmor; en klem fra deg var akkurat det jeg trengte i dag... Ny kontroll på sykehuset, og kjennes ut som om jeg skal opp til eksamen hver gang. Håper du koser deg med gutten din, og at alt står bra til! Varm klem tilbake fra hun som bruker kvalmestillende medikamenter i fjerde svangerskapet, og allikevel har gått ned 11 kilo... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145403082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 3. juni 2013 #4703 Del Skrevet 3. juni 2013 Ønsker tenker masse på deg idag!! Dette kommer til å gå strålende lykke til vennen og gled deg til å møte jenta di snart Lykkelig hvordan er formen? Denne husken min er dårlig.....må være alderen men når venter du gullet ditt igjen? Sender deg en bamseklem Deilig å våkne opp til sol og fuglene som kvitrer Hvis det bare kan slutte å blåse ute så blir dagen perfekt Ha en fin fin dag alle sammen og en klem til hver av dere som vil ha Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145403130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 3. juni 2013 #4704 Del Skrevet 3. juni 2013 Takk for trøst jenter kjærepære: nei, det er forbundet risiko med kvalmestillende, de vet bare ikke omfanget helt. De nekta meg medisin både hos legevakt og føden. Måtte bare vente det ut. De sa de skjønte at det er forjævlig, og poengterte at det ikke er noen sykdom. Nei, det vet jeg vel, men man kan være styggdårlig uten sykdom når man er gravid! Det tar jo ikke vekk elendigheten å påpeke at det ikke er en sykdom, så jeg tenner på alle plugger av "tilleggsopplysningen" der jeg. Det er en tilstand, og de kan være verre enn mange sykdommer! Latterlig argument, skjønner ikke hva de sier det for engang.. Bare driiiiiitlei brennende kvalmen i brystet og halsen hver kveld! Kan stille klokka etter den. Raper hele tiden, masse luft i systemet, letter på kvalmetrykket å rape før det bygger seg opp på ny. Skitlei seaband på håndleddene og. De strammer så fælt. Har hatt dem på siden tidlig i mars! Lille baby, mamma er sliten, men elsker deg høyere enn himmelen Har du brukt de håndleddsbåndene hele tida? Jeg kjøpte sånne før jeg skulle på seiltur på Irskesjøen for noen år tilbake. Det var anbefalt å ta dem på noen dager før man skulle på havet, så det gjorde jeg. Og jeg ble ordentlig uvel av dem! Kasta ikke opp, men var kvalm om svimmel. Følte meg rett og slett sjøsyk. Så jeg droppa håndleddsbåndene, og ble bra igjen... Tenkte jeg bare skulle nevne det:) Lykke til! Stemmer i at båndene må av om natta ellers kan du bli dårlig av å gå med de... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145403144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
underfundig Skrevet 3. juni 2013 #4705 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei igjen alle sterke, flotte damer i nabolaget. Det var så deilig å lese alle de støttende innleggene. Da jeg ikke er verken SÅ åpen, ei heller har jeg skrevet på noen forum før, så kom det mye og jeg følte det litt som "dagen derpå" i ettertid..haha. En til please: Tusen takk for kloke ord. Ja, her trives jeg. Må vi alle juble i kor snar. minnimusa: Vi har valgt at vi skal komme styrket ut av dette, som enkelt individ og par. Tror vi klarer det. For min egen del har jeg følt meg veldig ydmyk i disse dager. Jeg er veldig glad for alt jeg har. Kanskje jeg også kan være til støtte for noen andre med å dele mer av meg.. Sidney: Min kjære er helt fantastisk, jeg er glad for at det ikke han jeg har mistet. Vi må/skal klare det denne gangen. Krysser fingrene for dere denne gangen også. bokormamma: Ruller meg rundt i babystøvet fra deg. Har gledet meg stort over ditt svangerskap og fortellinger. Cayenne: Ja, det var trist.Hadde virkelig ingen idè om at veien skulle bli slik, føler meg jo ikke så voksen. Gjett om vi gleder oss til holde ønske barnet i armene. Jeg har sagt til min kjære at om vi ikke får det til med mine egg, så prøver vi donor. Han har tatt min datter og datterdatter til sitt hjerte, så det er noe jeg kan gjøre også, for ham. Lykkelig.4: Ikke skam deg, ingen skal føle det slik. Jeg koser meg med alle svangerskap og babyer her inne, selvom. Du har nå ikke hatt det noe lett i dette svangerskapet helder, tenker du er godt sliten. Ja, jeg trenger litt feminin støtte nå kjenner jeg og tenker jeg har funnet den optimale plassen for det her inne:) Takk igjen for den gode velkomsten. NoN: Har storkost meg med alle 233 siden. Det har vært en stor brikke i min heldbredelse den siste tiden. Er lei meg på dine vegne, tankene dine er triste. Ikke stopp med å fortelle mannen din hva du tenker på. Det kaller ikke jeg mas. tussemor5: Tusen hjertelig takk for varm velkomst! Tar i mot ditt babystøv også med åpne armer. Skal bruke det til å drysse rundt i hjemmet vårt og på oss, helt vi sitter med baby i armene. En god klem til deg også, det er slitsomt slik du har det nå. Håper mannen din har forstått alvoret nå. Grøne: Takk for velkomst og gratulerer så mye med jenten:) 81-mamma: Takk til det også, ja det skal klaffe. Kan ikke gi opp nå som jeg er to stk i minus:) Ønsker3gull: Lykke til, tankene som du har nå er tunge, frykt er lammende. Pust dypt, det går nok bra. Dossa: Takk! Ja, en dag blir det oss også. Hønny-Bunny: Uff da, ta det rolig. Kjærepære: Den sprayen er...blir så hissig og utolmodig av den. "Fysarela"! Fie mamma: Gode lykke tanker til deg. Supersnusken: Takk. Gleder meg til å høre om ul. Forstår at du synes det er skummelt. Flopsy, nå kan jeg også si velkommen til deg:) MrsRose: Oij, samme som oss jo! Vi/jeg klandre oss selv. Kunne, skulle, burde. Kan jo ikke det. Vi har ikke fått svar på obduksjonen enda. Legen tok en liten sjekk samme dag, men kunne ikke se noe tegn til bakterie. Da avslutter jeg med å si at jeg gleder meg til en ny uke med dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145403738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 3. juni 2013 #4706 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Brennabu? Der var jeg på leirskole i 6. klasse. Brings back memories! Me too! Velkommen så mye, MrsRose Stakkars, stakkars deg Fie. Og så trofast og standhaftig du er for spiren i magen. Hadde det vært meg hadde jeg med et gravidehormonbrøl, strømpebukse på hodet og spypose i hånd ranet nærmeste apotek for en lindrende dose apifran. Og jeg kan love deg det hadde vært et skremmende syn! Men det er litt rart det der da, når noen får det utskrevet og andre ikke? Hvordan gikk det på UL, Supersnusken? Skjønner godt du er bekymret etter at det gikk så galt sist, det er jo helt naturlig. Du skal bare se at når jeg dropper ned til deg på 1tri vil det være som et skjelvende nervevrak. Men denne fine spiren din skal du se er en sterkt og flink spire som forteller mammaen sin ettertrykkelig at den er tilstede. He he..da har vi starten på heiagjengen til birkegjengen da, Tussemor! Ta med lillegutt også, og så sædkoppene! Så kan jeg både kose med han og dekkes av babystøv, samt drikke sjampis av koppen. Da MÅ det bare bli klaff! Nå nærmer det seg også oppløpssiden, Cajenne. Nå skal spiren sitte! Og søteste Dossa...nå skal babyen flytte inn! En varm klem til deg Ønsker! Er så spent på hva som skjer nå altså. En god varm klem til dere alle finfine støttekontakter! Endret 3. juni 2013 av En til, please. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145403759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 3. juni 2013 #4707 Del Skrevet 3. juni 2013 Halloen damer Nå er jeg installert på sykehuset.. rene suiten her med svær tv på rommet, musikkanlegg, dobbeltseng + en sånn vanlig seng med senk/heis-funksjon (husker sist var veldig kjekt når man har tatt keisersnitt og det er vondt å reise seg osv de første dagene). Har tatt sparkeprøve, blodprøver og urinprøve. Prøvene må være i orden, ellers opererer de ikke. Jeg er litt usikker på HB.. da den var 10,7 på siste kontroll hos jordmor. Venter på svar på prøvene nå. Mannen og jeg har vært ute en tur og tatt en matbit. Halsbrannen brenner og jeg er stuptrøtt.. enda jeg sov på formiddagen før vi reiste! Ellers er jeg vaaarm, mett og tørst. Klage klage.. hehe.. neida. Nå ER jeg her ivertfall. Snart ser vi nurkelille Strikketøy og magasiner er tatt med, men jeg er ganske sikker på at jeg bikker tidlig idag så jeg får bare se om det blir aktuelt å strikke, skrive her eller lese i blader etter at nurket har kommet til verden. Ikke sikkert det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145404396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 3. juni 2013 #4708 Del Skrevet 3. juni 2013 Fiemamma : I know the feeling !!! Med førstemann spydde jeg i 7 mnd ! Kveldene var verst , da kunne jeg spy 5 ganger på en kveld .. Så etter 7 mnd ble det borte , men 3 uker før termin fikk jeg spysjuken ha ha ha great !! Så med nr to var kvalmen mildere og varte kortere ! Da tok jeg akupunktur ... Nå er jeg gravid igjen og i uke 10. Har spydd daglig siden uke 6 og er sliten .. Den uggene følelsen ligger der nesten hele tiden og man blir småsprø av det ! Etter det jeg har lest så har du det verre en meg og jeg føler med deg !! Hang in There !! Sov masse !! Og for hver dag som går så tenker jeg " en dag nærmere målet " !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145404500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 3. juni 2013 #4709 Del Skrevet 3. juni 2013 Er virkelig ikke misunnelig på kvalmen deres, jenter!! Høres forferdelig ut! Og jeg som sutrer bare fordi jeg er hormonell og det stikker litt nå og da... huff, jaja....man blir vel fort lukket inn i sin egen lille boble når man planlegger barn! Er forresten Suprecur jeg bruker. Hehehe, skjønner at Brennabu var godt kjent, ja! Likte godt opplegget de hadde med aktivitetene, spesielt bekkevandring siste dagen fikk elevene i ekstase! De bada rett og slett selv om de nettopp hadde gått forbi store isklumper, hehe. Moro! Det jeg likte minst var a) kiosktidene første dag er latterlige, og de satte inn kun en eneste stakker til å betjene hele gjengen, og på ettermiddag/ kveld kunne det være vanskelig å få tak i personale annet enn på tlf. Vi trodde feks at det kom til å være en leirskolelærer under hver underholdningskveld, eller at det var noen i resepsjonen så å si hele tiden, MEN dere skulle sett meg og min kollega på jakt etter et laken Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145404642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 3. juni 2013 #4710 Del Skrevet 3. juni 2013 Ønskergull,godt å høre du er innstallert og slapper litt av blir det snitt imorgen eller idag? Her var kontrollen ok,så da får jeg gleden av å pine meg gjennom 6 dager til,hurra Så her skal det ekteskapelig samkvem til hver eneste og jeg mener eneste dag frem til mandag,for jeg vil IKKE ha ballong eller stikkpiller for å ta vannet,gubben min så ikke dette som et problem heldigvis er vel mer meg som føler meg en smule uatraktiv om dagen... Hvis jeg skulle bli dårlig som jeg var i helgen,må jeg legges inn,men det skjer vel ikke,skal rekke eksamen til mandag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145404734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 3. juni 2013 #4711 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei jenter! UL i dag gikk bra, for første gang så man at det var et lite menneske der inne! Så tydelig hodet og 2 armer og 2 ben som sprellet som bare det... Rart og fint! Hjelper veldig å se at det er noen der, selvom man har mange plager som tyder på graviditet føler man jo liksom ikke at det er noen inni i der....men ble veldig mye mer reellt i dag ja! Begynner virkelig å tro på dette nå! Når er nestemann med IKM? Må jo snart fylles opp litt her på 1.trim, om 3 uker flytter jeg jo over til 2trim og Minnimusa blir alene...! (begynner som sagt å bli optimistisk og litt overmodig her..tenk å planlegge hele 3 uker frem i tid!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145404840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 3. juni 2013 #4712 Del Skrevet 3. juni 2013 Her går det unna! liker at dere er så skravlete, damer! I min lille boble handler det meste om pupp og bleier, antibiotika og "au, der var det operasjonssåret, ja..." Lille ArabOlla spiser og spiser så jeg nesten blir tullete. Det er jo ikke så mye til døgnrytme og slik de første ukene, så vi spiser, sover og pusler med vårt etter bollas forgodtbefinnende, og det er jo greit nok... Bortsett fra at alt annet i husholdningen blir litt sånn på hælen. I tillegg har jeg endelig løst noe jeg har stått fast på i en bok jeg skriver, så jeg skulle veldig gjerne hatt meg et par kvelder oppslukt foran pc'en, men det er ikke sannsynlig at det skjer med det første, så jeg får vel bare skrible ned stikkordene og håpe det holder ideen varm til... tja, til høsten eller noe slik;-) Det er rart med det, jeg ELSKER å bare være mamma og kunne bruke dagene mine 100% på smårakkerne mine. Men når det kommer en ny ide, eller en gammel en faller på plass, er det fysisk vondt å ikke kunne lukke meg inne på kontoret og skrive fletta av meg. Mannen min er heldigvis veldig forståelsesfull, så som regel tar han på null varsel over alt som heter hus og hjem slik at jeg kan stenge meg inne med pc'en. Men når keiserinne Arabella krever mat stort sett hver time i perioder av døgnet, er det ikke mulig for mor å få jobbet. Idag har mor og eldstedatter nettshoppet bøker for den store gullmedalje :-D Familien tospråklig handler det meste av bøkene sine på Waterstones, og bare tanken på bokshopping gjør meg litt euforisk, merker jeg. Nå har snuppas engelsklærer sluppet opp for ting å gjøre med henne (hun er førsteklassing og ferdig med både det vanlige og ekstramateriellet for første, andre og tredje klasse) så vi fikk beskjed om å sende med henne engelske romaner for barn. Det er opp bokormens gate, kan dere tro. ELSKER BØKER! Lykke til med snittet, Ønsker.... føler med deg akkurat nå! Håper virkelig de ikke gir deg en infeksjon også, for det var verre enn snittet selv. Tenk, snart har du gullet ditt!!!! Lykke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145404882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 3. juni 2013 #4713 Del Skrevet 3. juni 2013 Supersnusken Så herlig å høre at det gikk bra på UL idag Tenker du føler deg kjempe letta etter å ha sett en sprell levende baby i magen din *smelt* For en lykke følelse Tenk at du snart hopper over til 2 trimester Det er bare for oss andre prøvere å fylle opp plassen på 1 trimester ikke sant jenter!! Bokormamma Så deilig å lese at du koser deg med søte jenta di og de andre gulla dine Skjønner godt at dagene dine går med til pupping og masse kos og stell! Godt at såret ditt er på bedringens vei Ønsker sender deg varme og gode klemmer!! Snart har du gulljenta di på brystet ditt. Masse lykke til i siste innspurten. Du er mega flink!!!!! Hønny du er virkelig en supermamma på det beste Er imponert over at du klarer å gjennomføre eksamen, stolt av deg!!! Jeg sitter på jobben og gjør noe data ting. Får ikke tida i løpet av skoledagen, så blir en del kvelder med jobbing på meg. Akkurat nå tar jeg det ikke så tungt, for om to og en halv uke så er det sommerferie *jabadabaduuuuuuhhhuuuu* Gjett om jeg gleder meg!!! Får jobbe litt til før jeg gir meg! Ha en fin fin kveld jenter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145405094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 3. juni 2013 #4714 Del Skrevet 3. juni 2013 Masse lykke til ønskersnuppi, hørtes da riktig så trivelig ut rommet ditt iallefall Det kommer til å bli viktig her! Dette går så fint!! Jeg har pauser der jeg tar av seabandsa, litt for å sjekke om jeg blir kvalm, litt for å få tilbake "friheten", og sover ikke så ofte med dem. Hoff! Jeg er trofast for har slitt sånn for å få skapt babyen, livredd for å påvirke den negativt. Har jo bedd om dette Visste ikke hvor dårlig folk faktisk er når de sier de er kvalm, før jeg opplevde det selv. Vært kvalm siden 12 dpo nå. Setter pris på medfølesen, god klem tilbake til kvalmisene mine Hold ut!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145405352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 3. juni 2013 #4715 Del Skrevet 3. juni 2013 Lykkelig, hvordan gikk det i dag? En til, lille gutt og kopper blir naturligvis med :-) Dossa, alltid velkommen ;-) Fiemor har du prøvd ingefær tyggetabletter? Smaker pjuk, men funka på meg Gullet ligger i senga si å grynter for 2 natta på rad. Spent på hva natta bringer så derfor sier jeg god natt mine kjære Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145405809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsRose Skrevet 3. juni 2013 #4716 Del Skrevet 3. juni 2013 God kveld flotte damer! Tusen takk for flott velkomst alle sammen. Varmer hjertet. Fiemamma og HH80: Hold ut, - kan bare tenke meg hvor krevende det er. Heldigvis kommer det en fantastisk premie ut av det. Supersnusken: Så fantastisk at alt så bra ut. Husker da jeg hadde UL første gang. Alt blir mer virkelig da. Ønsker3gull: Riktig lykke til. Blir spennende å høre!! Hønny-bønny: Tar av meg hatten for eksamen oppe i dette! Underfundig: Takk for at du delte historien din. Godt å høre andre med noe av de samme erfaringene Bokormamma: Flott å lese innleggene dine om babytilværelsen Dossa, Cayenne, Kjærepære, Sidney, En til please og alle andre som prøver: Krysser alt jeg har for at det til slutt sitter. Er jo selv i samme båt, så godt at vi er flere. For dette er jammen slitsomt, hehe. Er selv i dpo land nå, og leter etter symptomer som dessverre ikke er der. Leter jeg mer nå, er jeg sikker på at jeg kan overbevise meg selv om at jeg minst har tvillinger der inne Er 9 dpo så denne uken blir laaaang, Varm nattaklem til dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145405816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 3. juni 2013 #4717 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Gratulerer med perfekt spire, Supersnusken! Hønny: Stå på, her er det bare å sprike med beina! Har aldri gått mer enn to dager over termin, og tror nok masse utdrivningssex på slutten har medvirket til det Ja, i tillegg til litt 'ikke gå over termin-akupunktur' og stripping, da Fie: har jeg sagt at forskning viser at fisk hjelper mot kvalme? Kom også på at jeg var helt manisk etter sursild med første, og var overhodet ikke kvalm med henne. Med andre hadde jeg dilla på indisk kylling, og var konstant kvalm i flere mnd... Håper du blir bedre snart, søta!!! Kjærepære: lykke til med spraying, etc. etc.! Kjære Ønsker: LYKKE til i morgen! Snar har du skatten din hos deg Her kom tante grusom i går kveld, så da var el når jeg mente jeg kjente det, og det ble altså hanky panky kun på el-dagen og 4 dager før. Ikke noen suksessoppskrift altså, og det skal IKKE gjenta seg!!! Ja, nå er det mindre enn tre måneder til Birken, jenter! Hoho, ser dere for meg ammende, heiende og dritings på sidelinja der jeg suser avgårde og Hønny kommer humpende etter - eller kanskje foran - med fortsatt gravidmage, tre uker etter fødsel Da er hodet tomt og klart for å fylles opp med hvitvin, kjenner jeg. Velkommen til alle nye, og måtte blodtanta holde seg langt unna alle som har ikm snart!!! Endret 3. juni 2013 av **Cayenne** Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145405912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 3. juni 2013 #4718 Del Skrevet 3. juni 2013 Ønsker: lykke til! Spennende! Og velkommen til Rose - her holder verdens beste damer til! Cayenne: jævla %€!#'} tanta! For no dritt! Litt sommerferie kan kanskje gjøre susen? Mange som har et forhold til brennabu her - morsomt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145406098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 4. juni 2013 #4719 Del Skrevet 4. juni 2013 Cayenne,gå for sommerferie med kos med gubben så blir det en vår baby på deg Om akkurat en uke på dette klokkeslettet står jeg på føden klar som et egg for å bli satt igang,blir spennende å se hvor lang tid det tar... Ønsker er du ferdig,eller er det idag det skjer? Og jeg tror slepende over fjellet på sykkelen min i Birken er mer rett beskrivelse,med babyen i sekken,må jo ha med 3,5 kg men over skal jeg,bør nok starte kl 07 for å rekke sperretidene :P Supersnusken,så fint at UL var flott Bokormmamma: god bedring,har ikke hatt betennelse i KS sår,men har hatt livmorbetennelse så jeg ble lagt inn på sykehus igjen noen uker,det var helt jæ...så unner deg ikke betennelse Men skjønningen din veier vel opp for elende Dossa,Tussemor,NoN,Kjærepære ,alle nye og alle gamle travere som jeg ikke rakk nå,sender det som trengs av ammestøv,babystøv,rødvinsorgasmestøv og frysteeggstøv og alt annet som må til for at drømmer skal bli virklighet Her får jeg brekke meg gjennom en ny dag,litt nærmere babyen vår,som ble målt til 3,3 kg igår,så den ligger pent på kurven sin,lik de andre. Legger på seg ca 200 gr pr uke,så da er den perfekt 3,5 kg til uken Blir som de andre, nr 1 3,5kg. nr 2 3.3kg nr 3. 3.6kg og nr 4??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145406366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
underfundig Skrevet 4. juni 2013 #4720 Del Skrevet 4. juni 2013 Hei flotte damer. Bokormamma: Hva med diktafon til ideène dine? Tussemor5, hva sa de andre barna til den nye:) (håper også at du ikke føler deg ensom i tosomhet) Gleder meg til å høre nyheter fra ønsker. Hvordan går det med Rime, foresten. Og et spørsmål, hvordan er kaffe vanene her inne? Hos snart gravide, gravide og nybakt. Leser og leser, forskning og annet...ja, er i en boble. Aner ingen ting om min ikm, blør enda, på 17 dagen,,,kjedelige ingenmannsland... kjærepære, hvordan er suprecur? Krysser fingrene for deg MrsRose. Cayenne, håper det er siste tanten på lenge. Alle sammen, ha en strålende dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145406676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 4. juni 2013 #4721 Del Skrevet 4. juni 2013 Har fått lest alt, men teflonhjernen slo til Sitter nå på jobb og svelger og svelger og drikker masse vann for å holde unna kvamlen. Er både en velsignelse og en forbannelse å være en person som Må bruke fingeren for å kaste opp, vil jo helst ikke kaste opp, men det letter gjerne litt av kvalmen også. Vært flink ennå å holdt meg unna porselene! løp opp i kantina og snek til meg et knekkebrød med ost, er dessverre da laktoseintolerant så veit at sånne ting kan slå tilbake i stedet, men når man er kvalm og det er det eneste jeg kunne tenke meg uten å bli kvalm av tanken så blir det det hehe.. Var da hos legen og går og fikk "registrert" graviditeten. Gikk fint og legen min la da inn en forespørsel om ekstra kontroller til sjukehuset pga operasjonen så da er det bare å vente å se hva di sier før jeg veit noe om videre oppfølging. Var da også gledelig overrasket at jeg hadde faktisk gått ned 2-3kg siste ukene, har følt jeg har lagt på meg pga ustabilt kosthold og oppblåst. Åhh gleder meg til neste helg!! Da skal jeg og ei vennine, som har donorbarn, til England. Skal bo hos hennes tante i en liten engelsk by utenfor Manchester, skal bli såå koselig å slappe av og shoppe litt Sender masse babystøv til de "snart gravide" så jeg får selskap i 1.trimester, ikke tenkt å henge der alene når Supersnusken stikker av til 2.trimester!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145406681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 4. juni 2013 #4722 Del Skrevet 4. juni 2013 Er det ikke typisk at når mannen for en gangs skyld er ute av huset en hel dag, så finner babysnuppa ut at hun skal gråte hele dagen?! Djiiisess! Arabolla er litt plaget med mageknip på ettermiddag/kveld, men da er jeg jo så heldig å healermannen i hus og kan elegant overlate henne til papsen. Det er helt utrolig: Han plasserer neven over magen på henne og iløpet av ett minutt hører du hvordan ting rører på seg i den lille magen og vips produserer hun litt bleiestoff og er like blid... men når papsen da er flere timer unna, blir mamma'n litt mer desperat. Snupp holder fred når hun blir matet eller kost med, men jeg kan da ikke sitte med puppen ute hele dagen, heller..... Litt babydesperasjon, der altså.... Men ellers er livet fint. Alt vel, ønsker? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145407252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 4. juni 2013 #4723 Del Skrevet 4. juni 2013 Heisann og velkommen, Underfundig MrsRose og dere ande!! VI har en jobb å gjøre for å fylle opp listene etter hvert som de rutinerte damene i nabolaget får sine etterlengtede gull en etter en her.. Spennende lesning med fødselshistorier og hverdagsliv! Lengter etter dagen med positiv test, kvalme (i passende mengder) og alt som svangerskap fører med seg, og grugleder meg til IKM 12.06. Har vært på tur i helga og selv om jeg ellers er SÅ bastant på at jeg ikke drikker - lot jeg meg overtale til noen glass rødvin på kvelden i den sosiale settingen. Kjenner jeg allerede nå sliter med vond samvittiget; tenk om jeg reiste avgårde "nygravert" og deretter tilførte alkohol til celledelinga?! Har lovd mannen at om mensen kommer nå, blir det ikke alkohol fra EL til tantebesøket er ett faktum, man blir smårar av mindre tankevirksomhet enn dette!!! Når det gjelder kaffeinntak, som det nylig ble spurt om, her drikkes det fortsatt kaffe. Men i mye mindre kvantum - et par kopper om dagen maksimalt. Gleder meg til "sykle til jobben" kommer skikkelig i gang for sesongen, det er ikke mange nattevaktene igjen før jeg går på ferie - men jeg har definitivt godt av hverdagsmosjonen som det tilfører! Hvor åpne er dere som forsøker, med deres omgangskrets, om at dere forsøker?? Jeg har ikke snakket med så mange om det... Bare fortalt til noen av mine nærmeste dykkervenner at vi får stå på og være aktive, mens jeg enda kan. Bare smil og lykkeønskninger å få der i gården, selv om de er inneforstått at jeg blir dykkerleder & bålansvarlig på tur for en lang periode.. Ha en flotters dag Ladies - koser meg med tanken om babystøv og gode ønsker som sendes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145407539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vææææ Skrevet 4. juni 2013 #4724 Del Skrevet 4. juni 2013 Godt å ikke jobbe hver dag kjenner jeg. Gått å slappe av litt særlig i dag siden min livmor er i skikkelig tøy og strekk modus. Blir mer og mer synlig hver dag nå. Vært veldig avslappet til graviditeten og fortalt det til flere i nærmeste omgangskrets, så kommer en dag med magekramper og livmor som stikker da kjem bekymringene. Det vil jeg tro sikkert er vanlig. Så etter en gåtur i dag har jeg tatt det med ro, sovet litt og slapper av nå. Lader opp til andre dag på jobb imorgen Snekkeren ble ferdig i dag, og hvis rørleggeren holder det han lover samt ikke blir spist av en isbjørn så har vi vatn på fredag. Da er det snart innflytting Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145407968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 4. juni 2013 #4725 Del Skrevet 4. juni 2013 Da er freden her ett aldri så lite øyeblikk. Lillegull sover søtt i vogga ved siden av meg, de 2 andre er "overført" til faren som er sammen med dem på badeland og svømmeskole. Hjelpes for en dag. 2 utsultede unger på mamma oppmerksomhet og minsten som får alt!!!!!! Tålmodig er de, disse to største gitt, jeg tar virkelig av meg hatten for dem!!!!!!! Har hatt 2 kontroll av lillegull og han har enda ikke tangert fødselsvekta, så nå er det bare å amme som juling til i morgen når vi skal ha han på vekta igjen kanskje fylle han med tilegg rett før vi drar Det er så rart å kjenne på de sterke følelsene etter den oppkjøringa jeg hadde. Jeg ville overhode ikke ha han, men her ligger han, så deilig og nydelig å sprer babydufter så det holder. I natt, tok han tak i begge kinnene mine og gnuret seg inntil meg...det er vanskelig å sette ord på hva det gjorde med mammahjertet mitt, gitt. Bare så uendelig, uendelig godt!!!!!! Hvor ufattelig, umåtelig heldig jeg er!!!!!!!!! (Jeg skriver ikke dette for å strø salt i sår eller noe, men det er godt å sette ord på de gode tingene også ) Cayenne: Jeg lo så jeg grein av din beskrivelse av oss ute i løypa!!!! Ser for meg en til med sædkoppen proppfull av champis, en smule på druen mens jeg sitter der med lillegutt på puppen og forsøker å holde henne innenfor sperringer (hvis det er det der) Det hadde vært fantastisk å fått med seg live altså Jeg heier på deg som en gal. Jeg har ingen flere trusler for den piiiiiiiiiip tanta, men hun kan jo komme hit nå, slik at dere andre kan få fred!!!!!!!!!! Underfundig: Tusen takk for omsorgen. Jeg lever nok ensomt i tosomheten og har gjort det litt for lenge. Lykkelig er jeg dog med mine 3 små gutter og jeg skal gjøre ALT i min makt for å oppdra dem til å bli elskelige, omsorgsfulle menn med hauer og dunger av sosial inteligens og empati...Ensomheten er tung å bære, kanskje er det den vondeste ensomheten, men jeg har kommet til ett punkt at nå er det MITT liv som gjelder og ungene sitt (selvfølgelig) og jeg orker ikke å ødelegge mere av det!!!!!!! Han er på papiret en voksen mann, og han får begynne å ta vare på seg selv. Jeg gidder ikke gjøre det mere!!!!!!! Aldri mere skal jeg leve i ett 2-0 forhold!!!!!! Ønsker: Jeg er veldig spent på deg!!!!!!! Hunny: Hohohoho...happy jumping!!!!!! Du imponerer på de fleste områder (sier jeg som har hatt sex 1 gang i løpet av hele svangerskapet ) Apex: Ikke ha dårlig samvittighet, det er det værste du gjør mot deg selv!!!!!! Alle mine 3 har fått en dæsj rødvin på tur inn i denne verden, men en kan ikke slutte å leve selv om man prøver å bli gravid!!!!!! Da blir man enda mer surrete i hodet og det blir enda vanskeligere å bli gravid...DET er jeg hellig overbevist om!!!!!! Dossa: Klart jeg heier på deg!!!!!!! 3 år er drygt og det er lenge å vente på det vakreste i verden!!!! Jeg er imponert over humøret ditt og stå på viljen din!!!!!!!! Jeg hadde bestemt meg for å gi opp den pp lille gull satt. Jeg hadde den tanken at OK sex en gang til, så orker jeg ikke mere!!!!!! Vips kom kvalmen, tårer og positiv test!!!!! Lykkelig: Hvordan går det med deg? Tenker mye på deg om dagen og gleder meg over at det snaaaaaart nærmer seg til du har lille Sofie hos deg!!!!! Åhhhhh som jeg gleder meg til å høre lykke brølet ditt!!!!!!! Bokormamma: Jeg må glise litt og takke deg masse for dine beskrivelser av hverdagen. Det er bare SÅÅÅÅÅ deilig å ikke føle seg alene Lillegull er heldigvis ganske rolig av seg da, så lenge det er lyd rundt han Jo høyere de to andre roper og krangler, dess bedre sover lille gull Så når de er i barnehagen må jeg ha på musikk ol Nå gikk kroppen inn i black out!!!!!! Så nå tror jeg at jeg bare skal hvile litt...Nei, jeg må ha litt mere mat også litt hvile Ha en strålende kveld favoritt damene mine!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/189/#findComment-145407977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå