tussemor5 Skrevet 31. mai 2013 #4651 Del Skrevet 31. mai 2013 En til...kjør på, er det ikke derfor vi er her? For å dele sorger og gleder, lytte og støtte hverandre? Stor varm klem!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145395751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
underfundig Skrevet 31. mai 2013 #4652 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei alle sammen, dette blir langt (skummelt dette, har aldri skrevet på noe forum før, generelt ikke så åpen om mine følelser heller. Er derimot litt god på å trekke pusten og bare hoppe i det, det gjør jeg nå! ) Meg, 72 modell, mor ble jeg uplanlagt i 91. mormor, (uplanlagt) 27.11.11 Traff mannen jeg visste fantes i 09, han 76 modell, ingen barn fra før. Veldig spent og nervøs blir spiral tatt ut høst 2010. Den har vært på plass siden 91 med untak av service og bytte av "bremse". Naiv og nervøs som en attenåring vandret jeg "naken" ut av legekontoret og tenkte at neste måned er jeg gravid..... Juni 2013 sitter jeg og kikker tilbake på min deilige uvitenhet. Det varte og rakk, takket være min kjære handlekrafige mann fikk vi tidlig hjep, sjekket oss begge, ingen verdens grunn til at vi ikke skulle greie det, minus min alder.. Vi trener, røyker ikke, drikker ikke, spiser sunt. Vi hadde cb eggløsnings tester, min kjære har stål kontroll på dag 11 til 18, krysset av på kalender annenhver dag, ligge rolig med bena høyt til jeg ble gul i øynene. Like nervepirrende hver mnd, så lei av å være den som bestandig måtte komme med de dårlige nyhetene. Hæ..hadde trodd at verden bestod i å være redd for å bli gravid, ikke redd for å ikke bli det!!! Inni her kommer datter til meg med uro og fortvilelse i blikket. Mor vet hva hun kommer til å si, for mor har sett forandring i ansiktet, men ikke turt å spøre enda. Mamma, jeg er gravid, ca 4 uker.. Lille jenten min, dette ordner seg. Lange timer med alvorlig prat, alene og sammen med barne pappa. De bestemmer seg, jeg skal bli bestemor, skrekkblandet fryd. I disse dager er hun mormor og morfars lille perle, vi verdens heldigste og er bergtatt av vidunderet. Første gang jeg ser et kryss på cb er aug 2012 etter nesespray, sprøyter 4 egg ut, 2 befruktet, et godt nok til å sette inn. Gleden var helt ubeskrivelig, for her har naiviteten left the building. Jeg har lest meg opp og man er absolutt ikke prisgitt positiv g test ved ivf. Termin 15 mai 2013. Hjerte slår ved 7 ukerskontroll. En aktiv krabat 12 uker på ul, duotest, mannen er bergtatt av vidunderet på skjermen. Lykken snur, dårlilge tall 1:14 eller noe for trisomi 18, av med buksen igjen, morkake prøve, noen dager i totalt mørke, telefon med den verste beskjed, ikke levedyktig. Kroppen ordnet opp selv, forteller sykepleier, får uansett noe utdrivende eller noe, ingen virkning, ul viser helt tomt, jeg er tom, vi er tom. "du her jo en fra før", søte mennesker prøver å trøste. Jeg ja, men ikke min kjære bedre halvdel. Vet ikke hva som gjør mest vondt. Vi prøver igjen, Januar 2013, ny spray, høyere dose, 4 egg ut, 3 befruktet!, to flotte egg inn, nervepirrende venting. Positiv test, spenningen stiger, et hjerte banker på 7 ukers ul. Vi gru gleder oss. Terming 10.11.13 Tenk, vi skal klare det 2013 selvom. Duotest, uke 14, grøsser på ryggen når jeg går inn, pulsen er høy. Joda, nakkefold på 3,6, 1:4 for trisomi 21, ny morkakeprøve, verden går i grus, lavere odds enn forrige gang, kan ikke gå bra. dagenene går. Min kjære ringer og maser på svar, handlingens mann. Jeg får verdens beste melding fra ham. Gratulerer du skal bli mor igjen om seks mnd til en frisk jente! Verdens beste nyhet, endelig kan vi puste ut og glede oss. Jentenavn detter ned i hodet på meg, Linnèa, spiren skal bli en blomst. Vi forteller alle at vi er i lykkelige omstendigheter. Er kommet i 2 tri og puster lettet ut. På dagen 15 uker 16 mai kommer en blødning. Stormer til legevakt, ringer til fastlege, stengt. Ringer Volvat, de kan ikke ta i mot meg før over pinse. Koalugering? nei, det har jeg ikke.. Prøv å ta det med ro, mangen har små blødning. Beskjed fra legevakt, ingen ting de kan gjøre, kan lytte med doppler. Nei, takk. doppler kjøper jeg selv. Rigger meg til og hører verdens vakreste, sterke hjerteslag. Roer ned, blør ikke, litt farge på utflod, mørkt, tenker at det bare var en rift el noe. Får ikke sjekket noe, forbaskade 17 mai! Hører hjerte sterkt, det roer frynsete nerver. Må jobbe litt 18 mai, og blir litt uggen i ryggen og stram i magen. Pokker tenker jeg, må stresse ned. Reiser meg for å gå ut av bilen og kjenner jeg blir våt, stormer toalettet. Er våt men ingen farge. Herregud, stormer pc, lekking av forstervann, finner ikke noe spesielt, noen gjør det litt, farge, lukt, alt blir bare tåke. Finner hjertelyd, flott og sterk. Tar bind på, må følge med. Lekker litt. Prøver å regne ut hvor mange dl som har kommet, vet at det skal være 2,5dl med fostervann, leste nettopp på uke oppdatering. Rister på hodet av meg selv, begynnende galskap. Kjenner at det kommer mer, reiser meg for å sjekke og jeg blir helt våt. Trenger ikke å regne mer, dette er 2,5 dl. Herregud, ringer legevakt, er du sikker? Ikke urin? Ja og nei, det vil si. nå håper jeg det er urin. Legevakt skal sjekke, skal ringe meg opp igjen. Vi kaster oss på doppler, finner ikke hjerte lyd, jo, der, men langt borte liksom. Legevakt ringer opp igjen, de ordner det slik at vi får komme inn på sykehus. Flott, vi kommer! Reiser meg, våt igjen, denne gangen er det blod, masssse, herregudi, vi mister henne. Rasker med oss håndklær og kaster oss i bilen. Måler temp og blodtrykk, nesten 38 og høyt blodtrykk. Ja, jeg er redd! Ultralyd viser ingen fostervann, men det lille hjerte slår enda. 01.25 er det over. Får ultralyd om morgenen, helt tomt igjen, alt er tomt. Doktor forteller at hun har sjekket rundt munnen på foster, samt fostersekk, ingen tegn til bakterie. Vi vil få svar på obduksjon, kanskje. Ark med info om minnelund. Min lille Linnèa. Jeg er ikke så naiv lenger. Og nå må vi henge i for jeg er minus to barn, Å hvor jeg har sørget, lest om andre som har mistet rundt termin, hjertet mitt brister for disse menneskene, det må være enda verre. Tenker på min mormor som mistet to barn i 7 mnd. Hun er ikke mer, så jeg får ikke fortalt henne at jeg vet nå hvor vondt hun/de må ha hatt det. For som en kvinne skrev etter å ha mistet. Selv små føtter ellerlater dype spor Dette frykter jeg ble lenger enn langt, kanskje kan det være til hjelp til dere som har opplevd det samme. For jeg har lest alle 233 sidene på denne tråden og jeg vet nå at jeg ikke er alene. Jeg vet nå også at det ender godt til slutt og jeg har storkost meg over gravide plager og fødsler. Det har vært terapi å lese på tråden her. og om dere har lest helt til slutt kan jeg endelig få gratulere til nygraverte, gravide og nybakte. Heiarop til prøvere. Kjenner nesten babylukten hos bokormmamma og tussemor. Kjærepære, om du har lest denne, virkelig lykke til med sprayeh,,, Denne gangen skal det sitte! Rime, gledeståre når du skrev at det kommer to, heldiggriser Minnimus, godt jobbet. Kommer snart de beste armene i hele universet og holder rundt deg:) Cayenne og en til. Dette klarer vi Og smilefjes til alle dere andre som har delt sorger og gleder på tråden her som har vart i over et år. skal skal ikke trykke publiser.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145396114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 31. mai 2013 #4653 Del Skrevet 31. mai 2013 Nå er jeg fuktig på buksa og kjente isted at det rant litt mellom beina Huff, jeg håper ikke det er fostervannet som lekker. Har dessuten nå fått et tak i magen.. ikke sterkt, men kjenner at det er noe ja. Har ikke hatt noen symptomer på flere dager eller netter her nå og tenkte at dette går som planlagt.Har jo bare noen få dager igjen jo!! Det kan jo absolutt hende det går som planlagt likevel da, men jeg får følge med på dette jeg nå da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145396136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
underfundig Skrevet 31. mai 2013 #4654 Del Skrevet 31. mai 2013 ha, jeg publiserte, overrasket selv Da må jeg legge oss inn her og da: Snart gravide: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...) En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo) Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06) Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06) Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145396147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 31. mai 2013 #4655 Del Skrevet 31. mai 2013 Kjære Underfundig..jeg glemte alt omkring meg når jeg satte meg ned og leste om tankene og opplevelsene dine. Jammen rommer livet mye for oss og jammen er det ikke alltid så lett å forberede på det som skal komme. Man tror man har en viss anelse om hva som blir tøft eller gledesrikt i livet, og ser fram til eller gruer seg deretter. Så plutselig kommer skjebnen inn fra sidelinjen og gir oss gleder eller utfordringer man ikke ante man skulle ta del i. På godt og vondt! Og det man trodde skulle komme til å hende glimrer med sitt fravær. På godt og vondt det også. Det var så fryktelig å høre at du mistet, plutselig var jeg tilbake i min egen erfaring og kjente meg så godt igjen i dine beskrivelser. Måtte neste forsøk gi dere barnet dere ønsker, og minnet om de to som døde likevel ligge varmt og godt i hjertet. For de var jo en lykkelig del av deg i mange måneder, selv om minnet om å miste dem er usigelig, usigelig trist. Velkommen til oss skal du være. Her vil du trives og jammen skal vi juble med deg, med pauker og basuner, når du igjen skal bli mamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145396398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 31. mai 2013 #4656 Del Skrevet 31. mai 2013 Ble virkelig dratt inn i historien din Underfundig, følte jeg var med deg i smertene og gledene. Grusomt når man opplever slike ting, men man må nesten leve etter "what doesn't kills you, makes you stronger!" Beundrer virkelig deg og mannen din som står på og ser fremover!! Ønsker: håper ting går bra med deg og at ting går som planlagt! Bokormamma: gud høres grusomt ut, godt du fikk ut shiten!! Man skal høre på kroppen sin! Nå tenkte jeg å dra på den lokale kroa for quiz, aldri vært med på det der, men ble lovt sist når jeg var innom å spiste litt at de skulle ta godt vare på meg og finne et lag til meg hvis jeg kom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145396671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidney Skrevet 31. mai 2013 #4657 Del Skrevet 31. mai 2013 Tussemor - Fantastisk! Rørende å lese historien din! Herlig at du slapp unna med kun en overfladisk rift også! Kingsize baby, haha! Misunner deg som sitter med en nybakt baby i armene! Bokormamma - uff da! Hørtes ikke bra ut! Men bra at antibiotikaen funker;) God bedring! En til - signerer kommentarene over, blir såå irritert! Og veldig enig med moren din som mener statistikken kan stikkes en viss plass! Når er det aktuelt å kun forholde seg til statistikken? De må da se at ungen er sunn! Her må du bare skjerme henne så godt det lar seg gjøre og fortelle henne ofte hvor nydelig hun er! Det er rart - barn blir født med den største selvsikkerheten og så brytes den ned bit for bit.. Unger kan være så onde! Da er det vår jobb å gjøre det som kan gjøres for at den holder seg høy! Arg.. kjenner jeg blir sintere og sintere her jeg sitter.. Lykkelig - hjalp ikke å lese din historie! Forferdelig trist! Jeg ble ofte spurt om jeg hadde anoreksia, siden jeg var så tynn.. Herlighet, spiste jo mer enn de fleste.. turde ikke gå med t-skjorte for var redd folk skulle tro jeg var syk.. dette var et forvridd syn jeg fikk på meg selv som satt i helt til universitetet.. grunnet kommentarer jeg fikk fra "venner" i ungdomsårene.. tragisk, og jeg hater i dag at jeg tok det til meg! Men sånn er det.. Underfundig - Det var en sterk historie! Synes dere er imponerende sterke begge to, så fantastisk med en handlekraftig mann! Ønsker dere masse masse lykke til!! Og at dere raskt blir gravide igjen! Ønsker - spennende! Lykke til! Minnimusa - kos deg på pub;) og helt enig med underfundig, snart får du verdens beste klem og mannen kommer når du minst venter det;) Nå har jeg tatt blodprøver (stoffskifte + hormoner), og besøkt gyn. Hun sjekket etter polypper og tok mer tester (fikk ikke helt med meg hva) men svarene skulle komme om noen uker.. veldig spent nå.. nesten så jeg håper de finner noe som lett kan fikses;) Hun kunne se at EL ville komme om 2 dager (altså i dag), så fikk gjennomført en solid runde i går og satser på en i morgen. Nå sitter mannen i bilen og venter, må til butikken og kjøpe chips og digg, blir sofa i kveld etter en fuktig aften i går.. Ha en strålende helg! (og ja, tussemor, tenker også at det hadde vært supert om dere alle flyttet inn i gata mi) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145396824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 31. mai 2013 #4658 Del Skrevet 31. mai 2013 Ønskergull,hvordan går det med lekkasjen? På føden nå?;-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 31. mai 2013 #4659 Del Skrevet 31. mai 2013 OMG! Underfundig, jeg er målløs.... blir neste skamfull over å ha fått fire sterke, flotte barn på fire forsøk. Mine klager over infeksjoner og hastesnitt blir patetiske i møte med din erfaring. Sender så mye babystøv til deg at du skal være dekket av det til du selv popper ut en levende skatt! En til please.... jeg freser! Jeg hadde samme opplevelse med min nå sjuåring på fireårskontroll. Og hun er tynn!!! Broren min, som er den mest veltrente personen jeg kjenner, og alltid har vært det, fikk høre at han var tjukk på alle slike helsekontroller og holdt på å bli nektet plass i Marinen pga for høy BMI i terorien. Da han fikk høre det, reiv han av seg skjorta, marsjerte fram til befalet og ba ham peke på hvor det var overflødig kroppsfett på ham. Viser seg rett og slett at han har uhyre tung beinbygning, men det er det ingen som sjekker. Etter vår fireårskontroll spurte lille engelen min plutselig "Mummy, er jeg tjukk?" og da klikket det for bokormen, som mobiliserte ALT hun hadde i kampen mot vedkommende helsesøster. Jeg er kanskje ikke noen maktperson, men jeg har ordet i min makt, og det kan være et godt nok våpen. Så jeg blogget om opplevelsen for den lokale avisa. Limer inn en lenke til bloggen her http://lesernes.driva.no/artikkel.php?aid=11989 ...og det skapte et lite helvete, gitt... Bloggen fikk vanvittig mye respons lokalt, og så plukket nrk opp saken, g siden jeg kjenner den lokale NRK-journalisten gjorde han en kjempesak på det, som havnet både på lokalnyhetene, Norge idag og i PULS. Gjett om den misjonærheksa av en helsesøster fikk et lite helvete. Hun søkte om tidlig pensjon et halvår senere. Jeg takler bare ikke slike ting. Jeg gikk musikik, dans og drama på videregående, og har sett nok jenter sulte jeg herfra til helvete, så der har jeg rett og slett nulltoleranse! Shit, en v¨ken Arabella krever MAT! Kan ikke gi henne spiseforstyrrelser, så må levere;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 31. mai 2013 #4660 Del Skrevet 31. mai 2013 Å Bokormamma. Takk for at du deler dette, jeg er så enig i alt du skriver! Det er noe som ikke henger på greip når alle jeg har fortalt dette til som kjenner datteren min sperrer øynene opp i måpende undring, og hun likevel scorer på knallrød fedmesone i den fargerike grafen du beskriver. Tror jeg skal la meg inspirere av deg og skrive et innlegg selv. Det er jo mange i den senere tid viser det seg som deler min erfaring om dette. Det må da finnes et mer nyansert og respektfullt system for å fange opp de reelt overvektige barna, uten å skremme vannet av mammaer som meg. Nei, jeg skal ha dette frisk i minne når jeg trer på meg klatreskoa i morgen og bryner meg på et, for meg umulig, bulderprosjekt. Kommer til å sprette til topps i ren forbannet harme Håper alle får en deilig laugardag Og ønskergull...nå er jeg sabla spent! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 31. mai 2013 #4661 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Oj, glemte jo at jeg skulle oppdatere lista, tanta godt og grundig på besøk. Snart gravide: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...) En til, please. (15 pp, SA i oktober, IKM 24 juni). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo) Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06) Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06) Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig) 1.tri: Supersnusken (termin 28.des) HH80 (termin 4.januar) Minnimusa(31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar) 2.tri: Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug) m1980 (termin 29. Aug) ? GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 nerdybirdy (termin 23 oktober) Fiemamma (termin 21.november, førstegangs) Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs) 3 trimester: Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni ) Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3 Bumblebeee (termin 26.6) Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Junimage (termin slutten av juni) Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland. Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år. 81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars. Viiii. April. Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente Endret 31. mai 2013 av En til, please. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 31. mai 2013 #4662 Del Skrevet 31. mai 2013 Ja, skramle med kanonene og lag bråk! Jeg fikk støttemeldinger og rørende mailer fra hele landet etter at bloggen ble publisert. En eller annen professor skrev også til meg om hvor uhyrlig disse statistikkene er. Og om noen er overvektig, tror de virkelig det hjelper å henge dem ut som fireåringer? Verden er gal når unger vurderes på det grunnlaget. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 31. mai 2013 #4663 Del Skrevet 31. mai 2013 Såvidt innom før jeg tar kvelden - igjen. Sovnet da jeg la ungene i stad, komplett utslitt etter to dager alene med terrortroppen (fritt etter Bokormamma). Vært ute og sparkesyklet i sommervarmen, og plantet fem valmuer i hagen, som fortsatt er komplett kaos etter vinterens herjinger. En til: For noe helsikes dritt med den tanta! Har noen heftige murringer jeg også nå. Men, man må bare se det i et langtidsperspektiv - vi skal klare det i 2013! Ønsker: Kniiiiiip, for f€%$#£!!! Og lykke til om det ikke hjelper! Fiemamma: Er du der?! Håper den kvalmen bare var en siste krampetrekning og at du er mye bedre nå! Håper du også er skikkelig på bedringens vei, Bokormamma! Velkommen til oss, Underfundig! Var virkelig sterkt å lese historien din - uendelig trist å høre om vesle jenta di Det kan virkelig være en beinhard kamp å prøve å bli mor i voksen alder, men den som venter på noe godt... Nattaklem til alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 1. juni 2013 #4664 Del Skrevet 1. juni 2013 En tidlig god morgen ønskes fra Gudbrandsdalen Kan alltids håpe på at det skal bli en helg med sol og varme, men det ser virkelig ikke slik ut! Var inne og leste blogg-innlegget ditt Bokormamma. Meget bra! Men etter skremmende 16 år som sykepleier, så må jeg bare si at jeg ikke forstår helsevesenet. Det er virkelig rom for forbedring! Jeg fortalte altså ikke om mine egne opplevelser som barn for å score sympati her synes bare det er så utrolig viktig at et eventuelt problem tas veldig forsiktig, slik at barnet ikke merkes av det. Jeg har jo fremdeles ikke akseptert min egen kropp, eller fått et normalt forhold til mat. Men heldigvis har barna mine det! Og slik skal det fortsette å være. Det er sikkert ikke feil å stille opp til første time og se hva dette dreier seg om. Men "trø varlig" som man sier her i nabolaget Underfundig; du trenger ikke lure på om du kan poste innlegg hos denne gjengen. Maken til støttekontakter skal du lete lenge etter! Her deles stort sett alt! Som Bokormamma fikk jeg det nesten dårlig da jeg leste historien din. Nå er ikke nummer fire ute enda, men er jo ikke mange ukene igjen. Kan ikke si at jeg vet hva du går igjennom, men kjenner en del til det etter min tid på Kvinneklinikken på Rikshospitalet. Jeg håper inderlig at du får det barnet du ønsker deg! Flere av oss som har hatt meget bra resultater av rødvinsorgasmer anyway, takk for at du fortalte om opplevelsene dine. Det setter min evige kvalme, bekkenløsning og vralting i et annet perspektiv. Jeg skammer meg faktisk... Minnimusa; var det du som skulle på pub-kveld? Fikk meg til å tenke tilbake på andre tider. Virker som en annen verden egentlig! Håper du hadde det koselig! Her er det bryllupsdag til uka! Skal ikke rosemale tilværelsen, men vi har det stort sett veldig godt sammen! Vi møtte hverandre i katastrofeområde da vi jobbet for FN. Jeg var helseansvarlig i campen, og besvimte i mat-teltet. *fnis* stor oppstandelse. Var heldigvis helsepersonell der, men det var da sjefen min kom, at jeg fikk god hjelp, og følte meg trygg... I dag er det jeg som er sjef da vi har hatt barnevakt for å gå på konsert en gang siden vi ble foreldre første gang for litt over 6 år siden. Alltid har vi med barna på turer etc. Lurer litt på om jeg skulle skaffe barnevakt og overraske med middag ute den dagen? Bare før vi tar en ny runde med fødsel, ammetåke og nattevåk Ønsker dere alle en deilig helg! Uansett vær, så er det herlig med lyse netter og lite klær på lykketrollene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 1. juni 2013 #4665 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Velkommen Underfundig - sterk historie du har! Her er det hyggelig å være! Men det vet du vel om du har lest 230 sider før du postet selv! Har nettopp kledd på de to små t-skjorter og shortser. De fryyyyyder seg over å ha på seg så lite klær. Er jo ikke så fint vær i Oslo foreløpig, men varmt er det! Jeg prøver å forsone meg med at jeg ikke skal ha flere barn. Mannen er fremdeles ikke til å rikke... Har ikke mast, men jeg forstår det på ham. Synes det er utrolig leit, og klarer ikke å gi slipp på tanken og ønsket. Det er jo ikke viljestyrt heller. Beklager at jeg gnåler om dette, men sånn er nå min verden for øyeblikket.... Ønsker dere alle en suuuuuper helg! Endret 1. juni 2013 av NoN Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145397933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 1. juni 2013 #4666 Del Skrevet 1. juni 2013 God morgen Joa var på puben i går og fikk være med på quiz. Ganske høyt nivå på spm men fikk da bidratt med litt unyttig kunskap hadde det veldig koselig og fikk klar beskjed om å pelle meg på hver quiz for nå var jeg fast medlem av laget Veldig mye tilbud om drikkevarer, men da greit å bo over en mil fra sentrum og bruke "jeg kjører" unnskyldningen. I dag skal jeg da kjøre gocart(elsker ting som går fort), litt skeptisk til at jeg er gravid, men får bare kontrollere konkurranse innstinktet og kjøre pent uten kræsjing Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145398057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 1. juni 2013 #4667 Del Skrevet 1. juni 2013 Kjære Underfundig!!!!!!!! Hjertelig velkommen hit til oss, faktisk har tråden her overlevd i over 5 år det kommer bare ikke fram fordi vi stadig måtte "opprette" ny tråd fordi det ble fullt Uansett. Tusen takk for at du delte historien din, den satte seg virkelig i magen min og jeg kjennte på en voldsom ydmykhet og takknemlighet overfor de jeg har fått. Jeg bøyer meg i støvet over både deg og mannen din, at dere står i dette og ikke gir opp!!!!! Det rører mange følelser hos meg. Igjen, tusen takk for at du viser også denne siden av prøvingen!!!!! Jeg heier vilt og hemningsløst på dere!!!!!!!!! Jeg sender deg alt det babystøvet jeg har og krysser ALT for at dere nå skal få den etterlengtede babyen deres!!!!!!! Jeg håper du vil la oss følge deg og heie på deg. Nabolaget her liker å få nye naboer!!!!!!!! Minimusa: Hørtes koselig ut!!!!!!! Bokormamma: Så bra at du begynner å komme til hektene igjen!!!!!!!! Cayenne og en til please: Jeg heier vilt på dere også, altså Non: Åhhhhhhhhh, jeg sender deg min største, varmest og beste klem. Tro meg eller ei, men på en måte skjønner jeg hva du går gjennom...pga situasjonen her med gubben, ser jeg ingen mulighet til at søskenflokken kommer til å bli "komplett". 3 kløveret er komplett, men 4 kløvern....den tviler jeg sterkt på...sukk...det gjør veldig vondt!!!!!!!! Ønsker: Hvordan går det????? Jeg er noe så vanvittig spent!!!!!!! Hunny: Jeg er veeeeldig spent på deg også, spesielt for mandag Her er det mye følelser i sving. Gubben tørr nesten ikke borti lille gull, og jeg er tilbake som alenemor til 4 med en tjener....Regner med gubben er ute av huset i løpet av uka...Skriver mer senere, nå kom ungene inn døra igjen.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145398863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 1. juni 2013 #4668 Del Skrevet 1. juni 2013 Huff Tussemor,ikke moro Her er det en slakk dag,dårlig form,gubben måtte stoppe bilen på vei til familiebursdag sånn at jeg kunne spy i veikanten med alle ungene som sjokkerte tilskuere har ligget på en sofa i hele dag og ikke spist,9 åringen ble veldig bekymret da jeg ikke engang orket sjokoladekake... Kommet hjem nå,litt bedre skal prøve å få i meg noe mat,håper de legger meg inn på mandag,men tviler men forsikkerhetskyld skal eksamen være klar til å postes hvis jeg ikke kommer hjem på noen dagen Ønsker er jo helt stille? hun må jo ha havnet på sykehuset,så spent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145398882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 1. juni 2013 #4669 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei igjen alle søte damer, beklagar sein tilbakekomst. Har vore opptatt med å få vesla og dagane til fungera. Jenta kom fredag 24.5. frisk og fin og det vakraste lille nurket eg nokon gong har sett (er heilt forelska). Eg blei sett i gang på kvelden 23. fordi vatnet gjekk litt og litt over eit døgn. Avdelinga var veldig travel, men eg vart sjekka ved midnatt og det var nok med ein tablett, fekk beskjed om å berre prøva å sova litt. Eg prøvde alt eg kunne, men riene kom tettare og tettare og klokka to greidde eg ikkje meir og gjekk ut i gangen og fann mannen min som måtte sova på ein sofa der så lenge. Vi gjekk litt i gangen der og trefte etterkvart ei dame som kunne sjekka meg, hadde 4-5 cm opning då, men det var ingen fødestove ledig...så vi gjekk i gangen på obs-posten så lenge vi klarte. Eg fekk etterkvart litt mat, men var i grunn forbi punktet der eg greidde å eta..og vi kom oss inn på ei fødestove litt over tre og då var eg i fødsel og opninga gjekk i normal fart. Ingen smertelindring eller hjelp, men eg fekk trumfa vindauget ope så eg fekk pusta, er veldig allergisk for dårleg inneklima og det er det på føden. Dei vart litt bleike når dei såg kva det gjorde med meg. Dei ville nemleg ha att vindauget så rommet var varmt til vesla kom...men då stoppa riene og eg måtte få drypp og vindauget vart opna og ikkje nemnd igjen - jm var litt bleik då ja. Mannen var fantastisk støtte heile vegen og gjorde det til ei fin oppleving trass smertene, som var vonde - men greitt når ein veit dei har ein verdi. Vesla var ute hjå oss 0656, 48 cm lang og 3180 gram - masse hår med litt krøll i. Skikkeleg sjarmtroll. Tida etterpå har gått med til å etablera nok mat til ho, og det går litt trått og tåka er tett. Har lese meg opp, men hugsar ikkje så mykje. Velkommen til ho nye med den vonde historien, håpar det går seg til for deg!! Heiar på andre prøvarar og gratulerer dei som har fått sine små i armane. For ei lukke!! Stikk plutseleg innom etter kapasitet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145398985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2013 #4670 Del Skrevet 1. juni 2013 Her har det sannelig skjedd mye! Såååå flott fødselshistorie tussemor!! godt du fikk han på brystet denne gangen! Håper du og mannen kommer frem til en levelig løsning raskt nå, slik at du får til å kose deg med lille gullet ditt! Underfundig: velkommen til verden beste tråd!!! Litt av en historie du har! Håper virkelig det blir klaff for dere snart! En til: det må være vanskelig å få en slik beskjed! som andre har skrevet her passer ikke alle inn i statistikken og gjennomsnittsgrafer! Dere høres ut som en veldig sunn og aktiv familie! Så stol på deg selv! Det er du som må stå for det du gjør mot egne barn. Ikke alle de som slenger utav seg råd!! Ønsker: veldig spent på hva som skjer med deg!!! God helg damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145399144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flopsy Skrevet 1. juni 2013 #4671 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei på dere, flotte damer! Håper jeg kan få være med denne gla'gjengen videre! 33 år fra Hedmark og venter en liten jente 27.okt. Skikkelig attpåklatt, snart 13 år siden forrige gang! klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145399195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 1. juni 2013 #4672 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei dere, jeg er her fortsatt ingenting mer har skjedd. Jeg er nok litt i en boble nå. Sorry dårlig oppdatering Jeg gruer meg helt forferdelig til mandag og tirsdag. Jeg skal oppdatere så fort jeg orker etter fødsel, men nå er nervene på helspenn og jeg klarer ikke glede meg engang. Jeg er ganske sikker på at det er fordi jeg er så redd for at noe skal være galt med baby. Jeg har opplevd så mye forferdelig med sykdom ift. eldste i noen år at jeg klarer ikke å tenke positive tanker nå. Det må nok være det, for jeg var ikke like nervøs synes jeg å huske da vesla skulle komme(det var før eldste ble alvorlig syk). Nå føler jeg rett og slett at jeg bare blir holdt på pinebenken. Beklager folkens Jeg klarer ikke tenke positive tanker akkurat nå Sorry. Kommer tilbake til dere jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145399743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 1. juni 2013 #4673 Del Skrevet 1. juni 2013 Kjære deg, Ønsker - skjønner veldig godt at du tenker som du gjør, det er jo helt naturlig når du har opplevd det du har. Men husk at det er minimal sannsynlighet for at noe er galt. Dette går kjempefint! Stor klem til deg, vennen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145399766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2013 #4674 Del Skrevet 1. juni 2013 Lykke til ønsker! Klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145399796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 1. juni 2013 #4675 Del Skrevet 1. juni 2013 Åååååå så masse herlig lesestoff :D Har virkelig stort kost meg med all lesinga!! Velkommen så masse til dere to nye Her vil dere uten tvil trives!! Underfundig Tårene rant mens jeg leste innlegget ditt Fy så urettferdig livet kan være. Du virker som ei sterk dame og jeg håper at spiren snart sitter hos deg!!! Takk for at du delte din historie En til, please kjente jeg ble skikkelig forbanna på dine vegne Man skal aldri slanke barn, eller si noe som gjør at de utvikler et dårlig sjølbilde. Det gjorde vondt å lese hva du har opplevd med jenta di Jeg hadde en lignende opplevelse da han eldste bare var 6 mnd......den jævla hs klarte å spytte ut at jeg burde mate han mindre fordi han lå over kurven trodde ikke mine ører.....helt vanvittig. Han er idag en aktiv gutt, ikke sylslank men heller ikke overvektig. Han har kraftig beinbygning og har noen kilo for mye men overhodet ikke krise. Spiser sunt og godis kun på lørdager her også! Vil aldri si noe som ville ha ødelagt sjølbildet og sjøltillitten som den skjønne gutten min har!! Sender deg en knuseklem Ønsker huff så leit du har det nå. Jeg håper du klarer å tenke positivt vennen. Skjønner du gruer deg, men dette går kjempe fint! God klem til deg Skulle ha skrevet så mye mer men denne husken er jaggu ikke noe å skryte av gitt Vi har vært i konfirmasjon idag Kjempe koselig med masse god mat og kaker. Konfirmanten spurte om Dadda, meg, kunne lage oreokake så da klarer ikke jeg å si nei til gutten min Er så herlig at han fremdeles sier Dadda, hans søsken gjør også det og ho eldste er 20 år Å kalle meg noe annet blir for rart, jeg har alltid vært Dadda og vil alltid være det Oreokaka falt i smak ja, kaka ble borte ganske fort *knis* Vi kom hjem ved 21 tida idag og da tok vesla med seg kosebamsen sin og gikk over til svigers for hun skulle overnatte der En liten bestemt frøken jeg har der gitt Deilig at det er fri imorra også Få gjort litt hagearbeid og husvasking. Ellers bare nyte sola og være med familien! Nå er det natta på meg. God natt dere herlige nabodamer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/187/#findComment-145399848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå