**Cayenne** Skrevet 29. mai 2013 #4626 Del Skrevet 29. mai 2013 Så kjipt med negativ test, En til, men det er fortsatt håp! Og skal dere kjøpe basset? De er jo sååå herlige! Og så sier de jo at man ofte blir gravid når man får seg valp... Lykke til med huskjøp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145388511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 29. mai 2013 #4627 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) *skriver hund på innkjøpslista, etter hus* - det var jo et kjempetips!! Blir det hus, baby og hund får jeg verdens lykkeligste mann, det er jeg som holder igjen på hundefronten.. Vi har funnet drømmehuset på landet, men det har vært lenge til salgs og trenger noe oppussing.. Fornuften sier leilighet da vi har hytter som brukes masse hele året, men det er tiltalende å bo nært friluftsområder som er fine sommer som vinter. Ang happy humping og sånt - etter siste aksjelegging fikk jeg ett lite klaps på baken idet gemalen sa: "Såh, hopp av og rull rundt så dem ikke må svømme i oppoverbakke!!" Ha en fin dag videre snupper! Endret 29. mai 2013 av Apex Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145388701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 29. mai 2013 #4628 Del Skrevet 29. mai 2013 Æsj, en til! Så forbaska kjedelig med negativ test! Hadde håpet så inderlig for deg. I dag er det hjemme dag, bortsett fra en tur til legen for å trygle om mer sykemelding. Både jeg og sjefen er enige i at 2 timer om dagen i mitt yrke er nok. Dessverre er ikke legen enig.. Å jeg som er så flink til å tale min sak, kommer vel ut fra legekontoret med med mindre sykemelding enn jeg hadde i utgangspunktet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145388711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 29. mai 2013 #4629 Del Skrevet 29. mai 2013 Så kjipt med negativ test, En til, men det er fortsatt håp! Og skal dere kjøpe basset? De er jo sååå herlige! Og så sier de jo at man ofte blir gravid når man får seg valp... Lykke til med huskjøp! Å ja, verdens herligste personlighet! Har hatt flere gjennom oppveksten min. Og med valp i tankene og en forelsket mann og sommer i luften tror jeg faktisk jeg blir på tjukka neste pp. Krysser fingrene for happytest for deg snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145389513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 29. mai 2013 #4630 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg kniper Cayenne... og det går såå bra atte! Jeg har begynt å forberede meg til mandag jeg nå. Skal være på føden klokka tolv. Det blir nok et ganske langt døgn å sitte der og henge, men. Må jo være deilig å få hvilt ut et døgn før den store dagen, da! Du får ta med deg strikketøyet. Gurimalla, tenk at du har kommet så langt - synes du nettop ble gravid! Føles kanskje ikke slik for deg, da... En til: Glemte å si at ja, jeg er superklar for Birken! Har syklet til krampa har tatt meg de siste to ukene etter at jeg endelig ble kvitt diverse luftveisinfeksjonet. Gleder meg skikkelig! Så da regner jeg med at jeg blir gravid to uker før og må droppe hele greia Helt ok det, da Tenkte strikketøy var lurt å ta med jeg også. Vesla på 5 her trenger genser og bukse strikket til høsten, så jeg tenkte faktisk å se om jeg fikk gjort noe slikt på sykehuset. Ja, jeg er egentlig enig Cayenne! Akkurat nå føles dette svangerskapet både kort og langt, på hver sine måter. Det har jo ikke vært altfor tungt, og jeg var på siste kontroll hos jordmor idag og hadde lagt på meg bare 1,7 kg totalt denne gangen(utrolig nok!! skjønner ikke helt hvordan DET har skjedd)så har ikke hatt så mye ekstra å dra på heller. Ser i ansiktet, beina og egentlig overalt at jeg har gått ned og at det bare er magen som tyter ut som en ball. Så klart, det hjelper sikkert på hvordan 9 mnd. nå har vært. Klart, det har jo vært LITT plager histen og pisten.. men ikke sykt kvalm i 9 mnd. eller halsbrann som har tatt kverken på meg (bare nå på slutten kjennes det ut som). For en uke siden var jeg bare sint og ville ha ut ungen. Nå kjenner jeg at det er fint å vente til mandag med å komme seg på sykehuset. Mannen holder på som bare det her. Hører at saga går ute og hammeren slår titt og ofte Nå skal den gamle(ikke for at den er så gammel) trappa bort slik at det skal komme ny trapp.Han var bare ikke fornøyd med trinnene som gikk mot den nye terrassen!! Jeezez... jeg skulle heller ha hatt en kommode å ha klærne til babyen i!! Men det har vi ikke enda For å si det slik.. jeg nekter å legge nyvasket babytøy tilbake i esker liksom!! Men han skjønner nok tegninga når jeg drar ham på Ikea senere i uka tenker jeg. Eldste lager middag (pytt i panne med deilige halvstekte rundstykker) og jeg ligger rett ut på sofaen. Er jeg heldig, eller er jeg heldig?!? Ellers svirrer tankene som aldri før her... er babyen i magen frisk? har hun alt hun skal ha?.. jeg tror jeg ble litt belastet med slike fæle tanker etter at eldste var så alvorlig syk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145389737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 29. mai 2013 #4631 Del Skrevet 29. mai 2013 Nei, dere.. nå tok jeg meg friheten til å flytte både tussemor og Grøne på lista fra 3. trimester til født. Det gir meg lys i tunnellen ved å være øverst på lista.. hehe Men jeg beklager at jeg ikke har skrevet ned datoene dere fødte gullungene deres jenter.. men det husker jeg ikke. Når det gjelder Grøne så vet jeg faktisk ikke. Men det kan dere jo gjerne føye på selv hvis dere vil?! Men når det er sagt!... hvor er Rime blitt av?!? .. og skulle ikke du over på 3. trimester?!? Snart gravide: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...) En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo) Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06) Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06) 1.tri: Supersnusken (termin 28.des) HH80 (termin 4.januar) Minnimusa(31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar) 2.tri: Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug) m1980 (termin 29. Aug) ? GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 nerdybirdy (termin 23 oktober) Fiemamma (termin 21.november, førstegangs) Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs) 3 trimester: Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni ) Bumblebeee (termin 26.6) Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3 Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Junimage (termin slutten av juni) Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland. Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år. 81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars. Viiii. April. Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145389756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 29. mai 2013 #4632 Del Skrevet 29. mai 2013 Snart gravide: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...) En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo) Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06) Apex (37 år, 1 "voksen" kar fra før IKM 12.06) 1.tri: Supersnusken (termin 28.des) HH80 (termin 4.januar) Minnimusa(31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar) 2.tri: Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug) m1980 (termin 29. Aug) ? GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 nerdybirdy (termin 23 oktober) Fiemamma (termin 21.november, førstegangs) Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs) 3 trimester: Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni ) Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3 Bumblebeee (termin 26.6) Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Junimage (termin slutten av juni) Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland. Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år. 81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars. Viiii. April. Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145389833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 29. mai 2013 #4633 Del Skrevet 29. mai 2013 Flyttet meg på listen som Ønskergull,godt for moralen Synes det er mange som er stille om dagen,Rime? Bumblebie? Bokormmamma? Her brukes nettene til merklige fødedrømmer,føder barn hver natt,men ser ikke kjønn(sikkert fordi vi ikke vet) Blir spennende å se om det skjer noe av seg selv snart siden jeg drømmer så voldsomt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145389841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 29. mai 2013 #4634 Del Skrevet 29. mai 2013 Spennende Ønsker og Hønny...tenk snart er det deres tur. Øverst på lista, johoo! Vi gleder oss Hørtes litt slitsomt ut å føde HVER natt da, Hønny. Kan du ikke bare føde litt sånn innimellom, så får du sovet litt også, knis Tenker mye på deg nå Dossa. Er det vill jubel med mannen om dagen eller er du over i DPO? Ja jubel kan det jo bli for det da, ha ha Jeg gleder meg i hvert fall enormt til å juble når du får positiv test. Har du vært til utredning forresten, siden dere har strevd så lenge? Kan hende du har svart på det tidligere her, så beklager hvis jeg spør nok en gang. Kjærepære, fremdeles på sprayern? Når skal du i gang med neste forsøk. Rekker du det før sommeren? Asparges..hvordan er det med deg? Det er jo ikke lenge før du popper heller Er du i gang med lage ny spire PowerPuff? Fiemor, hvordan er formen? Ah, livet er så deilig med sommer at jeg rekker liksom ikke helt å deppe over negativt resultat. Og for en magisk sommerkveld jeg har her...skulle gjerne sittet ute og skravlet og drukket rødvin med dere alle inn i de sene timer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145390852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 30. mai 2013 #4635 Del Skrevet 30. mai 2013 Søte En til, please det er full humping i heimen gitt er på dag 16 idag, fikk inn en skikkelig dose igår og regner med at EL var igår eller idag/morra Jeg tester ikke etter EL denne runden heller, jeg har en deilig indre ro og tar ting som de kommer. Jeg veit jo at det en dag vil bli min tur til å få en positiv test. Såååå herlig du er som gleder deg på mine vegne den dagen jeg skal juble Må du huske på at vi sammen skal juble vettu snuppa!! Fiemamma hvordan er det med deg vennen? Er formen blitt bedre? Denne jenta di skaper litt smerter for deg, men alt er glemt vettu når du får henne på brystet ditt Hønny Isj så slitsomt å skulle "føde" nesten hver kveld. Må bare satse på at du snart opplever en ekte fødsel Hvordan er formen? Supersnusken Hvordan er det med deg? Kjenner jeg er så glad på dine vegne, en liten spire i magen din Cayenne Har du noen symptomer på gang? Er sååå spent nå!!!! Ønsker3gull bare 5 dager att til din store dag!! Er nervene på plass? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145391654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 30. mai 2013 #4636 Del Skrevet 30. mai 2013 Joda,nok en urolig natt,stakkars gubben min sover like dårlig for han driver å ruller rundt på "keiko" (det er meg) for jeg sklir over på ryggen og blir noe susete og svimmel. Idag er formen litt uggen,vet ikke helt hvorfor,men skal på kontroll kl 11,så får se på urin og BT da. På mandag er det inn på sykehuset igjen for CTG og ny kontroll,hvis trykket etc ikke oppfører seg kan det hende at de setter meg igang i løpet av den uken,hadde vært helt greit,men regner ikke med det. Forholder meg til 11,og da er det bare 12 dager igjen litt nervøs,blir min første igangsatte uten lysstgass,gruer meg litt Godt å høre at du koser deg Dossa Ellers er det siste innspurt på hjemmeeksamen delen i helgen,teller 40% Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145391769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 30. mai 2013 #4637 Del Skrevet 30. mai 2013 Puhh... nervene er så absolutt på plass En til her drømmer jeg om babyer som kommer ut og ser ut som monstre, er kjempesyke osv, osv. Jeg gruer meg SÅNN !! Det at hun mest sannsynlig har hoftedysplasi når hun kommer ut, er en bagatell i forhold til alt det jeg drømmer om natten at hun har! Kunne bare ønske å få det overstått nå kjenner jeg, så jeg kan se at alt er i orden! Men, men.. får ikke gjort noe med det Nå har hemorroide-helvete kommet tilbake også! Au, au, au Jeg håper virkelig det går raskt tilbake etter fødsel. Er på en måte glad for at jeg ikke har født enda, for det er nok å gjøre. Det er mye som skjer i disse dager, med avslutninger, helsesjekker på ungene, bli ferdig med hus osv, osv. Idag skal jeg og eldste være sammen. Hun har tatt seg fri fra skolen( de kan avspasere når de har opparbeidet seg en dag når de har vært så og så mye ekstra på skolen etter skoletid for å jobbe med lekser)og hun og jeg skal shoppe litt til henne, til øyelegen på årlig kontroll og hun skal hjelpe meg å storhandle så vi får fullt opp fryseren før fødsel (så slipper jeg så mye middagshandling når baby er født.. og jeg ikke kan bære noe annet enn baby pga ks). Imorgen skal vesla på 5 være hjemme med mamma, og vi skal bake boller og kose oss. Vi skal også en tur i lekebutikken og kjøpe nye badeleker til henne og babyen og en ting hun selv vil gi til babyen. De gleder seg til å få en dag sammen med mamma alene disse godingene mine Helgen blir "rolig" da alle bortsett fra vesla skal være hjemme. Da skal vi nok skru opp litt speil, lamper, møbler osv.. slik at ting er littegrann mer på stell. Søndag skal jeg vaske huset og gjøre klart til at jeg reiser på sykehuset uka etter. Tenkte å fylle fryseren med litt godsaker slik at de her hjemme bare kan ta opp noen boller og is eller lignende når de har lyst. Mannen er bare fryktelig opptatt både på jobb og når han er hjemme... med at huset skal bli ferdig, så han ser vi i grunn bare til middag. Men så blir mye gjort også da.. og forhåpentligvis så er det ikke så mye annet enn kos for ham når babyen blir født. Han sier han gleder seg til å være sammen med oss på sykehuset og snuse og koooose baby og kone Litt søtt da.. forrige gang, da vi fikk vesla, så fikk jeg med en t-skjorte med lukten hans til å legge i senga til babyen. Det får jeg nok nå også. Jeg innrømmer at jeg stjal den t-skjorte da jeg var på tredje natten uten å sove hjemme og lå med den på min egen pute på sykehuset. Avhengig? jeg? neida.. bare veldig glad i mannen min! Nå skal jeg finne frem melk og Freia sjokoladekjeks til meg og eldste.. og så skal vi nyte God Morgen Norge en stund til før vi skal sy faktisk. Hun driver og lager en shorts.. jeg dynetrekk til babyen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145391785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 30. mai 2013 #4638 Del Skrevet 30. mai 2013 Ønsker3gull,høres ut som vi drømmer ganske likt,mye rare ting hjernen koker sammen på slutten. Men vi får nok friske herlige babyer om noen dager begge to. Kos deg med familien din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145391866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 30. mai 2013 #4639 Del Skrevet 30. mai 2013 Ahh, nok en herlig vær-dag her i nord! Sola skinner fra skyfri himmel og temperaturen er passert 20 grader.. Mmmm Jobben kaller kl 12.30 og inntil få skal jeg sitte å sole meg litt! Fikk forresten snakka meg til 2 timers arbeidsdag fra nå av. Legen var litt motvillig, men etter å ha snakket litt, var han enig han også Ønsker, hadde du jente med hofteleddsdysplasi? Det hadde min og, og jeg er ganske spent på om vi må igjennom putebehandling nå også. Jeg har i allemannseie bestilt klart et herlig sjal som jeg kan bære i uten pute. Det husker jeg var min store sorg, at jeg ikke kunne ha jenta mi tettinntil lenger. Å sjalbæring er jo det beste å bære i ergonomisk sett. Nei, nå vandrer jeg over til naboen, så kan vi skravle litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145392134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 30. mai 2013 #4640 Del Skrevet 30. mai 2013 Ahh, nok en herlig vær-dag her i nord! Sola skinner fra skyfri himmel og temperaturen er passert 20 grader.. Mmmm Jobben kaller kl 12.30 og inntil få skal jeg sitte å sole meg litt! Fikk forresten snakka meg til 2 timers arbeidsdag fra nå av. Legen var litt motvillig, men etter å ha snakket litt, var han enig han også Ønsker, hadde du jente med hofteleddsdysplasi? Det hadde min og, og jeg er ganske spent på om vi må igjennom putebehandling nå også. Jeg har i allemannseie bestilt klart et herlig sjal som jeg kan bære i uten pute. Det husker jeg var min store sorg, at jeg ikke kunne ha jenta mi tettinntil lenger. Å sjalbæring er jo det beste å bære i ergonomisk sett. Nei, nå vandrer jeg over til naboen, så kan vi skravle litt Så artig og rart.. for jeg også har tenkt å prøve et sjal istedet for pute. Men jeg tenkte å vente til jeg eventuelt VET om hun har hoftedysplasi før jeg kjøper ett. De koster jo nesten en tusenlapp. Men jeg vil så absolutt heller bruke det fremfor pute ja! Ja har også hørt og lest at det kan faktisk redusere tiden med 3 uker! .. jeg ble fortalt at noen barnhar så alvorlig HD at de må bruke pute om natten f.eks, men at det holder å bære dem på dagtid. Andre barn har det igjen ikke så alvorlig at det faktisk holder å bære i sjal ikke HELE dagen, men innimellom. Men Symbio.. hvilket sjal har du bestilt? Jeg har lest på siden barnvedhjertet.no og snakket med noen der på tlf. i tillegg. Hun anbefalte sjalet Sino f.eks. Det viktigste er visst selve bærestillingen. At de ikke har bena sine rett ut rundt livet vårt, eller rett ned fra hofta.. men at de har fra hofta og til kneet i vinkel rundt magen, og at kneleddet og da legg og fot henger rett ned slapt. Ellers blir det feil belastning på hoftekul og i skrittet/bekkenet deres. Så denne sittestillingen er viktig. Dersom gullet vårt har HD, så kommer jeg til å argumentere hardt mot barnelegen om at jeg vil bruke dette sjalet frem til 6-ukers kontroll... og så kan han eller hun ta kontroll på HD igjen da og se om det i det hele tatt er noen bedring/forandring. Jeg har sett og hørt om såå mange babyer som er utilpasse pga den store puta de må ha mellom beina, mammaer som ikke får til amming eller påkledning og vogner som raskt blir for små fordi barna må ha beina nesten rett ut til siden og da blir bagene for små til det. Så, jeg er absolutt FOR sjal altså!! Det er jo, som du sier, ergonomisk bra også.. og det er ikke uten grunn at barn i Afrika og også Japan, hvor barna blir båret i sjal der nærmest er land som HD-FRIE!! Altså, knapt at det er barn med HD!! En annen ting er at jeg synes sjal er litt hippie.. og jeg synes det ser litt snålt ut. MEN, det beste for barnet mitt sier nå jeg! ALT for babyen. Dessuten tror jeg vi kommer eenda litt nærmere hverandre, og det er jo bare kos Så da blir det turgåing med baby i sjal og i tillegg kommer jeg til å ha med vogna. For man behøver faktisk ikke å bære hele dagen har jeg skjønt.. dersom man bruker sjal. Derimot, dersom barnet bruker pute, så vil legene at de bruker pute hele dagen og natten, og at den taes av BARE ved bleieskift. Jeg har sett nok barn som er strålende fornøyde ved beleiskift,som endelig føler seg frie til å sprelle med beina, ta tak i tærne sine etterhvert osv, smiler og ler... for å si det slik, til at jeg er villig til å prøve noe helt annet enn pute!!! Jeg har også hørt at Rikshospitalet og Ullevål er sykehus som er villige til å prøve denne alternative behandlingen av barn med HD, så jeg beholder trua jeg.. til det motsatte er bevist! Så får vi bare krysse fingrene for at hun kommer ut og ikke har HD i det hele tatt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145392194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 30. mai 2013 #4641 Del Skrevet 30. mai 2013 Åhhhhh, kjære gode, deilige skravlekjerringer som jeg skulle ønske dere bodde her!!!!!! Fytti grisen så kos det hadde vært...merkelig nok tenker jeg ganske mye på det!!!!!!!!! Jeg og kjempen kom hjem i går og "positiv" som alltid, tenkte jeg at bare vi kommer oss hjem sover han sikkert på natten...den gang ei :-P Han sov 2 t i egen seng, da bråvåknet jeg og var sikker på at han var død Ja,ja...bekymringene er der uansett om de ligger i magen eller ei Tenkte å fortelle dere litt om min fødsel Jeg må bare aller først si at jeg føler meg så inderlig dypt velsignet over trekløveret mitt, etter alt vi på sett og vis har vært gjennom med de to første + dette svangerskapet og få den fødselen med den premien...Ja, jeg trenger vel ikke si noe mere...jeg er bare dypt rørt og dypt takknemlig!!!!!!! Her var jeg på min andre overtidskontroll fredag. Jeg var ved godt mot osv. Jordmor sjekket meg og det var vel strengt tatt ikke mye å rope hurra for, bortsett fra at jeg kjente det ekstremt godt i ryggen da hun lette etter mormunnen. Gynekologen lo å sa at jeg skulle se at vannet gikk også ble det hurra meg rundt. Det var bare å hive seg rundt og tut og kjør Jeg fikk time på føden søndag for registrering og på mandag for igangsetting. Jeg for min del var syntes bare det var godt å vite at det var en ende på galskapen Jeg møtte ei venninde i byen, vi travet rundt, gikk på kafe osv og det ble ganske sent. Kjente egentlig at jeg hadde svake rier, så da var det jo bare å "gå på"...Jeg måtte ringe gubbe å be han hente ungene i barnehagen for riene ble såpass vonde at jeg ikke orket stå i barnehagen med dem. Dro hjem å la meg!!! Ting gikk litt over, så tenkte ikke mer over dette, annet enn at venninda mi hadde sagt at "Nå har du sånn skikkelig 24t ansikt"...og hun fikk jaggu meg rett. Da jeg la meg på kvelden, ga jeg gubben klar beskjed om at han burde legge seg tidlig. Jeg var oppe på do kl 0115 ca og da var han enda våken Han kom å la seg litt før 02. 0205 gikk vannet, jeg var helt i sjokk. Har aldri opplevd det før. Ringte føden og vi dro dit. Var vel på sykehuset ca kl 0300, men jeg hadde ikke noe voldsomt til rier, bare murringer. La oss til å sove (i den grad det funker å sove på en fødeavdeling ) Kl 0930 kom gynekologen, vips var jeg 3 - 4 cm uten å ha merket noe vesentlig. Jeg lå bare å ventet på å få vondt. Fikk akupunktur både for å hvile og for riestimulering. Sloknet tvert og våknet litt rundt 12, da ville de sjekke meg igjen. Oj, vips 5 - 6 cm - herlig. Vi hadde diskutert epidural, men i og med at jeg ikke hadde så vondt, så syntes jeg det var unødvendig ( og hvilken idiot jeg er ) Kl 0100 satte de meg på drypp. Riene eskalerte og det ble jo, naturlig nok, vondere. Gubben sto parat å tok i mot både negler og klipetak som måtte komme. Han var på alerten hele tiden - helt utrolig opplevelse i seg selv!!!!!!!!! På 7 - 8 cm ba jeg om epidural, da var det 3 min mellom riene og jeg sov mellom dem - Igjen, helt utrolig!!!!!!!!! Jeg fikk epidural, men han anestesigreia var IKKE imponerende flink til å stikke. Da han var ferdig, tok de på ny vannet og vips var det full åpning. Riene forandret seg kraftig, flyttet seg til innsiden av lårene og jeg kjente at lille gull begynte å bølge noe voldsomt. "Jeg klarer ikke å la vær å trykke" var det enest jeg klarte å si. Jeg hadde tenkt å sitte på kne, men hadde ikke sjans til å komme meg rundt. Jeg begynte å presse 1715 og kl 1723 var kjempen ute. Jeg rakk å se at navlestrengen var kveilet rundt halsen hans og holdt på å begynne å gråte...skulle jeg ikke få oppleve det denne gangen heller, å få han på brystet. Jeg hadde ikke før tenkt tanken før han lå på brystet mitt, gryntet og skreik om hverandre. Jordmødrene bare lo og lo. De hadde skjelden sett ei så lang navlesnor og morkaka var dobbelt så stor av hva den bruker. Ungen var jo kingzize osv. Jeg fikk ligge der med kjempe gullet på brystet i flere timer. Han tok puppen tvert (og der har han ligget stort sett etterpå ) Jordmødrene og barnepleiern var bare helt magiske og fantastiske (de er skikkelig garva), hun ene som holdt den ene hånda mi, holdt blikket mitt og geleidet meg gjennom pressriene på en helt fantastisk måte. Jeg overlevde kjempen med bare en overfladisk rift - helt utrolig!!!!!!! Nå sitter jeg her med to særdeles stolte storebrødre, ett nytt vidunder av en gutt og lurer på om dette var siste gang Kjempen var 4930g, 55cm og 40cm rundt hodet!!!!!! Nå må jeg vist leke litt før amming Vogna er vist topp Skal skrive mer senere. Tenker på dere alle, er kjempespent på dere alle og heier som bare juling!!!!!!!!!! God, takknemlig og varm klem PS Det er ikke alt som går ut på fjesboka først ;-) Nabolaget her er fantastisk og dere blir ikke kvitt meg så lett Uansett fjesbok eller ei!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145392920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 30. mai 2013 #4642 Del Skrevet 30. mai 2013 Herlig historie Tussa!! Og så godt at du fikk han opp på brystet med en gang. Snakk om kjempe gutt ja Mamma fødte lillebrodern på Molde sjukehus og han var 4500g og 56cm lang, så ikke noen liten gutt det heller, nå blir han 16 år i slutten av august og er 192cm høy Flaks for meg så er han enda hysterisk kjilen så jeg klarer å få satt han på plass og vært storestøster Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145393087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 30. mai 2013 #4643 Del Skrevet 30. mai 2013 Så godt å høre fra deg Tussemor,og så fin historie,og så heldig du er som er ferdig var det din 3? kjenner følsen av å ha lyst på flere med en gang hi.hi,er vel derfor jeg snart har 4,men da er det stopp. livmoren min skal ut etter dette... Her var det status quo på kontroll,fremdeles protein i urin og BT i grenseland,så da er det bare å vente å se hva sykehuset sier på mandag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145393426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 30. mai 2013 #4644 Del Skrevet 30. mai 2013 Ja nr 3 hunny...det er jaggu meg spennende tider for deg nå! Følger spent med i mellom slagene her hjemme gubben har gått kraftig inn i ammetåken og klarer ikke holde en tanke rett i hodet...så det er bare å mobilisere så godt som mulig for min del det er fantastisk å være færdig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145393590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 30. mai 2013 #4645 Del Skrevet 30. mai 2013 Hæææærlige Tussemor, altså! Du er stålkvinnen! Og så bra at mannen din omsider fikk noen baller under fødselen, da... (selv om det kanskje har gått litt nedoverbakke igjen etterpå). Nen bemerket at jeg har blitt litt stille. Joda, Molde sykehus sendte med meg en fin infeksjon i hjemreisegave, så mandag morgen våknet jeg klokka fire i en pøl av stinkende puss som rett og slett rant ut av operasjonssåret. Etter mye fram og tilbake ble det heavy bandasjering og antibiotikakur, samt daglige turer til fastlegen for å skifte på såret og få det inspisert. CRP'en min på mandag var 118 (!!!!) og likevel hadde jeg ikke feber, til legens store overraskelse. Idag var den heldigvis nede i 24, så antibiotikaen virker i alle fall. Det gode er at dette forklarer hvorfor jeg har hatt så innmari vondt etter inngrepet. Trodde jeg plutselig var blitt verdens største pyse, jeg, som hadde så vondt i venstre side av magen. Og ikke skjønte jeg hvorfor magen ikke krympet, heller.... MEN den før en halvliter puss kom veltende ut. DA ble det plutselig ikke så ille press på operasjonsområdet lenger og jeg føler meg i alle fall noe bedre (selv om jeg ALDRI blir noen fan av keisersnitt). Midt i alt dette har vi hatt hjemmebesøk fra lokal jordmor (søte damen synes det er så synd at vi ikke skal ha flere barn, for vi har det så hyggelig på kontrollene...) og sendt bilen på verksted for å fikse en rutinegreie.... som selvsagt trengte en del de ikke hadde og dermed er vi stuck med bare lillebilen som det ikke er plass til hele familien i... Sukk! Hverdagen på sitt beste <3 Men det er deilig å ha baby igjen! Jeg koser meg max med lille Arabella og resten av terrotroppen og føler virkelig som Tussemor at jeg må være verdens heldigste, som har fire perfekete, nydelige små mirakler som svinser rundt meg dagen lang. LYKKE! Jeg blir nesten kvalm av meg selv... Og Minnimusa: Ikke tro at sexlivet ditt dør med svangerskapet fordi om du er alene!!!! Jeg var alene, av mitt eget valg, med nummer en, og hadde det heftigste eventyret jeg har hatt i andre og tredje tri. Vi møttes da jeg allerede var god og rund, falt pladask (på en veldig fysisk måte, vel å merke) og hadde en heftig affære som varte til den uka jeg fødte. Han forsøkte å ta opp tråden etterpå, men da ble han så seriøs og sånn... og det orket jeg ikke, for da hadde jeg jo fått nurkeprinsessa mi :-D Men dette kan vi ta mer om på fb eller noe slik, er ikke så interessant for resten av gjengen. Send meg postadressen din på fb så skal jeg sende deg boka mi om å bli alenemor:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145394110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 30. mai 2013 #4646 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Kjæreste Tussemor. Sitter her med rørte tårer over historien din. Herlig å kunne ta del i opplevelsen Stakkars, stakkars deg Bokormamma. Så guffent og vondt det må ha vært. Og takk og lov for antibiotika. Og selvsagt er tanker om alenetilværelse, sex og graviditet interessant for oss! Kjør på Følger spent med på Ønsker og Hønny...der de ligger og føder hver natt! Huff, husker selv at jeg hadde slike mareritt da det nærmet seg..også etter at babyen var født. Våknet opp rystet inn til den innerste hjerterot. Jeg er også egentlig rystet i dag også. Datteren min har vært til seksårskontroll og det endte opp med at hun ble henvist til klinikk for barn med fedme! Er så lei meg! Klarer ikke å forstå hvor årsaken ligger. Både jeg og pappaenrer slanke, ingen overvekstproblematikk i familien for øvrig, vi spiser regelmessige, sunne måltider der saft og gotteri kun er på lørdager. Hun er normalt opptatt av mat, nyter måltidet, men forsyner seg som regel med en porsjon så er hun mett. Spiser frukt og grønt hver dag, aktiv i hverdagen, går til og fra barnehagen hver dag. Ingen mellommåltider. Hver helg er vi i skogen på tur eller klatring, sykling eller åpen idrettshall hvis været er æsj. Skulle bare mangle om jeg ikke kunne disse kjørereglene, jeg som i jobben ofte veileder familier i nettopp dette. Legen sa at hun var "velproposjonert", men viste også til at den nye vektkurven som de har startet å bruke viste at hun ble plassert i kategorien "fedme", altså OVER kategorien overvektig. Huff...stakkars gode snille flinke jenta mi. Hun som er så perfekt, ikke spinkel men ikke tykk slik jeg ser det. Hun er høy for alderen og sterk i kroppen og litt babylubben, med runde røde kinn, det benekter jeg ikke. Ser da overvektige barn titt og ofte og slik er hun overhodet ikke.Jeg har tenk at dette vil hun vokse av seg hvis vi bare holder på den gode rutinen med riktig kosthold og nok aktivitet i hverdagen. Beklager dere, dette ble litt mer utbrodert enn tenk på forhånd, men jeg kjenner jeg er så lei meg for henne. Jenter, spisefortyrrelser, mobbing, kroppsbilde..ja dere skjønner tegninga. Og jeg som syns hun er så nydelig og helt perfekt akkurat som hun er Vel, min spesialpedagogmor mente at vekt kun var statistikk og at de kunne putte den statistikken opp der solen aldri skinner! Og det er sterk utrykk for å være henne. He he...ler enda. Vel vel...vi får se hva klinikken sier da, stakkars liten. Tar gjerne i mot tanker om temaet fra mine aller kjæreste, fineste naboer. Endret 30. mai 2013 av En til, please. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145394164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 30. mai 2013 #4647 Del Skrevet 30. mai 2013 For en herlig historie, Tussemor! Nyt det! Hønny: Blir kjempespennende på mandag! Kanskje du skal be om å få bli satt igang dersom verdiene fortsatt ikke er helt som de bør? Kjære deg En til, skjønner godt at du ble satt ut! Det er jo veldig individuelt hvordan vekten fordeler seg på kroppen, hvor mye muskler man har etc. Kanskje din datter har mye muskler? Ellers er det jo helt klart slik at man tåler forskjellig mengde kalorier. Jenta mi har f.eks. vært slank, men ikke radmager, siden hun var ca. 3. Hun spiser veldig sunt, og er ikke opptatt av søtsaker. Men spiser ofte ikke opp. Er 'lettmett', som hun sier. Min sønn har vært radmager, på grensen til undervektig siden samme alder, og han er en godtegris av dimensjoner. Har nok fått mer godteri enn han bør, da han kan mase i timesvis... Heldigvis har han lagt på seg litt nå og samtidig blitt litt mindre desperat etter søtsaker. Skal sies at begge er rimelig viltre unger. Dere gjør sikkert alt riktig, så da er det vel bare å fortsette på samme vis? Ellers er det et bra tips å spise myyye fisk hvis man ønsker en vektreduksjon. Kalsium er også viktig. Jus er no no, men det vet du sikkert. Går nok bra, dette - spesielt siden ingen andre har reagert! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145394365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 30. mai 2013 #4648 Del Skrevet 30. mai 2013 Åhhhh en til, kjenner at jeg blir eitrende forbannet...de prøvde seg på noe lignende med eldstemann her og på 6 års kontrollen. Jeg ba dem sjekke kurven hans, og da ble de litt små flau...ja, jo han følger jo kurven sin fint....kjente jeg kunne kald kvelt dem!!! Han bryr seg ikke så hardt, men dette forbannede fokuset...noen er store fra de blir født andre ikke...noen har kraftig beinbygning, andre ikke. Jeg er så hjertens enig med din mor....statistikken kan de tørke seg en viss plass med....hadde vært noe annet om hun ikke var aktiv, spiste bare "loff med sirup" osv...de er barn...åhhh...kjenner det koker voldsomt her!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145394493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 31. mai 2013 #4649 Del Skrevet 31. mai 2013 God fredag! Velkommen hjem til Tussemor, og takk for nydelig fødselshistorie. Jeg trenger desperat å lese om vellykkede fødsler, uten noen form for traume håper sønnen din blir litt bedre til å sove og snu døgnet. Nr. 3 var slik her i starten, blir jo litt slitsomt i lengden! Ellers må jeg bare si at jeg misunner deg noe enormt som er i mål! Kos deg med go'gutten din! Bokormamma; stakkars kjære deg. Ikke rart du har hatt vondt og ikke i form! Det er virkelig ikke noen enkel løsning med sectio. Jeg håper inderlig at jeg klarer å unngå det denne gangen også... Får tro ting går raskt bedre nå som såret er tømt, og du får antibiotika! Kos deg med prinsessen En til; da jeg leste om din datter fikk jeg simpelthen vondt i den store magen min! Helsevesenet med sine forbannede kurver... Da jeg gikk på barneskolen var jeg over normalen, og ble hentet ut av timen (!) for å bli veid, med jevne mellomrom. Herre min Gud, jeg ble så mobbet... barn kan være onde! Jeg gikk 2,5 km frem og tilbake hver dag, spilte håndball, var med i speider, gikk på stallen... var svært aktiv. Men var altså litt over kurven. Hvor jeg skammet meg... Kom over til ungdomsskolen, og det var helsekontroll. Alle jenter sammen. Skulle veies foran hos helsesøster. Jeg nektet, men ble overbevist om at det ikke var så galt. Hun sa jo ikke tallet, men (husker det som om det var i går!) "oj, du veier såpass mye ja!" Mye latter, og bunnløs fortvilelse hos meg. Min venninde Kristine tok meg til side i langfri, og introduserte meg til "finger i halsen." Etter noen måneder var vekta på 20 tallet, jeg telte stolt ribbein i speilet, og hadde ikke lenger krefter til å gå til håndball eller på skolen. Jeg var syk lenge... Dette legger jeg all skyld på helsevesenet for! Man skal ikke overfokusere på vekt hos små barn! Man vokser forskjellig, og må få finne seg selv! Jeg har aldri fått et normalt forhold til mat... Da vår datter var på 4 års kontroll var hun over den forbanna kurven. Helsesøster ville ha henne med på et "fedmeprosjekt for barn". Jeg er ikke voldelig av natur, men kunne slått! Sendte jenta ut på lekerommet uten å avslutte sjekken, og fortalte i klare ord hva hun kunne gjøre både med prosjekt og kurver. Hun sa ikke så mye etter det. Mine barn skal ikke ødelegges av fokus på vekt. Vi spiser variert, og stort sett sundt. Selvfølgelig litt ekstra i helgene. Men de leker masse ute, og er aktive glade barn! Ikke mye tv og data. Er også med på idretts-skole. De skal få vokse i sitt tempo, uten innblanding fra helsevesenet ble derfor dårlig når jeg leste innlegget ditt. Kan selvfølgelig ikke si hva du skal gjøre angående dette. Ber deg bare innstendig om å trå varlig her, og ikke gi barnet ditt et unaturlig syn på kropp og vekst. Det er lov å si at du vil fokusere ekstra på dette hjemme en stund, og evt. vil be om hjelp dersom DU ser det som nødvendig. Massevis av lykke til! Stor klem! Ellers, Phew, høyt blodtrykk av å tenke på det der gitt var ute å handlet i går. Skjer ikke ofte. Har så vondt i bekken og symfyse at jeg sliter med å gå langt. Men har nå kjøpt tre bodyer i rosa med kort arm, og en liten solhatt. Tror jeg kjører litt guttefarger ellers jeg. Orker ikke å kjøpe så mye smått, når dette er desidert den siste! Nå skal jeg prøve å pusse vinduer på det store kjøkkenet våres! Smårutet, og mye jobb. Men gardinene er tatt ned, og har vært det en uke nå så må forsøke! Ha en riktig deilig helg alle sammen! Med eller uten mage, eller nyfødt nurk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145395079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 31. mai 2013 #4650 Del Skrevet 31. mai 2013 Kjæreste Lykkelig. Om jeg kunne gått tilbake i tid og fillebanket alle de håpløse menneskene du har hatt rundt deg når du var barn Det var vondt å høre! Og dessverre er det mange som bærer på lignende historier. Du beskriver akkurat det jeg er redd skal skje, så onde barn kan være mot hverandre og så tankeløse...ja eller rett og slett infame voksne også kan finne på å være mot barn! Har jobbet før med mennesker som er innlagt med spiseforstyrrelser, og kjenner at normalitet med hensyn til mat sitter i ryggraden på meg. Vi spiser fisk tre ganger i uken, juice kun til lørdags og søndagsfrokost frukt eller grønt til mellommåltider osv osv...men lørdagssnop koooooser vi oss med og kaker i bursdager med GOD samvittighet. Og en over gjennomsnittet aktiv familie, der barna er med. Det er fokuset og dumme kommentarer fra andre barn, dusjing på skolen, bekymring fra helsesøster o.l. som bekymrer meg. Akkurat slik Lykkelig beskriver det, rasende med tanke på hva du har opplevd. Så ondskapsfullt! Husker selv kommentarer fra andre jenter om at jeg var så tynn! Åt masse masse(ja det var tider det) men red aktivt nesten hver dag og syklet et godt stykke til og fra stallen. "Du er så tynn at det er ikke pent engang" "Herreguuuuud, du har jo ikke rompe". Følte meg så krenket. Datteren min er bare så nydelig! Dyktig, snill og real med barna hun omgås med, bein i nesa og tillitsfull til verden...og dukkesøt med store mørkeblå øyne og runde røde kinn Blir så lei meg med tanke på at andre skal komme å hakke på feil ved kroppen hennes og bryte ned den tryggheten hun i dag har til seg selv... Takk for gode ord fra dere alle...marinerer meg i harmen deres og varmer meg på omtanken Skal møte til kartleggingssamtale og gi det en sjanse og høre på hva de har å si. Men når det ikke er livsstilen det er noe i veien med, eller genetiske faktorer er jeg nysgjerrig på hvilke tanker de gjør seg. Og kommer de med diettforslag og forslag til at vi skal snakke om hvordan hun opplever sin egen fedme, skal jeg invitere til en aldri så liten voldelig og frisk neveslåsskamp der inne på kontoret Nok et egoinnlegg her, jeg vet, men er så deilig å ha en støttende arena å ta ut bekymring og sinnet på. Mine fineste støttekontakter hi hi.. God, god bedring til deg, Bokomamma! Cajennis..krysser krysser krysser Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/186/#findComment-145395584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå