Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Velkommen SpirenMin :) Håper tanta holder seg unna deg og at spiren din sitter! Her er vi en gjeng med herlige damer over 30 som alle har prøvd å få spire i magen en god stund. Sleng deg på lista vår og bli med denne støttende og full av god-spirit gruppa med girl power :) Vælkømmin :)

Grrr... så sint jeg kan være på den tanta Apex og Dossa!! :angry: Det er bare IKKE mulig at hun er så håpløs. Det er henne og lavtrykket liksom ;) Latterlige begge to B)

Varpå kontroll hos jordmor idag forresten. Hadde sukker i urinen...BLÆÆH!! :mellow: Dro til legen og tok langtidsblodsukkeret mitt og det var heldigvis på fine 5,3. Så da kan jordmor og jeg slappe av :P

Ellers alt bra. Blodtrykket er lavt fortsatt, lagt på meg totalt 1.5 kg til nå, frøkna ligger godt nede i bekkenet og hun kunne neeesten ikke rikke på det (men det fester seg vel egentlig ikke når jeg har vært gravid før har jeg vel hørt et sted), Babyen hadde fiiin hjertelyd og alt virker bra. Da hun kjente på magen og hvordan babyen lå sa hun faktisk at det var mer plass i magen min og at hun trodde ikke at babyen veldig stor.

Neste kontroll er siste, i uke 38. Gleder meg til det :) Jeg fikk streng beskjed idag at dersom jeg fikk flere modningsrier, slimproppen gikk eller jeg begynte å blø skulle jeg ta kontakt med føden. Jeg vil jo såklart ta kontakt dersom de to siste.. men man kan da ha modningsrier laaange stunder uten at det skjer noe som helst?!? Men jordmor mente at siden jeg har planlagt ks så burde jeg gi beskjed til føden med en gang noen flere rier kom. Så får høre på de lære jeg da.

Gratulerer med status som høygravid Hønny :) Wow.. tiden går fort. Tenk.. vi får baby på omtrent samme tid vi da, siden jeg skal ha planlagt keisersnitt 4. juni ! :)

Tussemor.. hvordan går det med deg? Skjer det noe mer, eller tar du livet med ro? Mer nedpress eller antydning til noen modningsrier? Har gubben begynt å pakke sakene sine enda, eller tror du han går og håper på at du skal forandre mening?

Fortsetter under...

Anbefaler deg å ta kontakt ved modningsrier, ja ønsker, for de kan være effektive fant jeg ut ned nummer tre...

Her er de godt i gang på kveldstid, men roer seg hvis jeg rusler litt rundt, så det er mye gåing om nettene, kan du si. Nå er det bare timer til mannen kommer hjem igjen, så da ser det ut til at han får med seg moroa også. Betryggende å ha sin "wing man" på plass, selv om han selv sier "my only contribution is to threaten physical violence on anyone who touches my wife during contractions". Men det gjør han også bra!

Godt at det kommer til nye her, men ikke så godt at det dukker opp tanter overalt. Kanskje vi skal sende alle tanter til lavtrykket? Hun er jo pottesur uansett:S

Stemmer for alle tanter til lavtrykket - og bli der!!

Klemmer til dei som har fått besøk og kryssande fingrar for de som framleis ventar. OG hurra for alle som ber rundt på liten eller stor spire.

Veldig spent på tussemor i dag, har vore veldig stilt frå ho - håpar det betyr at småen er på sin veg til verda.

Cayenne: Tusen takk for lykkeønskninger på eksamen, det gikk bra!

Dossa: Tusen takk til deg også, jeg holder på med en Master i pedagogikk, så det var en eksamen i forbindelse med det, og jeg tror det gikk bra! Håper du får en hyggelig 17.mai, UTEN TR ;)

SpirenMIn: Velkommen velkommen! Håper det klaffer for deg snart :)

Annonse

Det utysket av en tante! Sender deg en stooooor klem, Dossa...og til deg Apex. Dusteneket har å tre til side nå, slik at vi bare kan drysse ned på listen til 1tri. Listen begynner å bli mer enn lovlig topptung for stakkars Supersnusken :) Vi ønsker oss traktering fra sædkoppene dine, Tussemor! Si meg, er du i gang med fødingen? Et øyeblikks stillhet og ryktene går i nabolaget her, he he.

Velkommen skal du være SpirenMin! Skal bli gøy å bli kjent med deg :)

Krysser ekstra, ekstra for deg nå Musa. Hoff..nesten litt for spennende dette :wacko:

Power Puff er du der? Går det bra med deg? Var jo så spennende med nyinnflyttet spire, så er nysgjerrig vettu ;)

Grattis med eksamen, MissAlma. Tvi tvi!

Interessant det du fikk vite om Pergo, Cajenne. Er spent på hva de anbefaler meg når jeg kommer til. Ble du skuffa over nyheten? Hadde du forhåpninger til medikamentet? Vet liksom ikke helt hva jeg skal synes om det. Hva tenkte du da de nevnte IVF? Huff mange spørsmål her, men lurer da vet du :) Har ikke tanta kommet heller? Var det ikke IKM den 7 mai? Du er ikke gravid da :) Nei, he he...nok spørsmål fra denne kanten.

Må få mannen til sengs i kveld, selv om lysten er rimelig laber(les:null) for første gang på veldig lenge. Pleier jo å være riktig så lysten rundt EL, men nå tenker jeg bare bunad, pavlovabaks og hvem som skal ta med hva til den årlige 17maifrokosten med naboene, 17maikafe i barnehagen og hvor mange pakker rømme vi må ha for at det ikke skal bli for lite rømmegrøt til familiemiddag, hvilken fane vi skal velge å gå bak i prosesjonen(Universitetet eller høgskolen eller teatergruppa eller Scottish Society). Har jo ikke tid til å tenke høy benføring og humpa humpa, når hjernen er full av rømmebokser og flagg! Men EL er EL og baby skal lages innimellom hurrarop og fanfarer :P

Endret av En til, please.

En til... da får du heller øve deg på å juble "hurraaa, hurraaa" mens dere holder på da vettu :D .. og så får du slå til med en "gratulerer med dagen" til gubben etter akten :D ,Ellers får du se på akten som en fest.. en gigafest for deg og mannen din som er iferd med å lage The Superbaby :wub:

Stemmer for å sende tantene til lavtrykket :P

Jeg er her, uten baby...har bare vært på kafe med gode venner :) Det gjorde godt!!!!! :) Lite action her egentlig, så regner med at det tar litt tid før han banker skikkelig på å vil ut,selv om jeg er klar som ei kule :P Har fått litt mer menssmerter også driver lille trille å trener på å bli verdens mester i dart...blinken er understellet mitt, å fytti så vondt det gjør...Periodevis virker det som han bruker lyskene mine som sprettert eller noe...ikke vet jeg, men det gjør ikke mindre vondt akkurat :P Formen er ellers upåklagelig!!!!!!

Send tanta til meg først, så skal jeg skremme henne videre til lavtrykket etter at jeg har fått utløp for min hormonelle ubalanse i dag!!!!!!! Huff, jeg har vært skikkelig hissig. Først fikk ei god venninde gjennomgå, så fikk de jeg var på kafe gjennomgå. Helt utrolig at jeg roet meg ned før ungene kom hjem fra barnehagen....

Cayenne: Gubben har ikke begynt å pakke, men han har begynt å planlegge...i dag kom han hjem fra jobb å hadde ett voldsomt behov for å prate. Han hadde vondt både i brystet og i magen og så ut som en halv død spurv...syntes veldgi synd på seg selv....Han fikk snakke litt og spørre litt, så fikk han noen svar som avklarte litt for han, så tar vi ett steg av gangen. Sommern får han bruke i det andre huset i ukedagene, også får han være "hjemme" i helgene. Dette for at jeg både skal få litt rom og tid, roe hormoner og ikke minst, få litt hjelp i start fasen...så regner jeg med at vi fra høsten ber om mekling, separasjon osv....Jeg har ikke lengre tro på mirakler.....

Kan vi ikke bare finne ei helg da, hvor dere kan komme alle mann/kvinner og sloss om sædkoppene og babystøv????? Kaster ut mannen og de to eldste ungene, reier opp i det vi har av senger og sofaer, setter opp lavoen for den del...knis...hvis det blir plass mangel inne...snakk om tidenes pysjamas party :D

Velkommen til nye foresten....jeg må bare beklage, men akkurat nå er jeg i min egen "snart føde boble", men det er alltid plass til nye her og det er en solid gjeng fantastisk flotte damer her!!!!!!!!

Vet dere, nå går det helt rundt i toppen. Tid for mat og senga, hvis jeg kommer meg opp av stolen, for lille trille er nemlig våken å driver med ugang :P

Stooooooooor varm klem til dere alle!!!!!!!!!

Bare innom som snarest før jeg stuper i seng. En til: Var det du som måtte vente 24 uker på utredning??? :o Hadde gått privat. Vi fikk jo en liten utredning av begge på Volvat for 1500 kr, eller var det 2000? Synes det var verdt det når jeg fikk time så og si på dagen. Eneste jeg kunne gjort i tillegg er lapraskopi, men så desperat er jeg ikke!

Ang. pergo synes jeg det er greit å slippe, men hadde jo vært fint om det kunne funket, om du skjønner :)

Men av en eller annen grunn er jeg mer optimistisk enn jeg har vært på lenge - føler liksom at det kommer til å klaffe snart. Sikkert bare ønsketenkning ;)

Ny ikm 7. juni om noen gidder å skrive meg opp. (Satser på ca 32 dagers syklus som sist.)

Tussemor: Stor klem til deg også! Og alle dere andre søtinger :wub:

God morgen?

Synes nesten at Tussemor burde sende disse sædkoppene sine på "turnè" til alle de utholdende prøverne her! :P Alle midler er lov å ta i bruk når det gjelder kampen om en til!!!

Her er det en ny dag, med regn og møkkavær... Sitter med rema-poser under øynene, og halsen er sår etter alle brekningene. Minstemann har en ny runde med forkjølelse/astma/falsk krupp. Det eneste som hjelper er å sitte i godstolen på fanget til mamma... Natta blir så lang, og det gjør vondt langt inni mammahjertet når den vesle kroppen jobber med å få luft. Har medisiner, men det er ingen optimal effekt. Noen ganger forbanner jeg sykepleieren i meg. Har jeg for høy terskel i forhold til å kontakte legevakt? Vel, hatt flere runder nå, så kjenner jo forløpet godt. Det varer som regel 3 netter. Så hyttetur er utelukket. Men jeg klarer heller ikke overskue å pynte hele familien og feire 17 mai! Mannen min har tatt en liten tur på jobb, og kommer hjem igjen snart. Kanskje jeg ser lyser på ting når jeg får sovet et par timer. Er jo ikke verdens undergang, bare forferdelig slitsomt...

Ønsker alle en deilig 17 mai i morgen! :) uansett hvordan dere velger å feire den!

Trøtt klem i regnet

(fra mamma'n som noen ganger lurer på hvordan det blir med en til... :huh::wub: )

Annonse

Kjære deg Lykkelig, ikke rart du ser mørkt på det når du har vært syk i over et halvt år! Det ordner seg når snuppa er ute, vet du! :) Og mini blir sikkert bedre i luftveiene når han blir litt eldre.

Foreslår at mannen pynter barna og drar avgårde med dem - ev. sammen med besteforeldre. Så blir du hjemme og slapper av og varmer opp pølsene og Fjordland-rømmegrøten (som er veldig god ;) ) når de er tilbake. Ta det enkelt, blir supert for alle! Stor trøsteklem :wub:

Endret av **Cayenne**

Åh nei Dossa! Det der burde ikke være lov altså!! Det MÅ bli din tur snart! Klart det er lov å deppe litt når tantekreket kommer, særlig når man har holdt ut så lenge som deg! Æsj, hadde liksom godfølelsen for deg denne pp jeg.... Håper du klarer å ha det bedre i dag, hvis ikke; det er lov det også! Heldigvis (?) holder kanskje 17mai tankene litt borte.....mer enn nok å ta seg til for mammaer!

En til: Jeg er engig m Cayenne, du må gå privat! Jeg har også vært på volvat, fikk time samme uke som jeg bestilte. Fikk time på offentlig sykehus etter 6mnd og tok den også, eneste forskjell på hva de gjorde var en hysteroskopi (tror jeg-titte grundig på livmoren innvendig).

Her er det 17mai-foreredelser som dominerer i dag... Hadde tenkt å lage Pavlova jeg også, men bare tanken på krem gjør meg kvalm....så har tenkt å gå for en tørr kvalmevennlig kake i stedenfor + boller ;) Som i tidligere svangerskap har jeg dilla på gjærbakst.. ;) Ellers var jeg så dum å ta frem flagg og div trompeter og fløyter til vesla allerede i forgårs, så hun kunne øve seg litt før den store dagen....så nå er det eneste hun vil å gå i "tog" rundt i huset, stikke oss ned/velte ting med flagget, rope hipp huja, og blåse i de hersens fløytene...Sukk. Tipper det blir drama når dette SKAL ryddes bort etter den 17! ;) Men er jo fryktelig søt da! Håper ikke hun går lei før i morgen, men lite som tyder på det egentlig.. Gleder meg, det er den første 17.mai som hun deltar ordentlig i, er 2 år.

Burde kommentert på flere, men har en haug m gjøremål i dag så må bare sette i gang her!

Good morning - ny dag,nytt mot!

Takk for gode tanker, den første skuffelsen har lagt seg her i heimen - og ble ersattet av en VELDIG blid mann; for når tanta likevel var her hadde jeg sikkert ikke behov for aksjene så jeg klinte til med en skikkelig gammeldags BJ! Han er ved godt mot og i godt humør, så det smitter over. Rent realistisk så tenker jeg det egentlig er greit med mens nå, det bekrefter vel bare at kroppen kommer seg i rute igjen etter mange år med hormonspiral, og at det er EL en plass i fremtiden - så med litt nysgjerrighet er vi nå spente på om det er 28 dagers syklus med EL 29.mai.. Kan noen være snill å føre meg inn i listen med det som utgangspunkt?

Uansett, hiver meg gjerne på i kaffeslabberaset med sædkoppene - og tipper at soveplassene fordeles etter rang så vi prøverne blir vel liggende i lavvoen! ;)

Er fortiden særdeles fornøyd med mitt hjertes utkårede, og jeg smilte godt da han etter akten her for noen uker siden sa: Er det ikke nå du skal ligge med beina høyt, som på film?? :wub: Har et avslappa forhold til det, men girls - er det sånn at det faktisk virker, eller er det en del av mytene rundt? Her er det jo en ny verden man trør i.. Forrige gang ble jeg bare gravid, og var i likhet med lavtrykket - ung og naiv. Ah, those were the days... Livet var faktisk veldig enkelt når man visste alt, og ikke fantes bekymra! :D

Store bakedagen her med innslag av kvile. Heldige vinner av 17 mai komite i bygda. Satse på lenge til neste gang hvis knøttet her holder seg på plass inni magen. Små barnforeldre er fredet :) I kveld skal det pyntes, spennende å se hva jeg kan brukes til som en armet banditt ;)

Væææ baker ting ho aldri har prøvd før: Fransk blåbærkake og ostekake med lime og bringebær. Inspirert av alle 17 mai kakene i avisene om dagen. En er snart ferdig.

Skulle å ha lagd knekkebrød så det kjem på ekstra to do lista. Fundere på om å pynte til 17 mai kan gå som tur eller kanskje jeg ska gå til lokalet i kveld. Ajaj den tidsklemma som bakere har ;)

Da er kontrollen over, jeg ble sjekket i alle bauer og kanter og er ikke helt moden enda :( så dere får smøre dere med litt mere tålmodighet ;) MEN jeg har betraktelig med mens smerter nå enn før jordmor timen. Hoftene mine holder på å gå av hengslene. Vurderer krykker på natten og morgenen...Måtte le av jordmor i dag. "Jeg skriver fødeklar her jeg" sa hun å skrev på helsekortet....etterpå lo hun hjertelig, "åhhhhh, du er sånn skikkelig typisk gravid på termin dame nå" :D Herlige jordmora....litt trist at det var siste gangen der. Neste gang er lille trille ute og hun kommer på besøk hjem til oss!!!!!

Kjære gode lykkelig4, jeg håper du kjenner at jeg er der å legger armene mine rundt deg og gir deg gode, store varme klemmer!!!!!!! Dere er herved invitert hit, du skal få hedersplassen på sofaen med forfriskende drikke og det du måtte ønske, mens mennene og barna kan dra avgårde på alskens sprell!!!!!! Så fikser jeg dem middag!!!!!! Du kan få ligge ute i hengekøya også om du vil...så lenge du lover å hvile deg på best mulig måte!!!!!! Skulle så inderlig gjerne hjulpet deg!!!!!!!! Også kan du få litt av gi f...holdningen min til alt som har med husarbeid å gjøre...Jeg er en skam for den moderne husmora, men det bryr meg fint lite akkurat nå. Jeg skal bli bedre senere :P

Nå skal det hviles her. Jeg ble rett og slett utslitt av dagens runde hos jordmor...

God varm klem til dere alle!!!!!!!!

Eg heng meg på bakinga til vææ, har hatt ei sjokoladekake liggjande i bokmerka mine og ikkje hatt anledning god nok - men 17. mai er vel det. Er spent på nugattikaka a la Nigella Lawson. Syns eg er svært modig som drar i gang sjølv om det skulle delast eggekvite/blomme og all slags vanskelege greier. Men det er vel sånn mødre kan? Så då er det vel berre å prøva seg...det luktar himmelsk av sjokolade her, så matlysta blir kitla!!

Har og fått planta blomar som vi kjøpte i går, sådd i plenen der det mangla gras etter vinteren og gjødsla thujaen. Godt nøgd med dagens gjeremål. Vert sofa og beina høgt ei stund no kjenner eg. Gjorde blemma å eta middag på IKEA i går, salt nok tenkjer eg - hovne fingre/føtter og vonde ledd er resultatet. Ikkje så gøyalt. Men det fins mykje god te med litt vanndrivande effekt heldigvis. Satsar på å få løyst litt av det i løpet av dagen..

Her har jeg vært på kontroll idag,og konstatert jernlager på minussiden og lav HB,så da blir det jerntilskudd,det forklarer jo en del av hjertebank,svimmel,hodepine,øresus,tungpust,lavt BT og ikke minst noe så rart som konstant sprekker i munnvikene som ikke har blitt borte uansett hvor mye jeg har smurt.

Så nå er det depottab og se om det bedrer seg.

Ellers var alt greit,ikke gått noe opp i vekt,har stått stille siste mnd. Ny kontroll på sykehuset på tirsdag

Imorgen er det klart for tog i lange baner,phu kommer til å bli en laaang dag :P

Blir virkelig missunnelig på dere som løper rundt og gjør i stand til morgendagen. Her har det vært en heltisk dag på jobben og nå sitter jeg å prøver å få litt sollys på legga mine på terrassen mens jeg venter på at laksebiten min og grønnsakene skal bli ferdig på grillen. Men morgen dagen blir nok tilbrakt alene hjemme :( jeg er en person som elsker å lage mat til folk og ha de på besøk, problemet er at det aldri kommer besøk. Gitt opp å be folk lengre i skuffelsen at alle sier neitakk de har ikke tid. Så skal jeg være sosial så må jeg alltid dra bort, noe som er kjedelig når man er så glad i hjemmet mitt som jeg er :) menmen neste år så har jeg kanskje en liten en som kan holde meg i aktivitet :D

Puh, første gang rompa treffer sofaen i dag. Overtid på jobb, rett hjem og bake Pavlovakake for første gang! Alle oppskrifter innledes med at den er såååå enkel å lage, så hvis ikke den blir en uovertruffen suksess på champisfrokosten i morgen tidlig klokka sju, skal jeg personlig holde en tirade over "prosjekt lure husmorwannabees til å tro de kan bake, for deretter å le hånlig av sørperesultatet". Etter baking klatring og nå gjenstår å ferdigstille settingen for frokostinnrykk..har til og med superharry 17maibukett, superharry 17mailys og uberharry 17maiservietter, alt kjøpt på REMA. Så vil man ikke komme i 17maistemning, så skal man! Missforstå meg rett, jeg gleder meg veldig til dagen :) Kjære deg Minnimusa, trist med en så ensom følelse, 17mai er på en måte familiedagen framfor noen, og ikke lett å be noen ut av sine vante rutiner på en slik dag. Men neste år skal du se du flagrer rundt med en skjønn liten baby i vogn med 17maisløyfe på :D Nei, nå må siste hånd på forberedelsene gjøres, så er jeg klar for Hurramegrundt!

Ha en fin dag i morgen kjære alle sammen!

Her blir dagen som den blir.. .. Er dårlig som juling etter jobb!! Blir å sove lenge, men skal opp tidlig og henge ut flagget, blir brød med makrell i tomat til frokost og hjemmelaget pizza til middag. Vinduer ble pussa i går og jeg støvsugde, men ikke vaska. Huff. Har mensmurringer de luxe i dag, blir pissredd!! Ikke kjent noe siden uke 5. Har sjekka hjertet og det slår heldigvis. Sikkert voksesmerter, men vanskelig å være rasjonell.

Gratulerer med dagen i morgen alle sammen :)

Søte Fiemamma og Supersnusken :wub: Love!!

Fiesnuppami jaaaaa kan du være så snill å komme nedover og prate litt hardt til tanta :P Hun hadde nok hørt på den g vennen ;)

Supersnusken :) jeg har en bedre dag idag :D Er klar for neste pp og håper det blir en spire denne gangen!!

Åååå min snille og gode mamma kom innom idag og har strøket bunad skjorta mi og jentene sine, skjorta til mannen og gutten sin :D

Er så glad i mamma'n min :wub: Hun stiller alltid opp for meg :)

Woho vi har kjøpt ny vaskemaskin idag :D

En som tar 12 kg :D og det trengs med fem i familien!

Gleder meg til å vaske klær nå :P

Har bakt brownies idag som jeg har levert på skolen. Mitt bidrag til 17. Mai :)

Imorra blir det tog og masse moro på skolen.

Seinere på eftan får vi besøk av et vennepar og brodern med dama og lille niesa mi :)

Da blir det grilling og kos!

Tussemor :) håper du får en fin dag imorra!

Går litt over tida du ;) men snart er belønninga her!

En til, please :) hanky panky i vei nå så sitter spiren ;) Ha en fin feiring :) :)

T i l alle dere andre så sender jeg en god knuseklem :wub: for dere er ikke glemt! Jeg har bare en teflonhjerne som husker for lite når jeg sitter og skal kommentere :P

Ha en fin fin 17. Mai feiring alle dere søte jentene her i nabolaget :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...