Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ojojoj, så spennende det er her :D Blir gøy å høre historiene om nedkomstene etterhvert! Heier på dere :D Høres ut som du er god på vei Ønskersnupp, hehe! Du får knipe igjen :D

Krysser alt for deg Dossami :wub:

Sitter her i sofaen med vinduet åpent, det er sol og godkjent temperatur her, men når bøndene gjødsler åkrene med kuskit og grisemøkk er det ikke lett for en tander kvalming som meg å sitte ute for å nyte dette været.

Har prøvd å ringe min utvalgte jordmor for først gang i dag, men hu tok ikke tlf, så får prøve igjen i morgen evt. Har første svangerskapskontroll hos legen min i morgen og planer om å ta resten hos den lokale jordmora siden det er mer hennes felt :) Helt sprøtt at jeg begynner på uke 14 i morgen, uke 14 liksom, JEG!! Håper på å kjenne noe liv snart, men som førstegangs er jeg jo helt i villrede på å skille mine egne bevegelser i magen, og babyens, så det kan jo hende det tar aldri så lang tid før jeg skjønner at det jeg kjenner snart faktisk er babyen.

Har tenkt å prøve meg på jobb igjen på torsdag, så håper det går bra :D Blir jo koko av å være hjemme og stirre i veggene med kvalmen. Venter fortsatt på time for ordinær ultralyd, henvisningen ble sendt 14.april, så St. Olavs sitter med alle fingrene i rumpa tydligvis.. Får spørre legen i morgen om det, var han som henviste meg. Jeg er 18 uker 18.juni så bør jo begynne å få time snart!

På lørdag (pinseaften) gifter ei av mine beste venninner seg og jeg skal ha brudemakeupen på henne, det blir gøy :D Skal delta i kirken, men selve feiringen deres er kun for nærmeste familie, så da stikker vi utover til seilbåten igjen etter kirken og feirer pinse der ute. Måtte la den ligge igjen i går da fattern fremdeles var for dårlig i ryggen.

I dag skal vi ha taco til middag, klarer ikke å vente!!!

Mye å oppdatere seg på her etter 5 dager til sjøs, så beklager at jeg ikke får kommentert hos alle :)

Klem til de som vil ha :D

Fortsetter under...

Jeg tar gjerne imot en klem jeg snuppa:)takk:)Tenk det da Fiemor:) 14 uker! :) Jeg synes det har gått utrolig fort. Men ååå så moro. Jeg kunne ikke vært mer glad på dine vegne skal du vite!! :D Første kontroll er spennende.

Husk å ikke ta deg ut altfor mye da.. på sjøen eller hvor det måtte være. Du vet, det er mye sånn kvalmen kommer av. Hvordan er det med den forresten?.. har det begynt å bli noe bedre synes du?

Her har jeg stått og laget kjøttkaker en evighet nå. Skal jo absolutt ha ALT tilbehøret også da.. for kjøttkaker er så godt :P Men nå er de ferdig formet og stekt og står de og trekker i sausen, så nå tar jeg meg en hvilepause her på sofaen mens potetene også får kokt ferdig. Nam-nam :) Dere kan tenke dere hvor livlig det er rundt middagsbordet når 6 stykker skal spise :D veldig koselig og ganske støyete. Eller.. det vil si.. det er jo rundt middagsbordet stort sett at vi hører på hverandre om hvordan dagen har vært.. og alle har jo endel på hjertet. Vesla har så mye hun skulle sagt at hun får ikke begynt å spise før alle har forsynt seg med 2. porsjon. Dessuten har hun mark i rompa og står gjerne på hodet og her om dagen sa hun " se. Det renner ikke ut.. vet dere hvorfor? jo fordi tarmene og magesekken... bla. bla, bla". Hun er da 5 år og har satt seg grundig inn i kropp og hjerne og alt det der. Spennende greier for ei frøken dette her skjønner dere :rolleyes:

Jaja.. ellers snakker vi nedpress, nedpress og nedpress her. Rart jeg har trodd at jeg kanskje har hatt det før.. men det har jeg altså IKKE. Det skjønner jeg jo nå :D Det kjennes faktisk som at .. unnskyld meg.. babyen presser på rompa også?!? :o Stemmer det dere som er kjent med slikt? Magen er stein hard og kjennes ut som kynnere konstant, men ikke rier... DET vet jeg hvordan er altså.. haha!

Men jeg sa faktisk til mannen som kom hjem isted at vi kanskje måtte forberede oss på at denne frøkna i magen ikke kommer til å la vente på seg til 4. juni! Jeg har jo forsåvidt sagt at jeg er engstelig for at vannet går 17.mai, og at jeg nesten forventer det. Men jeg håper jo ikke det. Skremmende tanke dette med prematurt barn osv :unsure:

Bringebærblader, kanel, sterk mat, sex, trampoline, trappegang og en kjøretur på den lokale riksvei 70 er tipsene jeg kommer på i farten... I tillegg er mannen min støtt kalt ut for å gi healing for å få fart på modningen til rastløse damer.

Mannen min forsøker idag å lure i meg alt som skal få fart på ting, for at det skal skje før han må vekk på onsdag. Noe er nok på gang, for kynnetne og nedpresset er nesten konstant og igår gikk slimproppen. Men jeg føler ingen hast, så han får bare stresse. Det skjer når det skjer.

Shit! Besøk...

Ahhhh.. kumøkk er jo en fantastisk lukt! :P Men helt seriøst, det er en veldig vårlig lukt som det er alt for lenge siden jeg har kjent på :) Sånn er det å ikke bo på bygda lenger ;)

Himmel så spennende det er med dere som det presser og trykker i magen på nå :D Håper alle får en flott fødselsopplevelse, og at alle rekker å komme seg frem til sykehus.

Nå glemte jeg det jeg skulle kommentere.. sukk...en til please: jeg starter med spray den 28, så nå er det bare venting her :)

Blir nok veldig lite innpå her de neste dagene, eller faktisk ei uke fremover. I morgen skal jeg bake til den store gullmedalje, siden jeg faktisk får besøk på onsdag :) Fant en dag hvor noen kunne komme, hehe. Den 16. drar jeg til vestlandet, skal feire 17. der + i konfirmasjon. Vedder på at det har kommet et par nye verdensborgere før jeg logger meg på neste gang!!

Masse klemmer til alle som vil ha!!

Kan i allefall konstatera at livmora trener seg, er nesten konstant hard i magen - har halde på i fleire dagar, ikkje vondt så lenge eg held meg i ro, men veldig hardt og så blir jo den bompen litt i vegen når ein både sitt og ligg når han skal vera så hard.

De med erfaring, har de vodne kynnarar eller liknar det på dette?

Dei råde bokromamma ser ikkje ut til å hjelpa her, men det er vel kanskje litt lenge att eller kanskje eg et for mykje kanel, sterk mat og går på fjellet litt for ofte til vanleg? Skal prøve rømmegraut på 17. har høyrt rundt her at mange sverger til det for å få fart i sakene..jaja, her er det uansett under ein mnd til ho kjem, har overtidsdag 9.6. og dei set helst ikkje i gang i helga og 10. har mannen eksamen heile dagen - så vi satsar på at ho kjem ut før den helga om ho ikkje har vist seg før det. Eg satsar framleis først og fremst på helga 25./26.5.

Dei første bevegelsane er ikkje så lett å kjenna fiemor :) Det første eg kjende var i ca veke 16, sat på flyet til GC og kjende noko som likna på luftbobler nedst i magen...tok litt tid før eg skjønte kva det var. Seinare kjennest det meir ut som når ein pressar vatn frå ein ende til ein annan i ein gummislange (litt rar forklaring..men det var kjensla) så gjekk det for meg meir over til stryking mot innisda og litt romstering nedi der, Har hatt veldig lite direkte spark. No er ho stor og har det trangt, så då blir det ein del dytting inni der og spenntak, og veiving med armane. Artig å følgja med på, og det kjennes sikkert ikkje likt hjå alle, det spørs vel litt korleis dei ligg og kor morkaka er.

Spennande at du og er litt på gang då ønsker, ein kan jo gå lenge med slike forvarsel før ting skjer ;)

Endret av Grøne

Omg, kjøttkaker er det BESTE jeg vet :D Namnamnammmmmmmm! Bruker potetkaker til, herregud vi må ha kjøttkaker i morgen! :D

Kvalmen er der fremdeles, den har ikke provosert frem oppkast på ei stund, herlig :) Jeg kan seriøst stille klokka etter kvalmen om kveldene, blir bestandig så dårlig at jeg ikke orker å være oppe mer i 21.15 - 21.30 tiden, helt merkelig! Pleier å dusje før kl 21 for jeg VET at kvalmen blir ille innen en halvtime. Lurer på hvorfor det er så presist! Har hørt folk beskrive det som å presse en vannmelon ut rompa i fødsel, kanskje det betyr du får baby før tiden.. :)

Sender deg litt kumøkklukt via nettet kjærepære :D Hehe! Spennende med spraying! Tar gjerne imot klem :)

Grøne: spennende, har kjent noen bittesmå bobler der nede på ene siden der h*n ligger, mer som leamus, men blanding av det og druestore bobler. Får bare vente og se :)

Nå er jeg drittsur på mannen fordi han for første gang IKKE ringte når han var på butikken for å høre hva som mangler av mat! HELVETE! Han gidder ikke følge med det selv så da har jeg oversikta, men å ringe å høre, neeeida! Kjøpte bare taco og ikke tenkt over at vi mangler melk og brød etter ei lita uke på sjøen, faen er det rørelse i hodet på de folka der i det heletatt? Han måtte dra på samlaget her da og handle på nytt, der var de utsolgt for brød så han har kjøpt et frosset glutenfritt som sikkert smaker huggorm! Jeg blir så jævla forbanna!!!! #¤%¤#""#¤"#¤""#¤ Han får lage taco, jeg gidder ikke å se det kjøkkenet! Er så avhengig av melk og brød mot kvalmedritten! ÅÅåååh jeg blir sprø!!!

Annonse

Hvorfor er det ingen som har tenkt på å legge inn flerbarnsmødre på sykehuset FØR fødselen begynner, som et fredsfremmende tiltak?

Mor i huset er sliten av konstante kynnere og nedpress, har dårlig matlyst og er generelt uvel. Var slik et par dager før tredjemann kom skytende, så det kan vel bety at noe skjer. Men det er så slitsomt å føle seg SUR! På toppen av alt er jeg småkvalm, men har lyst på de merkeligste ting -selvsagt bare ting vi ikke har, og jeg orker ikke sende ut mannen på handel, for da kan jeg være sikker på at det skjer noe.

Tar meg i å bli irritert til og med over at mannen min er så entusiastisk og gleder seg sånn over at "nå skjer det snart". Stakkars mann og unger!

Vel, klokka 11 i morra er det jordmortime igjen. Kanskje vi er litt klokere etter det? I alle fall har jeg tenkt å legge meg snart (med boka mi vel å merke), bare for å stenge ut verden litt. Føler meg helt kaputt etter å ha hatt kynnere hele dagen. Og siden jeg må opp og "gå på plass" bekkenet 2-4 ganger hver natt, er det fornuftig å ta kvelden tidlig.

Sorry egoinnlegg, men det er nok en fødselsboble på gang:-S Men jeg leser alt dere skriver med liv og lyst, greier bare ikke å huske en dritt når jeg skal kommentere...

PS: Fiemamma: Tror det der er en mannegreie. Det slår aldri min ellers ganske kompetente ektemann å skrive en handleliste FØR han drar på butikken. Og når han skal ut av huset, sjekker han ikke om det er noe vi trenger. Selv når han er på butikken, tar han ikke et øyeblikk til å tenke over status på melk, brød, standardpålegg osv. Og med fem personer i huset går det en del mat, så du kan være rimelig sikker på at det alltid er noe vi trenger. Men JEG må passe på dette til enhver tid og sms'e ham hvis han er ute av huset og det er noe vi trenger, ellers er det null sjanse for at han kommer på det selv.

Huff kjenner jeg er glad jeg ikke er mannfolka deres akkurat nå hehe..

Veit det er egen tråd her inne for dilla ting, men har dere hatt noen "syke" ting dere har hatt dilla på? Jeg har jo vært gravid for 5 år siden, men valgte å avslutte det da det var en liten ulykke og var ikke klar den gangen for noe med en person jeg ikke kjente. Men husker veldig godt de 9 ukene jeg gikk gravid.. fiskeboller hadde jeg helt sjukt dilla på!! Fikk naboen til å kjøre innom 4 butikker for å fikse Fjorland fiskeboller til meg når jeg lå kvalm hjemme i romjula, karra meg ut en dag selv også og dro helt fra Son til Ski for å fikse meg en italiensk pizza som jeg spiste en bit av og ville ikke ha mer hehe :P

Jeg blir skremt jeg! Hvordan blir han alene med en hjelpesløs baby når det ikke engang er omløp nok til å handle standard mat? Jeg har kjefta og kalt han tafatt og skreket sinnatårer nå. Det er tafatthet generelt! Jeg er mannen i huset og må reparere ting, ellers blir det aldri gjort!

Her er det mannen som følger med matforrådet. Jeg får kjeft stadig vekk for at jeg ikke husker å skrive opp på handlelista :-/

Mye som skjer her inne og jeg titter innom her stadig vekk. Heier på dere som nå er omtrent dagsventende. Blir spennende å høre om Tussemor og Bokormamma havner på sykehuset sammen.... :-)

Håper at dere som fortsatt prøver, snart får treff. Her skulle pergo prøves ut før nummer 2 ble til, men det var tomt for dette over hele landet.....ordnet seg likevel her.

Husker ikke helt hvem som lurte på det å være 3barnsmor. Har snart vært det i 4 uker :-) og koser meg. Er litt hektisk å komme seg ut alene med 3 stk når nr 2 fortsatt bare er 20 mnd....og eldste er 4,5.....men som oftest er vi 2 :-) og så er vi heldig med 3 barn som sover godt inkl den minste :-) I flg min mann så skal mange biffmiddager iløpet av svangerskapet gi rolige barn.....

Vi har svigermor på besøk og jeg tar gjerne mot hjelp. Når noen tilbyr seg sier jeg ja takk gjerne. Denne gangen er den forsømte hagen, fått ett oppsving. Godt å se siden hagen var veldig bra før vi overtok huset i fjor sommer :-)

Hvis menn skal på butikken må de ha med seg bilde avi det de skal handle !!!! Har dere ikke skjønt det ??? : ))

Haha, her innførte mannen handleliste, då får me stort sett i hus det me skal. Bortsett frå når eg går aleine, for sjølv med lapp manglar ofte eitt eller anna - han skjønar ikkje kvifor eg ikkje tar med penn og stryk etterkvart. Men det skal og seiast at det stort sett er eg som planlegg og sjekkar kva vi skal ha, og hugsar i hovudet småting som ikkje står på lista. Ganske jamnt fordelt med handleeigenskapar her i huset.

Annonse

Minnimusa: Med førstemann MÅTTE jeg ha lollipop (diplomis) - det hjalp mot kvalmen. Med nummer 2 var det Tine si sjokolademelk i små kartonger. Literpakningen smakte ikke det samme!

Sjokolademelken var ett must mot kvalmen. Denne gangen var det ikke noe spesielt......men ble jeg kvalm, hjalp det med ajax såpelukt.....

Bokormamma :) åååå jeg er helt enig med deg at flergangsfødende burde vært lagt inn før en fødsel skjer. Jeg er små nervøs for ikke å rekke frem til sykehuset ved neste fødsel.

Har hatt 3 raske fødsler.

Med første mann tok det ca 4 timer, andre mann ca 2 timer og med siste tok det 1 time.

Har 40 min kjøring til sykehuset så må reise med en gang det skjer noe :P

Fiemamma :wub: søta!!

Blæh! Etter 5 mnd venting på at en spiker skulle bli fjernet fra en dørstokk tok jeg hammeren og nappa ut den selv. 5 MND!!! Komfyren har vippa i 7 mnd nå, ba han fikse det i går før jeg blir sprø! Jeg kan ikke løfte ensvintung komfyr når jeg er gravid og mest sannsynlig har begynnende bekkenløsning! Neida, fikk ikke til å legge noe under den for å stabilisere gitt, så nå må jeg vente til pappas rygg blir bedre og gå han til å kjøre ut hit for å ordne den. Flaut! Nå har han tatt bilen og stukket, uten å si fra selvsagt. Ba meg spise den jævla tacoen min alene og han skulle huske på hva jeg sa da jeg kjefta, "dette skal huskes", som en fjortis altså. Tror jeg blir rar i hodet snart jeg. Har klikka med god grunn to ganger i svangerskapet og ellers vært stabil i humøret. Nå har jeg lytta på hjertet og lagt meg :)

Denne mannen er også udugelig på handling, selv om det er hans jobb!!! Får aldri med seg standardting om jeg ikke henger på mobilen, mens han kan bli borte i to timer og ha kjørt rundt halve byen for å få tak i f.eks. Pinjekjerner som vi egentlig overhodet ikke trenger, men som jeg tilfeldigvis skrev på lista :o

Men han er j**** god på å lage kjøttkaker! Stappfulle av deilig muskatt og alskens herligheter. Og i dag har jeg også fått masse kos og klemmer (hender han glemmer det...) så jeg er fornøyd! Har du havregryn, Fie? Isåfall kan du lage havregrøt, jeg synes det er kjempegodt! Har på masse kanel og litt økologisk brunt sukker, litt melk og et digert smørøye :D

Spennende med nedpress damer, men jeg hadde det i ukesvis uten at noe skjedde... Ellers gikk jeg til aku for å få ut ungene - funket bra det, de kom en og to dager over termin :) Eller kanskje det var all sexen på slutten som gjorde det... Ønsker, du får bare knipe igjen. Null sex på deg! ;)

Da sa hukommelsen takk for seg, og jeg skal prøve å legge meg 'tidlig' for en gangs skyld! Sweet dreams :)

Oj, oj, nå kan det ikke være lenge før den første popper altså! Gleder meg til fødselshistorier, heier på dere alle sammen! Med førstemann gikk jeg over, forsøkte alt; trapper, chili, sex osv, tror ikke noe hadde særlig effekt altså..De kommer når de kommer ;-)

Apropos dilla, sliter m kvalme her, det eneste som hjelper er sursild! Altså godteriet sursild vel og merke... Får i meg 1-2 poser daglig, har ikke turt å sjekke hvor mange kalorier det blir, he, he. Har også fått helt avsmak for mango, som jeg var helt avhengig av før.. Merkelig greier altså, hva disse hormonene får i stand!

Heia Dossa, du er vel neste man ut m IKM! Nå MÅ det jo være din tur! *krysser alt jeg har!* :)

Heier på alle dere andre også altså!

Hmmm..fikk så merkelig lyst på kjøttkaker i brun saus...mmmmm

Endret av Supersnusken

Jeg sliter litt med å henge med her kjenner jeg ;) Sikkert fordi jeg ikke er blitt ordentlig kjent med dere :) Men jeg leser alt dere skriver, ikke blitt så flink å kommentere ennå... :)

Her er EL over :) 2-3 dager siden, så nå går jeg bare og venter!

Akkurat nå sitter jeg her litt småstressa over at klokken er så mye. Skal ha eksamen imorgen :/ Wææ!

Sov godt dere :)

Yuhu,klarte dag 1 på BI,på vei inn til dag 2. Ble veldig sliten igår men det gikk,mål bare klare siste innspurt. Idag gikk det opp for meg at det plutselig er bare 3 uker til fødsel,hjelp det går fort;-)

Alle får ha en fin dag,og Fiemor du må puste litt med magen og ikke la hormontrollet ta helt overhånd,da kan det bli litt slitsomt for gubben og i noen måneder;-)) jeg er nok heldig har en flink mann som kan brukes til det meste,og liker mine post-it lapper med handlingen på,men de er like mye til meg,kan ikke handle uten

Endret av hønny-bunny

Yuhu,klarte dag 1 på BI,på vei inn til dag 2. Ble veldig sliten igår men det gikk,mål bare klare siste innspurt. Idag gikk det opp for meg at det plutselig er bare 3 uker til fødsel,hjelp det går fort;-)

Alle får ha en fin dag,og Fiemor du må puste litt med magen og ikke la hormontrollet ta helt overhånd,da kan det bli litt slitsomt for gubben og i noen med;-))

Imponerende! :) ha en riktig fin dag! Bøyer meg i støvet!

Jeg hadde helt dilla på knallgrønne Granny Smith-epler med nummer en. De var tydeligvis ute av sesong eller noe slik, for de var vanskelig å finne, men MÅTTE ha dem. En sen kveld etter jobb kjørte jeg forbi en innvandrerbutikk som hadde dem utstilt utenfor, vrengte bilen inntil fortauet og fylte en hel bærepose med dem. "Eh, vi har åpen i mårra åsså" mumlet den litt overraskede mannen bak kassa. "Jeg skal vel faen ikke forbi her hver dag" hisset jeg og grabbet med meg eplene før jeg fikk parkeringsbot. Kunne spise dem konsant, men bare hvis de var skikkelig sure.

Med de tre andre har det egentlig ikke vært noe spesielt. Men jeg er veldig avhengig av frukt og brød, og hvitost når jeg er på tjukken. Og med nummer tre hadde jeg en periode på slutten der jeg digget et spesielt smågodt... de der hodeskallene med bringebær og lakrissmak. Yummi!

Er imponert over at du orker skolen, hønny. Offisielt er det jo over to uker til min termin også enda, og jeg har vært et slakt i flere uker nå. Idag er det kontroll hos jordmor, og mannen min er uhyre gira på at ting skal skje nå, for han skal jo bort i morra. Nå leser han alt mulig som tegn på at det snart skjer. Han skulle bare visst at jeg våknet kl fem i dag tidlig og ikke fikk sove mer... like hoven i trynet som om jeg hadde fått grisebank. Haha... passet på å sminke meg før han våknet og har drukket masse grønn te for å drive ut vannet;-) Han skal bli passe slitsom utover dagen, merker jeg;-)

Jeg må innrømme at jeg stor koser meg med oppdateringene for tiden!!!!!! For sååååååå mye hormoner på avveie er det lenge siden det har vært her :D

Fiemor: Jeg håper virkelig han mannen din tar seg på tak og viser seg å være ett noe bedre eksemplar av min!!!! Her godtas hormoner som unnskyldning for "sur kjerring" :P Håper det smakte med taco tiltross for kranglingen!!!!!!!!! Håper pappan din blir frisk igjen snart også!!!

Bokormamma: Han mannen din er jo litt søt da, såååååå bekymret og vil deg alt så vel!!!!!!! Blir spennende med jordmortime. Venter på oppdatering altså ;)

Hunny: Jeg tar av meg hatten. Det er ufordragelig tungt å være på skolen så tett oppunder termin!!!!!! Ikke slit dg helt ut da!!!!!

Dossa: Jeg er så spent, så spent, så spent...

En til please og Cayenne: Jeg er fryktelig spent på dere også!!!!! Gleder meg til dere kommer å tester sædkoppene mine sammen med dossa og kjærepære ;) Tenk så kos vi skal ha det da!!!!!! Masse god mat og drikke og laaaaaaaange kvelder med god deilig "kjerring" prat ;) Også regner jeg med du bokormamma kommer slik at vi kan overøse damene med babystøv!!!!! Må være den beste medisinene for å få baby!!!! Dere andre er selvfølgelig også HJERTELIG velkommen!!!!!!!!

Ønsker dere alle en strålende dag

Huff snakk om hormonbomber. Jeg er 90% av tiden en veldig happy go lucky person som alltid har en grovis eller en ironisk kommentar på lur. Men hjelpe meg hva skjedde i dag når jeg kom på jobb?! Skvatt virkelig av meg selv, nesten å se seg selv fra sidelinja. En kollega, som konstant er superstressa, spurte om et nr på en avdeling hvor jeg svarer og han spør igjen med en gang, hvor jeg hever stemmen og gir han inn at hallo jeg sa det jo akkurat!! :o Jeg gjør jo aldri sånn! Men det et vel eneste "symptomet" jeg har merka her hittil så vi får se på søndag eller mandag om jeg var berettiget det hormonutbruddet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...