Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Lykkelig :) Det er slitsomt å våkne midt på natta og ikke få sove noe mer....usj....så skjønner veldig godt at du er lei nå...men premien er like rundt neste hjørnet ;)

Ikke bra å være utslitt før fødselen er igang, for det er litt av et maraton du og de andre kulemagene skal igjennom. Lettere sagt enn gjort men du må prøve å lade opp batteriene vennen :wub:

Høres så idyllisk med høner som tripper ute foran huset ^_^ Er de flinke til å legge egg?

Lykke til på kontrollen idag!!!

Fortsetter under...

Lykkelig 4,kjenner med deg,er blitt kvalm igjen selv og sliter med søvn,jeg sovner ikke før kl 04 og opp ved 7 tiden,blir litt lite.

Hvor lenge har du igjen? Skulle du ha snitt,settes igang eller føde av deg selv?

Her blir det igangsettting om 4 uker,ble så lettet av det,gubben lovet igår å lege "adventskalender" for meg slik at vi kan telle ned de siste dagene...jeg var LITT sliten og lei meg igår. Men hjalp veldig når han lekset opp frihelger,turer til hytta,eksamen etc som skal våre ferdig før bebisen kommer :)

Rart å tenke på at dette er siste gang,men samtidig kjenner jeg kroppen er "ferdig" med å få barn etter denne,neste gang blir det barnebarn :P

Jeg venter på rørlegger som må komme å trylle vekk et kloakkrør slik at vi får flyttet tv-stuen og får nytt soverom til eldste mann og nytt bad i kjelleren :D Snekkern står bare å tripper og venter på å komme igang... :P

[quote name=Dossa :)' timestamp='1367907448' post='145324279]

Lykkelig :) Det er slitsomt å våkne midt på natta og ikke få sove noe mer....usj....så skjønner veldig godt at du er lei nå...men premien er like rundt neste hjørnet ;)

Ikke bra å være utslitt før fødselen er igang, for det er litt av et maraton du og de andre kulemagene skal igjennom. Lettere sagt enn gjort men du må prøve å lade opp batteriene vennen :wub:

Høres så idyllisk med høner som tripper ute foran huset ^_^ Er de flinke til å legge egg?

Lykke til på kontrollen idag!!!

Det er idyll med tupper i hagen :) jeg henter egg til frokosten i pysj! Mer frittgående høner skal du lete lenge etter! Elsker å bo på landet... Takk for omtanken! Prøver å hvile mellom slagene... og etter konfirmasjonen skal jeg helt sikkert ta meg sammen og lete etter litt småttis klær! Ha en glad dag!

Lykkelig 4,kjenner med deg,er blitt kvalm igjen selv og sliter med søvn,jeg sovner ikke før kl 04 og opp ved 7 tiden,blir litt lite.

Hvor lenge har du igjen? Skulle du ha snitt,settes igang eller føde av deg selv?

Her blir det igangsettting om 4 uker,ble så lettet av det,gubben lovet igår å lege "adventskalender" for meg slik at vi kan telle ned de siste dagene...jeg var LITT sliten og lei meg igår. Men hjalp veldig når han lekset opp frihelger,turer til hytta,eksamen etc som skal våre ferdig før bebisen kommer :)

Rart å tenke på at dette er siste gang,men samtidig kjenner jeg kroppen er "ferdig" med å få barn etter denne,neste gang blir det barnebarn :P

Jeg venter på rørlegger som må komme å trylle vekk et kloakkrør slik at vi får flyttet tv-stuen og får nytt soverom til eldste mann og nytt bad i kjelleren :D Snekkern står bare å tripper og venter på å komme igang... :P

Her er det også garantert siste avkom! Ikke mulig at jeg gjennomgår dette igjen frivillig. Det blir verre for hver gang, siden det er så mange i heimen som er avhengig av mamma :) Her er det under disskusjon om jeg skal igangsettes før termin. Har ikke gått i spontan fødsel med de tre første, så lite sannsynlig at det skjer med denne. Kommer an på både størrelsen på Sofie og min form, om de innvilger mitt ønske... Litt vanskelig dette. Har jobbet sammen med legene der da jeg var gyn-spl. så føler det er litt dumt å være "vanskelig pasient"! Gleder meg til ungene er i seng, for jeg vet om en mamma som kommer til å legge seg sammen med dem i kveld... Vet det er tidlig av meg å "gi opp" enda, da termin er 23-25 juli, men synes svangerskapene blir verre og verre. Håper morgendagen blir bedre, for denne dagen skal bare overleves! Lykke til med din innspurt! :)

Bare 4 uker til igangsetting :D det er ikke lenge att!!

Et svangerskape er slitsomt på slutten.....men det er verdt det når man får bylten på brystet :wub:

God bedring!!!

Blir godt tenker jeg når snekkeren er ferdig ^_^

Rørleggere er nå et eget folkeslag, venter her å. Få priser og bestilt det siste vi trenger. Begynner å nærme seg slutten og da hadde det vært kjekt å få på plass det siste av inventar og kraner etc.

Elektrikerne er representert med 2 stk for andre dag på rad, så de står på ihvertfall :)

Satser på at vi får litt malerhjelp denne uka, 2 potensielle. Ork og ikke kunne male :S

Annonse

Lykkelig4: Var veldig fint vær i Køben og på vei oppover i Skåne, men fikk dessverre ikke nyti det mer enn fra innsiden av bilen og da se gradene på 21C i dashbordet :( Er der maks en time fra jeg kommer over brua til jeg er på vei tilbake. Klinikken ligger rett ved Kastrup så ikke mye man får se foruten om motorveien dessverre. Ja jeg holder meg laaangt unna noe form for tabletter foruten om vitaminene mine og da folsyre tablettene!! Men i går måtte jeg gjemme bort alle mine reseptbelagte smertestillende for de var veldig fristende!

Dossa: Litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Men den klinikken jeg valgte nå sendte meg to lister med donorer. Ene lista har donorene da extended profil, dvs jeg kan se barnebilde av dem, utfyllene profil over sykdomshistorie for familien han, et lite håndskrevet brev fra donor, personalets inntrykk av donor. Den andre lista er da donorer uten denne ekstra profilen, og på begge listene får jeg da oppgitt: etnisitet, høyde, øyenfarge, vekt, blodtype og jobb/utdanning. Jeg må da betale 1000 ekstra for de med extended profil og den donoren jeg da valgte nå var en slik en, hadde ikke tenkt å velge en med slik profil, men fikk se profilene før jeg valge og når jeg da så bildet av denne donoren så var han så ekstremt lik meg som barn at det var nesten skummelt så da valgte jeg han i forhold til at jeg da vil at barnet skal ha mest likhetstrekk med meg. For meg var det viktig at donor er over 185, dette da alle gutta i familien min er over den høyden(lilebror som bli 16 til sommern er 192 allerede), så hvis jeg skal ha gutt så vil jeg at han da skal få høyde og ikke bli noen bøtteknott :P Ellers så vil jeg helst ha da blå øyne og blond eller lyse brunt hår da jeg er lys selv.

Lykkelig, jeg er helt med deg. Det er så mye tyngre å vente nummer fire enn nummer en. Himmelvid forskjell! Normalt føler jeg meg priviligert som kan ha gutta hjemme, men de siste månedene har det vært tøfft. Jeg sliter skikkelig med søvn om natta nå, og da er det knallhardt å ikke kunne hvile om dagen.

Idag blir det imidlertid en slags hvile. Minstemann har spydd i natt og koker av feber idag. Vil ikke ha mat eller drikke og vil bare sove på mamma'n sin. Så vi har rigget oss til i sofakroken, sendt oldeforeldrene på butikken etter cola og hvitt brød og satser på at de to eldste blir med oldeforeldrene i ettermiddag, så kan vi sove og se Nick jr i fred. Passer meg egentlig fint... Selv om det er grusomt når han er så slapp og varm.

Lykkelig4: Var veldig fint vær i Køben og på vei oppover i Skåne, men fikk dessverre ikke nyti det mer enn fra innsiden av bilen og da se gradene på 21C i dashbordet :( Er der maks en time fra jeg kommer over brua til jeg er på vei tilbake. Klinikken ligger rett ved Kastrup så ikke mye man får se foruten om motorveien dessverre. Ja jeg holder meg laaangt unna noe form for tabletter foruten om vitaminene mine og da folsyre tablettene!! Men i går måtte jeg gjemme bort alle mine reseptbelagte smertestillende for de var veldig fristende!

Dossa: Litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Men den klinikken jeg valgte nå sendte meg to lister med donorer. Ene lista har donorene da extended profil, dvs jeg kan se barnebilde av dem, utfyllene profil over sykdomshistorie for familien han, et lite håndskrevet brev fra donor, personalets inntrykk av donor. Den andre lista er da donorer uten denne ekstra profilen, og på begge listene får jeg da oppgitt: etnisitet, høyde, øyenfarge, vekt, blodtype og jobb/utdanning. Jeg må da betale 1000 ekstra for de med extended profil og den donoren jeg da valgte nå var en slik en, hadde ikke tenkt å velge en med slik profil, men fikk se profilene før jeg valge og når jeg da så bildet av denne donoren så var han så ekstremt lik meg som barn at det var nesten skummelt så da valgte jeg han i forhold til at jeg da vil at barnet skal ha mest likhetstrekk med meg. For meg var det viktig at donor er over 185, dette da alle gutta i familien min er over den høyden(lilebror som bli 16 til sommern er 192 allerede), så hvis jeg skal ha gutt så vil jeg at han da skal få høyde og ikke bli noen bøtteknott :P Ellers så vil jeg helst ha da blå øyne og blond eller lyse brunt hår da jeg er lys selv.

Det er ikke tilfeldigvis European Sperm bank du bruker, vel? Gjør vi også, nemlig :) Betalte glatt for å se utvidede profiler, hehehe, greit å luke ut noen alvorlige sykdommer vi alt har i familien. Eller en da :P OG vi valgte også en som var over 180 høy, hehe, husker ikke akkurat høyden, men jeg syns heller ikke en bøtteknott passer særlig inn. Jeg er lavest av søsknene med 176, så er jo ikke gedigne, men likevel... Måtte flire da jeg så at donor var født i 1988 :P

Skulle så gjerne ha kommentert masse her!... men har så inni helvetes vondt av hemorroider fra helvete! :( Sov nesten ikke inatt.. ok en 3-4 timer da. Utslitt idag, vred meg i smerte inatt og like ille idag. Klarer ikke å sitte, ligge, gå.. :huh: Har kjøpt og smurt inn med Alcos-anal. Sorry ekle detaljer dere! :( Men noen som har noen tips til smertelindring og/eller hvordan å bli kvitt denne jævelskapen. Begynner å grine snart her jeg ligger rett ut.

Jeg tok ny test i dag tidlig og var sikker på at det skulle være en sterkere strek i dag. Men neida, den var blenda hvit....buhuuuu... Må nok ha lagt go-viljen skikkelig til i går da jeg så en skyggestrek... Trøster meg med at jeg kun er 10 DPO i dag, så håpet er ikke ute ennå.....

Kjærepære: jupp er derfra ja :) Men jeg får da liste fra klinikken så shopper ikke direkte derfra. Klinikken var så hyggelig å automatisk reservere en "dose" ekstra når jeg bestemte meg sist uten ekstra betaling. Husker ikke helt når min donor var født, men mener han var litt eldre enn 88 modell. Har ei vennine med ei jente som bli ett år denne uka fra en donor og vi fant tilfeldig ut her at det var mitt andre valg, så vurderer jo nå om jeg da skal bruke han neste gang hvis ikke den sitter. Morro så kan de kjenne en av sine søsken evt, men samtidig så veit jeg ikke helt heller :P

Jeg er ikke så høy selv på min 167cm, men er da minst av alle i familien, mamma og tantene mine er liksom 174-178 og farmora mi var 180, så derfor viktig for meg med høy donor. Tror det kan være litt belastende for barnet hvis det da er donorbarn OG da være lav i min familie, blir da sikker litt ekstra utenfor tenker nå jeg da. Ser liksom da på stefaren min sin familie(nesten mer kontakt med dem en min "ekte" familie) så er alle fetterne på den sida sånn høye furuer som rager rundt.

Annonse

Sånn retta opp litt på meg og lagt inn IKM :)

----------

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.5., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 14/15. mai. PP 35

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Minnimusa(2pp, IKM 22.mai, DK-tur) 31år, Østfold, ingen barn

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn

MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn

1.tri:

Vææææ (termin ca 23 november)

Supersnusken (termin 28.des)

2.tri:

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)

3 trimester:

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (Igangsettes rundt 10 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. April.

hjelp, nå blir jeg jo snart alene på 1.trim! Her må det komme noen flere snart! Håper testene oppfører seg hos deg powerpuff! Alltid nervepirrende når man tester så tidlig...Måtte dobbeltstreken komme din vei ved neste testing!

Ønsker3gull: Jeg fikk noe reseptbelagt da jeg slet med det samme forrige greviditet, hjalp en del! Men det beste er selvsagt å føde da.. ;) Men ta en tur til legen, de kan hjelpe!

Må være rart å sitte med en sånn liste med donorer Minnimusa! Står det "negative" ting der også, eller er det meste fremstilt positivt? Håper det klaffer for deg nå, slitsomt med disse Købenturene! Du kan ikke legge inn en overnatting eller noe da, Køben er jo vidunderlig nå! Og meeget bra shopping altså, anbefales!!

Jeg teller ned til D-dag på fredag (UL), sukk..

Supersnusken:

Hehe.. ja blir veldig rart å sitte å velge fra de listene, satt mye frem og tilbake. Står veldig nøytralt på de profilene. Veldig enkelt avkryssningskjemare for hva da foreldre, besteforeldre, tanter, onkler osv har av syn, hørsel, sykdommer, død evt hva de døde av(her har de da mulighet til å kommentere eks død hjerteinfarkt = storrøyker).

Skulle gjerne ha lagt inn en eller to overnatting for elsker Køben og Danmark, men pga litt stress med fri fra jobben etc så har det da blitt full fart opp og ned med en fin unnskyldning til sjefen at jeg var dårlig. Første gang var på en søndag så da slapp jeg å komme opp med noen unnskyldning.

Er det ikke greiest å være åpen om dette på jobben, da? Jeg har i alle fall sluppet unna mye pes pga jeg avtaler med ledelsen, og at de vet hva som skjer. Men nå har jeg måttet dra til Køben ganske mange ganger, da, pluss skal til på tredje IVF her i Norge nå snart ;)

De donorlistene kan man gå seg helt vill i, altså! Husker vi egentlig så mest på bildene, hehe. Utfordringen var at det var ikke flere riktige typer doser igjen av den/ de vi hadde øverst på lista, men så fant vi en skjønn en da :D

Er sikkert jeg som er helt grønn :P

Men er det slik at man bruker samme donor med andre baby som med den første?

Slik at de har samme utgangspunkt..

Synes egg og sæd donasjon burde vært likestilt her i landet!

Vi lever jo faktisk i 2013 :)

Jeg er i 1 trimester supersnusken : )) er bare så mye skraping her inne at jeg rekker ikke følge med i svingene!! Åssen er formen din om dagen?? Min er trøtt!! I går sovna jeg på en benk ute i Hagen mens ungene hoppa på trampoline hahaha og i natt var jeg på nattevakt så nå er jeg helt ødelagt. Skal be om fritak fra nattevakter resten av svangerskapet tror jeg,,,, jeg er 5+3 idag ca... Er ikke helt sikker men sånn et eller annet sted ikke 6. Er snev av uggen innimellom, men ikke den sittende kvalmen som med gutta mine.... Er det oftere sånn at yngre jenter får mere intense symptomer?? Sist jeg fikk barn var jeg 23 og 25.. Nå er jeg 32... Kroppen har gjort det før så kanskje ikke den trenger å reagere så veldig er min teori?? Er litt sjalu på dere her inne som er fødeklare!!! Føles som en evighet til januar hvor jeg har termin ! Uansett lykke til alle samen, husker ikke helt av dere het her inne men jeg skal jobbe med å oppdage meg itt å pugge itt nick ; )) ha en fin dag i sola, nå skal i grille : ))

Kjærepære: Fra og med 4.juni kommer jeg til å være helt åpen om ting på jobbet. Begynte nemelig i ny jobb i desember så vil være ferdig med prøvetida før jeg sier hva jeg holder på med :)

Dossa: hvis man ønsker samme donor til barn nr 2 så må man reservere "doser" i sædbanken, dette koster vanligvis litt ekstra :)

Ønsker3gull; har du prøvd iskalde saltvannskompresser? Ellers kan jeg anbefale xylocain-gel? Er usikker på om du får den uten resept.. Den er lokalbedøvende, og jeg har brukt den etter hver fødsel på "bunadsømmen min" :unsure:

Overlevde kontrollen i dag. Men det er noe avvik på vesla. Magen er altfor stor i forhold til resten av kroppen. De ser ikke noen cyster eller noe som ikke skal være i magen, og det kan simpelthen være svangerskapsdiabetesen som gjør det... Uansett vil de nå ha meg inn hver uke frem til fødsel. Det stresser meg veldig... Jammen hadde ikke den den vesle tuppen satt seg godt til med rompa ned også! Hjelper ikke at jeg møter gamle kollegaer som er glade for å se meg. Skulle ønske jeg kunne komme inn i spontan fødsel, med gode rier, 6 cm åpning... føde uten komplikasjoner, så rusle hjem igjen ^_^ alle kan vel drømme, men det skjer nok ikke. Avviket kan føre til induksjon i god tid før termin, så det er vel alltids noe, om man skal forsøke å være positiv.

Ellers er det et snev av sommer i Gudbrandsdalen. Ungene raste ut til trampolina etter middag... sola varmer godt i dag! :)

Jeg er i 1 trimester supersnusken : )) er bare så mye skraping her inne at jeg rekker ikke følge med i svingene!! Åssen er formen din om dagen?? Min er trøtt!! I går sovna jeg på en benk ute i Hagen mens ungene hoppa på trampoline hahaha og i natt var jeg på nattevakt så nå er jeg helt ødelagt. Skal be om fritak fra nattevakter resten av svangerskapet tror jeg,,,, jeg er 5+3 idag ca... Er ikke helt sikker men sånn et eller annet sted ikke 6. Er snev av uggen innimellom, men ikke den sittende kvalmen som med gutta mine.... Er det oftere sånn at yngre jenter får mere intense symptomer?? Sist jeg fikk barn var jeg 23 og 25.. Nå er jeg 32... Kroppen har gjort det før så kanskje ikke den trenger å reagere så veldig er min teori?? Er litt sjalu på dere her inne som er fødeklare!!! Føles som en evighet til januar hvor jeg har termin ! Uansett lykke til alle samen, husker ikke helt av dere het her inne men jeg skal jobbe med å oppdage meg itt å pugge itt nick ; )) ha en fin dag i sola, nå skal i grille : ))

Skal se det er ei jente inni der! ;) Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med jenta, men konstant drituggen med gutten. Var 31 med henne og 33 med han.

Ønsker: Huff, hørtes ikke noe deilig ut! Kanskje det hjelper å ligge mer, så det ikke blir så mye press nedover? Går nok uansett over etter hun er ute, men det er vel ingen trøst nå... God bedring til deg! :)

Gidder noen å sette meg opp på ikm 7. juni, forresten? Kommer meg aldri på pc.. Denne pp'en tenker jeg vi skal prøve alt - fra hostesaft til tantesex ;) Får vente til tanta er sånn noenlunde på vei ut dørene da, vel å merke! Det blir vel til helga. Håper bare denne hersens luftveisinfeksjonen også er over da - rimelig kjipt å sitte inne når det er 21 deilige grader ute :(

Hvordan går det med deg Dossa og alle andre som er dpo - noen symptomer? Og hvordan gikk det med prøven???

Kos dere i varmen, jenter! :D

Tror ikke jeg kan skrive innlegg på iPad jeg hahaha er jo masse feil hver gang... Sittende kvalme f eks skulle jo vært intense kvalmen :)) jaja...kanskje det er en jente ja, selv er jeg sikker på at jeg bare kommer til å få gutter men : )) bare mini holder seg inni magen til januar så kan det godt være tre gutter inni der for min del : ))

Ønsker3gull; har du prøvd iskalde saltvannskompresser? Ellers kan jeg anbefale xylocain-gel? Er usikker på om du får den uten resept.. Den er lokalbedøvende, og jeg har brukt den etter hver fødsel på "bunadsømmen min" :unsure:

Overlevde kontrollen i dag. Men det er noe avvik på vesla. Magen er altfor stor i forhold til resten av kroppen. De ser ikke noen cyster eller noe som ikke skal være i magen, og det kan simpelthen være svangerskapsdiabetesen som gjør det... Uansett vil de nå ha meg inn hver uke frem til fødsel. Det stresser meg veldig... Jammen hadde ikke den den vesle tuppen satt seg godt til med rompa ned også! Hjelper ikke at jeg møter gamle kollegaer som er glade for å se meg. Skulle ønske jeg kunne komme inn i spontan fødsel, med gode rier, 6 cm åpning... føde uten komplikasjoner, så rusle hjem igjen ^_^ alle kan vel drømme, men det skjer nok ikke. Avviket kan føre til induksjon i god tid før termin, så det er vel alltids noe, om man skal forsøke å være positiv.

Ellers er det et snev av sommer i Gudbrandsdalen. Ungene raste ut til trampolina etter middag... sola varmer godt i dag! :)

Så bra de skal følge deg opp nøye da,jeg og løper ut og inn hver uke,snart over ;)

og PS. her ligger krapylet i tverrleie...så den MÅ snu på seg ellers blir det snitt ;)

Endret av hønny-bunny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...