tussemor5 Skrevet 6. mai 2013 #4126 Del Skrevet 6. mai 2013 Hipp hurra powerpuff!!!!!!!! Alltid godt med gode nyheter Blir spennende å følge med på utviklingen din Masse lykke til!!!!!!!! En til please, for en herlig drøm Ikke rart jeg var utslitt i morges da jeg sto opp etter en langtur til deg men her er magen til utlån for den som måtte ønske for det er vel iiiiiiiiiingen som har fått med seg at jeg bare er pitte litte granne lei Bokormamma: Send det lavtrykket ditt hit, så skal jeg love hun møter ett heftig høytrykk på høylys dag Kanskje det hadde gjort godt å blåst henne overende litt Men det er festlig å høre om underholdningsverdien hennes Håper du har gode dager nå!!!!!!! Merker at jeg krysser alt jeg har for at lillemor holder seg inne til jordmora er på plass!!!! Ønsker: Jeg har det også slik under graviditetene, at jeg på sett og vis "vet" hvem som kommer ut Husker sist, fortalte jeg gubben og svigers ++ at vi kom til å få en "elskelig drittsekk" som vi virkelig kom til å få bryne oss på...å fytti katta for en personlighet!!!!!!! Du kommer ikke bare her og forteller han noe altså og gjett om vi har fått noen ekstra grå hår pga av han, men gud så deilig en gutt når han legger godsia til Lille trille er også en liten luring, men ikke fullt så eksplosiv som sin bror. Han inni magen tror jeg er en nysjerrigper som vil ha med seg alt her i verden, samtidig som han vet hvordan komme seg fram Han kommer til å sno oss alle rundt lillefingern Fiemamma: Måtte den kvalmen din gi seg altså!!!!! Her er det fremdeles deilig stille i huset og jeg har lite lyst til å hente ungene Kjenner at jeg virkelig trenger disse stundene, selv om det er litt kjedelig innimellom. Dog, er hormonene fra i går fremdeles intakt, så nå tok jeg sakene i mine egne hender og gjorde klart på badet til at gubben skal skru opp stellebordet Skrudde ned ei hylle og fikset og ordnet litt Han får nemlig panikk når jeg tar fram en skrue og ett skrujern for å "fikse" selv...jeg skal love dere at det får fart på mannen Tjihi...skal sende de 3 herrene på barnetrim når de kommer hjem og i morgen er det svømmeskole, så tror denne uka kommer til å gå relativt fort. Tenk i dag er det bare 10 dager igjen til termin....Litt sprøtt egentlig... Nei, nå skal jeg fikse ett par bratt med hjemmelagde knekkebrød!!!!! Orker ikke å bake brød, det får gubben og mamma ta seg av i løpet av uka!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 6. mai 2013 #4127 Del Skrevet 6. mai 2013 Liten hilsen fra Køben, ferdig på klinikken og skal bare finne noe mat før man tenker hjemover. Masse babystøv ønskes!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 6. mai 2013 #4128 Del Skrevet 6. mai 2013 Minnimusa, så herlig at du rakk Danmark!!! Måtte spiren sitte denne gangen Når har du ca IKM? Veldig spent på deg vettu Tussemor, bare 10 dager att *wow* det er jaggu meg ikke lenge att til da Hehe måtte le...mannen din vil helst gjøre tinga sjøl og får litt små hetta når du finner frem utstyret Slik er nemlig min mann også...haha....må være en manneting *knis* Lukter godt av dine hjemmelaga knekkebrød *nam nam* Ønsker3gull, likte virkelig dine beskrivelser!!!! Så herlig å lese En til, please, det hjelper å frese litt innimellom Er godt for kropp og sjel det!! Nå skal spira sitte det har jeg bare bestemt meg for!! Nå er arbeidsdagen over for idag!! Johoooo....komme seg ut i sola og nyte god været Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 6. mai 2013 #4129 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Hei jenter! Her har jeg gått hen og blitt sykmeldt en uke, tror nesten det er første gang i mitt liv gitt.. Siste dagene har jeg bare blitt ekstremt kvalm og ør, føles som jeg skal svime av hele tiden. Håper intenst at dette forverres av bekymring for fredagen når jeg har første UL, og at gode nyheter da vil gjøre meg bedre...? Vet ikke om dette bare er selvbedrag/ønsketanker, men har virkelig ikke lyst til å gå sykmeldt lenge, blir veeldig vanskelig for de som er igjen på jobb. Men uansett deilig å kunne slappe av på dagtid fremover mot fredag, mens jeg prøver å ikke tenke på den store D-dagen. Tenker jo at dette øker sjansen for å se et bankende hjerte, men klarer liksom ikke helt å tro på det før jeg får se det. Minnimusa: Sender over masse babystøv til deg (hvis jeg har da ). Håper inderlig det klaffer for deg denne gangen! Er det inseminasjon eller ivf du gjør forresten? Tussemor: Har virkelig ikke ord jeg, for det du går igjennom! Har virkelig lyst å ringe opp han typen din og holde en liten tale for ham!! Den ville ikke vært spesielt hyggelig for ham er jeg redd! Hørtes jo virkelig ut som han hadde skjerpet seg! Blir spennende å høre hvordan det går med dere etter fødselen, som jo nærmer seg med stormskritt! Klem til deg og hardt klaps på kinnet til ham! (selv om jeg ikke er en spes voldelig person altså..) Powerpuff: Hipp hurra, håper spiren klamrer seg fast! Så spennende!! Når er neste test? Bokormmamma: Ha,ha, må le av Lavtrykket! Underholdende, men ekstremt irriterende kan jeg tenke.. Vi har vel alle et par Lavtrykk vi må forholde oss til i familien/omgangskretsen, så lenge man kan le av dem går det vel tenker jeg.. Sidney: Håper dette blir pp hvor det klaffer! Du har vel holdt på en stund nå? Husker deg fra tidligere ikm-grupper. Sender babystøv din vei også! Dossa og En til; heier, heier , heier på dere!! Kjærepære: Dritt med sen tante da, håper klinikken samarbeider!! Utrolig kjedelig med slike forsinkelser når man er så klar så klar!! Ønsker3gull: nyydelige beskrivelser av barna dine! Og så morsomt at følelsene dine rundt dem i magen stemmer når de kommer ut! Min var så rolig i magen at jeg tenkte at her kommer en rolig liten jente med godt sovehjerte......så feil har jeg vel nesten aldri tatt!! Full turbo og kolikkbarn med stooore søvnvansker ble resultatet her, så skal ikke stole på egne fornemmelser denne gang, he, he Fått bedre sovehjerte med alderen altså, men rolig; aldri i frisk tilstand i alle fall! Da skal jeg stavre meg ut i godværet og hente urokråka (som jeg elsker over alt på jord selvsagt!) i barnehagen. Håper dere alle kan nyte en deilig varm og solrik ettermiddag! Endret 6. mai 2013 av Supersnusken Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma&storebror Skrevet 6. mai 2013 #4130 Del Skrevet 6. mai 2013 Heisann damer! Ganske så ny her inne, men trenger virkelig noen å "snakke" med nå... Grunnet hormonell ubalanse så har jeg gjort unna 3 mnd med behandling av Provera. Har "fått lov" til å prøve å bli gravid igjen og nå lurer jeg på om kroppen min tuller med meg eller om spiren virkelig sitter. 9 dager etter ikm og negative tester, men kroppen "skriker" gravid!!!! Har så mye symptomer at jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det er hormonene som spiller meg ett puss. Ahhhhhhh... frustrert!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 6. mai 2013 #4131 Del Skrevet 6. mai 2013 Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (IKM 7.5., to barn, prøver på nr tre i snart to år...) En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 14/15. mai. PP 35 LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo) Minnimusa(1pp, DK-tur) 31år, Østfold, ingen barn Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn 1.tri: Vææææ (termin ca 23 november) Supersnusken (termin 28.des) 2.tri: Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni) Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år. 81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug) m1980 (termin 29. Aug) ? GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 nerdybirdy (termin 23 oktober) Fiemamma (termin 21.november, førstegangs) 3 trimester: Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai ) Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni ) Bumblebeee (termin 26.6) Hønny-bønny (Igangsettes rundt 10 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3 Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars. Viiii. April. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 6. mai 2013 #4132 Del Skrevet 6. mai 2013 Oppdaterte listen og flytta meg over til 2.tri Er 12 uker i morgen og regner meg etter mye om og men som 2.tri fra da, folk sier så mye forskjellig (alt fra 12-14 uker) så jeg bare kjører på med 12 og lar det være det det er Reiser på årets første seiltur onsdag morgen og har ikke tid til å bruke pc og oppdatere lista i morgen Spennende Power puff Håper du har sterkere strek innen je gkomemr hjem på søndag Så kult at du fikk til en tur Minnimusa, masse babystøv sendes Supersnusken: har samme problem som deg, men fått streng beskjed av sjefer og kolleger at jeg IKKE får lov til å ha dårlig samvittighet nå, enda de trenger meg der, men vi får bare ta det for det det er og håpe formen blir bedre snart! (Takk tussemor5, stor klem til deg i alt styret, huff) Heier på deg Dossami!! Nå må du komme etter og ta min plass på 1.tri lista, ellers må jeg komme nedover og bli fysisk Hehehe!! Hei mamma&storebror, håper du er GRAVID Noen får positiv test sent! Kosa meg med hjertelyd igjen i går. Fant den uten å lete. Hadde olje på magen, la ned doppleren på magen og skrudde på.. Første jeg hører er hjertet som slår høyt inni ørene mine Fikk tatt opp lyden på tlf så spiller den av i eininger. Babyen sparka også så det sprakte inni øregangene mine, hehe, der fikk jeg den, nysgjerrigper!! Jeg hørte en lyd til der inne.. Som om det var to hjerter, fikk LITT puls da for å si det sånn, men det kan hende det ble ekko eller noe, dobble hjertelyder i ulikt tempo. Det var bare EN der inne på UL 7+6 så jeg er vel overbevist om det Merkelig å få "ekko" ihvertfall. Håper at sjøluft og seilbåt hjelper på kvalmen, kan likegodt være kvalm ombord som hjemme.. Det er meldt opp mot 20 grader i Trondheim onsdag og torsdag så det blir fint å seile da Ønsker alle en kjempefin Kristi Himmelfarts helg <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 6. mai 2013 #4133 Del Skrevet 6. mai 2013 Grattis med 2. tri, Fie! Sååå glad på dine vegne, snuppis!!! Her har tanta flyttet inn, den frekke kjerringa! Men det var som forventet, her jeg sitter med igjensnørt hals full av tegnestifter og en kropp som går opp i liminga. Har hanglet meg gjennom hele april, og er nå verre enn noen gang. Fatter ikke hvor dette skal ende... Egentlig gir jeg en god F i hele prosjektet nå, men så kom snuppa her for et par dager siden og sa med tårer i øynene at 'Mamma, når vi blir voksne blir vi bare to...' Huff, da måtte mammahjertet gråte en liten skvett, og bestemte meg for å holde ut iallfall et halvt år til. Så herlig å høre om mammaintuisjonen og godungene dine, Ønsker! Jeg har liksom alltid følt at det skal komme ei litt rolig og tankefull jente her som samtidig er aktiv og glad i naturen, men det er kanskje ønsketenkning, hehe Ungene her i huset er ikke akkurat kjent for å være avbalanserte Blir seff like glad om jeg får en gutt en gang, vet ikke hvor denne ideen kommer fra... Uansett: Gleder med til sædprøvesvar om et par dager - tipper de er halv- om ikke heldøde hele gjengen, siden jeg ikke har sett så mye som en skyggestrek på to år! Tussemor: Foreslår at du sender gubben en tur for å besøke Lavtrykket til Bokormamma en stund, slik at han skjønner hvor godt han har det og hva han risikerer å miste!!! Poser puff: Grattis! Minnimusa: krysser alt for deg nå! Og der ble hjernen fylt med bomull igjen. Ønsker alle en fantastisk, solfylt ettermiddag slik vi har i Tigerstaden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 6. mai 2013 #4134 Del Skrevet 6. mai 2013 Kjære dere som ønsker dere mange barn... Lov meg en ting: Når dere skal ruge på nummer tre, fire, fem eller hva dere nå måtte gå for: Sørg for at de andre barna er i barnehage/skole i alle fall deler av tiden i siste tri. Vi har av forskjellige grunner ikke gutta i barnehage, og selv om jeg normalt elsker å ha dem hjemme, er det utrlig tungt nå. Skulle dere være så "heldige" at dere får bekkenplager, er det nesten umulig å sove mange timer om natta, og for hvert svangerskap blir kynnere og nedpress verre, så sørg for at dere har i alle fall noen stille timer på dagen, der dere kan sove/hvile/gråte/se daytime tv eller hva det måtte være som frister. Idag var jeg helt ødelagt da morgenen kom, og selv om mannen stelte fint med meg og jeg og storegutt flottet oss med frisørtime og iskremhandel på sen formiddag, var jeg skutt innen minstemann la seg klokka ett. "Legg deg på sofaen, kjære, så går jeg ut og tar boksene og vi bestikker eldstemann med noen timer DS i fred og ro mens du hviler" sier min bedre halvdel. God ide, tenker jeg og slipper mitt enorme legeme ned på sofaen. Minsten sover lett to timer, så¨dette skal bli deilig.... ...Men tror dere ikke det endte med et endeløst hopprenn av "Kan jeg ta meg en banan", "Jeg er tørst" og "Kan jeg også få en pølse" fra de to eldste??? Så da minsten våknet igjen hadde jeg nestensovnet ti ganger, men ikke fått et minutt real søvn... Knurr! Nå er maken ute og skyter pil og bue med terrortroppen, og takk o'lov for det... Godt at Lavtrykket kan underholde. Jeg har bestemt meg for å ikke la henne provosere meg mer, og se på henne som ren underholdning. Jenta er dum og umoden, og jeg tror IKKE hun kommer til å bli en permanent del av min familie, så jeg klistrer på et smil og gir litt f... Jeg har også "kjent" babyene mine ganske godt før de er kommet til, og denne gangen er jeg redd det er enda ei kruttønne med lakenskrekk. Ser ut til at jeg er god til å lage slike... Jaja, det blir i alle fall ikke kjedelig rundt oss, og jeg trenger ikke bekymre meg for å sende dem ut i verden, for de er både sterke, handlekraftige og selvstendige:-) Det er da noe! Selv om det kommer med masse temperament, energi og stahet. Gratulerer Powerpuff! Bra det kommer noen etter, for nå er vi flere som snart flytter over i ammetåka her:-) Åh, sitter og drømmer om langhelg ute i havet, men ser på yr at meldingene er begredelige, og da er det ikke så stas med tre små... Far eier en holme ute i havgapet og nå er det lenge siden vi har vært der, så kombinasjonen langhelg, besteforeldrehjelp og en halvtime med fars båt inn til byen dersom det blir fødsel frister veldig... Men ikke i regn, da. Noen som kan en soldans? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 6. mai 2013 #4135 Del Skrevet 6. mai 2013 Cayenne, det var en kjempeide!!! Tussemors mann og Lavtrykket.... det ville blitt eksplosivt! Evt kan du sende ham hit på bootcamp! Min mann fnyser av det jeg forteller om mannebeinet til Tussemor, og hevder at "He's not a real man!" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 6. mai 2013 #4136 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg humrer og ler for meg selv når jeg leser om lavtrykket. For et fantastisk bra kallenavn. Skulle gjerne vært flue på veggen i et av familieselskapene deres. Tussemor: jeg får så vondt av deg. For en berg og dal bane du lever i. Nå trodde jeg virkelig at mannen hadde skjerpet seg og at det var håp om en lykkelig slutt...men det høres ut som om han må ut like fort som fostervannet. Og tenk, 10 dager til termin, det kan skje når som helst nå da. Denne tråden er mye mer spennende enn allverdens TV-serier og krimbøker Så godt at du rakk Køben Minnimusa. Krysser armer og bein for spire!! Tror vi snart må sende terrortropper ut for å slakte tanta Energien har forduftet..jeg har tusen ting å ordne, men alt jeg orker er å ligge på sofaen og se på "One born every minute" og "Luksusfellen". Speaking of luksusfellen, jeg handlet gardiner med kredittkort i dag..gulp. Kontoen er rett og slett tom, og jeg syntes det var på tide å få ned julegardinene på kjøkkenet nå før besøket kommer. Men nå har listefreaken i meg laget liste for i dag og i morgen. Rydding og vasking av sengeklær i dag, vasking og handling i morgen. Kommer alltids i mål til slutt. Legetime i morgen. Regner med at jeg bare fortsetter med sykemld, er under 4 uker til permisjonsstart, så ser ikke helt poenget med å begynne å jobbe nå. Ikke med så vekslende form iallefall. Og der kom jeg på at jeg enda ikke har sendt søknad til NAV Håper dere har en flott mandag! Ungene og jeg er alene hjemme til onsdag, så tipper det blir i seng kl 19 på oss alle tre. Zzzz! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 6. mai 2013 #4137 Del Skrevet 6. mai 2013 Bokormamma dette Lavtrykket dere snakker om.....hva er de hvis jeg kan spørre? Skjønner veldig godt poenget ditt med å ha ungene i bhg eller på sfo på slutten av svangerskapet. Ho minste mi går i bhg og skal fortsette med det sjøl om det kommer en til. Noe jeg håper ikke blir lenge til Begynner å tæres på den tuben med tålmodighet som jeg har liggende i skapet Tussemor må filleriste mannfolket ditt litt Nå må du bare slappe av, for snart er D dagen her Bumblebeee Kroppen din har godt av en sykmelding Du trenger å lade opp batteriene!! Lykke til hos legen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 6. mai 2013 #4138 Del Skrevet 6. mai 2013 Minnimusa, så bra at du rakk Køben!! Hahaha, det lavtrykket, ja...vet ikke om jeg hadde klart å forholde meg så rolig som deg, må jeg innrømme. Godt du har støtte i de andre, slik at hun kan få forklart ett og annet Satser på noen reality checks for henne også med tiden. Tussemor, du har virkelig ditt å stri med! Kanskje jeg skal ta på meg lærhabitten og avlegge ham et besøk, spesielt om jeg tar på skoene med gaanske mange cm hæl Kan skremme sånn ca fanden på flat mark. Masse klemmer til deg!! Jøss, alt dere klarer å føle om de ufødte! En ting er sikkert.. om evt barn vi får slekter på meg, så kommer de til å kun sove, spise og lese de første åtte årene Fikk forresten telefon fra klinikken i sted, det skulle visst gå bra med et forsøk før sommeren! Var så sikker på at hormonkuren varte så lenge at det ikke gikk, men selv om de har stengt hele juli så skal vi visst rekke det. Har i bakhodet at det ikke kan gå, men legen var visst ikke i tvil Så det var deilig... slippe å vente til august! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 6. mai 2013 #4139 Del Skrevet 6. mai 2013 Så BRA kjærepære!! Da krysses bein og armer for deg også!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 6. mai 2013 #4140 Del Skrevet 6. mai 2013 Hehe... Dossa, Lavtrykket er et pikebarn (på tjue år) som på nyåret fikk en sønn sammen med min yngste bror. Hun er ikke videre smart eller reflektert, ekstremt selvsentrert og mangler helt klart selvsensur, for hver en dumme lille tanke som dukker opp i skallen, ramler også ut, gjerne med en arroganse som bare en tjueåring kan unne seg. Hun er selvsagt verdensmester i både svangerskap, fødsel og barsel (med sin ene erfaring.... som sover helt tida, ikke lager en lyd og ikke ammes "fordi det gjorde vondt, jo!") I begynnelsen gjorde hun meg gal, men nå har jeg valgt å ignorere henne på alle andre plan enn som underholdning. Heldigvis er familien min ganske slagkraftige i kjeften, og syting og selvmedlidenhet får liten sympati i klana vår, så det er alltid noen andre som iler til og setter skapet på plass når hun går over streken. Men som underholdning er hun ganske fin... Bumblebee, nå må du bare slappe av og hente deg inn så godt du kan før babyen kommer! Det er en ordre;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 6. mai 2013 #4141 Del Skrevet 6. mai 2013 Bokormamma: Mannen din har helt rett. Mannebeinet her i huset er ett barn i en voksen kropp. Det værste er at han innrømmer det selv!!!!!!!!!! Å når han gjør det, virker han fornøyd med seg selv...sukk...Burde ha gjennomskuet han for mange herrens år siden, men den gang ei...Dumme kjerring Takk for støtte alle sammen, det gjør veldig godt!!!!!!! Dagen i dag har foreløpig vært svært god, så jeg håper det fortsetter i morgen!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma&storebror Skrevet 6. mai 2013 #4142 Del Skrevet 6. mai 2013 Hehe... Dossa, Lavtrykket er et pikebarn (på tjue år) som på nyåret fikk en sønn sammen med min yngste bror. Hun er ikke videre smart eller reflektert, ekstremt selvsentrert og mangler helt klart selvsensur, for hver en dumme lille tanke som dukker opp i skallen, ramler også ut, gjerne med en arroganse som bare en tjueåring kan unne seg. Hun er selvsagt verdensmester i både svangerskap, fødsel og barsel (med sin ene erfaring.... som sover helt tida, ikke lager en lyd og ikke ammes "fordi det gjorde vondt, jo!") I begynnelsen gjorde hun meg gal, men nå har jeg valgt å ignorere henne på alle andre plan enn som underholdning. Heldigvis er familien min ganske slagkraftige i kjeften, og syting og selvmedlidenhet får liten sympati i klana vår, så det er alltid noen andre som iler til og setter skapet på plass når hun går over streken. Men som underholdning er hun ganske fin... Bumblebee, nå må du bare slappe av og hente deg inn så godt du kan før babyen kommer! Det er en ordre;-) Lavtrykket... *knis* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145322745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 6. mai 2013 #4143 Del Skrevet 6. mai 2013 Kjærepære nå ble jeg kjempe glad på dine vegne!!!!!! Så herlig at du rekker et forsøk før ferien slår til *weeeheeee* :D Spiren skal sitte nå Bokormamma aha da skjønner jeg litt mer når du snakker om Lavtrykket *knis* Høres ut som den bimboen jo....jeg hadde irritert meg grønn!!! Haha....godt du tar dama med knusende ro og heller ser på henne som underholdning Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145323190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vææææ Skrevet 6. mai 2013 #4144 Del Skrevet 6. mai 2013 Babystøv sendes ut Jeg har i savn av selskap på mine daglige turer vært ute å gått med 3 småbarnsmødre i dag. Må lære meg Mye baby prat, men det er jo greit å absorbere litt. Naboen ville gjerne ha lekekamerater til jenta si, blir ca året mellom dem og babyen her hvis alt går bra. Kjekt at noen andre og er i babymodus, ellers er de fleste her i grenda ferdig for lengst med unger. Alle barna som kommer i september dukker opp på facebook om dagen, så da regner jeg med at UL er unnagjort der. Rart hvor forskjellig humøret blir av slike babyoppdateringer. Når du venter på å bli gravid er disse nesten som et slag i ansiktet, men nå så er det koselig å ha andre kjentfolk som skal ha i noenlunde samme tid som en sjøl. Kjenne lysta til å begynne å fortelle blir større dag for dag. Stokke tunga kan være hardt. 12+2 i dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145323218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 6. mai 2013 #4145 Del Skrevet 6. mai 2013 Ja, til dere nye, Lavtrykket er et spesielt tilfelle, for å si det slik. I begynnelsen fikk hun med til å se svart, men nå føler jeg meg bare veldig gammel, sindig og erfaren hver gang hun åpner munnen:-) Og heldigvis er det ikke jeg som skal bo sammen med henne! Tussemor, det er ille at mannen din tror det er en bra ting å være et barn... Husker selv en periode der vi kjempet hardt imot det å score "voksenpoeng", men herregud, det går da over. Spesielt når man velger å få barn. Barn skal vel ikke oppdra barn!! Dessverre kjenner jeg typen... er bare glad jeg ikke giftet meg med noen av dem:-) Åååh, det er så spennende når det skjer så mye på tråden. Skjønner ikke hvor dette skal ende, når jeg ser hvor mange som er kommet til bare siden jeg begynte å henge her. Må vel snart være forumets mest fruktbare tråd? Nei, nå er kynnerne i killerform her, så jeg skal finne senga og "den nerdete boka" mi, som mannen kaller det (ikke min feil at jeg kan og leser mer britisk historie enn han -engelskmannen- gjør, vel?!). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145323327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 6. mai 2013 #4146 Del Skrevet 6. mai 2013 Phu hvor dere skravler!! Var hjemme i 20 tiden fra Køben med nå en rygg som skriker etter å bli massert etter over 10 timer i bilsetet! Ligger allerede i senga da jeg var skutt etter turen. Sjefen(eldste katta og MAMMADALTEN) står nå å gauler for full hals på katte-/naborommet, så føler at han nå driver med trening så jeg veit hva jeg begir med utpå med småunger og søvnløse netter Kattene mine er da på eget rom om natta og når jeg er på jobb så de ikke river ned huset. Husker ikke hvem som spurte men er vanlig inseminering jeg har vært på i DK. Og når jeg ser lista så er jeg egentlig på 2.pp men glemt å oppdatere. Ang. voksne som er barn så kan vi skrive inn min far der!! Grunn til at jeg flytta ut som 17 åring etter å ha bodd hos han i 2 år. Fant ut at det er lettere å bare ta vare på meg selv og ikke måtte passe på han i tillegg. Nei nå skal jeg prøve å sove litt hvis jeg klarer med værkende rygg(veldig fristende å se på Voltaren pakka, men den må jeg vel holde meg unna nå) og en gaulende mammadalt på naborommet. Natti natt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145323513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 6. mai 2013 #4147 Del Skrevet 6. mai 2013 Har du inseminering fra samme donor? Herregud så sykt spennende Synes du er rå som gjør dette, dame med bein i nesa Heier på!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145323593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 7. mai 2013 #4148 Del Skrevet 7. mai 2013 Ja tok samme donor som sist nå. Men blir det et forsøk til så kommer jeg til å bytte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145324109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 7. mai 2013 #4149 Del Skrevet 7. mai 2013 God morgen! Ny dag med nye utfordringer... Minnimusa; krysser fingre for at spiren din sitter denne gangen. Misunner deg nesten en tur til Køben på vårparten, men du hadde vel ikke riktig tid til å nyte det kanskje? Synes det er veldig spennende å følge deg! Veien til målet er forskjellig, men alle har vi det samme intense ønske om å bli mamma! PS! Hold deg LANGT unna Voltaren/Diclofenac når du prøver å bli gravid! Jeg hadde "uforsiktig" sex med min mann lenge... ble plutselig gravid da jeg sluttet med Voltaren. Det er velkjent at dette preparatet kan påvirke fertilitet! Ellers er det trist å høre om umodne mannebein, som ikke forstår når man skal trå støttende til! Heldigvis ikke det problemet her... Men er veldig støttende i Bokormammas kommentar om barn og barnehage! Jeg har valgt å ha minstemann på 18 mnd hjemme... Bekken skrangler, sover dårlig, kaster opp etc. Hadde jeg vært bare meg, så hadde jeg tilbragt noen dager langt under dyna. Jeg er helt fullstendig ferdig! I går måttte jeg levere ny sykemeldig etc. Med spypose i bakhånd så overlever jeg, men kan da ikke ha flere prosjekter den dagen. Hater dette, selv om det er selv-valgt! Orker ikke tanken på å føde, men er samtidig utslitt av svangerskap... I dag er det kontroll på sykehuset igjen. Våknet 2.30, og fikk ikke sove ... Hater disse kontrollene! Høyrisiko har kontroll ved fødegang. CTG- er rett ved fødestuene. Jeg blir svett og kvalm av alle de vonde lydene... Får prøve å glemme litt ved å gjennomgå penklær til lørdag. Konfirmasjon... skulle ønske det bare var overstått! Det er siste gang jeg møter sosialt før fødselen. Orker ikke... 17 mai feirer vi på hytta med eget tog, skattejakt og grillings! Ungene elsker det! Lettere å slapppe av der. Ikke noe jeg MÅ gjøre! Bare legge beina høyt å la ungene rase Håper alle får en nydelig vårdag! Hønene mine freser rundt i hagen og nyter livet! Deilig med sommer rett rundt hjørnet, tross alt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145324266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 7. mai 2013 #4150 Del Skrevet 7. mai 2013 Ja tok samme donor som sist nå. Men blir det et forsøk til så kommer jeg til å bytte. Du er virkelig ei tøff dame uten tvil!!! Kan jeg spørre hvordan du velger donor? Håper dette er pp som spira sitter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/166/#findComment-145324269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå