Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åhhhhh, det er så spennende med dere som el tester, er i dpo land og som skal grav teste snart!!!!!!! Jeg får helt vondt av dere :P Jeg unner dere så inderlig denne lille spiren, men gud, jeg misunner dere ikke det løpet som nærmer seg for dere..."litt lei.no" :P Jeg er litt i den tilstanden "stakkars gravide som vil seg selv så vondt :P" tror jeg har godt av en dag uten de store planene ;)

Ha ha, eg kan balansera den med å synast det er heilt greitt å vera gravid, sjølv om veke 37 no er på trappene..i dag etter menstermin på søndag etter ul. Så lenge eg er litt forsiktig med søtt og salt og passar på å ha beina høgt i periodar på dagen og gjera yogaen min fungerer det heilt fint. Elskar og senga vår, Svane Zefir, uansett kor sliten ryggen/bekkenet er på kvelden så vaknar eg smertefri og klar for ein ny dag. Og for dykk som er i startgropa/midten av graviditeten anbefalar eg å gå på yogakurs for gravide eller å kjøpa CDen med samme namn, trur ho som har laga programmet der heiter Parvati. Gjer underverk for skrotten min i allefall :)

Elles er eg ikkje i jobb lenger, begynte permisjonen litt tidleg, og det hjelper sjølvsagt saman med at eg ikkje har andre enn meg sjølv og mannen å passa på..har såvidt begynt å få vonde kynnarar på skikkeleg, har hatt litt undervegs, men no kjennest dei betre i lag med at ho borer seg meir nedover. Så det er ikkje tvil om at det nærmar seg. Spent på det!

Bokormamma: Godt at du har ein betre dag i dag, og at du tar så godt omsyn til helsa di for tida. Kryssar fingrane for at mini ikkje kjem før jm er på plass att!

Tussemor: Godt å høyra at halsen kjem seg :)

Hønny: Supert at du vert sett i gang så du slepp bekymra deg.

Lukke til prøvarar, god helg og håpar på vellukka aksjelegging!

Usj...nå har jeg begynt å få menssmerter gitt :P går på do i eninga å lurer på om det kommer til å blø :P yeah...betyr vel bare at lille trille sitt hode plasserer seg godt...håper faktisk at fødselen så smått er i gang, meeeeeen er vel bare lurerier :(

Oj Tussemor, han kan jo komme når som helst nå igrunn! :D Foreslår at du føder i morgen og sender stafettpinnen videre til meg :P Ønsker meg bekkenløsning og kvalme! (Sånn passe mye, altså.)

Ellers lurer jeg litt på om dette er tanta likevel, har ikke sett mer til henne etter den rosa stripa på papiret i dag tidlig. Men man kan vel ikke ha festeblødning 11-12 dpo, eller? Hadde skikkelige murringer også, som nå er borte igjen.

Ellers lurer jeg litt på om dette er tanta likevel, har ikke sett mer til henne etter den rosa stripa på papiret i dag tidlig. Men man kan vel ikke ha festeblødning 11-12 dpo, eller? Hadde skikkelige murringer også, som nå er borte igjen.

Hadde eit par sånne små eg og som eg trudde var starten på mens som ikkje kom. Trudde og at det var eg som surra, så testa ikkje før eg var seks veker av gårde..for det kom litt den dagen eg skulle hatt mens og. Tenkte at det berre var litt surr sidane det berre var knappe to mnd sidan eg slutta m pilla...litt over snittet vims kanskje, men trur ikkje du skal avfeia tanken heilt ;)

Cayenne: Akkurat slik var det med bestevenninna mi i første svangerskap. Hun gikk mange uker og regnet feil termin fordi hun trodde hun hadde hatt mensen, men så var det bare en festeblødning.... it ain't over.... tralla-la....

Åh, Tussemor, slik hadde jeg det i to uker med nummer tre. De sier at nummer tre er en luring, og det kan jeg skrive under på. Trodde at "nå skjer det" hundre ganger.... men da det plutselig skjedde, gikk det også fort og åpningsfasen var lett som smørefett, for det hadde jo allerede åpnet seg litt og litt over to uker;-) Ta det som et godt tegn på at kroppen din er i gang og vet hva den gjør:-)

Må dele en litt vittig historie fra idag: Mannen min har vært i Molde og healet noen klienter der ute. En av dem er jordmor i Molde kommune og kjenner "min" jm veldig godt. Da mannen min unnskyldte at han måtte ha mobilen på vibrering just in case noe skjedde her med meg, begynte de å snakke litt om svangerskapet og de kjappe fødslene osv. Så kommer det fra kunden hans "Ja, jeg har hørt om henne. *navn på min jm* sier at hun har begynt å forberede seg i tilfelle det bli hjemmefødsel!" Djiiiisess, da... En ting er at alle i ambulanseuniform hilser veldig på meg nå, men er det virkelig en fare for hjemmefødsel? Huff, tror jeg strenger ute den tanken litt.... på den andre siden kunne jeg jo godt vært uten både reisen til og oppholdet på sykehuset, så kanskje det ikke er så dumt...?

Veldig ego her nå, men jeg følger spent med dere alle sammen, det er bare litt trangt i toppen, så alle nickene glir sammen for meg og da blir kommentarene så døve:-S Beklager!

Annonse

Bare å stålsette seg med tålmodighet da skjønner jeg :P Hjemme fødsel ja...skrekk og gru :P håper for din del at du rekker fram til sykehuset. Jeg har begynt å skjønne at det kanskje ikke er så lurt å utsette ting lengre :P å den bobla Bokormmamma, der er jeg også...jeg går mer og mer inn i meg selv om dagen....

Den blodheksa kommer jeg til å bli bura inne av nå grunnet uaktsomt drap på henne! Herregud så forbanna jeg blir av det skrømtet der! Grrrr!! På tide å legge ut landminer i nabolaget vårt der bare VI vet hvor de ligger! Stor klem til deg Cayennisa mi :)

Åååå det ER så spennende å følge med på En til, Cayenne, tussemor og bokormamma nå at jeg holder på å sprekke her jeg sitter godt inntullet i to tepper i sofaen, et stort sjal surret rundt halsen og eldstemor som står på kjøkkenet og lager ostesmørbrød og varm kakao til sin syke mor!

Dette er ulidelig å følge med på deg nå altså tussemor. Bra du er fin i halsen igjen. Jeg tok den jeg vettu.. nå som du straks er i fødsel så må du være frisk og ha kreftene. Så kan jeg heller lide meg gjennom halsvondt noen dager mens jeg leser innleggene dine i stor spenning.

Ojsann.. så jm din forbereder seg til hjemmefødsel hun altså bokormamma!! :huh: Kan jo skje når som helst med deg også. Hvordan var dette igjen? du og din jm trodde kanskje du hadde en tidligere termin, ikke sant? Ikke 30. mai som du står oppført med på lista?

Gratulerer med å få igangsettelse Hønny :) Tenker du er lettet nå ja! Bra det ordnet seg!

Grøne.. du nærmer deg jo også virkelig for fullt! Du kan jo like gjerne gå i fødsel ganske snart du også. Men var det slik at du er førstegangsfødende?

Idag er jeg 34 uker. Nærmer meg jeg også. Hun kommer ut i uke 38 uansett :)

Det er så spennende på tråden her nå! Herregud!

Gratulerer med igangsettelse, hønny, den fortjente du nå!

Ja, det stemmer ar jeg og lokal jm mener termin er mer a la 21. mai enn 30. Og siden de andre har kommet en uke før termin, er vel ikke 13-15. så dårlig gjettet. Blir uansett spennende å se. Man vet jo aldri når og hvor det braker løs...

Artig at du skriver det du gjør om å trekke seg inn i seg selv, tussemor. Bare for to timer siden sa jeg til mannen min at det er som om kroppen min bare har trukket seg inn i seg selv, samler krefter og forbereder seg fordi den vet hva som kommer. Ddet er rart, for så sterkt har jeg ikke kjent det før. Men magisk også, selv om det gjør meg helt fjern...

Formen er nok ikke helt på topp, men litt bedre. Hoster så jævli på nettene at det kommer opp både det ene og det andre :( men, shit happens...er jo bare 4 uker igjen på deg og da ønsker...hei hvor det går...vet du, Bokormmamma hvis jeg hadde kunnet hadde jeg skrudd av resten av verden for lenge siden. Jeg kan heller ikke huske å ha følt så sterkt på dette før...merkelig...og spennende. Kjenner litt på frykten for at noe skal gå galt begynner å dukke opp, det er i grunnen litt bra også, dvs da er følelsene tilstede....pokker nå har gubben fyrt IGJEN og jeg har ettertrykkelig bedt han om IKKE å gjøre det på kveldene, jeg må ha vinduet åpent, men jeg sliter med å puste i røyken fra fyrkjelen. Får håpe vinden snur. Får prøve å sove litt. Natti natt ;)

Hei jenter! Har vært litt stille fra meg siste tiden (men leser alt!), er i skikkelig dårlig form.. :(

Men det øker jo sjansen for at jeg fremdeles er gravid da, så er ved godt mot egentlig!

Cayenne; jeg har hatt sen festeblødning en gang, så det er fullt mulig! Så spennende da!!

Og En til;, nå er du da maange dager på overtid her! Tror ikke jeg hadde klart å vente med en test til altså! :) Krysser alt jeg har for deg!

Dossa, humper du fremdeles i vei eller er du ii dpo-land igjen?

Venter spent på første fødehistorie her, ser ut til at det kanskje ikke er så lenge til? Heier på dere grøne, bokormmamma og tussemor! og Ønsker 3 gull rett etter det!

Og velkommen alle nye!

Det var det tror jeg, da stuper jeg i seng, tidlig opp og jobb i morgen også, stønn..

Annonse

Grøne.. du nærmer deg jo også virkelig for fullt! Du kan jo like gjerne gå i fødsel ganske snart du også. Men var det slik at du er førstegangsfødende?

Ja, er førstegangs her :) Kjenner litt nedover, men framleis i god form, nett heime frå fjellturen min i dag. Kjenner at det vert tyngre for bekkenet, og får meir kynnarar når eg går, men ikkje verre enn at det gjer godt likevel. Spesielt dagen etter...pussige greier!! Eg kom litt før tida sjølv, enno eg var første for mamma - så eg har eit håp om det. Det ville passa mykje betre med tanke på mannen sin eksamen - og tenkjer og kroppen hadde synst det var greitt å ikkje bli meir framtung..har ei kjensle rundt 20..og fram til 25. men det er ikkje så lett å vita, Ho kjem vel når ho er klar.

Nærmar seg no med deg og då!!

Endret av Grøne

Phu,her går dagene med til maserier,kynnere og tak som blir så plagsomme at jeg må ty til litt Paracet :wacko: Blir slitsomt hvis det skal holde på i 4 uker...flere i samme båt?

Men nå er det snart over,og premien er super :wub:

Siden jeg ikke får gjort så mye om dagen lager jeg fotobok på nettet fra bryllupet vårt ifjor,den blir kjempefin :)

Blir spennende å se hvem av oss som klekker først,Tussemor kanskje? :P

Ah, for en aldeles superb lørdag. Etter å ha fått servert stor egg og bacon-frokost med selskap av mine skjønne barn og festlige mann, fikk jeg pakke klatreskoene for å tilbringe hele tre timer i buldrehallen på kurs. Deretter en koselig ettermiddag med puslespill, bøker, lego, kaffe og fyr på peisen før tradisjonell sosialdemokratisk lørdagskveld. Nå har jeg så mange valgmuligheter for hvordan jeg skal nyte kvelden mest mulig, at jeg sitter her handlingslammet med pc på fanget. Ikke så verst det heller, he he... Ikke verdens mest spennende oppdatering, men nuvel.

Må uansett innom daglig for tida, for over mitt lik at jeg vil gå glipp av popping og mulige positive tester! xxxxx også fingrene for at EL kommer når den skal, Musa :) Hold oss oppdatert.

Må være en deilig avkobling å lage fotobok fra bryllupet ditt, Hønny. Er det ikke som om man på en måte gjenopplever dagen? Memory Lane. Selv skal jeg gifte meg neste sommer og gleder meg allerede veldig, veldig. Bryllupskjolen, tea-dress, skal syes av en slektning og gangen på dagen(svært lite tradisjonelt og egentlig skikkelig egosentrisk, men alt hva jeg kunne ønske meg) er alt som er planlagt. Utevielse ved havet med vakker musikk siden halve slekta er musikere av en eller annen sort, deilig mat i et gammelt rart hus der vi skal spise leeenge og deretter reiser bare jeg og mannen til "fjells" for å drikke sjampis og tilbringe natten i ei corny hytte. Kan jo hende vi må ta med oss en baby da :D :D

Fremdeles ingen tante her i gården, men jeg tenker mest at det er syklustull på gang :(

Hønny, jeg vet akkurat hvordan du har det! I tillegg sover jeg veldig dårlig pga bekkenet, magen og at nurket er så aktivt, så humøret er elendig og lunta ikkeeksisterende. Tåler ingenting, gråter og kjefter og føler meg som en elendig mor og hustru. Vet jo at alle snakker om at man må sove når man kan og alt det der, men kan noen fortelle meg når det skulle vært med tre unger fra to til sju år? Vi bor dessuten på 120 m2 på ett plan, så det er lite plass å gjemme seg her...

Føler jeg klager veldig om dagen, men kynnere og nedpress driver meg til vanvidd og det å være så sliten er superirriterende når man vet ting kan skje når som helst:S tenker at jeg burde skrive ned hvordan jeg har det nå, for å lese om jeg noen sinne skulle bli babysyk igjen. Note to self, liksom...

Samtidig prøver jeg å tenke positive tanker og holde beina høyt til jm er tilbake på vakt... Tralla-la-lala... Nå: bok på senga, og forhåpentligvis litt ro før man begynner å kjempe med søvnen:)

Phu ingen positiv EL test i kveld heller så da tror jeg at det skal gå greit med å komme seg til DK i tide :) i morgen skal jeg presse meg inn i bunaden som er en smule trang over de to fordelene mine, hyggelig med fine fordeler, men vanskelig å finne hold in til dem :P

Uff. Stakkars liten Fiemor:( Synes synd på deg nå:( Håper det bedrer seg snart!

Selv er jeg helt uttafor. Det begynte bra idag og jeg trodde jeg var på bedringens vei. Men så kom halsvondten snikende igjen.. og verkingen i kroppen:( Verste er jo halsen. Inatt pustet jeg hele tiden med munnen åpen visst og våknet med sandpapir i halsen og leppene så tørre at de omtrent sprakk! :( Au, au.. og da blir liksom ikke halsbrannen bedre heller.

Imorgen er det meldt fint vær og varmt.. men hvis denne formen skal vedvare så ligger jeg heller rett ut på sofaen inne og hviler og sover:( Håper jeg er frisk igjen til uka.. på tirsdag er det meldt strålende sol og 20 varmegrader her på østlandet. Hadde jo vært deilig å sitte ute i sola i sørveggen her og nyte en slik dag!

Jeg kjenner igrunn ikke så mye nedpress enda, men er jo "bare" 34 uker nå da så;)... puhh... skal bli godt å få henne ut og snuse og kose om 4 uker!!

Her setter vi alle kluter til for å bli ferdige til hun kommer. Jeg tror jammen det skal holde akkurat hvis hun ikke kommer før! Men snekkerne jobber på spreng og nå har jeg tilkalt hjelp fra pappa også, så han og mannen jobber hele denne helgen. Huset MÅ bli ferdig, og alt MÅ taes i bruk før fødsel! Det blir litt å gjøre for dem, det eneste jeg kan gjøre er å gå i ethvert rom og vaske gulv, vegger og vinduer og pynte. 4 uker går fort!.. og innimellom der skal vi både i bryllup og skal holde 17.mai-ettermiddag med grilling for hele slekta. Vel, grilling er jo fryktelig enkelt da. Skal bare forberede en diiiger bolle med hjemmelaget potetsalat, annen salat, dressing, noen spyd og brytebrød. Resten gjør seg jo selv.. eller, mannen gjør det på grillen:) Får bare håpe på fint vær og lite vind. Ellers blir det å lage biff-stroganoff gryte med tilbehør til en 15 personer.. minst!.. en mye mer slitsom affære!!

Oj ønsker, det var voldsomt. Jeg er lykkelig bare jeg overlever konfirmasjonen i morgen...å den sykdoms greia...den unner jeg ingen!! Sjekk mandlene dine, er de hvitbelagt anbefaler jeg å ta en tur til legen for antibiotika!!! Her ser det ut til at jeg skal få tannverk oppi alt. Jeg blir gal...og ungene stakkar...de skjønner ingenting...jeg har bare lyst til å lukke døren fra hele verden og bli her til alt er på stell...sukk...det er virkelig guffent å være i en slik "ego" boble gitt. Blir godt at mamma kommer og overtar litt til uka :P nei, nå skal jeg finne en lypsyl, nesesprayen, gaviscon og prøve ut om jon blund er villig til å gi meg en god natt :P

Ah, for en aldeles superb lørdag. Etter å ha fått servert stor egg og bacon-frokost med selskap av mine skjønne barn og festlige mann, fikk jeg pakke klatreskoene for å tilbringe hele tre timer i buldrehallen på kurs. Deretter en koselig ettermiddag med puslespill, bøker, lego, kaffe og fyr på peisen før tradisjonell sosialdemokratisk lørdagskveld. Nå har jeg så mange valgmuligheter for hvordan jeg skal nyte kvelden mest mulig, at jeg sitter her handlingslammet med pc på fanget. Ikke så verst det heller, he he... Ikke verdens mest spennende oppdatering, men nuvel.

Må uansett innom daglig for tida, for over mitt lik at jeg vil gå glipp av popping og mulige positive tester! xxxxx også fingrene for at EL kommer når den skal, Musa :) Hold oss oppdatert.

Må være en deilig avkobling å lage fotobok fra bryllupet ditt, Hønny. Er det ikke som om man på en måte gjenopplever dagen? Memory Lane. Selv skal jeg gifte meg neste sommer og gleder meg allerede veldig, veldig. Bryllupskjolen, tea-dress, skal syes av en slektning og gangen på dagen(svært lite tradisjonelt og egentlig skikkelig egosentrisk, men alt hva jeg kunne ønske meg) er alt som er planlagt. Utevielse ved havet med vakker musikk siden halve slekta er musikere av en eller annen sort, deilig mat i et gammelt rart hus der vi skal spise leeenge og deretter reiser bare jeg og mannen til "fjells" for å drikke sjampis og tilbringe natten i ei corny hytte. Kan jo hende vi må ta med oss en baby da :D :D

Fremdeles ingen tante her i gården, men jeg tenker mest at det er syklustull på gang :(

Syns det høyrest ut som om du har hatt ein fabelaktig dag i dag, skjeler litt til kajakken eg kjøpte i fjor og innser at den kanskje ikkje vert brukt så mykje i år, med mindre vesla søv godt i lengre periodar på dagen og mamma vil passa...deilig å ha noko slikt å driva med, om det er klatring, kajakk eller sykling eller kva det no er.

Syns bryllaupet ditt høyrest veldig fint ut og, det er ikkje tradisjonen som er viktigast, men at ein får det på sin måte etter eigne val og ikkje minst at ein får den musikken ein vil om det er viktig. Til oss hadde forlovaren min hyra inn fem damer som spelte og song til meg - tårene trilla i eitt!! Var så sterkt, har spelt store delar av livet sjølv, og er litt kresen der - så det var midt i blinken og alle som kom er folk eg har spelt med sjølv.

Bles eventuell tante pokker i vold - og syns at no kan ho tante hos nokon andre, heiar på deg!!

Hønny - håpar du får ein betre dag i morgon, strevsomt med vondtar, tenkjer litt i mitt stille sinn at det skal komma mot slutten sånn at fødsel ikkje vert så uuthaldeleg å tenkja på...fin ordning sånn sett. Men det treng vel ikkje var i fire veker?

Fiemor: Håpar det kjem seg, syns å hugsa at det einaste som hjelpte var å kvila nok, ikkje bli trøytt, og å eta noko litt tørt/enkelt kvar andre time. Elles får ein berre venta til det går over...ingefær kanskje? Det er visst mogleg å få nokre tablettar og om det vert for gale..

Ønsker- god betring, og lukke til med å få huset i orden. Glad det ikkje er eg som skal arrangera 17. mai heime..kan strekkja med til å bake ei kake..

Sender kvar sin klem til tussemor og bokormamma - det kjem betre dagar!!

Minnimusa: Kryssar fingrane for at det er din tur, at el held seg til rett tid så du får nyta konfirmasjonshelga ferdig før du hastar av gårde og får ein spire på plass...heia heia!

Da kom tanta nok en gang. Begynner å miste litt troen på dette prosjektet. Riktignok klarte jeg å bli gravert i juni i fjor, men det hele endte i et sorgens kapittel. Føler på meg at operasjonen jeg hadde da jeg mistet har bidratt til at noe er blitt "ødelagt " der nede. Attpåtil har min svigerinne startet på prosjektet på å lage nummer to og vips er hun blitt gravid på null komma niks igjen. Og jeg finner meg selv i å bli skikkelig irritert over at hun ikke jubler, priser seg lykkelig og bare stråler av lykke over hvor heldig hun er. Vet det er helt irrasjonelt og slemt tenkt, jeg gleder meg oppriktig over at hun skal ha barn, men blir faktisk sint på at hun ikke svever på en rosa sky! Samme følelsen jeg hadde da jeg vandret rundt på barsel(måtte gjennom der for å komme til kiosken) etter at jeg mistet min spire og så alle mødrene som trillet rundt på sine nyfødte i plastbaljer, ble jo helt sinnsyk. Huff, godt jeg klarer å holde det for meg selv "skamme seg" :( Mange strever jo mye lenger enn meg, men akkurat i dag er jeg meg selv nok kjenner jeg. Kommer tilbake i snillere versjon, veldig snart! Lover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...