Helene7 Skrevet 26. april 2013 #3926 Del Skrevet 26. april 2013 Hei jenter, Slenger meg med i gruppe deres. Vi har et barn fra før, og har begynt å forsøke på nr to. Er i andre pp nå , med ikm 7 mai. Jeg er 32. Jeg tenker på en ny baby hver dag, tenk om jeg er gravid osv. Kjempespennende. Første barn var ikke planlagt og jeg brukte cerazette da. Så hvordan syklusen min er veit jeg egentlig ikke. Vi har ikke veldig hast med å bli gravide. Snuppa runder året nå straks, men siden vi ikke prøvde så hardt med førstemann så veit mann jo ikke. Kanskje vi får problemer med å bli gravid og da er det greit å ha litt tid på seg. Jeg kan jo fortelle litt om meg selv. Ble gravid da vi hadde vært sammen i fire måneder. Bodde på hver vår kant av landet. Fødte, pakket flyttelasset og dro til den andre kanten av landet til typen. Så både samboerskap og barn var nytt på en gang. En stor omveltning i mitt liv kan man trygt si. Vi stortrives og er fornøyd. Siden jeg flyttet måtte jeg bytte jobb. Jeg føler veldig på det å være nyansatt og prøve å bli gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145293032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 27. april 2013 #3927 Del Skrevet 27. april 2013 Herlig tempo på skravla, her damer! Liker! Her tok nysnø innersvingen på all vårstemning i går. Bare et meldryss på bakken, men pokker heller... Vi som skulle ha dugnad for å sette opp nytt gjerde for hestene i helga... Sukk, slik går det når man planlegger noe:S Alltid ekkelt når man kvier seg for å fortelle om et svangerskap. Men min erfaring er at folk som regel gleder seg på done vegne selv om det skaper utfordringer for dem selv. Dessuten er det alltid noen som synes slikt nytt er strålende. Sørg for at minst en slik person er der når du slipper nyheten til massen. Det er vanskelig å være kjip hvis noen andre er gledesstrålende for deg, ingen vil jo være kjip. Mitt motto er uansett at man ikke skal be om unnskyldning for at man er gravid! Og bare se på hvordan gamle folk ser på barn: alle jeg kjenner som har levd noen vintre synes barn er det viktigste i hele verden! Til og med min far, som ikke var veldig hands on da vi var små, legger opp tilværelsen etter barnebarna og er nesten uuthildelig stolt av at han og kona nå har sju barnebarn når magen min popper -og enda er vi godt under seksti, skryter han! Barn er en gave, alt annet er ubetydelig i forhold! Og Cayenne, det der høres litt ut som mine svigers. De kommer nesten aldri hit, men når de gjør det forventer de at vi skal tilpasse familien rundt deres sære gammelfolkvaner, og ikke hjelper de til med en ting! Da de var her sist feiret vi både navnefest og bryllup på en dag, og da jeg stresset inn hjemme med en sulten baby på armen, en sur treåring som ikke ville være brudepike og hadde to timer på å transformere meg og gullungen til brud og brudepike, presterte svigerfar og svigerinne å se på meg og si "a cup of tea would be really nice now, Eva, don't you think?". Hadde ikke mannen min dratt meg unna, hadde jeg kvalt dem!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145293298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 27. april 2013 #3928 Del Skrevet 27. april 2013 Jeg er litt forvirra. NÅR er man i 2.tri?? Folk regner så forskjellig. Alle sier at det bare er to uker til jeg er der, er 10+4, de mener jeg er det 12+0. Mens når jeg leser i boka mi og på nett er det plutselig 13+3 som er neste tri, og at folk sier de er i andre tri fra 14 fullgåtte. Da er det plutselig enda en mnd før jeg skifter trimester. Hva er rett? Man er jo ikke 3 mnd på vei ved 12 uker heller da ettersom vi regner i uker på 7 dager der fire uker er 28 dager og ikke en mnd.. Hehe! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145293860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 27. april 2013 #3929 Del Skrevet 27. april 2013 Herlig tempo på skravla, her damer! Liker! Her tok nysnø innersvingen på all vårstemning i går. Bare et meldryss på bakken, men pokker heller... Vi som skulle ha dugnad for å sette opp nytt gjerde for hestene i helga... Sukk, slik går det når man planlegger noe:S Alltid ekkelt når man kvier seg for å fortelle om et svangerskap. Men min erfaring er at folk som regel gleder seg på done vegne selv om det skaper utfordringer for dem selv. Dessuten er det alltid noen som synes slikt nytt er strålende. Sørg for at minst en slik person er der når du slipper nyheten til massen. Det er vanskelig å være kjip hvis noen andre er gledesstrålende for deg, ingen vil jo være kjip. Mitt motto er uansett at man ikke skal be om unnskyldning for at man er gravid! Og bare se på hvordan gamle folk ser på barn: alle jeg kjenner som har levd noen vintre synes barn er det viktigste i hele verden! Til og med min far, som ikke var veldig hands on da vi var små, legger opp tilværelsen etter barnebarna og er nesten uuthildelig stolt av at han og kona nå har sju barnebarn når magen min popper -og enda er vi godt under seksti, skryter han! Barn er en gave, alt annet er ubetydelig i forhold! Og Cayenne, det der høres litt ut som mine svigers. De kommer nesten aldri hit, men når de gjør det forventer de at vi skal tilpasse familien rundt deres sære gammelfolkvaner, og ikke hjelper de til med en ting! Da de var her sist feiret vi både navnefest og bryllup på en dag, og da jeg stresset inn hjemme med en sulten baby på armen, en sur treåring som ikke ville være brudepike og hadde to timer på å transformere meg og gullungen til brud og brudepike, presterte svigerfar og svigerinne å se på meg og si "a cup of tea would be really nice now, Eva, don't you think?". Hadde ikke mannen min dratt meg unna, hadde jeg kvalt dem!!! Herregud, jeg hadde garantert svart: yeeeh, hold yer breath.. *Klikker litt innvendig* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145293931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 27. april 2013 #3930 Del Skrevet 27. april 2013 Hmm må si at jeg seriøst er utålmodig og en udugelig rengjøringshjelp!! Synes tida går ALT for SAKTE i påvente av å begynne å teste EL neste helg!! Huset ser ikke ut etter at jeg har vært en del borte siste uka og med 4 katter så trengs det egentlig daglig støvsuging, men gud hvor jeg hater støvsuging!! La meg gladelig renske sluk, skrubbe toalettet med en tannbørste eller tørke støv bare jeg slipper støvsuginga!! Har gjort litt i dag da; rydda gangen, skrudd sammen 3 sett med skuffer til seksjonene mine, tørka støv og rydda litt på kjøkkenet og stua, men nå står den ufordragelige støvsuginga igjen *BLÆÆ* men nå er snart hybelkaninen på str med ekte kaniner så må jo bare Morro å lese om dere som snart er sprekke ferdige og som har masse igjen som skulle vært gjort. Jeg er nemlig stikk motsatt Nesten så jeg er flau hvor tidlig ute jeg er med ting hehe.. Jeg har ikke en gang blitt gravid og har allerede fikset vugge, sprinkelseng og bilsete Klarte å stoppe litt nå siden testen var negativ forrige søndag, men hardt å ikke gå bananas!! Men siden jeg planlegger å bli alenemor og ikke har barn fra før av så veit jeg aldri hvordan graviditeten blir så tenker at jo mer jeg får ferdig tidlig jo bedre er det. Kjedelig å sitte med alt ugjort og da kanskje ha en helvetes graviditet som gjør at jeg ikke får gjort noen ting. Og når man som meg bor 1 mil unna nærmeste dagligvare forretning og har gjerne en 45 min til en times kjøring til noe større sted, så greit å tenke litt før tida Neeei får vel kaste meg over den store kampen mot hybelkaninene!! Fortsatt fin lørdag folkens!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145294179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 27. april 2013 #3931 Del Skrevet 27. april 2013 Velkommen til oss, Helene7! Du høres ut som en skikkelig handlekraftig dame, tøft. Det skal bli gøy å følge deg og heie fram spiren. Skriv deg inn på listen vår, tror ikke den ligger så langt bak Her har lørdagen vært fabelaktig, med buldretid for mor i splitter ny hall, bål og natur med podene i solskinn og så lørdagskveld med alt ved det vante dvs. bad, pizza og lørdagsgodt. Og humrer godt av svigersen til Bokormamma! Ha ha...its always a god time for a decent cup of tea. Kom til å tenke på et engelsk nyhetsinnslag for lenge siden vedrørende en familie som nesten fikk skylt huset sitt på sjøen. Huset lå ved kysten, på toppen av en skrent i et typisk engelsk kystlandskap der landskapet stuper ut i sjøen. Havet hadde imidlertid over år "spist" seg lenger og lenger inn i landskapet. I hvert fall, familien hadde blitt vekket på natten av at huset hadde startet å røre på seg ganske så dramatisk. Reporterne som i etterkant intervjuet familien spurte hva de gjorde når de skjønte at huset var på vei utfor skrenten. Well, svarte de, we all got out of bed and had a cup of tea! Uslåelig britisk sindighet Ha en fortsatt fin lørdagskveld, her sitter jeg med vannblemmer og au i hendene Men glad! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145295399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 28. april 2013 #3932 Del Skrevet 28. april 2013 Hehe, ja, britene og teen deres er mer som et konsept! Uansett hvilke marer du opplever, tror de virkelig at det blir bedre med en kopp te. De ville sikkert satset på te som en vei til fred i midt-Østen, hvis noen spurte dem. Minnimusa: Jeg var også tidlig ute med nummer en og to. Men med nummer tre og fire er alt ganske annerledes, både mht hvor mye man klarer å få gjort til en hver tid og (i alle fall for vår del) hvor mye plass vi har til å gjøre alt mulig klart lenge i forveien. Når hver kvadratmeter er utnyttet, orker man liksom ikke sette opp vugga før man må. Også er det jo tre små som krever sitt, så tida strekker rett og slett ikke til til å pusle sånn med alt som må bli klart. Men for all del: Jeg har mye klart også, jeg vet jo hvordan det er på slutten for meg, så jeg begynner alltid tidlig. Det er de tingene som må gjøres på slutten, eller som avhenger av min bedre halvdels innsats, som gjenstår. Men nå har han fått lista si, så får det være hans problem om noe ikke er gjort innen jeg rushes til sykehuset. Haha, da ender han opp med et stk svigermor og et stk svigerbestemor som rykker inn og tar over, og det vil han IKKE, for å si det slik:-) Idag er det dugnadsdag på gården, vi må sette opp igjen alle gjerdene for hestene. Vi har en 50-100 hjort som lever rundt hushjørna hele vinteren og de er notoriske på å rive ned alle gjerdene, så nå går hestene bare løst rundt hushjørna. Jeg er ikke mye hjelp når det gjelder gjerdejobbing, men tenkte jeg skulle bake en eplekake og koke kaffe til folket. Så kan slenge sammen en kake eller to og slenge i flyser'n til fireåringens bursdag, som er fire dager før min offisielle termin og dermed lever farlig. Ha en fin søndag, damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145296111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 28. april 2013 #3933 Del Skrevet 28. april 2013 Bokormamma: Hmm så mange hjort.. Fikk vann i munnen jeg nå Tok jegerprøven for ett år siden og så lyst til å gå på jakt. Men nå blir sparepengene brukt på å få en arving enn på våpen, skytetrening og utstyr Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145296944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 28. april 2013 #3934 Del Skrevet 28. april 2013 Hehe, min bedre halvdel jaktet mye da vi bodde i Skottland, men siden vi er veldig i familiefasen har han ikke fått mulighet til å ta den norske jegerprøven enda. Nesten hver kveld sitter han i soveromsvinduet og har vann i munnen.... "Ingen ville merket om jeg bar listet meg ut med pil og buen min og tok ut en av disse vakre dyra" dagdrømmer han. Hehe Jakta på gården her er leid ut til noen kjendismillionærer, men det de ikke rekker å ta ut av kvoten får jo gårdeier skyte og beholde selv, så i fjor fikk maken bli med ut å skyte litt like før jul. Gjett om han var som en guttunge i godtebutikken! Dessuten hender det støtt og stadig at dyr skadeskytes omkring her, og da gårdeier fant ut at mannen min har skarpskyttertrening fra UK, ble han fort rekruttert til å være med å ta ut skadeskutte. Igjen: Mannen min blir som en guttunge Nå har jeg endelig strøket alle babyklærne! Kom jo en diger pakke fra England forleden, men nå er også de klærne klare til bruk. Tror jeg har strøket omtrent en kilometer med petticoats på bittesmå kjoler og slikt nå, men det er tjukt av navnefester, bryllup og bursdager utover sommeren, så da får vi jo faktisk mulighet til å kle opp prinsessa også. Artig! Er det noen av dere andre som har babyer som bare vil bruke en side av magen forresten? Alle mine fire har bare ligget på høyre side av magen, og det gjør at 1. jeg ser temmelig skjev og rar ut og 2. det er umulig ligge på venstre side om natta, så jeg blir helt nummen og låst av å ligge på samme side hele natta. Jm sier det er ganske vanlig at babyen har en favorittside å ligge på, men hun har skjelden opplevd at alle fire har ligget bare på en side. Når man kjenner på magen, kjenner du hvor god plass det er der inne, men babyen nekter altså å bruke venstre side. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145296974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 28. april 2013 #3935 Del Skrevet 28. april 2013 Velkommen Helene7. Her inne skravles det mye. Er for tiden, mest på mobilen og da sliter jeg med forumet. Veldig kjekt å se at flere med positive tester og mulighetet for nyttårsbarn. Krysser fingre for at lista med prøvere bare blir kortere framover. Litt rart å sitte her med ei snuppe på 11 dager. Terminen var jo egentlig i går Veldig godt å være ferdig. Her var vi ikke tidlig ute med å ordne ting og tang. Dagen før jeg skukke på sykehuset for i gangsettelse, så fant vi endelig fram klær og resten av bilstolen. Vi var nok mer i rute med førstemann og også med nummer 2...men det må jo nevnes at legen bestemte at vi skulle gjøre de første forsøkene på å sette i gang ei uke før vi trodde.... Senga var jo på plass....det eneste jeg er fornøyd med er at vi ikke har bestilt ny vogn enda. Lille Sunniva har fått med stor sannsynlighet fått påvist hoftefeil og ligger nå med pute. Vi skal til ortoped for ultralyd på fredag, men vi må vurdere størrelsenpå bagen på vogna. Vognbagen vi har nå er snart for smal.... Men nå er det klart for mating her :-) og slik går no dagene :-) Ha en strålende søndag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 28. april 2013 #3936 Del Skrevet 28. april 2013 Viii:hvorfor ble du satt igang før termin,skal på sykehuset på fredag og be på mine knær om igangsetting eller keisersnitt 14 dager før Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tustemor Skrevet 28. april 2013 #3937 Del Skrevet 28. april 2013 Hei! Jeg er en jent Hei prøvere! :-) jeg er en jente på 35 som akkurat har slutta med p- piller, for å prøve å bli gravid... Synes det er veldig koselig og spennende, og lurer på om noen vil slå følge? Er veldig usikker på sykluser min, pga Pcos, så vil gjerne ha noen råd og tips,samt oppmuntringer og gjerne andres erfaringer. Hyggelig om noen joiner :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 28. april 2013 #3938 Del Skrevet 28. april 2013 Ja bokormamma - her ligg ho på høgresida og, vert mykje åling inni der om eg legg meg på den sida. Ser og ganske rart ut..og ganske fullt bortover der no, så ho må vel etterkvart bruka litt plass på andre sida og om ho ikkje kjem ut i staden.. Velkommen Tustemor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 28. april 2013 #3939 Del Skrevet 28. april 2013 Velkommen til alle nye Tustemor: prøver du/dere på nr 1? Spennende tider fremover Bokormamma: morsomt at du skulle nevne akkurat det med favorittside i magen. Har nemlig flere ganger pent bedt lillegutt om å sparke litt på venstre side også, men det er tydeligvis bare høyre side som er dugende Jeg tilhører nok også de som har alt klart tidlig. Er 32 uker i dag, og mangler bare stelleveske. Vogna er klar, trekket til vugga henger til tørk slik at den kan gjøres klar i morgen. Har vel handlet inn det som trengs, men ikke vasket babytøyet enda. Litt drøyt å vaske det 8 uker før termin og legge det i skapet i 2 mnd. Men tipper at ved 35 uker er alt klappet og klart Testedag i morgen En til? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 28. april 2013 #3940 Del Skrevet 28. april 2013 HJELP...jeg er blitt noe realitets orientert i helgen...pokker, hva har jeg gjort? Hverken hodet eller kropp er interessert i dette smertehelvette som snart braker løs...det er jaggu meg ikke noe "transport" etappe Ja,ja...nå må det mobiliseres på ett eller annet vis Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 28. april 2013 #3941 Del Skrevet 28. april 2013 Velkommen til enda flere nye,det er bra siden vi er flere som kommer til å klekke om noen uker Her fikk jeg jagd gubben opp på loftet,ned kom vogna,vugga(het den Leander eller noe) elsker den ihvertfall vippestolen,nye bleiebøtten montert. Alt utstyret som skal opp på hytta klart. Og bare vaske kanten på vognen og litt sengetøy så er det bare litt småting som må kjøpes inn,litt rart å finne frem alt igjen,snart småbarnsmor igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 28. april 2013 #3942 Del Skrevet 28. april 2013 Er det sånn vugge som henger i taket? Hadde også sånn til forrigemann, men den ble dessverre sjelden brukt. Jeg var så trøtt på natta at jeg ikke orket å løfte nurket oppi. Og på dagtid synes ikke mine barn det er noe vits i å sove. Men nydelig vugge!! Skulle ønske noen kunne slå meg i hodet med livets realiteter. Gruer meg mer til null søvn etter fødsel enn til selve fødselen. Hodet mitt tror visst at bare jeg får lystgass så er alt bra. In for å treat der ja... :/ Fikk vite at jeg ikke får ligge på barsel etter fødsel...kjipt! Men på den annen side så har nok ikke sykepleiere på overvåkingen så ofte nyfødte babyer på post, så det er sikkert stas å låne min i rolige nattetimer. Lov å håpe iallefall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 28. april 2013 #3943 Del Skrevet 28. april 2013 Heldige dere som snart er i mål : ) selv er jeg nygravid og livredd for at det skal ende med med sa igjen!! Er 4+ 3 og det eneste jeg merker er trøtthet og litt større pupper!!! Skal ordne meg tidlig ul i uke 7 så da håper jeg vi ser et lite hjerte som slår !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tustemor Skrevet 28. april 2013 #3944 Del Skrevet 28. april 2013 Ja, vi prøver på nr 1, og jeg har aldri prøvd før- så det er spennende. Sambo har heller ingen fra før. Det som er veldig koselig er at han.er veldig optimistisk og positiv og har veldig trua på at det skal gå. Veldig søt da han så etter første "p-pillefrie" sex: nå kan jo du i teorien være gravid." Har fått litt baby på hjernen, leser masse forskjellig babystoff på nett, har funnet farge til å male barnerommet. Har akkurat blitt tante også, det legger ikke akkurat noen demper på lysten.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 28. april 2013 #3945 Del Skrevet 28. april 2013 Er det sånn vugge som henger i taket? Hadde også sånn til forrigemann, men den ble dessverre sjelden brukt. Jeg var så trøtt på natta at jeg ikke orket å løfte nurket oppi. Og på dagtid synes ikke mine barn det er noe vits i å sove. Men nydelig vugge!! Skulle ønske noen kunne slå meg i hodet med livets realiteter. Gruer meg mer til null søvn etter fødsel enn til selve fødselen. Hodet mitt tror visst at bare jeg får lystgass så er alt bra. In for å treat der ja... :/ Fikk vite at jeg ikke får ligge på barsel etter fødsel...kjipt! Men på den annen side så har nok ikke sykepleiere på overvåkingen så ofte nyfødte babyer på post, så det er sikkert stas å låne min i rolige nattetimer. Lov å håpe iallefall Henger i taket i stua ja,brukte den masse til minsta,og alle babyer som har vært innom på besøk hos oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145297964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 28. april 2013 #3946 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Velkommen Tustemor. Blir spennende å følge deg også Søren også, glemte å kjøpe test i går, så da tester jeg tirsdag i stedet. Ingen symptomer, men spennende likevel. Har lyst på baby! Skjønner det er nervøse tider, HH80, men dette skal gå så bra! Supersnusken, hvordan går det med deg? Og venter spent på forestående popping (snart) Tussemor og bokormamma! Ha en fin uke alle sammen, gjett om jeg skal oppdatere Endret 28. april 2013 av En til, please. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145298281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 28. april 2013 #3947 Del Skrevet 28. april 2013 Velkommen Tustemor! Og lykke til med prøvinga, håper den sitter fort og problemfritt! Artig at det er andre også som har babyer med favorittside i magen. Mine har holdt seg knallharde på favorittsida si, så etter at vannet har gått, har vi kunnet se dem ligge oppover på høyresida mi. Ribbeina på den sida skulle gjerne hatt en pause, merker jeg, men det skjer vel ikke med denne knuppen, heller... Tussemor, da... gruer du deg sånn til fødselen? Du har ganske lange etapper, har du ikke? Vel, det som er kommet inn må komme ut, og heldigvis glemmer vi etterpå;-) Hvordan var hotellhelga? Og er maken fortsatt positiv? Det var noen som skulle teste snart, var det ikke? Jeg klør i nysgjerrigheten min og vil gjerne se lista til forumets beste tråd vokse litt før flere av oss nedkommer... Kom an!! Og der gikk sikringen på hukommelsen min, det var mer jeg skulle kommentere, men borte ble det... Jaja. Bærer snart i seng, for i morgen hiver gutta og jeg oss med Daddy til Trondheim for litt handling og lekeland:-) Føler meg som en udugelig mor for tida, siden jeg ikke får til en ting, så det er godt å komme seg ut litt sammen med dem. Ha en nydelig aften, damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145298300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 28. april 2013 #3948 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Viii:hvorfor ble du satt igang før termin,skal på sykehuset på fredag og be på mine knær om igangsetting eller keisersnitt 14 dager før Det var 2 årsaker til at vi ble innvilget i gangsettelse: 1. Førstemann endte med skulder dystoci, dvs at han sto fast ibekkenet mitt med hode ute.De fant ikke puls, så han ble lagt i respirator og kjølt ned. Født 12 dager på overtid..så når nr 2 var på vei, så var vi i samtale med sykehuset og fikk innvilget i gangsettelse med bakgrunn i hendelsene med nummer 1. 2. Denne gangen fikk vi også innvilget i gangsettelse med samme begrunnelse. I tillegg var Snuppa estimert +16%, samt historie med vekt over 4 kg når de var estimert til å være helt normale. Så da ville sykehuset starte 12-14 dager før termin for å være sikre på at hun ikke ble for stor..og hun var jo stor nok med 4065 gr og 50 cm 10 dager før termin :-) Endret 28. april 2013 av Viiii Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145298652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 29. april 2013 #3949 Del Skrevet 29. april 2013 Ååååå så masse herlig lesestoff men akkurat nå leser jeg på mob og da klarer jeg ikke å huske alt Har fritimer på jobb idag så da skal jeg prøve å kommentere mer!! En til, please hvordan er det med deg idag? Jeg er så utrolig spent på deg og håper av hele mitt hjerte at dumme heksa holder seg laaaaangt unna deg!!! Det er din store dag idag Velkommen til dere nye Her vil dere uten tvil stoooor trives :) Er en varm og herlig gjeng!!! Sitter i sofaen og er stup trøtt *gjesp* Var på fotballcup i hele går med de to eldste. Ble noen seirer og tap men ungene stoor koste seg og var kjempe stolt da de fikk medaljen rundt halsen Var ute i hele går i det møkkaværet. Kaldt og surt, blåste og regna mye. Det var veldig godt å komme hjem og inn i varmen Hvordan er formen til dere jenter som ruger? Tenk at snart er den store dagen deres her åååå som jeg gleder meg på deres vegne!!!! Har glemt masse men må komme meg på jobb pcn så skal jeg kommentere mer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145299201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 29. april 2013 #3950 Del Skrevet 29. april 2013 Viii:hvorfor ble du satt igang før termin,skal på sykehuset på fredag og be på mine knær om igangsetting eller keisersnitt 14 dager før Det var 2 årsaker til at vi ble innvilget i gangsettelse: 1. Førstemann endte med skulder dystoci, dvs at han sto fast ibekkenet mitt med hode ute.De fant ikke puls, så han ble lagt i respirator og kjølt ned. Født 12 dager på overtid..så når nr 2 var på vei, så var vi i samtale med sykehuset og fikk innvilget i gangsettelse med bakgrunn i hendelsene med nummer 1. 2. Denne gangen fikk vi også innvilget i gangsettelse med samme begrunnelse. I tillegg var Snuppa estimert +16%, samt historie med vekt over 4 kg når de var estimert til å være helt normale. Så da ville sykehuset starte 12-14 dager før termin for å være sikre på at hun ikke ble for stor..og hun var jo stor nok med 4065 gr og 50 cm 10 dager før termin :-) takk for svar,hørtes jo veldig dramatisk ut med første mann Her er jeg igangsatt 3 ganger,men aldri planlagt, bare fordi jeg har blitt dårlig av svangerskapforgifting på slutten. Det er det jeg håper å slippe denne gangen,vil enten settes igang 14 dager før på drypp eller få keisersnitt slik at jeg slipper å bli kjempe syk og så få den påkjenningen en igangsatt fødsel er på toppen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/158/#findComment-145299252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå