Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk : )) ja termin neste år føles som en liten evighet til, men januar er en bra mnd og jeg går alltid over tiden så sjansen for at baby kommer i des er liten : )) Jeg er så glad jeg at jeg nesten griner her jeg sitter.Og denne gangen har jeg en god følelse. Det hadde jeg ikke sist! Så da håper jeg magefølelsen stemmer , at jeg snart henger over do og spyr og blir tykk og stor : ))

hehe ja kanskje jeg faktisk er førstemann i 2014 : )) ikke verst !! satse på forumets nyttårsbaby da : )) Fælt å si det, men jeg gleder meg faktisk til å bli kvalm hehe... det er visst et godt tegn for min del.. og så skal jeg ordne meg ul i uke 6/7 for å se hjertet som slår : ))

Neste cb digitaltest viste gravid : ))) jeg er så glad men også så utrolig redd for at det skal gå galt igjen !! termin er 4 januar.

Mine symptomer er trøtt som fy og brystvorter som begynner å bli såre... !!

Der røyk rødvin og sushi ikveld gitt : ))

Ååååå gratulerer så masse :D :D for en deilig følelse av å se testen lyse positivt mot deg!!!

Kos deg i den rosa boblen du nå befinner deg i :wub:

Krysser fingra for at du får et godt svangerskap og at spiren klorer seg godt fast :D

Annonse

Weeee HH80!!!! Grattis :-) Så braaa! Da får Supersnusken selskap og! Denne gangen går det bra vettu, hadde god magefølelse så tidlig jeg også og her sitter jeg 76 dager siden forrige mens begynte og med hjerte som slår! Tror du angrer på kvalmeønsket når kvalmen kommer, hehe, uuuusjjj!! Nå venter jeg spent på de andre børsgjengerne :-)

Gratulerer HH80! :)) Jeg hadde også en CB som viste testfeil.. og så positiv på ny test:)

Juhuuu... Januar er en fin måned. Ferdig med desember og du får barnet ditt inn på "riktig" side av skoleåret:)

Idag hadde jeg rett og slett ingenting å ha på meg, så jeg bruker min nye amme T-skjorte fra Boob for første gang. Litt rar følelse, men morsomt å bruke. Har aldri hatt typiske amme-tøy jeg da.. bare blottlegget hele magen eller lignende når jeg har ammet. Men føler at jeg ikke ville det denne gangen så går for mer ammeklær nå altså. Har hørt at HM har slike klær også? Noen som vet? skulle gjerne hatt litt mer av det, men helst ikke så dyre som Boob sine liksom;)

Huff.. det høres virkelig ikke ut som du har det helt topp i svangerskapet Lykkelig_4:( Håper dagen går greit med 3 små hjemme, selv om du ikke er helt på topp. Håper de tre små håpefulle holder seg i skinnet og passe på ho mor:)

God bedring.

Men jeg har heller ikke alt på stell enda altså, hvis det er noen trøst. Og her kommer jo snuppa 4. juni... senest(pga ks).. om hun ikke vil ut før det;) Men her skulle jeg egentlig strikke prinseteppet, men orket ikke, så teppe har jeg altså da ikke enda. Klær til baby, bleier og litt stelleutstyr, ammeinnlegg, amme-t-skjorte og en amme-bh er på plass. Men det som verre er, er at huset vårt ikke er ferdig! Vi bygger på huset og med to nye bad og nytt soverom blant annet til meg og mannen. Inngangspartiet har ikke snekkerne begynt på engang og den nye flotte doble døra vår kommer ikke før uka etter 17.mai!! .. og det ser virkelig ut som en byggeplass her ute! Jeg som hadde tenkt å komme hjem fra sykehuset, putte babyen i vogna og sette meg på den nye, fine overbygde inngangspartiet vårt, rugge på vogna og legge beina høyt og se på utsikten!! Soverommet er nesten ikke gjort noe med og jeg vil jo helst at all malingslukt skal være borte før babyen kommer i hus og skal sove der natt etter natt! Ikke får jeg satt opp hverken sprinkelseng, lagt på da senga hennes eller satt opp og dandert stellebordet:( Ok.. straks 5 uker igjen til fødsel, så vi har jo LITT tid.. men herlighet da mann! Jeg blir litt stressa når jeg tenker på det ja;) ... og jeg som er hellig overbevist om at vannet kommer til å gå enten 17.mai eller uka etter. Har overhodet ingen tro på at denne frøkna blir inne helt til hun blir hentet ut den 4. juni!! Hjæælp!!

Hjelpe å trøste meg som dere skravler damer :) Dere er helt fantastiske!!!!!!!!! Svigermor kom inn dørene her, så da får jeg vente med skrivingen. Må bare få gratulere HH80 så mye med positiv test.. ;) Her er lista, vertfall, så kan du oppdatere når du føler for det ;) Også hadde jeg bare lyst til å sende en god og varm klem til deg lykkelig4. Snakkes senere ;-)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.5., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (13 pp, SA i oktober, IKM 29 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 14/15. mai. PP 35

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Minnimusa(1pp, DK-tur) 31år, Østfold, ingen barn

1.tri:

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Vææææ (termin ca 23 november)

Fiemor (termin 22.november)

Supersnusken (termin 28.des)

2.tri:

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

3 trimester:

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (termin juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. April.

Annonse

Ønsker: Eg kjøpte ammeBH og ammetoppar på Kappahl nettopp. Har ingen ide om dei er gode, men dei har i allefall store nok - får berre tru eg veks i dei..198 for to syns eg er ein heilt grei pris - i allefall når dei hadde 25% for Coopmedlemmar..så då gir eg dei vekk om dei ikkje fungerer.

HH80, her vart eg kvalm og reagerte veldig på lukter i veke 6-7...ikkje av dei som har vore veldig dårleg men det var då eg kjende det...litt sånn bakfullfølelse utan fylleånda..urk!

Endelig er det helg og arbeidsdagen er over!!!

Slipper å jobbe i helga og det er jaggu en god følelse :D

Har ei syk snuppe hjemme idag som har kosa seg med pappa'n sin. Får håpe hun ikke smitter de to eldste....har fullt opplegg i helga med besøk og fotball cuper....passer dårlig å bli syk :P

Mannen og jeg må på dugnad ikveld så mamma kommer og skal passe og legge ungene. Er godt å få hjelp ellers hadde det ikke gått rundt gitt.

Svigers er bortreist og ho minste savner dem såå mye. Pleier ofte å pakke sekken og gå bort for å sove over så ho gleder seg stort til de kommer hjem att så ho kan få overnatte ^_^

Forrige helg sov ho der fra fredag til mandag! Digg det....hehe...

Må nyte de stundene mannen og jeg får for oss sjøl :P

Har gått og trodd at EL kommer om ei uke :huh: men allerede på på mandag er jeg jo på dag 14.....vi må begynne med sexinga for fullt nå :lol: mannen slipper ikke unna....hahaha

Gleder meg til å høre deg juble på mandag En til, please :wub:

Da var svigermor og unger forduftet og jeg kan plante beina godt fast på puffen en liten halvtime, værtfall - før vi skal dra oss over fjorden å "feire" gubbens bursdag - Ja, for han valgte FAKTISK hotellweekend framfor penger til verkttøy ;) Før jeg kommenterer dere andre, så må jeg bare fortelle dere om noen gode opplevelser denne uka. Jeg har jo hatt min siste skoleuke før fødselen nå og med en dundrende forkjølelse og eksamen oppå det hele, skal jeg ikke nekte for at jeg har vært helt utslitt. Føler meg fremdeles ganske tom. Uansett det som har skjedd da,er at gubben har vist seg fra en helt ny side (i perioder selvfølgelig). På tirsdag hadde han med seg begge ungene på svømmeskole/badeland. De hadde vist hatt det kjempekjekt, men da de kom hjem begynte han å små kjefte (som vanlig) for at minsten ikke skulle sovne. Jeg hadde lagt meg, men ble liggende med ørene på stilk. Plutselig registrerer jeg at gubben snur totalt, han roper på minsten å lurer på om han vil hjelpe til på kjøkkenet...Jeg fikk sjokk og ørene hang laaaaaaaaaangt utenfor soverommet nå (tenkte at dette går aldri bra), men dere skulle bare hørt for en harmoni det var mellom dem, og etter å ha laget omelett satt de å spiste og koste seg skikkelig. Det var virkelig tårer i øynene på mor!!!! Senere kom han inn på soverommet til meg å maserte beina mine - HERLiGHET så deilig det var!!!!!!!!! På onsdag bygde minsten togbane helt alene og var uhyre opptatt av at jeg måtte fortelle pappa hva han hadde gjort. Noe jeg gjorde, mens han hørte på. Jeg så på hele gutten at han forventet å nesten få "kjeft", men til hans store overraskelse skrøyt faren voldsomt av han - dere skulle sett hvor mye den gutten vokste på den kommentaren fra sin far...atter en gang tårer i øynene på mor ;) Jeg bare suger til meg!!!!!!! Jeg må innrømme at jeg er spent på fortsettelsen!!!!!!!!!!

HH80: Jeg har ofte symptomer fra dag 1...men de går jo ofte over...denne gangen har utfordringene bare forflyttet seg :( Det er jo så fantastisk med dere ny graverte, men jeg må innrømme at jeg nå er kommet i tilstanden: "stakkars mennesker som vil seg selv så vondt å gå gravid i 9 mnd" :P Håper du får ett fantastisk svangerskap. Gleder meg vilt til å følge deg.

Supersnusken: Det samme til deg, jeg gleder meg virkelig til å følge deg!!!!!!!!!! Håper at du klarer å kose deg og ikke bare bekymre deg!!!!!!!!!!

Bumblebee: huff, så det ble innleggelse lell på deg??? Håper du får fred og ro i helgen til å hvile deg. Hvordan gikk eckoen?

Rime: Jeg tror jaggu meg du må ha det travelt for tiden ;) og værre blir det vel??? ;) Jeg kjente plutselig bare på en sånn helt vanvittig lykkefølelse på dine vegne. Det er bare så helt vanvittig vidunderlig det som skjer med deg!!!!!!!!!! ENDELIG!!!!!!!!!! liksom ;) Jeg må også inrømme at jeg gjerne skulle opplevd den følelsen du hadde på UL sist...den der overveldende morslykkerusen :wub: Den har jeg aldri hatt...snufs ;)

Bokormamma: Har du en fyrstikk som duger på mannen her i huset også? Den må i såfall ha en hinnsides flamme...kanskje det hadde fungert med ett bål???? ;) Åh, ble litt nysjerrig på navnet jeg da ;)

Ønsker3gull: Jeg har ammeutstyr/klær fra tidligere. H&M er helt greie, men de har jo ofte litt kjedelige klær da, men for meg som har aaaaaaaaaaalt for mange kg å drasse på er jo ikke klær lettvindt i det hele tatt :( men gode ammebher er vel verdt å investere i. Her er det kun triumph osv ;) Snekkere som ikke holder ord og blir ferdig er noe dritt. Opplevde det sist. Fytti så sint jeg var...

Grøne: Jeg gleder meg sånn til fødselshistorien din!!!!!! Det er noe så spesielt vakkert og fint over dere som opplever dette for første gang og det er litt deilig å bli påminnet ;)

Lykkelig4: Her er IKKE alt klappet og klart og det er under 3 uker til termin...klær er på plass i en provisorisk komode, men ut over det. Ja, vogna står i kjellern og bilstolen står klar i gangen....men her er nichts und nada som er skrudd sammen. Jeg er 100% avhengig av at noen andre gjør jobben og med det mannebainet som bor her i huset, så får vi se....Håper du får hentet litt energi en eller annen plass snart. Kjenner litt for godt til den følelsen av at svangerskapet denne gangen ikke har vært noe kjekt...Tenker mye på deg og unner deg alt vel!!!!!!!!!!! God varm klem!!!!!!!

Hunny: Så bra at vannet er på tur ut av kroppen igjen ;) Hvordan gikk sjekken i dag? Hvordan går det med mannen???

En til please, Cayenne og Dossa: Forventer dere på lista under 1 tri sporens streks...er så spent at jeg holder på å sprekke :D og Cayenne, hvordan gikk det med mannen din på test??? Skjønner godt at du blir lei!!!!! Jeg gav opp. Jeg bestemte meg i august for at dette var siste pp...kjente at jeg rett og slett ikke orket mere, vips så satt krabatn ;)

Dere som ikke er nevnt er ikke glemt, men nå må jeg fortsette å fylle bilen med alt jeg har glemt og finne ut hvor mannebeinet befinner seg :P

Ha ei strålende helg alle sammen

PS Jeg besto eksamen med glans ;)

Flinke tussemor, gratulerer med eksamen og kos deg i helga! Når det gjelder fyrstikker... Vel, jeg lærte flammedpytting i ungdommen... Kanskje det hadde hjulpet? Jeg er ikke sikker på reaksjonsevnen til min bedre halvdel heller, men nå er han orientert og da vet han at jeg ikke aksepterer noe syting eller stress som går utover meg. Vil han utsette alt til de 48 timene jeg er på sykehuset, så gjerne for meg, men ikke gidd å nevne det for meg!

Og kjempegratulerer til HH80! Deilig at det fylles etter i første tri. Jeg er nok litt slik som tussemor at jeg merker symptomene med en gang, gjerne før jeg tester positivt. Men så er jeg heller ikke den som sliter mest med kvalmen, så det er liksom greit. Kjør på med sushi og Munkholm i stedet, den nye fatølvarianten deres funker nydelig til sushi og holder du deg unna tunfisken er du trygg! Fisk er jo så bra for utviklingen av hjernen også.

Herlig at det går bedre, hunny, du har jammen fått ditt dette svangerskapet. Alt ok med mannen?

Og rime: er du sykemeldt nå?

Nå logget hjernen av.. God helg, vakre kvinner!

Jaaaaaa HH80, gratulerer! :D :D :D Og nei, jeg hadde heller ingen symptomer før i uke 6. Muligens litt større pupper..

Så satser vi på positive tester straks for Apex, En til, Dossa og alle jeg har glemt! :D Og så kommer jeg etter om 10 dager :P

Ååå Hønny, eldste her fylte også 9 nettopp, blir helt sentimental når jeg tenker på hvor fort tiden har gått...

Tussemor: Virker som mannen din virkelig har skjønt poenget og kjemper sin livs kamp for deg og familien sin! :D

Lykkelig: Føler virkelig med deg - håper du blir litt bedre snart! :)

Bokormamma: Vi er nysgjerrige på navnet ja, ut med språket! :D Her har navnefreaken i meg navnene klare på de neste fem barna :P Har hatt begge navnene klar lenge før ungene ble født, og de har heldigvis passet. Og heldigvis har ikke mannen hatt noen motforestillinger :P

Da er teflonen tom. Har prester å bli forkjølet IGJEN, og jeg vet hvorfor :( Mine gamle foreldre har bokstavlig talt okkupert huset en uke, og de stresser meg enormt. Akkurat som å få to ekstra unger i hus som tenker mest på å opprettholde sine sære vaner og få tilfredsstilt sine behov, og så kommer alt annet i andre rekke. De har hverken vasket eller støvsugd - er det mulig...

testfeil viser testen!!!!!! nå blir jeg sur...... cb digital viser bare en dum bok og jeg gjorde alt rett!!!!!!

Ikm igår og jeg er supernysjgjerring og så kasta jeg bort all morgenurin på en møkkatest som viser testfeil :((((((

Har noen opplevd dete før? Jeg holdt testpinnen nedover, brukte nok urin og la den ned etterpå flatt.

Mulig noen andre har svart deg allerede, men det samme har skjedd meg :( Skikkelig irriterende! Det er som oftest fordi det kommer urin litt lenger opp enn det skal, altså om en dråpe kommer i nærheten av testvinduet, feks. Sikrest med urinprøveglass.

Ok, da har jeg fått lest meg gjennom alt :D

Gratulerer så masse, HH80, nyttårsbaby må "vi" jo ha ;)

Tussemor: Det var jaggu på tide at gubben stramma seg opp, kan tenke meg det er herlig å oppleve en annen holdning mot både deg og barna :) Og gratulerer med eksamen!!

Bokormamma: Altså... det pleier å fungere slik at om man sier A, så må man jo si B også! Er veldig nysgjerrig på navnet nå, skal innrømme det! Har selv en liste som egentlig krever litt flere unger enn det er fysisk mulig å produsere, hehe, men på toppen har vi noen som ( i alle fall ikke enda, bank i bordet) er "brukt opp". Liker litt spesielle navn, som jeg har skjønt at du også gjør. Det gjør jo mange inne på forumet, har jeg sett, men det blir ofte litt over the top for meg...

Blir spennende fremover nå, er jo ganske mange som popper snart! B) Og vi som ikke er heeelt der, skal jobbe som helter for å mekka noen 2014-gull ;) Venter fremdeles på Tante treig, men kjennes ut som hun ikke kan være så alt for langt unna.

Her har det endelig blitt såpass vår at vi starta å rake og samle sammen løv i går, tjoho! Trøtt som ei strømpe, men var jammen greit å få det gjort. Tidligere i uka samla vi sammen to bæreposer med hundelort, hoho, bikkja hadde laga en skikkelig møkka-aveny langs husveggen, der han har klart å gå nå i vinter.

Sånn ellers går det i å spise fisk og andre sunne greier og prøve å holde seg unna godisen på jobb og sånn :P Kan ikke risikere å bli kasta ut av klinikken fordi jeg er blitt for bolle :huh:

Ha en super dag, jenter <_<

Hei alle sammen :)

Er nå over i andre trimester, og håper så inderlig kvalme og spying skal legge seg snart! Var hos legen på første kontroll i går og hadde bare gått opp 1 kg!!!!. Rart, for jeg får ikke på meg en eneste av pregravidbuksene mine, luft veier tydeligvis ingenting ;)

Grattis så mye til Supersnusken og HH80 med positive tester :) Vet at vi var i oktobergjengen sammen før det gikk galt HH80, og er så glad for at du har en ny spire i magen :)

Grattis med bestått eksamen og reformert mann tussemor!!! Håper det vedvarer...

Håper alle dere andre prøvere kan skriver dere inn under første trimester på listen vår snart, så det kan bli litt konkurranse om hvem som får trådens første nyttårsbeibi ;)

Ellers er det lite nytt under solen, gruer meg som en hund til å fortelle på jobben at jeg er gravid. Så om noen har tips til hvordan spre det glade budskap taes det imot med stor takk, jobber med forskning, så det er ikke slik at de skal finne vikar...prosjektet stoppes mens jeg er i permisjon. Vet sjefen ikke kommer til å stråle av glede ved den tanken akkurat!

puh, tid for sofasløving og snopespising. Nyt at det er helg forumsvenninner :)

Ojojoj, HH80, for en herlig nyhet! Gratulerer så utroooooolig mye :) Fint at du baner en positiv vei for oss som venter bak deg i rekka...nå kommer vi altså!

Gratulerer til deg også Tussemor med bestått eksamen, flinke du! Og håper virkelig mannen fortsetter i den gode leia.

Grattis med 2tri, nerdybirdy, nå kommer kvalmen sakte men sikkert til å gi seg. For de fleste gjør det jo det, heldigvis :)

Slenger meg med på ønsket om å fortelle hvilket navn dere har valgt, Bokormamma veldig, veldig nysgjerrig. Navn er alltid spennende!

Og HEIA HEIA HEIA Dossa, Cajenne og Apex!

Rigger meg til med fyr på peisen, stearinlys, et glass rødvin-det siste på godt over ni måneder har jeg bestemt så det må nyyyyytes, he he og fredagskrim på NRK. God helg verdens fineste gjeng :)

HH80, gratulerer så mye!! Hyggelig å få litt selskap på 1.trimester! Jeg har termin 28 eller 29.des men satser på å gå over, så jeg tar opp kampen om nyttårsbarnet! ;) Jeg er i uke 5+1 i dag, og testet pos forrige mandag som var 10 dager dpo, aldri testet så tidlig positivt før. Grunnen til at jeg testet var at jeg var så ør i hodet, og er det fremdeles...he,he henger liksom ikke helt med for tiden. Håper ikke dette skal forverre seg veldig de neste ukene! Ellers har jeg også mistet flere siste året, så ikke bare glede å gå gravid nei, mye angst forbundet med hvert dobesøk, og synes liksom stadig jeg kjenner noe som minner om sist jeg mistet osv.. Men vi skal da komme oss gjennom disse første 12 ukene, etter det håper jeg å nyte litt mer!

tussemor: Hipp hurra!! For eksamen og mannen og lysere tider i møte! Alt dette høres jo fryktelig lovende ut da! Virkelig gode nyheter, ble skikkelig glad jeg nå! :)

Gleder meg til alle dere andre prøvere følger etter! Krysser først fingrene for En til please på mandag! Og lykke til med humpingen Dossa, nå er det bare å ta for seg! Nærmer seg veeeldig for Grøne nå, spennende! Mange andre jeg burde nevnt også, men typisk at jeg skal svare i det det har blitt ny side, da glemmer jeg jo alt! Neste gang skal jeg svare nederst på en lang side og få med alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...