Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ønsker3gull :) Skjønner at det ikke er lett å henge med i svingene her....hehe....har små problemer sjøl gitt :P

Jeg er ei uke unna EL, og dagene går jo såå sakte. Vil bare ha det unnagjort....haha

Ååååå fysj for en ekkel opplevelse du hadde. Merker jeg fikk klump i halsen bare av å lese innlegget ditt og jubla inni meg da jeg kom lenger ned og leste at alt var bra med jenta di :D

Tenk snart så har du jenta på brystet ditt :wub:

Fortsetter under...

Vi har med oss 1-3 snekre siden februar. Naboer her, 1 fast. Så gubben min er med som hjelper om dagen. VI bor på en gard så da er det mulig nå på vinteren. Blir mye kveldsarbeid og, forberede ting til neste dag. Maling og golvlegging har vi gjort stortsett med hjelp av venner, unntatt to rom som vi leide inn 2 til å male. Tar mye tid og nå tru jeg litt av frustrasjonen ligger at han har fått nok av maling (siden jeg ikke kan male for tiden) samt det er mindre han kan hjelpe med. Vi brukte januar på å rive ut et golv og etasjeskille samt støpe, så har vi hatt snekre her siden mid februar.

Jeg fikk en skikkelig runde med elveblest i slutten av påska. Hovna opp i ansiktet og hadde utslett som vandret på hele kroppen. Såg ut som jeg hadde rulla med i brennesle i et kvarter. Jeg fikk antihistamin som kunne brukes av gravide, samt kortison som jeg skulle ta hvis jeg ble verre. Fikk ikke kortison med en gang pga graviditeten. Heldigvis gått over igjen :)

Kjipt med oppussing/husbygging når det drøyer, Væææ! Men mannen din får bare holde ut, du gjør en viktigere jobb! :D

Så bra at alt så helt supert ut, Ønsker! Skulle ønske det var meg som ikke hadde gått opp i vekt når jeg var gravid - her var det 20 kg opp med første, klarte å begrense det til 19 med andre, men likevel er det 7-8 kg som aldri har forsvunnet igjen etter siste :o Hvis jeg blir gravid igjen skal jeg være beinhard på kosthold og trening, ellers blir jeg jo nærmere 100 kg denne gang.. :o

Så fantastisk med hjertelyd da, Fie!!! :D håper du klarer å slappe litt mer av nå og skjønne at dette faktisk kommer til å gå bra og at det kommer et lite barn ut en gang i vinter! :wub:

3-4 dpo her og tiden går saaakte! Men har blitt spådd gravid til høsten av to stykker nå, så kan jo hende det stemmer... Antakelig meningen at jeg skal få med meg Birken først :P

Sædtest er utsatt igjen til neste uke da mannen ikke følte seg 'helt på topp', hehe. Men da har han lovet på tro og ære at han skal manne seg opp...

Nei, nå må det jobbes. Ha en herlig dag, søtinger! :D

Endret av **Cayenne**

NoN: her ble første barnet til i svingen i en sikker periode. Vi hadde hoppet av i svingen rett etter mensen en gang, og det var nok det ;) (har hoppet av en del både før og etter det, men var den ene gangen det ble klaff). Jeg pleier å spøke med at det må ha vært ei ekstra sterk og utholdende sædcelle som snek seg ut og lå på vent til egget slapp, for jenta ble ekstremt sprek og aktiv ;) så så lenge mannen hopper av er jo sjansen der!

Ser jeg har vært heldig med min mann i fht prøving, han har stilt opp på kommando rundt el. Sist kom han faktisk hjem i lunsjen, fordi jeg fikk positiv el test på morgenen ;) Men tror han hadde satt seg litt på bakbeina om jeg ville hatt nr 4. Men siden jeg sliter så mye med bekkenet må jeg prøve å slå meg til ro med 3. Så vi slipper nok den diskusjonen..

I fht bekkenet er faktisk bekkenet mitt bedre nå når jeg er gravid, enn hva det har vært det siste 11/2 året!! Men langt fra bra altså! Men jeg håper jo litt at det skal gå seg til etter denne fødselen da, og at jeg slipper å være handikapet i mange år fremover. Men det kan gå begge veier, så jeg får bare vente å se!

Åååå Fiemor og Supersnusken, blir rørt her eg - er visst i ein lettrørt fase igjen ;) Så godt å høyra at det ser lyst ut :)

Ønsker og - good news :)

Her har visst reirbygginga kome skikkeleg i gang. Var på salg i dag på ullkle, 70%..og kom heim med ein del i litt ulike storleikar ja. Men nyttige ting, og tenkjer som så at om det var noko vesla nektar å bruka så kjenner vi så mange som får små dette året at det er supre gåver i allefall :) Men litt vanskeleg å vita kva som vert brukt før ho er ute, og det er jo om ein månads tid. Satsar på neste fullmåne 25.5. ..

Fiemamma: Åhhh, så herlig da! For en følelse det må ha vært!! Hyyler i puten sammen med deg her.. ;)

Er det vanlig å høre så tidlig?

Jeg har prøvd en CB for første gang i dag, den viste Gravid 3+ etter 10 sek eller noe, så da er jeg også glad i dag! Ikke noen MA enda i alle fall!

Ha en fin-fin dag jenter! :)

Gratulerer så mye snupp!!!! Hihihi heldige oss! Nå får det jaggu fylles etter på 1. tri med flere rugere, Dossa, Cayennis og En til, please bl.a! Heier på alle som en. Supersnusken kan ikke bli etterlatt alene når vi andre hopper over på 2. tri innen de neste par ukene.

Det står at hjertelyd oftest høres uke tolv til fjorten, leger vil ikke lytte før da som regel da den gravide kan bli unødvendig engstelig dersom man ikke finner den. Fikk sjokk je iallefall, prøvde litt bare for å øve meg og bli kjent med lyder og plassering av egne pulsårer.

Annonse

NoN:det var kjedelig, vi får satse på neste gang!

Grattis til Supersnusken, håper vi kommer snart etter :)

Men dere jeg er elendig på alle disse forkortelsene, noen som har en liten "ordliste" hehe?

Har da fått med meg følgende EL=eggløsning, TR=Tante Rød :)

Huff jeg sitter å ser litt på Syklus appen min på telefonen.. Jeg testet positiv EL kvelden den 6.april og var da på klinikken i Køben på ettermiddagen den 7.april. Fikk nå da TR nå på kvelden 22.april og da egentlig en dag for tidlig, og jeg skal da i følge appen min ha EL den 6.mai. Litt krise hvis EL skulle komme tidlig for jeg må til Molde den helga på konfirmasjon og kan ikke melde avbud der da konfirmanten kommer helt fra Hellas for å konfirmere seg hehe.. Så krysse fingrene for at det ikke blir positivt før tidligst søndag kveld så får jeg bare kjøre direkte fra Gardermoen når jeg lander seint søndag kveld og ned til Køben.

Fiesnupp :D jeg har stooooore planer om å teste positivt denne gangen!!! Det har jeg bare bestemt meg for *knis*

Vi er jo flere som må fylle opp lista under 1.trimester ;)

Ikke sant En til, please, Cayenne og dere jeg i farta har glemt (sorry) :wub:

Supersnusken trenger selskap, vi jobber og står på så snart kommer vi alle mann etter ^_^

NoN:det var kjedelig, vi får satse på neste gang!

Grattis til Supersnusken, håper vi kommer snart etter :)

Men dere jeg er elendig på alle disse forkortelsene, noen som har en liten "ordliste" hehe?

Har da fått med meg følgende EL=eggløsning, TR=Tante Rød :)

Huff jeg sitter å ser litt på Syklus appen min på telefonen.. Jeg testet positiv EL kvelden den 6.april og var da på klinikken i Køben på ettermiddagen den 7.april. Fikk nå da TR nå på kvelden 22.april og da egentlig en dag for tidlig, og jeg skal da i følge appen min ha EL den 6.mai. Litt krise hvis EL skulle komme tidlig for jeg må til Molde den helga på konfirmasjon og kan ikke melde avbud der da konfirmanten kommer helt fra Hellas for å konfirmere seg hehe.. Så krysse fingrene for at det ikke blir positivt før tidligst søndag kveld så får jeg bare kjøre direkte fra Gardermoen når jeg lander seint søndag kveld og ned til Køben.

Krysser fingra med deg og håper at EL kommer på søndag slik at du rekker både konfirmasjon og tur til Køben :D

Unner deg at spiren sitter denne gangen!!

Tror det ligger ei liste øverst på denne siden som kan hjelpe deg litt ^_^

Åh, her er det beina i været, latte og lunch. Har vært ute og fanget noen nye ammeBH'er, nyfødtbleier, ammeinnlegg og toalettsaker til sykehusbagen. Dyr handel, men nødvendig når man ikke aner når det skjer. Selvsagt måtte jeg dra med meg begge guttene våre, ettersom mannen min er langt nedi sør og henter caravelle til meg:D konklusjon: sønnene mine er like interessert i shopping som mora! For et kaos!

Når bekkenet mitt har sluttet å gråte skal sykehusbagen min pakkes, og barnas besteforeldrebager. Avstandene rundt oss er ganske store og tiden knapp når det først skjer noe, så den siste mnd pleier jeg å ha bagene i bilen hele tiden, slik at uansett hvor vi er når det skjer kan vi bare droppe av ungene ved nærmeste beste-/oldeforelder og komme oss til ambulansen. Det føles imidlertid helt ko-ko at jeg er kommet så langt. Føler meg ikke klar for baby enda, vil være gravid litt til denne siste gangen.

Skrev et laangt innlegg i dag formiddag, men noe gikk skeis i postinga:S og nå husker jeg ikke lenger alt jeg skulle kommentere. Tidlig ammetåke, tror jeg. Men jeg heier på alle dere i el og dposfæren. Kjør på!

Og hoppe av i svingen må håpløse menn gjerne gjøre, jeg kjenner flere babyer som skulle vært en flekk på lakenet;) min første var til alt overmål lagd på pillen. Og det verste er at livet mitt aldri har vært mer rutinepreget enn i den perioden der. Ingen som kjenner henne er veldig overrasket over at hun trosset pillen, for hun er beintøff, ustoppelig og sterk som en bjørn! Så hvis babyen skal komme, vel, da kommer den uansett hva pappa'n sier ;)

Og 81mamma: i teorien kan det hende problemene forsvinner av seg selv etter fødselen. Hos meg har alt vært tipp-topp idet jeg har svingt meg ut på gulvet etter fødsel. Håper bare det blir slik nå også!!! Folk som kimser av bekkenproblemer skulle vært skutt med øks (gammelt kraftutrykk fra dalen min).

Her er vi endelig landet på navn på snuppa. Har slitt som bare det denne gangen. Hadde mange navn vi likte, men ingen passet den lille villspika. Nå har vi funnet det perfekte navnet, men det bryter mønsteret med de andre tre, noe som er litt uvant for en systemfreak. Men, men...

Nei, nå skal jeg lese litt mens toåringen hviler. Love ya, girls!

Og jeg glemte smokker:S de liker ikke at man introduserer smokk på føden, men mine har vært i overkant ivrige på puppen, så uten smokk ville jeg eksplodert av overproduksjon og ungene spist på seg konstant mageknip.

Har sjekkliste på kjøleskapsdøra og føler det som en seier for hver ting jeg kan stryke ut som gjort eller kjøpt:)

Hvordan ligger det an med prøving og symptomer, da? Nysgjerrigpetra mangler underholdning, der hun ligger i sofakroken:)

Bare raskt innom mellom all travelhet. Ville si at jeg blir så glad for alle heiarop og gode ord fra dere! Tusen takk :wub: Gleder meg skikkelig til alle fødselshistorier som snart kommer og heier høylydt på alle prøvere som snart skal holde Supersnusken med selskap. Hoo..blir en spennende mandag, selv om jeg er totalt symptomfri :)

Annonse

God morgen!

Her er det jammen mye aktivitet :) Ikke lett å holde følge med alle sammen!

Den siste uka her har vært preget av en kraftig forkjølelse, som ikke slipper tak. Tett, ingen smak, slimer og hoster... Feber kommer og går! Konstant vondt i hodet! Ispedd litt kvalme og oppkast, så kjenner jeg faktisk at dette begynner å gå kraftig utover humøret! Har mest lyst til å krype under dyna og glemme verden, men det går faktisk ikke med tre små... I dag har alle fri fra barnehagen, og jeg tror det kan bli en lang dag! Feiring av 5 åringen med familie i tre puljer sist helg, nå er det barneselskap til uka. Etter det er det en konfirmasjon i nær familie. Men SÅ orker jeg ikke mer før vi har blitt 6...

Er jo flere som nærmer seg termin her nå, og det stresser meg faktisk! Har også en bekjent med termin en uke før meg, som har ALT på stell! Jeg har bilstol, og har kjøpt to pakker rosa gulpekluter :unsure: burde vel strengt tatt begynt å ordne noe, men har virkelig ikke energien til å ta meg sammen. Her gjelder det bare å holde hodet over vann, så får man ta ting som det kommer. Har gitt bort alt av jentetøy etter to gutter, så må vel strengt tatt foreta litt innkjøp!

Etter tre fødsler fra helvete, så kjenner jeg faktisk at jeg har begynt å grue meg skikkelig til det jeg må igjennom... Vet jo at det går over, og at premien er fantastisk, men allikevel! Føder alle her inne like lett? Jeg holder på i døgn etter døgn, og er alltid utslitt når jeg endelig kommer i mål.

Vel, får ta med solbærtoddyen under teppet og varme meg litt før troppene starter dagen!

Håper alle får en deilig dag, og en flott helg med vår!

Hugs & love :wub:

testfeil viser testen!!!!!! nå blir jeg sur...... cb digital viser bare en dum bok og jeg gjorde alt rett!!!!!!

Ikm igår og jeg er supernysjgjerring og så kasta jeg bort all morgenurin på en møkkatest som viser testfeil :((((((

Har noen opplevd dete før? Jeg holdt testpinnen nedover, brukte nok urin og la den ned etterpå flatt.

Lykkelig, når er terminen din? Går i surr for meg her... Vi er en god mnd unna offisiell termin og har ikke alt på stell, men klær, bilsete, kluter pledd og bil er i boks. Det som gjenstår er en del rydding, vasking og ommøblering. Det kan ikke jeg gjøre med hjertet og bekkenet mitt, så mannen har fått liste på kjøleskapsdøra. "Dette må være gjort innen jeg og babyen kommer hjem, værbså god!" Hvis han utsetter det, er det på hans kappe:)

HH80: en venninne av meg, som har testet mye mer enn meg, hevde CB har en ganske høy andel av tester med feil. På en dårlig dag er hun sikker på at e gjør det for å selge flere tester, på en god tror hun det er noe med elektronikken. Ikke vet jeg...

Ja bokormamma jeg er sikker på at jeg gjorde det riktig. jeg flyttet riktignok testen mens timeglasset var der, men da holdt jeg den vannrett.. det burde den tåle : ) Har to a1 tester liggende, men jeg liker best de digitale. da slipper man å tolke strekr som er eller ikke er der. Når jeg testet etter ma for å få neg test var strekene knapt synlig. Sånn at jeg var i tvil om den var der eller ikke, men dgitale tester viste gravid.....da er det lissom ikke noe tvil : ) må bare få eldtemann ut døra til skolen og de to minste i bhg ¨så får jeg kjøpe ennå en test da : ))

Bokormamma; Har ikke termin før 23 juli, så har jo noe tid enda! Men vet jo av erfaring hvor fort de siste ukene går, og hvordan det er utrolig tungt å ordne så mye helt på slutten. Har også vært snakk på igangsetting før termin, så kan ikke utsette til siste uka heller! :)

Håper du har en suverent flink mann som er god til å lese lister! Her blir jeg alltid stresset når jeg føler at jeg BURDE gjøre ting, men ikke klarer å få gjort det. Lengter etter å bli kvitt kvalmen, og å få tilbake energien igjen!

Masse lykke til med innspurten din!!!

HH80; Lykke til med ny test :) Har aldri opplevd feil på dem, men er vel heller ikke av de som har testet mest.

Minsten rusler rundt i pysj og sagge-bleie her. På tide å starte dagen skikkelig!

HH80 - lykke til med test nr 2, forferdelig irriterende at dem ikke er mer pålitelig enn som så..

Sitter selv her og vurderer skal/skal ikke i forhold til testing. Har også kjøpt inn CB Digital for en formue (riktignok bare en) og sitter med beina i kryss mens jeg tenker over saken! :D Argumenterer for meg selv frem og tilbake i og med at det muligens er tidlig å teste, men samtidig har jeg vært kvalm i mange dager nå (både sent og tidlig) og det er ikke normalt for meg..

Fjernet hormonspiral uten nevneverdig blødning i etterkant 5.april, en dag med rosa utflod, så frisk blødning 9.april og deretter to-tre dager med lys rosa utflod (all the dirty details, men dere anses å være mer kompetent i dette og kan tolke tegnene bedre?). Håpet blødningen var mens, og satset ut fra det at EL var i denne uka - men jeg kan jo teoretisk ha hatt EL tidligere? Hadde ikke tantebesøk i løpet av årene med hormonspiral, så jeg vet ikke hva som var naturlig syklus for meg, eller når tr egentlig burde være her.

Og i tillegg - mannen er kjempespent, så det er kanskje litt mer realt å teste når man er sammen så man kan dele gleden/skuffelsen i lag?

Heier på alle dere gravide, artig å friske opp i svangerskapsgleder som venter - det er så lenge siden jeg hadde prinsen innabords at mye er glemt. Det siste er forresten en fin ting, gleder meg til svangerskap og fødsel når den tid kommer - synes "alle" er gravide rundt meg for tida!! :)

Gal som jeg er demonterte jeg testen nå... og der er det to tydelige streker, men så sier noen at cb digital alltid har to streker.....??? begge strekene var helt tydlige, men strk nr to... er vel den som kommer opp på en vanlig g test dersom man er gravid var knall blå... er sikkert ikke gravid , men kjenner jeg fikk litt forventninger nå ja

Ta med den defekte testen og få en ny!

Kjempespennende dette :D

Selv sitter jeg med dundrende hodepine og venter på legevisitt så jeg kan få reise hjem. Til dusj! Til min egen seng!

Skynd deg til apoteket!

Er du på sykehuset? Hvorfor hva har jeg gått glipp av? :o

Her er det kontroll igjen idag,hele 6 dager siden forrige...har gått ned 3 kg i væske igjen da,det var herlig.

Idag skal eldste mann feires, 9 år imorgen siden mitt første barn,den tiden har flydd :)

Beklager at min overgravide hjerne ikke husker alle ny,tester og etc men jeg leser og heier fra oppløpsiden min :P

Neste fredag er det inn til sykehuset igjen,for en ny prat om planlagt keisersnitt eller igangsetting,tror ikke jeg får det,med han overlegen fra fostermedisin har lagt inne et godt ord for meg,så kanskje,kanskje... :wacko:

God helg alle sammen :D

Neste cb digitaltest viste gravid : ))) jeg er så glad men også så utrolig redd for at det skal gå galt igjen !! termin er 4 januar.

Mine symptomer er trøtt som fy og brystvorter som begynner å bli såre... !!

Der røyk rødvin og sushi ikveld gitt : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...