Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hehe, disse mannfolkene kan være ganske rare ja, duster også av og til faktisk! Håper virkelig det har sneket seg inn en liten supersvømmer hos deg også! :D Har du forresten prøvd å skjenke han god og full sånn rett før el? :P Litt slemt, kanskje, men av og til synes jeg at den som har lyst på flest barn (innenfor rimelighetens grenser) burde få viljen sin. Det er jo en liten sorg å føle at det mangler et barn i familien. Vet iallfall at jeg hadde hatt store problemer med å nekte min mann flere barn hvis ønsket var sterkt!

Kjipt med tantebesøk Minnimusa! :( (Og jeg hadde nok også skaffet meg et barn på egenhånd om ikke mannen hadde dukket opp!)

Har tenkt tanken, men blir sjelden nødvendig resultat når han er full ;)

Fortsetter under...

I kveld er det 1 uke siden positiv test, så da drister jeg meg til å flytte over i 1.trimester!

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.5., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (13 pp, SA i oktober, IKM 29 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

1.tri:

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Vææææ (termin ca 23 november)

Fiemor (termin 22.november)

Supersnusken (termin 28.des)

2.tri:

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (termin juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Oi, her var det mye lesing for å oppdatere seg etter helga - artig med en aktiv tråd!! :)

Helga gikk med til dykking og sosialisering - men noen aksjer har blitt lagt innimellom.. Får håpe det er tilstrekkelig, man får fortsette det lystbetonte arbeidet ei stund til og håpe at tanta holder seg borte. Skal i allefall ikke klage på at det er manglende anledninger, vi har ingen små som krever oss om kveldene - her er det mer spørsmål om hva som prioriteres først. Desverre ikke alltid den våryre madammen! :D Kjenner at jeg er varm i kroppen, og det hadde jo vært hyggelig om det var relatert til EL, men jeg tror det er mest forkjølelse for det følger med bomullshode, kvalme, lett verk i kroppen og blanke øyne. Usj, jeg liker virkelig ikke å gå rundt for halv maskin!

Håper jo å snart kunne begynne å telle ned til termin, men i mellomtida kan vi fortsette med andre ting og det er jo forsåvidt et liv jeg er veldig glad i. Har et større prosjekt på gang på hytta, greit å fortsette med det mens det enda er greit å stå øverst på stigen og male.. :)

Velkommen etter til deg, MInnimusa - artig med flere ferskinger her, det blir spennende å følge ditt Danmarkseventyr!

Ha en finfin dag alle sammen :)

Velkommen, Minnimusa! Synd den ikke satt på første forsøk, men sånn kan det gå. Skal se den sitter snart! Jeg fikk min første alene, etter et lite uhell. Og da jeg fikk henne bestemte jeg meg for at dersom jeg ikke hadde funnet en mann som ville det samme som meg innen hun fylte to, ble det danmarkstur.

Nå slapp jeg det, men drømmemannen dukket opp med litt over et halvårs margin, så jeg sparte meg den turen og nå sitter jeg, høygravid, og ruger som en helt på nummer fire.

Har noe innmari med kynnere og nedpress nå, så nå er jeg stressa på å få alt klart før jeg plutselig skysses på sykehuset:-S Men jeg får ikke gjort mye selv, så det blir til at jeg sitter her og delegerer, maser og organiserer. Haha...

Men nå må jeg konsentrere meg om bilkjøp!

Får legge meg inn jeg også da. Er elendig på alle disse forkortelsene men regner da med at PP er antall ganger prøvd :P

Fortsatt i PP:

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34

Minnimusa(1pp, DK-tur) 31år, Østfold, ingen barn

1.tri:

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Fortsatt i PP:

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 14/15. mai. PP 35

1.tri:

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Ååååå så masse deilig lesestoff og jeg har såå lyst til å kommentere dere alle men jeg har ikke nubbe sjans til det med min husk gitt :P sorry

Var hos legen igår og fikk tatt noen blodprøver.

Føles som dama tømte hele høyre armen jo :P

Har ny legetime torsdag neste uke, ville ha meg inn til en samtale om prøvene, og takk lov for at jeg slipper å tolke tallene sjøl....haha haha

Musa: så utrolig kjipt at du har fått besøk av blodtanta :angry: men du må bare ha troa på at neste gang så sitter spiren!!

Mens jeg husker det så må jeg bare si masse god bedring til dere som vagger med de nydelige magene deres :wub: tenk snart har dere skattene deres på brystet deres ;)

Supersnusken: Weeee så deilig å høre at du har flytta deg over til første trimester :D Denne spiren har å klore seg godt fast!!!

Geekgirl: veldig bra jobba synes jeg å finne frem lista vår :P tenker den lå laaangt bak....hehehe

Cayenne: hva er det gubben din driver med :o hehe....ikke lov å tulle slik da! Men som du sier sex før EL er det beste og nå skal bare gullegget ditt befruktes!!!! Det har jeg bestemt meg for :wub:

Bokormamma: deleger ivei!! Sleng beina på bordet og slapp av :D

Får løpe en tur ut nå, har inspeksjon :)

Helt greit det nå siden sola skinner og varmer så godt :D

Annonse

Sånn, oppdatert. :)

Og nå ser jeg at de har oppdatert forumdesignet her inne også - ble fint gitt!

Fortsatt i PP:

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 14/15. mai. PP 35

1.tri:

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Viiii. April.

Hehe, jeg håper og tror det ikke er så nært forestående, men siden vi har en del ting igjen å fikse før jeg føler at alt er på skinner her, har jeg fått nok panikk til å tenne en fyrstikk under rumpa på maken i alle fall.

Sykehuset satte jo terminen min 9 dager fram i tid, etter å først ha snakket om at jeg måtte ha kommet mye lenger enn jeg trodde, så vi tar den terminen med en klype salt. Både lokal jordmor og vi selv føler at menstermin (21,mai) stemmer bedre, og forholder vi oss til den ligger frøkna også akkurat som søskena i forhold til vekstkurven. Hvis vi så tar med at alle mine har kommet nøyaktig en uke før termin, tar det oss til 14. mai, og det føles nært forestående når ikke alt er klart og mamma'n er passifisert i stolen sin.

Men nå skjer det ting. I går fikk vi både kjøpt Caravelle og montert opp de legendariske køyesengene til de to eldste. Oldemora svingte innom med splitter ny gåsedundyne til foreløpig mellomstemann og hadde selvsagt skjeiet ut og kjøpt matchende nye sengesett og laken til de to som nå deler køye. (-for det MÅ de jo ja!). Stoor pakke med babytøy ankom fra tanta i England, som ikke har barn selv og trøsteshopper til våre for å overdøve klapringa i eggstokkene sine, og jeg fikk strøket et kjempelass med babytøy. Så når vi kommer litt ut i neste uke, nå, så tenker jeg at ting er på stell. Vet at jeg må ut på en handletur og proviantere litt toalettsaker og slikt til sykehusoppholdet, og gruer meg til det, for å gå lenge gir meg så syke kynnere. Men til helga eller over helga, må det vel bli...

Så kjekt at det skjer ting på lista vår. Viktig at det kommer til flere på første tri nå de neste ukene, for det er jo en og annen av oss sm flytter over på født snart, ser det ut til. Så kjør på, jenter!

Woohoo, nå sitter'n vet du, En til! Må jo bare være din tur nå!!! :D

Dossa - du har vel el snart? Stå på, sier jeg bare!!! :P

Blir en spennende måned dette ja, gleder meg til mange morsomme fødehistorier! :D

NoN: Trasig med tr. :( Hvor lenge har du snakket med mannen om en til? Kan jo hende han vil bli mildere stemt når han får litt tid på seg og innser at han ikke er eldgammel likevel... De er ofte ikke fullt så bestemte som de virker, min var jo helt nazi på at han ikke skulle ha flere, men nå er han litt mer likegyldig. Hadde aldri trodd det kom til å skje! :)

Ønskersnupp og Fiesnupp: Står til med dere, da??? :)

Annonse

Yes! Kjører på og å regner med å flytte over på 1tri kommende mandag!

Spennende måned i vente, Bokormamma, Tussemor og Grøne :D

Håpar du kjem etter ;)

Ja, her blir det spennande. Trur manne akkurat har skjønt kor nære det eigentleg er og at det er på ekte..begynner jo å bli veldig tydeleg kul frampå meg.

Og det passar litt dårleg i lag med hans store eksamen som er flytta til 10.6. dato for overtid er 9. ...og dagane før må han pugga heftig...så vi håpar no i grunn at ho kjem litt før terming, gjerne like etter 17. mai sånn at vi får summa oss og han får gjennomført eksamen og begynt i jobb - som han ikkje får om han ikkje står på eksamen..litt mykje spenning på ein gong. Men det går nok bra til slutt, så får ein berre håpa at vesla er på lag..

Woohoo, nå sitter'n vet du, En til! Må jo bare være din tur nå!!! :D

Dossa - du har vel el snart? Stå på, sier jeg bare!!! :P

Blir en spennende måned dette ja, gleder meg til mange morsomme fødehistorier! :D

NoN: Trasig med tr. :( Hvor lenge har du snakket med mannen om en til? Kan jo hende han vil bli mildere stemt når han får litt tid på seg og innser at han ikke er eldgammel likevel... De er ofte ikke fullt så bestemte som de virker, min var jo helt nazi på at han ikke skulle ha flere, men nå er han litt mer likegyldig. Hadde aldri trodd det kom til å skje! :)

Ønskersnupp og Fiesnupp: Står til med dere, da??? :)

Har egentlig ikke snakket med ham så lenge om å få tre - vår yngste er 14 måneder. Så....? Snakket om det i 13 måneder, kanskje....? :) Neida. Halvt år tenker jeg. Mer aktivt siden jul kanskje.

Kunne gjerne ventet litt jeg, altå, selv om jeg faktisk synes det ville vært koselig med kort tid mellom de to siste. Men jeg har ikke så god tid... Fyller 42 i mai :( Så tror ikke det blir lettere etterhvert, faktisk. Skal ikke gi opp håpet helt, kanskje. Men det er lite som tyder på at det vil kunen skje endring hos mannen i nærmeste fremtid. Tror jeg evt. må satse på 'at det bare skjer'. Han vet jo at jeg ikke bruker prevensjon. Men han er himla forsiktig, gitt!

Nerdybirdy må snar være i 2 tri? Er ikke det fra 13+1, jeg nærmer med 11 og ligger en mnd etter.

Ihvertfall må det snart flere inn på 1 tri snart bare supersnusken helt alene der igjen når vi forhåpentligvis kan hoppe inn i 2 tri. Krysse fingre, tær for det til oss alle :)

Har en mann som begynner å bli lei oppussing, mista gløden. Nærmer seg slutten med alle små ting det med fører, maling av lister, fin puss av benkeplater, trapp og golvlegging mm. Kommentaren i går var at; uff når huset er ferdig så har vel du lyst å flytte inn å. Jau, bare jeg får bærehjelp så kan jeg vel kanskje klare litt utpakking :)

Jeg er fargevill, og gleder meg til do og yttergang har fått sine farger. Rosa aktige fliser på do golvet har lagt en demper på mine lystige fargevalg fra starten av. Nå lurer jeg på en gråtone. Yttergangen skulle være grønn, det var jeg 100% sikker på. Nå er jeg mere i blå verden. Kan bli sprø av meg sjøl.

Hei jenter! Her er jeg fremdeles gravid, så kan vel utelukke kjemisk i alle fall! Siste uka har jeg hatt endel kløe over hele kroppen, og mannen har stadig kommentert "hva er det du har på halsen egentlig?" osv, masse røde flekker som bare kommer og går, noen med sånne vabler som ser ut som elveblest.. Siste to dagene har kløen blitt virkelig ille, utslettet er uendret, og kan klø like mye uten utslett også. Har derfor sittet og lest om svangerskapskløe på nett i dag, men er det ikke veldig tidlig å få det? Er 4+6 i dag... Har bare lyst til å kaste i meg kortison og antihistaminer, men det kan jeg jo ikke.. Noen av dere som har hatt kløe tidlig i graviditet? Ellers har jeg spandert på meg en sånn test m ukesindikator, tenker å ta den i morgen tidlig. Håper den viser 3+... Fy søren så dyre de testene er! Vant til billigetester som vel er 10kr per test eller noe? Ja,ja, kommer det magiste 3 uker+ opp er det verdt det! Gjelder bare å knipe igjen hele natten, er jo så mye oppe og tisser og da blir vel ikke målingene helt riktige.

En til:Jeg trenger selskap i 1trim! Åhhh...som jeg håper på 2 streker på mandag! Tror du at du klarer å la være å teste før...? Jeg testet jo pos dag 10 dpo denne gangen, det har jeg aldri gjort før.

Etter deg er det Dossa og Cayennes tur! Og NoN, håper du klarer å snu mannen, hvis yngste bare er 14mnd skjønner jeg jo at mannen ikke er helt klar for å tenke på nr 3, det tok i alle fall både meg og mannen tid å ønske oss en til etter nr 1. Skjønner jo godt at alder stresser deg litt, men det med at det er vanskeligere å bli gravid når man blir eldre er jo bare statistikk på gruppenivå, for deg som enkeltindivid vil jo kanskje ikke noen mnd eller kanskje ett år ha SÅ mye å si for DINE muligheter med å bli gravid?vet ikke om dette var forståelig og virket logisk? Mitt råd vil altså være å vente litt og så ta det opp igjen om noen mnd. Er jo hyggelig å ha mannen 100% med på laget også! :)

væææ: snart 2 trimester, tiden går fort! -for andre enn en selv i alle fall! ;) Oppussing tar på, vi vurderer faktisk å kjøpe et oppussingsobejkt, men kvier oss litt da ingen av oss er spesielt handy... Har dere gjort det meste selv?

Grøne: Hmmm, det høres ut som tricky timing! Håper virkelig jenta forstår hvor viktig dette er da! ;)

Både skummelt og deilig når det nærmer seg slutten! Eller begynnelsen da.. Spennende tider i møte er det i alle fall!

Og dere andre som skrev på forrige side....nå husker jeg ikke det jeg skulle kommentere, og blar jeg mister jeg det jeg har skrevet... Altså tar jeg natten rett og slett!

Hei jenter! Her er jeg fremdeles gravid, så kan vel utelukke kjemisk i alle fall! Siste uka har jeg hatt endel kløe over hele kroppen, og mannen har stadig kommentert "hva er det du har på halsen egentlig?" osv, masse røde flekker som bare kommer og går, noen med sånne vabler som ser ut som elveblest.. Siste to dagene har kløen blitt virkelig ille, utslettet er uendret, og kan klø like mye uten utslett også. Har derfor sittet og lest om svangerskapskløe på nett i dag, men er det ikke veldig tidlig å få det? Er 4+6 i dag... Har bare lyst til å kaste i meg kortison og antihistaminer, men det kan jeg jo ikke.. Noen av dere som har hatt kløe tidlig i graviditet? Ellers har jeg spandert på meg en sånn test m ukesindikator, tenker å ta den i morgen tidlig. Håper den viser 3+... Fy søren så dyre de testene er! Vant til billigetester som vel er 10kr per test eller noe? Ja,ja, kommer det magiste 3 uker+ opp er det verdt det! Gjelder bare å knipe igjen hele natten, er jo så mye oppe og tisser og da blir vel ikke målingene helt riktige.

En til:Jeg trenger selskap i 1trim! Åhhh...som jeg håper på 2 streker på mandag! Tror du at du klarer å la være å teste før...? Jeg testet jo pos dag 10 dpo denne gangen, det har jeg aldri gjort før.

Etter deg er det Dossa og Cayennes tur! Og NoN, håper du klarer å snu mannen, hvis yngste bare er 14mnd skjønner jeg jo at mannen ikke er helt klar for å tenke på nr 3, det tok i alle fall både meg og mannen tid å ønske oss en til etter nr 1. Skjønner jo godt at alder stresser deg litt, men det med at det er vanskeligere å bli gravid når man blir eldre er jo bare statistikk på gruppenivå, for deg som enkeltindivid vil jo kanskje ikke noen mnd eller kanskje ett år ha SÅ mye å si for DINE muligheter med å bli gravid?vet ikke om dette var forståelig og virket logisk? Mitt råd vil altså være å vente litt og så ta det opp igjen om noen mnd. Er jo hyggelig å ha mannen 100% med på laget også! :)

væææ: snart 2 trimester, tiden går fort! -for andre enn en selv i alle fall! ;) Oppussing tar på, vi vurderer faktisk å kjøpe et oppussingsobejkt, men kvier oss litt da ingen av oss er spesielt handy... Har dere gjort det meste selv?

Grøne: Hmmm, det høres ut som tricky timing! Håper virkelig jenta forstår hvor viktig dette er da! ;)

Både skummelt og deilig når det nærmer seg slutten! Eller begynnelsen da.. Spennende tider i møte er det i alle fall!

Og dere andre som skrev på forrige side....nå husker jeg ikke det jeg skulle kommentere, og blar jeg mister jeg det jeg har skrevet... Altså tar jeg natten rett og slett!

TAKK Snusken - for peppy innlegg! Enig i det du skriver egentlig. Men tror ganske sikkert at det ikke blir lettere å overtale ham etterhvert. Men skal prøve å smøre meg med tålmodighet, og se om naturen ordner opp selv med litt tid :)

Herrrrrrrrrrrrrrrrrlig å høre at tr ikke har kommet hos deg! Spent på prøven i morgen.... Men hvorfor i morgen? Er vel ikke nødvendig med morgenurin nå???

Får man billigtester noe annet sted enn på nettet?

Natta girls!

Fant nettopp hjertelyden med Angelsounds 10+1!!!! Hyyyyyyyler i puten av glede!!! Måtte bare skrike det ut et sted!! Vakreste jeg har hørt! Fant bare egen puls først i 5 min. Så ble det plutselig fest der inne :-)

Elsker dere alle sammen!!! Hehe :-D Håper dere har det bra, skal se om jeg finner styrke til skriving fra pc i morgen. Sov godt!

Fiemamma: Åhhh, så herlig da! For en følelse det må ha vært!! Hyyler i puten sammen med deg her.. ;)

Er det vanlig å høre så tidlig?

Jeg har prøvd en CB for første gang i dag, den viste Gravid 3+ etter 10 sek eller noe, så da er jeg også glad i dag! Ikke noen MA enda i alle fall!

Ha en fin-fin dag jenter! :)

NoN: Tenkte jeg måtte bruke morgenurin for å få rikitg på ukesindikatoren? Stod i alle fall det i bruksavnvsingnen. Jeg kjøper også billige tester på internett ja..

Håper virkelig ideen om nr 3 modnes sakte og sikkert (ikke så veldig sakte da!) hos mannen din!

Fiemamma :wub: ååååå så fantastisk!!!!

Er det ikke verdens beste lyd *smelt* Ser deg for meg der du hopper og spretter i sofaen av glede ;)

Tenk at du snart er over i 2. trimester :D Tida flyr jo....hehe!

Supersnusken: JAAAA og hipp hurra for en super deilig test!!! Håper du klarer å senke skuldrene dine litt nå og bare nyte den herlige rosa boblen du er inni :D

NoN: møkka kjærring som kom til deg :angry: hun får se og gjøre seg fort ferdig og ikke våge å vise seg på ei lang lang stund ;) NÅ skal spiren sitte!!! Håper mannen snur tankegangen vennen, han tenger kanskje bare litt tid på seg.

Ååååå nå er det flere som snart skal poppe :D og jeg gleder meg til å høre om deres fødsler :D Blir så rørt av andres fødselshistorier :) Det er et av verdens små underverk, helt magisk hver gang et nytt barn blir født :wub:

Jeg har kommet meg på jobb, men har fritimer de to første timene så da skal jeg surfe på nett og høre på god musikk tenker jeg :D

Er ferdig med lekser, planer og andre ting for neste uke *weee* Deilig følelse å vite at jeg ikke trenger å reise på jobb i løpet av helga!

Det hadde jeg ikke klart heller.

Det er fullt program hele helga. Lørdag er det bursdager og vi skal bort til et vennepar. Hele søndag er det fotball cup for de to eldste. Snuppa gleder seg masse!!

Som om ikke dette var nok så har vi dugnad i løpet av helga.....må prøve å finne noen timer til det gitt :P

Er ei uke til jeg forventer EL. Tida går så sakte jo :P vil bare ha det overstått og med masse svømmere på plass som NÅ må klare å finne gullegget mitt!!

Cayenne :) hvor er du i syklusen nå? Er så spent på deg :D :D

En til, please :) åååå som jeg gleder meg til å høre deg juble høyt på mandag ;)

MÅ være din tur nå vennen!!!

Ikm idag, fredag eller lørdag. Jeg er så spent at jeg er kvalm. De ømme puppene jeg alltid har før mens uteblir.....jeg tørr ikke teste for jeg er redd den er negativ, men så blir jeg redd hvis den er positiv for da blir jeg redd for å miste igjen. KOmmer ikke til å tørre å gå på do de første 12 ukene.Det var ved et dosebøk jeg så blodet når jeg mista og den følelsen var IKKE god!!

Spennende å følge med på dere nå altså! Supersnusken... masse, masse, masse gratulerer!! :D

Nå kommer flere etter deg i 1. trim. vettu:)

Cayenne blant annet, ikke sant?! :)

Jeg har det bra Cayenne. Det har vært litt turbulent dette svangerskapet her synes jeg egentlig. har en litt usikker jordmor som igjen gjør meg litt usikker. Glad jeg er 3. gangs-fødende med en usikker jordmor. Stakkars de som er 1. gangs;)

Så jeg var usikker på om det var liv i magen er på tirsdag kveld. Det var heeeelt stille enda jeg dyttet og drakk cola, spiste sjokolade® og ventet og ventet. Det var også på det tidspunktet som babyen i magen pleier å være aktiv. Ingenting skjedde på sikkert to timer. DA ble jeg bekymret, så ringte sykehuset. Mannen og jeg fikk ordnet barnevakt og dro inn. Tok CTG, den var strålende! Merkelig. Frøkna i magen fikk hikke da stroppene ble satt fast rundt magen. Puhh.. jeg pustet ut. Så bestemte vakthavende lege at hun ville ta ultralyd for å sjekke morkaka, navelstrengen og fosteret og ta vekstestimering på den. Her var også alt strålende. Babyen i magen kunne ikke ha det bedre sa hun. Men hun målte babyen til å være ca 1850 gram (+ /- 500 gram feilmargin) så nå ligger fosteret på -3,62% vekstavvik. Hun var overhodet ikke bekymret og mente jeg kom til å få en baby som var veldig gjennomsnittlig og omtrent like stor som mine to andre jenter på 3520 og 3640 gram.

Skal på jordmorkontroll etterpå, og er spent på om HB er bedre(litt lavere) som jordmor vil, og kanskje jeg har gått opp:) Jeg har spist så ofte og mye jeg har orket den siste uken etter jordmors ønske siden jeg hadde gått ned 0,5 kg i vekt sist. Men nå er det straks 5 uker bare til ks, så går jeg ikke mer opp på de ukene så får det bare stå sin prøve. Mer enn dette ORKER jeg ikke spise!

Nå ser jeg at det har ikke kommet mindre enn 5 innlegg siden jeg begynte å skrive her!! :D Ikke rart en stakkar ikke klarer å følge helt med:D

Men jeg leser innleggene deres ivertfall, selv om jeg ikke klarer å skrive og huske alt som skjer her. Husker dog at Cayenne nettopp er ferdig(mest sannsynlig) med el, at Dossa er omtrent på samme sted som Cayenne(kanskje litt nærmere ikm?), at bokormamma har sterke kynnere og tror kanskje at fødsel nærmer seg litt raskere enn termin hun har fått (som hun tror kan være feil).. ahh... spennende! Tussemor har vel termin først sånn sett, 16.mai, men likevel kan det jo være andre som får først. Grøne.. du har vel permisjon snart også? Fiemor.. stakkars, er kvalm.. men lykkelig gravid:)Åååå så glad jeg er på dine vegne!!.. og ikke minst.. En til. please.. jeg tenker på deg også hver eneste måned. Jeg husker så godt alt som har skjedd med deg og det er lenge siden oktober nå, så NÅ SKAL SPIREN SITTE PÅ DEG!!!! :)

Ikm idag, fredag eller lørdag. Jeg er så spent at jeg er kvalm. De ømme puppene jeg alltid har før mens uteblir.....jeg tørr ikke teste for jeg er redd den er negativ, men så blir jeg redd hvis den er positiv for da blir jeg redd for å miste igjen. KOmmer ikke til å tørre å gå på do de første 12 ukene.Det var ved et dosebøk jeg så blodet når jeg mista og den følelsen var IKKE god!!

Jeg kan virkelig sette meg i dine sko.

Det er helt grusomt å få en negativ test!

Og hvis jeg en dag får en positiv test kommer jeg til å være drit nervøs for å gå på do.....ingen god følelse å ha det slik.

Krysser fingra for deg og håper av hele mitt hjerte at du får en positiv test :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...