Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff Hønny, høres ikke deilig ut! :( Finnes det ikke noe som funker mot væskeansamling/ødem?? Håper det forsvinner like fort som det kom!

Her har jeg el-smerter fra h... på ene siden, greit nok - da vet jeg iallfall hva som skjer... :D

Er det forresten noen av dere som vet om eller har opplevd at det tar veldig lang tid å bli gravid etter hormonspiral? Er jo 22 mnd siden jeg fjernet den, men synes jeg har hatt så ekstrem pms etterpå. Forrige pp var første gang jeg følte meg litt mer normal og puppene ikke var helt sprengt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Velkommen nye :)

Ønske-spire- vi har kjøpt cc-vogn og sjekka at vi får den inni bak utan å slå saman noko, og det får vi i vår A3, så då får de garantert plass. må leggja til at det ikkje er plass til noko anna, så vi håpar at det snart står ein volvo V70 på tunet..har stått litt på vent ei stund men no er vi klare.

Elles så lurer vi på å kjøpa oss eit skikkeleg fotoapparat, nokon som har greie på det?

Det står mellom Nikon d5100 og Sony Nex 5r ? ulike typar og alt, og vi er heilt nye i fotoverden, men vil jo dokumentera det nye familiemedlemmet..med betre linse enn telefonen.

Jeg er ei ekte Canon-jente (har et "gammelt" Canon 400D, x antall objektiv og et lite, kompakt Canon PowerShot S95 som er helt genialt), men både Nikon og Sony har veldig gode kamera så uansett hva dere velger å kjøpe så blir det neppe fullstendig skivebom.

Eneste jeg la merke til da jeg sjekka pris er at Sony-modellen er mye dyrere enn Nikon-kameraet, men ikke sikkert det samme er tilfellet i Norge da (jeg sjekka kun nettbutikk her i UK). Dersom prisen er den samme i Norge så tror jeg rett og slett jeg ville tatt meg en tur til en fotobutikk og prøvd ut utstillingsmodellene deres. Hvordan "føles" kameraet i hendene? Er knapper og hjul for diverse innstillinger plassert på ein grei plass som virker naturlig for deg / dere? Jeg har store hender og liker kamera som gjør litt ut av seg, haha.

...

En halvtime senere.

...

Nå har jeg lest litt mer om kameraene og nå skjønner jeg hva du mener med at de er ulike typer. For det er de. :) D5100 er et speilreflekskamera, mens Nex 5r er en såkalt hybrid. Hm, dersom jeg skulle kjøpt meg et skikkelig fotoapparat så ville jeg kjøpt et speilreflekskamera, men det er ofte mye mer å sette seg inn i (vet ikke hvor mye dere kan fra før) og så er selvsagt kamerahuset mye større enn på vanlige kompaktkamera. Men når det er sagt: det er gøy, gøy, gøy å leke med og finne ut av, og heldigvis finnes det AUTO-knapp/-innstilling på speilreflekskamera også (greit å ha i begynnelsen til man finner ut av ting.)

Endret av GeekGirl81
Skrevet

Og siden jeg ikke har vært så aktiv her inne i det siste (blir mest til at jeg surrer rundt på facebook):

VELKOMMEN til alle nye! :D

Skrevet

Takk for tips Geek girl, har fått litt tips frå andre og som seier at Nikonkameraet nok er best for vårt bruk. Er heilt nybegynnar med skikkeleg apparat, men skjønar at det er lurt å ha no :)

Skrevet

Lite deppe innlegg fra meg... vært på liten ferie i Danmark kom hjem igår,bare slappet av og hatt det fint. følte selv at jeg este ut i løpet av uken og på kontroll idag ble det bekreftet opp 5 kg på en uke,og alt er væske! pløsete og jævelig +2 i ødemer og tungpust som en hval:-((( desverre og skjønn nå hva jeg mener, er blodtrykket og proteinet ok,så da ser jeg for meg uker med ødemer og elende,har stortutet i hele dag:-(( skal på ny kontroll på sykehuset på mandag

Så at noen skrev at Viii har fått en jente,gratulerer:-)))

:( det hørtes ikke gøy ut!!! Hadde bare antydning til ødem i første svangerskap, og ingenting i neste.. Så jeg aner ikke hvordan det er. Men klarer fint å se for meg at det ikke er noe særlig gøy! Klem til deg :)

Skrevet

Jeg er helt enig med Geekgirl, jeg er også Canonjente. Kjøpte mitt første eget speilreflekskamera Canon 350D da jeg fikk eldstejenta og har ikke angret et sekund. Her i huset er det mannen min som kan foto, mens jeg bare liker kvaliteten man får med et skikkelig speilreflekskamera. Jeg har lært meg grunnfunksjonene, og kjører autofokus, spesielt når jeg tar av ungene, for da skjer ting fort.

Det geniale med speilrefleks, er at det er kjapt og det funker så bra når man knipser av unger. I tillegg er kvaliteten på bildene så god at vi har funnet ut vi sparer masse penger i fotografutgifter. Nesten alle julekort og besteforeldregaver har vi knipset selv, og det er jo stas:-) Dessuten er det artig at kvaliteten er så god at man kan blåse opp hvilke bilder som helst til fotolerret eller hva man vil.

Tussemor: Tror kanskje det blir verst for mannen din om vi to deler rom. En ting er at jeg har meninger om ham, men min bedre halvdel mener han er en skam for den moderne mannen, så skulle vi havne på rom, eller samme avdeling, kan det godt hende mannen min forsøker seg på voksenopplæring:-)

Her har nedpresset satt inn og det gjør kynnerne mye hissigere også. Ikke gøy! Hadde håpet det skulle vente et par uker, men husker hvordan de siste ukene var med tredjemann, og siden livmora ikke har hatt mer tid til å hente seg inn denne gangen, blir det vel på samme viset:-S

Skrevet

Takk for tips, ser ut til at vi landar på speilrefleks - men Nikon. Har ein nabo som er veldig fotointeressert, han har Nikon så då har vi hjelp lett tilgjengeleg når vi ikkje skjønar kva det går i.

Haha, ser for meg vaksenopplæringa på sjukehuset!! Tenkjer han hadde fått seg ein oppstrammar Tussemor.

Håpar mini held seg innomhus ei stund til bokormamma, og at du får litt ro. Skjønar det er stor forskjell på oss som er heilt ferske og du som har vore gjennom det før. Kroppen din veit vel meir kva han går til og gjer seg klar. Her er det lite modningsteikn, har såvidt begynt å kjenne kynnere på kveldstid..eller har jo kjend dei nesten heile svangerskapet - men då berre som hard mage, men no kjennest dei betre, ikkje heilt vonde, men meir ømt. Ser at det ikkje vart så lett å forstå kva eg meinte, men satsar på at nokon kjenner det att.

Elles er endeleg den store grana utanfor kome ned. Det betyr at vi til hausten/vinteren/våren får myyyykje meir sol inn i stova!! Og på uteplassen!! juhu!!!

Skrevet

Hohohoho bokormamma, jeg gliser godt nå :) Mannen din er nok ikke alene om å ha de meningene ;) kunne blitt riktig så underholdende de sykehusdøgnene ;) dvs, hvis de hadde møttes. Han min dukker jo ikke opp før sent på kveldene/ettermiddagene. Han må jo på jobb først, hjem å hente unger osv...Det har i alefall vært slik med de 2 første...I dag begynte han på igjen med at han håper vi får oppleve mange fine turer sammen osv, kjenner jeg blir helt matt :P DOG han har tatt seg på tak når det gjelder ungene. Det er skjelden du hører han kjefte nå - helt utrolig!!!!!! Når han ikke vet helt hvordan takle situasjonen, bryter han heller med å kile eller gjøre andre ting for å få ungene til å le!!!!!!!! Synes det er strålende, blir så ufattelig mye mindre grining, og minsten begynner så smått å høre etter når pappa snakker til han!!!!!!! Så en aldri så liten stjerne til mannen. Detter er positivt uansett hva som skjer mellom meg og han!!!!!! Da blir det tryggere å sende ungene til han i helger osv!!!!

Tenkte på en ting her, til dere som er førstegangs, husk å herd brystene deres før babyen kommer, bare for å forebygge såre brystvorter for det er noe herk!!!!!!! Jeg husker jeg fikk det rådet og gud så glad jeg er for det, selv om jeg holdt på å dø da jeg jobbet med saken!!!!!!!!! MEN jeg har mer eller mindre ikke hatt såre bryster pga ammingen!!!!!!!!!!!!! Bare ett velmenende tips, hvis ingen har nevnt det til dere!!!!!! Også en annen ting, forbered dere på alt som skjer etter fødselen også...en del jordmødre glemmer å forberede kvinnene på det (bortsett fra ammingen)....

Hunny, du skal vist få alt du!!!!!! Det er vel bare opp med beina og innta hvilestilling og håpe at vannet forsvinner!!!!! og at hjertet takler den ekstra vannmengden....Hvordan går det med mannen din? Får han hjulpet til litt???? Sender deg uansett en god og varm klem!!!!!!!

En til please, hvordan går det med deg? Er det snart testetid?

Cayenne, nå blir det jaggu meg spennende framover gitt!!!!!!!!

Grøne, jeg henger meg på speilreflekskamera. Kjøpte det da vi fikk nr 2. Jeg har lite peiling egentlig, men bildene blir bare sååååå mye bedre. Fikk meg ett bedre objektiv til jul og nå er det enda mere gøy!!!! Tiden strekker ikke til i forhold til å lære seg alt rundt foto, men tenker at det er noe jeg kan ta igjen senere når ungene blir litt større ;) Det viktigste er å ha ett godt redskap for å fange minnene ;) Videokamera er heller ikke dumt, fytti, så mye morro ungene våre har av å se seg selv ;)

Nå har freden senket seg her hjemme. Eldstemann er i bursdag og minsten fikk være med svigermor, så nå ligger alt tilrette for at jeg skal lage årets dose med lasagne. Desverre har vår forkjølelsen dukket opp, så jeg kunne helst tenke meg å ligge i senga med otrivinen og halstabletter og datet jon blund....Men skal det bli mat på oss i dag og fremover, er det vel bare å hive seg rundt!!!!!!

Ha en strålende lørdag alle sammen!!!!!!

Skrevet

Dagene sniker seg avgårde til ikm dagen !! 5,6 elle 6 dager igjen!! Jeg er trøtt som ei strømpe og hissig symp et lemen: )) uten at det trenger å bety noen verdens ting !!! Håper håp håpe på positiv test om noen dager og at jeg snart henger over do og spyyyyyr :D

Skrevet

Jubaluba! Bare en rask tur innom for å ønske der alle en finfin lørdag. Helgen tilbringes i klatreveggen(klatrecamp), og har hatt en heftig økt med masse falltrening. Sykt nifst og kjempegøy på en gang! I morgen blir det masse teknikktrening :) Herlig, herlig..og en fin måte å skyve prøving langt i bakgrunn. Mannen får seg noen runder i pur endorfinrus, he he. Kjempestas at vi har fått flere familiemedlemmer her..velkommen til verdens fineste tråd :D

Skrevet

Høres herlig ut å klatre, En til! :D Og ikke minst viktig å få tankene unna prøving en stakket stund, ja. Her har snuppa overnattingsbesøk (nå har de visst endelig gått ned for telling..) så jeg måtte ta et lite avbrekk på sykkel i marka. Jammen var det fantastisk å sykle der i fred og ro alene i solnedgangen, bare akkompagnert av svarttrostens nydelige sang!

(Ser det høres ut som jeg har fått et par glass for mye nå...) :P

HH80: Så spennende, da kan du jo teste om et par dager?! På tide med flere gravide her nå altså!!! :D

Skrevet

Halloen ladies!!

Da er jeg endelig vel hjemme igjen etter 5 døgn på sykehuset.

Det var heldigvis plass til oss på mandag. Det tok litt tid før første kur ble satt inn. Måtte jo undersøkes, blodtrykk tas mv. Husker nesten ikke noe.....Første kur (sånn gelepille som settes inn i skjeden) ga mye kynnere og neste kur ble utsatt ett par timer. Dessverre dabbet alt av og ingenting skjedde....

Tirsdagen starter vi på kur 3 og her var det null action. Var da klar for at jeg ble sendt hjem, men det ble gjort ett forsøk til....Fikk litt kynnere utover kvelden, men sendte hjem mannen i den tro at det skulle dabbe av igjen...

Men nei, denne gangen var det på rett :-) Klok av skade fra sist gang, så ringte jeg mannen og ba han komme. Fikk påvist 3 cm åpning rundt halv ett på natta...ikkje all verden. Fikk etterhvert fødestue, og jublet over 4 cm åpning sånn litt før halv 4.....og der i fra og inn gikk det fort ..... som sist gang...Full åpning litt over halv 5...og fikk da begynt å trykke. Vannet gikk ikke, så det ble først full fart timen etter, når vannet ENDELIG ble tatt. Da datt nurket i posisjon og da kom det raskt ut. Ei stor jente på 4065 gram og 50 cm - til tross for at hun kom 10 dager før termin.... :-)

Som vanlig fungerte ikke urinveiene mine etterpå, så da fikk jeg kateter og pose. Det ble tatt av i går kveld, så i dag ble vi utskrevet. Hadde en god opplevelse. Stort sett bare oss og jordmoren på Fødestua. Det kom til ei ekstra jordmor og barnepleier siste minuttene. Ingen lege, ingen, barnelege, ingen øyeblikkelig vogn til barnet... Jo, d8et var en god opplevelsemå jeg si. Så når jenta kom ut, så måtte jeg presisere at nå var min jobb ferdig. Ingen flere barn her i gården :-) Så da skal mannens streng kuttes. Her er 3 mer enn nok... :-)

Har lest meg opp på de siste dagers nyheter her inne. Skulle ha kommentert både det ene og det andre, men nå må Snuppa få litt mat og mor får lagt seg.

Har en ting å kommentere her inne og det er Tussemor sitt råd om å forberede brystvortene i forkant på ammingen. Herde de liksom. Gjorde det med eldstemann, men vært sløv nå....så nå er det såre brystvorter så det holder her :-( Snuppa suger også veldig hardt, så om ammetenikken er ok, så er puppene djævelsk låke/vonde.... :-(

Sådamer, følg dette rådet...

Natta, ladies :-)

Skrevet

Stor grattis til Viiii!!!! :) Fantastisk!

Snartur innom for å si at jeg lever, men formen er syk :P Dette må bare bli en professor av et barn så hardt som jeg jobber med babyen! Ugg ugg, gjeeeeeeesp.... Tisser som en raring om natta også nå :)

Tenker på dere, god natt :wub:

Skrevet

Så kjekt å lesa om opplevinga di Viii:) Spennande for meg som er heilt fersk i allefall. 35 veker i dag, så då må eg begynna å tenkja litt meir på at ho faktisk skal ut..

Fiemor: Du skal berre sjå det blir ein professor, lukke til vidare med groinga - tar på det der ja!!

Supersnusken: Korleis går det med deg?

Skrevet

Klarer ikke å holde følge med dere desverre damer;).. men hyggelig å lese innleggene deres selv om jeg ikke får lagt igjen noe selv.

Men jeg MÅ spørre om èn ting, til dere som sier at det er så viktig: Jeg er 3. gangs fødende med har aldri herdet brystvortene. Har aldri fått det rådet av en jordmor heller.. men jeg vil gjerne prøve å gjøre det FØR dette lille nurket kommer ut! Så.. hvordan gjør jeg det?

.. og så .. Supersnusken... jeg tror ikke jeg helt henger med.. men ER du gravid ?1? .. eller ikke?!? Synes jeg hørte noe om en positiv test her, men nå virker det litt frem og tilbake.. eller?!?

Tussemor.. blir såå glad for å høre at mannen din ivertfall har funnet en litt annen innfallsvinkel når det kommer til ungene! At han heller tøyser, ler og kiler enn å kjefte er jo en knall-forbedring!:) Det er godt for dere alle det!

Viii... gratulerer med Snuppa:) Tenker dere koser dere nå:)

Skjønner du vil at mannen skal kutte strengen nå.. hehe. Her blir det heller ikke flere barn. Men nå gleder vi oss STORT til vår egen lille Snuppe kommer:) 6 uker igjen nå, selv om jeg er "bare" i uke 32. Men det blir jo keisersnitt i uke 38 så derfor.

Lunta mi er kort om dagen, jeg får knapt i meg noe mat.. men heldigvis litt mer drikke. Litt spent på om jeg har klart å holde vekten på kontroll på torsdag igjen.. eller om det bare går nedover. 200 gram vektoppgang totalt til nå med 6 uker igjen så skjønner jeg det ikke blir rare greiene, men;) Det virker som at snuppa tar til seg det hun skal ivertfall.. for her spås det av flere jordmødre en omtrent like stor snuppe som din Viii... ca 4 kg:D

Selv om jeg ikke legger igjen så mange innlegg (legger meg også ca åttem ni hver kveld så;) )så følger jeg spent med på de av dere som har ikm:).. og håper på at lista fylles opp snart igjen også. Og det er jo et par stykker som har termin nå rett rundt hjørnet hvis jeg ikke husker helt feil? Tussemor og bokormamma, ikke sant? Er det flere? sliter med teflonhjerne her også skjønner dere, så ikke bare, bare her om dagen. "har jeg husket å lage middag til familien?.. hmm..." :D

Fiemor.. vet hvordan du har det med dårlig form og greier. Huff. Du får bare ruge det du orker og prøve å tenke på at det nok blir bedre.. ganske sikkert:)Jeg er bare så glaaaad på dine vegne at du endelig er gravid!! :) Du er vel ca 3 mnd. du nå, eller? :)

Skrevet

Gratulerer, Viiii! :D Kos dere med snuppa! :D

Fie: Ønsker deg god bedring, kvalmen letter nok snart skal du se! :D

Ønsker: Skal nok bli deilig å få ut snuppa så du kan begynne å spise igjen! Hva med smoothies - da får du i deg en del næring på en enkel måte. God bedring til deg også! ;)

Her var el-testen positiv akkurat, så krysser vi fingrene for at ungene sovner før midnatt selv om de sov til 9 og at ingenting forkludrer kveldens planer :P Siste dose aksjer lagt inn på fredag, men det holder vel ikke helt i mål...

Skrevet

Ønsker3gull: Det er mange måter å "herde" brystvortene. Når du dusjer kan du f.eks ta en vaskeklut å gnu over brystvortene. Dra og bri litt hardt i dem f.eks. Jeg holder på å klø mine av. De har klødd mer eller mindre hele svangerskapet!!!!! Dessuten er de begynt å lekke litt, så jeg smører dem med den væsken/melken som kommer ut. Når ungen kommer ut, har jeg brukt å smøre brystvortene med purelan, brukt xantall lag med ull inlegg og på nettene får de lufte seg godt ;) Dette har fungert veldig bra for meg værtfall...også god sugeteknikk da, hos babyen ;) Minsten her hadde så liten munn at han ikke fikk plass til annet enn brystvorta, så det er ett under at jeg ikke ble sår...bare litt øm i starten ;)

Fiemor, huff, så kjedelig å være så dårlig...godt at lønna for strevet er god ;)

Vii: Igjen, gratulerer så mye!!!!!!!!

Cayenne, krysser alt for at dette er deres pp :) Samme for deg en til please!!!!!!!!

Her er det endelig stillt og fredelig etter en natt fra helvette. Gubben har tatt småttisene med seg på sykkeltur/leke tur, så nå skal mor hvile seg litt. Dvs, jeg sovnet umiddelbart etter at de dro :P Jeg gav dem klar beskjed i morges om at i dag skal mamma dulles med..."Hva er dulle mamma" kom det spontant...så nå har vi innført ett nytt begrep for småtteriet ;)

Uka kommer til å gå med til skole, muntlig eksamen også på torsdag, etter endt skoledag er det PERMISJOOOOOOOOOOON!!!!!!!!!!!! Hadde aldri trodd at jeg skulle vente på den og glede meg til den etter å ha vært hjemme så lenge, men jaggu meg. Det skal bli så godt!!!!! Da skal jeg bare gjøre ting jeg har lyst til, hvile meg og sove og vente :P Ja og til helgen skal vi på hotellweekend, blir sikkert godt med litt barnefri ;)

Håper dere har en god søndag. Varm klem

Skrevet

Herding av brystvorter kan f.eks gjøres ved at en skrubber brystvortene med en litt hard handduk om jeg ikke husker helt feil.

Men siden jeg ikke har fulgt rådet denne gangen heller, så sliter jeg nå med såre pupper og ammeteknikken...burde lært... men må nok skylde litt på at Snuppa har med stor sannsynlighet har fått påvist hoftefeil......så hun ligger allerede i pute....og da er det litt klumsete å finne den perfekte ammestilling....

Tussemor har kanskje noen gode tips...

Skrevet

Den herdinga har aldri funka for meg. Herda som en helt med begge de to første, men ble sår, sprakk og blødde, så med nummer tre ga jeg f... Og det ble verken bedre eller verre. Det er sabla vondt akkurat når det står på, men det tar max en uke før de er i gjenge, så det overlever jeg. Her er problemet litt at jeg har store bryster og veldig kjapp og høy melkeproduksjon, mens ungene mine er helt gjennomsnittlig store og da får de ikke alltid godt grep i starten. Skulle de f.eks hatt hele den brystvorta i munnen ville de fått kjeven ut av ledd, konstaterer mannen min beundrende.

Helt utrolig at det plutselig er rett rundt hjørnet. Nå diskuteres navn og faddere for harde livet og i går fikk jeg vaska, lufta og satt på bagen på barnevogna. Likevel føles det som tusen ting trengs å gjøres før ankomsten, men kynnere og nedpress begrenser min egen aktivitet, så jeg delegerer så godt jeg kan.

Nå er det søndagskos med kanelboller og latte, mens daddy og de to eldste skyter pil og bue langs gangen og stua;) kosetid!

Skrevet

God søndag alle søtinger :)

Masse herlig lesestoff og jeg stor koser meg mens jeg leser!!

Prøver å tenke at det må jeg kommentere og det og det.....haha....men når jeg skal skrive så husker jeg fint lite gitt :P

Viiii :) gratulerer så masse med jenta di :D Så herlig å lese innlegget ditt. Kos deg masse!!!! Klem

Fiemamma :D Trøste deg med at all denne kvalmen ender med noe helt fantastisk ;) ei lita jente som du kommer til å bli helt fortapt i :D

God bedring søta!!

Cayenne :) kooooos deg masse ikveld og nå skal jaggu gullegget ditt befruktes ;) johooooo!!! Gleder meg til å høre deg juble ;)

Her har tanta nettopp gjort seg ferdig og jeg har sparka hun ut av huset :P Fikk streng beskjed om ikke å komme på besøk før langt uti neste år....haha....så håper hun hører på meg denne gangen!

Har vært ute i hele idag, vaska utemøblene og spyla grillen for idag skal det grilles *yummi*

De to eldste har "jobba" med å hogge ved og kaste veden inn i kjelleren hos besteforeldrene sine :)

Så kry da de fikk en pengelapp hver :D

Kom fra han eldste "ååå mamma se hva vi fikk og jeg som bare ville være snill med bestefar og hjelpe han" :) søte gutten min!!!

Ho minste er i bursdag og når jeg ser på klokka nå så ser jeg at hun må hentes gitt :P hehe hehe!

Ha en fin søndag jenter :wub:

Skrevet

Takk for herde-tips damer:) Da skal jeg forsøke å gni med tør klut, vri og gni på brystvortene.. så skal vi se om det hjelper.

Mannen er sikkert med på å hjelpe til vil jeg tro:D

Cayenne- rull deg i høyet flere ganger idag.. så sitter´n:)

Smoothies er sant forresten.. det er det jo mye vitaminer i.. alt ettersom hva man tar i såklart;) Hmm.. kanskje jeg burde prøve det ja.

Tussemor- tenk permisjon på deg om få dager! :D digg tenker jeg:) Jeg begynner min 14. mai jeg da.. så en tre ukers tid igjen.. ;)

.. men bokormamma... skal ikke du ut i permisjon straks også?!? Hehehe.. ler av den artige kommentaren til mannen din om at babyene deres får kjeven ut av ledd. Ja, kanskje ingen vits i å prøve å skyve mest mulig pupp inn i de stakkars små munnvikene da :D

Koselig å høre om forberedelsene du gjør til minsten din kommer:) Gleder meg til å begynne selv her:)

Dossa- grilling ute begynte jeg å tenke på idag også. Jeg og vesla tok turen ut og begynte å rake i hagen. Har tatt halve plenen men nå streiket ryggen så jeg måtte inn og hvile. Blir nok ikke noe mer raking idag innrømmer jeg. Men det var så gøøøøy!! og det blir så peeent! :) Hvis været blir like pent neste helg så satser vi på stor familiedugnad så plenene blir vakre og striglet og grilling etterpå. Med svinefilet, sommerkoteletter, hjemmelaget potetsalat, tzatziki, foccaicia.. mmmm:)

Nei, får vel finne frem hekleboka og lese om luftmasker, staver, fastmasker osv, osv.. bomullsjakka til snuppa i magen er ferdig, og nå skal det hekles en blondekant og knappehull. Husker ikke hvordan jeg hekler igjen, så på tide å få frisket opp de teknikkene der.

Ellers skal jeg varme opp litt av den biff- stroganoffen jeg lagde en diger gryte av igår og bare gasse meg på sofaen her:D

Skrevet

Jaja, damer, dere holder koken, ser jeg! Her har vi hatt familiebesøk i helga, så det har gått i sentrumsrusling, bowling, spising, skravling og familiekos i sola på terrassen :) I dag dro de, så jeg har tatt en runde på tomta og plukka hundemøkk :P Givende! Glemte å nevne at jeg, søstra mi og moren min var innom en butikk med babyutstyr, hvor vi gikk og drømte litt :D Men som jeg minnet dem på: jeg må produsere en unge først...

Høres lurt ut å herde brystvortene! Har innmari følsomme brystvorter, så det kan bli gøy :o Eller ikke...

Kos dere resten av dagen, jenter :)

Skrevet

Endelig ferdig med å rydde i skuffer og skap. Nå mangler bare kjøkkenet, håper det kommer som planlagt fredag 3.mai. Begynte såvidt å legge klar klærne vi har til knøttet, for å se hva som trengs å handle inn. Og det er ikke mye :) Et par pysjamaser og noen finere plagg til besøk. Hjemme blir det mest body og strømpebukse.

Gleder meg til å vaske klærne <3 Litt tidlig enda, men er 31 uker nå, så kanskje vaske dem rundt 35-36 uker? Tenkte å plukke av trekket på vognbagen i kveld og hive på vask...håper bare ikke jeg ødelegger noe :o

Ellers har jeg laget meg ny søndagskveldtradisjon: et hav av tøy som må brettes, og dette tar jeg mens jeg koser meg med "hele Norge baker" Da går det lett som en lek :)

Ble egoinnlegg dette! Lykke til med befruktningen i kveld Cayenne ;)

Skrevet

Hei jenter!

Her har den fryktede tanta holdt seg unna hele helgen. Likevel føler jeg meg ikke helt overbevist.. Grunnen til at jeg testet så tidlig var jo at jeg følte meg så ør, svimmel og dårlig, men nå har jeg vært i knallform hele helgen, når jeg skulle ønske at jeg lå brakk isteden.. Trodde ikke man kunne ha en MA så tidlig? Er jeg gravid er jeg nå 4+3, så det er jo veldig tidlig, trodde man da alltid blødde. Stønn, blir litt gal av alle disse spekulasjonene gitt. Mannen er litt sliten allerede, jeg er jo et nervevrak hver gang jeg skal på do, og det skal jeg jo hele tiden, synes hele tiden det kjennes ut som det kommer noe.. Får se om jeg tar en ny test i morgen, får håpe den blir knallpositiv! Venter uansett litt før jeg oppdaterer listen vår, tør ikke helt flytte meg selv ned i 1trimester enda! ;)

Vii: Morsomt å lese fødselshistorien din, gratulerer så mye! Det må være både litt deilig og vemodig å vite at det er siste gang...

Kjærepære: farlig med slike babybutikker altså, drømmene får virkelig fart da gitt! Virker som dere er veldig åpne rundt prøvingen? Jeg skulle på en måte ønske jeg klarte å være åpen rundt prøving, jeg ivrer jo egentlig etter å snakke om dette hele tiden, men jeg klarer likevel ikke å dele. Har jo fortalt det når jeg har mistet, så det er ikke det som er grunnen. Må være fint å ha et så åpent og nært forholdt til familien! :)

Cayenne: krysser fingrene for at ungene samarbeider i kveld når oh den store befrukting skal skje! Hvis ikke får du tar ungene, så får mannen gjøre jobben etterpå! ;)

Åh..tussemor, permisjon høres himmelsk ut! Husker jeg rett, at du og mannen skulle på tur sammen? Høres lovende ut spør du meg! :)

En til please og Dossa: Når har dere ikm ijgen nå? Kanskje noen må oppdatere listen vår snart? Krysser i alle fall alt jeg har for dere!! :)

ønsker3gull: Så flink du har vært med hagearbeid! Ble litt inspirert til å ta med nr 1 på hagearbeid snarest! Spørs hvor mye hjelp hun er da.. Grilling høres også fantastisk ut, fy søren altså, jeg savner vår og sommer!

Og apropos det sexy tema herding av brystvorter; det skal jeg i alle fall forsøke neste gang...Hadde stoore problemer med såre og sprukne brystvorter med nr 1, går det an å unngå vil jeg for enhver pris forsøke det.

Håper alle har hatt en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...