**Cayenne** Skrevet 17. april 2013 #3776 Skrevet 17. april 2013 Bumblebeee: Hørtes ikke noe deilig ut med dårlig lungekapasitet! Har du prøvd gravidyoga? Tror det kan hjelpe! Er uansett veldig deilig og avslappende!
Apex Skrevet 18. april 2013 #3777 Skrevet 18. april 2013 Heisann ladies! Er nyregistrert, men har vært hangaround på forumet i noen uker nå.. Kjenner meg kvalifisert til det gode selskap da hormonspiralen ble tatt ut for noen uker siden og vi ønsker oss inderlig en liten krabat... Begge 37 år, jeg har så godt som voksent "barn" fra før, og det som et resultat av at jeg bare ble gravid uten særlig planlegging.. Så dette med ønskebarn som planlegges er nytt for meg. Håper tida som prøver blir kort, men veien blir til etter hvert som man går - og jeg kommer vel inn i forkortelsene også om jeg henger her lenge nok! Kjenner behovet for å ha "noen" i samme situasjon, dette snakker jeg ikke med girls'n om før vi har en termin å forholde oss til!! Tvitvi til alle dere, jeg heier på dere alle sammen!
Dossa :) Skrevet 18. april 2013 #3778 Skrevet 18. april 2013 Velkommen Apex Her vil du uten tvil stoooor trives Spennende å se om spiren sitter snart, håper du slipper å vente for lenge! God morgen forresten ja Ungene er ferdig påkledd så da er det min tur. Kjenner det skal bli godt med helg!!! Har to samtaler idag også er jeg ferdig *joho* Ha en fin fin dag snupper
Apex Skrevet 18. april 2013 #3779 Skrevet 18. april 2013 Takk for hyggelig velkomst og god morgen, Dossa! Dette leder meg inn på mitt første spørsmål, for det er straks leggetid for min del - jobber natt-turnus i helsevesenet.. Jeg tenker i utgangspunktet å ta livet som det faller seg - men om jeg skulle falle for fristelsen å begynne å registrere temp om jeg ikke blir smelt på tjukka øyeblikkelig - er det viktigst å ta tempen til samme klokkeslett hver dag, eller tempes det når man starter dagen (selv om det da er på ettermiddagen i mange tilfeller for meg)?? Håper det klaffer på første, ja - men i og med at jeg har hatt spiraler siden 90-tallet (OMG - her føler en seg voksen gitt..) og den siste fjernet i begynnelsen av måneden er jeg usikker på intervall for tanta og hvor lang tid det tar før man er i normal gjenge igjen. Utrolig hvor kroppsfiksert en blir i sånne situasjoner, sitter og kjenner etter hvert minste "sting" eller murring i inventaret! Anyway: Tar utgangspunkt i 28d og er da representert med IKM 8.mai. Mannen i huset får med andre ord ikke gå mye i fred her i huset i disse dagene nei!! Ha en ålreit dag dere alle, her er det leggetid!
Grøne Skrevet 18. april 2013 #3780 Skrevet 18. april 2013 Velkommen Apex, kjekt at du finn deg til rette her Håpar det sit fort for deg, du har i allefall sjanse for mykje moro undervegs
bokormamma Skrevet 18. april 2013 #3781 Skrevet 18. april 2013 Da er snuppa vel hjemme og full av polarhistorier å dele. Og mannen er ute på veien igjen. Sukk! Hjertet mitt småjukser litt, så idag har jeg handlet masse lettvindtmat til de neste dagene, rigget meg til i godstolen og vurderer å blafre med øyenvippene til noen av foreldrene eller besteforeldrene mine om å låne ungene fra i morgen til lørdag kjenner at tett program og søvnvansker ikke hjelper meg nå. Tussemor: hvis du holder deg omtrent på statistikken din og jeg på min, er ikke den romplana en umulighet:) haha... Molde sykehus would never know what hit them! NoN: en klok mann (og fremragende elsker) sa en gang til meg at hvis vi kvinner skjønte hvilken makt vår seksualitet hadde over menn ville vi styre verden og verden ville bli et bedre sted, for menn ville bare tasse rundt med fårete smil og gjøre alt vi ville uten å vite det selv:D så det er håp! Bare utforsk svakhetene hans litt;) Ønsker-spire: ser du har fått svar allerede, men ville bare legge til at de er blitt mye flinkere og kjappere etter at alle søknadene blir håndtert av samme kontor. Jeg sendte søknaden min forrige tirsdag og fikk svaret i går:D når det gjelder å være vannløs kunne jeg skrevet bok om temaet. To hele vintre var vi uten vann fra jul til april en gang... Håpløst! Sendte alt skittentøyet til mor og bestemor og måtte dusje når vi besøkte folk:S ikke bra! Da jeg tre uker før termin med nummer tre møtte kloakken i gangen, fordi også de røra var frosset, tok jeg sykehusbagen min, sminkepungen og barna og satte meg i bilen... Supersnusken: husk at hormonnivåene varierer gjennom hele svangerskapet, så ujevne tester er helt naturlig:) Apex: velkommen til forumets beste tråd! Måtte du ha snarlig suksess!
tussemor5 Skrevet 18. april 2013 #3782 Skrevet 18. april 2013 Hohohohoh bokormamma...også tror jeg gubben min kanskje kunne fått seg ei overhøvling i samme slengen Gi meg styrke sier bare jeg!!!!!!!!!! Han er og blir en tankeløs tosk som ikke vet sitt eget beste. Evig ungkar, rett og slett!!!!!!!!! Han gir IGJEN stadig utrykk for at han IKKE har fått med seg at han skal forlate huset etter fødselen...Ja,ja,synd for han.... Apex: Hjertelig velkommen hit. Høres ut som vi deler samme "skjebne" med nattarbeid i helsevesenet. Jeg har aldri tempet, men i forbindelse med denne graviditeten kjøpte jeg fertilitetsmonitoren og der er det jo helst morgenurin som skal brukes (hvis jeg ikke husker helt feil ) men det fungerte til mitt bruk, jeg måtte bare finne ut om jeg fortsatt hadde eggløsning. En annen ting, spira kan sitte ganske så raskt den tiltross for spiral. Jeg slutta på p sprøyta rett før jeg ble gravid med nr 1, hadde ventet å måtte prøve i maaaaaaaaange år, men den gang ei Jeg har plutselig fått en ekstra fridag, i morgen. Nå er jeg helt skutt etter en full skoledag på "utenlandsk" og sitting i aaaaaaaalt for grusomme stoler Jeg er ikke sterk i språk... Skal bli så ufattelig godt å bare være hjemme å dille. Skal se det ann om ungene skal få være hjemme eller ikke osv...Kanskje jeg kan få dem til å hjelpe til med litt husvask/rydding mot en kopp kakao og beoller el Vi får se, bare deilig å tenke tanken. Lilletrille liker ikke at jeg holder på med så mye før han sender ilinger nedover både den ene og andre veien, lurer av og til på om han forsker å spille harpe på leddbåndene mine også Usj, må roe ned litt, ble så instendig irritabel på han gjøken som bor i huset her sammen med meg....Ha en god kveld da super ladys!!!!!!!
HH80 Skrevet 18. april 2013 #3783 Skrevet 18. april 2013 Heisann hoppsann ! Hører vel til her jeg : ) 32 år og prøver på nr 3 .. Hadde en sa/ ma i mars og er overklar for å bli gravid igjen ; ) ikm er 25,26 eller 27 april : ) så jeg er spent !!
Supersnusken Skrevet 18. april 2013 #3784 Skrevet 18. april 2013 Tussemor og bokormamma: Skal dere føde sammen...? Så moro da! Håper det klaffer!! Høres tøft ut med det hjertet ditt bokormamma, håper du får deg en frikveld! Spent på hvordan det går for deg og mannen etter fødsel tussemor, jeg håper liksom han skal "step up" som det heter på godt norsk, når han innser at han faktisk kan miste deg! Velkommen til apex og HH80! Vi har en slags liste her et sted, men ikm, terminer og slikt....tror den ligger langt bak et sted nå! Her har snart nok en dag gått uten TR, så nå begynner håpet virkelig langsomt å stige her! Strever med å holde planleggingen i sjakk, jeg begynner liksom alltid detaljplanlegging ut i fra termin, når jeg er i uke 6, 12 og 18 for UL osv... Prøver altså å dempe meg og tenke at det fremdeles er veldis usikkert, så blir ikke falle så stort når TR evt (ikke) kommer! Tror jeg går for en test i morgen! (og siden det var ny side blir det bare kommentarer til de siste..)
NoN Skrevet 18. april 2013 #3785 Skrevet 18. april 2013 Bokormamma: Takker for godt råd Får prøve å finpusse kunstene fremover Velkommen til apex og HH80!
Bumblebeee Skrevet 18. april 2013 #3786 Skrevet 18. april 2013 Velkommen Apex og HH80 Kontroll i dag viste stigende blodtrykk. Ikke veldig høyt, men undertrykket var ikke helt bra. 133/94 og 118/90 ble målt. Håper det var et engangstilfelle, men fikk iallefall en sykemelding, så får prøve å gå litt turer, slappe av og finne roen. Alt bra med lille blekksprut, han lå med hodet ned og sparket og viftet med alle sine 1621 gram :)
Apex Skrevet 18. april 2013 #3787 Skrevet 18. april 2013 Takk for hyggelig velkomst alle sammen Tussemor5 - nattarbeid og graviditet; er det en god kombinasjon??Jeg er veldig usikker på hvordan angripe det den dagen man er i den situasjonen.. Jobber i tillegg i psykiatrien og der kan det fort gå ei kule varmt, så jeg er usikker på om det rett og slett er trygt nok å bli værende i miljøet der..
tussemor5 Skrevet 18. april 2013 #3788 Skrevet 18. april 2013 Apex, det anses som risiko for fosteret at mor jobber natt, så da har du krav på tilrettelegging, hvis du ikke får det har du krav på svangerskapspenger fungerte veldig fint for meg med nr 1, men de 2 siste måtte jeg kaste inn håndkleet...dvs denne gangen har jeg tatt videreutdanning, så da er det tilrettelegginga
Ønske-spire Skrevet 18. april 2013 #3789 Skrevet 18. april 2013 Bokormmamma, jeg tror din periode uten vann var endel verre enn mitt døgn i krise her :-P men ja....tungvint! Lever i riktig århundre! Tihi Velkommen til dere nye! Supersnusken, når tar du neste test? Takk for mange gode svar ang permisjonsøknad! Har god tid altså, men greit å vite hva man skal huske på når er vel litt kontrollfreak når det gjelder å planlegge ting..... Har begynt å lete etter vogn også....har veldig lyst på emmaljunga city cross, men håper egentlig å finne ei pent brukt.....her i nord er det dessverre ikke så lett ser det ut til, så er glad jeg har litt tid på meg til å lete ;-) erfaringer på den vogna, evt andre anbefalinger? Duo edge er iallefall uaktuell, konebilen er en a4, så må kunne få med meg vogna uten å demontere hjul å hele pakka :-) stasjonsvogn altså, men dog...... Får jo minstn i september/okt så bør jo kunne bruke bagen gjennom vinteren helst..... Ellers har jeg vært på skravlekveld med strikkegjengen min, super avslutning på dagen! I morgen skal jeg på barselbesøk på ettermiddagen, det gledes ;-) har bakt kake til foreldrene, og strikket kjole og et teppe til den lille <3
**Cayenne** Skrevet 18. april 2013 #3790 Skrevet 18. april 2013 Velkommen til dere nye! Whoop whoop, må bare fortelle at vi foreløpig er i rute med annenhver dag-regimet her Og i dag kom det faktisk et par dråper blod... Kan det være el-blødning eller hva det heter? Tror egentlig ikke el er enda, da el-smertene begynte i dag. Pleier å vare noen dager. Kanskje det gikk litt for heftig for seg i går??? Hihi Vel, nå er det visst natta - tar på, dette livet! Hvordan går det forresten meg deg Fiesnuppis??
Apex Skrevet 19. april 2013 #3791 Skrevet 19. april 2013 Apex, det anses som risiko for fosteret at mor jobber natt, så da har du krav på tilrettelegging, hvis du ikke får det har du krav på svangerskapspenger fungerte veldig fint for meg med nr 1, men de 2 siste måtte jeg kaste inn håndkleet...dvs denne gangen har jeg tatt videreutdanning, så da er det tilrettelegginga Okay, da ser det ut som at det etterhvert blir en tilværelse på kontor/dagtid for meg i stedet - for det er nok ikke særlig tryggere der på dagen. :/ Satser på å jobbe så lenge som mulig, var frisk og rask helt til jeg fikk svangerskapsforgiftning den gangen prinsen kom til!
Dossa :) Skrevet 19. april 2013 #3792 Skrevet 19. april 2013 God morgen Velkommen til dere nye!! :) Cayenne åååååå dette høres jo veldig lovende ut NÅ skal spiren sitte for det har jeg bestemt!!! Hihi.....godt å høre at dere er i rute med humpinga Blir knall bra dette skal du se snupps Ønske-spire: Jeg har hatt emmaljunga vogn til alle mine tre og er kjempe fornøyd!! Er en brei og stor vogn som har god plass til voksipose og med ungen oppi er ikke alle vogner som har like god plass. Håper dere finner den vogna dere vil ha Kos deg idag på barselbesøk Supersnusken hvordan er det med deg vennen? Tenker masse på deg Bumblebeee godt å høre at det gikk bra på kontrollen! Husk å slappe masse av, for før du veit ordet av det så har du skatten din i armene dine Tussemor Nyt fridagen din idag!! Ringer snart inn så får komme meg ned på klasserommet! Ha en fin fin dag jenter
Apex Skrevet 19. april 2013 #3793 Skrevet 19. april 2013 Ville bare ønsker dere alle ei god helg - enten det ruges eller humpes!! Jeg har en hobby som jeg elsker nesten like mye som mann og barn, men som jeg ikke kan fortsette med den dagen jeg blir gravid, så da er det bare å stå på og nyte fridagene til dykking mens jeg enda kan.. Har heldigvis en kar som forstår hvor "tungt" det vil være å sitte på land etter hvert, så forståelsen for at husarbeid nedprioriteres litt er tilstede. Så denne helga blir det mye dykking på meg, og kveldene hjemme blir rolige sammen med mannen. Man må jo ha tid til aksjene også!!
Supersnusken Skrevet 19. april 2013 #3794 Skrevet 19. april 2013 Wow, Cayenne! Man skal jo være superfruktbar når man blør under EL, så hump i vei!! Dette blir spennende! Har noen el tester nærmet seg positiv? Jeg er inne i min lille gravid-eller-ikke-boble akkurat nå at jeg er litt dårlig på å kommentere dere andre, det skal nok bedre seg når jeg blir mer sikker, enten det går den ene eller andre veien! Klarer jo ikke tenke på noe annet disse dagene. Tok ny test i dag morges, ble ikke akkurat ordentlig morgenurin for var oppe og tisset x flere hele natten, men jeg mener likevel den er klart mer positiv enn forrige, så føler det går veien altså! Det eneste som gjør at jeg ikke jubler er at jeg har fått litt diarelignende avføring (sorry alle disse detaljene altså...), og det har jeg av en eller annen grunn hatt alle gangene jeg mistet, og også alltid når TR kommer. Så setter jubelen litt på vent foreløpig altså.
tussemor5 Skrevet 19. april 2013 #3795 Skrevet 19. april 2013 Apex, så heldig du er her i huset er det mannen som trives best under vann. Jeg rtives godt som landkrabbe, men har vært båtfører av og til og nytt gode naturopplevelser på sjøen (når været har vært fint :-P) Kos deg med dykkinga framover!!!! Ang jobb, så er du jo ikke nødt til å skifte jobb, så sant du ikke vil gå hjemme da Supersnusken, Ugh, kjenner igjen den der bobla...også varer den ei god stund...vertfall til uke 12, man er bare så instendig redd for at noe skal skje....Håper du klarer å slappe av litt inni mellom. At du får diare er ikke synonymt med at du skal miste igjen, selv om det har skjedd tidligere!!!!!!!! Sender deg bøttevis med babystøv og gode klemmer!!!!! Ang fødsel, jeg og bokormamma har termin ikke så langt unna hverandre og i og med at hun har fått beskjed om å gjøre seg klar fra den 13 og jeg har termin 16, så kan det være at vi møtes på føden ;-) men i utgangspunktet skal vi vel ligge på 2 forskjellige sykehus...men hvis bokormamma ikke rekker til sitt sykehus, så kommer hun vel mest sansylig til "mitt" Ønsker-spire: Så deilig å avslutte med strikke og skravle kveld...slikt liker jeg også!!!!! Dossa: Nå er det helg!!!!!!!!!!! Husker ikke mer av hva jeg hadde tenkt å skrive. Sitter bare her å lytter til musikk på spotify og nyter den foreløpige freden i rugehjørnet mitt Ungene hadde vist bestemt at også de skulle ha fri i dag, så nå sitter de på den andre stua å spiser sen frokost og har fri tilgang på tvn og da er det stille og fredelig for mor Ha en strålende dag damer!!!!!!!!
**Cayenne** Skrevet 19. april 2013 #3796 Skrevet 19. april 2013 Straks framme for å hente på skolen så rekker ikke kommentere så mye, men krysser alt unntatt bena her for deg, Supersnusken! Har tatt el-tester i går og i dag - halvstetke, og muligens litt sterkere i dag, men kan jo også ha vært positiv på onsdag, da jeg glemte å teste... Uansett, vi kjører på gjennom helga og en ukes tid iallfall Og til uka blir det svømmersjekk, som ble utsatt først pga sykdom og så mulig el. Blir moro å se hvordan det står til der i gården! Goood helg, Sweeties!
Grøne Skrevet 19. april 2013 #3797 Skrevet 19. april 2013 Velkommen nye Ønske-spire- vi har kjøpt cc-vogn og sjekka at vi får den inni bak utan å slå saman noko, og det får vi i vår A3, så då får de garantert plass. må leggja til at det ikkje er plass til noko anna, så vi håpar at det snart står ein volvo V70 på tunet..har stått litt på vent ei stund men no er vi klare. Elles så lurer vi på å kjøpa oss eit skikkeleg fotoapparat, nokon som har greie på det? Det står mellom Nikon d5100 og Sony Nex 5r ? ulike typar og alt, og vi er heilt nye i fotoverden, men vil jo dokumentera det nye familiemedlemmet..med betre linse enn telefonen.
hønny-bunny Skrevet 19. april 2013 #3798 Skrevet 19. april 2013 Lite deppe innlegg fra meg... vært på liten ferie i Danmark kom hjem igår,bare slappet av og hatt det fint. følte selv at jeg este ut i løpet av uken og på kontroll idag ble det bekreftet opp 5 kg på en uke,og alt er væske! pløsete og jævelig +2 i ødemer og tungpust som en hval:-((( desverre og skjønn nå hva jeg mener, er blodtrykket og proteinet ok,så da ser jeg for meg uker med ødemer og elende,har stortutet i hele dag:-(( skal på ny kontroll på sykehuset på mandag Så at noen skrev at Viii har fått en jente,gratulerer:-)))
81-Mamma<3<3 Skrevet 19. april 2013 #3799 Skrevet 19. april 2013 Gratulerer sååååå mye med jente viiii! :) Velkommen til HH80 og Apex! Dette er desidert den koseligste tråden!! Supersnusken: jeg har fått diaré helt i begynnelsen to av tre svangerskap! Tror det har med forandringer i kroppen! Krysser fingre for at dette går fint Følger spent med på alle dere prøvere! Krysser fingre for at dere lykkes alle som en God helg!!
GeekGirl81 Skrevet 19. april 2013 #3800 Skrevet 19. april 2013 Lite deppe innlegg fra meg... vært på liten ferie i Danmark kom hjem igår,bare slappet av og hatt det fint. følte selv at jeg este ut i løpet av uken og på kontroll idag ble det bekreftet opp 5 kg på en uke,og alt er væske! pløsete og jævelig +2 i ødemer og tungpust som en hval:-((( desverre og skjønn nå hva jeg mener, er blodtrykket og proteinet ok,så da ser jeg for meg uker med ødemer og elende,har stortutet i hele dag:-(( skal på ny kontroll på sykehuset på mandag Så at noen skrev at Viii har fått en jente,gratulerer:-))) Usj, skjønner godt at du er fortvilet og oppgitt. Håper det går seg litt til etterhvert. *klemme på*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå